Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
MEMORANDUM DE INTELEGERE din 24 septembrie 2007 privind cadrul institutional al Initiativei de Pregatire si Prevenire a Dezastrelor din Sud-Estul Europei*)
EMITENT: ACT INTERNATIONAL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 860 din 10 decembrie 2009
------------
*) Traducere.
PREAMBUL
Guvernele Republicii Albania, Republicii Bulgaria, Republicii Croaţia, Republicii Macedonia, Republicii Moldova, Republicii Muntenegru, României şi Republicii Slovenia, denumite în continuare pãrţi ale Iniţiativei de Pregãtire şi Prevenire a Dezastrelor din Sud-Estul Europei (pãrţi ale DPPI SEE),
recunoscând ca fiind esenţialã necesitatea de întãrire a cooperãrii şi consultãrii regionale în domeniul managementului dezastrelor (creare de capacitãţi, metode şi practici),
reafirmându-şi angajamentul faţã de Parteneriatul pentru pregãtire, prevenire, rãspuns şi înlãturare a efectelor dezastrelor, dupã cum este prevãzut în Declaraţia privind cooperarea în domeniul pregãtirii şi prevenirii dezastrelor în sud-estul Europei, semnatã la Bucureşti, România, la 5 iunie 2002,
recunoscând Iniţiativa de Pregãtire şi Prevenire a Dezastrelor din Sud-Estul Europei ca fiind cadrul legal instituţional regional pentru naţiunile din sud-estul Europei, având scopul de a îmbunãtãţi şi de a întãri posibilitãţile şi capabilitãţile de prevenire şi rãspuns la dezastre naturale şi antropice,
fiind de acord a transfera conducerea şi managementul Iniţiativei în cadrul regiunii şi a asigura sprijinul financiar pentru activitãţile Secretariatului regional,
au convenit urmãtoarele:
ART. 1
Scopuri şi obiective ale DPPI SEE
Obiectivele principale ale Iniţiativei de Pregãtire şi Prevenire a Dezastrelor din Sud-Estul Europei sunt de a contribui la crearea capacitãţilor instituţionale ale organizaţiilor de management al dezastrelor pentru a intensifica prevenirea şi pregãtirea în ţãrile regiunii, prin:
- funcţionarea ca reţea regionalã şi de facilitare în domeniul pregãtirii şi prevenirii dezastrelor naturale sau antropice în regiunea Europa de Sud-Est;
- sprijinirea ţãrilor din regiune pentru dezvoltarea şi/sau aplicarea strategiilor de management al dezastrelor şi a altor iniţiative legislative, reglementãri şi coduri pentru prevenirea şi limitarea dezastrelor, în concordanţã cu îndrumarea şi practicile comune acceptate de UE şi comunitatea internaţionalã;
- întãrirea şi intensificarea cooperãrii bilaterale şi multilaterale, facilitarea acordurilor bilaterale şi multilaterale între state şi schimbul de informaţii la toate nivelurile între agenţiile specializate de protecţie civilã şi managementul dezastrelor şi ministerele cu funcţii de sprijin din regiunea Europa de Sud-Est, în conformitate cu regulamentele naţionale în domeniul schimbului de informaţii;
- evaluarea programelor de pregãtire existente şi dezvoltarea unei strategii de intensificare a acestor programe şi integrarea acestor eforturi în programe viitoare de impact al proiectelor;
- intensificarea eforturilor existente şi viitoare de educare/instruire în domeniul pregãtirii şi prevenirii dezastrelor prin mesaje privind impactul proiectului, prevenirea şi înlãturarea efectelor dezastrelor;
- identificarea şi diseminarea lecţiilor învãţate şi a celor mai bune practici.
