Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MEMORANDUM DE INTELEGERE din 30 mai 2007  intre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor din Romania si Agentia de Combatere a Criminalitatii Organizate Grave/Unitate de Informatii Financiare (Serious Organised Crime Agency/Financial Intelligence Unit) (UKFIU-SOCA) din Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord privind cooperarea in schimbul de informatii financiare legate de spalarea banilor si finantarea terorismului*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MEMORANDUM DE INTELEGERE din 30 mai 2007 intre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor din Romania si Agentia de Combatere a Criminalitatii Organizate Grave/Unitate de Informatii Financiare (Serious Organised Crime Agency/Financial Intelligence Unit) (UKFIU-SOCA) din Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord privind cooperarea in schimbul de informatii financiare legate de spalarea banilor si finantarea terorismului*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 558 din 15 august 2007

*) Traducere.

Autoritãţile competente ale României - Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor (ONPCSB) şi Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, Agenţia de Combatere a Criminalitãţii Organizate - Unitate de Informaţii Financiare (Serious Organised Crime Agency/Financial Intelligence Unit) (UKFIU-SOCA), denumite în continuare autoritãţi, doresc, în spiritul cooperãrii şi al interesului reciproc, facilitarea schimbului de informaţii relevant investigaţiilor şi urmãririi penale a spãlãrii banilor sau finanţãrii terorismului şi activitãţilor infracţionale ce au legãturã cu spãlarea banilor ori cu finanţarea terorismului.
În acest sens, au convenit dupã cum urmeazã:

ART. 1
Autoritãţile vor coopera pentru a colecta, a dezvolta şi a analiza informaţiile pe care le deţin cu privire la tranzacţiile financiare suspectate a fi legate de spãlarea banilor, finanţarea terorismului sau de activitãţi infracţionale ce au legãturã cu spãlarea banilor ori cu finanţarea terorismului. În acest sens şi în conformitate cu legislaţia naţionalã a respectivei ţãri, precum şi cu propriile politici şi proceduri, fiecare autoritate va schimba, din proprie iniţiativã sau la cerere, orice informaţie disponibilã, care poate fi relevantã în cadrul tranzacţiilor financiare ce au legãturã cu spãlarea banilor sau cu finanţarea terorismului şi în contextul persoanelor fizice sau juridice implicate. Orice cerere de informaţii trebuie sã fie justificatã de o scurtã descriere pentru sublinierea faptelor.
ART. 2
Informaţiile sau documentele obţinute de la respectiva autoritate nu vor fi transmise unei terţe pãrţi, pentru a fi folosite în scop administrativ, în investigãri ale poliţiei, de urmãrire penalã sau în scopuri judiciare, fãrã consimţãmântul prealabil al autoritãţii care a furnizat informaţia. Se înţelege cã informaţiile obţinute în conformitate cu prezentul memorandum vor putea fi folosite în justiţie numai atunci când au legãturã cu spãlarea banilor sau cu finanţarea terorismului provenind din categorii specifice de activitãţi infracţionale, enumerate în anexa nr. I pentru România şi în anexa nr. II pentru Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord. Autoritãţile vor lua mãsuri pentru pãstrarea anexelor actualizate în cazul intervenirii unor schimbãri relevante în legislaţia naţionalã.
ART. 3
Schimbul de informaţii se poate realiza doar cu respectarea ordinii publice, a intereselor esenţiale naţionale şi a legislaţiei privind secretul şi fiscalitatea.
ART. 4
Autoritãţile nu vor permite utilizarea sau dezvãluirea niciunei informaţii sau document obţinute/obţinut de la autoritatea respectivã, în alte scopuri decât cele stipulate în prezentul memorandum, fãrã consimţãmântul prealabil al autoritãţii care a fãcut dezvãluirea.
ART. 5
Informaţiile obţinute în aplicarea prezentului memorandum sunt confidenţiale, fac obiectul secretului oficial şi sunt protejate de aceeaşi confidenţialitate care este prevãzutã în legislaţia naţionalã a autoritãţii care primeşte informaţiile privind informaţiile similare primite din surse naţionale.
ART. 6
Autoritatea care transmite cererea de informaţii celeilalte autoritãţi va utiliza unul dintre urmãtoarele mijloace de comunicare:
a) prin e-mail securizat pe site-ul web al Grupului Egmont;
sau
b) în scris (prin curier diplomatic), semnat în original.
ART. 7
Comunicarea dintre autoritãţi se va efectua, pe cât posibil, în limba englezã.
ART. 8
Autoritãţile nu au obligaţia de a acorda asistenţã, în special atunci când procedurile judiciare au fost deja iniţiate privind aceleaşi fapte la care cererea face referire.
ART. 9
Prezentul memorandum poate fi modificat oricând prin acordul scris al pãrţilor, prin încheierea unui act adiţional la prezentul memorandum, cu respectarea procedurii prevãzute pentru intrarea sa în vigoare.
ART. 10
Prezentul memorandum este încheiat pe o perioadã nedeterminatã şi poate fi denunţat oricând de cãtre oricare dintre autoritãţi. Încetarea valabilitãţii produce efecte de la data primirii notificãrii scrise din partea celeilalte autoritãţi. Termenii şi condiţiile prezentului memorandum privind confidenţialitatea informaţiilor primite anterior încetãrii acestuia vor produce efecte şi dupã ieşirea memorandumului din vigoare.
ART. 11
Prezentul memorandum va intra în vigoare la data ultimei notificãri prin care autoritãţile se vor informa reciproc privind finalizarea procedurilor interne necesare pentru intrarea în vigoare.
Semnat la Hamilton, Bermuda, în douã exemplare originale, în limba englezã (textul în limba englezã este considerat autentic şi fiecare parte îşi asumã rãspunderea pentru traducere în limba proprie).


