Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ART. 1 (1) Schema de ajutor de stat privind asigurarea accesului la finanţare în agriculturã constã în subvenţionarea ratei dobânzii la creditele bancare contractate de producãtorii agricoli cu instituţiile de credit sau cu instituţiile financiare nebancare în perioada 28 ianuarie 2011-31 decembrie 2011 inclusiv. (2) Subvenţia ratei dobânzii se calculeazã la sumele reprezentând dobânzi plãtite la creditele menţionate la alin. (1) pânã la data de 31 decembrie 2013. ART. 2 (1) Beneficiarii schemei de ajutor de stat sunt prevãzuţi la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat temporare privind asigurarea accesului la finanţare în agriculturã, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011. (2) Solicitanţii aflaţi în dificultate financiarã conform Comunicãrii Comisiei - Liniile directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 244/2 din 1 octombrie 2004, cu modificãrile ulterioare, respectiv persoane care constituie subiectul procedurilor de faliment, reorganizare judiciarã sau lichidare, la data depunerii cererii sunt excluşi de la domeniul de aplicare a prezentei scheme de ajutor de stat. (3) Activitãţile din sectorul producţiei agricole primare pentru care se pot angaja credite bancare în sensul prezentei metodologii sunt prevãzute la art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011. ART. 3 (1) Pentru obţinerea ajutorului de stat prin subvenţionarea ratei dobânzii la creditele bancare, solicitanţii completeazã o cerere de acord prealabil pentru finanţare prin rambursare a diferenţei de dobândã pentru creditele contractate în baza Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, pe care o depun la centrele judeţene sau la centrul municipiului Bucureşti, aflate în subordinea Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã (APIA), pe raza cãrora au sediul social sau unde au depus cererea de platã pentru schemele de sprijin pe suprafaţã. (2) Cererea de acord prealabil pentru finanţare prin rambursare a ratei dobânzii se depune pânã la data de 15 februarie 2012, însoţitã de urmãtoarele documente: a) pentru beneficiarii prevãzuţi la art. 6 lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011: 1. copie de pe CUI/CIF; 2. copie de pe BI/CI reprezentant legal; 3. copie de pe acordul de constituire/statut; 4. adeverinţa eliberatã de consiliul local care atestã suprafaţa agricolã deţinutã şi/sau utilizatã în baza contractelor de arendã/comodat/alte convenţii încheiate în baza legilor în vigoare şi culturile înfiinţate în anul precedent/numãrul de animale/pãsãri/familii de albine înregistrate în Registrul agricol, dupã caz; 5. copie de pe documentul/documentele care face/fac dovada deţinerii/folosinţei/utilizãrii terenului, dupã caz; 6. copie de pe documentul din care rezultã înregistrarea în Registrul naţional al exploataţiilor pentru solicitanţii care deţin, cresc ori exploateazã animale/autorizaţie/înregistrare sanitar-veterinarã, dupã caz; 7. copie de pe documentul care face dovada folosinţei spaţiilor special amenajate (adãposturi) pentru animale/pãsãri; 8. copie de pe documentul care atestã înregistrarea în Registrul unic de identificare/Registrul plantaţiilor viticole/alte evidenţe funciare din care rezultã suprafaţa în ha/numãrul de animale/pãsãri/familii de albine, dupã caz; 9. copie de pe contractul de credit din care sã reiasã respectarea prevederilor art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, inclusiv graficele de rambursare stabilite în baza contractului de credit; b) pentru beneficiarii prevãzuţi la art. 6 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011: 1. copie de pe CUI/CIF; 2. copie de pe BI/CI reprezentant legal; 3. copie de pe statut; 4. adeverinţa eliberatã de consiliul local care atestã suprafaţa agricolã deţinutã şi/sau utilizatã în baza contractelor de arendã/comodat/alte convenţii încheiate în baza legilor în vigoare şi culturile înfiinţate în anul precedent/numãrul de animale/pãsãri/familii de albine înregistrate în Registrul agricol, dupã caz; 5. copie de pe documentul/documentele care face/fac dovada deţinerii/folosinţei/utilizãrii terenului, dupã caz; 6. copie de pe documentul din care rezultã înregistrarea în Registrul naţional al exploataţiilor pentru solicitanţii care deţin, cresc ori exploateazã animale/autorizaţie/înregistrare sanitar-veterinarã, dupã caz; 7. copie de pe documentul care face dovada folosinţei spaţiilor special amenajate (adãposturi) pentru animale/pãsãri; 8. copie de pe documentul care atestã înregistrarea în Registrul unic de identificare/Registrul plantaţiilor viticole/alte evidenţe funciare din care rezultã suprafaţa în ha/numãrul de animale/pãsãri/familii de albine, dupã caz; 9. copie de pe contractul de credit din care sã reiasã respectarea prevederilor art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, inclusiv graficele de rambursare stabilite în baza contractului de credit; c) pentru beneficiarii prevãzuţi la art. 6 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011: 1. copie de pe CUI/CIF; 2. copie de pe BI/CI reprezentant legal; 3. copie de pe statut; 4. document eliberat de cãtre oficiul registrului comerţului; 5. adeverinţa eliberatã de consiliul local care atestã suprafaţa agricolã deţinutã şi/sau utilizatã în baza contractelor de arendã/comodat/alte convenţii încheiate în baza legilor în vigoare şi culturile înfiinţate în anul precedent/numãrul de animale/pãsãri/familii de albine înregistrate în Registrul agricol, dupã caz; 6. copie de pe documentul/documentele care face/fac dovada deţinerii/folosinţei/utilizãrii terenului, dupã caz; 7. copie de pe documentul din care rezultã înregistrarea în Registrul naţional al exploataţiilor pentru solicitanţii care deţin, cresc ori exploateazã animale/autorizaţie/înregistrare sanitar-veterinarã, dupã caz; 8. copie de pe documentul care face dovada folosinţei spaţiilor special amenajate (adãposturi) pentru animale/pãsãri; 9. copie de pe documentul care atestã înregistrarea în Registrul unic de identificare/Registrul plantaţiilor viticole/alte evidenţe funciare din care rezultã suprafaţa în ha/numãrul de animale/pãsãri/familii de albine, dupã caz; 10. copie de pe contractul de credit din care sã reiasã respectarea prevederilor art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, inclusiv graficele de rambursare stabilite în baza contractului de credit. (3) Toate documentele depuse în copie vor purta sintagma "conform cu originalul", vor fi semnate şi ştampilate de cãtre solicitant. (4) Acordul prealabil pentru finanţare prin rambursare a diferenţei de dobândã pentru creditele contractate în baza Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, se emite conform modelului prevãzut în anexa nr. 2 de cãtre centrele judeţene sau de centrul municipiului Bucureşti, aflate în subordinea APIA, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data depunerii cererii de acord prealabil pentru finanţare prin rambursare a