Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIA-CADRU din 29 martie 2017  de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul dual pentru calificări profesionale de nivel 3, conform Cadrului naţional al calificărilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 METODOLOGIA-CADRU din 29 martie 2017 de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul dual pentru calificări profesionale de nivel 3, conform Cadrului naţional al calificărilor

EMITENT: Ministerul Educaţiei Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 231 din 4 aprilie 2017

──────────
    Aprobată de Ordinul nr. 3.556 din 29 martie 2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 231 din 4 aprilie 2017
──────────

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
     Admiterea elevilor în învăţământul dual, pentru calificări profesionale de nivel 3, conform Cadrului naţional al calificărilor, numit în continuare învăţământ dual, se face pe baza criteriilor stabilite de prezenta metodologie-cadru şi cu respectarea prevederilor legale privind organizarea şi funcţionarea învăţământului dual.

    ART. 2
    (1) Pot opta pentru învăţământul dual pentru calificări profesionale de nivel 3, conform Cadrului naţional al calificărilor, elevii înscrişi în clasa a VIII-a şi absolvenţii clasei a VIII-a din seriile anterioare.
    (2) Elevii prevăzuţi la alin. (1) pot fi înscrişi în învăţământul dual numai dacă au promovat clasa a VIII-a.
    (3) Opţiunea elevilor pentru învăţământ dual se realizează în perioada prevăzută de calendarul admiterii în învăţământul dual.

    ART. 3
    (1) În cazul în care numărul de candidaţi depăşeşte numărul de locuri disponibile, se organizează probe de admitere.
    (2) În învăţământul dual se pot organiza probe de admitere independent de numărul de candidaţi înscrişi pe numărul de locuri disponibile, dacă operatorii economici parteneri solicită acest lucru.
    (3) Decizia privind organizarea probelor de admitere, numărul şi conţinutul acestora se adoptă la nivelul unităţii de învăţământ şi se reglementează prin procedura de admitere elaborată şi adoptată în conformitate cu prevederile art. 9 din prezenta metodologie, în colaborare cu operatorii economici parteneri, cu respectarea cerinţelor exprimate de aceştia.

    ART. 4
    (1) Admiterea în învăţământul dual se realizează în două etape, conform calendarului admiterii în învăţământul dual.
    (2) În fiecare etapă de admitere se organizează:
    – înscrierea candidaţilor;
    – probele de admitere, după caz, în conformitate cu prevederile art. 3 din prezenta metodologie;
    – admiterea candidaţilor şi afişarea rezultatelor.



    CAP. II
    Înscrierea candidaţilor

    ART. 5
    (1) Înscrierea candidaţilor în vederea admiterii în învăţământul dual se face în urma unui proces de orientare şi consiliere a elevilor, realizat de către diriginţii claselor a VIII-a şi consilierii şcolari din cadrul centrelor judeţene de resurse şi asistenţă educaţională/Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională, cu sprijinul operatorilor economici parteneri.
    (2) Înscrierea candidaţilor în vederea admiterii în învăţământul dual se face la unitatea de învăţământ care are ofertă educaţională pentru învăţământul dual, pe baza opţiunii candidatului pentru o calificare profesională din oferta şcolii, cu posibilitatea înregistrării mai multor opţiuni în ordinea preferinţelor exprimate de candidat.
    (3) Înscrierea în vederea admiterii în învăţământul dual a elevilor din clasa a VIII-a şi a absolvenţilor clasei a VIII-a din seriile anterioare se realizează pe baza fişei de înscriere în învăţământul profesional, eliberată de unitatea de învăţământ gimnazial, la care se anexează fişa de opţiuni pentru învăţământul dual eliberată de către unitatea de învăţământ care organizează învăţământ dual.
    (4) Modelul fişei de înscriere în învăţământul profesional şi modelul fişei de opţiuni pentru învăţământul dual sunt elaborate de Comisia Naţională de Admitere şi se transmite comisiilor de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti până la data de 1 martie a fiecărui an.
    (5) Unitatea de învăţământ gimnazial va elibera o singură fişă de înscriere în învăţământul profesional fiecărui elev/candidat care optează pentru înscrierea la învăţământul profesional, inclusiv în învăţământul dual, pentru fiecare etapă menţionată în calendarul admiterii în învăţământul profesional şi în învăţământul dual.

