Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 10 septembrie 2024  de organizare a examenului pentru obţinerea titlului de medic specialist în specialitatea Anestezie şi terapie intensivă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 10 septembrie 2024 de organizare a examenului pentru obţinerea titlului de medic specialist în specialitatea Anestezie şi terapie intensivă

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 921 din 12 septembrie 2024
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 4.533 din 10 septembrie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 821 din 12 septembrie 2024.
──────────
    Preambul
    Ministerul Sănătăţii organizează anual o sesiune de examen pentru obţinerea titlului de specialist în specialitatea Anestezie şi terapie intensivă, proba scrisă a examenului fiind susţinută simultan cu examenul organizat anual de Comitetul de examene al Societăţii Europene de Anestezie (ESA), în vederea obţinerii Diplomei Europene în Anestezie partea I (EDA), testele probei scrise la cele două examene fiind identice.
    Sesiunea de examen este organizată în baza Ordonanţei Guvernului nr. 18/2009 privind organizarea şi finanţarea rezidenţiatului, aprobată prin Legea nr. 103/2012, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Ordinului ministrului sănătăţii publice şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 1.141/1.386/2007 privind modul de efectuare a pregătirii prin rezidenţiat în specialităţile prevăzute de Nomenclatorul specialităţilor medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a prevederilor Protocolului privind adoptarea oficială a examenului pentru Diploma Europeană în Anestezie partea I (EDA) în România nr. A.V. 463 din 14.10.2009, încheiat între Ministerul Sănătăţii şi Societatea Română de Anestezie şi Terapie Intensivă.
    Subiectele pentru proba scrisă sunt stabilite la nivel european şi comunicate de Societatea Română de Anestezie şi Terapie Intensivă pe baza protocolului încheiat cu Ministerul Sănătăţii şi se organizează în centrul universitar Bucureşti.
    Probele clinice şi proba practică se organizează în centrele universitare stabilite de către Societatea Română de Anestezie şi Terapie Intensivă şi Comisia de anestezie şi terapie intensivă a Ministerului Sănătăţii.
    Data începerii examenului este prevăzută în calendarul de examene şi concursuri aprobat de conducerea Ministerului Sănătăţii.
    Ministerul Sănătăţii întocmeşte publicaţia pentru organizarea examenului în vederea obţinerii titlului de medic specialist în specialitatea Anestezie şi terapie intensivă cu minimum 30 de zile înainte de data desfăşurării probei scrise şi o afişează pe site-ul www.ms.ro.
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Examenul constă dintr-o probă scrisă, două probe clinice şi o probă practică.

    ART. 2
    Proba scrisă este organizată simultan cu examenul pentru Diploma Europeană în Anestezie partea I (EDA) şi constă într-un chestionar cu 120 de întrebări cu răspunsuri multiple la alegere.

    ART. 3
    Fiecare probă este eliminatorie. Dacă nu se obţine punctajul minim naţional de promovare echivalent notei 7,00 la proba scrisă, respectiv nota 7,00 la probele clinice şi proba practică, candidatul este declarat respins.

    ART. 4
    Proba scrisă a examenului se organizează în centrul universitar Bucureşti de către o Comisie naţională de examinare, propusă de Societatea Română de Anestezie şi Terapie Intensivă (SRATI) şi de Comisia de anestezie şi terapie intensivă a Ministerului Sănătăţii şi se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.

    ART. 5
    Probele clinice şi proba practică, prevăzute în tematica de examen aprobată pentru această specialitate, se vor susţine ulterior de către candidaţii declaraţi admişi de către Comisia naţională de examinare.

    ART. 6
    Probele clinice şi proba practică se desfăşoară în clinici de specialitate acreditate pentru formarea specialiştilor în Anestezie şi terapie intensivă, din centrele universitare Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Târgu Mureş şi Timişoara.

    ART. 7
    Comisia naţională de examinare pentru proba scrisă şi comisiile de examinare pentru probele clinice şi proba practică sunt constituite din cadre didactice ale disciplinei Anestezie şi terapie intensivă din centrele universitare Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Târgu Mureş şi Timişoara.

    ART. 8
    Componenţa acestor comisii este stabilită de către Societatea Română de Anestezie şi Terapie Intensivă, împreună cu Comisia de anestezie şi terapie intensivă a Ministerului Sănătăţii, şi este aprobată prin ordin al ministrului sănătăţii.

    ART. 9
    (1) Comisia naţională de examinare pentru proba scrisă are următoarea componenţă:
    a) un preşedinte, cadru didactic universitar cu grad de predare, coordonator de program de rezidenţiat;
    b) cel puţin 5 membri din centrele universitare în care se organizează examenul, cadre didactice, cu grad de predare;
    c) cel puţin 3 membri supleanţi;
    d) cel puţin un secretar de comisie.