ART. 2
Structura de guvernare şi coordonare a DPPI SEE
Întâlnirea regionalã a DPPI SEE
Întâlnirea regionalã a DPPI SEE este un forum/organism de conducere şi de decizie, format din şefi/directori/manageri generali ai protecţiei civile/agenţii de management al dezastrelor ale pãrţilor DPPI SEE, sprijinit de alte autoritãţi relevante/ministere responsabile cu pregãtirea, prevenirea şi managementul dezastrelor.
La Întâlnirea regionalã participã pãrţile DPPI SEE. De asemenea, pot participa membrii Comitetului consultativ DPPI SEE şi partenerii DPPI SEE.
Preşedinţia Întâlnirii regionale a DPPI SEE va fi preluatã anual, prin rotaţie, de cãtre pãrţile DPPI SEE. Termenii de referinţã pentru preşedintele în exerciţiu (CIO) al DPPI SEE sunt prezentaţi în anexa I la prezentul memorandum de înţelegere.
Întâlnirea regionalã a DPPI SEE aprobã programul/planul de lucru anual şi bugetul aferent, aprobã proiectele specifice şi poate constitui grupuri de lucru.
Întâlnirea regionalã a DPPI SEE asigurã cadrul politic al Iniţiativei şi serveşte ca o platformã pentru consultãri interne şi formulare de recomandãri pentru a fi transmise autoritãţilor naţionale competente în scopul facilitãrii procesului de luare a deciziilor pe plan naţional.
Aceasta sprijinã colaborarea şi cooperarea cu organizaţiile internaţionale, schimbul de informaţii, experienţã, lecţii învãţate şi rezolvã probleme de interes general pentru Iniţiativã.
Întâlnirile regionale ale DPPI SEE au loc, în mod normal, de douã ori pe an. Sesiunile extraordinare pot fi planificate la iniţiativa preşedinţiei şi cu aprobarea pãrţilor DPPI SEE.
Deciziile în cadrul întâlnirilor regionale sunt luate prin majoritate (consens) de voturi.
Preşedintele în exerciţiu al DPPI SEE va elabora rapoarte cãtre Masa regionalã a Pactului de Stabilitate. Dupã încheierea perioadei de tranziţie a Pactului de Stabilitate şi stabilirea Consiliului de Cooperare Regionalã (RCC), preşedintele în exerciţiu al DPPI SEE va raporta în cadrul întâlnirilor Consiliului.
Comitetul consultativ al DPPI SEE (DPPI SEE AB)
Comitetul consultativ al DPPI SEE este format din experţi cu expertizã funcţionalã, reprezentând partenerii internaţionali ai DPPI SEE, la invitaţia preşedintelui în exerciţiu al DPPI SEE. Comitetul consultativ al DPPI SEE formuleazã recomandãri cu privire la proiectele şi activitãţile în derulare şi contribuie la susţinerea politicã adecvatã.
Nu existã drept formal de vot; deciziile sunt luate prin consens.
Termenii de referinţã pentru Comitetul consultativ al DPPI SEE sunt prezentaţi în anexa II la prezentul memorandum de înţelegere.
Grupurile de lucru ale DPPI SEE (DPPI SEE WG)
Întâlnirea regionalã a DPPI SEE poate constitui grupuri de lucru ale DPPI SEE ca organisme tehnice pentru dezvoltarea şi implementarea proiectelor DPPI SEE. Grupurile de lucru ale DPPI SEE vor fi prezidate de cãtre o ţarã din regiunea Europa de Sud-Est, cu participarea experţilor naţionali şi internaţionali. Grupurile de lucru ale DPPI SEE raporteazã în cadrul Întâlnirii regionale a DPPI SEE şi sunt sprijinite de cãtre Secretariatul DPPI SEE.
Partenerii DPPI SEE
Statele interesate şi organizaţiile/instituţiile internaţionale pot deveni parteneri sau/şi donatori ai DPPI SEE şi participã la activitãţile DPPI SEE prin notificarea preşedintelui în exerciţiu al DPPI SEE sau printr-un anunţ în cadrul Întâlnirii regionale a DPPI SEE. Participarea partenerilor la activitãţile DPPI SEE se va face prin intermediul resurselor financiare şi umane proprii.