Data: 30 mai 2007.

Pentru Oficiul Naţional de Prevenire
şi Combatere a Spãlãrii Banilor din România,
Adriana Luminiţa Popa,
preşedinte

Pentru Agenţia de Combatere
a Criminalitãţii Organizate - Unitate de Informaţii
Financiare (The Serious Organized Crime Agency/
Financial Intelligence Unit) (UKFIU-SOCA)
Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord,
David Thomas,
şef al FIU-ului


ANEXA I

PENTRU ROMÂNIA

- În concordanţã cu prevederile <>art. 23 din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spãlãrii banilor, precum şi pentru instituirea unor mãsuri de prevenire şi combatere a finanţãrii actelor de terorism, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se stipuleazã cã:
"(1) Constituie infracţiunea de spãlare a banilor şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 12 ani:
a) schimbarea sau transferul de bunuri, cunoscând cã provin din sãvârşirea de infracţiuni, în scopul ascunderii sau al disimulãrii originii ilicite a acestor bunuri sau în scopul de a ajuta persoana care a sãvârşit infracţiunea din care provin bunurile sã se sustragã de la urmãrire, judecatã sau executarea pedepsei;
b) ascunderea sau disimularea adevãratei naturi a provenienţei, a situãrii, a dispoziţiei, a circulaţiei sau a proprietãţii bunurilor ori a drepturilor asupra acestora, cunoscând cã bunurile provin din sãvârşirea de infracţiuni;
c) dobândirea, deţinerea sau folosirea de bunuri, cunoscând cã acestea provin din sãvârşirea de infracţiuni.
(2) Abrogat de <>Legea nr. 39/2003 privind prevenirea şi combaterea criminalitãţii organizate.
(3) Tentativa se pedepseşte."
- <>Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului.


ANEXA II

PENTRU REGATUL UNIT AL MARII BRITANII ŞI IRLANDEI DE NORD
Infracţiuni incriminate

1. Legea terorismului, 2000
2. Legea de combatere a terorismului, infracţiunilor şi securitãţii, 2001
3. Legea privind veniturile obţinute din infracţiuni, 2002
---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016