Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MEMORANDUM TEHNIC DE INTELEGERE din 3 octombrie 2003  suplimentar pentru Aranjamentul stand-by*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MEMORANDUM TEHNIC DE INTELEGERE din 3 octombrie 2003 suplimentar pentru Aranjamentul stand-by*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 180 din 2 martie 2004
*) Traducere.

I. Plafoane pentru activele interne nete medii ale Bãncii Naţionale a României
II. Ţinte pentru nivelul minim al activelor externe nete ale Bãncii Naţionale a României
III. Plafoane pentru deficitul cumulat al bugetului general consolidat
IV. Plafoane pentru fondul de salarii agregat al întreprinderilor de stat monitorizate şi modificãrile fondului de salarii şi ale numãrului de angajaţi în cadrul companiilor selectate
V. Ţinte indicative pentru plafoanele privind arieratele întreprinderilor de stat monitorizate cãtre bugetul general consolidat
VI. Limite minime privind ratele de încasãri agregate, cumulate pentru Distrigaz Sud, Distrigaz Nord şi Termoelectrica şi Electrica
VII. Plafoane pentru preluarea datoriei întreprinderilor faţã de bãnci la bugetul general consolidat şi emiterea de garanţii guvernamentale interne pentru creditele bancare acordate întreprinderilor
VIII. Plafoane privind contractarea sau garantarea datoriei externe
IX. Ţinte indicative pentru plafoanele privind baza monetarã medie
X. Ţinte indicative pentru plafoanele privind masa monetarã
XI. Ţinte indicative pentru plafoanele privind expunerea totalã a sectorului bancar cãtre întreprinderile de stat
I. Plafoane pentru activele interne nete medii ale Bãncii Naţionale a României
Activele interne nete medii ale Bãncii Naţionale a României (B.N.R.) sunt definite ca diferenţã între baza monetarã medie (aşa cum este definitã în secţiunea a IX-a a acestei anexe) şi media activelor externe nete (aşa cum sunt definite în secţiunea a II-a a acestei anexe pentru luna indicatã, excluzând ajustarea pentru certificatele de trezorerie denominate în valutã), ambele exprimate în moneda naţionalã. Stocurile activelor externe nete medii vor fi convertite în lei, în scopul calculãrii activelor interne nete medii, la cursurile de schimb medii lunare leu/dolar S.U.A., stabilite prin consultãri cu personalul Fondului. Stocul mediu al activelor externe nete este definit ca media activelor externe nete zilnice, aşa cum sunt definite în secţiunea a II-a. Limitele vor fi monitorizate pe baza datelor zilnice din conturile B.N.R., furnizate sãptãmânal Fondului Monetar Internaţional de cãtre B.N.R. Nivelul activelor interne nete medii în luna septembrie 2001 a fost de 39.559 miliarde lei.
Plafonul pentru activele interne nete medii ale B.N.R. va fi ajustat în urmãtoarele condiţii:
1. În sensul reducerii (creşterii) în mod proporţional, pentru fracţiunea din luna în care finanţarea externã brutã depãşeşte (se reduce faţã de) nivelurile programate, specificate în secţiunea a II-a.
2. Pentru orice modificare în rezervele minime obligatorii, aşa cum se prezintã în secţiunea a IX-a. Înainte de a efectua orice astfel de modificare, B.N.R. se va consulta cu personalul FMI.
3. În sensul creşterii (reducerii), în mod proporţional, cu echivalentul în lei al scãderii (creşterii) stocului de certificate de trezorerie denominate în valutã (cumulat de la sfârşitul lunii decembrie 2002).
4. În sensul reducerii, în mod proporţional, cu echivalentul în lei al creşterii veniturilor în valutã obţinute din privatizãri mari (preţ de vânzare de peste 10 milioane USD) (cumulat de la sfârşitul lunii decembrie 2002).
5. În sensul reducerii, cu scãderea rezervelor efective faţã de rezervele obligatorii ale fiecãrei bãnci.
II. Ţinte pentru nivelul minim al activelor externe nete ale Bãncii Naţionale a României
Activele externe nete ale B.N.R. reprezintã diferenţa dintre activele de rezervã şi pasivele externe. Pentru scopurile programului, activele de rezervã sunt definite ca aurul monetar, disponibilitãţile DST, orice poziţie de rezervã la FMI şi disponibilitãţile de valutã ale B.N.R. în monede convertibile. Din rezervele brute se exclud activele pe termen lung, redepozitele B.N.R. la bãncile comerciale, orice active în monede neconvertibile, activele de rezervã grevate, activele de rezervã depuse drept colateral pentru creditele externe, activele de rezervã angajate prin contracte forward şi metalele preţioase, altele decât aurul. Aurul monetar va fi evaluat la preţul contabil de 280,4 dolari S.U.A. pe uncie, iar disponibilitãţile DST la 1,355109 dolari S.U.A. pe DST. Stocurile de active externe nete sunt mãsurate în ultima zi lucrãtoare a lunii respective.
