Numãrul mãsurii: 2004/RO/16/P/PT/009
Titlul: Construirea infrastructurii rutiere şi feroviare de acces
la cel de-al doilea pod peste Dunare la Calafat-Vidin
(teritoriul romanesc)
Durata: Data începerii: data semnãrii memorandumului de finanţare
de cãtre Comisie
Data finalizarii: 31 decembrie 2010
Localizare: Calafat, judeţul Dolj, Regiunea 4 Sud-Vest, Oltenia
Grupul: Coridorul IV transeuropean, ramura de sud
Anexa nr. I Descrierea mãsurii
Anexa nr. I.a Plan de achiziţii
Anexa nr. II Plan financiar
Anexa nr. III
Anexa nr. III.1 Prevederi financiare privind implementarea
ISPA
Anexa nr. III.2 Prevederi privind eligibilitatea
cheltuielilor pentru mãsurile finanţate
prin ISPA
Anexa nr. III.3 Model pentru fişa de raportare cãtre
Comitetul de Monitorizare şi pentru
solicitarea de modificãri
Anexa nr. III.4 Sisteme de management şi control pentru
asistenta financiarã nerambursabila acordatã
prin ISPA şi proceduri pentru realizarea de
corectii financiare
Anexa nr. III.5 Acord cu privire la iregularitati şi la
recuperarea sumelor încasate în mod eronat
prin ISPA
Anexa nr. III.6 Cerinţe privind informarea şi publicitatea
┌─────────────────────────────┬───────────────────────┬────────────────────────┐
│ Categorie de lucrãri │ Data începerii │ Data finalizarii │
├─────────────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┤
│Planificare şi proiectare │ 2006 │ 2006/2007(*) │
├─────────────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┤
│Achiziţie terenuri │ 1 ianuarie 2006 │ 31 decembrie 2006 │
├─────────────────────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┤
│Construire │ 2007 │ 2008/2009 │
└─────────────────────────────┴───────────────────────┴────────────────────────┘
┌────────────┬─────────────┬─────────────┬────────────┬────────────┬───────────┐
│ │ Contribuţia │ Cheltuieli │ Total │ Asistenta │ Rata │
│ Cost total │ sectorului │ neeligibile │ cheltuieli │ ISPA │asistenţei │
│ │ privat │ │ eligibile │ │ % │
├────────────┼─────────────┼─────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│ 51.000.000 │ - │ 3.050.000 │ 47.950.000 │ 35.962.500 │ 75 │
├────────────┴─────────────┴─────────────┴────────────┴────────────┴───────────┤
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Defalcarea orientativa a costurilor │
├──────────────────────────────────────────┬───────────┬────────────┬──────────┤
│Articol │ Costuri │ Costuri │ Costuri │
│ │ totale │neeligibile │eligibile │
├──────────────────────────────────────────┴───────────┴────────────┴──────────┤
│Lucrãri: │
├──────────────────────────────────────────┬───────────┬────────────┬──────────┤
│- infrastructura rutiera │ 18.750.000│ - .750.000│
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼──────────┤
│- infrastructura feroviara │ 21.880.000│ - .880.000│
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼──────────┤
│Asistenta tehnica │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼──────────┤
│- infrastructura rutiera │ 1.380.000│ - │ 1.380.000│
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼──────────┤
│- infrastructura feroviara │ 1.500.000│ - │ 1.500.000│
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼──────────┤
│- evaluatori independenţi pentru evaluarea│ 100.000│ - │ 100.000│
│ ofertelor de asistenta tehnica │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼──────────┤
│Cheltuieli neprevãzute (10%) │ 4.340.000│ - │ 4.340.000│
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼──────────┤
│Costuri neeligibile (achiziţii terenuri, │ 3.050.000│ 3.050.000 │ - │
│impozite/taxe etc.) │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼────────────┼──────────┤
│Total │ 51.000.000│ 3.050.000 .950.000│
└──────────────────────────────────────────┴───────────┴────────────┴──────────┘
┌─────────┬───────────────────────────┬───────────────┬───────────────┬────────────────────┐
│ │ Descrierea lucrãrilor şi │Tip de contract│Luna prevãzutã │Rata de rambursare a│
│ Nr. │serviciilor ce urmeazã a fi│ (lucrãri, │pentru lansarea│facturilor aferente │
│licitaţie│ licitate │ achiziţii sau │ licitaţiei │ contractului │
│ │ │ servicii) │ (luna/an) (*) │ specific │
├─────────┼───────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────────────┤
│ 1 │Infrastructura rutiera │ lucrãri │ 2007 │ 75% │
├─────────┼───────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────────────┤