ratei dobânzii. ART. 4 (1) Solicitanţii pentru care a fost emis acordul prealabil de finanţare, care au rambursat ratele la credit şi dobânzile aferente la termenele prevãzute în graficele de rambursare stabilite prin contractele de credit, depun cereri pentru subvenţionarea ratei dobânzii la creditele bancare contractate de producãtorii agricoli cu instituţiile de credit sau cu instituţiile financiare nebancare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3. (2) Cererile de solicitare a ajutorului de stat privind rata dobânzii la credite contractate se depun anual, astfel: a) în primele douã luni ale anului 2012, pentru anul 2011; b) în primele douã luni ale anului 2013, pentru anul 2012; c) în primele douã luni ale anului 2014, pentru anul 2013. (3) Cererile de solicitare a ajutorului de stat privind rata dobânzii la credite contractate se depun la centrele judeţene sau la centrul municipiului Bucureşti, aflate în subordinea APIA, pe raza cãrora îşi are sediul social solicitantul sau unde a depus cererea de platã pentru schemele de sprijin pe suprafaţã, însoţite de urmãtoarele documente: 1. copie de pe CUI/CIF; 2. copie de pe BI/CI reprezentant legal; 3. copie de pe contractul de credit din care sã rezulte acordarea creditului pentru activitãţile prevãzute la art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, şi graficul de rambursare aferent; 4. copie de pe extrasul de cont credit; 5. document eliberat la cererea beneficiarului, de cãtre instituţiile de credit şi/sau instituţiile financiare nebancare privind prima de credit de risc luatã în calcul la acordarea creditului, corespunzãtoare profilului de risc al beneficiarului, determinatã de acestea conform metodologiei interne de stabilire a ratingului şi nivelului de constituire a garanţiei, prevãzute de Comunicarea Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referinţã şi de scont, precum şi cu privire la rambursarea creditului şi plata dobânzilor aferente, conform modelului de adeverinţã prevãzut în anexa nr. 4; 6. situaţia centralizatoare a cheltuielilor efectuate conform activitãţilor prevãzute în contractul de credit cu încadrare în prevederile art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, conform modelului prevãzut în anexa nr. 10, precum şi copiile la documentele justificative împreunã cu cele care atestã plata acestora; 7. adeverinţã eliberatã de direcţia pentru agriculturã a judeţului, din care sã reiasã cã solicitantul a beneficiat sau nu de ajutoare de minimis şi în ce sumã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5. (4) Toate documentele depuse în copie vor purta sintagma "conform cu originalul", vor fi semnate şi ştampilate de cãtre solicitant. ART. 5 (1) Cererile de solicitare a ajutorului de stat privind rata dobânzii la credite contractate se înregistreazã la registratura centrului judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, aflate în subordinea APIA, şi se verificã de cãtre persoanele desemnate. (2) Cererile de solicitare a ajutorului de stat privind rata dobânzii la credite contractate se aprobã de cãtre centrele judeţene, respectiv de centrul municipiului Bucureşti, în limita sumei alocate de la bugetul de stat, prevãzutã cu aceastã destinaţie în bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale. (3) În cazul în care valoarea ajutorului de stat privind rata dobânzii la credite contractate depãşeşte suma alocatã de la bugetul de stat, prevãzutã cu aceastã destinaţie, ajutorul de stat care poate fi aprobat se diminueazã procentual pentru toţi beneficiarii în vederea încadrãrii în suma totalã alocatã. (4) Modul de calcul al ratei dobânzii la credite necesare subvenţiei, al ratei de referinţã şi al valorii nominale a subvenţiei pentru beneficiarii schemei de ajutor de stat este prevãzut în anexa nr. 9. (5) În cazul în care dupã depunerea cererii de platã au intervenit modificãri ale informaţiilor declarate în cerere şi în documentele-anexe, solicitantul va notifica APIA în termen de 7 zile lucrãtoare. ART. 6 Pe baza cererilor de solicitare a ajutorului de stat privind rata dobânzii la credite contractate aprobate, centrele judeţene, respectiv centrul municipiului Bucureşti, aflate în subordinea APIA, întocmesc situaţia centralizatoare cu sumele care reprezintã ajutoarele de stat prin rambursare a diferenţei de dobândã pentru creditele contractate conform Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, conform modelului prevãzut în anexa nr. 6, care va fi transmisã la APIA. ART. 7 APIA întocmeşte şi transmite Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale situaţia centralizatoare cu sumele care reprezintã ajutoarele de stat prin rambursare a diferenţei de dobândã pentru creditele contractate conform Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, conform modelului prevãzut în anexa nr. 7. ART. 8 Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale întocmeşte şi transmite Ministerului Finanţelor Publice solicitarea de deschidere de credite bugetare şi situaţia centralizatoare cu sumele care reprezintã ajutoarele de stat prin rambursare a diferenţei de dobândã pentru creditele contractate conform Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, conform modelului prevãzut în anexa nr. 8. ART. 9 Dupã aprobarea de cãtre Ministerul Finanţelor Publice a deschiderii creditelor bugetare, din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale se alimenteazã contul de subvenţii al APIA, care, la rândul ei, vireazã sumele în conturile de subvenţii ale centrelor judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, în vederea efectuãrii plãţilor cãtre beneficiari. ART. 10 Persoanele desemnate din cadrul centrelor judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, aflate în subordinea APIA, efectueazã verificãri periodice la beneficiarii de credite bancare privind modul de utilizare a acestora conform destinaţiilor aprobate. ART. 11 În baza prevederilor prezentei metodologii, APIA elaboreazã manuale de proceduri privind verificãrile administrative şi control la faţa locului, aprobate prin decizii ale directorului general şi avizate de cãtre direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, cu atribuţii în domeniu potrivit Regulamentului de organizare şi funcţionare, care vor fi aduse la cunoştinţa beneficiarilor şi postate pe site-ul oficial al instituţiei. ART. 12 Anexele nr. 1-10 fac parte integrantã din prezenta metodologie. ANEXA 1 la metodologie - Model -
┌─────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│Centrul judeţean APIA │Numãr înregistrare în Registrul │
│Operator date cu caracter personal: 9596 │agricol: │
│Centrul judeţean...................... │Numãr înregistrare în Registrul │
│ │plantaţiilor viticole │
│ ├────────────────────────────────────┤
│ │Numãr înregistrare ANSVSA (Registrul│
│ │naţional al exploataţiilor/Nr. │
│ │autorizaţie/înregistrare sanitar- │
│ │veterinarã) │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele funcţionarului APIA │Semnãtura funcţionarului care │
│care primeşte cererea*) │primeşte cererea *) │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│Nr. unic de identificare beneficiar │ │
│din RUI (ID) *) │ │
└─────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘
CERERE DE ACORD PREALABIL PENTRU FINANŢARE
prin rambursare a diferenţei de dobândã pentru creditele contractate
în baza Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri
prin Legea nr. 206/2011
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumirea persoanei juridice/PFA/ÎÎ/ÎF*) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────────────────────────────┬─────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│Cod unic de înregistrare (CUI)/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Cod de identificare fiscalã (CIF)*) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┴┬────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│Numele titularului/administratorului/│Prenumele titularului/administratorului/│
│reprezentantului legal*) │reprezentantului legal*) │
├─────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────┤
│ │
├──────────────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│CNP titular/administrator/│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│reprezentant legal*) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│Cod ţarã şi numãr act de identitate (pentru altã cetãţenie) │
├───────────────────────────────────────────┬───┬───┬──────────────────────────┘
│Tip organizare (cod conform instrucţiuni)*)│ │ │
└───────────────────────────────────────────┴───┴───┘
SEDIUL SOCIAL PJ/PFA/ÎÎ/ÎF/
┌──────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────┐
│Judeţul/Sectorul*) │Localitatea*) │
├──────────────────────────┼────────────┬─────────────────┬──────────┬─────────┤
│Satul/Strada │Nr. │Cod poştal │Bl. │Ap. │
├──────────────────────────┼────────────┴─────────────────┼──────────┴─────────┤
│Telefon*) │Fax │E-mail │
└──────────────────────────┴──────────────────────────────┴────────────────────┘
Cont trezorerie: *)
┌────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│Trezoreria*) │Sucursala/Agenţia*) │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├──────┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┼──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┤
│IBAN*)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘
ÎMPUTERNICIT (pentru cazurile în care cererea este semnatã prin împuternicit)
┌──────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Numele │Prenumele │
├──────────────────────────┬───┼───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│CNP │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│Nr. şi data împuternicirii/procurii notariale │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Solicit acordul prealabil pentru finanţare prin rambursare a diferenţei de dobândã pentru creditul ce urmeazã sã-l accesez, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat temporare privind asigurarea accesului la finanţare în agriculturã, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, pentru una sau mai multe dintre urmãtoarele activitãţi*): [] înfiinţarea, întreţinerea şi recoltarea culturilor de câmp şi horticole, precum şi întreţinerea şi recoltarea plantaţiilor pomicole şi de arbuşti fructiferi, a plantaţiilor viticole, de cãpşun şi hamei, în suprafaţã totalã de ................. ha; [] achiziţionarea sau producerea puilor broiler sau a puicuţelor pentru ouã, a purceilor pentru îngrãşat, a tineretului ovin, caprin şi bovin pentru îngrãşat, a tineretului cabalin, precum şi a familiilor de albine, în numãr de ............ animale/familii; [] achiziţionarea de materii prime pentru producerea furajelor combinate, achiziţionarea de medicamente şi plata tratamentelor medicale pentru animale/pãsãri/albine, plata cheltuielilor curente pentru întreţinerea şi funcţionarea adãposturilor, utilajelor şi instalaţiilor aferente, în sumã totalã de .............. lei. NOTĂ: Câmpurile marcate cu gri se completeazã numai de cãtre funcţionarul APIA care primeşte cererea.---------- *) Câmpurile marcate cu *) sunt obligatoriu de completat. LISTA DOCUMENTELOR ATAŞATE CERERII a) Pentru beneficiarii1) prevãzuţi la art. 6 lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011:
1. Copie de pe CUI/CIF []
2. Copie de pe BI/CI al/a reprezentantului legal []
3. Copie de pe acordul de constituire/statut []
4. Adeverinţa eliberatã de consiliul local care atestã suprafaţa
agricolã deţinutã şi/sau utilizatã în baza contractelor de arendã/
comodat/alte convenţii încheiate în baza legilor în vigoare şi
culturile înfiinţate în anul precedent/numãrul de animale/pãsãri/
familii de albine înregistrate în Registrul agricol, dupã caz []
5. Copie de pe documentul/documentele care face/fac dovada deţinerii/
folosinţei/utilizãrii terenului, dupã caz []
6. Copie de pe documentul din care rezultã înregistrarea în Registrul
naţional al exploataţiilor pentru solicitanţii care deţin, cresc
ori exploateazã animale/autorizaţie/înregistrare sanitar-veterinarã,
dupã caz []
7. Copie de pe documentul care face dovada folosinţei spaţiilor special
amenajate (adãposturi) pentru animale/pãsãri []
8. Copie de pe documentul care atestã înregistrarea în Registrul unic
de identificare/Registrul plantaţiilor viticole/alte evidenţe
funciare din care rezultã suprafaţa în ha/numãrul de animale/pãsãri/
familii de albine, dupã caz []
9. Copie de pe contractul de credit din care sã reiasã respectarea
prevederilor art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã
cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, inclusiv graficele de
rambursare stabilite în baza contractului de credit []
Semnãtura solicitantului ............... Data ..................... b) Pentru beneficiarii1) prevãzuţi la art. 6 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011:
1. Copie de pe CUI/CIF []
2. Copie de pe BI/CI al/a reprezentantului legal []
3. Copie de pe statut []
4. Adeverinţa eliberatã de consiliul local care atestã suprafaţa
agricolã deţinutã şi/sau utilizatã în baza contractelor de arendã/
comodat/alte convenţii încheiate în baza legilor în vigoare şi
culturile înfiinţate în anul precedent/numãrul de animale/pãsãri/
familii de albine înregistrate în Registrul agricol, dupã caz []
5. Copie de pe documentul/documentele care face/fac dovada deţinerii/
folosinţei/utilizãrii terenului, dupã caz []
6. Copie de pe documentul din care rezultã înregistrarea în Registrul
naţional al exploataţiilor pentru solicitanţii care deţin, cresc
ori exploateazã animale/autorizaţie/înregistrare sanitar-veterinarã,
dupã caz []
7. Copie de pe documentul care face dovada folosinţei spaţiilor special
amenajate (adãposturi) pentru animale/pãsãri []
8. Copie de pe documentul care atestã înregistrarea în Registrul unic
de identificare/Registrul plantaţiilor viticole//alte evidenţe
funciare din care rezultã suprafaţa în ha/numãrul de animale/pãsãri/
familii de albine, dupã caz []
9. Copie de pe contractul de credit din care sã reiasã respectarea
prevederilor art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã
cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, inclusiv graficele de
rambursare stabilite în baza contractului de credit []
Semnãtura solicitantului .............. Data ..................... c) Pentru beneficiarii1) prevãzuţi la art. 6 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011:
1. Copie de pe CUI/CIF []
2. Copie de pe BI/CI al/a reprezentantului legal []
3. Copie de pe statut []
4. Document eliberat de cãtre oficiul registrului comerţului []
5. Adeverinţa eliberatã de consiliul local care atestã suprafaţa
agricolã deţinutã şi/sau utilizatã în baza contractelor de arendã/
comodat/alte convenţii încheiate în baza legilor în vigoare şi
culturile înfiinţate în anul precedent/numãrul de animale/pãsãri/
familii de albine înregistrate în Registrul agricol, dupã caz []
6. Copie de pe documentul/documentele care fac/face dovada deţinerii/
folosinţei/utilizãrii terenului, dupã caz []
7. Copie de pe documentul din care rezultã înregistrarea în Registrul
naţional al exploataţiilor pentru solicitanţii care deţin, cresc
ori exploateazã animale/autorizaţie/înregistrare sanitar-veterinarã,
dupã caz []
8. Copie de pe documentul care face dovada folosinţei spaţiilor special
amenajate (adãposturi) pentru animale/pãsãri []
9. Copie de pe documentul care atestã înregistrarea în Registrul unic
de identificare/Registrul plantaţiilor viticole/alte evidenţe
funciare din care rezultã suprafaţa în ha/numãrul de animale/pãsãri/
familii de albine, dupã caz []
10. Copie de pe contractul de credit din care sã reiasã respectarea
prevederilor art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã
cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, inclusiv graficele de
rambursare stabilite în baza contractului de credit []
Semnãtura solicitantului ................ Data .....................--------- *1) Beneficiarul va bifa cãsuţa corespunzãtoare documentului depus în funcţie de specificul sectorului producţiei de produse agricole primare. ANGAJAMENTE ŞI DECLARAŢII Subsemnatul, ..........................., CNP .............., titular/administrator/reprezentant legal al ......(denumirea persoanei juridice sau persoanei fizice autorizate/întreprinderii individuale/întreprinderii familiale)......, cunoscând cã falsul în declaraţii se pedepseşte conform art. 292 din Codul penal, declar urmãtoarele: 1. Am luat cunoştinţã de: - condiţiile şi modalitãţile de acordare a ajutorului de stat temporar conform reglementãrilor naţionale, pe care mã angajez sã le respect; - obligaţia de a notifica în scris centrul judeţean al APIA, în termen de 7 zile lucrãtoare (cu respectarea termenelor-limitã), cu privire la orice modificãri privitoare la informaţiile declarate în cerere, anexând documentele justificative pentru aceste modificãri; - faptul cã Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã poate solicita documente justificative suplimentare în orice moment; - faptul cã, în cazul constatãrii unor nereguli, Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã va întreprinde, dupã caz, demersurile legale; - faptul cã nu se acordã ajutor de stat dacã se constatã existenţa unor condiţii artificial create, de naturã sã ducã la obţinerea unor plãţi necuvenite; - faptul cã persoanele desemnate de la nivelul APIA au dreptul de a verifica informaţiile conţinute în formularul cererii şi documentelor aferente dosarului. 2. Drept care declar şi mã angajez sã certific urmãtoarele: - Declar cã datele înscrise în formularul de cerere şi în documentele anexate sunt reale, corecte, complete şi perfect valabile, iar, în caz contrar, voi suporta rigorile prevederilor legale în vigoare privind falsul în declaraţii. - Declar ca nu mã aflam în dificultate financiarã la data depunerii cererii. - Mã încadrez în categoria beneficiarilor prevãzuţi la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011. - Declar cã sumele obţinute sub formã de credit, conform art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, nu au fost folosite în alte scopuri decât cele declarate. - Mã angajez sã rãspund şi sã pun la dispoziţia APIA documentele solicitate în vederea efectuãrii verificãrilor ulterioare emiterii acordului, conform prevederilor art. 10 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011. - În cazul în care, dupã depunerea cererii de platã, au intervenit modificãri ale informaţiilor declarate în cerere şi documentele anexate, mã angajez ca în termen de 7 zile lucrãtoare sã le notific în scris Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, cu respectarea termenelor-limitã. - Declar pe propria rãspundere cã am luat cunoştinţã de prevederile art. 14 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, conform cãrora: "Nerespectarea de cãtre beneficiari a condiţiilor prevãzute de prezenta schemã, precum şi a oricãror alte obligaţii asumate în vederea obţinerii finanţãrii prin subvenţionarea dobânzii la credite determinã aplicarea de cãtre autoritatea competentã a tuturor mãsurilor legale necesare în vederea recuperãrii ajutoarelor de stat, cu aplicarea prevederilor art. 13-17 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2010 privind mãsuri financiare pentru reglementarea ajutoarelor de stat acordate producãtorilor agricoli, începând cu anul 2010, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 74/2010." 3. Sunt de acord ca datele din cerere sã fie introduse în baza de date a APIA, procesate şi verificate în vederea calculãrii plãţii şi transmise autoritãţilor responsabile în vederea elaborãrii de studii statistice şi de evaluãri economice, precum şi fãcute publice cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
┌──────────────────────────────────────────┬───────────────────┬───────────────┐
│ Semnãtura titularului/administratorului/ │ Ştampila │ Data: │
│ reprezentantului legal/împuternicitului │ (dacã este cazul) │ ......../2012 │
└──────────────────────────────────────────┴───────────────────┴───────────────┘
ANEXA 2 la metodologie
- Model -
┌─────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│Centrul judeţean APIA │Numãr înregistrare în Registrul │
│Operator date cu caracter personal: 9596 │agricol: │
│Centrul judeţean...................... │Numãr înregistrare în Registrul │
│ │plantaţiilor viticole │
│ ├────────────────────────────────────┤
│ │Numãr înregistrare ANSVSA (Registrul│
│ │naţional al exploataţiilor/Nr. │
│ │înregistrare sau nr autorizaţie │
│ │sanitar-veterinarã) │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│Nr. unic de identificare beneficiar │ │
│din RUI (ID) *) │ │
└─────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘
ACORD PREALABIL PENTRU FINANŢARE
prin rambursare a diferenţei de dobândã pentru creditele contractate
în baza Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu
modificãri prin Legea nr. 206/2011
În baza Cererii de acord prealabil pentru finanţare depusã cu
nr. ......./...........
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumirea persoanei juridice/PFA/ÎÎ/ÎF*) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────────────────────────────┬─────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│Cod unic de înregistrare (CUI)/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Cod de identificare fiscalã (CIF)*) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┴┬────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│Numele titularului/administratorului/│Prenumele titularului/administratorului/│
│reprezentantului legal*) │reprezentantului legal*) │
├─────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────┤
│ │
├──────────────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│CNP titular/administrator/│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│reprezentant legal*) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│Cod ţarã şi numãr act de identitate (pentru altã cetãţenie) │
├───────────────────────────────────────────┬───┬───┬──────────────────────────┘
│Tip organizare (cod conform instrucţiuni)*)│ │ │
└───────────────────────────────────────────┴───┴───┘
SEDIUL SOCIAL PJ/PFA/ÎÎ/ÎF/
┌──────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────┐
│Judeţul/Sectorul*) │Localitatea*) │
├──────────────────────────┼────────────┬─────────────────┬──────────┬─────────┤
│Satul/Strada │Nr. │Cod poştal │Bl. │Ap. │
├──────────────────────────┼────────────┴─────────────────┼──────────┴─────────┤
│Telefon*) │Fax │E-mail │
├──────────────────────────┴────────────┬─────────────────┴────────────────────┤
│Banca*) │Sucursala/Agenţia*) │
└───────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘
NOTĂ: Câmpurile marcate cu gri se completeazã numai de cãtre funcţionarul APIA care primeşte cererea. În baza prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat temporare privind asigurarea accesului la finanţare în agriculturã, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, vã transmitem acordul privind accesul la finanţare pentru urmãtoarele activitãţi: [] înfiinţarea, întreţinerea şi recoltarea culturilor de câmp şi horticole, precum şi întreţinerea şi recoltarea plantaţiilor pomicole şi de arbuşti fructiferi, a plantaţiilor viticole, de cãpşun şi hamei, în suprafaţã totalã de ............ha; [] achiziţionarea sau producerea puilor broiler sau a puicuţelor pentru ouã, a purceilor pentru îngrãşat, a tineretului ovin, caprin şi bovin pentru îngrãşat, a tineretului cabalin, precum şi a familiilor de albine, în numãr de ............ animale/familii; [] achiziţionarea de materii prime pentru producerea furajelor combinate, achiziţionarea de medicamente şi plata tratamentelor medicale pentru animale/pãsãri/albine, plata cheltuielilor curente pentru întreţinerea şi funcţionarea adãposturilor, utilajelor şi instalaţiilor aferente. În cazul depunerii incomplete a documentaţiei aferente anului 2011 sau pentru clarificarea neconcordanţelor constatate, solicitantul va fi notificat în vederea completãrii cererii. Dacã rambursaţi ratele la credite şi plãtiţi dobânzile la termenele scadente în contractele de credit şi dacã depuneţi cererea/cererile de solicitare a ajutorului de stat prin rambursare şi îndepliniţi condiţiile legale prevãzute, puteţi beneficia de ajutorul de stat acordat pentru subvenţionarea ratei dobânzii la creditele bancare contractate de producãtorii agricoli cu instituţiile de credit sau cu instituţiile financiare nebancare. Directorul centrului judeţean, ............ Şef serviciu, Întocmit ............. ...........---------- *) Câmpurile marcate cu *) sunt obligatoriu de completat. ANEXA 3 la metodologie - Model -
┌────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Centrul judeţean APIA │Numãr înregistrare în Registrul agricol: │
│Operator date cu caracter personal: 9596│Numãr înregistrare în Registrul plantaţiilor │
│Centrul judeţean........................│viticole │
│ ├───────────────────────────────────────────────┤
│ │Numãr înregistrare ANSVSA (Registrul naţional │
│ │al exploataţiilor/Nr. autorizaţie/înregistrare │
│ │sanitar-veterinarã) │
├────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele funcţionarului APIA │Semnãtura funcţionarului care primeşte │
│care primeşte cererea*) │cererea*) │
├────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Nr. unic de identificare beneficiar │ │
│din RUI (ID)*) │ │
└────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┘
CERERE PENTRU SUBVENŢIONAREA RATEI DOBÂNZII
la creditele bancare contractate de producãtorii agricoli cu
instituţiile de credit sau cu instituţiile financiare nebancare
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumirea persoanei juridice/PFA/ÎÎ/ÎF*) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────────────────────────────┬───────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│Cod unic de înregistrare (CUI)/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Cod de identificare fiscalã (CIF)*) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┴───┬───────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│Numele titularului/administratorului/ │Prenumele titularului/administratorului/ │
│reprezentantului legal*) │reprezentantului legal*) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────────────────────────────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│CNP titular/administrator/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│reprezentant legal*) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┼───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│Cod ţarã şi numãr act de identitate (pentru altã cetãţenie) │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────┼───┬───┬───────────────────┘
│Tip organizare (cod conform instrucţiuni)*) │ │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────┴───┴───┘
SEDIUL SOCIAL PJ/PFA/ÎÎ/ÎF/
┌────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┐
│Judeţul/Sectorul*) │Localitatea*) │
├────────────────────────────┼──────────┬──────────────────┬──────────────┬──────────────┤
│Satul/Strada │Nr. │Cod poştal │Bl. │Ap. │
├────────────────────────────┼──────────┴──────────────────┼──────────────┴──────────────┤
│Telefon*) │Fax │E-mail │
└────────────────────────────┴─────────────────────────────┴─────────────────────────────┘
Trezorerie:*)
┌──────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│Trezoreria*) │ Sucursala/Agenţia*) │
├──────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├────────────────┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┼──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┤
│IBAN*) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────────┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘
ÎMPUTERNICIT (pentru cazurile în care cererea este semnatã prin împuternicit)
┌────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Numele │Prenumele │
├────────────────────────────────────┬───┼───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┤
│CNP │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┤
│Nr. şi data împuternicirii/procurii notariale │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
--------- *) Câmpurile marcate cu *) sunt obligatoriu de completat. În baza Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat temporare privind asigurarea accesului la finanţare în agriculturã, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, şi a Acordului prealabil pentru finanţare prin rambursare nr. ....., din ......., solicit acordarea subvenţiei la dobânda achitatã instituţiei finanţatoare, conform Contractului de credit nr. ..... din data de ......, accesat pentru urmãtoarele activitãţi: [] înfiinţarea, întreţinerea şi recoltarea culturilor de câmp şi horticole, precum şi întreţinerea şi recoltarea plantaţiilor pomicole şi de arbuşti fructiferi, a plantaţiilor viticole, de cãpşun şi hamei, în suprafaţã totalã de ..... ha; [] achiziţionarea sau producerea puilor broiler sau a puicuţelor pentru ouã, a purceilor pentru îngrãşat, a tineretului ovin, caprin şi bovin pentru îngrãşat, a tineretului cabalin, precum şi a familiilor de albine, în numãr de ...... animale/familii; [] achiziţionarea de materii prime pentru producerea furajelor combinate, achiziţionarea de medicamente şi plata tratamentelor medicale pentru animale/pãsãri/albine, plata cheltuielilor curente pentru întreţinerea şi funcţionarea adãposturilor, utilajelor şi instalaţiilor aferente, în sumã totalã de ...... lei. LISTA DOCUMENTELOR ATAŞATE CERERII
┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┬────┬────┬────┬────┐
│Nr. │ Documentele ataşate cererii │ DA │ NU │ DA │ NU │
│crt.│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┤
│ 1.│Copie de pe CUI/CIF, dupã caz │ [] │ [] │ [] │ [] │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┤
│ 2.│Copie de pe BI/CI al/a titularului/administratorului/ │ [] │ [] │ [] │ [] │
│ │împuternicitului │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┤
│ 3.│Copie de pe contractul de credit din care sã rezulte acordarea │ │ │ │ │
│ │creditului pentru una din activitãţile menţionate la art. 4 din│ [] │ [] │ [] │ [] │
│ │Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin │ │ │ │ │
│ │Legea nr. 206/2011 │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┤
│ 4.│Copie de pe graficul de rambursare a contractului de credit │ [] │ [] │ [] │ [] │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┤
│ 5.│Copie de pe extrasul de cont credit │ [] │ [] │ [] │ [] │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┤
│ 6.│Document/Documente eliberat(e) la solicitarea beneficiarului de│ │ │ │ │
│ │credite de cãtre instituţiile de credit şi/sau instituţiile │ │ │ │ │
│ │financiare privind prima de credit de risc luatã în calcul la │ │ │ │ │
│ │acordarea creditului, corespunzãtoare profilului de risc al │ │ │ │ │
│ │beneficiarului, determinatã de instituţiile de credit şi/sau de│ │ │ │ │
│ │instituţiile financiare nebancare, conform metodologiei interne│ [] │ [] │ [] │ [] │
│ │de stabilire a ratingului şi nivelului de constituire a │ │ │ │ │
│ │garanţiei, prevãzute de Comunicarea Comisiei privind revizuirea│ │ │ │ │
│ │metodei de stabilire a ratelor de referinţã şi de scont, precum│ │ │ │ │
│ │şi cu privire la rambursarea creditului şi plata dobânzilor │ │ │ │ │
│ │aferente │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┤
│ 7.│Situaţia centralizatoare a cheltuielilor privind activitãţile │ │ │ │ │
│ │menţionate în contractul de credit cu încadrare în prevederile │ │ │ │ │
│ │prevãzute la art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, │ │ │ │ │
│ │aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, precum şi │ [] │ [] │ [] │ [] │
│ │copiile la documentele justificative împreunã cu cele care │ │ │ │ │
│ │atestã plata acestora (anexa nr. 10 la metodologie) │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼────┼────┼────┼────┤
│ 8.│Document eliberat de direcţia agricolã a judeţului, din care sã│ │ │ │ │
│ │reiasã cã solicitantul a beneficiat sau nu de ajutoare de │ [] │ [] │ [] │ [] │
│ │minimis şi în ce sumã, conform anexei nr. 5 la metodologie │ │ │ │ │
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┴────┴────┴────┴────┘
NOTĂ: Câmpurile marcate cu gri se completeazã numai de cãtre funcţionarul APIA care primeşte cererea. Semnãtura beneficiarului ........... Data ........... ANGAJAMENTE ŞI DECLARAŢII Subsemnatul, .................., CNP ..............., titular/administrator/reprezentant legal al ........... (denumirea persoanei juridice sau persoanei fizice autorizate/întreprinderii individuale/întreprinderii familiale) ....... cunoscând cã falsul în declaraţii se pedepseşte conform art. 292 din Codul penal, declar urmãtoarele: 1. Am luat cunoştinţã de: - condiţiile şi modalitãţile de acordare a ajutorului de stat temporar conform reglementãrilor naţionale, pe care mã angajez sã le respect; - obligaţia de a notifica în scris centrul judeţean al APIA, în termen de 7 zile lucrãtoare (cu respectarea termenelor-limitã), cu privire la orice modificãri privitoare la informaţiile declarate în cerere, anexând documentele justificative pentru aceste modificãri; - faptul cã Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã poate solicita documente justificative suplimentare în orice moment; - faptul cã în cazul constatãrii unor nereguli, Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã va întreprinde, dupã caz, demersurile legale; - faptul cã nu se acordã sprijin dacã se constatã existenţa unor condiţii artificial create, de naturã sã ducã la obţinerea unor plãţi necuvenite; - faptul cã autoritãţile responsabile de la nivelul Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã au dreptul sã verifice informaţiile conţinute în formularul cererii şi documentele aferente dosarului. 2. Drept care declar şi mã angajez sã certific urmãtoarele: - Declar cã datele înscrise în formularul de cerere şi în documentele anexate sunt reale, corecte, complete şi perfect valabile, iar, în caz contrar, voi suporta rigorile prevederilor legale în vigoare privind falsul în declaraţii. - Declar cã nu mã aflam în dificultate financiarã la data depunerii cererii. - Mã încadrez în categoria beneficiarilor prevãzuţi la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011. - Mã angajez sã rãspund şi sã pun la dispoziţia Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã documentele solicitate în vederea efectuãrii verificãrilor ulterioare emiterii acordului, conform prevederilor art. 10 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011. - În cazul în care, dupã depunerea cererii de platã, au intervenit modificãri ale informaţiilor declarate în cerere şi documentele anexate, mã angajez ca în termen de 7 zile lucrãtoare sã notific în scris APIA, cu respectarea termenelor-limitã. - Declar pe propria rãspundere ca am luat cunoştinţã de prevederile art. 14 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, conform cãrora: "Nerespectarea de cãtre beneficiari a condiţiilor prevãzute de prezenta schemã, precum şi a oricãror alte obligaţii asumate în vederea obţinerii finanţãrii prin subvenţionarea dobânzii la credite determinã aplicarea de cãtre autoritatea competentã a tuturor mãsurilor legale necesare în vederea recuperãrii ajutoarelor de stat, cu aplicarea prevederilor art. 13-17 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2010 privind mãsuri financiare pentru reglementarea ajutoarelor de stat acordate producãtorilor agricoli, începând cu anul 2010, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 74/2010." 3. Sunt de acord ca datele din cerere sã fie introduse în baza de date APIA, procesate şi verificate în vederea calculãrii plãţii şi transmise autoritãţilor responsabile în vederea elaborãrii de studii statistice şi de evaluãri economice, precum şi fãcute publice cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
┌────────────────────────────────────────┬───────────────────────┬───────────────────────┐
│Semnãtura titularului/administratorului/│ Ştampila │ Data: │
│reprezentantului legal/împuternicitului │ (dacã este cazul) │ ....../2012 │
└────────────────────────────────────────┴───────────────────────┴───────────────────────┘
ANEXA 4 la metodologie - Model - Instituţia de credit/Instituţia financiarã nebancarã ............... Sucursala Judeţeanã/Sucursala/Agenţia ..................... Nr. ............. din ............. ADEVERINŢĂ Având în vedere prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat temporare privind asigurarea accesului la finanţare în agriculturã, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, confirmãm prin prezenta cã subscrisa ......(denumirea beneficiarului)......, CUI/CIF ........., sediul social ............., cod poştal .........., telefon ........., fax ........, e-mail .........., având ca reprezentant legal pe domnul/doamna ............, CNP .........., legitimat(ã) cu BI/CI. seria ...... nr. ......., eliberat(ã) de ....... la data de ......., beneficiar de credit în conformitate cu prevederile Contractului de credit nr. ........ din data de ........, având urmãtoarea destinaţie:............. ....................................................................... ....................................................................... Valoarea creditului .............................. lei Dobânda la credit ........% pe an Rating beneficiar .........% Creditul a fost acordat la data de .............. Creditul se ramburseazã integral la data de ............. Situaţia plãţii dobânzilor la credit, la data de ............. Anul ............ Luna ianuarie Dobânda .......% pe an Suma ......... lei Luna februarie Dobânda .......% pe an Suma ......... lei Luna martie Dobânda .......% pe an Suma ......... lei Luna aprilie Dobânda .......% pe an Suma ......... lei Luna mai Dobânda .......% pe an Suma ......... lei Luna iunie Dobânda .......% pe an Suma ......... lei Luna iulie Dobânda .......% pe an Suma ......... lei Luna august Dobânda .......% pe an Suma ......... lei Luna septembrie Dobânda .......% pe an Suma ......... lei Luna octombrie Dobânda .......% pe an Suma ......... lei Luna noiembrie Dobânda .......% pe an Suma ......... lei Luna decembrie Dobânda .......% pe an Suma ......... lei Precizãm cã ratele lunare au fost achitate în conformitate cu graficul de rambursare şi la termenele scadente stabilite prin contract. Director, Director economic, ................... ..................... Numele şi prenumele Numele şi prenumele .................... ..................... Semnãtura şi ştampila Semnãtura .................. .................... ANEXA 5 la metodologie - Model - Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale Direcţia pentru Agriculturã a Judeţului ................. ADEVERINŢĂ Direcţia pentru Agriculturã a Judeţului ............., CUI ..........., cu sediul în localitatea ............, str. .......... nr. ........, sectorul/judeţul .............., codul poştal .........., e-mail ..........., adeverim prin prezenta cã: SC/PFA/ÎI/ÎF..............., CUI/CIF ............., cu sediul în localitatea .......(satul, comuna, oraşul)........, str. ......... nr. ........., sectorul/judeţul ..........., codul poştal ......... [] nu a beneficiat de ajutor de minimis în perioada 1 ianuarie 2008 - 31 decembrie 2010 [] a beneficiat de ajutor de minimis, respectiv pentru subvenţionarea ratei dobânzii, în perioada 1 ianuarie 2008 - 31 decembrie 2010, în sumã de: - anul 2008: .................. lei - anul 2009: .................. lei - anul 2010: .................. lei Eliberãm prezenta pentru a-i servi la Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã. Data ............. Director executiv, .................... ANEXA 6 la metodologie - Model - Centrul Judeţean APIA .............. SITUAŢIA CENTRALIZATOARE cu sumele care reprezintã ajutoarele de stat prin rambursare a diferenţei de dobândã pentru creditele contractate conform Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, aferentã anului ...............
┌────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────────┐
│ Nr. │ Denumirea │ CUI/CIF │ Valoarea ajutorului │
│ crt. │ │ │ de stat │
├────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┴─────────────────┴─────────────────┼─────────────────────┤
│ TOTAL: │ │
└────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────┘
Directorul centrului judeţean, ........................... Şef serviciu, ................... Întocmit ................... ANEXA 7 la metodologie - Model - Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã SITUAŢIA CENTRALIZATOARE cu sumele care reprezintã ajutoarele de stat prin rambursare a diferenţei de dobândã pentru creditele contractate conform Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011
┌────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────────┐
│ Nr. │ Judeţul │ Nr. de │ Valoarea ajutorului │
│ crt. │ │ beneficiari │ de stat │
├────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┴─────────────────┴─────────────────┼─────────────────────┤
│ TOTAL: │ │
└────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────┘
Director general, .................. ANEXA 8 la metodologie - Model - Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale SITUAŢIA CENTRALIZATOARE cu sumele care reprezintã ajutoarele de stat prin rambursare a diferenţei de dobândã pentru creditele contractate conform Ordonanţei Guvernului nr. 25/2010, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 206/2011, aferentã anului ........
