Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE-CADRU din 27 decembrie 2022  de organizare şi desfăşurare a examenului de obţinere a gradelor profesionale pentru fizioterapeuţi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIE-CADRU din 27 decembrie 2022 de organizare şi desfăşurare a examenului de obţinere a gradelor profesionale pentru fizioterapeuţi

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 9 din 5 ianuarie 2023
──────────
    Aprobată prin ORDINUL nr. 3.931 din 27 decembrie 2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 9 din 5 ianuarie 2023.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Prezenta metodologie reglementează organizarea şi desfăşurarea examenului de promovare în grade profesionale pentru fizioterapeuţi.
    (2) Examenul pentru obţinerea gradului specialist, respectiv principal se susţine în specializarea titlului de calificare deţinut, cu respectarea prevederilor privind vechimea minimă prevăzută de lege.

    ART. 2
    (1) Colegiul Fizioterapeuţilor din România, denumit în continuare CFZRO, organizează examenul pentru obţinerea gradului specialist, respectiv principal pentru fizioterapeuţii prevăzuţi la art. 1, anual, în sesiuni naţionale.
    (2) Organizarea şi desfăşurarea examenului pentru obţinerea gradului specialist, respectiv principal sunt coordonate de CFZRO şi se desfăşoară la nivelul colegiilor teritoriale din cadrul CFZRO.

    ART. 3
    Pentru îndeplinirea atribuţiilor de organizator, CFZRO colaborează cu Ministerul Sănătăţii şi direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, denumite în continuare direcţiile de sănătate publică, în vederea asigurării condiţiilor optime de desfăşurare a examenului pentru obţinerea gradului specialist, respectiv principal.

    ART. 4
    (1) În vederea organizării şi susţinerii examenului pentru obţinerea gradului specialist, respectiv principal, CFZRO constituie o comisie centrală de examen şi comisii de examen teritoriale şi a municipiului Bucureşti, denumite în continuare comisii teritoriale de examen, precum şi comisia de specialişti desemnată să elaboreze subiectele de examen, denumită în continuare comisia de elaborare a subiectelor.
    (2) La solicitarea CFZRO, Ministerul Sănătăţii desemnează reprezentanţi în comisia centrală de examen, iar direcţiile de sănătate publică desemnează reprezentanţi în comisiile teritoriale de examen.
    (3) Pentru eficientizarea activităţilor organizatorice, preşedintele CFZRO şi preşedinţii colegiilor teritoriale desemnează colective tehnice pentru organizarea şi desfăşurarea examenului pentru obţinerea gradului specialist, respectiv principal, care funcţionează pe lângă comisia centrală de examen şi, respectiv, pe lângă comisiile teritoriale de examen.

    ART. 5
    (1) Examenul pentru obţinerea gradului specialist, respectiv principal se desfăşoară în două etape:
    a) etapa I, eliminatorie - verificarea dosarelor de înscriere;
    b) etapa a II-a - verificarea cunoştinţelor prin test-grilă.

    (2) Sunt declaraţi promovaţi candidaţii care obţin la testul-grilă minimum 70 de puncte, corespunzător notei 7,00.
    (3) Rezultatele finale ale examenului se validează prin decizie a preşedintelui comisiei centrale de examen.

    ART. 6
    Testul-grilă şi, respectiv, grila de corectură se elaborează de către membrii comisiei de elaborare a subiectelor.

    ART. 7
    (1) CFZRO publică anunţul de examen pe site-ul www.colegiulfizioterapeutilor.ro cu cel puţin 60 de zile înainte de data stabilită pentru începerea examenului de grad specialist ori principal.
    (2) Anunţul de examen cuprinde:
    a) documentele necesare înscrierii;
    b) datele de desfăşurare a examenului;
    c) locul şi perioada de înscriere;
    d) cuantumul taxei de participare la examen şi contul în care se depune aceasta.

    (3) Pentru o mai bună informare cu privire la organizarea şi susţinerea examenului de grad specialist sau principal, anunţul de examen se publică şi pe site-urile Ministerului Sănătăţii şi direcţiilor de sănătate publică, la solicitarea CFZRO

    ART. 8
    Tematica şi bibliografia pentru examen se elaborează de către comisia de elaborare a subiectelor, se aprobă de către preşedintele CFZRO şi se publică cu cel puţin 60 de zile înainte de data începerii examenului pe site-ul www.colegiulfizioterapeuţilor.ro.

    ART. 9
    Taxa de participare la examen se stabileşte prin hotărâre a Consiliului naţional al CFZRO şi este utilizată pentru acoperirea cheltuielilor de organizare şi desfăşurare a examenului de grad specialist sau principal, în condiţiile legii.

    CAP. II
    Atribuţii şi responsabilităţi
    ART. 10
    (1) În organizarea şi desfăşurarea examenului pentru obţinerea gradului specialist, respectiv principal CFZRO are următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
    a) asigurarea managementului examenului, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii;
    b) elaborarea, aprobarea şi mediatizarea calendarului privind organizarea şi desfăşurarea examenului;
    c) organizarea şi monitorizarea activităţilor de elaborare a tematicii şi bibliografiei examenului de grad specialist sau principal;
    d) aprobarea tematicii şi bibliografiei de examen, precum şi publicarea acestora pe site-ul www.colegiulfizioterapeutilor.ro, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii;
    e) publicarea anunţului de examen;
    f) elaborarea instrucţiunilor privind organizarea şi desfăşurarea examenului de grad specialist sau principal pentru comisiile teritoriale de examen;
    g) stabilirea taxei de participare la examenul de grad specialist sau principal;
    h) achiziţionarea rechizitelor şi a altor materiale necesare desfăşurării activităţii comisiei centrale de examen şi a colectivului tehnic pentru organizarea şi desfăşurarea examenului, constituit pe lângă aceasta, în limita bugetului stabilit;
    i) asigurarea spaţiilor necesare funcţionării comisiei centrale de examen şi a comisiei de elaborare a subiectelor, precum şi asigurarea dotării acestora cu mijloace adecvate de birotică şi de securizare a informaţiilor;
    j) asigurarea activităţilor de comunicare (telefon, transmiterea documentaţiei prin poştă/curier, poştă electronică etc.), precum şi asigurarea cheltuielilor de protocol pe perioada funcţionării comisiei centrale şi a comisiei de elaborare a subiectelor, cu încadrarea în limita bugetului stabilit;
    k) validarea rezultatelor finale ale examenului prin decizie a preşedintelui comisiei centrale de examen;
    l) încheierea contractelor civile pentru persoanele care îşi desfăşoară activitatea la nivelul comisiei centrale de examen, al comisiei de elaborare a subiectelor şi în cadrul colectivului tehnic, care nu au calitatea de persoane angajate sau indemnizate de către CFZRO;
    m) întocmirea documentelor justificative pentru plata comisiei centrale de examen, a comisiei de elaborare a subiectelor, a colectivului tehnic pentru organizarea şi desfăşurarea examenului, constituit pe lângă comisia centrală de examen, şi efectuarea acestor plăţi în limita bugetului stabilit;
    n) virarea sumelor pentru plata activităţii comisiilor teritoriale de examen şi a colectivelor tehnice pentru organizarea şi desfăşurarea examenului, constituite pe lângă acestea, în baza documentelor justificative întocmite şi înaintate de colegiile teritoriale;
    o) tipărirea certificatelor de grad specialist sau principal, în limita bugetului stabilit, precum şi transmiterea acestora după semnare către colegiile teritoriale în baza listelor nominale a candidaţilor promovaţi întocmite de acestea.

    (2) În organizarea şi desfăşurarea examenului pentru obţinerea gradului specialist, respectiv principal, pentru fizioterapeuţi, colegiile teritoriale au următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
    a) mediatizarea la nivel local a calendarului privind organizarea şi desfăşurarea examenului;
    b) asigurarea spaţiilor necesare organizării şi desfăşurării la nivel local a examenului de grad specialist sau principal;
    c) asigurarea logisticii, precum şi a personalului necesar organizării şi desfăşurării examenului. În acest sens colegiile teritoriale desemnează colective tehnice pentru organizarea şi desfăşurarea examenului de grad specialist sau principal la nivel teritorial;
    d) achiziţionarea, în limita bugetului stabilit, a rechizitelor şi a altor materiale necesare organizării şi desfăşurării examenului la nivel teritorial;
    e) elaborarea propunerii componenţei comisiei teritoriale de examen şi transmiterea acesteia spre aprobare preşedintelui comisiei centrale de examen;
    f) organizarea şi efectuarea înscrierii candidaţilor, cu respectarea condiţiilor prevăzute de prezenta metodologie;
    g) încheierea contractelor civile pentru persoanele care îşi desfăşoară activitatea la nivelul comisiei teritoriale de examen, în cadrul colectivului tehnic şi care nu au calitatea de persoane angajate sau indemnizate de către colegiile teritoriale ale CFZRO;
    h) întocmirea documentelor necesare pentru plata comisiilor teritoriale de examen, a colectivelor tehnice pentru organizarea şi desfăşurarea examenului şi efectuarea tuturor plăţilor, în limita bugetului stabilit;
    i) eliberarea adeverinţelor/certificatelor de grad specialist sau principal.


    CAP. III
    Constituirea şi atribuţiile comisiilor de examen, ale comisiei de elaborare a subiectelor şi, respectiv, ale colectivelor tehnice, precum şi responsabilităţile membrilor acestora
    ART. 11
    (1) Comisia centrală de examen este formată din:
    a) preşedinte:
    - un membru al Consiliului naţional, desemnat de preşedintele CFZRO;

    b) vicepreşedinţi:
    - un reprezentant desemnat de Ministerul Sănătăţii, la solicitarea CFZRO;
    – un membru al organelor de conducere ale CFZRO, desemnat de preşedintele CFZRO;

    c) membri:
    - un reprezentant desemnat de Ministerul Sănătăţii, la solicitarea CFZRO;
    – 3 reprezentanţi ai CFZRO, desemnaţi de preşedintele CFZRO;

    d) secretari: 1 sau 2 reprezentanţi ai CFZRO, desemnat(ţi) de preşedintele CFZRO.

    (2) Componenţa comisiei centrale de examen se aprobă prin decizie a preşedintelui CFZRO cu cel puţin 45 de zile înainte de data începerii examenului.
    (3) După constituire şi până la finalizarea examenului de grad specialist sau principal, comisia centrală de examen îşi desfăşoară activitatea specifică la sediul CFZRO ori într-un spaţiu dotat cu mijloace de birotică şi de securitate a informaţiilor, stabilit de preşedintele comisiei centrale de examen.

    ART. 12
    Comisia centrală de examen are următoarele atribuţii:
    a) analizează propunerile de constituire a comisiilor teritoriale de examen şi le supune spre aprobare preşedintelui comisiei centrale, în termenul prevăzut la art. 13 alin. (2);
    b) propune componenţa comisiei de elaborare a subiectelor, programul de lucru şi atribuţiile acesteia şi coordonează activitatea acestei comisii;
    c) organizează şi coordonează activităţile specifice pentru elaborarea testelor grilă şi a grilelor de corectură, păstrarea în condiţii de securitate şi transmiterea electronică a acestora la comisiile teritoriale de examen, conform prezentei metodologii;
    d) asigură instruirea preşedinţilor comisiilor teritoriale de examen cu privire la organizarea şi desfăşurarea examenului de grad specialist sau principal;
    e) coordonează activitatea de întocmire a documentelor de lucru necesare pentru derularea operativă a testului-grilă şi pentru finalizarea sesiunii de examen;
    f) desfăşoară activităţile specifice pentru examenul de grad specialist sau principal;
    g) transmite comisiilor teritoriale de examen instrucţiunile privind organizarea şi desfăşurarea examenului de grad specialist sau principal;
    h) soluţionează operativ eventualele probleme administrative şi organizatorice ce apar la nivelul comisiilor teritoriale de examen în perioada premergătoare examenului sau în ziua desfăşurării testului-grilă;
    i) analizează şi soluţionează eventualele contestaţii depuse la comisiile teritoriale de examen;
    j) asigură verificarea cataloagelor şi a proceselor-verbale cu rezultatele examenului întocmite la nivelul comisiilor teritoriale de examen;
    k) îndeplineşte activităţile necesare în vederea validării rezultatelor finale ale examenului.


    ART. 13
    (1) Comisiile teritoriale de examen sunt formate din:
    a) preşedinte:
    - preşedintele colegiului teritorial sau o persoană desemnată de acesta;

    b) vicepreşedinte:
    - un reprezentant al direcţiei de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti;

    c) membri:
    - 3 reprezentanţi ai colegiului teritorial;

    d) secretar:
    - un reprezentant al colegiului teritorial.


    (2) Componenţa comisiilor teritoriale de examen se aprobă de către preşedintele comisiei centrale de examen, la propunerea preşedinţilor colegiilor teritoriale, cu minimum 15 zile înainte de data începerii examenului.
    (3) După constituire şi până la finalizarea examenului de grad specialist sau principal, comisiile teritoriale de examen îşi desfăşoară activitatea specifică la punctul de lucru al colegiului teritorial ori într-un spaţiu dotat cu mijloace de birotică şi de securitate a informaţiilor, stabilit de preşedintele comisiei teritoriale.

    ART. 14
    Comisiile teritoriale de examen au următoarele atribuţii:
    a) preluarea dosarelor de înscriere ale candidaţilor;
    b) verificarea dosarelor de înscriere, cu respectarea cerinţelor prevăzute de prezenta metodologie în acest sens, precum şi întocmirea listelor cu candidaţii admişi la înscriere;
    c) emiterea deciziei privind admiterea sau respingerea dosarului de înscriere la examen şi înscrierea într-un registru dedicat a candidaţilor declaraţi admişi;
    d) coordonarea activităţii colectivelor tehnice care asigură supravegherea spaţiilor în care se desfăşoară examenul, precum şi a colectivelor tehnice care asigură multiplicarea şi transportul în condiţii de securitate al documentelor de examen primite de la comisia centrală de examen;
    e) instruirea candidaţilor privind regulile ce trebuie respectate pe timpul desfăşurării examenului de grad specialist sau principal;
    f) organizarea şi desfăşurarea activităţilor specifice susţinerii testului-grilă;
    g) elaborarea documentelor necesare pentru organizarea şi desfăşurarea operativă a sesiunii de examen, prevăzute de prezenta metodologie, precum şi de instrucţiunile aprobate pentru sesiunea în cauză;
    h) înregistrarea contestaţiilor, precum şi soluţionarea celor care intră în competenţa comisiei teritoriale de examen;
    i) înaintarea către comisia centrală de examen pentru soluţionare a contestaţiilor care, conform prezentei metodologii, nu fac obiectul de soluţionare a comisiei teritoriale de examen;
    j) informarea operativă a preşedintelui comisiei centrale de examen asupra eventualelor probleme administrative şi organizatorice apărute în perioada organizării şi desfăşurării examenului de grad specialist sau principal, precum şi a măsurilor luate în aceste situaţii;
    k) informarea comisiei centrale de examen, după finalizarea testului-grilă, asupra modului de desfăşurare a probei;
    l) înaintarea către comisia centrală de examen a documentelor necesare validării rezultatelor finale ale examenului şi afişarea listei finale cu rezultatele obţinute de candidaţi la sediul colegiului teritorial.


    ART. 15
    (1) Comisia de elaborare a subiectelor este formată din 3 specialişti, cadre didactice şi/sau formatori acreditaţi.
    (2) Cu cel mult 15 zile înainte de data începerii examenului, preşedintele CFZRO aprobă componenţa comisiei de elaborare a subiectelor, precum şi programul de lucru şi atribuţiile acesteia, în baza propunerilor înaintate de preşedintele comisiei centrale de examen.
    (3) Comisia de elaborare a subiectelor îşi desfăşoară activitatea la sediul CFZRO ori într-un spaţiu dotat cu mijloace de birotică şi de securitate a informaţiilor, stabilit de preşedintele comisiei centrale de examen.

    ART. 16
    (1) Nu pot face parte din componenţa comisiei centrale de examen, a comisiilor teritoriale de examen şi a comisiei de elaborare a subiectelor cei care declară ori despre care sunt informaţii certe că au soţ/soţie sau rude ori afini până la gradul IV inclusiv în rândul candidaţilor.
    (2) La numirea în comisia centrală, în comisiile teritoriale de examen şi în comisia de elaborare a subiectelor, membrii acestora semnează o declaraţie de interese, conform anexei nr. 1.

    ART. 17
    (1) Membrii comisiei centrale de examen, ai comisiilor teritoriale de examen, ai comisiei de elaborare a subiectelor şi ai colectivelor tehnice pentru organizarea şi desfăşurarea examenului poartă întreaga răspundere pentru buna organizare şi desfăşurare a examenului, pentru asigurarea legalităţii în ceea ce priveşte evaluarea candidaţilor, pentru garantarea şanselor egale pentru aceştia, pentru securitatea testelor-grilă şi a grilelor de corectură elaborate.
    (2) Membrii comisiei centrale de examen, ai comisiilor teritoriale de examen, ai comisiei de elaborare a subiectelor şi ai colectivelor tehnice pentru organizarea şi desfăşurarea examenului care se abat de la respectarea prezentei metodologii sau care, prin activitatea lor, prejudiciază buna organizare şi desfăşurare a examenului, divulgă conţinutul testului-grilă, încalcă regulile de evaluare a candidaţilor sunt sancţionaţi administrativ, disciplinar sau, după caz, penal, potrivit reglementărilor legale în vigoare. În aceste situaţii, preşedintele comisiei centrale de examen dispune înlocuirea acestor persoane.
    (3) Persoanele care fac parte din comisiile şi colectivele tehnice prevăzute la alin. (1) semnează un angajament de confidenţialitate, conform anexei nr. 2.

    CAP. IV
    Înscrierea candidaţilor
    ART. 18
    (1) La examenul de grad specialist sau principal se pot înscrie candidaţii care îndeplinesc cumulativ următoarele criterii:
    a) sunt membri ai CFZRO;
    b) fac dovada unei experienţe profesionale cumulate de minimum:
    - 5 ani vechime în specialitate până la data susţinerii examenului, pentru promovarea profesională în gradul principal al profesiei de kinetoterapeut sau profesor cultură fizică medicală;
    – 4 ani vechime în specialitate până la data susţinerii examenului, pentru promovarea profesională în gradul specialist al profesiei de fiziokinetoterapeut;
    – 5 ani vechime în specialitate până la data susţinerii examenului, pentru promovarea profesională în gradul principal al profesiei de fiziokinetoterapeut;
    – 5 ani vechime în specialitate până la data susţinerii examenului, pentru promovarea profesională în gradul principal al profesiei de fizioterapeut;

    c) au achitat taxa de participare la examen.

    (2) Prevederile alin. (1) se aplică şi în cazul candidaţilor cu formare profesională efectuată în străinătate şi recunoscută în România, în condiţiile legii.
    (3) Prin experienţă profesională se înţelege exercitarea efectivă a activităţilor profesionale, cu respectarea condiţiilor de exercitare prevăzute de lege pentru funcţia în cauză.

    ART. 19
    (1) La înscriere, candidatul depune un dosar care conţine următoarele documente:
    a) cererea de înscriere, cu datele de contact, conform anexei nr. 3;
    b) declaraţie privind informarea referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal de către CFZRO, conform notei de informare ce se regăseşte pe site-ul oficial al Colegiului Fizioterapeuţilor din România (https://colegiulfizioterapeutilor.ro) şi la punctele de lucru ale colegiilor teritoriale;
    c) copia actului de identitate în termen de valabilitate;
    d) copia diplomei de licenţă. La înscriere candidatul prezintă actele de studii în original, urmând ca persoana care primeşte documentele să certifice „în conformitate cu originalul“ pe copiile de pe actele de studii aflate la dosar;
    e) în cazurile prevăzute la art. 18 alin. (2), candidatul va depune copia diplomei obţinute în străinătate însoţită de traducerea legalizată în limba română şi de copia documentului de recunoaştere/echivalare a calificării în România;
    f) adeverinţă eliberată de angajator ori acte doveditoare, după caz, din care să reiasă experienţa profesională necesară prevăzută la art. 18 alin. (1) lit. b)
    g) copia actelor de schimbare a numelui, după caz;
    h) dovada plăţii taxei de participare la examen.

    (2) Candidaţii care au desfăşurat activitate de voluntariat vor depune contractul de voluntariat, încheiat în conformitate cu prevederile Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, şi certificatul de voluntariat emis de către organizaţiile gazdă, încheiat conform art. 10 alin. (4) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare; vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcţie de timpul efectiv de lucru prestat.
    (3) În situaţia în care solicitantul a exercitat profesia pe teritoriul altui stat, acesta va depune, în copie legalizată şi traducere legalizată, documente emise de autoritatea competentă sau angajatorul din statul în cauză, din care să rezulte perioadele de exercitare efectivă şi legală a profesiei pe teritoriul acelui stat.
    (4) Pe coperta dosarului de înscriere se trec: numele şi prenumele candidatului cu iniţiala tatălui, numele purtat anterior (după caz), specialitatea în care s-a înscris la examen, numărul de telefon al candidatului.

    ART. 20
    (1) Dosarele de înscriere se depun la sediul colegiilor teritoriale în termenul stabilit prin anunţul de examen.
    (2) Comisia teritorială de examen, în termen de 3 zile de la data finalizării înscrierilor, analizează actele depuse de candidaţi, stabileşte pentru fiecare rezultatul „Admis“ sau „Respins“ şi întocmeşte proces-verbal de selecţie a dosarelor conform anexei nr. 4.
    (3) Lista candidaţilor declaraţi „Admis“ la înscriere se afişează la sediul colegiului teritorial care a operat înscrierea şi se transmite comisiei centrale de examen.
    (4) Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul analizei dosarelor, în termen de 24 de ore de la data afişării listei. Contestaţiile nesoluţionate de comisiile teritoriale de examen se soluţionează de comisia centrală de examen în timp de 48 de ore de la data expirării termenului de depunere a acestora.

    ART. 21
    (1) Taxa de participare la examen se restituie în cazul:
    a) candidaţilor care au depus cerere de retragere a dosarului de participare până la data examenului; cererea se depune de către candidat la colegiul teritorial la care a depus dosarul de înscriere;
    b) candidaţilor al căror dosar a fost declarat „Respins“.

    (2) Candidaţii al căror dosar a fost declarat „Respins“ pot depune solicitarea de restituire a sumei de participare la examen în termen de 30 de zile de la data încheierii examenului, la colegiul teritorial la care candidatul a depus dosarul de înscriere.
    (3) Taxa de participare la examen se restituie în termen de 30 de zile de la data solicitării.

    CAP. V
    Organizarea şi desfăşurarea testului-grilă
    ART. 22
    (1) Comisia de elaborare a subiectelor, stabilită în condiţiile prezentei metodologii, alcătuieşte testul-grilă, precum şi grila de corectură pentru fiecare funcţie pentru care se organizează examenul de grad specialist sau principal.
    (2) Testul-grilă conţine 100 de întrebări şi se desfăşoară pe durata a două ore, pe parcursul cărora candidatul completează grila de răspuns.
    (3) Fiecare întrebare are 3 variante de răspuns, din care un singur răspuns este corect.
    (4) Fiecare răspuns corect este notat cu un punct.

    ART. 23
    Întrebările testului-grilă trebuie să respecte următoarele criterii:
    a) conţinutul întrebării să fie clar exprimat;
    b) formularea să fie în strictă concordanţă cu tematica şi bibliografia stabilite pentru examen;
    c) să acopere o arie cât mai extinsă a tematicii şi bibliografiei pentru examen;
    d) să poată fi rezolvate în timpul stabilit.


    ART. 24
    (1) Comisia de elaborare a subiectelor se întruneşte pentru elaborarea testului-grilă şi a grilei de corectură cu cel mult 3 zile înainte de începerea probei, la sediul CFZRO.
    (2) Testul-grilă şi grila de corectură se predau comisiei centrale de examen în format electronic şi pe hârtie şi sunt păstrate în condiţii de securitate în locaţia stabilită de preşedintele comisiei centrale de examen, sub controlul nemijlocit al persoanelor nominalizate de către acesta.

    ART. 25
    (1) Testul-grilă se transmite comisiilor teritoriale de examen în ziua desfăşurării examenului, pe adresa de e-mail indicată de preşedintele comisiei teritoriale de examen, cu două ore înainte de începerea probei, conform instrucţiunilor comisiei centrale de examen.
    (2) În cazul comisiilor teritoriale de examen unde multiplicarea testelor-grilă nu se poate efectua în două ore datorită numărului mare de candidaţi înscrişi, testul-grilă se transmite cu 24 de ore înainte de începerea probei, cu aprobarea preşedintelui comisiei centrale de examen. În această situaţie, preşedinţii comisiilor teritoriale de examen asigură multiplicarea şi păstrarea testelor-grilă în condiţiile stabilite la alin. (3)
    (3) Testul-grilă se multiplică de către persoanele desemnate de preşedintele comisiei teritoriale de examen, în condiţii de securitate, în spaţiile stabilite de preşedintele comisiei teritoriale de examen sau/şi în cadrul unor unităţi specializate în multiplicare, sub controlul nemijlocit al persoanelor nominalizate de către acesta.
    (4) Multiplicarea testului-grilă se face într-un număr de exemplare egal cu numărul candidaţilor înscrişi pentru fiecare funcţie pentru care se organizează examen de grad specialist sau principal, la care se asigură şi o rezervă de 10% pentru fiecare sală în care se desfăşoară proba.

    ART. 26
    Grila cu răspunsurile corecte se transmite comisiilor teritoriale de examen cu cel mult 3 zile înainte de începerea probei şi se multiplică într-un număr de exemplare egal cu numărul candidaţilor înscrişi pentru fiecare dintre funcţiile pentru care se organizează examen de grad specialist sau principal, la care se asigură şi o rezervă de 50% pentru fiecare sală în care se desfăşoară proba.

    ART. 27
    (1) Grila cu răspunsurile corecte se transmite comisiilor teritoriale de examen cu o oră înainte de finalizarea probei.
    (2) Grila de corectură se multiplică, pe folie transparentă, întrun număr de exemplare care să asigure o grilă de corectură la cel mult 20 de candidaţi, pentru fiecare funcţie pentru care se organizează examen de grad specialist sau principal.

    ART. 28
    (1) După multiplicare, comisia teritorială de examen face plicuri/pachete care conţin:
    a) un plic/pachet sigilat cu testele-grilă pentru fiecare funcţie în parte;
    b) un plic/pachet sigilat cu grilele de răspuns pentru fiecare funcţie în parte;
    c) un plic sigilat cu grilele de corectură pentru fiecare funcţie în parte.

    (2) Plicurile/Pachetele cu documentele de examen se transportă, în condiţii de siguranţă, de la locul de multiplicare sau de păstrare în sălile de examen de către reprezentantul împuternicit în scris de preşedintele comisiei teritoriale de examen.

    ART. 29
    (1) Sălile de examen în care se desfăşoară testul-grilă sunt stabilite de preşedintele comisiei teritoriale de examen, în funcţie de capacitatea acestora şi de numărul de candidaţi.
    (2) Pentru fiecare sală de examen în care se desfăşoară testul-grilă, preşedintele comisiei teritoriale de examen stabileşte un responsabil de sală şi supraveghetorii, asigurânduse un supraveghetor la 20 de candidaţi, dar nu mai puţin de 2 pentru o sală. Supravegherea candidaţilor poate fi asigurată şi de către membrii comisiei teritoriale de examen, după caz.

    ART. 30
    Responsabilul de sală are următoarele atribuţii:
    a) afişează la intrarea în sala de examen, în preziua probei, până la ora 12.00, tabelul nominal cu candidaţii repartizaţi să susţină testul-grilă în sala respectivă, în ordine alfabetică;
    b) verifică sala de examen, îndepărtând toate materialele care îi pot influenţa pe candidaţi în rezolvarea testului-grilă;
    c) stabileşte locul fiecărui candidat, în funcţie de numărul curent din tabelul nominal;
    d) verifică prezenţa şi identitatea candidaţilor şi o consemnează în documentele de evidenţă;
    e) distribuie candidaţilor, la ora stabilită pentru începerea probei, câte un test-grilă şi o grilă de răspuns;
    f) până la începerea probei, acesta precizează modul de completare de către candidaţi, în spaţiul special destinat pe grila de răspuns, a datelor de identificare ale acestora;
    g) identifică şi anulează prin înscrierea menţiunii „Anulat“ sub semnătura proprie testele-grilă şi grilele de răspuns care conţin semne distinctive;
    h) înscrie pe grila de răspuns a candidaţilor care se retrag în timpul examenului menţiunea „Retras“;
    i) întocmeşte proces-verbal în cazul în care are loc un eveniment deosebit; documentul este semnat şi de supraveghetori şi de 3 candidaţi din sala respectivă;
    j) preia de la candidaţi, pe bază de semnătură, grilele de răspuns;
    k) verifică răspunsurile din grila de răspuns şi notează pe acestea punctajul obţinut;
    l) ambalează în plicuri grilele de răspuns corectate, separat de grilele nefolosite, care se ambalează împreună cu grilele cu menţiunea „Retras“ şi cele cu menţiunea „Anulat“. Pe fiecare plic se menţionează seria, numărul de candidaţi şi numărul de grile conţinut;
    m) predă secretarului comisiei teritoriale de examen sau preşedintelui, după caz, pe bază de semnătură, în prezenţa a cel puţin unui supraveghetor şi a 2 candidaţi, plicurile prevăzute la lit. l), documentele de examen completate şi semnate de cei nominalizaţi în formulare, catalogul cu rezultatele obţinute la testul-grilă şi, unde este cazul, procesul-verbal prevăzut la lit. i).


    ART. 31
    (1) Candidatului căruia i s-a anulat grila de răspuns i se eliberează, la cerere, o nouă grilă, cu respectarea prevederilor art. 30 lit. f) şi ale art. 35 alin. (1). Transcrierea grilei de răspuns se face fără depăşirea orei stabilite pentru finalizarea probei.
    (2) Candidaţii care, din orice motiv, părăsesc sala în primele 30 de minute de la începerea probei predau şi testul-grilă.

    ART. 32
    În timpul desfăşurării testului-grilă, responsabilul de sală şi supraveghetorii nu rezolvă şi nu dau indicaţii privind rezolvarea întrebărilor, nu permit intrarea în sală a altor persoane, cu excepţia membrilor comisiei teritoriale de examen.

    ART. 33
    (1) În ziua examenului, responsabilii de săli şi supraveghetorii sunt prezenţi în sălile de examen la ora 8.00, având asupra lor un duplicat al tabelelor afişate pe uşă şi catalogul candidaţilor din sala respectivă.
    (2) Candidaţii au acces în sălile de susţinere a testului-grilă între orele 8.30 şi 8.45, pe baza tabelelor aflate la responsabilii de săli şi afişate la intrare şi a actului de identitate (B.I., C.I. sau paşaport) aflat în termen de valabilitate.
    (3) Candidaţii sunt aşezaţi în sală în ordine alfabetică, conform listei de candidaţi, astfel încât între 2 candidaţi să rămână cel puţin un loc liber.
    (4) Candidaţii care nu se află în sălile de examen în momentul distribuirii testelor-grilă şi a grilelor de răspuns pierd dreptul de participare la examen.
    (5) În prezenţa tuturor candidaţilor, responsabilii de sală citesc instrucţiunile privind modul de desfăşurare a testului-grilă primite de la comisia centrală de examen.
    (6) Pe perioada desfăşurării examenului, candidaţii nu pot păstra asupra lor hârtii albe sau scrise, publicaţii de orice fel, telefoane mobile sau orice alt tip de aparatură de comunicare, ceasuri de mână etc. Cei care intră în sală cu astfel de obiecte, precum şi cu materiale documentare au obligaţia să le depoziteze într-un loc special indicat de organizatori înainte de începerea examenului, unde nu vor avea acces până la terminarea examenului.
    Candidaţii care încalcă aceste reguli sunt eliminaţi din examen, motivul eliminării se consemnează în procesul-verbal şi se informează operativ preşedintele comisiei teritoriale de examen.

    ART. 34
    Pachetele conţinând testele-grilă şi grilele de răspuns se deschid în ziua examenului la ora 9.30, în prezenţa tuturor responsabililor de sală, însoţiţi fiecare de câte 2 candidaţi din sala respectivă. Fiecare responsabil de sală preia, sub semnătură, testele-grilă şi grilele de răspuns.

    ART. 35
    (1) În ziua examenului, la ora 10.00, se distribuie fiecărui candidat un test-grilă şi o grilă de răspuns. Un candidat poate schimba o singură dată grila de răspuns.
    (2) După confruntarea datelor de identificare înscrise de candidaţi pe grila de răspuns (numele şi prenumele cu iniţiala tatălui, specialitatea, seria şi numărul actului de identitate) cu cele din actele de identitate, responsabilul de sală stabileşte ora de începere şi de finalizare a probei, care se notează pe tablă sau pe o coală de hârtie afişată la loc vizibil.
    (3) Din momentul primirii testelor-grilă şi a grilelor de răspuns, candidaţii nu pot părăsi sala de examen decât după 30 de minute şi numai după predarea grilei de răspuns. Pentru necesităţi fiziologice candidaţii pot părăsi sala de examen numai însoţiţi de un supraveghetor, iar timpul absenţei din sală nu prelungeşte durata probei pentru candidaţii respectivi, cu respectarea prevederilor art. 31 alin. (2).
    (4) Pentru completarea datelor de identificare şi a grilelor de răspuns candidaţii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră. Orice altă culoare decât cea albastră este interzisă, fiind considerată semn distinctiv.
    (5) Pe fiecare grilă de răspuns, până la finalizarea probei, preşedintele comisiei teritoriale de examen aplică ştampila colegiului teritorial şi semnează.

    ART. 36
    După expirarea timpului probei de examen, candidaţii predau responsabilului de sală, pe bază de semnătură, grilele de răspuns şi aşteaptă în sală corectarea acestora. Testul-grilă rămâne în posesia candidaţilor, cu excepţia celor care, din orice motiv, părăsesc sala de examen în primele 30 de minute de la începerea probei.

    ART. 37
    (1) În ziua de examen, după ora 11.30, secretarul comisiei teritoriale de examen sau persoana desemnată de preşedintele comisiei, după caz, transmite în toate sălile de examen plicurile sigilate care conţin grila de corectură.
    (2) Plicul cu grila de corectură se desigilează după expirarea timpului stabilit pentru susţinerea testului-grilă şi numai după ce toţi candidaţii au predat grilele de răspuns.

    ART. 38
    (1) Corectarea grilelor de răspuns se face de către responsabilul de sală, cu ajutorul grilei de corectură, în prezenţa candidatului şi a încă 2 candidaţi din sala respectivă.
    (2) Răspunsurile necompletate pe grila de răspuns se taie cu pix sau cariocă de culoare roşie.
    (3) Se suprapune grila de corectură cu grila de răspuns şi se numără întrebările care au răspunsuri corecte. Fiecare întrebare cu răspuns corect se notează cu un punct.
    (4) Punctajul final al fiecărei grile de răspuns este egal cu suma întrebărilor cu răspuns corect. Punctajul maxim este de 100 de puncte, corespunzător notei 10.
    (5) După corectare, pe grila de răspuns se trece punctajul final obţinut şi se semnează de către responsabilul de sală care a efectuat corectura, de către cei 2 candidaţi care au asistat la aceasta, precum şi de către titular pentru luare la cunoştinţă. Titularul grilei de răspuns semnează şi în catalogul probei din sala respectivă.
    (6) Comisia teritorială de examen are obligaţia afişării la sediul colegiului teritorial a listei rezultatelor finale obţinute de candidaţi, în termen de 24 de ore de la încheierea probei de examen.

    ART. 39
    (1) Candidaţii pot contesta rezultatul testului-grilă în termen de 24 de ore de la data afişării de către comisia teritorială de examen a rezultatelor obţinute la examenul de grad specialist sau principal. Contestaţiile se depun la comisia teritorială de examen.
    (2) Contestaţiile privind punctajul obţinut la testul-grilă se soluţionează de către comisia teritorială de examen, iar cele privind conţinutul întrebărilor se soluţionează de comisia centrală de examen, în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere.
    (3) În termenul prevăzut la alin. (2), rezultatul analizării contestaţiei se transmite candidatului, precum şi comisiei teritoriale de examen, în cazul contestaţiilor privind conţinutul întrebărilor.

    ART. 40
    La expirarea termenului prevăzut la art. 39 alin. (2), comisiile teritoriale de examen întocmesc procesul-verbal de desfăşurare a examenului de grad specialist sau principal, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5.

    CAP. VI
    Validarea rezultatelor
    ART. 41
    (1) În termen de 4 zile lucrătoare de la expirarea termenului de soluţionare a contestaţiilor, comisiile teritoriale de examen transmit comisiei centrale de examen, în format electronic şi pe suport hârtie, procesul-verbal prevăzut la art. 40 însoţit de tabelul nominal al candidaţilor în ordine alfabetică, cu rezultatele finale, pe funcţii, semnat de comisia teritorială de examen şi ştampilat cu ştampila colegiului teritorial în cauză.
    (2) La expirarea termenului prevăzut la alin. (1), comisia centrală de examen centralizează rezultatele examenului şi le înaintează preşedintelui CFZRO spre validare, în termen de 48 de ore.

    CAP. VII
    Dispoziţii finale
    ART. 42
    (1) Promovarea examenului de grad specialist sau principal se atestă prin certificat de grad specialist sau principal, întocmit conform anexei nr. 6.
    (2) Certificatul de grad specialist sau principal se eliberează de către CFZRO candidaţilor promovaţi, în termen de 3 luni de la data validării rezultatelor examenului de grad specialist sau principal. Pe această perioadă şi pentru situaţii deosebite (încadrare pe post, participare la concurs de ocupare a unui post vacant, plecare în străinătate etc.), preşedinţii colegiilor teritoriale ale CFZRO pot elibera, la cerere, candidaţilor promovaţi adeverinţe din care să rezulte că titularul a promovat examenul de grad specialist sau principal, funcţia, sesiunea, nota obţinută şi perioada de valabilitate a adeverinţei.

    ART. 43
    (1) Formularele certificatelor de grad specialist sau principal se procură de către CFZRO.
    (2) Întocmirea, eliberarea, evidenţa şi gestiunea certificatelor de grad specialist sau principal se realizează în conformitate cu prevederile metodologiei de eliberare a certificatelor de grad specialist sau principal, elaborată de Consiliul naţional al CFZRO.

    ART. 44
    (1) Dosarele de înscriere, grilele de răspuns ale candidaţilor, precum şi toate documentele întocmite pentru organizarea şi desfăşurarea examenului de grad specialist sau principal se păstrează în arhiva CFZRO şi, respectiv, a colegiilor teritoriale ale CFZRO şi au regimul documentelor de personal şi învăţământ.
    (2) Pe toate documentele întocmite la nivelul comisiei centrale de examen se aplică ştampila CFZRO, iar pe toate documentele întocmite la nivelul comisiilor teritoriale de examen se aplică ştampila colegiului teritorial organizator.

    ART. 45
    Certificatele sau adeverinţele de grad specialist sau principal emise de autorităţile competente până la data intrării în vigoare a prezentei metodologii rămân valabile şi conferă titularilor toate drepturile prevăzute în actele normative în vigoare.

    ART. 46
    Prin excepţie de la prevederile art. 2, pentru anul 2022 examenul pentru obţinerea gradului specialist, respectiv principal se va putea organiza în primul semestru al anului 2023.

    ART. 47
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta metodologie.

    ANEXA 1





    la metodologie
    DECLARAŢIE DE INTERESE
    Subsemnatul(a), ............................. (numele şi prenumele), C.I./B.I. seria ......... nr. .........., membru al .............................. (Se trece comisia centrală/teritorială de examen sau comisia de elaborare a subiectelor.),
    declar pe propria răspundere că am/nu am soţ/soţie sau rude ori afini până la gradul IV inclusiv în rândul candidaţilor înscrişi la examenul de grad specialist sau principal din sesiunea .................. .
    ...........................
                               (semnătura)
    ............................
                                    (data)

    ANEXA 2





    la metodologie
    DECLARAŢIE
    de confidenţialitate şi garanţie a prelucrării datelor cu caracter personal
    Subsemnatul(a), ............................., născut(ă) în ...................., judeţul .................., la data de .............., posesor/posesoare al/a B.I. seria ...... nr. ..........., eliberat de ................ la data de ................, cu domiciliul stabil în localitatea .................., judeţul ................., str. ............. nr. ......, bl. ....., sc. ......, et. ......, ap. ....., în calitate de ............................, având funcţia de membru al:
    [ ] comisiei centrale de examen
    [ ] comisiei teritoriale de examen ................................
    [ ] comisiei de elaborare a subiectelor de examen,

    am fost informat de specificul activităţii pe care urmează să o desfăşor în cadrul comisiei şi am luat cunoştinţă de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), si de prevederile legale cu privire la păstrarea confidenţialităţii tuturor datelor cu caracter personal, precum şi de informaţiile legate de activitatea în cadrul comisiei .............................. .
    Mă angajez să păstrez cu stricteţe confidenţialitatea tuturor datelor şi informaţiilor despre membrii Colegiului Fizioterapeuţilor din România (CFZRO) şi a documentelor acestora ce mi-au fost sau îmi vor fi încredinţate, să respect întocmai normele cu privire la evidenţa, manipularea, păstrarea şi furnizarea informaţiilor, a datelor şi a documentelor.
    Sunt confidenţiale următoarele informaţii referitoare la:
    - întrebările elaborate pentru testul-grilă;
    – documentele şi informaţiile care contribuie la organizarea şi desfăşurarea examenului pentru obţinerea gradului specialist, respectiv principal;
    – datele personale ale membrilor CFZRO;
    – documentele din dosarul de candidatură;
    – datele personale cu care se intră în contact în cadrul activităţii privind metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de obţinere a gradelor profesionale;
    – orice alte date sau documente care conţin informaţii sensibile despre o persoană sau date cu caracter personal.

    Următoarele situaţii exonerează de răspundere partea care le invocă:
    - informaţiile erau deja cunoscute înainte de a fi obţinute de membrul comisiei;
    – membrul comisiei a fost obligat în mod legal să dezvăluie informaţia.

    Mă angajez să aplic măsurile tehnice şi organizatorice adecvate pentru protejarea datelor cu caracter personal împotriva distrugerii accidentale sau ilegale, pierderii, modificării, dezvăluirii sau accesului neautorizat, în special dacă prelucrarea respectivă comportă transmisii de date în cadrul unei reţele, precum şi împotriva oricărei alte forme de prelucrare ilegală.
    Sunt conştient că, în cazul în care voi încălca dispoziţiile legate privind confidenţialitatea activităţii desfăşurate, divulgarea oricăror date şi informaţii, voi răspunde potrivit legii şi prevederilor Contractului de .................. nr. ....../............, administrativ, disciplinar, material, civil sau penal, în raport cu gravitatea faptei.
    Numele şi prenumele
    .................
    Data
    .................
    Localitatea
    .................
    Semnătura
    .................

    ANEXA 3





    la metodologie
    CERERE
    de înscriere la examenul pentru obţinerea gradului profesional specialist, respectiv principal
    Doamnă/Domnule preşedinte,
    Subsemnatul(a) ..................., identificat(ă) cu ........, CNP ................, membru al Colegiului Fizioterapeuţilor ................, având nr. unic din Registrul unic al fizioterapeuţilor .................., vă rog să îmi aprobaţi înscrierea la examenul pentru obţinerea gradului [ ] specialist/[ ] principal, organizat în sesiunea ................, de către ......................., în conformitate cu datele personale completate mai jos şi cu actele doveditoare anexate cererii.
    I. Anexez prezentei cereri următoarele documente:
    [ ] dovada vechimii experienţei profesionale (adeverinţă de la locul de muncă, extras din Revisal, adeverinţă de venit etc.), în original;
    [ ] copia actului de identitate valabil;
    [ ] avizul anual;
    [ ] copia actelor de schimbare a numelui, după caz;
    [ ] dovada achitării taxei de participare la examen.
    NOTĂ:
    Documentele depuse în copie vor purta menţiunea „conform cu originalul“, numele în clar şi semnătura solicitantului.