    ART. 6
     La încheierea perioadelor de înscriere menţionate în calendarul admiterii în învăţământul dual, comisiile de admitere din unităţile de învăţământ care au ofertă pentru învăţământul dual transmit, în format electronic şi în scris, către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti lista candidaţilor înscrişi la învăţământul profesional, cu evidenţierea distinctă a celor din învăţământul dual.

    ART. 7
     Lista candidaţilor înscrişi la învăţământul dual este afişată, conform calendarului admiterii în învăţământul dual, la sediul unităţilor de învăţământ care au ofertă pentru învăţământul dual, împreună cu graficul de desfăşurare a probelor de admitere organizate în cazul în care numărul de candidaţi este mai mare decât numărul locurilor oferite de unitatea de învăţământ sau independent de numărul de candidaţi înscrişi şi de numărul de locuri disponibile, în cazul în care operatorii economici parteneri solicită acest lucru.


    CAP. III
    Probe de admitere

    ART. 8
     Probele de admitere organizate în situaţiile prevăzute la art. 3 pot viza cunoştinţe din programele şcolare din învăţământul gimnazial şi/sau motivaţia elevilor, testarea unor abilităţi/aptitudini şi alte condiţii de admitere stabilite prin procedurile de admitere adoptate de unitatea de învăţământ în colaborare cu operatorii economici parteneri.

    ART. 9
    (1) Toate unităţile de învăţământ care au ofertă educaţională pentru învăţământul dual au obligaţia de a elabora şi anunţa public Procedura de admitere în învăţământul dual.
    (2) Procedura de admitere este aprobată prin hotărâre a consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, pe baza propunerilor operatorilor economici cu care s-a încheiat contractul de parteneriat, şi este avizată de către inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti.
    (3) Procedura de admitere va cuprinde informaţii privind:
    a) cazurile în care se susţin probe de admitere, cu precizarea expresă dacă aceste probe se organizează doar în cazul în care numărul de candidaţi este mai mare decât numărul locurilor oferite de unitatea de învăţământ sau dacă se organizează indiferent de numărul de candidaţi înscrişi pe numărul de locuri disponibile;
    b) modul de calcul al mediei de admitere, conform art. 10 şi, respectiv, art. 12 din prezenta metodologie, precum şi modalităţile de departajare a candidaţilor cu medii de admitere egale, conform art. 11 din prezenta metodologie;
    c) tipul, numărul şi conţinutul probelor de admitere, eventuale condiţii de promovare a acestora;
    d) calculul mediei probelor de admitere, ca medie aritmetică sau ca medie ponderată a notelor obţinute la probele de admitere, în cazul în care se stabilesc mai multe probe de admitere;
    e) modul de organizare şi desfăşurare a fiecărei probe de admitere (de exemplu: scris, oral, probă practică) şi durata acestora;
    f) în cazul probelor (teoretice sau practice) bazate pe cunoştinţe din programele şcolare din învăţământul gimnazial, se vor preciza disciplinele vizate şi se va prezenta programa de examen cu tematica selectată din programele şcolare respective;
    g) în cazul probelor menţionate la lit. f), precum şi în cazul oricăror altor probe de evaluare a unor abilităţi cognitive se vor prezenta modele de subiecte şi bareme de evaluare şi notare;
    h) în cazul unor probe care nu vizează cunoştinţe/abilităţi cognitive (de exemplu, în cazul unor probe de evaluare a motivaţiei, evaluare comportamentală etc.) se vor oferi precizări privind scopul acestora, modul de evaluare şi notare;
    i) modul de organizare şi desfăşurare a contestaţiilor;
    j) componenţa comisiei de admitere, rolurile şi responsabilităţile membrilor comisiei.