    (2) Comisiile de examinare pentru probele clinice şi proba practică au următoarea componenţă:
    a) un preşedinte, cadru didactic universitar cu grad de predare, coordonator de program de rezidenţiat;
    b) 2 membri, dintre care cel puţin un cadru didactic universitar cu grad de predare; al doilea membru va avea gradul de medic primar în specialitate şi titlu ştiinţific de doctor;
    c) cel puţin un membru supleant;
    d) cel puţin un secretar de comisie;
    e) cel puţin un secretar supleant de comisie.

    (3) În cazul în care unul dintre membrii desemnaţi ai oricăreia dintre comisiile de examinare prevăzute la alin. (1) şi (2) se află în incompatibilitate, incapacitate temporară de muncă sau în alte situaţii prevăzute de lege, atribuţiile acestora vor fi preluate de către membrii supleanţi, care vor deveni membri cu drepturi depline.
    (4) În cazul în care secretarii comisiilor de examinare prevăzute la alin. (2) se află în incompatibilitate, incapacitate temporară de muncă sau în alte situaţii prevăzute de lege, atribuţiile acestora vor fi preluate de către secretarii supleanţi.

    ART. 10
    Nu pot fi membri în comisiile de examinare persoanele care au calitatea de soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi, au relaţii cu caracter patrimonial sau interese patrimoniale cu oricare dintre candidaţi.

    ART. 11
    Repartiţia candidaţilor pentru susţinerea probelor clinice şi probei practice se va dispune de Ministerul Sănătăţii, în centrele universitare unde se susţine examenul şi unde au efectuat pregătirea sau în alt centru acreditat în cazul candidaţilor care au efectuat pregătire în alte centre universitare unde nu se organizează acest examen, pe principiul celui mai apropriat centru universitar, cu condiţia ca centrul universitar să nu fie suprasolicitat în ceea ce priveşte numărul de candidaţi înscrişi.

    ART. 12
    Candidaţii vor susţine probele de examen cu comisia de examinare la care au fost repartizaţi de către Ministerul Sănătăţii.

    ART. 13
    Formularea subiectelor la probele clinice şi proba practică, ca număr şi conţinut, pornind de la cuprinsul tematicii, stabilirea abilităţilor/cerinţelor/cunoştinţelor minimum necesare pentru obţinerea notei 7,00, precum şi întreaga responsabilitate asupra desfăşurării probelor examenului şi a evaluării candidaţilor revin comisiei de examinare aprobate pentru centrul universitar respectiv.

    ART. 14
    Probele clinice şi proba practică se vor desfăşura conform celor prevăzute în tematica de examen pentru fiecare sesiune de examen.

    ART. 15
    Toate probele examenului se vor susţine în limba română.

    CAP. II
    Desfăşurarea probelor examenului
    SECŢIUNEA 1
    Proba scrisă
    ART. 16
    Chestionarul de examen va fi oferit candidaţilor în limba română alături de versiunea în limba engleză, proba cuprinzând două teste, testul A, respectiv testul B, fiecare fiind alcătuite din câte 60 de întrebări cu răspunsuri multiple la alegere. Fiecare test are timp de rezolvare 2 ore, cu o pauză de o oră şi 30 de minute între ele.

    ART. 17
    Accesul în sala de examen al candidaţilor se va face în baza actului de identitate valabil (carte de identitate/paşaport).

    ART. 18
    Secretarul comisiei de examinare va nota candidaţii absenţi, eventualele greşeli de dactilografiere, inclusiv cu privire la numele candidaţilor care conţin diacritice, între listele transmise de Ministerul Sănătăţii şi numele corect din actul de identitate. Cataloagele definitive se vor întocmi cu numele corect şi complet al candidatului.

    ART. 19
    Aşezarea candidaţilor în sală se va face astfel încât să existe cel puţin un loc liber între doi candidaţi, iar în măsura posibilităţilor să se evite aşezarea în bănci alăturate a candidaţilor rude de gradul I (soţ-soţie, fraţi, surori etc.). Candidaţilor nu li se permite să păstreze pe timpul probei scrise cărţi, cursuri, alte materiale informative sau aparatură electronică.

    ART. 20
    După finalizarea probei scrise, secretarul comisiei de examinare va întocmi catalogul cu notele obţinute de fiecare candidat şi media rezultată din aceste note, calculată cu 2 zecimale.

    ART. 21
    După stabilirea notelor finale ale candidaţilor, Comisia naţională de examinare va transmite Ministerului Sănătăţii rezultatele obţinute de candidaţi la proba scrisă, de îndată ce proba a fost finalizată, pentru prelucrare şi repartiţia candidaţilor pe centre universitare, în vederea continuării probelor examenului.

    ART. 22
    Numai candidaţii care au obţinut punctajul minim naţional de promovare a probei scrise echivalent cu media minimă 7,00 vor fi programaţi pentru următoarele probe, iar ceilalţi candidaţi vor fi declaraţi respinşi.

    ART. 23
    După primirea şi prelucrarea electronică a notelor la proba scrisă, Ministerul Sănătăţii va afişa pe pagina web www.ms.ro, la rubrica Examene şi concursuri, listele candidaţilor declaraţi admişi la proba scrisă, cu repartiţia acestora pe centre universitare de examen şi comisii de examinare, pentru susţinerea probelor clinice şi probei practice.

    ART. 24
    Listele candidaţilor admişi la proba scrisă vor fi afişate şi la locul de desfăşurare a probelor clinice şi probei practice, precum şi data, ora de prezentare la examen şi preşedintele comisiei de examinare pentru probele respective.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Probele clinice
    ART. 25
    Probele clinice se vor desfăşura în clinici de specialitate acreditate pentru formarea specialiştilor, în prezenţa comisiilor de examinare aprobate pentru centrele universitare Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Târgu Mureş şi Timişoara, pentru candidaţii care au promovat proba scrisă a examenului, aceştia fiind repartizaţi în ordine alfabetică.

    ART. 26
    Comisia de examinare desemnată pentru probele clinice şi proba practică va stabili seriile de candidaţi pentru susţinerea examenelor, prin tragere la sorţi, dintre candidaţii repartizaţi la aceeaşi comisie de examinare. La tragerea la sorţi vor fi prezenţi toţi candidaţii repartizaţi la comisia respectivă.

    ART. 27
    Pe baza acestora se întocmeşte un tabel cu zilele şi seriile în care candidaţii sunt repartizaţi, ce se afişează la avizierul clinicii de specialitate unde se vor susţine probele clinice.

    ART. 28
    Candidaţilor din seria zilei respective li se va pune la dispoziţie o cameră în care vor aştepta sub supravegherea secretarului alegerea cazurilor medicale, stabilirea diagnosticului şi întocmirea pentru fiecare caz a unui buletin de analize care cuprinde numele pacientului, numărul patului şi diagnosticul complet stabilit de comisia de examinare şi semnat de toţi membrii acesteia.

    ART. 29
    La alegerea pacienţilor se va avea în vedere ca diagnosticul să corespundă tematicii publicate.

    ART. 30
    Numele pacienţilor vor fi scrise pe câte un bilet de examen, iar candidaţii în serie de câte doi vor extrage din urnă în faţa comisiei de examinare biletul ce va fi semnat de preşedintele comisiei şi de candidat.

    ART. 31
    După extragerea biletului, candidatul însoţit de cel puţin doi membri ai comisiei de examinare este condus la patul pacientului indicat pe bilet, pentru examinare, care va dura 20 de minute.

    ART. 32
    În timpul examinării, candidaţii pot solicita comisiei de examinare rezultatele examenelor paraclinice efectuate pacientului şi necesare pentru stabilirea diagnosticului.

    ART. 33
    După examinarea pacientului, candidatul este condus într-o cameră unde va avea la dispoziţie 20 de minute pentru pregătirea expunerii.

    ART. 34
    Înainte de expunerea cazului, candidatul va scrie pe un bilet diagnosticul pacientului examinat, bilet pe care îl va semna împreună cu preşedintele comisiei de examinare. Ulterior, candidatul susţine expunerea clinică a cazului, timp în care nu va fi întrerupt. Expunerea durează 20 de minute. La sfârşitul expunerii, preşedintele arată candidatului buletinul cu diagnosticul comisiei de examinare pentru a lua cunoştinţă. Tot timpul cât durează proba clinică, foaia de observaţie a pacientului respectiv se reţine de către preşedintele comisiei de examinare.

    ART. 35
    Notarea candidaţilor se face de fiecare membru al comisiei de examinare cu note de la 1 la 10. Nota finală a probei va fi egală cu media aritmetică a celor 3 note primite de candidat de la cei 3 membri ai comisiei de examinare şi va fi comunicată candidaţilor la sfârşitul examenului din ziua respectivă, prin afişare la avizierul clinicii.

    ART. 36
    La sfârşitul fiecărei probe, eventualele contestaţii ale candidaţilor se pot formula şi adresa comisiei de examinare în timp de o oră de la anunţarea notei finale, comisia de examinare având obligaţia de a răspunde candidatului în scris, în termen de 24 de ore. Candidatul va semna de luare la cunoştinţă asupra răspunsului primit la contestaţia depusă.