    II. Informaţii privind exercitarea profesiei
    1. Exercit profesia de fizioterapeut încadrat pe funcţia de .............., grad profesional (dacă este cazul) .........., în calitate de:
    [ ] salariat în sistemul public [ ] salariat în sistemul privat [ ] titular al unei forme de organizare independentă
    Loc de muncă (Se vor menţiona toate locurile de muncă unde solicitantul desfăşoară în prezent activitate de fizioterapie, atât pe teritoriul României, cât şi pe teritoriul altor state.):
    a) denumirea .........................., CIF/CUI ............, adresa ..........., tel. .................., e-mail ..................;
    b) denumirea .........................., CIF/CUI ............, adresa ..........., tel. .................., e-mail ..................;
    c) denumirea .........................., CIF/CUI ............, adresa ..........., tel. .................., e-mail ..................



    2. [ ] Declar pe propria răspundere că în prezent NU exercit profesia de fizioterapeut.

    III. Doresc ca adeverinţa/certificatul de grad specialist/principal să îmi fie transmisă/transmis astfel:
    [ ] ridicare personal/împuternicit;
    [ ] prin servicii de curierat cu plata la destinatar, la următoarea adresă:
    oraşul .............., str. .............. nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul (judeţul) ............, cod poştal ......., tel. ........... .


    IV. Date de contact
    1. Adresă de domiciliu (dacă nu este înscrisă în actul de identitate):
    str. .......................... nr. ......, bl. ......, sc. ......, et.. ....., ap. ......, cod poştal ............., localitatea ......................, satul ................. (dacă este cazul) ........., sectorul (judeţul) .........

    2. Adresa de corespondenţă (dacă este diferită de cea de domiciliu):
    str. .............................. nr. ......, bl. ......, sc. ......, et. ......, ap. ......, cod poştal ................., localitatea ............................, satul ............. (dacă este cazul) ............, sectorul (judeţul) ............... .

    3. Nr. telefon ...................................
    4. E-mail .........................................

    V. Informaţii privind prelucrarea datelor cu caracter personal
    Subsemnatul(a) declar că am luat cunoştinţă de conţinutul Notei de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către Colegiul Fizioterapeuţilor din România şi cunosc condiţiile privind exercitarea drepturilor mele.
    Nota de informare se regăseşte pe site-ul oficial al Colegiului Fizioterapeuţilor din România (https://colegiulfizioterapeutilor.ro) şi la punctele de lucru ale colegiilor teritoriale.

    VI. Declar pe propria răspundere, cunoscând dispoziţiile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la falsul în declaraţii, că informaţiile prezentate în această cerere şi documentele anexate corespund realităţii.

┌─────────┬────────────────────────────┐
│Data │Semnătura │
│………………. │……………………. │
│ │(numele şi prenumele) │
└─────────┴────────────────────────────┘


    ANEXA 4





    la metodologie
    COLEGIUL FIZIOTERAPEUŢILOR DIN ROMÂNIA
    Comisia teritorială de examen ....................
    PROCES-VERBAL
    privind selecţia dosarelor de înscriere depuse de candidaţi
    în sesiunea .............., organizată de către Colegiul teritorial .................
    1. Perioada de depunere a dosarelor: ....................
    2. Numele şi prenumele persoanelor desemnate să primească dosarele de înscriere: ..................
    3. Date statistice:
    - nr. total dosare primite: .............;
    – nr. dosare declarate admise/specialităţi: ...............;
    – nr. dosare declarate respinse ......................;
    – incidente/abateri de la metodologie apărute pe timpul perioadei de înscriere a dosarelor candidaţilor: ............... .

    ......................
        (semnătura)
    .....................
           (data)

    ANEXA 5





    la metodologie
    COLEGIUL FIZIOTERAPEUŢILOR DIN ROMÂNIA
    Comisia teritorială de examen .....................
    PROCES-VERBAL
    privind examenul de obţinere a gradului specialist, respectiv principal
    desfăşurat în sesiunea ............., organizat de către Colegiul teritorial .................
    I. Date statistice:
    - numărul candidaţilor înscrişi în examen, total şi pe specialităţi;
    – numărul candidaţilor prezentaţi la examen, total şi pe specialităţi;
    – candidaţii al căror dosar de înscriere a fost declarat „Respins“, precum şi motivul respingerii;
    – numărul candidaţilor declaraţi „Promovaţi“ şi „Nepromovaţi“, pe specialităţi;
    – punctajul maxim şi minim obţinut la testul-grilă.

    II. Rezultate obţinute:
    - aprecieri privind desfăşurarea probelor de examen;
    – numărul responsabililor de săli şi al supraveghetorilor;
    – incidente/abateri de la metodologie apărute pe timpul desfăşurării examenului şi modul de soluţionare;
    – contestaţii depuse de candidaţi şi modul de soluţionare;
    – apreciere generală asupra nivelului pregătirii candidaţilor;
    – modul cum au fost asigurate paza şi securitatea documentelor de examen.

    III. Propuneri privind îmbunătăţirea modului de organizare şi desfăşurare a examenului de obţinere a gradului specialist, respectiv principal …………………
    Comisia teritorială de examen ..........................
    .................................
                                  (Se trec funcţia şi persoana din cadrul comisiei.)
    .....................................
                (semnătura)

    ANEXA 6





    la metodologie
    COLEGIUL FIZIOTERAPEUŢILOR DIN ROMÂNIA
    ANTET
    Seria .......... nr. ..............
    CERTIFICAT
    de grad specialist/principal
    Domnul/Doamna ......................., născut(ă) în anul ............, luna ............, ziua ......., în localitatea .............., judeţul ............., de profesie ................, a promovat
    EXAMENUL DE GRAD SPECIALIST/PRINCIPAL
    în specialitatea .................., în sesiunea ................., cu nota ............. .
    Prezentul certificat asigură titularului drepturile ce decurg din prevederile legale în vigoare.
    Preşedinte .......................
    L.S.
    Nr. ................. ^1)
    ^1) Se completează numărul curent din registrul de evidenţă.

    Data eliberării: ........................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016