    (4) Notarea rezultatelor la fiecare dintre probele de admitere se face cu note de la 1 la 10, cu posibilitatea stabilirii prin procedura de admitere a unor note minime în cadrul condiţiilor de promovare a probelor respective.
    (5) Prin excepţie de la prevederile alin. (4), prin procedura de admitere se pot stabili şi eventuale probe eliminatorii care vizează evaluări psihoaptitudinale, de medicină a muncii sau alte tipuri de evaluări în legătură cu cerinţele specifice pentru anumite meserii şi locuri de muncă, la care evaluarea se finalizează cu rezultatul "promovat" sau "nepromovat".
    (6) Candidaţii respinşi la probele eliminatorii se pot înscrie, în aceeaşi etapă de admitere, în învăţământul profesional sau în învăţământul dual, la calificări pentru care nu s-au organizat probe de preselecţie, respectiv probe de admitere, în condiţiile în care termenele prevăzute în calendarul admiterii permit acest lucru.
    (7) Media probelor de admitere se realizează ca medie aritmetică sau medie ponderată a notelor obţinute la probele de admitere; nu intră în calculul acestei medii probele eliminatorii menţionate la alin. (5) şi nu se încheie medie în cazul neîndeplinirii unor eventuale condiţii de promovare în situaţiile menţionate la alin. (4).
    (8) Procedura de admitere va conţine prevederi clare pentru asigurarea unei selecţii obiective, nediscriminatorii şi transparente.
    (9) Procedura de admitere va include obligatoriu şi prevederi procedurale privind depunerea şi rezolvarea contestaţiilor. Rezultatele obţinute la probele eliminatorii şi la probele orale nu pot fi contestate.
    (10) Procedura de admitere este afişată la sediul unităţii de învăţământ care are oferta educaţională pentru învăţământ dual, conform calendarului admiterii în învăţământul dual de stat.
    (11) Unitatea şcolară, în colaborare cu operatorii economici, poate decide ca probele de admitere să se organizeze doar pentru calificarea/calificările la care numărul de candidaţi este mai mare decât numărul locurilor sau se susţin probe de admitere independent de numărul de candidaţi înscrişi, cu posibilitatea redistribuirii la celelalte calificări pentru care nu s-au organizat probe de admitere, în cazul în care candidaţii au optat în fişa de înscriere pentru aceste calificări.
    (12) Prin procedura de admitere adoptată la nivelul unităţii de învăţământ în colaborare cu operatorii economici se poate decide ca repartizarea la operatorii economici parteneri de practică să se realizeze încă din faza de selecţie a candidaţilor, în condiţiile stabilite prin procedura de admitere.


    CAP. IV
    Admiterea candidaţilor şi afişarea rezultatelor

    ART. 10
     Admiterea în învăţământul dual se realizează, în fiecare etapă, astfel:
    a) în situaţia în care numărul de candidaţi înscrişi nu depăşeşte numărul locurilor oferite de unitatea de învăţământ şi nu s-au organizat probe de admitere, admiterea se va realiza pe baza portofoliului educaţional al elevului. În portofoliul educaţional al elevului se are în vedere, pentru admiterea în învăţământul dual, media de admitere, calculată ca medie ponderată între media generală la evaluarea naţională susţinută de absolvenţii clasei a VIII-a, care are o pondere de 80%, şi media generală de absolvire a claselor a V-a - a VIII-a, care are o pondere de 20%;
    b) în situaţia în care numărul de candidaţi înscrişi este mai mare decât numărul locurilor oferite sau în situaţia în care s-au organizat probe de admitere indiferent de numărul de candidaţi înscrişi pe numărul de locuri disponibile, admiterea se face luând în calcul în proporţie de 70% media de admitere definită la lit. a) şi în proporţie de 30% media notelor obţinute la probele de admitere stabilite la nivelul unităţii de învăţământ în colaborare cu operatorii economici, calculată în conformitate cu art. 9 alin. (7).