ART. 3
Administrarea DPPI SEE
Secretariatul DPPI SEE
Structura administrativã/de sprijin pentru DPPI SEE şi preşedintele în exerciţiu al DPPI SEE este Secretariatul DPPI SEE.
Secretariatul DPPI SEE este format din şeful Secretariatului DPPI SEE şi asistentul pe probleme administrative/financiare. Locaţia în care funcţioneazã Secretariatul DPPI SEE este Sarajevo, Bosnia şi Herţegovina. Componenţa şi locaţia Secretariatului DPPI SEE pot fi schimbate, în urma deciziei Întâlnirii regionale a DPPI SEE, luatã prin consens.
Ţara-gazdã a Secretariatului DPPI SEE va asigura facilitãţile şi costurile de funcţionare ale Secretariatului DPPI SEE. Secretariatul DPPI SEE este administrat din punct de vedere financiare de cãtre Organizaţia Internaţionalã pentru Migraţie (OIM), în baza Memorandumului de înţelegere încheiat între coordonatorul special al Pactului de Stabilitate pentru Europa de Sud-Est şi OIM, dacã nu se convine altfel.
Termenii de referinţã pentru personalul Secretariatului DPPI SEE sunt prezentaţi în anexa III la prezentul memorandum de înţelegere.
Secretariatul DPPI SEE îşi desfãşoarã activitatea sub îndrumarea preşedintelui în exerciţiu al DPPI SEE şi va prezenta, de douã ori pe an, în cadrul întâlnirilor regionale ale DPPI SEE, raportul asupra activitãţilor şi cheltuielilor efectuate. Rapoarte suplimentare (descriptive şi financiare) pot fi solicitate de cãtre preşedintele în exerciţiu al DPPI SEE. Bugetul DPPI SEE, pregãtit şi prezentat de cãtre Secretariat, presupune aprobarea formalã în cadrul Întâlnirii regionale a DPPI SEE.
ART. 4
Bugetul şi finanţarea DPPI SEE
Secretariatul DPPI SEE, în baza planului anual de lucru al DPPI SEE, va pregãti bugetul estimativ al DPPI SEE pentru a fi prezentat spre aprobare în cadrul Întâlnirii regionale a DPPI SEE, în cadrul sesiunii acesteia de toamnã. Secretariatul DPPI SEE va pregãti, de asemenea, planuri de acţiune adiţionale şi bugetul proiectelor, care urmeazã a fi implementate cu sprijinul partenerilor DPPI SEE.
Pãrţile DPPI SEE sunt de acord sã asigure, prin finanţare proprie, resursele umane, tehnice şi financiare necesare pentru funcţionarea durabilã a Iniţiativei şi a Secretariatului DPPI SEE.
Pãrţile DPPI SEE sunt de acord sã înceapã finanţarea costurilor administrative ale DPPI SEE în anul 2007 sau 2008 şi sã continue aceastã finanţare, asumându-şi astfel dreptul regional asupra Iniţiativei şi asigurând continuitatea acesteia.
Contribuţia financiarã anualã a fiecãrei pãrţi a DPPI SEE va fi de cel puţin 25.000 euro şi va fi transferatã înaintea lunii aprilie a fiecãrui an.
Partenerii DPPI SEE care contribuie la bugetul proiectelor DPPI SEE pot solicita rapoarte specifice de audit.
Pãrţile DPPI SEE care participã la proiecte sunt de acord sã asigure contribuţia echivalentã sprijinului partenerilor DPPI SEE, subiect al acordului mutual, pentru dezvoltarea şi implementarea proiectelor.
ART. 5
Dispoziţii finale
Prezentul memorandum de înţelegere va fi aprobat de cãtre pãrţile DPPI SEE în concordanţã cu procedurile legale interne proprii şi va intra în vigoare în prima zi a lunii urmãtoare lunii în care 6 pãrţi ale DPPI SEE au notificat depozitarul despre finalizarea procedurilor necesare în acest scop.
Dacã procedurile legale interne îi permit, oricare parte a DPPI SEE poate aplica provizoriu de la data semnãrii prevederile prezentului memorandum de înţelegere. Aplicarea provizorie a dispoziţiilor prevãzute în prezentul alineat va fi notificatã depozitarului.
Anexele I-III constituie pãrţi integrante ale prezentului memorandum de înţelegere.
Guvernul Bosniei şi Herţegovinei va fi depozitarul prezentului memorandum de înţelegere.
Acest memorandum de înţelegere va rãmâne valabil pe o perioadã de 2 ani de la data semnãrii şi se va prelungi automat cu încã 2 ani, dacã nu se convine altfel de cãtre pãrţile DPPI SEE.
Oricare parte a DPPI SEE poate denunţa prezentul memorandum de înţelegere prin transmiterea unei notificãri scrise în acest sens preşedintelui în exerciţiu al DPPI SEE. Denunţarea va produce efecte dupã 3 luni de la data primirii notificãrii.
În temeiul cãrora semnatarii, fiind împuterniciţi de cãtre guvernele din care fac parte, au semnat prezentul memorandum de înţelegere.
Semnat la Zagreb la 24 septembrie 2007, într-o singurã copie autenticã, în limba englezã.
Pentru Guvernul Republicii Albania,
Alfed Olli,
director general,
Ministerul de Interne - Directoratul general
pentru urgenţe civile
Pentru Guvernul Republicii Bulgaria,
Andrey Ivanov,
director general,
Ministerul Poliţiei de Stat şi Accidentelor -
Serviciul Naţional de Protecţie Civilã
Pentru Guvernul Republicii Croaţia,
Djuro Poldrugac,
director,
Directoratul Naţional de Protecţie
Pentru Guvernul Republicii Macedonia,
Kosta Jovcevski,
director,
Directoratul de Protecţie şi Salvare
Pentru Guvernul Republicii Moldova,
Andrei Sumleanschi,
şef serviciu,
Ministerul Afacerilor Interne - Serviciul
de protecţie civilã şi situaţii de urgenţã
Pentru Guvernul Republicii Muntenegru,
Zoran Begovic,
ministru asistent adjunct şi şef de sector,
Ministerul de Interne şi al Reformei Administrative -
Sectorul pentru Managementul Situaţiilor de Urgenţã
Pentru Guvernul României,
Vladimir Secarã,
inspector general,
Ministerul Internelor şi Reformei Administrative -
Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã
Pentru Guvernul Republicii Slovenia,
Branko Dervodel,
director adjunct,
Ministerul Apãrãrii - Administraţia
pentru Protecţie Civilã şi Salvare
Anexa la pagina de semnãturi a Memorandumului de înţelegere privind cadrul instituţional al Iniţiativei de Pregãtire şi Prevenire a Dezastrelor din Sud-Estul Europei
Semnat la Sofia la 8 aprilie 2008, într-o singurã copie autenticã, în limba englezã.
Pentru Guvernul Bosniei şi Herţegovina,
Samir Agic,
ministru adjunct şi şef al Departamentului
de Protecţie Civilã,
Ministerul Securitãţii
Pentru Guvernul Turciei,
Hasan Ipek,
director general,
Direcţia Generalã Agenţia pentru
Managementul Situaţiilor de Urgenţã
ANEXA I
Termeni de referinţã pentru preşedintele
în exerciţiu (CIO) al DPPI SEE
Sub coordonarea generalã a Întâlnirii regionale a DPPI SEE şi a Consiliului de cooperare regionalã (RCC), preşedintele în exerciţiu al DPPI SEE este responsabil de implementarea Iniţiativei, sub toate aspectele, de coordonarea generalã a DPPI SEE şi de promovarea acesteia atât la nivel regional, cât şi internaţional.
Concret, preşedintele în exerciţiu:
- va stabili şi menţine relaţii cu oficialitãţile din statele DPPI SEE, cu reprezentanţii organizaţiilor internaţionale, cu reţelele, iniţiativele şi organizaţiile nonguvernamentale implicate în managementul dezastrelor, precum şi cu comunitatea donatorilor;
- va oferi o conducere strategicã şi va formula recomandãri politice;
- va raporta Mesei regionale a Pactului de Stabilitate, Consiliului de cooperare regionalã (RCC) şi va informa pãrţile şi partenerii DPPI SEE asupra îndeplinirii sarcinilor şi diverselor angajamente;
- va coopera îndeaproape cu organizaţia sau entitatea ce administreazã DPPI SEE (în prezent OIM). CIO va supraveghea bugetul DPPI SEE, activitatea Secretariatului DPPI SEE şi a personalului acestuia;
- va monitoriza implementarea activitãţilor aprobate în statele SEE;
- va revizui proiectele şi va facilita colectarea fondurilor pentru implementare;
- va organiza şi va prezida întâlnirile DPPI SEE;
- va participa sau va delega participarea la seminarele, întâlnirile şi atelierele de lucru ale DPPI SEE şi va coordona activitãţile, astfel încât sã evite suprapunerile.
Cerinţe profesionale pentru preşedintele în exerciţiu:
- şefi/directori/manageri generali ai agenţiilor de protecţie civilã/management al dezastrelor ale uneia dintre pãrţile DPPI SEE sau reprezentanţii acestora de rang superior.
ANEXA II
Termeni de referinţã
pentru Comitetul consultativ al DPPI SEE
Definirea rolului
Comitetul consultativ al DPPI SEE îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
- asigurã progresul în activitãţile DPPI SEE prin revizuire şi schimb de informaţii în domeniul pregãtirii, prevenirii şi rãspunsului în situaţii de dezastre;
- oferã supervizare şi informaţii pentru activitãţile DPPI SEE;
- coordoneazã proiectele planificate şi în derulare şi alte mãsuri.
Dispoziţii
1. Obiective
Iniţiativa DPPI SEE cautã sã ofere un cadru adecvat ţãrilor din regiunea Europa de Sud-Est pentru dezvoltarea de programe şi proiecte de întãrire a capabilitãţilor de prevenire şi rãspuns la dezastre naturale şi tehnologice. Comitetul consultativ al DPPI SEE oferã îndrumare în acest sens, asigurã resurse substanţiale şi valoroase pentru activitãţile DPPI SEE şi oferã expertizã pentru proiectele legislative, pe linia pregãtirii şi prevenirii dezastrelor. Aceşti termeni de referinţã specificã componenţa şi sarcinile Comitetului consultativ al DPPI SEE.
2. Componenţã
Comitetul consultativ al DPPI SEE este compus din experţi naţionali şi internaţionali cu expertizã funcţionalã şi geograficã şi statele donatoare, invitaţi de cãtre preşedintele în exerciţiu al DPPI SEE. Este încurajatã contribuţia şi a altor pãrţi, în calitate de participanţi. Participanţii recunoscuţi vor fi incluşi în toate discuţiile Comitetului consultativ al DPPI SEE. Nu existã drept de vot formal; deciziile trebuie luate prin consens.
3. Sarcini
Comitetul consultativ al DPPI SEE este responsabil în primul rând de asigurarea sprijinului politic relevant pentru DPPI SEE şi de îndrumarea generalã a Iniţiativei. Comitetul consultativ al DPPI SEE evalueazã activitatea Iniţiativei şi contureazã direcţiile viitoare, precum şi prioritãţile. De asemenea, Comitetul consultativ al DPPI SEE foloseşte acest forum ca o oportunitate pentru diseminarea lecţiilor învãţate şi a celor mai bune practici.
Comitetul consultativ al DPPI SEE constituie un cvorum atunci când preşedintele în exerciţiu al DPPI SEE şi mai mult de jumãtate dintre membri sunt prezenţi; deciziile şi activitãţile se vor desfãşura în consens. Oricare membru sau participant poate lua cuvântul, iniţia şi sugera soluţii posibile şi recomandãri.
4. Întâlniri
Comitetul consultativ al DPPI SEE se va întâlni de douã ori pe an, de preferat în continuarea Întâlnirii regionale a DPPI SEE. Preşedintele în exerciţiu al DPPI SEE poate conveni, în funcţie de necesitate, şi alte întâlniri. Preşedintele în exerciţiu al DPPI SEE va pregãti, înaintea fiecãrei întâlniri, un raport de activitate, stadiul privind finanţele şi un "program de acţiune" informal, conturând planurile de muncã şi prioritãţile. Preşedintele în exerciţiu al DPPI SEE va pune la dispoziţie, înaintea întâlnirilor, proiectul de agendã şi, dupã, va elabora un raport privind concluziile desprinse. Comitetul consultativ al DPPI SEE este încurajat sã utilizeze metode şi tehnologii alternative, incluzând conferinţe telefonice, e-mail şi videoconferinţe.
5. Factori decizionali
Implementarea efectivã a DPPI SEE depinde de implicarea deplinã a factorilor decizionali, incluzând societatea civilã, autoritãţile locale şi provinciale, guvernele şi organizaţiile internaţionale. Comitetul consultativ al DPPI SEE va lua toate mãsurile necesare pentru implicarea factorilor decizionali pentru a asigura eficienţa şi legãtura dintre activitatea DPPI SEE şi succesul proiectelor regionale.
6. Finanţare
Cheltuielile pentru întâlnirile Comitetului consultativ al DPPI SEE (în particular diurna şi transportul) vor fi în principiu suportate de cãtre autoritãţile naţionale trimiţãtoare. Ţara-gazdã va furniza facilitãţile necesare desfãşurãrii întâlnirilor. Costurile de secretariat pentru Comitetul consultativ al DPPI SEE vor fi acoperite din bugetul normal al DPPI SEE.
ANEXA III
Termeni de referinţã
pentru şeful Secretariatului DPPI SEE
Şeful Secretariatului DPPI SEE, sub supervizarea preşedintelui în exerciţiu al DPPI SEE, va îndeplini urmãtoarele sarcini şi activitãţi:
- va sprijini preşedintele în exerciţiu al DPPI în activitãţile de conducere, relaţiile politice, planurile şi operaţiunile iniţiativei;
- va sprijini şi va monitoriza a propunerile de proiecte, facilitarea colectãrii de fonduri, actualizarea informaţiilor în conformitate cu standardele internaţionale/Comisiei Europene;
- va organiza şi va coordona activitãţile grupurilor de lucru ale DPPI SEE;
- va coordona implementarea proiectelor DPPI SEE;
- va participa la întâlniri în numele preşedintelui în exerciţiu al DPPI SEE;
- va menţine contactul, corespondenţa şi schimbul de informaţii cu partenerii DPPI SEE implicaţi în facilitarea şi implementarea proiectelor;
- se va deplasa în regiune, la nevoie, în sprijinul activitãţilor DPPI SEE;
- va actualiza pagina de web a DPPI SEE.
Concret, ocupantul acestei funcţii va îndeplini urmãtoarele sarcini:
- va raporta rezultatele activitãţilor preşedintelui în exerciţiu al DPPI SEE şi va informa asupra activitãţii îndeplinite, planificate şi asupra realizãrilor;
- va planifica şi va pregãti bugetul DPPI SEE;
- va cãlãtori în regiune în sprijinul activitãţilor DPPI SEE;
- va oferi sprijin general preşedintelui în exerciţiu al DPPI SEE şi statelor din regiune, conform cerinţelor;
- va participa la seminarele, întâlnirile şi ateliere de lucru ale DPPI SEE, conform cerinţelor;
- va coopera strâns cu OIM, care administreazã finanţele DPPI SEE.