┌────────────┬─────────────────┬─────────────────┬─────────────────────┐
│ Nr. │ Judeţul │ Nr. de │ Valoarea ajutorului │
│ crt. │ │ beneficiari │ de stat │
├────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┼─────────────────┼─────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────────────┴─────────────────┴─────────────────┼─────────────────────┤
│ TOTAL: │ │
└────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────┘
Director general buget finanţe, ........................ ANEXA 9 la metodologie - Model - MODUL DE CALCUL al ratei dobânzii la credite necesare subvenţiei, al ratei de referinţã şi al valorii nominale a subvenţiei 1. Rata subvenţiei (Rs) reprezintã diferenţa dintre rata de referinţã (Rr) şi rata dobânzii pentru calculul subvenţiei (Rdcs) şi exprimã valoarea procentualã cu care se diminueazã rata dobânzii la creditele bancare contractate de producãtorii agricoli cu instituţiile de credit sau cu instituţiile financiare nebancare. 2. Valoarea nominalã a subvenţiei: S = [Rd - (Rd - Rs)]/Rd x D, unde: S - valoarea nominalã a subvenţiei dobânzii, exprimatã în lei; Rd - rata dobânzii la creditele bancare contractate de producãtorii agricoli cu instituţiile de credit sau cu instituţiile financiare nebancare, exprimatã în procente; Rs - rata subvenţiei, exprimatã în procente; D - dobânda la credit plãtitã de beneficiar într-o perioadã determinatã, exprimatã în lei. 3. Model de calcul Rd - rata dobânzii bancare (%) Rs - rata subvenţiei - diferenţa dintre rata de referinţã şi rata dobânzii pentru calculul subvenţiei Rs = Rr - Rdcs, unde: Rr - rata de referinţã (%) - rata de referinţã definitã prin Comunicarea Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referinţã şi de scont de Comisia Europeanã, la care se adaugã ratingul fiecãrui beneficiar de credit determinat de instituţiile de credit şi/sau de instituţiile financiare nebancare conform metodologiei de stabilire a ratingului şi nivelului de constituire a garanţiei prevãzute de Comunicarea Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referinţã şi de scont, exprimatã în procente Rata de referinţã se actualizeazã de Comisia Europeanã şi se poate consulta pe http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html
┌──────────────────┬──────────────────┬─────────────┐
│ De la data │ La data │ RO │
├──────────────────┼──────────────────┼─────────────┤
│01.01.2012 │....... │ 6,85 │
├──────────────────┼──────────────────┼─────────────┤
│01.08.2011 │31.12.2011 │ 7,18 │
├──────────────────┼──────────────────┼─────────────┤
│01.07.2011 │31.07.2011 │ 7,18 │
├──────────────────┼──────────────────┼─────────────┤
│01.05.2011 │30.06.2011 │ 7,18 │
├──────────────────┼──────────────────┼─────────────┤
│01.03.2011 │30.04.2011 │ 7,18 │
├──────────────────┼──────────────────┼─────────────┤
│01.01.2011 │28.02.2011 │ 7,18 │
└──────────────────┴──────────────────┴─────────────┘
La valorile din tabelul de mai sus se adaugã marja de 100 puncte de bazã (1%). Ratingul fiecãrui beneficiar de credit este determinat de instituţiile de credit şi/sau de instituţiile financiare nebancare conform metodologiei de stabilire a ratingului şi nivelului de constituire a garanţiei prevãzute de Comunicarea Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referinţã şi de scont. Se comunicã prin adeverinţa emisã fiecãrui beneficiar de credit. (Valoarea uzualã este 2%, dar se determinã pentru fiecare beneficiar.) Exemplu de calcul pentru anul 2011: Rr = 7,18 + 1 + 2,0 = 10,18% Rdcs - rata dobânzii pentru calculul subvenţiei - rata care are o valoare egalã cu rata dobânzii de politicã monetarã a Bãncii Naţionale a României la care se adaugã o primã egalã cu diferenţa dintre rata medie a dobânzilor pe piaţa monetarã interbancarã cu scadenţa de un an şi rata medie a dobânzii de politicã monetarã pe perioada 1 ianuarie 2007-30 iunie 2008, plus prima de credit de risc corespunzãtoare profilului de risc al beneficiarului, aşa cum este stipulat în Comunicarea Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referinţã şi de scont, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 14 din 19 ianuarie 2008, cu modificãrile ulterioare, din care: - rata dobânzii de politicã monetarã a Bãncii Naţionale a României ● ianuarie 2011-octombrie 2011 - 6,25% ● noiembrie 2011-decembrie 2011 - 6,00% - rata medie a dobânzilor pe piaţa monetarã interbancarã cu scadenţa de un an - 10,32% - rata medie a dobânzii de politicã monetarã pe perioada 1 ianuarie 2007-30 iunie 2008 - 9,38% (sursa: Banca Naţionalã a României) - prima de credit de risc corespunzãtoare profilului de risc al beneficiarului - 2,0% (uzual) Exemplu de calcul pentru perioada ianuarie-octombrie 2011: Rdcs = 6,25 + (10,32 - 9,38) +2,0 = 9,19% Rata subvenţiei Rs = Rr - Rdcs = 10,38 - 9,19 = 0,99% 4. Exemplu aplicaţie calcul S = [Rd - (Rd - Rs)]/Rd x D, unde: S - valoarea nominalã a subvenţiei dobânzii, exprimatã în lei; Rd - rata dobânzii la creditele bancare contractate de producãtorii agricoli cu instituţiile de credit sau cu instituţiile financiare nebancare, exprimatã în procente; Rs - rata subvenţiei, exprimatã în procente; D - dobânda la credit plãtitã de beneficiar într-o perioadã determinatã, exprimatã în lei. Rd - 18% Rs - 0,99% D = 1000 lei (dobânda plãtitã în luna ianuarie 2011) S = [18 - (18 - 0,99)]/18 x 1000 = (18 - 17,01)/18 x 1000 = 0,055 x 1000 = 55,0 lei Pentru luna ianuarie 2011 se subvenţioneazã dobânda plãtitã cu 0,99%. În termeni reali, valoarea nominalã a subvenţiei este de 55,0 lei, adicã 5,5% din suma plãtitã ca dobândã. ANEXA 10 la metodologie SITUAŢIA CENTRALIZATOARE a cheltuielilor efectuate conform activitãţilor prevãzute în contractul de credit aferent perioadei ................
┌──────┬─────┬────────────────────────────────┬────────────────────────────────┐
│Nr. │Tipul│ Documentele care atestã │ Documentele care atestã plata │
│crt. │ de │ cheltuielile efectuate │ cheltuielilor │
│ │acti-├────────┬────────┬───────┬──────┼────────┬────────┬───────┬──────┤
│ │vita-│Tipul │Nr. │Data │Valoa-│Tipul │Nr. │Data │Valoa-│
│ │te │documen-│documen-│documen│re │documen-│documen-│documen│re │
│ │ │tului │tului │tului │ │tului │tului │tului │ │
├──────┼─────┼────────┼────────┼───────┼──────┼────────┼────────┼───────┼──────┤
│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼─────┼────────┼────────┼───────┼──────┼────────┼────────┼───────┼──────┤
│.... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼─────┼────────┼────────┼───────┼──────┼────────┼────────┼───────┼──────┤
│TOTAL:│ X │ X │ X │ X │ │ X │ X │ X │ │
└──────┴─────┴────────┴────────┴───────┴──────┴────────┴────────┴───────┴──────┘
Semnãtura beneficiarului ................... Data ....................... -------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.