Numãrul mãsurii: 2005/RO/16/P/PT/002
Denumirea mãsurii: Reconstructia secţiunilor de infrastructura feroviara şi
rutiera distruse
de inundatii în lunile iulie şi august 2005
Durata: Data începerii: data semnãrii memorandumului de
finanţare de cãtre
Comisie
Data finalizarii: 31 decembrie 2009
Localizare: Giurgiu, Vrancea şi Bacau, în estul României (judeţul
Giurgiu se afla în Regiunea 3 Sud-Muntenia, judeţul
Vrancea se afla în Regiunea 2 Sud-Est şi judeţul Bacau
se afla în Regiunea 1 Nord-Est)
Grupul: TEN-T, Coridorul IX (cale feratã şi drumuri), drumuri
care fac legatura cu Coridorul IX
Anexa nr. I Descrierea mãsurii
Anexa nr. I.a Plan de achiziţii
Anexa nr. II Plan financiar
Anexa nr. III
Anexa nr. III.1 Prevederi financiare privind
implementarea ISPA
Anexa nr. III.2 Prevederi privind eligibilitatea
cheltuielilor pentru mãsurile
finanţate prin ISPA
Anexa nr. III.3 Model pentru raportarea cãtre Comitetul
de Monitorizare şi pentru solicitarea de
modificãri
Anexa nr. III.4 Sisteme de management şi control a
asistenţei nerambursabile acordate prin
ISPA şi proceduri pentru realizarea de
corectii financiare
Anexa nr. III.5 Acord cu privire la iregularitati şi la
recuperarea sumelor încasate eronat prin
ISPA
Anexa nr. III.6 Cerinţe privind informarea şi
publicitatea
8.1. Cai ferate
┌────────────────────────────────┬───────────────────────┬─────────────────────┐
│ Categoria de lucrare │ Data începerii │ Data finalizarii │
├────────────────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┤
│Planificare şi proiectare │ iulie 2005 │ octombrie 2005 │
├────────────────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┤
│Construcţie │ mai 2006 │ decembrie 2008 │
├────────────────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┤
│Supervizare │ mai 2006 │ decembrie 2009 │
└────────────────────────────────┴───────────────────────┴─────────────────────┘
8.2 Drumuri
┌────────────────────────────────┬───────────────────────┬─────────────────────┐
│ Categoria de lucrare │ Data începerii │ Data finalizarii │
├────────────────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┤
│Planificare şi proiectare │ august 2005 │ decembrie 2005 │
├────────────────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┤
│Construcţie │ mai 2006 │ mai 2007 │
├────────────────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┤
│Supervizare │ mai 2006 │ mai 2008 │
└────────────────────────────────┴───────────────────────┴─────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Defalcarea orientativa a costurilor - Reconstructia infrastructurii feroviare afectate de │
│inundatii │
├─────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┬───────────┬───────────┤
│ Articol │ Costuri │ Costuri │ Costuri │
│ │ totale │neeligibile│ eligibile │
├─────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┴───────────┴───────────┤
│Lucrãri de reconstrucţie: │
├─────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┬───────────┬───────────┤
│- Sectorul Focsani-Putna Seaca .300.000 │ - .300.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│- Sectorul Bucureşti Progresu-Giurgiu │ 9.300.000 │ - │ 9.300.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│- Taxe/avize, alte cheltuieli neeligibile │ 500.000 │ 500.000 │ - │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│- Supervizare (asistenta tehnica pe termen lung) │ 1.500.000 │ - │ 1.500.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Asistenta tehnica pe termen-scurt (pentru revizuirea │ 300.000 │ - │ 300.000 │
│documentelor de licitaţie, evaluarea ofertelor, │ │ │ │
│selectarea membrilor evaluatori) │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Cheltuieli neprevãzute (10%) │ 2.440.000 │ - │ 2.440.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Total (Infrastructura feroviara) .340.000 │ 500.000 .840.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┴───────────┴───────────┤
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Defalcarea orientativa a costurilor - Reconstructia infrastructurii rutiere afectate de │
│inundatii │
├─────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┬───────────┬───────────┤
│ Articol │ Costuri │ Costuri │ Costuri │
│ │ totale │neeligibile│ eligibile │
├─────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┴───────────┴───────────┤
│Lucrãri de reconstrucţie: │
├─────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┬───────────┬───────────┤
│- Drumul naţional nr. 12A │ 3.000.000 │ - │ 3.000.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│- Drumul naţional nr. 12B │ 4.950.000 │ - │ 4.950.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│- Drumul naţional nr. 2L │ 5.750.000 │ - │ 5.750.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│- Drumul naţional nr. 2M .300.000 │ - .300.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Total lucrãri .000.000 │ - .000.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Taxe/avize, alte cheltuieli neeligibile │ 1.000.000 │ 1.000.000 │ - │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Supervizare (asistenta tehnica pe termen lung) │ 1.800.000 │ - │ 1.800.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Asistenta tehnica pe termen-scurt (pentru revizuirea │ 300.000 │ - │ 300.000 │
│documentelor de licitaţie, evaluarea ofertelor, │ │ │ │
│selectarea membrilor evaluatori) │ │ │ │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Cheltuieli neprevãzute (10%) │ 2.810.000 │ - │ 2.810.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Total (Infrastructura rutiera) .910.000 │ 1.000.000 .910.000 │
├─────────────────────────────────────────────────────────┴───────────┴───────────┴───────────┤
├──────────────┬───────────────┬───────────────┬────────────────┬──────────────┬──────────────┤
│ │ Contribuţia │ Cheltuieli │ Total │ Asistenta │ Rata │
│ Cost total │ sectorului │ neeligibile │ cheltuieli │ ISPA │ asistenţei │
│ │ privat │ │ eligibile │ │ (%) │
├──────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────────┼──────────────┼──────────────┤
│ 59.250.000 │ - │ 1.500.000 │ 57.750.000 │ 49.087.500 │ 85 │
└──────────────┴───────────────┴───────────────┴────────────────┴──────────────┴──────────────┘
┌─────────┬───────────────────────────────────────┬────────────────┬───────────────┬───────────────┐
│ │ │ Tipul │ Previziuni │ Rata de │
│ │ │ contractului │ privind │ rambursare a │
│Licitaţia│Descrierea lucrãrilor şi a serviciilor │ (lucrãri, │ lansarea │ facturilor │
│ nr. │ ce urmeazã a fi licitate │ achiziţii sau │ licitaţiei │ aferente │
│ │ │ servicii) │ (luna/an) │ contractului │
│ │ │ │ │ specific │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ 1 │Lucrãri de reconstrucţie a caii ferate:│ lucrãri │decembrie 2005 │ 85% │
│ │Secţiunea Focsani-Putna Seaca │ │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ 2 │Lucrãrile de reconstrucţie feroviara: │ lucrãri │decembrie 2005 │ 85% │
│ │Secţiunea Bucureşti Progresu-Giurgiu │ │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ 3 │Asistenta tehnica - supervizarea │ servicii │decembrie 2005 │ 85% │
│ │lucrãrilor feroviare │ │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ 4 │Reconstructia drumurilor afectate de │ lucrãri │decembrie 2005 │ 85% │
│ │inundatii în Bacau │ │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ 5 │Reconstructia drumurilor afectate de │ lucrãri │decembrie 2005 │ 85% │
│ │inundatii în Vrancea │ │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ 6 │Asistenta tehnica - supervizarea │ servicii │decembrie 2005 │ 85% │
│ │lucrãrilor rutiere │ │ │ │
├─────────┼───────────────────────────────────────┼────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ Altele │Asistenta tehnica pe termen scurt │ servicii │noiembrie 2005 │ 85% │
│ │pentru revizuirea documentelor de │ │ │ │
│ │licitaţie şi asigurarea membrilor │ │ │ │
│ │votanti independenţi pentru evaluarea │ │ │ │
│ │ofertelor │ │ │ │
└─────────┴───────────────────────────────────────┴────────────────┴───────────────┴───────────────┘
euro
┌──────────┬──────────┬───────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┬┬───────────┐
│ │ │ │ Cost eligibil ││ │
│ │ │ ├───────────────┬───────────────┬───────────────────────────────────────┤│Împrumuturi│
│ Anul │ Cost │ Cost │ │ │ Autoritãţi naţionale ││de la IFI* │
│ │ total │neeligibil │ Total │ ISPA ├──────────┬──────────┬──────────┬──────┤│ │
│ │ │ │ │ │ Guvern │Autoritãţi│Autoritãţi│Alte ││ │
│ │ │ │ │ │ │regionale │ locale │surse*││ │
├──────────┼──────────┼───────────┼──────────┬────┼──────────┬────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────┬─────┤
│ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 ││ 11 │ 12 │
│ │ │ │=5+7+8+9+ │(%) │ │(%) │ │ │ │ ││ │ (%) │
│ │ =2+3 │ │ 10 │=3/1│ │=5/3│ │ │ │ ││ │=11/1│
├──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────┼─────┤
│ 2000 │ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -││ -│ -│
├──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────┼─────┤
│ 2001 │ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -││ -│ -│
├──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────┼─────┤
│ 2002 │ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -││ -│ -│
