Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
MEMORANDUM DE INTELEGERE*) din 16 ianuarie 2002 intre autoritatile aeronautice din Republica Ceha, Republica Ungara, Romania si Republica Slovaca privind cooperarea si reprezentarea in Consiliul OACI
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 272 din 23 aprilie 2002
---------
*) Traducere.
I. Obiectivele şi rotatia
1. Autoritãţile aeronautice ale Republicii Cehe, Republicii Ungare, României şi Republicii Slovace, denumite în continuare Grupul de Rotaţie Central European (CERG), vor coopera îndeaproape în scopul creşterii sanselor acestora pentru o reprezentare continua în Consiliul OACI, precum şi pentru reprezentarea în alte organisme permanente ale OACI.
2. Va exista o rotaţie a candidaturii la Consiliul OACI pentru perioade de 3 ani, în ordine alfabetica în limba engleza (începând cu Republica Ceha în anul 2001, adicã ordinea de rotaţie va fi urmãtoarea: Republica Ceha, Republica Ungara, România, Republica Slovaca). Ceilalţi membri ai CERG vor acorda un sprijin activ acestei candidaturi.
3. În cazul în care CERG va fi extins cu un nou membru, în baza aprobãrii unanime a membrilor CERG existenţi, rândul acestuia la rotaţie va urma dupã ce rotatia membrilor CERG existenţi va fi încheiatã.
4. În cazul în care statul unui membru al CERG nu va fi ales în Consiliul OACI, perioada sa de rotaţie va fi consideratã încheiatã şi cu ocazia urmãtoarelor alegeri urmãtorul stat membru, în conformitate cu principiul rotatiei, trebuie sa îşi pregãteascã candidatura. Acest membru va prelua mutatis mutandis responsabilitãţile aplicabile ale membrului al cãrui stat nu a reuşit sa fie ales în Consiliul OACI şi va organiza prima intalnire a CERG în termen de 60 de zile de la Adunarea OACI.
5. Dacã statul unui membru al CERG nu doreşte sa foloseascã posibilitatea de a-şi depune candidatura pentru alegerile în Consiliul OACI, se va considera ca o rotaţie încheiatã şi urmãtorul membru, în conformitate cu paragraful 2, va deveni candidat.
6. Nominalizarea finala a statului candidat al unui membru al CERG trebuie sa fie decisa cu cel puţin un an înainte de a avea loc alegerile în Consiliul OACI (luna septembrie).
7. O excepţie de la rotatia alfabetica se poate conveni în unanimitate. Dupã ce aceasta perioada este încheiatã, succesiunea alfabetica originara, conform paragrafelor 2, 4 şi 5, va continua sa fie aplicatã.
II. Cooperarea
8. Cooperarea va include schimbul de informaţii, consultarea şi coordonarea.
9. Se vor organiza intalniri de doua ori pe an, pentru a discuta orice subiecte legate de cooperare, rapoarte ale sesiunilor trecute ale Consiliului OACI şi un program de lucru pentru urmãtoarea sesiune a acestuia, precum şi orice alt subiect legat de activitãţile organismelor permanente sau temporare ale OACI. Este de dorit ca prezenta sa fie la nivel de director general al aviaţiei civile, cu participarea reprezentantului în Consiliul OACI şi a persoanelor de legatura pe probleme OACI.
10. Preşedinţia şi organizarea acestor intalniri vor aparţine membrului CERG al cãrui stat este în acel moment membru al Consiliului OACI.
11. În scopul înţelegerii problemelor avute în vedere într-o anumitã perioada, reprezentantul (delegaţia) în Consiliul OACI va distribui membrilor CERG programele de lucru ale:
- Consiliului OACI;
- Comisiei pentru navigaţie aerianã;
- Comitetului pentru transport aerian;
- Comitetului pentru sprijin comun;
- Comitetului financiar
şi sumarul progreselor înregistrate în cadrul organismelor menţionate mai
sus.
12. Fiecare membru al CERG trebuie sa numeascã o persoana de legatura. Persoana de legatura va rãspunde de evoluţia tuturor aspectelor avute în vedere de cãtre OACI şi va fi în contact de lucru cu reprezentantul în Consiliul OACI.
13. Reprezentantul va exprima şi va susţine în Consiliul OACI opinia membrilor CERG în calitatea sa de stat ales. Totuşi, dacã punctele de vedere coordonate nu au fost stabilite/elaborate în mod clar sau dacã opiniile membrilor CERG diferã, acesta va exprima poziţia statului sau fãrã a compromite poziţiile celorlalţi membri ai CERG.
14. Ar fi de dorit sa existe o coordonare în scris a punctelor de vedere în cazul subiectelor urgente. În acest scop reprezentantul va trimite toate mesajele necesare autoritãţii sale aeronautice, unde persoana de legatura se va ocupa de distribuirea acestora cãtre celelalte persoane de legatura. Respectivele comentarii ale unui membru al CERG vor fi transmise direct reprezentantului la Montreal, împreunã cu o copie de pe acestea cãtre toate persoanele de legatura.
15. Reprezentantul poate fi solicitat sa sprijine sau sa faciliteze contacte ori alte aranjamente ale unui membru al CERG cu Secretariatul OACI. Orice documentaţie suplimentarã, transmiterea prin posta şi alte costuri se vor face pe cheltuiala membrului CERG solicitant.
III. Biroul de la Montreal
16. Delegaţia de la Montreal este alcãtuitã din reprezentantul în Consiliul OACI şi de oricare posibil colaboratori ai reprezentantului în Consiliul OACI. Biroul mai cuprinde personalul permanent pentru activitatea de secretariat, care asigura sprijinul administrativ pentru reprezentant şi colaboratori şi comunicarea între membrii CERG şi OACI.
17. Statul membrului CERG care are un loc în Consiliul OACI va administra biroul şi va plati cheltuielile pentru întreţinerea şi funcţionarea biroului, precum şi costurile pentru menţinerea reprezentantului la Montreal.
18. Biroul va fi prevãzut cu echipamentul de birou necesar, inclusiv un fax, un copiator şi un computer. O sala de conferinţe pentru maximum 8 persoane va fi pusã la dispoziţie, cu condiţia unei cereri prealabile.
19. De asemenea, facilitãţile biroului vor fi la dispoziţia delegatiilor sau experţilor aflaţi în vizita. Vizitatorul va primi toatã asistenta posibila pe parcursul misiunii sale temporare. Orice asigurare a aranjamentelor specifice cu caracter ospitalier se va face pe cheltuiala delegaţiei vizitatoare.
20. Orice stat al unui membru CERG poate desemna în delegaţia de la Montreal un colaborator al reprezentantului în Consiliul OACI, cu consimţãmântul statului reprezentant în acesta. Va fi de dorit ca statul unui membru CERG, care a luat decizia, în conformitate cu paragraful 6, de a candida la alegeri pentru a prelua locul CERG în Consiliul OACI, sa fie reprezentat în delegaţia de la Montreal cu aproximativ un an înainte de data alegerilor. Cheltuielile legate de aceasta reprezentare vor fi suportate de cãtre statul care a fãcut nominalizarea.
IV. Prevederi generale
21. Orice propunere de amendament la acest memorandum de înţelegere va fi comunicatã membrului CERG al cãrui stat are un loc în Consiliul OACI. O acţiune cu privire la aceasta propunere va fi întreprinsã prin corespondenta sau nu mai târziu de cea mai apropiatã intalnire, în conformitate cu paragraful 9 al prezentului memorandum de înţelegere. Amendamentul va intra în vigoare dupã ce va fi aprobat de cãtre toţi membrii CERG.
22. Orice membru CERG, cu excepţia celui al cãrui stat este ales în Consiliul OACI, îşi poate încheia participarea la CERG printr-o înştiinţare scrisã cãtre toate statele membrilor CERG. O astfel de încheiere a participãrii va intra în vigoare dupã 30 de zile de la data indicatã pe înştiinţarea de încheiere.
23. Prezentul memorandum de înţelegere va intra în vigoare pentru fiecare membru CERG prin semnarea de cãtre reprezentantul autorizat al autoritãţii sale aeronautice şi, în cazul României, dupã îndeplinirea procedurilor specifice prevãzute de legislaţia romana în vigoare.
24. Membrii CERG vor folosi toate ocaziile pentru a evidenţia existenta CERG şi dorinta acestuia de a fi reprezentat în Consiliul OACI. În mod special, în cursului anului în care au loc alegerile pentru Consiliul OACI aceştia vor avea în vedere necesitatea promovãrii statului sau persoanei care va fi candidat în numele CERG.
25. Prezentul memorandum de înţelegere înlocuieşte memorandumul de înţelegere anterior, semnat la Praga la 3 noiembrie 1993.
Încheiat la Praga la 16 ianuarie 2002, în patru exemplare originale în limba engleza, toate exemplarele fiind egal autentice.
Pentru autoritãţile aeronautice din:
Republica Ceha
Republica Ungara
România
Republica Slovaca
------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: