Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 10 iulie 2020  privind activităţile procedurale interne de declanşare a mecanismului de alertă a celorlalte state membre ale Uniunii Europene, a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi a Confederaţiei Elveţiene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE din 10 iulie 2020 privind activităţile procedurale interne de declanşare a mecanismului de alertă a celorlalte state membre ale Uniunii Europene, a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi a Confederaţiei Elveţiene

EMITENT: Colegiul Fizioterapeuţilor din România
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 645 din 22 iulie 2020
──────────
    Aprobată prin HOTĂRÂREA nr. 54 din 10 iulie 2020, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 645 din 22 iulie 2020.
──────────
    ART. 1
    (1) Colegiul Fizioterapeuţilor din România, denumit în continuare CFZRO, este autoritatea competentă pentru monitorizarea, controlul, autorizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, desemnată prin lege să informeze celelalte state membre ale Uniunii Europene, statele aparţinând Spaţiului Economic European şi Confederaţia Elveţiană, cu privire la fizioterapeuţii în cazul cărora autorităţile sau instanţele judecătoreşti naţionale, prin hotărâri definitive:
    a) au restrâns sau au interzis desfăşurarea activităţilor profesionale pe teritoriul României, în întregime sau în parte, chiar şi cu caracter temporar;
    b) au constatat că, în scopul recunoaşterii calificării, au făcut uz de titluri falsificate de calificare profesională.

    (2) Obligaţia de informare prevăzută la alin. (1) constituie una dintre cerinţele de cooperare administrativă a statelor membre ale Uniunii Europene, reglementată de Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoaşterea calificărilor profesionale, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea garantării siguranţei pacienţilor aflaţi în relaţie cu aceşti profesionişti.

    ART. 2
    Mecanismul de transmitere a informaţiilor în situaţiile prevăzute la art. 1 alin. (1) se defineşte ca mecanism de alertă a statelor membre ale Uniunii Europene şi se realizează prin intermediul Sistemului de informare al pieţei interne (IMI), pus la dispoziţia statelor membre ale Uniunii Europene de către Comisia Europeană.

    ART. 3
    (1) Departamentul juridic al Colegiului naţional al CFZRO este structura de specialitate din cadrul CFZRO care are în atribuţii declanşarea, modificarea şi, respectiv, revocarea/închiderea alertelor statelor membre ale Uniunii Europene, ale statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi ale Confederaţiei Elveţiene, în baza deciziilor emise în acest sens de către preşedintele CFZRO.
    (2) Preşedintele CFZRO emite deciziile prevăzute la alin. (1), pe baza informării scrise a Departamentului juridic al CFZRO referitoare la obiectul alertei, respectiv cu privire la profesionist şi hotărârea de sancţionare aplicată acestuia.
    (3) În cazurile prevăzute la art. 9 alin. (2) decizia privind alerta poate conţine precizarea că face obiectul unor proceduri iniţiate de către profesionistul în cauză.

    ART. 4
    (1) Informaţiile transmise în cadrul mecanismului de alertă se limitează la cele prevăzute prin art. 26 alin. (2) lit. a)-e) din Legea nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, cu modificările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 229/2016.
    (2) Prelucrarea datelor prevăzute la alin. (1) se poate face cât timp alerta este valabilă.
    (3) Prelucrarea datelor cu caracter personal în scopul schimbului de informaţii prin intermediul alertelor se realizează cu respectarea obligaţiilor şi principiilor din legislaţia specifică privind prelucrarea şi protecţia datelor cu caracter personal.

    ART. 5
    (1) Mecanismul de alertă se declanşează în termen de 3 zile de la:
    a) data emiterii hotărârii Consiliului teritorial al colegiului teritorial/Consiliului naţional al CFZRO de suspendare a calităţii de membru, ca sancţiune disciplinară;
    b) data emiterii hotărârii Consiliului naţional al CFZRO privind retragerea dreptului de exercitare a profesiei, în întregime sau în parte, chiar şi cu caracter temporar, în cazurile de retragere a calităţii de membru CFZRO;
    c) data emiterii hotărârii judecătoreşti definitive care are ca obiect situaţiile prevăzute la art. 1 alin. (1), respectiv de la data informării oficiale a Departamentului juridic al CFZRO în acest sens.

    (2) În vederea aplicării prevederilor alin. (1) hotărârile Consiliului teritorial al colegiului teritorial privind suspendarea calităţii de membru, ca sancţiune disciplinară, se transmit Departamentului juridic al CFZRO în termen de 24 de ore de la emitere.
    (3) În cazul în care hotărârile judecătoreşti prevăzute la alin. (1) lit. c) sunt comunicate Colegiului teritorial din cadrul CFZRO la care profesionistul respectiv este membru, acesta va înştiinţa Departamentul juridic al CFZRO în termen de 24 de ore de la comunicare.

    ART. 6
    (1) În termen de 3 zile de la data primirii informaţiilor relevante privind revizuirea condiţiilor de sancţionare, Departamentul juridic al CFZRO modifică corespunzător conţinutul alertei respective, informând în acest sens statele membre ale Uniunii Europene, statele aparţinând Spaţiului Economic European şi Confederaţia Elveţiană, precum şi colegiile teritoriale ale CFZRO. Informarea va include data de expirare, precum şi orice altă schimbare a sancţiunii, ulterioară datei respective.
    (2) În cazul revocării sau expirării sancţiunii, Departamentul juridic al CFZRO ia măsuri imediate de închidere a alertei, informând în acest sens statele membre ale Uniunii Europene, statele aparţinând Spaţiului Economic European şi Confederaţia Elveţiană, precum şi colegiile teritoriale ale CFZRO. În aceste cazuri, alerta se şterge în termen de 3 zile de la data adoptării deciziei de revocare sau de la expirarea interdicţiei.
    (3) Prevederile alin. (1) şi (2) se aplică cu respectarea prevederilor art. 3.

    ART. 7
    (1) În cazul fizioterapeuţilor, membri ai CFZRO, care fac obiectul alertei iniţiate de un alt stat membru al Uniunii Europene, Departamentul juridic informează, de urgenţă, preşedintele şi colegiile teritoriale ale CFZRO, în vederea aplicării măsurilor care asigură protecţia pacienţilor români.
    (2) Prevederile alin. (1) se aplică şi în cazul alertelor iniţiate de un alt stat membru al Uniunii Europene pentru fizioterapeuţi cetăţeni români sau pentru membrii de familie ai acestora, formaţi în profesie în România şi care nu sunt membri CFZRO.

    ART. 8
    Departamentul juridic al CFZRO înştiinţează în scris profesionistul, care face obiectul uneia dintre hotărârile prevăzute la art. 5 alin. (1), referitor la decizia de alertă (de declanşare, de modificare şi, respectiv, de revocare/închidere), emisă de preşedintele CFZRO în cazul acestuia, în acelaşi timp cu iniţierea şi derularea mecanismului de alertă.

    ART. 9
    (1) Fizioterapeuţii în cazul cărora s-au emis decizii de alertă de către preşedintele CFZRO au posibilitatea, după caz:
    a) să solicite rectificarea acestora, pe baza documentelor doveditoare anexate cererii; sau
    b) să conteste deciziile respective la instanţa de contencios administrativ, potrivit legii.

    (2) Profesioniştii prevăzuţi la alin. (1) au posibilitatea de a obţine despăgubiri legate de orice prejudiciu cauzat prin alerte false trimise altor state membre ale Uniunii Europene, statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi Confederaţiei Elveţiene.

    ART. 10
    (1) Colegiile teritoriale ale CFZRO au obligaţia de a întocmi şi întreţine evidenţa membrilor în cazul cărora s-au emis hotărârile prevăzute la art. 5 alin. (1).
    (2) Evidenţa va include categoriile de informaţii prevăzute la art. 4 alin. (1).


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016