Cerinţe profesionale/Calificãri:
- studii corespunzãtoare;
- experienţã în domeniul managementului dezastrelor sau în alt domeniu conex (naţional, internaţional);
- cunoştinţe şi experienţã practicã cu organizaţiile internaţionale şi structurile din domeniile conexe;
- înţelegere complexã a contextului politic, social, economic şi de securitate în SEE;
- comunicare excelentã şi abilitãţi de comunicare în scris în limba englezã; cunoaşterea unei alte limbi din zona SEE reprezintã un atu;
- angajament, flexibilitate şi disponibilitate de a lucra în echipã;
- disponibilitate de a efectua misiuni în teren şi cãlãtorii la nevoie.
Reglementãri tehnice
Şeful Secretariatului DPPI SEE va fi contractat de OIM, dacã nu se convine altfel.
OIM va acoperi toate costurile referitoare la transport şi echipament din bugetul DPPI SEE - destinat şefului Secretariatului DPPI SEE.
Activitatea sa va fi evaluatã de preşedintele în exerciţiu al DPPI SEE sau de cãtre reprezentantul desemnat de acesta.
Termeni de referinţã
pentru asistentul financiar/administrativ
din cadrul Secretariatului DPPI SEE
Asistentul financiar/administrativ din cadrul Secretariatului DPPI SEE, sub supervizarea şefului Secretariatului DPPI SEE, va îndeplini urmãtoarele sarcini şi activitãţi:
- va controla şi va urmãri folosirea bugetului DPPI SEE prin administrarea bazei de date financiar-administrative;
- va colabora cu şefii sectorului financiar-administrativ ai Biroului OIM din Sarajevo;
- va colabora cu şefii sectorului financiar-administrativ ai autoritãţilor de protecţie civilã şi management al dezastrelor din ţãrile din regiune, referitor la procedurile financiare şi administrative;
- va pregãti raportul financiar al DPPI SEE care face parte din raportul intermediar al DPPI SEE şi raportul final;
- va asista şeful Secretariatului DPPI SEE în planificarea şi pregãtirea bugetului DPPI SEE;
- va îndeplini alte sarcini administrative, conform cerinţelor.
Concret, ocupantul acestei funcţii va îndeplini urmãtoarele sarcini:
- va raporta rezultatele activitãţilor cãtre şeful Secretariatului DPPI SEE şi va informa asupra activitãţii îndeplinite, planificate şi asupra realizãrilor;
- la nevoie, va cãlãtori în regiune în sprijinul activitãţilor DPPI SEE;
- va oferi sprijin general şefului Secretariatului DPPI SEE şi statelor membre, la nevoie;
- va participa la seminarele DPPI SEE, la întâlniri şi ateliere de lucru, la nevoie;
- va coopera strâns cu OIM, care administreazã finanţele DPPI SEE.
Cerinţe profesionale/Calificãri:
- studii corespunzãtoare;
- experienţã de câţiva ani în domeniul managementului dezastrelor sau în alt domeniu conex (naţional, internaţional);
- cunoştinţe şi experienţã practicã în lucrul cu organizaţiile internaţionale şi structurile din domeniile conexe;
- înţelegere complexã a contextului politic, social, economic şi de securitate în SEE;
- comunicare excelentã şi abilitãţi de comunicare în scris în limba englezã; cunoaşterea unei alte limbi din zona SEE reprezintã un atu;
- angajament, flexibilitate şi disponibilitatea de a lucra în echipã;
- disponibilitatea de a efectua misiuni în teren şi cãlãtorii la nevoie.
Reglementãri tehnice
Asistentul financiar/administrativ al DPPI SEE va fi contractat de OIM, dacã nu se convine altfel.
-------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: