Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MEMORANDUM DE INTELEGERE din 15 iulie 1996  intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Turcia privind crearea unei linii directe de ferry-boat intre Samsun si Constanta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MEMORANDUM DE INTELEGERE din 15 iulie 1996 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Turcia privind crearea unei linii directe de ferry-boat intre Samsun si Constanta

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 835 din 27 decembrie 2001
1. În conformitate cu Convenţia cu privire la transporturile internaţionale pe calea feratã (COTIF), Regulile uniforme referitoare la Contractul de transport internaţional de mãrfuri (CIM), cu Acordul european privind marile linii de transport internaţional combinat şi instalaţii conexe (AGTC), încheiat la Geneva la 1 februarie 1991, luând în considerare prevederile Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Turcia privind crearea unor linii directe pe Marea Neagra între porturile româneşti şi turcesti, încheiat în aprilie 1982, Guvernul României şi Guvernul Republicii Turcia, denumite în continuare pãrţi contractante, convin ca începând cu data de 1 august 1995 cel târziu sa fie data în exploatare linia de navigaţie Constanta - Samsun, prescurtat linia FBCS, deservita de nave multifunctionale (ferry-boats).
2. Pe baza solicitãrilor celor doua pãrţi Oficiul Central pentru Transportul Internaţional Feroviar (OCTI) va înscrie linia de navigaţie în lista liniilor CIM pentru vagoane de cale feratã şi în legatura cu traficul rutier dintre cele doua tari şi în tranzit pe teritoriul acestora.
Pe linia FBCS se pot transporta urmãtoarele:
- mãrfuri în vagoane complete sau colete încãrcate în vagoane;
- mãrfuri în containere - conform standardelor Organizaţiei Maritime Internaţionale (IMO), încãrcate pe vagoane speciale de cale feratã sau semiremorci auto, cu respectarea regulilor interne şi internaţionale de transport feroviar şi rutier;
- mãrfuri în vehicule cu sau fãrã remorci;
- vehicule CF sau rutiere încãrcate ori goale, cu sau fãrã remorci, autobuze fãrã pasageri, alte tipuri de autovehicule goale însoţite de soferii lor, autoturisme cu ocupantii acestora, în limitele capacitãţii disponibile;
- expeditii poştale încãrcate în vagoane sau în autovehicule în baza acordului dintre pãrţile contractante.
Condiţiile de transport pentru tipurile de mãrfuri menţionate mai sus vor fi stabilite în detaliu într-un acord încheiat cu pãrţile interesate.
Compania Romana de Transport combinat cu sediul în România şi o întreprindere turca ce va fi desemnatã de Guvernul Turciei vor opera navele pe aceasta linie.
3. În cazul în care linia FBCS se dovedeşte a fi rentabila pentru ambele pãrţi contractante, partea turca poate fi de acord sa sporeasca numãrul de linii pe podul mobil de la Samsun.
Pentru dezvoltarea acestei linii şi utilizarea la capacitate a navelor, ambele pãrţi contractante vor dirija pe noua ruta expeditiile în vagoane, în autovehicule şi în containere încãrcate pe vagoane şi autovehicule, inclusiv cele provenite de la terţi; prioritate se va acorda vagoanelor la transportul pe ferry-boat. Capacitatea rãmasã va fi alocata autocamioanelor şi trailerelor.
4. Traficul de vagoane şi camioane dintre România şi Republica Turcia, precum şi traficul de tranzit se vor desfasura în conformitate cu regulile stabilite de Contractul de transport internaţional feroviar de mãrfuri (CIM), Uniunea Internationala pentru Transport Rutier (IRU) şi acordul încheiat între CFR şi TCDD (anexa nr. 1).
De asemenea, prevederile convenţiilor internaţionale în cadrul Organizaţiei Maritime Internaţionale (IMO) privind securitatea navigaţiei, care sunt obligatorii pentru fiecare parte contractantã, vor fi aplicate de autoritãţile competente ale fiecãrei pãrţi.
5. O data cu intrarea în exploatare a liniei FBCS îşi va începe activitatea Dispeceratul permanent pentru controlul traficului, conform prevederilor anexei nr. 2.
6. Programul curselor cu nava ferry-boat va fi stabilit de comun acord, ţinându-se seama de recomandãrile Livretului internaţional de mãrfuri (LIM). Programul definitiv al liniei FBCS, precum şi programul curselor suplimentare se vor stabili de comun acord de cãtre Dispeceratul permanent pentru controlul traficului.
Dispeceratul va depune toate eforturile pentru prevenirea oricãrei perturbari în desfãşurarea traficului pe linia FBCS şi va recomanda introducerea sau renunţarea la orice itinerar suplimentar în transportul terestru.
7. Pregãtirea vehiculelor, imbarcarea şi debarcarea se vor efectua cu personalul terminalelor, iar amararea se va face cu personalul navei.
8. Tariful feroviar pentru aceasta linie se stabileşte între CFR şi TCDD (anexa nr. 3). Acest tarif este deschis unor terţe pãrţi, în special ţãrilor din Orientul Mijlociu.
9. În legatura cu prevederile art. 10 din Acordul încheiat la 8 aprilie 1982 serviciile legate de exploatarea liniei FBCS vor fi realizate de companiile de transport combinat din România şi Republica Turcia, membre UIRR, care vor fi desemnate.
Ambele pãrţi contractante au convenit ca vor reexamina aceasta problema în conformitate cu art. 14.
10. Condiţiile şi procedurile de plata pentru cheltuielile, taxele şi impozitele portuare vor fi cele prevãzute în anexa nr. 3 şi vor fi aceleaşi pentru ambele porturi Constanta şi Samsun.
Orice diferend care apare la perceperea acestor cheltuieli, taxe şi impozite pentru servicii portuare se va soluţiona conform prevederilor COTIF.
11. Fiecare parte contractantã va lua mãsurile necesare pentru securitatea terminalului şi instalaţiilor de la ţãrm în traficul ferry-boat dintre Constanta şi Samsun.
Fiecare parte contractantã va informa cealaltã parte asupra oricãrei intentii de a modifica aceste mãsuri de securitate stabilite.
12. În cazul în care apar unele diferenţe în aplicarea şi/sau în interpretarea acestui memorandum de înţelegere şi dacã cele doua pãrţi contractante nu pot ajunge la un consens, neînţelegerile vor fi soluţionate în conformitate cu art. 9 din Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Turcia privind crearea unor legãturi directe pe Marea Neagra între porturile româneşti şi turcesti, încheiat în aprilie 1982.
13. Reglementãrile în probleme de exploatare, tehnice şi financiare vor fi convenite între companiile şi societãţile care participa la trafic din România şi Republica Turcia.
14. Acest memorandum de înţelegere poate fi completat sau modificat prin acordul mutual al ambelor pãrţi contractante. Orice modificare sau propunere sugerata de una dintre pãrţile contractante trebuie sa primeascã rãspuns într-o perioada nu mai mare de 3 luni de la data primirii.
Ambele pãrţi contractante convin ca autoritãţile lor corespunzãtoare, dacã se considera necesar, pot face de comun acord orice modificare a anexelor, fãrã modificarea textului de baza al acestui memorandum de înţelegere.
15. Ambele pãrţi contractante au convenit sa reexamineze acest memorandum de înţelegere la 6 luni de la data intrãrii lui în vigoare, pentru a analiza rezultatele obţinute în perioada primelor 6 luni de exploatare, şi sa modifice acest memorandum de înţelegere dacã considera necesar.
16. Acest memorandum de înţelegere poate fi denunţat de oricare dintre pãrţile contractante în termen de 6 luni de la notificare.
17. Acest memorandum de înţelegere va intra în vigoare dupã notificare şi dupã schimbul instrumentelor de ratificare.
Acest memorandum de înţelegere este redactat în 3 exemplare originale în limbile romana, turca şi engleza, toate textele fiind egal autentice.
În caz de divergenţe, în ceea ce priveşte implementarea şi interpretarea, între textele în limbile romana şi turca va prevala textul în limba engleza.
Încheiat la Ankara la 15 iulie 1996.

Pentru Guvernul României,
Aurel Novac,
ministrul transporturilor

Pentru Guvernul Republicii Turcia,
Omer Barutcu,
ministrul transporturilor
şi comunicaţiilor

ANEXA 1
-------
la memorandum
-------------


ACORD
privind traficul feroviar pe linia de ferry-boat între Constanta şi Samsun

Cãile Ferate Romane (CFR) şi Cãile Ferate de Stat ale Republicii Turcia (denumite în continuare TCDD) au convenit asupra transportului feroviar pe linia de ferry-boat între Constanta şi Samsun, cu urmãtoarele prevederi:

CAP. 1
Prevederi generale

1. Cãile Ferate Romane (CFR) şi Cãile Ferate de Stat ale Republicii Turcia (TCDD) au desemnat statia Samsun de pe teritoriul Republicii Turcia ca statie de schimb.
2. La statia de schimb Samsun se efectueazã urmãtoarele activitãţi de transporturi:
- din Turcia spre România şi alte tari; sau
- în tranzit prin Turcia spre România şi alte tari; sau
- din România spre Turcia şi alte tari; sau
- în tranzit prin România spre Turcia şi alte tari.

Activitãţi
2.1. Primirea şi predarea:
- tuturor tipurilor de vagoane de marfa încãrcate sau goale admise pe linia FBCS;
- transportului de autoturisme cu ocupantii acestora;
- autovehiculelor încãrcate sau goale, cu sau fãrã remorca, autobuze fãrã pasageri;
- expeditiilor poştale încãrcate în vagoane sau vehicule rutiere.
2.2. La imbarcare sau debarcare se va acorda prioritate vagoanelor. Capacitatea rãmasã va fi alocata camioanelor şi altor tipuri de autovehicule rutiere. Numãrul maxim de camioane alocate este de 40.