    ART. 11
    (1) În cazul în care doi sau mai mulţi candidaţi au medii de admitere egale, în situaţia în care s-au organizat probe de admitere, aceştia vor fi departajaţi folosind, în ordine, următoarele criterii:
    a) media probelor de admitere;
    b) media generală obţinută la evaluarea naţională din clasa a VIII-a;
    c) media generală de absolvire a claselor a V-a - a VIII-a.

    (2) În cazul în care doi sau mai mulţi candidaţi au medii de admitere egale, în situaţia în care nu s-au organizat probe de admitere, aceştia vor fi departajaţi folosind, în ordine, următoarele criterii:
    a) media generală obţinută la evaluarea naţională din clasa a VIII-a;
    b) media generală de absolvire a claselor a V-a - a VIII-a.

    (3) În cazul în care, la o unitate de învăţământ şi la o calificare profesională, pe ultimul loc există candidaţi cu medii de admitere egale şi cu aceleaşi medii la criteriile de departajare menţionate la alin. (1) şi (2), atunci toţi aceşti candidaţi sunt declaraţi admişi la calificarea profesională solicitată.

    ART. 12
    (1) Calculul mediei de admitere în învăţământul dual se face astfel:
    a) în cazul în care numărul de candidaţi nu depăşeşte numărul locurilor oferite de unitatea de învăţământ şi nu s-au organizat probe de admitere:

                     20 ABS + 80EN
        MAID = MA = ──────────────── ,
                           100


     unde:
     MAID = media de admitere în învăţământul dual;
     MA = media de admitere calculată conform art. 10 lit. a);
     ABS = media generală de absolvire a claselor a V-a - a VIII-a;
     EN = media generală obţinută la evaluarea naţională susţinută de absolvenţii clasei a VIII-a;


    b) în cazul în care numărul de candidaţi este mai mare decât numărul locurilor oferite de unitatea de învăţământ sau în situaţia în care numărul de candidaţi este mai mic decât numărul locurilor oferite, dar s-au organizat probe de admitere:

                70 x MA + 30 x PSA
        MAID = ──────────────────── ,
                       100


     unde:
     MAID = media de admitere în învăţământul dual;
     MA = media de admitere calculată conform alin. (1) lit. a);
     PSA = media notelor la probele de admitere stabilite de unitatea de învăţământ în colaborare cu operatorii economici parteneri, calculată în conformitate cu art. 9 alin. (7).



    (2) Media de admitere în învăţământul dual, menţionată la alin. (1), se calculează cu două zecimale, fără rotunjire.
    (3) În calculul mediei de admitere pentru absolvenţii din promoţiile de până în anul 2009 inclusiv, media generală obţinută la evaluarea naţională se va înlocui, în funcţie de anul absolvirii, cu:
    a) media la examenul de capacitate, pentru absolvenţii de până în anul 2003 inclusiv;
    b) media la testele naţionale, pentru absolvenţii din promoţiile 2004-2007;
    c) media la tezele cu subiect unic susţinute în clasa a VIII-a, pentru absolvenţii din promoţiile 2008 şi 2009.

    (4) Pentru candidaţii care nu au susţinut evaluarea naţională sau, după caz, examenul de capacitate/testele naţionale/tezele cu subiect unic, se consideră că media generală obţinută la evaluarea naţională susţinută de absolvenţii clasei a VIII-a este 1 (EN = 1).
    (5) Media de admitere în învăţământul dual, calculată conform alin. (1), este utilizată pentru stabilirea ordinii pe lista candidaţilor admişi.
    (6) În cazul candidaţilor care au înregistrat mai multe opţiuni în fişa de admitere la o unitate şcolară la care numărul total al celor înscrişi nu depăşeşte numărul total al locurilor oferite, repartizarea pe calificări se face în ordinea opţiunilor din fişa de înscriere, utilizând media de admitere, calculată conform prezentului articol şi a criteriilor de departajare precizate la art. 11.
    (7) În situaţiile menţionate la art. 9 alin. (12), repartizarea pe calificări a candidaţilor admişi va fi însoţită de repartizarea la operatorii economici parteneri de practică.
    (8) În perioada menţionată în calendarul admiterii în învăţământul dual, comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti va analiza şi cazurile speciale ale absolvenţilor învăţământului gimnazial care au studiat în străinătate şi, din această cauză, nu au participat la evaluarea naţională de la sfârşitul clasei a VIII-a; pentru aceşti absolvenţi, la media generală de absolvire a gimnaziului se iau în calcul doar rezultatele obţinute în anii de studiu parcurşi în România.