│ 2 │Infrastructura feroviara │ lucrãri │ 2007 │ 75% │
├─────────┼───────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────────────┤
│ 3 │Asistenta tehnica - │ servicii │ 2007 │ 75% │
│ │infrastructura rutiera │ │ │ │
├─────────┼───────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────────────┤
│ 4 │Asistenta tehnica - │ servicii │ 2007 │ 75% │
│ │infrastructura feroviara │ │ │ │
├─────────┼───────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────────────┤
│ Altele │Asistenta tehnica pentru │ servicii │ 2007 │ 75% │
│ │evaluatori independenţi │ │ │ │
└─────────┴───────────────────────────┴───────────────┴───────────────┴────────────────────┘
euro
┌──────────┬──────────┬───────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┬┬───────────┐
│ │ │ │ Costuri eligibile ││ │
│ │ │ ├───────────────┬───────────────┬───────────────────────────────────────┤│Împrumut de│
│ Anul │ Cost │ Costuri │ │ │ Autoritãţi naţionale ││ la IFI │
│ │ total │neeligibile│ Total │ ISPA ├──────────┬──────────┬──────────┬──────┤│ │
│ │ │ │ │ │ Guvern │Autoritãţi│Autoritãţi│Altele││ │
│ │ │ │ │ │ │regionale │ locale │ ││ │
├──────────┼──────────┼───────────┼──────────┬────┼──────────┬────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────┬─────┤
│ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 ││ 11 │ 12 │
│ │ │ │=5+6+7+8+ │(%) │ │(%) │ │ │ │ ││ │ (%) │
│ │ =2+3 │ │ 9+10 │=3/1│ │=5/3│ │ │ │ ││ │=11/1│
├──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────┼─────┤
│ 2000 │ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -││ -│ -│
├──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────┼─────┤
│ 2001 │ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ ││ -│ -│
├──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────┼─────┤
│ 2002 │ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -││ -│ -│
├──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────┼─────┤
│ 2003 │ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -││ -│ -│
├──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────┼─────┤
│ 2004 │ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -│ -││ -│ -│
├──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────┼─────┤
│ 2005 .565.000│ -.565.000│ 100.173.750│ 75│ 8.391.250│ -│ -│ -││ -│ 0│
├──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────┼─────┤
│ 2006 .385.000│ -.385.000│ 100.788.750│ 75│ 3.596.250│ -│ -│ -││ -│ 0│
├──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────┼─────┤
│nedefalcat│ 3.050.000│ 3.050.000│ -│ 0│ -│ -│ -│ -│ -│ -││ -│ 0│
│ pe ani │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
├──────────┼──────────┼───────────┼──────────┼────┼──────────┼────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────┼─────┤
│ Total .000.000│ 3.050.000.950.000│ 94.962.500│ 75.987.500│ -│ -│ -││ -│ 0│
└──────────┴──────────┴───────────┴──────────┴────┴──────────┴────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────┴┴─────┴─────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ FIŞA DE MONITORIZARE ISPA │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
│ Toate datele din raport trebuie sa fie actualizate pana la 30 iunie sau 31 decembrie
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈕A. IDENTIFICAREA MÃSURII │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Denumirea mãsurii: │
│Codul mãsurii ISPA: │
│Agenţia de Implementare: │
│Rata asistenţei ISPA: │
│Data semnãrii Memorandumului de finanţare: - Comisia │
│ - Ţara │
│Numãrul amendamentului Memorandumului de finanţare: - Comisia │
│ - Ţara │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕B. AGENŢIA DE IMPLEMENTARE (AI) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numele: │
│Adresa: │
│Codul poştal: Localitatea: │
│Persoana de contact: │
│Telefon: │
│E-mail: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖. SCURTA DESCRIERE CRONOLOGICÃ A ACTIVITÃŢILOR/LUCRÃRILOR REALIZATE │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗. CONDIŢII SPECIFICE REFERITOARE LA MÃSURA (ARTICOLUL 8 AL MEMORANDUMULUI DE FINANŢARE MF) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Se va face referire la condiţiile specifice, dacã exista, şi se va preciza modului în care au │
│fost îndeplinite, precum şi data îndeplinirii acestora (nr. scrisorii Comisiei prin care se │
│aduce la cunostinta îndeplinirea condiţiilor respective). │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘. ACTUALIZAREA PLANULUI DE ACHIZIŢII │
├────────────┬────────────┬──────────┬──────────────────────┬─────────────┬──────────┬───────────────┤
│ Contract │ Data │ Tipul │ Data publicãrii │ Costul │ Tipul │ Data semnãrii │
│(Nr., Tip & │ publicãrii │licitaţiei│anunţului de licitaţie│contractului/│ co- │ şi numele │
│Descriere(*)│anunţului de│vizate(**)├───────────┬──────────┤ costul │finanţãrii│castigatorului/│
│ │previzionare│ │Dacã nu s-a│ Dacã s-a │estimativ al │ │ stadiu(***) │
│ │a licitaţiei│ │ publicat │ publicat │contractului │Combinata/│ │
│ │ │ ├───────────┼──────────┤milioane euro│ paralela │ │
│ │ │ │ Data │Data, nr. │ │ │ │
│ │ │ │estimativã │ MO/ │ │ │ │
│ │ │ │ │ Internet │ │ │ │
├────────────┼────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼───────────────┤
│Semnat │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼───────────────┤
│În ├────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼───────────────┤
│pregãtire │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────┴────────────┴──────────┴───────────┴──────────┴─────────────┴──────────┴───────────────┘
__________
(*) Specificati contractul principal.
(**) Indicaţi dacã acordul contractual va fi conform Cãrţii FIDIC Roşii, Galbene sau Argintii.
Specificati dacã licitaţia este localã, internationala sau restrânsã şi justificati procedura în cazul
precalificarii.
(***) Pentru contractele aflate în pregãtire, oferiti câteva detalii despre stadiul pregãtirii
documentelor de licitaţie.
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈙. PLAN DE CHELTUIELI UM: EURO │
├───────┬──────────────────────┬───────────────────┬───────────────────┬───────────────┬─────────────┤
│ │Costul eligibil total │ Plãţile efectuate │Cheltuieli viitoare│ Cheltuieli │ Diferenţa/ │
│ │ │ │ estimative │ totale │ Cost │
│ ├─────────┬────────────┼───────────┬───────┼───────────┬───────┼───────┬───────┤total % (9) =│
│ Anul │Estimarea│ Estimare │ (pana la │ (%) │(de la data│ (%) │ (7) = │ (%) │ (7)-(2)/ │
│ │iniţialã │acceptatã**)│ data │(3)/(2)│raportarii)│(5)/(2)│(3)+(5)│(7)/(2)│ /total (2) │
│ │ *) │ curenta │raportarii)│ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ │ (1) │ (2) │ (3) │ (4) │ (5) │ (6) │ (7) │ (8) │ (9) │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2000 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2001 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2002 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Trim. 1│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 2│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 3│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 4│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2003 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Trim. 1│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 2│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 3│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 4│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2004 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2005 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2006 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ Total │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┴─────────┴────────────┴───────────┴───────┴───────────┴───────┴───────┴───────┴─────────────┤
│Propuneri de schimbare a planului de finanţare Da [ ] Nu [ ] │
│Transmise la CE în data de: │
│Vor fi transmise la CE în data de: │
│Vor fi prezentate în cadrul Comitetului de Monitorizare (atasati planul şi motivele schimbãrii) │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
__________
*) La momentul semnãrii Memorandumului de Finanţare
**) Ultimul Comitet de Monitorizare
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈚. FIŞA INFORMATIVA PRIVIND EXECUŢIA FIZICA ŞI FINANCIARÃ (*) │
├─────────────┬───────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ Execuţia fizica │ Execuţia financiarã │
│Categorii de ├───────────────┬────────────┬────────────┬─────────┼─────────────┬────────────┬────────────┬──────────┬──────────┤
│ cheltuieli │ Indicatori │ Execuţia │ Execuţia │ │ Indicatori │ Cheltuieli │ Cheltuieli │ │ │
│eligibile (*)│ fizici (*) │fizica de la│fizica pana │ Rata │ financiari │ de la │ pana la │ Rata │ │
│ ├─────┬─────────┤ ultimul │la actualul │execuţiei├────────┬────┤ ultimul │ actualul │execuţiei │ Progres │
│ │ │ │ Comitet de │ Comitet de │ fizice │ Costul │ % │ Comitet de │ Comitet de │financiare│ fizic │
│ │ UM │Cantitate│Monitorizare│Monitorizare│ (%) │eligibil│din │Monitorizare│Monitorizare│ % │ │
│ │ │ │ │ │ │estimat │cost│ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ (euro) │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────────┼────────┼────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ (1) │ (2) │ (3) 𗈘-(3)/(1)│ (5) │(6) │ (7) │ (8) │ 9=8/5 =4*6/100│
├─────────────┼─────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────────┼────────┼────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────────┼─────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────────┼────────┼────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────────┼─────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────────┼────────┼────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────────┼─────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────────┼────────┼────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────────┼─────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────────┼────────┼────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────────┼─────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────────┼────────┼────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ Progres │ Progres │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │financiar │ fizic │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ total │ total │
├─────────────┴─────┴─────────┴────────────┴────────────┴─────────┴────────┴────┴────────────┴────────────┴──────────┴──────────┤
│(*) se va acoperi 100% din costul eligibil. │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈛. CAUZA DIFERENŢELOR (DACÃ EXISTA) DINTRE EXECUŢIA FIZICA ŞI CEA FINANCIARÃ │
│ EXPLICAŢII PRIVIND ÎNTÂRZIERILE (DACÃ EXISTA) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈜. PROBLEME TEHNICE, FINANCIARE SAU LEGALE (ANEXA NR. III.1 LA MEMORANDUMUL DE FINANŢARE) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Se va face referire la orice problema aparuta în implementarea mãsurii, inclusiv modificãri ale │
│planului de finanţare original şi se va explica ce acţiuni au fost întreprinse pentru a fi │
│corectate. │
│ Se va face referire la orice suspendare, corectie financiarã şi/sau iregularitate. │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈝. OBSERVAŢII ŞI RECOMANDÃRI ALE AUTORITÃŢILOR DE INSPECŢIE NAŢIONALE ŞI/SAU COMUNITARE (ANEXA │
│ NR. III.1 LA MEMORANDUMUL DE FINANŢARE) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Se vor prezenta pe scurt observaţiile sau recomandãrile, dacã exista, (cu referire la sursa) şi se│
│va declara modul prin care s-a rãspuns la acestea. │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
. MÃSURI ADOPTATE PENTRU PROMOVAREA ASISTENŢEI COMUNITARE (ANEXA NR. III.6 LA MEMORANDUMUL PE │
│ FINANŢARE) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Panouri ridicate la locul execuţiei? Da [ ] Nu [ ] │
│Mijloacele de comunicare utilizate pentru informarea publicului despre mãsura: │
│Presa [ ] Televiziune [ ] Radio [ ] │
│Alte mijloace audio-vizuale [ ] │
│Tipul documentaţiei tipãrite aflatã la dispoziţia publicului: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
. DATA PREVÃZUTÃ PENTRU FINALIZARE │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│În memorandumul de finanţare iniţial (data finala iniţial stabilitã): │
│În memorandumul de finanţare curent (data finala în memorandumul de finanţare de modificat): │
│Data prevãzutã pentru finalizare: │
│Modificarea datei va fi propusã în comitetul de monitorizare: Da [ ] │
│ Nu [ ] │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
ANEXA III.3.b
Model pentru solicitarea de modificãri
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ PROPUNEREA DE MODIFICARE ISPA │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Autoritatea responsabilã cu implementarea:
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈕. IDENTIFICAREA MÃSURII │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Denumirea mãsurii: │
│Autoritatea responsabilã cu implementarea: │
│Codul ISPA al mãsurii: │
│Memorandum de finanţare nr.: Data: │
│Rata asistenţei ISPA: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖. SCHIMBAREA DATEI DE FINALIZARE A MÃSURII │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Data curenta: Data propusã pentru finalizare: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗. SCHIMBÃRI PROPUSE ÎN PLANUL DE FINANŢARE (*) Euro│
├─────┬──────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┤
│ │ Cheltuieli eligibile totale conform │ Cheltuieli eligibile efectuate sau previziuni │
│ │ memorandumului de finanţare în vigoare │ pentru cheltuielile totale │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Dupã │ │ │
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Total│ │ │
├─────┴──────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┤
│ Solicitare de creştere a asistenţei Da [ ] Nu [ ] │
│ │
│Suma creşterii solicitate (dacã este cazul) euro │
│ │
│(*) De anexat planul de finanţare modificat │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘. MODIFICÃRI ÎN COSTURILE ELIGIBILE ALE MÃSURII EURO│
├───────────────────────┬─────────────────────────┬──────────────────────┬───────────────────────────┤
│Categoria de cheltuieli│Costuri totale eligibile │Modificarea solicitatã│ Costuri totale eligibile │
│ (*) │ curente │ │ propuse │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Taxe de │ │ │ │
│planificare/proiectare │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Organizare de şantier │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Lucrãri principale │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Utilaje şi echipamente │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Asistenta tehnica │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Supervizare │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Altele (specificari) │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Total │ │ │ │
└───────────────────────┴─────────────────────────┴──────────────────────┴───────────────────────────┘
(*) Categoriile sunt exemple, care trebuie ajustate cu scopul de a evidenţia realitatea
proiectului. Este de dorit şi o defalcare pe contract.
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈙. MODIFICÃRI ALE INDICATORILOR FIZICI │
├────────────────────┬────────────────────┬───────────────────────────────┬──────────────────────────┤
│ Tipul lucrãrii │ Unitatea │Data estimatã pentru finalizare│ Propuneri │
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┴────────────────────┴───────────────────────────────┴──────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈚. MODIFICÃRI ALE CARACTERISTICILOR MÃSURII │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│A se detalia │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈛. MOTIVE PENTRU MODIFICÃRILE PROPUSE │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│A se detalia │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Denumirea mãsurii:
.............................................................................
Memorandum de finanţare nr. ......... din ...................................
Referinta Comisiei (CCI Nr.) ................................................
CERTIFICAT
Subsemnatul ............................................, reprezentând Fondul
Naţional desemnat de*5) ....................., certific ca toate cheltuielile
eligibile incluse în declaraţia ataşatã, reprezentând contribuţii prin
intermediul asistenţei ISPA şi ale finanţãrii naţionale, au fost plãtite în
conformitate cu progresele mãsurii
┌──┬──┬─────┐ ┌───────────────┬────┐
dupã*6): │ │ │ în valoare de: │ │euro│
└──┴──┴─────┘ └───────────────┴────┘
zz ll (Suma exactã pana la
doua zecimale)
___________
*5) Indicaţi instrumentul administrativ de desemnare în conformitate cu
Secţiunea III (8) şi (9) din Anexa III.1, cu referinte adecvate şi data.
*6) Data de începere a eligibilitãţii cheltuielilor conform Memorandumului
de Finanţare.
Declaraţia de cheltuieli ataşatã, detaliatã pe categorii de cheltuieli, şi pe
mãsura în cazul unui grup de proiecte, acoperã cheltuieli pana la
┌──┬──┬─────┐
│ │ │ (zz/ll/)
└──┴──┴─────┘
şi este parte integrala a acestui certificat, la fel ca raportul insotitor
asupra progreselor mãsurii comparat cu planurile/raportul final.
De asemenea, certific ca mãsura face progrese satisfãcãtoare în vederea
finalizarii ei/a fost încheiatã în conformitate cu obiectivele şi ca
informaţiile date în raportul de progres/raportul final sunt corecte.
Certific, în plus, ca mãsura este în curs de implementare/a fost implementata
în conformitate cu termenii memorandumului de finanţare, în special în ceea
ce priveşte:
(1) Conformitatea cu reglementãrile privind protecţia mediului,
transporturile (inclusiv reţelele trans-europene), concurenta, şi
acordarea contractelor publice (Ghidul practic pentru PHARE, ISPA şi
SAPARD);
(2) Aplicarea procedurilor de management şi control pentru mãsura, în special
pentru verificarea realitãţii cheltuielilor reclamate şi execuţia
adecvatã a mãsurii în conformitate cu secţiunea a 4-a şi prevenirea,
descoperirea şi corectarea iregularitatilor, urmãrirea fraudelor şi
recuperarea sumelor plãtite nejustificat (anexa nr. III.5).
În conformitate cu secţiunea a XII-a a anexei nr. III.1, documentele
justificative sunt şi vor continua sa fie disponibile pentru o perioada de
minimum 5 ani de la plata finala de cãtre Comisie.
Certific ca:
(1) Declaraţia de cheltuieli este corecta şi reiese din sistemele contabile
bazate pe documente justificative verificabile;
(2) Declaraţia de cheltuieli şi cererea de plata iau în considerare orice
recuperare facuta şi dobanda primitã pentru acestea;
(3) Detaliile privind tranzacţiile realizate sunt înregistrate, acolo unde
este posibil, pe format electronic şi sunt disponibile la cererea
departamentelor responsabile ale Comisiei.
┌──┬──┬─────┐
Data │ │ │ (zz/ll/)
└──┴──┴─────┘
Numele cu majuscule,
ştampila şi semnatura autoritãţii competente
Declaraţie de cheltuieli efectuate în cadrul mãsurii*7)
Document nr. (CCI cod)
Denumirea mãsurii
Data
┌──────────────┬─────────────┬────────────┬───────────────┬───────────────────┬───────────────┐
│ │ Total │Cheltuielile│ Total │Cheltuielile fãcute│ Cheltuieli │
│ Categoria de │ cheltuieli │certificate │ cheltuieli │la aceasta data, ca│ estimative │
│ cheltuieli │ fãcute la │în prezenta │ planificate │procent din bugetul│necesare pentru│
│ │ data (între │ declaraţie │(buget iniţial)│ iniţial (%) │ încheierea │
│ │...*8) şi ..)│ │ │ │ mãsurii │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
𗈕. Planificare│ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
𗈖. Studii de │ │ │ │ │ │
│fezabilitate, │ │ │ │ │ │
│proiectare │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
𗈗. Pregãtirea │ │ │ │ │ │
│şantierului │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
𗈘. Clãdiri şi │ │ │ │ │ │
│construcţie │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
𗈙. Echipament │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
𗈚. Asistenta │ │ │ │ │ │
│tehnica, │ │ │ │ │ │
│pregãtirea │ │ │ │ │ │
│documentelor │ │ │ │ │ │
│de licitaţie │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
𗈛. Altele │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
│ TOTAL │ │ │ │ │ │
└──────────────┴─────────────┴────────────┴───────────────┴───────────────────┴───────────────┘
___________
*7) Pentru decizii asupra unor grupuri de proiecte, cheltuielile trebuie împãrţite pe
proiecte, cu excepţia cazurilor când cheltuielile sunt comune grupului, cum este cazul
asistenţei tehnice şi publicitãţii.
*8) Data de începere a eligibilitãţii cheltuielilor (semnarea Memorandumului de Finanţare de
cãtre Comisie).
Anexa la declaraţia de cheltuieli: recuperari efectuate de la ultima declaraţie de
cheltuieli certificatã şi incluse în prezenta declaraţie de cheltuieli
┌─────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Suma ordonatã a fi recuperatã │ │
├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Debitor │ │
├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Data de emitere a ordinului de recuperare │ │
├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Autoritatea care a emis ordinul de recuperare│ │
├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Data recuperãrii │ │
├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Suma recuperatã │ │
└─────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┘
APLICAŢIE PENTRU PLATA INTERMEDIARA/FINALA
Denumirea mãsurii: .........................................................................
Referinta Comisiei (CCI Nr.) ...............................................................
Ca urmare a prevederilor secţiunii a III-a (1) din anexa nr. III.1, subsemnatul (numele cu
majuscule, ştampila, poziţia şi semnatura autoritãţii competente), solicit plata sumei de
................... euro ca plata intermediara/finala*9).
__________
*9) stergeti dacã este cazul.
Aceasta aplicaţie îndeplineşte condiţiile de admisibilitate deoarece:
Stergeti dacã este cazul
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│(a) Raportul asupra progreselor mãsurii în ceea ce priveşte indicatorii │- Este inclus │
│ fizici şi financiari şi care demonstreaza conformitatea sa cu decizia │ │
│ de acordare a asistenţei, incluzând condiţiile specifice stabilite │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│(b) Ultimul raport de progres/raportul final asupra implementarii │- A fost transmis │
│ solicitat conform secţiunilor a V-a şi a X-a ale anexei nr. III.1, │- Este inclus │
│ inclusiv în cel de-al doilea caz detalii privind conformitatea cu │ │
│ Ghidul Practic pentru PHARE, ISPA şi SAPARD │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│(c) Observaţii şi recomandãri fãcute de autoritãţile de audit naţionale │- S-a acţionat │
│ şi/sau comunitare, în special corectarea iregularitatilor banuite sau │conform │
│ dovedite │- Nu s-au fãcut │
│ │observaţii sau │
│ │recomandãri │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│(d) Principalele probleme de ordin tehnic, financiar şi juridic apãrute şi│- Sunt indicate │
│ mãsuri pentru corectarea lor │- Nici una │
│ │observata │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│(e) Analiza oricãrei abateri de la planul financiar iniţial │- A fost │
│ │transmisã │
│ │- Este inclusã │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│(f) Mãsuri de publicitate luate în legatura cu mãsura │- Sunt indicate │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│(g) Nici una din cheltuielile certificate nu a fost suspendatã conform │ │
│ secţiunii a VIII-a (3) a anexei nr. III.1 │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘
Plata trebuie facuta cãtre:
┌─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┐
│Beneficiarul: │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│Banca: │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cont nr. │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│Titularul contului │ │
│(dacã este diferit de beneficiar)│ │
└─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──┬──┬─────┐
Data │ │ ...│ (zz/ll/)
└──┴──┴─────┘
Nume cu majuscule, ştampila, poziţia şi
semnatura autoritãţii competente
Cãtre Comisia Europeanã, Directoratul General pentru Politica Regionala
INTRODUCERE
1. Subsemnatul, ....................... (se specifica numele, funcţia şi
serviciul), am examinat declaraţia finala de plata pentru ...............
(numele şi numãrul de referinta CCI a mãsurii finanţate prin ISPA) şi cererea
cãtre Comisie pentru plata finala a sumelor provenite din ajutorul
Comunitãţii.
SCOPUL CONTROLULUI
2. Am condus examinarea în conformitate cu prevederile secţiunilor a 14-a,
a 15-a şi a 16-a ale anexei nr. III.4. Am planificat şi executat examinarea
în vederea obţinerii unei asigurãri rezonabile ca declaraţia finala de
cheltuieli şi solicitarea de plata a sumelor provenite din ajutorul
comunitãţii şi raportul final nu conţin declaraţii false, în special în ce
priveşte executarea mãsurii*11) în conformitate cu termenii şi condiţiile
deciziei şi obiectivele atribuite acesteia. Procedura urmatã şi informaţiile
folosite la examinare, inclusiv concluziile verificãrilor efectuate în anii
precedenti, se gãsesc în rezumat în raportul atasat.
___________
*10) În cazul grupurilor de proiecte care sunt subiect al unei singure
decizii, declaraţia acoperã grupul de proiecte.
*11) Inclusiv proiectele individuale dintr-un grup de proiecte.
OBSERVAŢII
3. Scopul examinãrii de control a fost îngrãdit de urmãtoarele:
(a)
(b)
(c) etc.