├──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────┼─────┤
│ 2003 │ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -││ -│ -│
├──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────┼─────┤
│ 2004 │ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -││ -│ -│
├──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────┼─────┤
│ 2005 .875.000│ -.875.000│ 100.543.750│ 85│ 4.331.250│ -│ -│ -││ -│ 0│
├──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────┼─────┤
│ 2006 .875.000│ -.875.000│ 100.543.750│ 85│ 4.331.250│ -│ -│ -││ -│ 0│
├──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────┼─────┤
│nedefalcat│ 1.500.000│ 1.500.000│ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
│ pe ani │ │ │ -│ 0│ -│ -│ -│ -│ -│ -││ -│ 0│
├──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────┼─────┤
│ Total .250.000│ 1.500.000.750.000,5.087.500│ 85│ 8.662.500│ -│ -│ -││ -│ 0│
└──────────┴──────────┴───────────┴──────────┴────┴──────────┴────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────┴┴─────┴─────┘
_________
* a se specifica
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ FIŞA DE MONITORIZARE ISPA │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Toate datele din raport trebuie sa fie actualizate pana la 30 iunie sau 31 decembrie
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈕A. IDENTIFICAREA MÃSURII │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Denumirea mãsurii: │
│Codul mãsurii ISPA: │
│Agenţia de Implementare: │
│Rata asistenţei ISPA: │
│Data semnãrii Memorandumului de finanţare: - Comisia │
│ - Ţara │
│Numãrul amendamentului Memorandumului de finanţare: - Comisia │
│ - Ţara │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕B. AGENŢIA DE IMPLEMENTARE (AI) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numele: │
│Adresa: │
│Codul poştal: Localitatea: │
│Persoana de contact: │
│Telefon: │
│E-mail: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖. SCURTA DESCRIERE CRONOLOGICÃ A ACTIVITÃŢILOR/LUCRÃRILOR REALIZATE │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗. CONDIŢII SPECIFICE REFERITOARE LA MÃSURA (ARTICOLUL 8 AL MEMORANDUMULUI DE FINANŢARE MF) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Se va face referire la condiţiile specifice, dacã exista, şi se va preciza modului în care au │
│fost îndeplinite, precum şi data îndeplinirii acestora (nr. scrisorii Comisiei prin care se │
│aduce la cunostinta îndeplinirea condiţiilor respective). │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘. ACTUALIZAREA PLANULUI DE ACHIZIŢII │
├────────────┬────────────┬──────────┬──────────────────────┬─────────────┬──────────┬───────────────┤
│ │ Data │ │ Data publicãrii │ Costul │ Tipul │ │
│ Contract │ publicãrii │ Tipul │anunţului de licitaţie│contractului/│ co- │ Data semnãrii │
│(Nr., Tip & │anunţului de│licitaţiei├───────────┬──────────┤ costul │finanţãrii│ şi numele │
│Descriere(*)│previzionare│vizate(**)│Dacã nu s-a│ Dacã s-a │estimativ al │ │castigatorului/│
│ │a licitaţiei│ │ publicat │ publicat │contractului │Combinata/│ stadiu(***) │
│ │ │ ├───────────┼──────────┤milioane euro│ paralela │ │
│ │ │ │ Data │Data, nr. │ │ │ │
│ │ │ │estimativã │ MO/ │ │ │ │
│ │ │ │ │ Internet │ │ │ │
├────────────┼────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼───────────────┤
│Semnat │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼───────────────┤
│În ├────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼───────────────┤
│pregãtire │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────┴────────────┴──────────┴───────────┴──────────┴─────────────┴──────────┴───────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈙. PLAN DE CHELTUIELI UM: EURO │
├───────┬──────────────────────┬───────────────────┬───────────────────┬───────────────┬─────────────┤
│ │Costul eligibil total │ Plãţile efectuate │Cheltuieli viitoare│ Cheltuieli │ Diferenţa/ │
│ │ │ │ estimative │ totale │ Cost │
│ ├─────────┬────────────┼───────────┬───────┼───────────┬───────┼───────┬───────┤total % (9) =│
│ Anul │Estimarea│ Estimare │ (pana la │ (%) │(de la data│ (%) │ (7) = │ (%) │ (7)-(2)/ │
│ │iniţialã │acceptatã**)│ data │(3)/(2)│raportarii)│(5)/(2)│(3)+(5)│(7)/(2)│ /total (2) │
