Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
METODOLOGIE-CADRU din 29 mai 2024 privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în şcolile militare de maiştri militari şi subofiţeri
EMITENT: Ministerul Apărării Naţionale PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 526 din 6 iunie 2024
──────────
Aprobată prin ORDIN nr. M.113 din 29 mai 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 526 din 6 iunie 2024.
──────────
ART. 1
Prezenta metodologie-cadru asigură reglementarea admiterii la programele de studii postliceale în unităţile de învăţământ postliceal militar, denumite în continuare şcoli militare de maiştri militari şi subofiţeri, începând cu anul şcolar 2024-2025.
ART. 2
Metodologia stabileşte procedura de admitere a candidaţilor în şcolile militare de maiştri militari şi subofiţeri, pentru locurile alocate atât Ministerului Apărării Naţionale, cât şi celorlalte structuri din cadrul sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională, prin Planul de şcolarizare al Ministerului Apărării Naţionale, secţiunea „Învăţământ pentru formarea maiştrilor militari şi subofiţerilor prin studii postliceale“, denumit în continuare plan de şcolarizare.
ART. 3
Fac obiectul admiterii candidaţii declaraţi „Admis/Apt“ la probele de selecţie şi, după caz, declaraţi „Admis/Apt“ la examinarea medicală specifică şi/sau evaluarea psihologică a aptitudinilor speciale, în cazul celor care candidează pentru arme şi specialităţi militare care necesită acest tip de evaluare/examinare.
ART. 4
(1) Admiterea se organizează şi se desfăşoară centralizat, în cadrul Şcolii Militare de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Terestre „Basarab I“, pentru toate şcolile militare de maiştri militari şi subofiţeri din Ministerul Apărării Naţionale, potrivit graficului activităţilor aprobat prin dispoziţie anuală a şefului Direcţiei generale management resurse umane şi în condiţiile prezentei metodologii.
(2) Admiterea se organizează pentru următoarele tipuri de programe:
a) studii postliceale pentru formarea iniţială a maiştrilor militari în activitate;
b) studii postliceale pentru formarea iniţială a subofiţerilor în activitate.
(3) Admiterea la programele de studii postliceale menţionate la alin. (2) se organizează şi se desfăşoară în cel mult două sesiuni de admitere, la datele specificate în graficul prevăzut la alin. (1).
(4) Graficul activităţilor prevăzut la alin. (1) se elaborează în concordanţă cu calendarul naţional al examenului naţional de bacalaureat, cu graficul anual de desfăşurare a activităţilor de recrutare şi selecţie a candidaţilor pentru învăţământul postliceal militar şi cu datele finalizării admiterii la programele de studii universitare de licenţă în instituţiile de învăţământ superior militar şi se aprobă în termen de 30 de zile calendaristice de la publicarea planului de şcolarizare pentru următorul an de învăţământ.
ART. 5
Admiterea se realizează în baza mediei obţinute la examenul naţional de bacalaureat, în funcţie de opţiunile exprimate în cererea de înscriere şi de rezultatele selecţiei, în limita numărului de locuri aprobate pentru fiecare armă sau serviciu şi specialitate militară, atât pentru Ministerul Apărării Naţionale, cât şi pentru celelalte structuri din cadrul sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională.
ART. 6
(1) Copiii personalului, aşa cum este definit la art. 16 alin. (1) lit. a) şi art. 18 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 168/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare, misiuni şi operaţii pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia şi urmaşilor celui decedat, cu modificările şi completările ulterioare, şi la art. 25 alin. 2 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, dobândesc calitatea de elev în şcolile militare de maiştri militari şi subofiţeri, dacă îndeplinesc criteriile de recrutare şi au fost declaraţi „Admis/Apt“ la probele de selecţie, în baza dosarului de candidat prevăzut la art. 6 alin. (1) din Instrucţiunile privind organizarea şi funcţionarea sistemului de recrutare şi selecţie a candidaţilor în vederea admiterii la studii/cursuri de formare a cadrelor militare în activitate, respectiv pentru dobândirea calităţii de soldat/ gradat profesionist în structurile Ministerului Apărării Naţionale, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.217/2019, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Numărul locurilor scoase la concurs reprezintă numărul locurilor din cifra de şcolarizare, din care se reduce numărul locurilor ocupate de către candidaţii menţionaţi la alin. (1).
ART. 7
Numărul de locuri aprobate prin planul de şcolarizare se actualizează la finalizarea repartiţiei absolvenţilor colegiilor naţionale militare, potrivit prevederilor art. 5 alin. (5) din Metodologia privind procedura de repartiţie a absolvenţilor colegiilor naţionale militare în instituţiile de învăţământ superior militar şi calculul mediei de repartiţie, aprobată prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.258/2023.
ART. 8
(1) Admiterea candidaţilor se realizează computerizat, prin intermediul Platformei de înscriere online care funcţionează pe website-ul destinat informării şi recrutării candidaţilor la profesia militară (https://www.recrutaremapn.ro), denumită în continuare Platformă.
(2) Candidaţii sunt ierarhizaţi în ordinea strict descrescătoare a mediilor obţinute la examenul naţional de bacalaureat şi repartizaţi potrivit opţiunilor acestora, exprimate în cererea de înscriere.
(3) Departajarea candidaţilor ierarhizaţi, care au medii de admitere egale, se realizează aplicând, în ordine, următoarele criterii:
a) nota obţinută la proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul examenului naţional de bacalaureat;
b) nota obţinută la proba scrisă obligatorie a profilului din cadrul examenului naţional de bacalaureat;
c) nota obţinută la proba scrisă la alegere a profilului şi a specializării din cadrul examenului naţional de bacalaureat.
(4) Admiterea candidaţilor înscrişi pe locurile alocate celorlalte structuri din cadrul sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională nu face obiectul prevederilor alin. (1).
(5) Pentru candidaţii menţionaţi la alin. (4), admiterea se face de către comisia de admitere menţionată la art. 10 lit. c), cu respectarea prevederilor alin. (2) şi (3).
(6) Dosarele candidaţilor menţionaţi la art. 2 se centralizează la Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Terestre „Basarab I“.
ART. 9
(1) Pentru maximizarea şanselor de admitere, candidaţii pot să îşi exprime toate opţiunile pentru admiterea în şcolile militare de maiştri militari şi subofiţeri, corespunzătoare numărului de locuri rezervat acestora prin planul de şcolarizare, mai puţin pentru armele sau serviciile şi specialităţile militare unde aceştia nu au fost declaraţi „Admis/Apt“ la examinarea medicală specifică şi/sau la evaluarea psihologică a aptitudinilor speciale.
(2) Candidaţii care îndeplinesc condiţia prevăzută la art. 3, dar nu se încadrează, în urma ierarhizării, în numărul de locuri alocate Ministerului Apărării Naţionale şi celorlalte structuri din cadrul sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională sunt declaraţi „Neadmis“.
ART. 10
Pentru organizarea şi desfăşurarea admiterii se constituie următoarele comisii:
a) comisia de verificare a dosarelor candidaţilor;
b) comisia de soluţionare a contestaţiilor;
c) comisia de admitere.
ART. 11
(1) Componenţa nominală a comisiilor prevăzute la art. 10 lit. a) şi b) se stabileşte de către comandantul Şcolii Militare de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Terestre „Basarab I“ cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de data ierarhizării candidaţilor, pentru prima sesiune, respectiv cu 12 zile calendaristice pentru a doua sesiune, se înscrie în ordinul de zi pe unitate al şcolii, la datele specificate în graficul menţionat la art. 4 alin. (1), şi se comunică la Direcţia generală management resurse umane, prin grija şefului structurii Instrucţie şi educaţie.
(2) Comandantul Şcolii Militare de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Terestre „Basarab I“ dispune măsurile necesare în vederea creării conturilor de utilizatori pe Platformă a membrilor desemnaţi să facă parte din comisia de verificare a dosarelor candidaţilor şi le înaintează în vederea aprobării de către directorul Direcţiei generale management resurse umane.
(3) Componenţa nominală a comisiei prevăzute la art. 10 lit. c) se stabileşte de către şeful Direcţiei generale management resurse umane, cu cel puţin 5 zile calendaristice înainte de data ierarhizării candidaţilor, pentru ambele sesiuni de admitere, şi se înscrie în ordinul de zi pe unitate al direcţiei generale, la datele specificate în graficul prevăzut la art. 4 alin. (1), prin grija şefului Serviciului strategii, politici şi reglementări în domeniul educaţiei militare.