(Indicaţi orice obstacol cu care v-aţi confruntat în timpul examinãrii, de
exemplu probleme sistemice, management defectuos, lipsa unei piste de audit,
lipsa documentaţiei justificative, cazurile aflate în proceduri legale etc.;
estimati suma cheltuielilor afectate de aceste obstacole şi asistenta
Comunitara corespunzãtoare acestora).
4. Examinarea, împreunã cu concluziile altor controale naţionale sau din
partea Comunitãţii la care am avut acces, au dezvaluit o frecventa mica/
ridicatã (se va indica corespunzãtor; dacã este ridicatã se va explica) a
erorilor/neregulilor. Erorile/neregulile au fost rezolvate satisfãcãtor de
cãtre autoritãţile responsabile şi nu par sa afecteze suma ajutorului
plãtibil de cãtre comunitate, cu urmãtoarele excepţii:
(a)
(b)
(c) etc.
(Indicaţi erorile/neregulile care nu au fost rezolvate corespunzãtor, şi
pentru fiecare caz, posibilul caracter sistemic al acestora şi amploarea
problemelor şi mãrimea sumelor de ajutor comunitar care par sa fie afectate
de acestea).
CONCLUZII
Fie,
Dacã nu au existat impedimente la examinare, frecventa erorilor depistate
este redusã şi toate problemele au fost rezolvate satisfãcãtor:
5.(a) În lumina examinãrii şi a concluziilor altor verificãri naţionale sau
comunitare la care am avut acces, opinia mea este ca declaraţia finala de
cheltuieli şi raportul final prezintã corect, în toate aspectele materiale,
cheltuielile fãcute şi lucrãrile realizate, în concordanta cu prevederile
memorandumului de finanţare privind mãsura şi obiectivele sale, şi ca
solicitarea facuta Comisiei pentru plata finala a asistenţei comunitare pare
sa fie valida.
Sau
Dacã au fost intampinate unele dificultãţi în timpul examinãrii, dar
frecventa erorilor nu este ridicatã, sau dacã exista probleme care nu au fost
rezolvate satisfãcãtor:
5(b) Cu excepţia problemelor la care s-a fãcut referire la punctul 3 de mai
sus (şi) a erorilor/neregulilor la care s-a fãcut referire la punctul 4, care
par a nu fi fost rezolvate satisfãcãtor, opinia mea, bazatã pe examinarea şi
pe concluziile altor verificãri naţionale sau din partea Comunitãţii la care
am avut acces, este ca declaraţia finala de cheltuieli şi raportul final
prezintã corect, în toate aspectele materiale, cheltuielile fãcute şi
lucrãrile realizate în concordanta cu prevederile memorandumului de finanţare
privind mãsura şi obiectivele sale, şi solicitarea facuta Comisiei pentru
plata finala a asistenţei din partea comunitãţii pare sa fie valida.
Sau
Dacã obstacole majore au fost intampinate în timpul examinãrii sau frecventa
erorilor depistate este ridicatã, chiar dacã erorile/neregulile au fost
rezolvate satisfãcãtor:
5(c) Datoritã problemelor la care am fãcut referire la punctul 3 (şi) data
fiind frecventa ridicatã a erorilor arãtate la punctul 4, nu sunt în poziţia
de a exprima o opinie asupra declaraţiei finale de cheltuieli, raportului
final şi a solicitãrii facuta Comisiei pentru plata finala a asistenţei din
partea comunitãţii.
Data, semnatura
= EXEMPLU =
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Titlul proiectului │
│ Localizarea │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ┌───────────────────────┐ │
│ │Sigla Uniunii Europene │ Finanţat de: │
│ └───────────────────────┘ │
│ Uniunea Europeanã .... euro .... │
│ (asistenta) (moneda │
│ nationala) │
│ │
│ IFI (împrumut) .... euro .... │
│ (moneda │
│ nationala) │
│ │
│Autoritatea de implementare: [Ministerul .....] │
│ [Agenţia ........] │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Beneficiar: [Numele beneficiarului] │
│ │
│Supervizare şi management: [Numele firmei] │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Contractant: [Numele contractantului] │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