    ART. 13
    (1) Listele cuprinzând candidaţii admişi, respectiv respinşi la învăţământul dual se întocmesc la unitatea de învăţământ care organizează învăţământ dual şi se transmit la comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti, după fiecare etapă de admitere, conform Calendarului admiterii în învăţământul dual de stat.
    (2) După validarea listelor de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti pentru învăţământul profesional, acestea se afişează la sediul unităţii de învăţământ care organizează învăţământ dual.
    (3) În urma afişării rezultatelor admiterii, candidaţii pot depune eventuale contestaţii, cu respectarea termenului prevăzut în Calendarul admiterii în învăţământul dual.
    (4) Probele la care se pot depune contestaţii sunt precizate în procedura de admitere. Nu se contestă rezultatele la probele eliminatorii şi la probele orale.

    ART. 14
    (1) După afişarea rezultatelor la admiterea în învăţământul dual, în perioada menţionată în calendarul admiterii în învăţământul dual, candidaţii depun, la unităţile şcolare la care au fost declaraţi admişi, dosarele de înscriere cuprinzând actele de studii în original.
    (2) Înscrierea candidaţilor declaraţi admişi se efectuează, conform unui program afişat de unitatea de învăţământ, pe baza următoarelor acte:
    a) fişa de înscriere în învăţământul profesional şi fişa de opţiuni pentru învăţământul dual;
    b) certificatul de naştere - copie şi original;
    c) adeverinţă cu notele şi media generală obţinute la evaluarea naţională/tezele cu subiect unic din clasa a VIII-a/ testele naţionale/examenul de capacitate;
    d) foaia matricolă pentru clasele a V-a - a VIII-a (cu calculul mediei generale de absolvire) - copie şi original;
    e) fişa medicală.

    (3) Candidaţii care, în perioada menţionată în calendarul admiterii în învăţământul dual de stat, nu îşi depun dosarele de înscriere se consideră retraşi, iar locurile corespunzătoare sunt declarate neocupate şi vor fi utilizate pentru următoarea etapă de admitere în învăţământul dual.

    ART. 15
     Candidaţii respinşi în etapa 1 de admitere în învăţământul profesional, inclusiv dual, se pot înscrie în etapa a 2-a pentru admiterea în învăţământul profesional, inclusiv dual, sau în învăţământul liceal.

    ART. 16
    (1) Pentru absolvenţii clasei a VIII-a, care au fost respinşi în etapa I de admitere, care nu s-au înscris la unităţile la care au fost admişi sau care nu au participat la prima etapă de admitere în învăţământul profesional, inclusiv dual, şi care solicită ulterior să se înscrie în clasa a IX-a la învăţământul dual, precum şi pentru cei care şi-au încheiat situaţia şcolară ulterior desfăşurării etapei de admitere menţionate în calendarul admiterii în învăţământul dual de stat, comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti pentru învăţământ profesional va organiza a II-a etapă de admitere, pe locurile rămase libere. Admiterea se face în perioada menţionată în calendarul admiterii în învăţământul dual de stat, conform criteriilor prevăzute în prezenta metodologie, în baza hotărârilor comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti pentru învăţământul profesional.
    (2) Rezultatele admiterii se transmit Centrului Naţional de Admitere, până la data menţionată în calendarul admiterii în învăţământul dual de stat.
    (3) Dacă, la încheierea etapelor de admitere menţionate în prezenta metodologie, mai există locuri vacante la clasele de învăţământ dual la care procedura de admitere prevede probe de admitere indiferent de numărul de candidaţi înscrişi pe numărul de locuri disponibile, comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti pentru învăţământul profesional pot decide organizarea unei noi etape de susţinere a acestor probe. Graficul şi locul de desfăşurare a probelor de admitere vor fi făcute publice, prin afişare la sediul unităţilor de învăţământ gimnazial şi al unităţilor de învăţământ respective care organizează învăţământ dual. Admiterea candidaţilor pe locurile disponibile se face în conformitate cu prezenta metodologie.

    ART. 17
     Pentru înscrierea la clasele de învăţământ dual care se organizează în alte limbi materne decât limba română, elevii trebuie să facă dovada că au studiat în gimnaziu în limba maternă respectivă sau că au participat la proba de evaluare a cunoştinţelor de limba maternă, organizată conform metodologiei de admitere în învăţământul liceal de stat, şi au fost admişi.

    ART. 18
    (1) Înscrierea şi repartizarea candidaţilor în clasa a IX-a pentru învăţământul profesional special, inclusiv dual, se organizează de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti, în perioada prevăzută în Calendarul admiterii în învăţământul dual de stat.
    (2) Locurile alocate învăţământului profesional special, inclusiv dual, sunt publicate în broşura de admitere, într-o listă separată. Vor fi precizate în broşură locul şi data în care se va face admiterea candidaţilor pentru învăţământul profesional special, inclusiv dual, precum şi condiţiile specifice de înscriere (documente care să dovedească tipul şi gradul de deficienţă etc.).
    (3) Admiterea pe locurile pentru învăţământul profesional special, inclusiv dual, se face în funcţie de tipul şi gradul de deficienţă, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere în învăţământul dual calculată, după caz, conform art. 12 alin. (1) lit. a), respectiv conform art. 12 alin. (1) lit. b) şi în funcţie de opţiuni.


    CAP. V
    Coordonarea admiterii în învăţământul dual

    ART. 19
    (1) Coordonarea, la nivel naţional, a acţiunilor privind organizarea admiterii în învăţământul profesional, inclusiv dual, este asigurată de Comisia Naţională de Admitere.
    (2) Comisia Naţională de Admitere coordonează şi acţiunile privind organizarea admiterii în învăţământul liceal de stat.
    (3) Comisia Naţională de Admitere cuprinde şi un reprezentant al Centrului Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic.

    ART. 20
     Atribuţiile Comisiei Naţionale de Admitere, în ceea ce priveşte admiterea în învăţământul dual, ca parte a învăţământului profesional, sunt următoarele:
    a) stabileşte modelul fişei de înscriere în învăţământul profesional, inclusiv modelul fişei de opţiuni pentru învăţământul dual - anexă la fişa de înscriere în învăţământul profesional şi le transmite comisiilor de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti până la data de 1 martie;
    b) instruieşte preşedinţii comisiilor de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti cu privire la înscrierea în învăţământul profesional, inclusiv dual;
    c) organizează activităţile de creare a bazei de date la nivel naţional pentru candidaţii înscrişi şi candidaţii admişi în învăţământul dual, în colaborare cu Centrul Naţional de Admitere;
    d) controlează şi îndrumă acţiunile legate de organizarea şi desfăşurarea admiterii în judeţele ţării/municipiul Bucureşti, urmărind respectarea prevederilor din prezenta metodologie;
    e) controlează modul în care comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti, comisiile de înscriere din unităţile de învăţământ gimnazial şi cele de admitere din unităţile de învăţământ profesional, inclusiv dual, îşi desfăşoară activitatea;
    f) poate delega observatori ai Comisiei Naţionale de Admitere, care să controleze şi să îndrume activitatea comisiilor de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti şi a comisiilor de înscriere din unităţile de învăţământ gimnazial şi cele de admitere din unităţile de învăţământ profesional. Observatorii pot solicita comisiilor de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti sau Comisiei Naţionale de Admitere, în cazul constatării unor nereguli în desfăşurarea înscrierii la învăţământul dual, schimbări în componenţa comisiilor menţionate la alineatul anterior şi, după caz, sancţionarea celor vinovaţi;
    g) analizează desfăşurarea admiterii la nivel naţional, pe baza rapoartelor elaborate de comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti şi prezintă concluziile acestei analize ministrului educaţiei naţionale;
    h) propune eventuale modificări în metodologia-cadru de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul dual din anii următori;
    i) propune ministrului educaţiei naţionale eventuale modificări în organizarea şi desfăşurarea examenului de admitere;
    j) dispune luarea măsurilor adecvate în situaţii excepţionale, nereglementate de prezenta metodologie-cadru.


    ART. 21
    (1) Coordonarea, la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti, a acţiunilor privind organizarea admiterii în învăţământul dual este asigurată de comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti.
    (2) Comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti coordonează şi acţiunile pentru organizarea admiterii în învăţământul liceal de stat.
    (3) Comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti cuprinde şi un inspector şcolar pentru învăţământ profesional şi tehnic.
    (4) La rândul său, comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti organizează comisii de admitere în unităţile de învăţământ care organizează învăţământ dual.

    ART. 22
     Atribuţiile comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti, specifice în ceea ce priveşte admiterea în învăţământul dual, sunt următoarele:
    a) instruieşte preşedinţii comisiilor de înscriere din unităţile gimnaziale şi ai comisiilor de admitere din unităţile de învăţământ care organizează învăţământ profesional, inclusiv dual, cu privire la înscrierea şi admiterea în învăţământul dual;
    b) analizează şi avizează procedurile de admitere;
    c) aprobă componenţa comisiilor de admitere din unităţile de învăţământ;
    d) validează listele cuprinzând candidaţii admişi şi respinşi la învăţământul dual, după fiecare etapă a admiterii, conform art. 13 alin. (1);
    e) controlează şi îndrumă acţiunile legate de organizarea şi desfăşurarea înscrierii şi admiterii în învăţământul dual, urmărind respectarea prevederilor din prezenta metodologie;
    f) analizează desfăşurarea admiterii la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti, pe baza rapoartelor elaborate de comisiile de admitere din unităţile de învăţământ care organizează învăţământ dual, şi prezintă concluziile acestei analize Comisiei Naţionale de Admitere;
    g) propune Comisiei Naţionale de Admitere eventuale modificări în metodologia-cadru de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul dual;
    h) decid, în cazuri deosebite, luarea măsurilor legale pentru soluţionarea situaţiilor în litigiu, în perioada desfăşurării examenului de admitere, informând Comisia Naţională de Admitere despre rezultatele acestor soluţionări;
    i) sesizează imediat Comisiei Naţionale de Admitere orice situaţie deosebită, a cărei rezolvare nu este prevăzută în prezenta metodologie-cadru.


    ART. 23
     Comisia de înscriere din unitatea de învăţământ gimnazial este comună atât pentru admiterea în învăţământul liceal de stat, cât şi pentru admiterea în învăţământul profesional, inclusiv dual.

    ART. 24
    (1) Comisia de admitere din unităţile de învăţământ care organizează învăţământ dual are următoarea componenţă:
    a) preşedinte - directorul/directorul adjunct al unităţii de învăţământ sau şeful catedrei/ariei curriculare tehnologii;
    b) vicepreşedinte - un reprezentant al operatorilor economici parteneri;
    c) secretar - secretarul unităţii de învăţământ;
    d) membri:
    (i)  cadre didactice de specialitate care, în colaborare cu reprezentanţii operatorilor economici parteneri, elaborează subiectele pentru probele de admitere;
    (ii)  cadre didactice de specialitate care evaluează lucrările candidaţilor în cadrul probelor de admitere pentru învăţământul dual;
    (iii)  cadre didactice care asigură înscrierea candidaţilor şi oferă informaţii şi consiliere elevilor şi părinţilor acestora care se prezintă pentru înscriere;
    (iv)  cadre didactice şi reprezentanţi din partea operatorilor economici parteneri, asistenţi pe perioada desfăşurării probelor de admitere;
    (v)  reprezentanţi din partea operatorilor economici parteneri care, în colaborare cu cadrele didactice de specialitate, elaborează subiectele pentru probele de admitere şi asistă la evaluarea lucrărilor candidaţilor;
    (vi) după caz, reprezentanţi din partea operatorilor economici parteneri sau alţi specialişti pentru elaborarea, administrarea şi evaluarea unor probe de admitere specifice convenite prin procedura de admitere pentru învăţământul dual.


    (2) Comisia de admitere din unitatea de învăţământ care organizează învăţământ dual are următoarele atribuţii specifice privind admiterea în învăţământul dual:
    a) elaborează Procedura de admitere menţionată la art. 9, pe care o supune aprobării consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ şi avizării inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti;
    b) organizează şi răspunde de aplicarea Procedurii de admitere;
    c) verifică documentele prezentate de candidaţi şi calculul corect al mediei de admitere;
    d) sesizează inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti orice eroare constatată în completarea documentelor şcolare pentru înscriere şi corectează, acolo unde este posibil, aceste erori; corectarea mediei de admitere calculate greşit se face de către preşedintele comisiei de admitere din unitatea de învăţământ care organizează învăţământ profesional, inclusiv dual, care semnează şi aplică ştampila unităţii;
    e) asigură prezenţa permanentă, pe perioada înscrierii în învăţământul dual, a unor membri ai comisiei de admitere din unitatea de învăţământ care organizează învăţământ profesional, care să ofere informaţii şi consiliere persoanelor care se prezintă pentru înscriere;
    f) transmite comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti pentru învăţământul profesional raportul privind desfăşurarea admiterii la unitatea de învăţământ care organizează învăţământ profesional; raportul va cuprinde o secţiune distinctă privind admiterea în învăţământul dual.

    (3) Componenţa comisiei de admitere din unitatea de învăţământ care organizează învăţământ dual este avizată de consiliul de administraţie din unitatea de învăţământ şi aprobată de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti.


    CAP. VI
    Dispoziţii finale

    ART. 25
     Absolvenţii învăţământului gimnazial particular autorizat sau acreditat pot participa la admiterea în învăţământul dual de stat, conform prevederilor din prezenta metodologie. Participarea lor la admitere nu este condiţionată de achitarea unei taxe.

    ART. 26
    (1) Broşura de admitere va cuprinde, într-un capitol separat, informaţiile corespunzătoare despre unităţile de învăţământ de stat, respectiv unităţile de învăţământ particulare, autorizate sau acreditate, care organizează admitere în clasa a IX-a la învăţământul profesional, cu evidenţierea distinctă a claselor organizate în învăţământul dual.
    (2) Calificările pentru care unitatea de învăţământ profesional organizează admitere în învăţământul profesional vor fi înscrise în broşura admiterii codificat, în secţiune separată, cu evidenţierea distinctă a claselor organizate în învăţământul dual.
    (3) Admiterea în unităţile de învăţământ particulare, autorizate sau acreditate, se face în conformitate cu metodologia stabilită de fiecare unitate de învăţământ, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii-cadru.

    ART. 27
     Prezentarea de înscrisuri false la înscrierea în învăţământul dual se pedepseşte conform legii şi atrage eliminarea din admitere a candidatului respectiv. În cazul în care descoperirea falsului se face după încheierea admiterii, candidatul respectiv pierde locul obţinut prin fraudă.

    ART. 28
     Persoanele vinovate de eliberarea mai multor fişe de înscriere pentru acelaşi elev, în cadrul unei etape de admitere, decât este prevăzut în prezenta metodologie, de transcrierea eronată a datelor personale ori a notelor sau de nerespectarea altor prevederi ale prezentei metodologii vor fi sancţionate disciplinar, administrativ, civil sau penal, după caz.

    ART. 29
     Calendarul admiterii în învăţământul dual de stat se aprobă, anual, prin ordin al ministrului educaţiei naţionale, până la începutul anului şcolar anterior anului şcolar pentru care se face admiterea.


     -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016