(4) Nu pot face parte din comisiile prevăzute la art. 10 persoanele care au rude sau afini până la gradul IV în rândul candidaţilor.
ART. 12
(1) Comisia de verificare a dosarelor candidaţilor se constituie din:
a) preşedinte: locţiitorul comandantului Şcolii Militare de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Terestre „Basarab I“ sau înlocuitorul legal;
b) cinci grupuri de lucru cu minimum patru membri, astfel: două cadre didactice/instructori militari/personal didactic auxiliar şi/sau cadre militare, un subofiţer de stat major pentru activităţi logistice şi gestionarea documentelor şi un analist programator/ inginer de sistem/utilizator de mijloace informatice, din fiecare şcoală militară de maiştri militari şi subofiţeri, desemnaţi de către fiecare comandant al şcolii militare de maiştri militari şi subofiţeri.
(2) Secretariatul comisiei prevăzute la alin. (1) este asigurat de către un ofiţer cu funcţie de conducere din cadrul structurii Instrucţie şi educaţie/similar din una din cele cinci şcoli militare de maiştri militari şi subofiţeri, desemnat de comandantul şcolii militare de maiştri militari şi subofiţeri.
ART. 13
(1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor se constituie din personalul celor cinci şcoli militare de maiştri militari şi subofiţeri, astfel:
a) preşedinte: comandantul Şcolii Militare de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Terestre „Basarab I“;
b) membri: câte un ofiţer cu funcţie de conducere din cadrul structurii Instrucţie şi educaţie/similar din fiecare şcoală.
(2) Secretariatul comisiei prevăzute la alin. (1) este asigurat de către şeful structurii Instrucţie şi educaţie/similar din una dintre şcolile militare de maiştri militari şi subofiţeri, alta decât Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Terestre „Basarab I“.
ART. 14
(1) Comisia de admitere se constituie din:
a) preşedinte: directorul Direcţiei generale management resurse umane sau înlocuitorul legal;
b) membri: şeful Biroului învăţământ preuniversitar din cadrul Serviciului strategii, politici şi reglementări în domeniul educaţiei militare din Direcţia generală management resurse umane, şeful Biroului învăţământ preuniversitar din cadrul Serviciului învăţământ şi educaţie din Direcţia instruire şi doctrină din Statul Major al Apărării, locţiitorii comandanţilor celorlalte patru şcoli militare de maiştri militari şi subofiţeri, cu excepţia locţiitorului
comandantului Şcolii Militare de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Terestre „Basarab I“.
(2) Secretariatul comisiei prevăzute la alin. (1) este asigurat de către şeful structurii Instrucţie şi educaţie din Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Terestre „Basarab I“.
(3) Preşedintele comisiei de admitere dispune măsurile necesare în vederea creării conturilor de utilizatori pe Platformă ale membrilor comisiei, pe care le supune aprobării locţiitorului şefului Direcţiei generale management resurse umane.
ART. 15
Preşedinţii comisiilor au următoarele atribuţii generale:
a) instruiesc membrii comisiilor cu privire la sarcinile ce le revin, inclusiv la cele referitoare la utilizarea Platformei, prevederile legale, procedurile şi regulile pe care trebuie să le respecte şi le aduc la cunoştinţă măsurile care se pot aplica în cazul nerespectării acestora;
b) dispun încetarea imediată a exercitării atribuţiilor membrilor pentru care se constată abateri de la respectarea instructajului efectuat şi iau măsuri pentru consemnarea abaterii în procesul-verbal al admiterii;
c) interzic accesul altor persoane în spaţiile destinate activităţii comisiilor.
ART. 16
Comisia de verificare a dosarelor candidaţilor are următoarele responsabilităţi:
a) verifică şi actualizează datele candidaţilor din Platformă;
b) introduce în Platformă rezultatele obţinute de către candidaţi la examenul naţional de bacalaureat;
c) verifică dosarele de candidat potrivit graficului prevăzut la art. 4 alin. (1);
d) comunică permanent cu birourile informare-recrutare şi cu celelalte structuri din cadrul sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională privind problemele identificate în dosarele candidaţilor şi ia măsuri pentru rezolvarea acestora;
e) întocmeşte şi transmite comisiei de admitere procesul-verbal la finalizarea activităţii.
ART. 17
(1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele responsabilităţi:
a) ia în evidenţă contestaţiile;
b) analizează şi soluţionează contestaţiile;
c) verifică corectitudinea înscrierii mediilor obţinute la examenul naţional de bacalaureat prevăzute la art. 8 alin. (2) şi (3);
d) încheie procesul-verbal cu rezultatul soluţionării contestaţiilor şi îl transmite preşedintelui comisiei de admitere;
e) comunică rezultatul contestaţiilor candidaţilor, potrivit graficului menţionat la art. 4 alin. (1).
(2) Deciziile comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt definitive.
ART. 18
Comisia de admitere are următoarele responsabilităţi:
a) ierarhizează candidaţii înscrişi pe locurile alocate Ministerului Apărării Naţionale, în ordinea descrescătoare a mediei obţinute la examenul naţional de bacalaureat, şi îi repartizează potrivit opţiunilor acestora, utilizând Platforma prevăzută la art. 8 alin. (1);
b) ierarhizează candidaţii înscrişi pe locurile alocate celorlalte structuri din cadrul sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională, în ordinea descrescătoare a mediei obţinute la examenul naţional de bacalaureat, şi îi repartizează potrivit opţiunilor acestora;
c) încheie procesul-verbal cu admiterea candidaţilor;
d) întocmeşte şi transmite, în termen de 2 zile lucrătoare de la finalizarea admiterii, pentru ambele sesiuni de admitere, extrasele din situaţia centralizatoare cu admiterea candidaţilor şi dosarele acestora la şcolile militare de maiştri militari şi subofiţeri, precum şi tabelul nominal cu rezultatele candidaţilor declaraţi „Admis“/“Neadmis“ în şcolile militare de maiştri militari şi subofiţeri.
ART. 19
Comisiile prevăzute la art. 10 îşi desfăşoară activitatea la datele şi în perioadele stabilite în graficul prevăzut la art. 4 alin. (1).
ART. 20
(1) Înscrierea datelor de contact, a opţiunilor şi a reorientării candidaţilor în vederea admiterii în şcolile militare de maiştri militari şi subofiţeri se poate face de către candidaţi, individual, prin intermediul Platformei sau de către birourile informare-recrutare.
(2) Pentru introducerea în Platformă de către comisia de verificare a dosarelor candidaţilor a rezultatelor obţinute la examenul naţional de bacalaureat, candidatul prezintă la birourile informare-recrutare copia diplomei de bacalaureat, împreună cu originalul sau adeverinţa care atestă promovarea de către acesta a examenului naţional de bacalaureat, conform prevederilor legale în vigoare, din care să reiasă media generală şi notele obţinute la disciplinele de examen.
ART. 21
(1) Şcolile militare de maiştri militari şi subofiţeri afişează la sediul acestora situaţia centralizatoare cu datele primite, conform celor specificate la art. 18 lit. d).
(2) Tabelul nominal cu rezultatele candidaţilor declaraţi „Admis“/„Neadmis“ în şcolile militare de maiştri militari şi subofiţeri se publică, prin afişarea la loc vizibil, la sediul şcolilor militare de maiştri militari şi subofiţeri şi prin postarea pe site-ul acestora, în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).
ART. 22
(1) Candidaţii care sunt declaraţi „Admis“ în şcolile militare de maiştri militari şi subofiţeri confirmă locul ocupat, prin validare în Platformă, potrivit prevederilor dispoziţiei anuale a şefului Direcţiei generale management resurse umane, menţionată la art. 4 alin. (1).
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), candidaţii declaraţi „Admis“ pe locurile alocate celorlalte structuri din cadrul sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională confirmă locul ocupat la şcoala militară de maiştri militari şi subofiţeri unde au fost repartizaţi în condiţiile prevederilor art. 18 lit. b), prin transmiterea unui e-mail, potrivit prevederilor dispoziţiei anuale a şefului Direcţiei generale management resurse umane, menţionată la art. 4 alin. (1).
(3) În situaţia în care există candidaţi care nu confirmă locul ocupat în prima sesiune de admitere, locurile rămase libere, în urma renunţării acestora, se adaugă pentru sesiunea a doua de admitere.
(4) După finalizarea admiterii, în termen de până la 3 zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor finale, şcolile militare de maiştri militari şi subofiţeri transmit la Direcţia generală management resurse umane şi la Direcţia instruire şi doctrină din Statul Major al Apărării situaţia cu locurile rămase neocupate.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: