Numãrul mãsurii: 2005/RO/16/P/PT/003
Titlul: Îmbunãtãţirea condiţiilor de navigaţie
pe Dunãre între Cãlãraşi şi Brãila şi
mãsuri complementare
Durata: Data începerii: data semnãrii
memorandumului de finanţare de
cãtre Comisie
Data finalizãrii: pânã la 31 decembrie
2010
Locaţia: Cãlãraşi, Ialomiţa, Brãila, Constanţa
Grupul: TEN-T, Coridorul VII (Dunãre, cãi
navigabile interioare)
2.1. Numele: Ministerul Finanţelor Publice (MFP)
Istvan Jakab, coordonatorul naţional
ISPA, secretar de stat
2.2. Adresa: Bd. Libertãţii nr. 12, cod 050741,
Bucureşti, România
E-mail: istvan.jakab@mfinante.gv.ro
3.1. Numele: Ministerul Transporturilor, Construcţiilor
şi Turismului
Florentina Teodorovici, responsabil
sectorial cu autorizarea finanţãrii prin
ISPA
3.2. Adresa: Bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1,
Bucureşti
3.3. E-mail: phare1@mt.ro
┌─────────────────────────────┬───────────────────┬───────────────────────┐
│ Categoria lucrãrii │ Începere │ Finalizare │
├─────────────────────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ Planificarea şi proiectarea,│ 15 aprilie 2004 │ 31 decembrie 2006 │
│ licitaţia de lucrãri │ │ │
├─────────────────────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ Faza de construire cu │ 1 ianuarie 2007 │ 31 decembrie 2009 │
│ supervizarea lucrãrilor │ │ │
├─────────────────────────────┼───────────────────┼───────────────────────┘
│ Faza operaţionalã │ 31 decembrie 2009 │
└─────────────────────────────┴───────────────────┘
───────────────────────────────────────────────────────────────
Beneficii totale 295.018.127 euro
Costuri 62.505.385 euro
Raport beneficiu/cost 8,10
VNA (2005) 232.512.742 euro
RIR 21,56%
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
┌──────────┬──────────────┬─────────────┬──────────┬────────────┬──────────┐
│ Costul │ Contribuţia │ Cheltuieli │ Costul │ Asistenţã │ Rata de │
│ total │ sectorului │ neeligibile │eligibil │ ISPA │ finanţare│
│ │ privat │ │ total │ │ │
├──────────┼──────────────┼─────────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
.700.820│ - │ 1.000.000 .700.820│ 18.850.410│ 50% │
└──────────┴──────────────┴─────────────┴──────────┴────────────┴──────────┘
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Detalierea provizorie a costurilor
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Articol Cost total Cost neeligibil Cost eligibil
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Lucrãri 34.250.000 - 34.250.000
Asistenţã tehnicã 2.150.000 - 2.150.000
Diverse şi neprevãzute (3,6%) 1.300.820 - 1.300.820
Costuri neeligibile 1.000.000 1.000.000 -
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL 38.700.820 1.000.000 37.700.820
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2005/RO/16/P/PT/003
PLAN DE ACHIZIŢII PROVIZORIU
┌──────────┬─────────────────────┬─────────────┬──────────┬────────────────────┐
│ │ │ │ Data │ │
│ │Descrierea lucrãrilor│ Tipul │estimatã │Rata de rambursare │
│Licitaţia │ şi serviciilor ce │contractului │ pentru │ a facturilor pentru│
│ nr. │urmeazã a fi licitate│ (lucrãri, │lansarea │ contactul specific │
│ │ │ furnizori │licitaţiei│ │
│ │ │sau servicii)│(luna/an) │ │
├──────────┼─────────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────────────┤
│ 1 │Asistenţã tehnicã/ │Servicii │ │Aşa cum este indicat│
│ │Supervizarea │PRAG │ │în art. 3.2. │
│ │lucrãrilor │ │ │ │
├──────────┼─────────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────────────┤
│ 2 │Lucrãri (pot fi │Lucrãri │ │Aşa cum este indicat│
│ │împãrţite în loturi │FIDIC + │ │în art. 3.2. │
│ │separate sau/şi │PRAG │ │ │
│ │oferte separate) │ │ │ │
├──────────┼─────────────────────┼─────────────┼──────────┼────────────────────┤
│Mai multe │Asistenţã tehnicã │Servicii │ │Aşa cum este indicat│
│ │(membrii votanţi) │PRAG │ │în art. 3.2. │
└──────────┴─────────────────────┴─────────────┴──────────┴────────────────────┘
-euro-
┌──────────┬──────────┬─────────┬──────────────────────────────────────────────────────────┬┬───────────┐
│ │ │ │ Cost eligibil ││ │
│ │ │ ├───────────────┬───────────────┬──────────────────────────┤│Imprumuturi│
│ Anul │ Cost │ Cost │ │ │ Autoritati nationale ││de la IFI │
│ │ total │ neeli │ Total │ ISPA ├──────────┬─────┬────┬────┤│(pentru │
│ │ │ gibil │ │ │ Guvern │Auto │Auto│Alte││ costuri │
│ │ │ │ │ │ │rita │rita│le ││ eligibile)│
│ │ │ │ │ │ │tea │tea │ ││ │
│ │ │ │ │ │ │regi │lo- │ ││ │
│ │ │ │ │ │ │onala│cala│ ││ │
├──────────┼──────────┼─────────┼──────────┬────┼──────────┬────┼──────────┼─────┼────┼────┤├─────┬─────┤
│ │ │ │ │ 4= │ 5 │ 6= │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 ││ 11 │ 12= │
│ 0 │ 1=2+3 │ 2 𗈗=5+7+8+9+𗈗/1 │ 𗈙/3 │ │ │ │ ││ │ 11/1│
│ │ │ │ 10 │ % │ │ % │ │ │ │ ││ │ % │
├──────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼─────┼────┼────┤├─────┼─────┤
│ 2000 │ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -││ -│ -│
├──────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼─────┼────┼────┤├─────┼─────┤
│ 2001 │ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -││ -│ -│
├──────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼─────┼────┼────┤├─────┼─────┤
│ 2002 │ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -││ -│ -│
├──────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼─────┼────┼────┤├─────┼─────┤
│ 2003 │ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -││ -│ -│
├──────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼─────┼────┼────┤├─────┼─────┤
│ 2004 │ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -││ -│ -│
├──────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼─────┼────┼────┤├─────┼─────┤
│ 2005 │ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -││ -│ 0│
├──────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼─────┼────┼────┤├─────┼─────┤
│ 2006 .700.820│ -.700.820│ 100.850.410│ 50.850.410│ -│ -│ -││ -𗈔,0% │
├──────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼─────┼────┼────┤├─────┼─────┤
│nedefalcate 1.000.000𗈕.000.000│ 𗈔,0 │ │ │ │ │ │ ││ 𗈔,0% │
│ pe ani │ │ │ -│ │ -│ -│ -│ -│ -│ -││ -│ │
├──────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼─────┼────┼────┤├─────┼─────┤
│ Total .700.820𗈕.000.000.700.820,4.850.410│ 50.850.410│ -│ -│ -││ -𗈔,0% │
└──────────┴──────────┴─────────┴──────────┴────┴──────────┴────┴──────────┴─────┴────┴────┴┴─────┴─────┘
Model ce va fi înaintat comitetului de monitorizare din ziua/luna/anul
FIŞA DE MONITORIZARE ISPA
Toate datele din raport trebuie sã fie actualizate pânã la 30 iunie sau 31 decembrie
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ 1A. Identificarea mãsurii │
│ Denumirea mãsurii: │
│ Codul mãsurii ISPA: │
│ Agenţia de implementare: │
│ Rata asistenţei ISPA: │
│ Data semnãrii memorandmumului de finanţare: - Comisia │
│ - Ţara │
│ Numãrul amendamentului memorandmumului de finanţare: - Comisia │
│ - Ţara │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1B. Agenţia de implementare (AI) │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Numele: │
│ Adresa: │
│ Codul poştal: Localitatea: │
│ Persoana de contact: │
│ Telefon: │
│ E-mail: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. Scurtã descriere cronologicã a activitãţilor/lucrãrilor realizate │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. Condiţii specifice referitoare la mãsurã (art. 8 al memorandumului │
│ de finanţare MF) │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Se va face referire la condiţiile specifice, dacã existã, şi se vor │
│ preciza modul în care au fost îndeplinite, precum şi data îndeplinirii│
│ acestora (numãrul scrisorii Comisiei prin care se aduce la cunoştinţã │
│ îndeplinirea condiţiilor respective). │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈘. ACTUALIZAREA PLANULUI DE ACHIZITII │
├────────────┬────────────┬──────────┬──────────────────────┬─────────────┬──────────┬───────────────┤
│ │ Data │ │ Data publicarii │ Costul │ Tipul │ │
│ Contract │ publicarii │ Tipul │anuntului de licitatie│contractului/│ co- │ Data semnarii │
│(Nr., Tip & │anuntului de│licitatiei├───────────┬──────────┤ costul │finantarii│ si numele │
│Descriere(*)│previzionare│vizate(**)│Daca nu s-a│ Daca s-a │estimativ al │ │castigatorului/│
│ │a licitatiei│ │ publicat │ publicat │contractului │Combinata/│ stadiu(***) │
│ │ │ ├───────────┼──────────┤- milioane │ paralela │ │
│ │ │ │ Data │Data, nr. │ euro - │ │ │
│ │ │ │estimativa │ MO/ │ │ │ │
│ │ │ │ │ Internet │ │ │ │
├────────────┼────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼───────────────┤
│Semnat │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼───────────────┤
│In ├────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼───────────────┤
│pregatire │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────┴────────────┴──────────┴───────────┴──────────┴─────────────┴──────────┴───────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈙. PLAN DE CHELTUIELI UM: EURO │
├───────┬──────────────────────┬───────────────────┬───────────────────┬───────────────┬─────────────┤
│ │Costul eligibil total │ Platile efectuate │Cheltuieli viitoare│ Cheltuieli │ Diferenta/ │
│ │ │ │ estimative │ totale │ Cost │
│ ├─────────┬────────────┼───────────┬───────┼───────────┬───────┼───────┬───────┤total % (9) =│
│ Anul │Estimarea│ Estimare │ (pana la │ (%) │(de la data│ (%) │ (7) = │ (%) │ [(7)-(2)]/ │
│ │initiala │acceptata**)│ data │(3)/(2)│raportarii)│(5)/(2)│(3)+(5)│(7)/(2)│ /total (2) │
│ │ *) │ curenta │raportarii)│ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ │ (1) │ (2) │ (3) │ (4) │ (5) │ (6) │ (7) │ (8) │ (9) │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2000 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2001 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2002 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Trim. 1│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 2│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 3│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 4│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2003 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Trim. 1│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 2│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 3│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 4│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2004 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2005 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2006 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ Total │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┴─────────┴────────────┴───────────┴───────┴───────────┴───────┴───────┴───────┴─────────────┤
│Propuneri de schimbare a planului de finantare Da [ ] Nu [ ] │
│Transmise la CE in data de: │
│Vor fi transmise la CE in data de: │
│Vor fi prezentate in cadrul Comitetului de Monitorizare (atasati planul si motivele schimbarii) │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈚. FISA INFORMATIVA PRIVIND EXECUTIA FIZICA SI FINANCIARA (*) │
├─────────┬─────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────┤
│ │ Executia fizica │ Executia financiara │
│Categorii├──────────┬────────────┬────────────┬────┼─────────────┬──────────┬──────────┬─────┬────────┤
│de chel- │Indicatori│ Executia │ Executia │ │ Indicatori │Cheltuieli│Cheltuieli│ │ │
│tuieli │fizici (*)│fizica de la│fizica pana │Rata│ financiari │ de la │ pana la │Rata │ │
│eligibile├──┬───────┤ ultimul │la actualul │exe-├────────┬────┤ ultimul │ actualul │execu│Progres │
│ │ │ │ Comitet de │ Comitet de │cuti│ Costul │ % │Comitet de│Comitet de│tiei │ fizic │
│ │UM│Canti- │Monitorizare│Monitorizare│ ei │eligibil│din │Monito- │Monito- │finan│ │
│ │ │tate │ │ │fizi│estimat │cost│rizare │rizare │ciare│ │
│ │ │ │ │ │ce │ (euro) │ │ │ │ % │ │
│ │ │ │ │ │ % │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼──┼───────┼────────────┼────────────┼────┼────────┼────┼──────────┼──────────┼─────┼────────┤
│ │ │ (1) │ (2) │ (3) 𗈘= │ (5) │(6) │ (7) │ (8) 𗈝=8/5=4*6/ │
│ │ │ │ │ │(3)/│ │ │ │ │ │ 100 │
│ │ │ │ │ │(1) │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼──┼───────┼────────────┼────────────┼────┼────────┼────┼──────────┼──────────┼─────┼────────┤
├─────────┼──┼───────┼────────────┼────────────┼────┼────────┼────┼──────────┼──────────┼─────┼────────┤
├─────────┼──┼───────┼────────────┼────────────┼────┼────────┼────┼──────────┼──────────┼─────┼────────┤
├─────────┼──┼───────┼────────────┼────────────┼────┼────────┼────┼──────────┼──────────┼─────┼────────┤
├─────────┼──┼───────┼────────────┼────────────┼────┼────────┼────┼──────────┼──────────┼─────┼────────┤
├─────────┼──┼───────┼────────────┼────────────┼────┼────────┼────┼──────────┼──────────┼─────┼────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Pro- │Progres │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │gres │ fizic │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │finan│ total │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ciar│ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │total│ │
└─────────┴──┴───────┴────────────┴────────────┴────┴────────┴────┴──────────┴──────────┴─────┴────────┘
(*) se vor acoperi 100% din costul eligibil.
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈛. Cauza diferentelor (daca exista) dintre executia fizica si cea financiara │
│ Explicatii privind intarzierile (daca exista) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈜. Probleme tehnice, financiare sau legale (anexa nr. III.1 la memorandumul de finantare) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Se va face referire la orice problema aparuta in implementarea masurii, inclusiv modificari ale │
│planului de finantare original si se va explica ce actiuni au fost intreprinse pentru a fi │
│corectate. │
│ Se va face referire la orice suspendare, corectie financiara si/sau iregularitate. │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈝. OBSERVATII SI RECOMANDARI ALE AUTORITATILOR DE INSPECTIE NATIONALE SI/SAU COMUNITARE (ANEXA │
│ NR. III.1 LA MEMORANDUMUL DE FINANTARE) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Se vor prezenta pe scurt observatiile sau recomandarile, daca exista, (cu referire la sursa) si se│
│va declara modul prin care s-a raspuns la acestea. │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
. MASURI ADOPTATE PENTRU PROMOVAREA ASISTENTEI COMUNITARE (ANEXA NR. III.6 LA MEMORANDUMUL PE │
│ FINANTARE) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Panouri ridicate la locul executiei? Da [ ] Nu [ ] │
│Mijloacele de comunicare utilizate pentru informarea publicului despre masura: │
│Presa [ ] Televiziune [ ] Radio [ ] │
│Alte mijloace audiovizuale [ ] │
│Tipul documentatiei tiparite aflata la dispozitia publicului: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
. DATA PREVAZUTA PENTRU FINALIZARE │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│In memorandumul de finantare initial (data finala initial stabilita): │
│In memorandumul de finantare curent (data finala in memorandumul de finantare de modificat): │
│Data prevazuta pentru finalizare: │
│Modificarea datei va fi propusa in comitetul de monitorizare: Da [ ] │
│ Nu [ ] │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
PROPUNEREA DE MODIFICARE ISPA
Autoritatea responsabila cu implementarea:
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈕. IDENTIFICAREA MASURII │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Denumirea masurii: │
│Autoritatea responsabila cu implementarea: │
│Codul ISPA al masurii: │
│Memorandum de finantare nr.: Data: │
│Rata asistentei ISPA: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖. SCHIMBAREA DATEI DE FINALIZARE A MASURII │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Data curenta: Data propusa pentru finalizare: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗. SCHIMBARI PROPUSE IN PLANUL DE FINANTARE *) Euro │
├────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┤
│ Cheltuieli eligibile totale conform │ Cheltuieli eligibile efectuate sau previziuni │
│ memorandumului de finantare in vigoare │ pentru cheltuielile totale │
├─────┬──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Dupa │ │ │
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Total│ │ │
├─────┴──────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┤
│ Solicitare de crestere a asistentei Da [ ] Nu [ ] │
│ │
│Suma cresterii solicitate (daca este cazul) euro │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘. MODIFICARI IN COSTURILE ELIGIBILE ALE MASURII EURO│
├───────────────────────┬─────────────────────────┬──────────────────────┬───────────────────────────┤
│Categoria de cheltuieli│Costuri totale eligibile │Modificarea solicitata│ Costuri totale eligibile │
│ **) │ curente │ │ propuse │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Taxe de │ │ │ │
│planificare/proiectare │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Organizare de santier │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Lucrari principale │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Utilaje si echipamente │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Asistenta tehnica │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Supervizare │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Altele (specificari) │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Total │ │ │ │
└───────────────────────┴─────────────────────────┴──────────────────────┴───────────────────────────┘
*) De anexat planul de finantare modificat
**) Categoriile sunt exemple, care trebuie ajustate cu scopul de a evidentia realitatea
proiectului. Este de dorit si o defalcare pe contract.
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈙. MODIFICARI ALE INDICATORILOR FIZICI │
├────────────────────┬────────────────────┬───────────────────────────────┬──────────────────────────┤
│ Tipul lucrarii │ Unitatea │Data estimata pentru finalizare│ Propuneri │
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┴────────────────────┴───────────────────────────────┴──────────────────────────┤
𗈚. MODIFICARI ALE CARACTERISTICILOR MASURII │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│A se detalia │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈛. MOTIVE PENTRU MODIFICARILE PROPUSE │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│A se detalia │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
CERTIFICAT INTERMEDIAR/FINAL SI DECLARATIE DE CHELTUIELI
SI CERERE DE PLATA
COMISIA EUROPEANA
ISPA
Certificat intermediar/final si declaratie de cheltuieli
si cerere de plata
(de transmis la Unitatea ........... a Directoratului General pentru
Politici Regionale prin intermediul canalelor oficiale)
Denumirea masurii:
.............................................................................
Memorandum de finantare nr. ........... din .................................
Referinta Comisiei (CCI Nr.) ................................................
CERTIFICAT
Subsemnatul ............................................, reprezentand Fondul
National desemnat de*1) ....................., certific ca toate cheltuielile
eligibile incluse in declaratia atasata, reprezentand contributii prin
intermediul asistentei ISPA si ale finantarii nationale, au fost platite in
conformitate cu progresele masurii
┌──┬──┬─────┐ ┌───────────────┬────┐
dupa*2): │ │ .. │ in valoare de: │ │euro│
└──┴──┴─────┘ └───────────────┴────┘
(zz/ll/) (Suma exacta pana la
doua zecimale)
___________
*1) Indicati instrumentul administrativ de desemnare in conformitate cu
sectiunea a III-a (8) si (9) din Anexa III.1, cu referinte adecvate si data.
*2) Data de incepere a eligibilitatii cheltuielilor conform Memorandumului
de Finantare.
Declaratia de cheltuieli atasata, detaliata pe categorii de cheltuieli, si pe
masura in cazul unui grup de proiecte, acopera cheltuieli pana la
┌──┬──┬─────┐
│ │ .. │ (zz/ll/)
└──┴──┴─────┘
si este parte integranta a acestui certificat, la fel ca raportul insotitor
asupra progreselor masurii comparat cu planurile/raportul final.
De asemenea, certific ca masura face progrese satisfacatoare in vederea
finalizarii ei/a fost incheiata in conformitate cu obiectivele si ca
informatiile date in raportul de progres/raportul final sunt corecte.
Certific, in plus, ca masura este in curs de implementare/a fost implementata
in conformitate cu termenii memorandumului de finantare, in special in ceea
ce priveste:
1. conformitatea cu reglementarile privind protectia mediului,
transporturile (inclusiv retelele transeuropene), concurenta, si acordarea
contractelor publice (Ghidul practic pentru PHARE, ISPA si SAPARD);
2. aplicarea procedurilor de management si control pentru masura, in special
pentru verificarea realitatii cheltuielilor reclamate si executia adecvata a
masurii in conformitate cu sectiunea a 4-a din anexa nr. III.5, precum si
pentru prevenirea, descoperirea si corectarea iregularitatilor, urmarirea
fraudelor si recuperarea sumelor platite nejustificat.
In conformitate cu sectiunea a X-a a anexei nr. III.1, documentele
justificative sunt si vor continua sa fie disponibile pentru o perioada de
minimum 5 ani de la plata finala de catre Comisie.
Certific ca:
1. declaratia de cheltuieli este corecta si reiese din sistemele contabile
bazate pe documente justificative verificabile;
2. Declaratia de cheltuieli si cererea de plata iau in considerare orice
recuperare facuta si dobanda primita pentru acestea;
3. Detaliile privind tranzactiile realizate sunt inregistrate, acolo unde
este posibil, pe format electronic si sunt disponibile la cererea
departamentelor responsabile ale Comisiei.
┌──┬──┬─────┐
Data │ │ .. │ (zz/ll/)
└──┴──┴─────┘
Numele cu majuscule,
stampila si semnatura autoritatii competente
DECLARATIE DE CHELTUIELI EFECTUATE IN CADRUL MASURII*1)
Document nr. (CCI cod)
Denumirea masurii
Data
┌──────────────┬─────────────┬────────────┬───────────────┬───────────────────┬────────────┐
│ │ Total │Cheltuielile│ Total │Cheltuielile facute│Cheltuieli │
│ Categoria de │ cheltuieli │certificate │ cheltuieli │la aceasta data, ca│estimative │
│ cheltuieli │ facute la │in prezenta │ planificate │procent din bugetul│necesare │
│ │ data (intre │ declaratie │(buget initial)│ initial (%) │pentru │
│ │..*2) si ...)│ │ │ │incheierea │
│ │ │ │ │ │ masurii │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼────────────┤
𗈕. Planificare│ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼────────────┤
𗈖. Studii de │ │ │ │ │ │
│fezabilitate, │ │ │ │ │ │
│proiectare │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼────────────┤
𗈗. Pregatirea │ │ │ │ │ │
│santierului │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼────────────┤
𗈘. Cladiri si │ │ │ │ │ │
│constructie │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼────────────┤
𗈙. Echipament │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼────────────┤
𗈚. Asistenta │ │ │ │ │ │
│tehnica, │ │ │ │ │ │
│pregatirea │ │ │ │ │ │
│documentelor │ │ │ │ │ │
│de licitatie │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼────────────┤
𗈛. Altele │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼────────────┤
│ TOTAL │ │ │ │ │ │
└──────────────┴─────────────┴────────────┴───────────────┴───────────────────┴────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────┐
│Suma ordonata a fi recuperata │ │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│Debitor │ │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│Data de emitere a ordinului de recuperare │ │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│Autoritatea care a emis ordinul de recuperare│ │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│Data recuperarii │ │
├─────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────┤
│Suma recuperata │ │
└─────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────┘
Denumirea masurii: .........................................................
Referinta Comisiei (CCI Nr.) ...............................................
Ca urmare a prevederilor sectiunii a III-a (1) din anexa nr. III.1,
subsemnatul .........(numele cu majuscule, stampila, pozitia si semnatura
autoritatii competente)........, solicit plata sumei de ...... euro ca plata
intermediara/finala*1).
___________
*1) stergeti daca este cazul.
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│(a) Raportul asupra progreselor masurii in ceea ce priveste indicatorii │- Este inclus │
│ fizici si financiari si care demonstreaza conformitatea sa cu decizia│ │
│ de acordare a asistentei, incluzand conditiile specifice stabilite │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│(b) Ultimul raport de progres/raportul final asupra implementarii │-A fost transmis│
│ solicitat conform sectiunilor a V-a si a X-a ale anexei nr. III.1, │- Este inclus │
│ inclusiv in cel de-al doilea caz, detalii privind conformitatea cu │ │
│ Ghidul Practic pentru PHARE, ISPA si SAPARD │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│(c) Observatii si recomandari facute de autoritatile de audit nationale │- S-a actionat │
│ si/sau comunitare, in special corectarea iregularitatilor banuite sau│in conformitate │
│ dovedite │- Nu s-au facut │
│ │observatii sau │
│ │recomandari │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│(d) Principalele probleme de ordin tehnic, financiar si juridic aparute │- Sunt indicate │
│ si masuri pentru corectarea lor │- Nici una │
│ │observata │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│(e) Analiza oricarei abateri de la planul financiar initial │- A fost │
│ │transmisa │
│ │- Este inclusa │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│(f) Masuri de publicitate luate in legatura cu masura │- Sunt indicate │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────┤
│(g) Nici una din cheltuielile certificate nu a fost suspendata conform │ │
│ sectiunii a VIII-a (3) a anexei nr. III.1 │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┘
Plata trebuie facuta catre:
┌─────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────┐
│Beneficiarul: │ │
├─────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│Banca: │ │
├─────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cont nr. │ │
├─────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│Titularul contului │ │
│(daca este diferit de beneficiar)│ │
└─────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──┬──┬─────┐
Data │ │ ...│ (zz/ll/)
└──┴──┴─────┘
Nume cu majuscule, stampila, pozitia si
semnatura autoritatii competente
MODEL INDICATIV AL DECLARAŢIEI LA FINALIZAREA MÃSURII*1)
(secţiunea a 14-a)
Cãtre Comisia Europeanã, Directoratul General pentru Politicã Regionalã
Introducere
1. Subsemnatul ......(se specificã numele, funcţia şi serviciul)....... am
examinat declaraţia finalã de platã pentru .......(numele şi numãrul de
referinţã CCI ale mãsurii finanţate prin ISPA)........... şi cererea cãtre
Comisie pentru plata finalã a sumelor provenite din ajutorul Comunitãţii.
Exemplu
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Titlul proiectului │
│ Localizarea │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ┌───────────────────────┐ │
│ │Sigla Uniunii Europene │ Finantat de: │
│ └───────────────────────┘ │
│ Uniunea Europeana .... euro .... │
│ (asistenta) (moneda │
│ nationala) │
│ │
│ IFI (imprumut) .... euro .... │
│ (moneda │
│ nationala) │
│ │
│Autoritatea de implementare: [Ministerul .....] │
│ [Agentia ........] │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Beneficiar: [Numele beneficiarului] │
│ │
│Supervizare si management: [Numele firmei] │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Contractant: [Numele contractantului] │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