Activitãţi comerciale
2.3. Primirea şi predarea vagoanelor colective, vagoanelor complete şi grupurilor de vagoane

Operaţiuni de manevra
2.4. Debarcarea vagoanelor sosite pe reţeaua TCDD şi imbarcarea vagoanelor în direcţia CFR
2.5. Aranjarea mãrfurilor în vagoane, soluţionarea problemelor comerciale şi repararea vagoanelor
3. Controlul tehnic şi comercial al tuturor tipurilor de mãrfuri şi materiale care urmeazã sa fie expediate pe nava ferry-boat de la o reţea la cealaltã se va efectua de cãtre autoritãţile competente ale ambelor pãrţi contractante în portul Samsun.
4. Avându-se în vedere ca CFR şi TCDD sunt membre ale RIV (Regulament pentru folosirea reciprocã a vagoanelor de marfa în trafic internaţional), COTIF (Convenţia privind transporturile feroviare internaţionale) şi ale altor convenţii internaţionale, ambele pãrţi contractante vor respecta în cadrul relaţiilor lor prevederile şi recomandãrile acestor regulamente şi convenţii.
5. Statia Samsun va fi punctul de legatura în ceea ce priveşte tariful.
6. Sarcina pe osie admisã pe linia de ferry-boat Constanta-Samsun (FBCS) şi pe liniile de cale feratã deservite de FBCS va fi în conformitate cu regulamentul RIV (RIV - anexa nr. II).
7. Pentru vagoanele cu transporturi excepţionale sarcina pe osie şi gabaritul de încãrcare vor fi conform fisei UIC (Uniunea Internationala a Cãilor Ferate) nr. 502.

CAP. 2
Personalul CFR cu activitate în portul Samsun

1. CFR îşi vor desemna un reprezentant în Samsun, TCDD pot avea un reprezentant în Constanta.
2. Reprezentanţii CFR şi TCDD vor inregistra reciproc şi vor semna data şi ora localã de sosire a vagonului pe documentele de predare, care vor constitui baza pentru plata chiriei vagoanelor care au sosit în statia Samsun şi care au fost introduse pe linia terminal pentru a fi predate pentru Constanta.
Reprezentantul CFR va confirma data şi ora localã de sosire a fiecãrui vagon într-un registru special.
3. Pe durata prestãrii serviciilor relaţiile dintre personalul CFR şi TCDD se vor baza pe cooperare şi înţelegere reciprocã. Orice litigii apãrute vor fi soluţionate prin decizie comuna a reprezentantului CFR şi a şefului de statie din Samsun. Dacã nu se gãseşte nici o soluţie, problema va fi soluţionatã de cele doua pãrţi contractante.
4. TCDD sunt responsabile sa asigure un birou pentru personalul care va fi angajat în portul Samsun. În plus, se va asigura personalului CFR tot sprijinul necesar pentru îndeplinirea atribuţiilor sale în portul Samsun. La cerere, TCDD vor asigura cazarea personalului CFR, cu condiţia suportãrii de cãtre CFR a chiriei.
5. Avându-se în vedere ca statia Samsun a fost desemnatã ca statie de schimb, se va încheia un acord separat pentru serviciile care vor fi prestate în aceasta statie.

CAP. 3
Primirea şi predarea

1. În portul de schimb Samsun primirea şi predarea paletelor, containerelor, a vehiculelor încãrcate, vagoanelor de marfa de la CFR la TCDD şi invers, controlul tehnic şi comercial şi primirea documentelor respective se efectueazã în portul Samsun de cãtre reprezentanţii autorizaţi ai celor doua pãrţi contractante, în conformitate cu regulile şi prevederile acestui acord şi cu reglementãrile internaţionale.
2. Primirea şi predarea se vor efectua pe baza de note de predare separate pentru:
- vagoane încãrcate sau descãrcate ori alte vehicule feroviare;
- containere pe vagoane;
- palete şi vehicule încãrcate pe vagoane.
Nota de predare se va prezenta reciproc între reprezentanţii CFR şi TCDD desemnaţi pentru îndeplinirea acestei sarcini, în grupa de imbarcare/debarcare din statia de schimb Samsun. Toate tipurile de vehicule rutiere încãrcate sau descãrcate, care se deplaseaza pe propriile roti, vor fi primite de oficialii CFR şi de agenţiile desemnate de CFR.
Primirea şi predarea vagoanelor se vor efectua pe toatã durata anului fãrã întrerupere, cu excepţia reparaţiilor programate şi notificate cãtre TCDD în timp util (minimum 45 de zile). Toate vagoanele sosite în Samsun cu ferry-boatul dupã data întreruperii vor fi expediate via Kapikule. În acest caz parcursul gol necompensat în ambele direcţii, pentru reţeaua BDZ, va fi în sarcina CFR. Imbarcarea-debarcarea şi predarea vor începe, de asemenea, cu acordul cãpitanului vasului, dupã încheierea procedurilor vamale şi cuplarea podului mobil.
Data şi ora localã indicate în documentul de predare a vagonului, semnate de reprezentanţii CFR şi TCDD în port, vor fi considerate drept data şi ora predãrii vagoanelor.
Pãrţile care primesc şi predau vagoanele vor semna documentele şi vor nota data şi sigiliul, de asemenea.
Administraţia de cale feratã care va preda vagoanele va întocmi documentul de predare a vagonului în 4 exemplare şi va preda doua dintre acestea administraţiei de cale feratã care primeşte vagoanele.
3. Cu condiţia ca sigiliile sa fie în stare corespunzãtoare, vagoanele complete şi grupurile de vagoane vor fi primite şi predate reciproc împreunã cu documentele acestora, fãrã control, conform înregistrãrilor din lista de predare.
4. Rectificãrile necesare pe lista de predare se fac fãrã a schimba textul original. Aceste rectificari trebuie sa fie confirmate reciproc prin semnatura.
5. În cazul unei avarii sau al unui defect se va întocmi un proces-verbal model 29 PIM, conform PIM (Prescripţiile internaţionale pentru mãrfuri). Numãrul procesului-verbal de predare va fi înscris pe fiecare exemplar al documentului de predare. Acest proces-verbal de predare se va redacta în limbile romana şi turca, cu traducere în limba engleza.
6. Primirea şi predarea vagoanelor în portul Samsun
a) Vehiculele feroviare se considera primite dupã ce nota şi tabelul de predare a vagonului vor fi semnate de cãtre administraţia primitoare, la sosire şi la plecare.
b) Vagoanele care urmeazã sa fie predate cãtre Constanta, care sosesc în statia de schimb Samsun, vor fi predate cu semnatura reprezentantului CFR pe nota de predare. Predarea şi primirea vagoanelor în portul Samsun se vor realiza pe liniile de predare din terminal, stabilite de TCDD. Începând de la ora localã şi de la data predãrii chiria vagoanelor va fi suportatã de CFR. În cazul unei nereguli gãsite de reprezentanţii CFR şi TCDD în timpul verificãrii tehnice şi comerciale, ce ar putea determina respingerea vagonului conform prevederilor RIV (Regulamentul pentru folosirea reciprocã a vagoanelor de marfa în trafic internaţional) şi PIM (Prescripţiile internaţionale pentru mãrfuri), va rãmâne în sarcina TCDD sa elimine defectul. Pana la remedierea defectului şi predarea vagonului cãtre reprezentantul CFR din portul Samsun TCDD sunt responsabile pentru chiria vagonului din ziua sosirii acestuia pe linia de predare. În cazul în care vagonul este deteriorat, se aplica prevederile RIV (Regulamentul pentru folosirea reciprocã a vagoanelor de marfa în trafic internaţional) şi PIM (Prescripţiile internaţionale pentru mãrfuri).
Paza şi protecţia vagonului, inclusiv a sigiliilor, revin TCDD pana când acestea pãrãsesc podul mobil pentru a fi încãrcate pe nava.
c) Momentul încetãrii responsabilitãţii TCDD se confirma prin contrasemnarea notei de predare de cãtre ofiţerul navei însãrcinat cu imbarcarea.
d) În momentul în care vagonul pãrãseşte linia TCDD se considera ca acesta a fost primit şi predat complet în bune condiţii.
e) Dacã în timpul imbarcarii se constata un vagon cu sigiliul rupt sau defect, în conformitate cu termenii RIV (Regulamentul pentru folosirea reciprocã a vagoanelor de marfa în trafic internaţional) şi PIM (Prescripţii internaţionale pentru mãrfuri), acesta va fi imbarcat numai dupã întocmirea formalitãţilor necesare. Dacã aceste formalitãţi nu pot fi întocmite pana la plecarea ferry-boatului, plata chiriei se suporta de TCDD pana la sosirea urmatorului ferry-boat, conform orarului.
Sistemul aplicat pentru primirea-predarea vagoanelor dinspre Constanta spre Samsun se va aplica, de asemenea, şi vagoanelor dinspre Samsun spre Constanta.
La debarcarea vagoanelor de pe ferry-boatul venind din direcţia Constanta-Samsun reprezentantul CFR va hotãrî dacã vagonul gãsit defect tehnic va fi întors pe ferry-boat. În cazul în care vagonul rãmâne pe liniile TCDD, rãspunderea financiarã pana la eliminarea defectului revine CFR. Totuşi, dacã defectul nu poate fi remediat pana la urmãtoarea cursa a ferry-boatului, respectivul vagon va fi returnat cu urmãtoarea cursa a ferry-boatului.
7. Dacã durata de asteptare a vagoanelor în Samsun cu destinaţia Constanta depãşeşte 15 zile, datoritã unei întreruperi a functionarii ferry-boatului sau oricãrui alt motiv, reprezentantul CFR va notifica TCDD în termen de 3 zile, în vederea expedierii respectivelor vagoane via Kapikule. Dacã nu s-a fãcut notificarea, TCDD notifica CFR prin fax. Dacã în termen de 4 zile nu se primeşte nici un rãspuns, TCDD sunt autorizate sa expedieze vagoanele respective via Kapikule. În acest caz parcursul gol de întoarcere pe reţeaua BDZ va fi în sarcina CFR.
În cazul unei întreruperi a functionarii ferry-boatului conform programului, TCDD sunt autorizate sa expedieze imediat via Kapikule vagoanele încãrcate cu mãrfuri perisabile, cum ar fi: animale vii, vegetale, fructe şi alte mãrfuri de acest fel.
Plata chiriei şi a altor despãgubiri rezultând din RIV (Regulamentul pentru folosirea reciprocã a vagoanelor de marfa în trafic internaţional) şi costurile de transport al vagoanelor expediate via Kapikule, Samsun-Kapikule şi Svilengrad-Russe vor fi suportate de CFR.
7.1. Nu se va percepe reciproc plata chiriei pentru perioadele de asteptare a vagoanelor CFR predate cãtre CFR în statia Samsun şi a vagoanelor TCDD predate în Constanta. Dincolo de Samsun şi Constanta vagoanele ambelor administraţii vor fi exceptate de la plata chiriei pentru 108 ore.

CAP. 4
Accidente şi responsabilitãţi

1. Responsabilitatea este preluatã în momentul predãrii şi primirii vagonului (vagoanelor).
2. Cercetarea în vederea determinãrii responsabilitãţii accidentului se va efectua de cãtre administraţia în a carei raza a avut loc accidentul. Dacã CFR sunt considerate rãspunzãtoare pentru accident, CFR vor fi imediat informate în vederea determinãrii şi examinãrii reciproce a pagubelor.
Examinarea reciprocã se efectueazã de cãtre un numãr egal de experţi de la ambele administraţii. La încheierea examinãrii cele doua pãrţi contractante vor redacta un raport şi îl vor semna.
3. Compensaţiile şi responsabilitatea pentru avariile care au avut loc pe ferry-boat şi în porturile Samsun şi Constanta în trafic internaţional vor fi determinate în conformitate cu reglementãrile internaţionale şi cu prevederile RIV (Regulamentul pentru folosirea reciprocã a vagoanelor de marfa în trafic internaţional).
4. Dacã vagoanele defecte provoacã avarii şi accidente, în acest caz administraţia rãspunzãtoare pentru accident şi daunele înregistrate va fi determinata în conformitate cu prevederile RIV (Regulamentul pentru folosirea reciprocã a vagoanelor de marfa în trafic internaţional).

CAP. 5
Comisia mixtã şi litigiile

1. CFR şi TCDD vor crea o comisie mixtã pentru a rezolva litigiile şi pentru a aplica prevederile acestui acord.
2. La solicitarea uneia dintre pãrţile contractante comisia mixtã se întruneşte pe rând pe teritoriul fiecãrei tari.
3. Comisia mixtã se va întruni pentru şedinţe în cazurile în care se considera necesar sa se facã schimbãri ale prevederilor acordului şi pentru a aplica aceste schimbãri.

CAP. 6
Limbi

1. Reprezentantul CFR în portul Samsun va folosi limbile turca şi engleza şi va acţiona ca translator între reprezentantul CFR pe nava şi reprezentanţii TCDD care lucreazã în statia Samsun.
2. Documentele care se vor semna în acelaşi timp de reprezentanţii oficiali ai celor doua administraţii vor fi redactate în limbile engleza şi turca.

Prevederi finale
1. Reglementãrile internaţionale şi prevederile altor acorduri internaţionale la care participa ambele administraţii se vor aplica problemelor nereglementate în acest acord.
2. Acest acord va intra în vigoare dupã data punerii în exploatare a liniei de ferry-boat Constanta-Samsun.
3. Acest acord este încheiat pe durata nelimitatã. Cu toate acestea, una dintre pãrţile contractante poate renunţa la implementarea acestei linii de navigaţie. În acest caz acordul poate fi denunţat de una din pãrţile contractante în termen de 3 luni de la notificare.

ANEXA 2
-------
la memorandum
-------------


DISPECERATUL PERMANENT PENTRU CONTROLUL TRAFICULUI

1. Dispeceratul permanent pentru controlul traficului este un organ comun operativ de lucru, format dintr-un reprezentant din conducere şi un dispecer ai partii romane şi un reprezentant şi un dispecer desemnaţi de partea turca.
2. Dispeceratul permanent pentru controlul traficului are urmãtoarele atribuţii:
- acoperirea în totalitate a capacitãţii de transport a navei ferry-boat;
- pregãtirea listei de încãrcare pentru acoperirea capacitãţii navei pe baza informaţiilor primite de la membrii Dispeceratului permanent pentru controlul traficului ai celeilalte pãrţi contractante, de la administraţia feroviara şi de la proprietarii de camioane;
- rezolvarea prompta a problemelor ce deriva din trafic, acostarea navelor şi respectarea graficului;
- rezolvarea problemelor legate de întocmirea formalitãţilor tehnice, comerciale şi de decont.
3. Sediile membrilor Dispeceratului permanent pentru controlul traficului vor fi stabilite înainte de deschiderea liniei prin acord între pãrţile contractante.
4. În scopul asigurãrii unei legãturi continue între membrii Dispeceratului, fiecare parte contractantã va comunica în scris celeilalte pãrţi numele membrilor Dispeceratului permanent pentru controlul traficului, adresa acestora şi numerele de telefon, precum şi codul radio pentru comunicaţiile radio.
5. Prin radio se poate stabili legatura cu comandantii navelor ferry-boat.
6. În luna aprilie a fiecãrui an reprezentanţii Dispeceratului permanent pentru controlul traficului se vor intalni în scopul soluţionãrii problemelor apãrute în exploatarea liniei şi pentru stabilirea mãsurilor operative pentru anul urmãtor.
Dacã vor fi necesare şedinţe suplimentare, data şi locul acestora vor fi stabilite de comun acord de cãtre autoritãţile competente ale celor doua pãrţi contractante.

ANEXA 3
-------
la memorandum
-------------


TARIFE

Ambele pãrţi contractante au convenit sa elaboreze un nou proiect de tarif comun de aplicabil pe linia FBCS, pe baza proiectului de tarif comun al cãilor ferate din ţãrile balcanice, şi au convenit asupra urmãtoarelor:
1. La toate serviciile portuare care se oferã pentru transporturile care utilizeazã legatura de ferry-boat Constanta-Samsun se aplica tariful portuar TCDD în vigoare.
1.1. Pentru vagoanele care sosesc şi pleacã pe ferry-boat se percep în porturile Constanta şi Samsun urmãtoarele taxe, în primele 3 luni:
- 28 dolari S.U.A. pentru vagoanele pe 2 osii;
- 40 dolari S.U.A. pentru vagoanele pe 4 osii;
- 54 dolari S.U.A. pentru vagoanele pe mai mult de 4 osii.
La sfârşitul acestor 3 luni se vor percepe urmãtoarele taxe:
- 30 dolari S.U.A. pentru vagoanele pe 2 osii;
- 45 dolari S.U.A. pentru vagoanele pe 4 osii;
- 60 dolari S.U.A. pentru vagoanele pe mai mult de 4 osii.
2. În transporturile terestre pe cãile ferate CFR şi TCDD, care utilizeazã linia FBCS, se aplica tabelele de preţuri anexate (tabelele de preţuri nr. 1 şi 2) pentru linia FBCS cu doua clase tarifare, separat pentru import/export şi tranzit.
3. La transporturile cu navele "Eforie" şi "Mangalia" se aplica:
3.1. la vagoane taxele prevãzute în tabelul nr. 1, care vor fi calculate în funcţie de tonajul de 10 t, 15 t, 20 t, 25 t şi mai mult, pentru distanta de 711 km;
3.2. pentru autovehicule (vehicule rutiere) se aplica o taxa de 500 dolari S.U.A. pe fiecare TIR încãrcat sau gol;
3.3. pentru vagoanele de cale feratã şi particulare, care circula în stare goala pe parcursul de inapoiere spre cãile ferate proprietare conform RIV (Regulamentul pentru folosirea reciprocã a vagoanelor de marfa în trafic internaţional), transportul pe ferry-boat este gratuit dacã vagonul a circulat la dus cu incarcatura pe linia FBCS;
3.4. pentru transportul fãrã incarcatura al vagoanelor particulare care se înapoiazã la proprietar utilizând nava ferry-boat, vagoane care nu utilizeazã linia FBCS cu incarcatura, taxarea se face conform paragrafului 21 pct. 3 din tariful TRT.
4. Dispoziţiile privind mãrfurile excluse sau condiţional admise la transport, conform CIM (Reguli uniforme privind contractul de transport internaţional de mãrfuri), sunt, de asemenea, aplicabile pe linia FBCS.
Totuşi transporturile funerare sunt excluse la transportul pe linia FBCS.
5. Pentru transporturile în tranzit care utilizeazã linia FBCS reducerile şi risturnele menţionate mai jos se aplica la preţurile de tranzit unitare din tabelul preţurilor de tranzit de pe reţelele CFR şi TCDD. Totuşi reducerile şi risturnele ce se aplica de cãtre TCDD sunt valabile pana la data de 31 decembrie 1995.



────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TCDD CFR
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Reducere Risturna Reducere Risturna
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
35% 5.000 t 3% 30-70%*) 3%
20.000 t 4% 8%
25.000 t şi peste 5% 12%
25.000 t
şi peste 18%
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*) Pentru import/export în vagoane CFR.



Reducerile şi risturnele aplicate pe reţeaua TCDD nu sunt valabile pentru transporturile de animale vii, de coletãrie şi mãrfuri periculoase din clasele 1-4 RID (Regulament internaţional pentru transportul mãrfurilor periculoase), precum şi pentru transporturile excepţionale.
6. Pentru traficul reciproc între ţãrile europene, pe de o parte, şi Republica Turcia, pe de alta parte, care utilizeazã linia FBCS, taxele (taxa de transport feroviar, taxa de transport pe ferry-boat, taxele accesorii, taxele de vama etc.) aferente, dupã caz, parcursului pana la portul Samsun trebuie sa fie plãtite de expeditor, iar de la acest punct de frontiera pana la gara de destinaţie, de cãtre destinatar.
Pentru traficul reciproc între ţãrile europene, pe de o parte, şi Siria, Liban, Irak şi Iran, pe de alta parte, în tranzit prin Republica Turcia, care utilizeazã linia de ferry-boat Constanta-Samsun, taxele (taxa de transport feroviar, taxa de transport pe ferry-boat, taxele accesorii, taxele de vama etc.) aferente, dupã caz, parcursului pana la punctul de frontiera turco-sirian Meydan-Ekbez, Nusaybin sau turco-iranian Kapikoi/Razi trebuie sa fie plãtite de expeditor, iar de la aceste puncte de frontiera pana la gara de destinaţie, de cãtre destinatar.
Pentru transporturile ce se vor efectua prin utilizarea liniei FBCS spre ţãrile C.S.I. şi dincolo de aceste tari via Dogukapi trebuie sa se obţinã o autorizaţie prealabilã.
Totuşi pentru transporturile efectuate în numele unui destinatar din Republica Turcia şi care continua pe sosea ori sunt supuse operaţiunii de reexpediere nu este obligatorie obţinerea autorizaţiei prealabile.
Celelalte taxe survenite în parcurs sau la gara de destinaţie şi care nu figureazã în tarif sunt plãtite de cãtre destinatar.
7. Reglementarea traficurilor şi decontãrilor, în cazul transporturilor care utilizeazã linia FBCS, face obiectul unei comunicãri la UIC (Uniunea Internationala a Cãilor Ferate) de cãtre CFR şi TCDD, simultan cu înscrierea liniei FBCS, ţinându-se seama de principiile din RSM (Reglementãri speciale pentru traficul internaţional de mãrfuri).
8. Nu se va solicita în mod reciproc taxa de locatie pentru vagoanele CFR livrate la CFR în portul Samsun, precum şi pentru termenele de stationare a vagoanelor TCDD în portul Constanta. În afarã de porturile Samsun şi Constanta vagoanele celor doua reţele sunt exonerate de plata taxei de locatie pe o durata de 108 ore.
9. Taxele pentru stationarea vagoanelor aparţinând altor reţele decât CFR şi TCDD vor fi calculate conform RIV (Regulamentul pentru folosirea reciprocã a vagoanelor de marfa în trafic internaţional). Fiecare parte contractantã are dreptul sa încheie un acord bilateral cu alte reţele în aceasta problema.
10. Taxele de transport vor fi calculate separat pe parcursurile CFR şi TCDD şi pentru secţiunea maritima pe ferry-boat.
11. Lista clasificarii mãrfurilor conform Nomenclatorului armonizat al mãrfurilor (NHM), inseratã în acest tarif, este anexatã.
12. Pe parcursurile în tranzit pe liniile CFR şi TCDD, pentru transporturile în vagoare complete, care utilizeazã linia FBCS, în mãsura în care nu exista alte reglementãri, se aplica dispoziţiile regulamentare naţionale ale fiecãrei tari conform art. 10 din CIM (Reguli uniforme referitoare la contractul de transport internaţional feroviar de mãrfuri).
13. Pentru transporturile de containere mari fiecare reţea va aplica propriul tarif special pentru containerele mari.
14. O lista a mãrfurilor periculoase din clasele 1-4 RID (Regulamentul internaţional pentru transportul mãrfurilor periculoase) va fi elaborata de cãtre CFR şi va fi inseratã în tarif.



TABELUL I

PREŢURILE UNITARE
pentru transportul feroviar al mãrfurilor de import-export cu vagon complet


PREŢURILE UNITARE
pentru transportul maritim al mãrfurilor, care foloseşte
ferry-boatul Constanta-Samsun cu vagon complet

- în centime elvetiene/100 kg -
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Distanta Clasa 1 Clasa 2
în km ────────────────────────────── ────────────────────────────
10 t 15 t 20 t 25 t 10 t 15 t 20 t 25 t
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6 7 8 9
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0- 20 10 7 7 7 8 6 6 5
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
21- 40 26 21 19 18 21 18 16 15
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
41- 60 42 35 31 30 35 30 26 25
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
61- 80 58 49 43 41 49 42 36 35
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
81-100 74 62 55 53 63 54 47 45
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
101-120 90 76 67 64 77 66 57 55
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
121-140 105 90 78 74 91 79 68 65
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
141-160 121 104 91 87 105 90 79 75
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
161-180 137 117 102 98 118 102 89 84
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
181-200 153 131 114 109 133 113 100 95
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
201-220 169 144 127 121 146 126 110 105
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
221-240 185 159 139 132 161 138 120 114
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
241-260 201 172 150 143 175 149 131 125
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
261-280 217 186 163 155 188 162 141 135
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
281-300 234 200 175 167 202 174 152 145
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
301-320 249 213 186 178 216 185 162 154
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
321-340 265 228 199 190 231 197 173 165
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
341-360 281 241 211 201 244 210 183 175
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
361-380 298 255 222 212 258 221 193 184
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
381-400 313 268 235 224 272 233 204 194
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
401-420 330 282 246 235 286 245 214 205
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
421-440 346 296 260 246 300 257 225 214
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
441-460 361 309 271 258 314 270 236 224
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
461-480 377 323 283 269 328 280 245 234
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
481-500 393 337 295 281 341 293 256 244
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
501-550 399 342 300 285 347 298 260 248
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
551-600 437 375 328 312 380 326 285 271
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
601-650 475 407 356 339 413 354 310 295
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
651-700 513 440 385 367 446 382 337 319
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
701-750 551 473 413 393 479 410 359 342
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
751-800 589 505 441 420 512 439 384 366
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
801-850 626 538 470 448 545 468 409 389
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
851-900 664 570 499 475 578 496 434 413
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
901-950 702 603 527 502 611 524 459 437
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
951-1.000 741 634 555 528 644 552 483 460
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.001-1.100 758 650 569 542 660 566 495 471
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.101-1.200 776 665 582 554 675 578 506 482
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.201-1.300 844 723 632 603 733 629 550 524
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.301-1.400 912 781 683 651 792 679 594 566
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.401-1.500 979 839 733 699 851 729 638 607
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.501-1.600 1.046 896 785 747 909 780 682 650
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.601-1.700 1.113 955 835 795 968 829 726 692
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.701-1.800 1.181 1.012 886 844 1.026 880 770 733
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.801-1.900 1.248 1.070 936 892 1.085 930 814 773
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.901-2.000 1.316 1.128 987 940 1.144 981 858 817
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.001-2.100 1.339 1.147 1.003 956 1.164 997 873 831
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.101-2.200 1.361 1.166 1.021 972 1.183 1.014 888 845
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.201-2.300 1.423 1.221 1.068 1.017 1.238 1.061 928 885
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.301-2.400 1.487 1.275 1.115 1.062 1.293 1.109 970 923
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.401-2.500 1.550 1.329 1.163 1.107 1.348 1.155 1.011 963
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Pentru parcursul C.F.R. se aplica o majorare de 2% preţurilor din acest tabel.
Pentru transportul maritim al mãrfurilor, care foloseşte linia de ferry-boat Constanta-Samsun, a se vedea secţiunea 2 paragraful 4 pct. 11 din tariful TRT.
Observatie: tabloul de preţuri unitare pentru import-export prezintã o modificare a distantei minimale de aplicare a tarifului de la 100 km - dupã cum s-a prevãzut în tariful turco-bulgar - la 20 km, dupã propunerea C.F.R. Preţurile unitare propuse ţin seama de diminuarea cu distanta relativã la zonele de 20 km.



TABELUL II

PREŢURILE UNITARE
pentru transportul feroviar al mãrfurilor de tranzit, cu vagon complet

- în centime elvetiene/100 kg -
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Distanta Clasa 1 Clasa 2
în km ────────────────────────────── ────────────────────────────
10 t 15 t 20 t 25 t 10 t 15 t 20 t 25 t
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6 7 8 9
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0-100 187 161 141 134 163 140 122 116
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
101-120 198 169 148 141 171 146 128 122
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
121-140 232 199 174 166 203 174 151 145
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
141-160 268 230 201 192 234 200 176 169
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
161-180 304 261 228 217 264 226 198 188
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
181-200 339 290 254 242 295 252 221 210
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
201-220 375 321 281 268 326 279 244 233
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
221-240 411 352 308 294 357 307 268 255
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
241-260 446 382 334 318 388 333 291 277
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
261-280 482 413 362 344 418 359 313 299
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
281-300 518 444 388 370 449 385 338 321
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
301-320 554 475 415 396 481 412 361 343
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
321-340 588 505 441 420 512 438 384 366
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
341-360 624 536 469 446 543 466 407 388
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
361-380 660 567 494 472 573 491 430 409
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
381-400 695 595 521 496 604 518 453 432
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
401-420 731 626 548 522 635 545 476 454
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
421-440 767 657 576 548 666 571 500 476
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
441-460 801 687 602 573 698 598 524 499
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
461-480 838 718 628 598 728 624 546 520
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
481-500 878 749 655 624 760 651 569 542
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
501-550 887 760 665 633 771 662 578 551
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
551-600 970 832 728 693 845 724 633 603
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
601-650 1.056 904 792 734 918 787 689 656
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
651-700 1.139 976 855 814 991 850 743 708
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
701-750 1.225 1.050 918 874 1.065 913 798 760
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
751-800 1.308 1.121 981 934 1.138 975 854 813
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
801-850 1.393 1.194 1.044 994 1.212 1.038 909 865
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
851-900 1.477 1.266 1.107 1.055 1.284 1.101 963 918
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
901-950 1.561 1.339 1.171 1.115 1.358 1.164 1.019 970
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
951-1.000 1.645 1.410 1.234 1.175 1.432 1.227 1.074 1.022
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.001-1.100 1.684 1.444 1.264 1.204 1.466 1.256 1.099 1.047
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.101-1.200 1.724 1.478 1.294 1.232 1.500 1.285 1.124 1.071
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.201-1.300 1.875 1.607 1.406 1.339 1.630 1.397 1.222 1.164
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.301-1.400 2.025 1.736 1.518 1.446 1.760 1.508 1.320 1.257
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.401-1.500 2.174 1.864 1.630 1.553 1.891 1.620 1.418 1.350
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.501-1.600 2.325 1.992 1.744 1.660 2.021 1.732 1.515 1.443
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.601-1.700 2.474 2.121 1.856 1.767 2.151 1.844 1.613 1.536
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.701-1.800 2.624 2.250 1.968 1.875 2.281 1.956 1.711 1.630
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.801-1.900 2.775 2.378 2.081 1.982 2.411 2.067 1.809 1.719
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.901-2.000 2.924 2.507 2.193 2.089 2.542 2.179 1.907 1.816
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.001-2.100 2.975 2.549 2.230 2.125 2.586 2.216 1.940 1.847
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.101-2.200 3.024 2.591 2.268 2.160 2.629 2.253 1.972 1.878
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.201-2.300 3.164 2.712 2.373 2.260 2.751 2.359 2.063 1.965
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.301-2.400 3.305 2.833 2.479 2.361 2.873 2.463 2.155 2.053
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.401-2.500 3.445 2.953 2.583 2.461 2.995 2.568 2.247 2.140
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


Pentru parcursul C.F.R. se aplica o majorare de 2% la preţurile cuprinse în acest tabel.


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016