Pentru scopurile programului, pasivele externe sunt definite ca împrumut, depozit, operaţiuni de swap (inclusiv orice cantitate din aurul B.N.R. folosit drept garanţie) şi pasive forward ale B.N.R. în monede convertibile, inclusiv depozitele în valutã la B.N.R. ale bãncilor comerciale rezidente; cumpãrãri de la FMI; împrumuturi de pe pieţele internaţionale de capital; creditele "punte" de la BRI, bãnci strãine, guverne strãine sau alte instituţii financiare, indiferent de scadenţa lor.
Toate activele şi pasivele denominate în valute convertibile, altele decât dolarul S.U.A., vor fi convertite la cursurile de schimb corespunzãtoare faţã de dolarul S.U.A. din 31 decembrie 1999. Toate modificãrile cu privire la definirea sau evaluarea activelor ori pasivelor, precum şi detaliile despre operaţiunile privind vânzãri, cumpãrãri sau operaţiuni swap cu aur vor fi, de asemenea, comunicate experţilor FMI.
Activele externe nete ale B.N.R. vor fi ajustate:
(i) în sensul creşterii/scãderii cu 100 procente din depãşirea/reducerea finanţãrii externe brute*1) faţã de nivelurile programate:
- pe baza cumulatã începând cu sfârşitul lunii septembrie 2001:

decembrie 2001: 248 milioane dolari S.U.A.
martie 2002: 248 milioane dolari S.U.A.
iunie 2002: 953 milioane dolari S.U.A.
septembrie 2002: 953 milioane dolari S.U.A.
decembrie 2002: 953 milioane dolari S.U.A.

- pe baza cumulatã începând cu sfârşitul lunii decembrie 2002:
martie 2003: 50 milioane dolari S.U.A.
iunie 2003: 450 milioane dolari S.U.A.
septembrie 2003: 450 milioane dolari S.U.A.
decembrie 2003: 620 milioane dolari S.U.A.

(ii) prin modificarea în stocul certificatelor de trezorerie ale Ministerului Finanţelor Publice denominate în valutã, inclusiv cele emise pentru restructurare bancarã (pe baza cumulatã de la sfârşitul lunii decembrie 2002). Stocul rãmas la 31 decembrie 2002 a fost de 478,9 milioane USD, evaluat la cursurile de schimb ale programului;
(iii) în sensul creşterii, cu suma veniturilor în valutã obţinute din privatizãri mari (preţ de vânzare peste 10 milioane USD) (cumulat de la sfârşitul lunii decembrie 2002).
Activele externe nete vor fi monitorizate pe bazã de date operaţionale zilnice pânã la sfârşitul lunii martie 2002, dupã care se vor utiliza date din situaţia monetarã. Datele zilnice vor fi utilizate în continuare pentru a calcula media activelor externe nete.
Toate datele sunt furnizate de cãtre B.N.R. Activele externe nete au fost 3.311 milioane USD la 30 septembrie 2001 şi de 5.257 milioane USD la 31 decembrie 2002.
-----------
*1) Finanţarea externã este definitã ca intrãri de credite acordate Guvernului pentru susţinerea balanţei de plãţi, cu o scadenţã mai mare de un an, de la creditorii multilaterali şi bilaterali, precum şi resurse cu o scadenţã mai mare de un an, obţinute de Guvern de pe pieţele internaţionale de capital. Acestea exclud utilizarea resurselor FMI.

III. Plafoane pentru deficitul cumulat al bugetului general consolidat
Bugetul general consolidat include bugetul de stat, bugetele autoritãţilor locale, fondurile de asigurãri sociale*2); Fondul special pentru modernizarea drumurilor, Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic, Fondul special de reasigurare, Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului (APAPS), Fondul pentru dezvoltarea agriculturii româneşti, Regia Autonomã "Administraţia Naţionalã a Drumurilor" (AND), alte fonduri extrabugetare administrate de cãtre Ministerul Finanţelor Publice sau de alte ministere şi agenţii din afara cadrului bugetar; alte operaţiuni extrabugetare ale ministerelor, finanţate prin împrumuturi externe, şi fondurile de contrapartidã create din încasãrile din împrumuturi externe. Orice alte fonduri noi, create pe perioada derulãrii programului, în scopul realizãrii de operaţiuni de naturã fiscalã, aşa cum se defineşte în Manualul pentru Statistica Finanţelor Publice al FMI, vor fi încorporate în definiţia bugetului general consolidat.