    ART. 37
    Secretarul comisiei de examinare va întocmi catalogul probei clinice, cu notele obţinute de fiecare candidat şi cu media rezultată din aceste note.

    ART. 38
    Numai candidaţii care au obţinut media minimă 7,00 vor putea fi programaţi pentru următoarea probă, iar ceilalţi vor fi declaraţi respinşi.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Proba practică
    ART. 39
    Proba practică se va desfăşura în clinici de specialitate acreditate pentru formarea specialiştilor, în prezenţa comisiilor de examinare aprobate pentru centrele universitare Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Târgu Mureş şi Timişoara, la care au fost repartizaţi candidaţii.

    ART. 40
    Proba practică se desfăşoară în conformitate cu tematica specialităţii şi potrivit cerinţelor/criteriilor stabilite de fiecare comisie de examinare: număr de subiecte, timp de executare, modalitate de efectuare a tehnicilor, exprimarea abilităţilor dobândite, grad de dificultate.

    ART. 41
    Notarea candidaţilor se face de fiecare membru al comisiei de examinare cu note de la 1 la 10. Nota finală a probei va fi egală cu media aritmetică a celor 3 note primite de candidat de la cei 3 membri ai comisiei de examinare şi va fi comunicată candidaţilor la sfârşitul examenului din ziua respectivă, prin afişare la avizierul clinicii.

    ART. 42
    La sfârşitul probei practice, eventualele contestaţii ale candidaţilor se pot formula şi adresa comisiei de examinare în timp de o oră de la anunţarea notei finale, comisia de examinare având obligaţia de a răspunde candidatului în scris, în termen de 24 de ore. Candidatul va semna de luare la cunoştinţă asupra răspunsului primit la contestaţia depusă.

    ART. 43
    Secretarul comisiei de examinare va întocmi catalogul probei practice, cu notele obţinute de fiecare candidat şi cu media rezultată din aceste note.

    CAP. III
    Dispoziţii finale
    ART. 44
    La sfârşitul susţinerii tuturor probelor prevăzute în tematica de examen, secretarul comisiei de examinare întocmeşte catalogul definitiv pe baza cataloagelor pentru fiecare probă (scrisă, clinică 1, clinică 2 şi practică). Media generală se calculează cu 2 zecimale şi rezultă din adunarea mediilor obţinute la fiecare probă, totalul fiind împărţit la numărul probelor.

    ART. 45
    Catalogul definitiv se întocmeşte în ordinea descrescătoare a mediilor. Numele şi prenumele candidaţilor vor fi redactate cu majuscule, corespunzător numelui şi prenumelor înscrise în actul de identitate. Media minimă de promovare la examen este 7,00 (şapte).

    ART. 46
    Candidaţii care nu obţin punctajul minim de promovare la proba scrisă, respectiv la probele clinice şi proba practică vor fi înscrişi în catalogul definitiv, cu înscrierea notelor obţinute la probele susţinute în rubricile corespunzătoare şi cu menţiunea Respins sau cu menţiunea Absent la rubrica corespunzătoare mediei finale.

    ART. 47
    Cataloagele astfel întocmite vor purta numele tuturor membrilor comisiei de examinare şi semnătura, precum şi ştampila catedrei din centrul universitar unde s-a susţinut examenul.

    ART. 48
    Întreaga responsabilitate a realităţii datelor înscrise în cataloagele de examen revine secretarului comisiei de examinare.

    ART. 49
    (1) Pentru examenele care s-au desfăşurat în centrul universitar Bucureşti, secretarii de comisie vor transmite Ministerului Sănătăţii următoarele documente:
    a) catalogul definitiv, cu numele şi semnătura membrilor comisiei de examinare, precum şi ştampila catedrei;
    b) cataloagele pentru fiecare probă;
    c) procesul-verbal referitor la modul de desfăşurare a examenului, cu numele şi semnătura membrilor comisiei de examinare, precum şi ştampila catedrei.

    (2) Secretarii comisiilor de examinare din celelalte centre universitare vor transmite Ministerului Sănătăţii, prin direcţiile de sănătate publică judeţene din centrul universitar respectiv, documentele prevăzute la alin. (1).

    ART. 50
    Procesul-verbal privind desfăşurarea examenului pentru obţinerea titlului de medic specialist în specialitatea Anestezie şi terapie intensivă va conţine: sesiunea de examen, centrul universitar unde se desfăşoară probele, componenţa comisiei de examinare, numărul de candidaţi (prezenţi şi absenţi), eventualele contestaţii şi modul de soluţionare a acestora, precum şi alte observaţii.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016