│ │ *) │ curenta │raportarii)│ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ │ (1) │ (2) │ (3) │ (4) │ (5) │ (6) │ (7) │ (8) │ (9) │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2000 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2001 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2002 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Trim. 1│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 2│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 3│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 4│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2003 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Trim. 1│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 2│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 3│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 4│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2004 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2005 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2006 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ Total │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┴─────────┴────────────┴───────────┴───────┴───────────┴───────┴───────┴───────┴─────────────┤
│Propuneri de schimbare a planului de finanţare Da [ ] Nu [ ] │
│Transmise la CE în data de: │
│Vor fi transmise la CE în data de: │
│Vor fi prezentate în cadrul Comitetului de Monitorizare (atasati planul şi motivele schimbãrii) │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈚. FIŞA INFORMATIVA PRIVIND EXECUŢIA FIZICA ŞI FINANCIARÃ (*) │
├─────────────┬───────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ Execuţia fizica │ Execuţia financiarã │
│Categorii de ├───────────────┬────────────┬────────────┬─────────┼─────────────┬────────────┬────────────┬──────────┬──────────┤
│ cheltuieli │ Indicatori │ Execuţia │ Execuţia │ │ Indicatori │ Cheltuieli │ Cheltuieli │ │ │
│eligibile (*)│ fizici (*) │fizica de la│fizica pana │ Rata │ financiari │ de la │ pana la │ Rata │ │
│ ├─────┬─────────┤ ultimul │la actualul │execuţiei├────────┬────┤ ultimul │ actualul │execuţiei │ Progres │
│ │ │ │ Comitet de │ Comitet de │ fizice │ Costul │ % │ Comitet de │ Comitet de │financiare│ fizic │
│ │ UM │Cantitate│Monitorizare│Monitorizare│ (%) │eligibil│din │Monitorizare│Monitorizare│ % │ │
│ │ │ │ │ │ │estimat │cost│ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ (euro) │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────────┼────────┼────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ (1) │ (2) │ (3) 𗈘-(3)/(1)│ (5) │(6) │ (7) │ (8) │ 9=8/5 =4*6/100│
├─────────────┼─────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────────┼────────┼────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────────┼─────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────────┼────────┼────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────────┼─────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────────┼────────┼────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────────┼─────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────────┼────────┼────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────────┼─────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────────┼────────┼────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────────┼─────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────────┼────────┼────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ Progres │ Progres │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │financiar │ fizic │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ total │ total │
├─────────────┴─────┴─────────┴────────────┴────────────┴─────────┴────────┴────┴────────────┴────────────┴──────────┴──────────┤
│(*) se va acoperi 100% din costul eligibil. │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈛. CAUZA DIFERENŢELOR (DACÃ EXISTA) DINTRE EXECUŢIA FIZICA ŞI CEA FINANCIARÃ │
│ EXPLICAŢII PRIVIND ÎNTÂRZIERILE (DACÃ EXISTA) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈜. PROBLEME TEHNICE, FINANCIARE SAU LEGALE (ANEXA NR. III.1 LA MEMORANDUMUL DE FINANŢARE) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Se va face referire la orice problema aparuta în implementarea mãsurii, inclusiv modificãri ale │
│planului de finanţare original şi se va explica ce acţiuni au fost întreprinse pentru a fi │
│corectate. │
│ Se va face referire la orice suspendare, corectie financiarã şi/sau iregularitate. │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈝. OBSERVAŢII ŞI RECOMANDÃRI ALE AUTORITÃŢILOR DE INSPECŢIE NAŢIONALE ŞI/SAU COMUNITARE (ANEXA │
│ NR. III.1 LA MEMORANDUMUL DE FINANŢARE) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Se vor prezenta pe scurt observaţiile sau recomandãrile, dacã exista, (cu referire la sursa) şi se│
│va declara modul prin care s-a rãspuns la acestea. │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
. MÃSURI ADOPTATE PENTRU PROMOVAREA ASISTENŢEI COMUNITARE (ANEXA NR. III.6 LA MEMORANDUMUL PE │
│ FINANŢARE) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Panouri ridicate la locul execuţiei? Da [ ] Nu [ ] │
│Mijloacele de comunicare utilizate pentru informarea publicului despre mãsura: │
│Presa [ ] Televiziune [ ] Radio [ ] │
│Alte mijloace audio-vizuale [ ] │
│Tipul documentaţiei tipãrite aflatã la dispoziţia publicului: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
. DATA PREVÃZUTÃ PENTRU FINALIZARE │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│În memorandumul de finanţare iniţial (data finala iniţial stabilitã): │
│În memorandumul de finanţare curent (data finala în memorandumul de finanţare de modificat): │
│Data prevãzutã pentru finalizare: │
│Modificarea datei va fi propusã în comitetul de monitorizare: Da [ ] │
│ Nu [ ] │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ PROPUNEREA DE MODIFICARE ISPA │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Autoritatea responsabilã cu implementarea:
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈕. IDENTIFICAREA MÃSURII │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Denumirea mãsurii: │
│Autoritatea responsabilã cu implementarea: │
│Codul ISPA al mãsurii: │
│Memorandum de finanţare nr.: Data: │
│Rata asistenţei ISPA: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖. SCHIMBAREA DATEI DE FINALIZARE A MÃSURII │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Data curenta: Data propusã pentru finalizare: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗. SCHIMBÃRI PROPUSE ÎN PLANUL DE FINANŢARE (*) Euro│
├─────┬──────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┤
│ │ Cheltuieli eligibile totale conform │ Cheltuieli eligibile efectuate sau previziuni │
│ │ memorandumului de finanţare în vigoare │ pentru cheltuielile totale │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Dupã │ │ │
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Total│ │ │
├─────┴──────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┤
│ Solicitare de creştere a asistenţei Da [ ] Nu [ ] │
│ │
│Suma creşterii solicitate (dacã este cazul) euro │
│ │
│(*) De anexat planul de finanţare modificat │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘. MODIFICÃRI ÎN COSTURILE ELIGIBILE ALE MÃSURII EURO│
├───────────────────────┬─────────────────────────┬──────────────────────┬───────────────────────────┤
│Categoria de cheltuieli│Costuri totale eligibile │Modificarea solicitatã│ Costuri totale eligibile │
│ (*) │ curente │ │ propuse │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Taxe de │ │ │ │
│planificare/proiectare │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Organizare de şantier │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Lucrãri principale │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Utilaje şi echipamente │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Asistenta tehnica │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Supervizare │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Altele (specificari) │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Total │ │ │ │
└───────────────────────┴─────────────────────────┴──────────────────────┴───────────────────────────┘
(*) Categoriile sunt exemple, care trebuie ajustate cu scopul de a evidenţia realitatea
proiectului. Este de dorit şi o defalcare pe contract.
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈙. MODIFICÃRI ALE INDICATORILOR FIZICI │
├────────────────────┬────────────────────┬───────────────────────────────┬──────────────────────────┤
│ Tipul lucrãrii │ Unitatea │Data estimatã pentru finalizare│ Propuneri │
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┴────────────────────┴───────────────────────────────┴──────────────────────────┤
𗈚. MODIFICÃRI ALE CARACTERISTICILOR MÃSURII │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│A se detalia │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈛. MOTIVE PENTRU MODIFICÃRILE PROPUSE │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│A se detalia │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
CERTIFICAT INTERMEDIAR/FINAL ŞI DECLARAŢIE DE CHELTUIELI
ŞI CERERE DE PLATA
COMISIA EUROPEANÃ
ISPA
Certificat intermediar/final şi declaraţie de cheltuieli
şi cerere de plata
(De transmis la Unitatea ........... a Directoratului General pentru
Politici Regionale prin intermediul canalelor oficiale)
Denumirea mãsurii:
.............................................................................
Memorandum de finanţare nr. ........... din .................................
Referinta Comisiei (CCI Nr.) ................................................
CERTIFICAT
Subsemnatul ............................................, reprezentând Fondul
Naţional desemnat de*5) ....................., certific ca toate cheltuielile
eligibile incluse în declaraţia ataşatã, reprezentând contribuţii prin
intermediul asistenţei ISPA şi ale finanţãrii naţionale, au fost plãtite în
conformitate cu progresele mãsurii
┌──┬──┬─────┐ ┌───────────────┬────┐
dupã*6): │ │ │ în valoare de: │ │euro│
└──┴──┴─────┘ └───────────────┴────┘
zz ll (Suma exactã pana la
doua zecimale)
___________
*5) Indicaţi instrumentul administrativ de desemnare în conformitate cu
Secţiunea III (8) şi (9) din Anexa III.1, cu referinte adecvate şi data.
*6) Data de începere a eligibilitãţii cheltuielilor conform Memorandumului
de Finanţare.
Declaraţia de cheltuieli ataşatã, detaliatã pe categorii de cheltuieli, şi pe
mãsura în cazul unui grup de proiecte, acoperã cheltuieli pana la
┌──┬──┬─────┐
│ │ │ (zz/ll/)
└──┴──┴─────┘
şi este parte integrala a acestui certificat, la fel ca raportul insotitor
asupra progreselor mãsurii comparat cu planurile/raportul final.
De asemenea, certific ca mãsura face progrese satisfãcãtoare în vederea
finalizarii ei/a fost încheiatã în conformitate cu obiectivele şi ca
informaţiile date în raportul de progres/raportul final sunt corecte.
Certific, în plus, ca mãsura este în curs de implementare/a fost implementata
în conformitate cu termenii memorandumului de finanţare, în special în ceea
ce priveşte:
(1) Conformitatea cu reglementãrile privind protecţia mediului,
transporturile (inclusiv reţelele trans-europene), concurenta, şi acordarea
contractelor publice (Ghidul practic pentru PHARE, ISPA şi SAPARD);
(2) Aplicarea procedurilor de management şi control pentru mãsura, în special
pentru verificarea realitãţii cheltuielilor reclamate şi execuţia adecvatã a
mãsurii în conformitate cu secţiunea a 4-a şi prevenirea, descoperirea şi
corectarea iregularitatilor, urmãrirea fraudelor şi recuperarea sumelor
plãtite nejustificat (anexa nr. III.5).
În conformitate cu secţiunea a XII-a a anexei nr. III.1, documentele
justificative sunt şi vor continua sa fie disponibile pentru o perioada de
minimum 5 ani de la plata finala de cãtre Comisie.
Certific ca:
(1) Declaraţia de cheltuieli este corecta şi reiese din sistemele contabile
bazate pe documente justificative verificabile;
(2) Declaraţia de cheltuieli şi cererea de plata iau în considerare orice
recuperare facuta şi dobanda primitã pentru acestea;
(3) Detaliile privind tranzacţiile realizate sunt înregistrate, acolo unde
este posibil, pe format electronic şi sunt disponibile la cererea
departamentelor responsabile ale Comisiei.