În cadrul programului, deficitul bugetului general consolidat va fi calculat pe baza datelor privind veniturile şi cheltuielile furnizate de Ministerul Finanţelor Publice şi, de asemenea, pe baza datelor "înregistrate sub linie", ceea ce reprezintã suma finanţãrii externe şi interne a bugetului, precum şi veniturile din privatizare obţinute de toate entitãţile bugetului general consolidat şi veniturile din recuperarea activelor bancare de cãtre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare (AVAB). Vor fi întreprinse toate eforturile pentru armonizarea calculului deficitului bugetar de "sub" şi de "deasupra liniei". Totuşi, dacã aceste eforturi nu se vor concretiza în eliminarea discrepanţelor, pentru scopurile programului, se va utiliza valoarea mai mare a deficitului bugetar.
Pentru scopurile programului, valoarea creditului net al sistemului bancar cãtre bugetul general consolidat este definitã ca totalitatea creanţelor sistemului bancar asupra bugetului general consolidat minus valoarea totalã a depozitelor bugetului general consolidat deţinute în sistemul bancar. Soldul creditului în valutã cãtre buget la 31 decembrie 2001 va fi convertit în dolari S.U.A., la cursul de schimb valabil la sfârşitul lunii decembrie 1999, şi din dolari S.U.A. în lei, la cursurile de schimb determinate prin consultãri cu personalul Fondului. Valoarea creditului în valutã nou-acordat în anii 2001 şi 2002 va fi evaluatã la cursurile valutare specificate prin consultãri cu personalul Fondului. Împrumuturile guvernamentale cãtre bãnci la o ratã de dobândã mai micã decât rata de referinţã a BNR, pentru a finanţa subîmprumuturile agenţilor economici, sunt excluse din depozitele guvernamentale; o listã convenitã a conturilor care urmeazã sã fie tratate ca depozite guvernamentale, în scopurile programului, este prezentatã în Aide memoire-ul FAD (Departamentul de Afaceri Fiscale) "România: mãsurarea deficitului fiscal", partea a II-a, anexa nr. 11, din februarie 1994.
În scopurile programului, plafoanele pentru deficitul cumulat trimestrial al bugetului general consolidat în anul 2003 vor fi ajustate, în sensul reducerii, cu diferenţa faţã de ţintã a sumelor trimestriale cumulate obţinute din privatizare la bugetul general consolidat. Încasãrile din privatizare, exprimate în valutã, vor fi convertite în dolari S.U.A., la cursul valutar din 31 decembrie 1999, iar din dolari S.U.A. în lei, la cursurile valutare specificate prin consultãri cu personalul Fondului. Limita minimã prevãzutã pentru aceste sume se prezintã astfel:



─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Limita Realizat
minimã
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sume trimestriale cumulate, obţinute din privatizare, (miliarde lei)
aferente bugetului general consolidat în anul 2003:
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
31 martie 2003 (ţinta minimã) 1.000,0 1.589,0
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
30 iunie 2003 (ţinta minimã) 2.000,0 2.611,0
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
30 septembrie 2003 (ţinta minimã) 3.000,0
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
31 decembrie 2003 (ţinta minimã) 4.000,0
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


Pentru a atinge ţinta de deficit în anul 2003, categoriile de cheltuieli lunare cumulate ale bugetului de stat vor fi limitate la plafoane convenite cu personalul Fondului, pentru perioada ianuarie-iunie 2003. În plus, dacã veniturile lunare cumulate ale bugetului general consolidat se vor situa sub ţintele agreate cu Fondul, plafoanele lunare de cheltuieli pentru bugetul de stat vor fi ajustate în sensul diminuãrii pentru a compensa scãderea veniturilor.



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Venituri Realizat
(ţinte
convenite)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Bugetul general consolidat (exclusiv "Administraţia (miliarde lei)
Naţionalã a Drumurilor", venituri totale cumulate,
inclusiv granturi)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
31 ianuarie 2003 (realizat) 44.246
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
28 februarie 2003 (ţinta indicativã de venituri) 85.732 82.348
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
31 martie 2003 (ţinta indicativã de venituri) 128.797 121.965
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
30 aprilie 2003 (ţinta indicativã de venituri) 177.248 171.187
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
31 mai 2003 (ţinta indicativã de venituri) 221.602 216.694
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
30 iunie 2003 (ţinta indicativã de venituri) 267.507 260.162
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cheltuieli
(plafoane Realizat
convenite)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Bugetul de stat (cheltuieli totale cumulate) (miliarde lei)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
31 ianuarie 2003 (realizat) 19.616
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
28 februarie 2003 (plafon indicativ) 39.901 38.042
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
31 martie 2003 (plafon indicativ) 65.215 58.701
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
30 aprilie 2003 (plafon indicativ) 88.987 81.400
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
31 mai 2003 (plafon indicativ) 113.120 105.103
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
30 iunie (plafon indicativ) 137.764 125.802
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


---------------
*2) Acestea includ Fondul asigurãrilor sociale de stat, Fondul pentru accidente de muncã, Fondul de şomaj şi Fondul asigurãrilor sociale de sãnãtate.

IV. Plafoane pentru fondul de salarii agregat al întreprinderilor de stat monitorizate şi modificãrile fondului de salarii şi ale numãrului de angajaţi în cadrul companiilor selectate
A. Plafoane pentru fondul de salarii agregat al întreprinderilor de stat monitorizate
Lista celor 76 de întreprinderi de stat, ale cãror salarii urmeazã sã fie monitorizate prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2001 , este menţionatã în <>Hotãrârea Guvernului nr. 866/2001 . Fondul de salarii pentru acest grup de întreprinderi de stat a fost ajustat corespunzãtor reducerii numãrului de întreprinderi de la 82 în anul 2002 şi 86 în anul 2001.
Fondul de salarii va fi ajustat dupã cum urmeazã:
(i) în sensul scãderii, cu suma economiilor datorate "externalizãrii" (definitã ca desprindere a unei unitãţi sau transferul acesteia la o altã entitate ori transferurile temporare/permanente ale angajaţilor, atunci când dimensiunea acestor transferuri depãşeşte 100 de angajaţi lunar). În fiecare lunã economiile din externalizare vor fi calculate, pentru fiecare companie, ca produs între numãrul de salariaţi, externalizaţi pânã la momentul respectiv, şi salariul mediu la nivelul companiei;
(ii) în sensul scãderii, dacã o societate se privatizeazã, cu fondul de salarii prevãzut în buget al respectivei companii, începând cu luna urmãtoare celei în care a fost semnat contractul de privatizare.
Fondurile de salarii vor fi mãsurate lunar, pe baza cumulatã, la nivelul diferitelor sectoare. Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale îşi va asuma responsabilitatea colectãrii datelor de la diferite ministere (regii autonome şi companii naţionale) şi APAPS (societãţi comerciale) şi va raporta lunar la FMI nivelul fondurilor de salarii şi numãrul de salariaţi pentru fiecare dintre întreprinderile monitorizate (inclusiv cifrele agregate pentru fiecare minister şi pentru totalul general). Reducerea de personal rezultatã din toate formele de externalizare va fi raportatã în coloana de "externalizãri" a respectivelor tabele, cu o notã de subsol, dacã este necesar.
B. Modificãri ale fondului de salarii şi ale numãrului de angajaţi în întreprinderile de stat monitorizate
În conformitate cu paragraful 14 din MSEFP-3, Guvernul va elimina primele de Crãciun şi va reduce personalul din 5 companii feroviare (CFR, CFR Marfã, CFR Cãlãtori, SAAF, Metrorex) şi filialele acestora, şi în douã companii agricole (Regia Naţionalã a Pãdurilor - "Romsilva" şi Societatea Naţionalã de Îmbunãtãţiri Funciare). În plus, sporurile pentru orele suplimentare şi munca de noapte vor fi reduse în cele douã companii agricole în vederea încadrãrii în fondul de salarii. Disponibilizãrile sunt considerate efectuate când notificãrile personale şi irevocabile (dupã luarea în considerare a posibilelor contestaţii) au fost transmise angajaţilor care urmeazã sã fie disponibilizaţi.
Autoritãţile vor ajusta fondul de salarii şi bugetele generale ale urmãtoarelor companii:
1. Companii industriale:
S.N. Petrom - 250 miliarde lei;
S.N. Cãrbune Ploieşti - 30 miliarde lei;
C.N. Minvest - 30 miliarde lei;
S.C. Termoelectrica - 30 miliarde lei;
2. Alte companii:
R.A. Rami Dacia - 19 miliarde lei;
C.N. Remin - 8 miliarde lei;
S.C. Romaero - 7 miliarde lei;
S.C. CUG - 50 miliarde lei;
S.C. Faur - 66 miliarde lei;
S.C. Rocar - 45 miliarde lei;
S.C. Tractorul - 16 miliarde lei;
Administraţia Port Constanţa - 27 miliarde lei;
AND - 26 miliarde lei;
SAAF - 11 miliarde lei;
Metrorex - 8 miliarde lei.

V. Ţinte indicative pentru plafoanele privind arieratele întreprinderilor de stat monitorizate cãtre bugetul general consolidat
Plafonul se aplicã stocului rãmas de arierate, aferente grupului celor 76 de întreprinderi de stat care urmeazã sã fie monitorizate conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 79/2001 şi <>Hotãrârii Guvernului nr. 866/2001 . În sensul ordonanţei de urgenţã, arieratele sunt definite ca sume datorate care au depãşit data scadenţei, menţionatã explicit în contracte, sau dacã asemenea datã explicitã nu existã, 30 de zile dupã furnizarea serviciilor/produselor. Raportarea arieratelor totale va avea urmãtoarele subcategorii: cãtre bugetul de stat, cãtre bugetul asigurãrilor sociale, cãtre bugetele locale, cãtre fondurile speciale şi cãtre alţi creditori. Arieratele cãtre bugetul general consolidat sunt definite ca sumã a primelor 4 categorii. Sumele reflectând arieratele, exclusiv penalitãţile, vor fi raportate separat. Pentru arieratele care au fost reeşalonate/anulate, suma reeşalonatã/anulatã (inclusiv penalitãţile) nu va fi consideratã drept reducere de arierate şi trebuie sã fie raportatã. Raportul va include o defalcare a arieratelor pe primii 10 creditori pentru fiecare societate. Raportul va include, de asemenea, date despre creanţele fiecãreia dintre companiile monitorizate, aşa cum se raporteazã în conformitate cu <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2001 . Pentru modificãrile intervenite în lista societãţilor monitorizate, ţintele vor fi ajustate, în sensul scãderii/creşterii, cu suma arieratelor societãţilor eliminate/adãugate din/în listã. Informaţiile necesare monitorizãrii vor fi furnizate lunar Fondului Monetar Internaţional, de cãtre Ministerul Finanţelor Publice. Stocul arieratelor la sfârşitul lunii decembrie 2000 a fost de 47,2 mii miliarde lei.
VI. Limite minime privind ratele de încasãri agregate, cumulate pentru Distrigaz Sud, Distrigaz Nord, Termoelectrica şi Electrica
Se vor stabili limite minime pentru ratele de încasãri cumulate ale urmãtoarelor companii:
- rata combinatã (criteriu de performanţã) pentru Distrigaz Nord şi Distrigaz Sud (ţinte indicative pentru ratele de încasare ale fiecãrei companii);
- rata combinatã pentru încasãrile Termoelectrica, inclusiv pentru unitãţile de producţie transferate la autoritãţile locale (criteriu de performanţã) atât pentru energie termicã, cât şi pentru energie electricã. Vor fi stabilite ţinte indicative pentru ratele de încasare la: (i) electricitate, atât pentru Termoelectrica, cât şi pentru unitãţile de producţie transferate la autoritãţile locale; (ii) energia termicã furnizatã de Termoelectrica; (iii) energia termicã a unitãţilor transferate;
- rata de încasare pentru Electrica (ţinta indicativã pânã în luna martie 2003, criteriu de performanţã începând din luna iunie 2003).
Limitele şi rezultatele efective de la sfârşitul lunilor septembrie, decembrie 2001 şi martie 2002 sunt mãsurate utilizându-se ratele de încasãri cumulate, definite ca raport între încasãri şi valorile facturate, mãsurate de la începutul anului pânã la data specificatã. Pentru datele test rãmase, limitele pentru ratele de încasãri sunt definite dupã cum urmeazã:
(i) Termoelectrica şi unitãţile de la autoritãţile locale (sector termic), Distrigaz Nord şi Distrigaz Sud: facturile pentru energia termicã şi gaze naturale sunt luate în calcul devansat cu o lunã. Definiţia ratei de încasare mobile pe 12 luni c(m) pentru luna m=1,2...12:
c(m) = suma [încasãri pentru energia termicã (m): încasãri pentru energia termicã (m-12)] împãrţit la suma [valori facturate pentru energia termicã (m-1): valori facturate pentru energia termicã (m-13)].
(ii) Termoelectrica şi unitãţile din subordinea autoritãţilor locale (sectorul de energie electricã); Electrica: definiţia ratei de încasare mobile pe 12 luni c(m) pentru luna m = 1,2...12:
c(m) = suma [încasãri pentru energia electricã (m): încasãri pentru energia electricã (m-12)] împãrţit la suma [valori facturate pentru energia electricã (m): valori facturate pentru energia electricã (m-12)].
Utilizându-se aceste definiţii, ratele de încasare, la sfârşitul lunii decembrie 2001, au fost de 85,5% pentru Termoelectrica, 92,9% pentru Electrica şi 85,5% pentru cele douã companii de distribuţie a gazelor naturale.
Datele pentru aceste companii vor fi colectate de Ministerul Economiei şi Comerţului şi raportate lunar la FMI. Veniturile rezultate din acţiunile obţinute în urma conversiei datoriilor nu vor fi incluse în încasãri, cu excepţia cazului în care aceste acţiuni sunt vândute pentru numerar. Ministerul Economiei şi Comerţului va include în acest raport şi datele cu privire la valorile facturate şi încasate, înregistrate de Distrigaz Nord, Distrigaz Sud, Electrica şi Termoelectrica, precum şi informaţii cu privire la posibilele deconectãri şi reconectãri pentru urmãtoarele companii: a) industriale; b) termice.
a) S.C. Siderurgica, C.O.S. Târgovişte, Minvest SM - Roşia Poieni, Moldomin, Minvest-SM Bãlan, Snif, S.C. Industria Sârmei, Gavazzi Steel, Minvest-SM Baia de Arieş, S.C. Turnu, C.U.G. Cluj, S.C. Apaterm Galaţi, S.C. Tractorul U.T.B., S.C. Chimcomplex, Minvest-SM Brad, Apa Nova (R.G.A.B.), Minvest-SM Coranda Certej, Minvest-SM Poiana Ruscã Teliuc, Siderca, S.C. Electrocarbon, Tepro, Nitramonia, Viromet, Amonil, Oltchim, Sere Codlea, U.S. Govora, Republica, Zahãr Bod, Stirom Bucureşti, Danubiana, Gerom Buzãu, Colorom Coldea, Roman Braşov, Metrom Braşov, Carfil Braşov, Stiaz Azuga, Faur Bucureşti, UPSOM S.A. Ocna Mureş, Bicapa S.A. Târnãveni, S.C. Ind. Sârmei C. Turzii, S.C. Stipo S.A. Dorohoi, Ampellum S.A. Zlatna, S.C. Cugir S.A., S.C. Melana Sãvineşti, Letea Bacãu, Rafo S.A. Oneşti, S.C. Fortus S.A. Iaşi, Ambro S.A. Suceava, Stratusmob S.A. Blaj, S.C. Sticlã Turda, Iris S.A. Cluj, Metalurgica Aiud.
b) Radet Bucureşti, Radet Constanţa, Apaterm Galaţi, R.A. Termoficare Craiova, S.C. Apaterm S.A. Deva, Termica S.A. Târgovişte, Termoficare Petroşani, Dalkia Ploieşti, S.C. Termoficare Petroşani, S.C. Universal Lupeni, Aptercol Brãila, S.C. Citadin Aninoasa, R.A. Termoficare Cluj, S.C. Aqua Calor Piatra-Neamţ, R.A. Energomur Târgu Mureş, S.C. Energ. Termica Sibiu, Termoloc Populaţie Bacãu, R.A. Goscom Roman, Proditerm Bistriţa, Rail Hunedoara, Comunala R.A. Satu Mare, Termica S.A. Botoşani, Enet Focşani, Cet Brãila, Cet Govora, R.A. Termo Craiova, Ram Buzãu, R.A. Termo Braşov, Aquaterm Târgu Jiu, Aquaterm 98 Piteşti.
VII. Plafoane pentru prelucrarea datoriei întreprinderilor faţã de bãnci la bugetul general consolidat şi emiterea de garanţii guvernamentale interne pentru creditele bancare acordate întreprinderilor
Plafoanele se aplicã stocului cumulat de la sfârşitul lunii septembrie 2001 al datoriei interne nou-garantate sau preluate la bugetul general consolidat. Pentru scopurile programului, preluarea datoriilor întreprinderilor cãtre bãnci la bugetul general consolidat este consideratã echivalentã cu emiterea de garanţii pentru preluarea datoriei întreprinderilor faţã de bãnci. Aceastã limitã include orice împrumut a cãrui dobândã este plãtitã sau garantatã de Guvern, chiar dacã rambursarea împrumutului nu este garantatã. Bugetul general consolidat este definit în secţiunea a III-a. Criteriul se aplicã şi la folosirea resurselor APAPS pentru recapitalizarea întreprinderilor sau ca şi colateral pentru împrumuturi bancare. Împrumuturile în valutã vor fi convertite la cursuri de schimb contabile convenite prin consultãri cu personalul Fondului.
Aceste limite exclud:
● contractarea sau garantarea datoriei externe, pentru care au fost stabilite limite separate în secţiunea a VIII-a;
● datoria transferatã în procesul de restructurare bancarã, privatizare sau lichidare a întreprinderilor de stat;
● preluarea unei datorii ca rezultat al activãrii unei garanţii sau depozit colateral;
● garanţiile interne pentru creditele destinate achiziţionãrii de combustibil din import pentru cele 22 de unitãţi producãtoare de energie termicã ce au fost transferate de la Termoelectrica la autoritãţile locale, în mãsura în care valoarea aferentã garanţiilor externe nebugetare, emise în acest scop (a se vedea secţiunea a VIII-a), se situeazã sub 120 milioane dolari S.U.A. (suma garanţiilor externe şi interne emise în acest scop nu trebuie sã depãşeascã 120 milioane dolari S.U.A.).
Datele pentru monitorizare vor fi furnizate lunar Fondului, de cãtre Ministerul Finanţelor Publice. Stocul garanţiilor şi datoriei preluate, dupã cum a fost prezentat în aceastã secţiune, a fost de 469 miliarde lei la sfârşitul lunii septembrie 2001.
VIII. Plafoane privind contractarea sau garantarea datoriei externe
Plafoanele se aplicã stocului cumulat pentru fiecare an al datoriei externe nou-contractate sau garantate de bugetul general consolidat. Bugetul general consolidat este definit în secţiunea a III-a. Acest criteriu de performanţã se aplicã nu numai datoriei, aşa cum este definitã la pct. 9 din Liniile directoare ale FMI, privind Criteriile de performanţã referitoare la datoria externã, adoptate la 24 august 2000 [Decizia Consiliului Directorilor Executivi nr. 12.274-(00/85)], ci şi angajamentelor contractate sau garantate, pentru care nu a fost primitã valoarea. Plafoanele se aplicã, de asemenea, oricãrei preluãri de împrumuturi la stocul datoriei, care nu au fost contractate sau garantate anterior de bugetul general consolidat. Sunt excluse din plafoane datoriile cãtre FMI şi împrumuturile "punte" de la BRI, bãnci strãine, guverne strãine sau orice alte instituţii financiare. Datoria, în limitele plafoanelor, va fi denominatã în dolari S.U.A., la cursul de schimb valabil la data la care contractul de împrumut sau de garanţie devine efectiv. Împrumuturile considerate concesionale sunt, de asemenea, excluse din plafoane. Datoria nebugetarã include toate datoriile entitãţilor nebugetare de la creditorii din sectorul privat, garantate de Ministerul Finanţelor Publice. Împrumuturile pentru importurile de combustibili pentru Distrigaz, Termoelectrica şi pentru cele 22 de unitãţi producãtoare de energie termicã, ce au fost transferate de la Termoelectrica la autoritãţile locale, sunt incluse în plafoanele generale, dar sunt excluse din plafoanele pentru datoria garantatã nebugetarã. În ceea ce priveşte noile împrumuturi contractate pentru a asigura importurile de combustibili în sezonul rece 2002/2003, acestea sunt excluse din plafoanele datoriei garantate nebugetare, pânã la concurenţa sumei de 200 milioane USD pentru Termoelectrica şi Electrocentrale şi 120 milioane USD pentru unitãţile termice transferate. Creditele destinate importului de combustibil, contractate de Termoelectrica şi de unitãţile termice transferate, sunt excluse din plafoanele de datorie cu scadenţe între 1 an şi 3 ani.
Împrumuturile concesionale sunt definite ca acele împrumuturi cu element nerambursabil de cel puţin 35 procente din valoarea împrumutului, utilizându-se rate de discount pentru valute specifice, pe baza ratelor de referinţã ale dobânzii comerciale (CIRRS) ale OCDE, în vigoare la momentul contractãrii sau garantãrii împrumutului.
Plafoanele vor fi monitorizate pe baza datelor furnizate lunar FMI de cãtre Ministerul Finanţelor Publice. Stocul datoriei la sfârşitul lunii iunie 2001 a fost de 1.194 milioane USD pentru datoria cu scadenţã mai mare de un an (din care 83 milioane USD a fost nebugetarã), 196 milioane USD pentru subplafonul datoriei cu scadenţã între 1 an şi 3 ani (fãrã datoria nebugetarã), zero pentru datoria cu scadenţã mai micã de un an.
Neacumularea de cãtre Guvern a arieratelor la plãţi externe va fi un criteriu de performanţã monitorizat pe o bazã continuã. Pentru scopurile programului, arieratele aferente garanţiilor de state executate sunt definite ca plãţi externe datorate pe o perioadã mai mare de 30 de zile.
IX. Ţinte indicative pentru plafoanele privind baza monetarã medie
Baza monetarã medie este definitã ca suma dintre cantitatea medie de monedã aflatã în circulaţie, în afara B.N.R., şi media depozitelor (obligatorii plus rezervele suplimentare) bãncilor comerciale la B.N.R., pentru luna indicatã. Depozitele bãncilor comerciale exclud rezervele obligatorii şi rezervele suplimentare în valutã pentru depozitele în valutã. Datele privind baza monetarã vor fi monitorizate pe baza indicatorilor zilnici ai B.N.R. care vor fi transmişi sãptãmânal la FMI de cãtre B.N.R. Stocul bazei monetare medii la sfârşitul lunii septembrie 2001 a fost de 60.442 miliarde lei.
Plafoanele pentru baza monetarã medie vor fi ajustate în urmãtoarele condiţii:
1. Dacã rezervele obligatorii vor creşte/descreşte de la 25 procente pentru toate rezervele obligatorii pãstrate în lei, ţintele privind baza monetarã vor creşte/descreşte cu produsul dintre modificarea rezervelor minime obligatorii şi a depozitelor programate pentru care rezervele obligatorii sunt constituite în lei. Nivelul depozitelor programate este de 189.866 miliarde lei pentru martie 2003, 204.549 miliarde lei pentru iunie 2003, 194.983 miliarde lei pentru septembrie 2003 şi de 238.815 miliarde lei pentru decembrie 2003.
2. Ţintele pentru baza monetarã vor fi diminuate cu scãderea rezervelor efective faţã de rezervele obligatorii ale fiecãrei bãnci, mãsuratã începând cu data de 24 a lunii precedente pânã la data de 23 a lunii test, dupã cum este specificat în legislaţia B.N.R. relevantã.
X. Ţinte indicative pentru plafoanele privind masa monetarã
Masa monetarã este definitã ca fiind pasivele sistemului bancar faţã de sectorul nebancar. Masa monetarã include depozitele în valutã ale rezidenţilor, dar exclude depozitele statului şi ale instituţiilor monetare internaţionale şi ale altor nerezidenţi. Pentru scopurile programului, depozitele care sunt exprimate în valutã vor fi convertite în lei la cursurile de schimb contabile convenite prin consultãri cu personalul Fondului.
Datele referitoare la masa monetarã vor fi monitorizate, utilizându-se datele lunare privind conturile bãncilor şi ale sistemului bancar, care vor fi furnizate lunar FMI de cãtre B.N.R. Stocul masei monetare la 30 septembrie 2001, la cursurile de schimb ale programului, a fost de 235.363 miliarde lei.
XI. Ţinte indicative pentru plafoanele privind expunerea totalã a sectorului bancar cãtre întreprinderile de stat
Expunerea totalã acoperã toate creditele, avansurile, deţinerea de datorie şi expunerea extrabilanţierã ale bãncilor rezidente cãtre întreprinderile de stat. De asemenea, datele privind împrumuturile vor fi raportate separat de expunerea totalã. Întreprinderile de stat sunt toate regiile autonome şi societãţile comerciale al cãror acţionar majoritar este statul sau APAPS. În scopul monitorizãrii, datoria în valutã va fi convertitã în lei la cursurile valutare leu/dolar S.U.A. de la sfârşitul lunii, stabilite prin consultãri cu personalul FMI. Creditul în monede convertibile, altele decât dolarul S.U.A., va fi convertit la cursurile valutare respective faţã de dolarul S.U.A., dupã cum se specificã în secţiunea a II-a. Datele referitoare la împrumuturile acordate de cãtre sectorul bancar întreprinderilor de stat vor fi monitorizate pe baza datelor lunare furnizate de cãtre B.N.R.
Valoarea expunerii totale, raportatã de B.N.R., va include (pe baza cumulatã de la sfârşitul lunii martie 2002):
(i) expunerea cãtre societãţile în care capitalul majoritar a fost transferat sectorului privat. În acest scop, APAPS şi ministerele implicate vor furniza lunar la B.N.R. actualizãri ale portofoliului lor;
(ii) orice anulare de datorie sau sume extrabilanţiere;
(iii) orice preluare de datorie sau elemente extrabilanţiere, de cãtre Guvern sau alte instituţii publice.
În plus, B.N.R. va raporta lunar date cu privire la expunerea totalã a sistemului bancar cãtre întreprinderile de stat cu un stoc mai mare de 100 miliarde lei, pentru fiecare întreprindere. Stocul de expunere a sectorului bancar cãtre întreprinderile de stat, la cursurile de schimb ale programului, a fost de 27.052 miliarde lei la 30 septembrie 2001, din care B.C.R. 13.541 miliarde lei.

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016