┌──┬──┬─────┐
Data │ │ │ (zz/ll/)
└──┴──┴─────┘
Numele cu majuscule,
ştampila şi semnatura autoritãţii competente
Declaraţie de cheltuieli efectuate în cadrul mãsurii*7)
Document nr. (CCI cod)
Denumirea mãsurii
Data
┌──────────────┬─────────────┬────────────┬───────────────┬───────────────────┬───────────────┐
│ │ Total │Cheltuielile│ Total │Cheltuielile fãcute│ Cheltuieli │
│ Categoria de │ cheltuieli │certificate │ cheltuieli │la aceasta data, ca│ estimative │
│ cheltuieli │ fãcute la │în prezenta │ planificate │procent din bugetul│necesare pentru│
│ │ data (între │ declaraţie │(buget iniţial)│ iniţial (%) │ încheierea │
│ │..*8) şi ...)│ │ │ │ mãsurii │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
𗈕. Planificare│ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
𗈖. Studii de │ │ │ │ │ │
│fezabilitate, │ │ │ │ │ │
│proiectare │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
𗈗. Pregãtirea │ │ │ │ │ │
│şantierului │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
𗈘. Clãdiri şi │ │ │ │ │ │
│construcţie │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
𗈙. Echipament │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
𗈚. Asistenta │ │ │ │ │ │
│tehnica, │ │ │ │ │ │
│pregãtirea │ │ │ │ │ │
│documentelor │ │ │ │ │ │
│de licitaţie │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
𗈛. Altele │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
│ TOTAL │ │ │ │ │ │
└──────────────┴─────────────┴────────────┴───────────────┴───────────────────┴───────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Suma ordonatã a fi recuperatã │ │
├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Debitor │ │
├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Data de emitere a ordinului de recuperare │ │
├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Autoritatea care a emis ordinul de recuperare│ │
├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Data recuperãrii │ │
├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Suma recuperatã │ │
└─────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┘
Denumirea mãsurii: .........................................................
Referinta Comisiei (CCI Nr.) ...............................................
Ca urmare a prevederilor secţiunii a III-a (1) din anexa nr. III.1,
subsemnatul (numele cu majuscule, ştampila, poziţia şi semnatura autoritãţii
competente), solicit plata sumei de ................... euro ca plata
intermediara/finala*9).
___________
*9) stergeti dacã este cazul.
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│(a) Raportul asupra progreselor mãsurii în ceea ce priveşte indicatorii │- Este inclus │
│ fizici şi financiari şi care demonstreaza conformitatea sa cu decizia │ │
│ de acordare a asistenţei, incluzând condiţiile specifice stabilite │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│(b) Ultimul raport de progres/raportul final asupra implementarii │- A fost transmis │
│ solicitat conform secţiunilor a V-a şi a X-a ale anexei nr. III.1, │- Este inclus │
│ inclusiv în cel de-al doilea caz detalii privind conformitatea cu │ │
│ Ghidul Practic pentru PHARE, ISPA şi SAPARD │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│(c) Observaţii şi recomandãri fãcute de autoritãţile de audit naţionale │- S-a acţionat │
│ şi/sau comunitare, în special corectarea iregularitatilor banuite sau │conform │
│ dovedite │- Nu s-au fãcut │
│ │observaţii sau │
│ │recomandãri │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│(d) Principalele probleme de ordin tehnic, financiar şi juridic apãrute şi│- Sunt indicate │
│ mãsuri pentru corectarea lor │- Nici una │
│ │observata │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│(e) Analiza oricãrei abateri de la planul financiar iniţial │- A fost │
│ │transmisã │
│ │- Este inclusã │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│(f) Mãsuri de publicitate luate în legatura cu mãsura │- Sunt indicate │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│(g) Nici una din cheltuielile certificate nu a fost suspendatã conform │ │
│ secţiunii a VIII-a (3) a anexei nr. III.1 │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘
Plata trebuie facuta cãtre:
┌─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┐
│Beneficiarul: │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│Banca: │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cont nr. │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│Titularul contului │ │
│(dacã este diferit de beneficiar)│ │
└─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──┬──┬─────┐
Data │ │ ...│ (zz/ll/)
└──┴──┴─────┘
Nume cu majuscule, ştampila, poziţia şi
semnatura autoritãţii competente
= EXEMPLU =
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Titlul proiectului │
│ Localizarea │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ┌───────────────────────┐ │
│ │Sigla Uniunii Europene │ Finanţat de: │
│ └───────────────────────┘ │
│ Uniunea Europeanã .... euro .... │
│ (asistenta) (moneda │
│ nationala) │
│ │
│ IFI (împrumut) .... euro .... │
│ (moneda │
│ nationala) │
│ │
│Autoritatea de implementare: [Ministerul .....] │
│ [Agenţia ........] │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Beneficiar: [Numele beneficiarului] │
│ │
│Supervizare şi management: [Numele firmei] │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Contractant: [Numele contractantului] │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