Numãrul mãsurii: 2005/RO/16/P/PE/001
Denumirea mãsurii: "Managementul integrat al deşeurilor solide în judeţul
Arges"
Durata: Data începerii: data semnãrii memorandumului de finanţare
de cãtre Comisie
Data finalizarii: 31 decembrie 2010
Localizarea: Judeţul Arges
Grupul: Regiunea Sud
Anexa nr. I Descrierea mãsurii
Anexa nr. I.a Plan de achiziţii
Anexa nr. II Planul financiar
Anexa nr. III
Anexa nr. III.1 Prevederi financiare privind implementarea
ISPA
Anexa nr. III.2 Prevederi privind eligibilitatea
cheltuielilor pentru mãsurile finanţate prin ISPA
Anexa nr. III.3 Model pentru fişa de raportare cãtre
Comitetul de Monitorizare şi pentru solicitarea de modificãri
Anexa nr. III.4 Sisteme de management şi control pentru
asistenta financiarã nerambursabila acordatã prin ISPA şi
proceduri pentru realizarea de corectii financiare
Anexa nr. III.5 Acord cu privire la nereguli şi la recuperarea
sumelor încasate în mod eronat prin ISPA
Anexa nr. III.6 Cerinţe privind informarea şi publicitatea
┌────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┬───────────────────────┐
│ Indicatori de performanta │ Înainte de mãsura ISPA │ Dupã implementarea │
│ │ │ mãsurii ISPA │
├────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┼───────────────────────┤
│Depozitarea deşeurilor solide în │Inexistenta (populaţie deservita│Da, pentru intreaga │
│depozite ecologice în conformitate │de facilitãţi neconforme) │arie a mãsurii │
│cu Directiva nr. 99/271/CE │ │ │
├────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┼───────────────────────┤
│Monitorizarea mediului │Nu │Da │
├────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┼───────────────────────┤
│Colectare selectiva la sursa │Nu exista │Intreaga arie a mãsurii│
├────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┼───────────────────────┤
│Facilitãţi de compostare │Nu │Da │
└────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┴───────────────────────┘
8. PROGRAMUL DE LUCRU
Programul orientativ de lucru este urmãtorul:
┌──────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬──────────────┬────────────┐
│ Componenta │ Licitaţie │ Semnarea │ Termen de │
│ │ │ contractului │ finalizare │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼────────────┤
│Asistenta tehnica │decembrie 2005│ iunie 2006 │ mai 2010 │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼────────────┤
│Închiderea depozitelor de deşeuri existente şi a │noiembrie 2006│ aprilie 2007 │ mai 2010 │
│depozitelor necontrolate din zonele rurale; │ │ │ │
│construcţia noului depozit, sistemul de colectare │ │ │ │
│în zonele urbane şi rurale (FIDIC Roşu) │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼────────────┤
│Achiziţie de echipamente │noiembrie 2006│ aprilie 2007 │ mai 2009 │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼────────────┤
│Asistenta tehnica pentru parteneriatul │ iunie 2007 │decembrie 2007│ mai 2008 │
│public-privat (PPP) │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────┼────────────┤
│Asistenta tehnica pentru evaluatori independenţi │decembrie 2005│ aprilie 2006 │aprilie 2007│
└──────────────────────────────────────────────────┴──────────────┴──────────────┴────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────┐
│ Parametru │ Rezultat │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│Rata rentabilitatii financiare a investiţiei RFR/I │-1,48% │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│Valoarea financiarã actuala neta a investiţiei VAN/I │-14,3 milioane euro│
├──────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│Rata rentabilitatii financiare a capitalului RFR/C 𗈙,8% │
├──────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│Valoarea financiarã actuala neta a capitalului VAN/C │±0 │
└──────────────────────────────────────────────────────────┴───────────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────┬──────────────┬───────────┬──────────────┐
│ │Costuri totale│ Costuri │Costuri totale│
│ Element │ (euro) │neeligibile│ eligibile │
│ │ │ (euro) │ (euro) │
├───────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────┼──────────────┤
│Cheltuieli de planificare/proiectare │ 0 │ 0 │ 0 │
├───────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────┼──────────────┤
│Achiziţionarea terenului │ 0 │ 0 │ 0 │
├───────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────┼──────────────┤
│Pregãtirea şantierului │ 500.000 │ 0 │ 500.000 │
├───────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────┼──────────────┤
│Lucrãri principale │ 11.416.107 │ 0 │ 11.416.107 │
├───────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────┼──────────────┤
│Statie şi echipamente │ 7.005.760 │ 0 │ 7.005.760 │
├───────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────┼──────────────┤
│Asistenta tehnica │ 2.560.000 │ 0 │ 2.560.000 │
├───────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────┼──────────────┤
│Supervizare şi implementare │ 800.000 │ 0 │ 800.000 │
├───────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────┼──────────────┤
│Publicitate │ 40.000 │ 0 │ 40.000 │
├───────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────┼──────────────┤
│Cheltuieli neprevãzute (mai mari de 10%) │ 2.078.133 │ 0 │ 2.078.133 │
├───────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────┼──────────────┤
│Evaluatori independenţi (în cadrul asistenţei │ 100.000 │ 0 │ 100.000 │
│tehnice) │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼──────────────┼───────────┼──────────────┤
│TOTAL │ 24.500.000 │ 0 │ 24.500.000 │
└───────────────────────────────────────────────────┴──────────────┴───────────┴──────────────┘
B. Defalcarea orientativa a costurilor eligibile pe componente
┌───────────────────────────────────────────────────┬──────────┬─────────┬─────────┬──────────┐
│ Descriere │ Lucrãri │Statie şi│Asistenta│Cost total│
│ │principale│ utilaje │ tehnica │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼──────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│Închiderea depozitelor Campulung, Mioveni, │ 1.552.522│ 78.000│ │ 1.630.522│
│Topoloveni şi a depozitelor rurale │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼──────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│Închiderea depozitului Albota şi realizarea noului │ 5.087.985𗈕.337.600│ │ 6.425.585│
│depozit │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼──────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│Colectarea deşeurilor în zonele urbane │ 785.600𗈖.225.400│ │ 3.011.000│
├───────────────────────────────────────────────────┼──────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│Colectarea deşeurilor în zonele rurale │ 4.790.000𗈗.064.760│ │ 7.854.760│
├───────────────────────────────────────────────────┼──────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│Asistenta tehnica şi supervizare (AT) │ │ 𗈖.500.000│ 2.500.000│
├───────────────────────────────────────────────────┼──────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│Asistenta tehnica pentru PPP │ │ 𗈕.000.000│ 1.000.000│
├───────────────────────────────────────────────────┼──────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│Total fãrã cheltuieli neprevãzute .216.107𗈚.705.760𗈗.500.000.421.867│
├───────────────────────────────────────────────────┼──────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│Cheltuieli neprevãzute, mai mari decât 10% din │ 1.350.893│ 727.240│ │ 2.078.133│
│costurile eligibile │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────┼──────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
│Total inclusiv cheltuieli neprevãzute .567.000𗈛.433.000𗈗.500.000.500.000│
├───────────────────────────────────────────────────┴──────────┴─────────┴─────────┴──────────┤
├────────────────┬──────────────────┬──────────────┬────────────────┬────────────┬────────────┤
│ │ Contribuţia │ Cheltuieli │ Costuri totale │ Asistenta │ Rata │
│ Costuri totale │sectorului privat │ neeligibile │ eligibile │ ISPA │ asistenţei │
│ │ │ │ │ │ % │
├────────────────┼──────────────────┼──────────────┼────────────────┼────────────┼────────────┤
│ 24.500.000 │ 0 │ 0 │ 24.500.000 │ 18.375.000 │ 75 │
└────────────────┴──────────────────┴──────────────┴────────────────┴────────────┴────────────┘
Rata asistenţei: 75%
┌─────────┬──────────────────────────────────────────┬────────────┬──────────────┬────────────┐
│ │ │ Tipul │Luna prevãzutã│ Rata de │
│ │ │contractului│ pentru │rambursare a│
│Licitaţia│ Descrierea lucrãrilor şi a serviciilor │ (lucrãri, │ lansarea │ facturilor │
│ nr. │ ce trebuie contractate │ achiziţii │ licitaţiei │ aferente │
│ │ │ sau │ (luna/an) │contractului│
│ │ │ servicii) │ │ specificat │
├─────────┼──────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┼────────────┤
│ 1 │Închiderea depozitelor existente şi a │ │ │ │
│ │depozitelor rurale, necontrolate, │ Lucrãri │noiembrie 2006│ 75% │
│ │construcţia unui nou depozit de deşeuri, │ (PRAG) │ │ │
│ │sistemul de colectare a deşeurilor în │ │ │ │
│ │zonele rurale şi urbane (FIDIC Roşu) │ │ │ │
├─────────┼──────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┼────────────┤
│ 2*) │Achiziţie de echipamente │ Achiziţii │noiembrie 2006│ 75% │
├─────────┼──────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┼────────────┤
│ 3*) │Asistenta tehnica pentru PPP │ Servicii │ iunie 2007 │ 75% │
├─────────┼──────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────────┼────────────┤
│ câteva │Contracte de Asistenta tehnica (AT, │ Servicii │decembrie 2005│ 75% │
│ │supervizare, evaluatori) │ (PRAG) │ │ │
└─────────┴──────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────────┴────────────┘
*) acest contract va urma regulile de achiziţie BERD
Euro
┌──────────┬──────────┬───────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐┌───────────────┐
│ │ │ │ Costuri eligibile ││ │
│ │ │ ├──────────────────┬───────────────┬──────────────────────────────────────┤│ │
│ Anul │Cost total│ Costuri │ │ │ Autoritãţi naţionale ││ Împrumut │
│ │ │neeligibile│ Total │ ISPA ├─────────┬──────────┬──────────┬──────┤│ de la │
│ │ │ │ │ │ Guvern │Autoritãţi│Autoritãţi│Altele││ IFI*) │
│ │ │ │ │ │ │regionale │ locale │ ││ │
├──────────┼──────────┼───────────┼─────────────┬────┼──────────┬────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────────┬─────┤
│ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 ││ 11 │ 12 │
│ │ │ │ │(%) │ │(%) │ │ │ │ ││ │ (%) │
│ │ =2+3 │ │=5+6+7+8+9+10│=3/1│ │=5/3│ │ │ │ ││ │=11/1│
├──────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼────┼──────────┼────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────────┼─────┤
│ 2000 │ -│ -│ -│ -│ -│ │ -│ -│ -│ -││ -│ -│
├──────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼────┼──────────┼────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────────┼─────┤
│ 2001 │ -│ -│ -│ -│ -│ │ -│ -│ -│ -││ -│ -│
├──────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼────┼──────────┼────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────────┼─────┤
│ 2002 │ -│ -│ -│ -│ -│ │ -│ -│ -│ -││ -│ -│
├──────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼────┼──────────┼────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────────┼─────┤
│ 2003 │ -│ -│ -│ -│ -│ │ -│ -│ -│ -││ -│ -│
├──────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼────┼──────────┼────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────────┼─────┤
│ 2004 │ -│ -│ -│ -│ -│ │ -│ -│ -│ -││ -│ -│
├──────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼────┼──────────┼────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────────┼─────┤
│ 2005 .600.000│ -│ 19.600.000│ 100.700.000│ 75│ -│ -│ 4.900.000│ -│𗈘.900.000│ 25│
├──────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼────┼──────────┼────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────────┼─────┤
│ 2006 │ 4.900.000│ -│ 4.900.000│ 100│ 3.675.000│ 75│ _│ _│ 1.225.000│ -│𗈕.225.000│ 25│
├──────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼────┼──────────┼────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────────┼─────┤
│nedefalcat│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
│ pe an │ -│ -│ -│ -│ -│ 0│ -│ -│ -│ -││ -│ -│
├──────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼────┼──────────┼────┼─────────┼──────────┼──────────┼──────┤├─────────┼─────┤
│ Total .500.000│ -│ 24.500.000│ 100.375.000│ 75│ -│ -│ 6.125.000│ -│𗈚.125.000│ 25│
└──────────┴──────────┴───────────┴─────────────┴────┴──────────┴────┴─────────┴──────────┴──────────┴──────┘└─────────┴─────┘
*) BERD
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ FIŞA DE MONITORIZARE ISPA │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Toate datele din raport trebuie sa fie actualizate pana la 30 iunie sau 31 decembrie
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈕A. IDENTIFICAREA MÃSURII │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Denumirea mãsurii: │
│Codul mãsurii ISPA: │
│Agenţia de Implementare: │
│Rata asistenţei ISPA: │
│Data semnãrii Memorandumului de finanţare: - Comisia │
│ - Ţara │
│Numãrul amendamentului Memorandumului de finanţare: - Comisia │
│ - Ţara │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕B. AGENŢIA DE IMPLEMENTARE (AI) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numele: │
│Adresa: │
│Codul poştal: Localitatea: │
│Persoana de contact: │
│Telefon: │
│E-mail: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖. SCURTA DESCRIERE CRONOLOGICÃ A ACTIVITÃŢILOR/LUCRÃRILOR REALIZATE │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗. CONDIŢII SPECIFICE REFERITOARE LA MÃSURA (ARTICOLUL 8 AL MEMORANDUMULUI DE FINANŢARE MF) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Se va face referire la condiţiile specifice, dacã exista, şi se va preciza modului în care au │
│fost îndeplinite, precum şi data îndeplinirii acestora (nr. scrisorii Comisiei prin care se │
│aduce la cunostinta îndeplinirea condiţiilor respective). │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘. ACTUALIZAREA PLANULUI DE ACHIZIŢII │
├────────────┬────────────┬──────────┬──────────────────────┬─────────────┬──────────┬───────────────┤
│ Contract │ Data │ Tipul │ Data publicãrii │ Costul │ Tipul │ Data semnãrii │
│(Nr., Tip & │ publicãrii │licitaţiei│anunţului de licitaţie│contractului/│ co- │ şi numele │
│Descriere(*)│anunţului de│vizate(**)├───────────┬──────────┤ costul │finanţãrii│castigatorului/│
│ │previzionare│ │Dacã nu s-a│ Dacã s-a │estimativ al │ │ stadiu(***) │
│ │a licitaţiei│ │ publicat │ publicat │contractului │Combinata/│ │
│ │ │ ├───────────┼──────────┤milioane euro│ paralela │ │
│ │ │ │ Data │Data, nr. │ │ │ │
│ │ │ │estimativã │ MO/ │ │ │ │
│ │ │ │ │ Internet │ │ │ │
├────────────┼────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼───────────────┤
│Semnat │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼───────────────┤
│În ├────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼─────────────┼──────────┼───────────────┤
│pregãtire │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────┴────────────┴──────────┴───────────┴──────────┴─────────────┴──────────┴───────────────┘
(*) Specificati contractul principal.
(**) Indicaţi dacã acordul contractual va fi conform Cãrţii FIDIC Roşii, Galbene sau Argintii.
Specificati dacã licitaţia este localã, internationala sau restrânsã şi justificati procedura în cazul
precalificarii.
(***) Pentru contractele aflate în pregãtire, oferiti câteva detalii despre stadiul pregãtirii
documentelor de licitaţie.
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈙. PLAN DE CHELTUIELI UM: EURO │
├───────┬──────────────────────┬───────────────────┬───────────────────┬───────────────┬─────────────┤
│ │Costul eligibil total │ Plãţile efectuate │Cheltuieli viitoare│ Cheltuieli │ Diferenţa/ │
│ │ │ │ estimative │ totale │ Cost │
│ ├─────────┬────────────┼───────────┬───────┼───────────┬───────┼───────┬───────┤total % (9) =│
│ Anul │Estimarea│ Estimare │ (pana la │ (%) │(de la data│ (%) │ (7) = │ (%) │ (7)-(2)/ │
│ │iniţialã │acceptatã**)│ data │(3)/(2)│raportarii)│(5)/(2)│(3)+(5)│(7)/(2)│ /total (2) │
│ │ *) │ curenta │raportarii)│ │ │ │ │ │ │
│ ├─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ │ (1) │ (2) │ (3) │ (4) │ (5) │ (6) │ (7) │ (8) │ (9) │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2000 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2001 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2002 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Trim. 1│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 2│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 3│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 4│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2003 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Trim. 1│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 2│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 3│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│Trim. 4│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2004 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2005 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ 2006 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼────────────┼───────────┼───────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼─────────────┤
│ Total │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┴─────────┴────────────┴───────────┴───────┴───────────┴───────┴───────┴───────┴─────────────┤
│Propuneri de schimbare a planului de finanţare Da [ ] Nu [ ] │
│Transmise la CE în data de: │
│Vor fi transmise la CE în data de: │
│Vor fi prezentate în cadrul Comitetului de Monitorizare (atasati planul şi motivele schimbãrii) │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
*) La momentul semnãrii Memorandumului de Finanţare
**) Ultimul Comitet de Monitorizare
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈚. FIŞA INFORMATIVA PRIVIND EXECUŢIA FIZICA ŞI FINANCIARÃ (*) │
├─────────────┬───────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ Execuţia fizica │ Execuţia financiarã │
│Categorii de ├───────────────┬────────────┬────────────┬─────────┼─────────────┬────────────┬────────────┬──────────┬──────────┤
│ cheltuieli │ Indicatori │ Execuţia │ Execuţia │ │ Indicatori │ Cheltuieli │ Cheltuieli │ │ │
│eligibile (*)│ fizici (*) │fizica de la│fizica pana │ Rata │ financiari │ de la │ pana la │ Rata │ │
│ ├─────┬─────────┤ ultimul │la actualul │execuţiei├────────┬────┤ ultimul │ actualul │execuţiei │ Progres │
│ │ │ │ Comitet de │ Comitet de │ fizice │ Costul │ % │ Comitet de │ Comitet de │financiare│ fizic │
│ │ UM │Cantitate│Monitorizare│Monitorizare│ (%) │eligibil│din │Monitorizare│Monitorizare│ % │ │
│ │ │ │ │ │ │estimat │cost│ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ (euro) │ │ │ │ │ │
├─────────────┼─────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────────┼────────┼────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ (1) │ (2) │ (3) 𗈘-(3)/(1)│ (5) │(6) │ (7) │ (8) │ 9=8/5 =4*6/100│
├─────────────┼─────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────────┼────────┼────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────────┼─────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────────┼────────┼────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────────┼─────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────────┼────────┼────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────────┼─────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────────┼────────┼────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────────┼─────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────────┼────────┼────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
├─────────────┼─────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────────┼────────┼────┼────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ Progres │ Progres │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │financiar │ fizic │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ total │ total │
├─────────────┴─────┴─────────┴────────────┴────────────┴─────────┴────────┴────┴────────────┴────────────┴──────────┴──────────┤
│(*) se va acoperi 100% din costul eligibil. │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈛. CAUZA DIFERENŢELOR (DACÃ EXISTA) DINTRE EXECUŢIA FIZICA ŞI CEA FINANCIARÃ │
│ EXPLICAŢII PRIVIND ÎNTÂRZIERILE (DACÃ EXISTA) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈜. PROBLEME TEHNICE, FINANCIARE SAU LEGALE (ANEXA NR. III.1 LA MEMORANDUMUL DE FINANŢARE) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Se va face referire la orice problema aparuta în implementarea mãsurii, inclusiv modificãri ale │
│planului de finanţare original şi se va explica ce acţiuni au fost întreprinse pentru a fi │
│corectate. │
│ Se va face referire la orice suspendare, corectie financiarã şi/sau iregularitate. │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈝. OBSERVAŢII ŞI RECOMANDÃRI ALE AUTORITÃŢILOR DE INSPECŢIE NAŢIONALE ŞI/SAU COMUNITARE (ANEXA │
│ NR. III.1 LA MEMORANDUMUL DE FINANŢARE) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Se vor prezenta pe scurt observaţiile sau recomandãrile, dacã exista, (cu referire la sursa) şi se│
│va declara modul prin care s-a rãspuns la acestea. │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
. MÃSURI ADOPTATE PENTRU PROMOVAREA ASISTENŢEI COMUNITARE (ANEXA NR. III.6 LA MEMORANDUMUL PE │
│ FINANŢARE) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Panouri ridicate la locul execuţiei? Da [ ] Nu [ ] │
│Mijloacele de comunicare utilizate pentru informarea publicului despre mãsura: │
│Presa [ ] Televiziune [ ] Radio [ ] │
│Alte mijloace audio-vizuale [ ] │
│Tipul documentaţiei tipãrite aflatã la dispoziţia publicului: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
. DATA PREVÃZUTÃ PENTRU FINALIZARE │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│În memorandumul de finanţare iniţial (data finala iniţial stabilitã): │
│În memorandumul de finanţare curent (data finala în memorandumul de finanţare de modificat): │
│Data prevãzutã pentru finalizare: │
│Modificarea datei va fi propusã în comitetul de monitorizare: Da [ ] │
│ Nu [ ] │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ PROPUNEREA DE MODIFICARE ISPA │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Autoritatea responsabilã cu implementarea:
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈕. IDENTIFICAREA MÃSURII │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Denumirea mãsurii: │
│Autoritatea responsabilã cu implementarea: │
│Codul ISPA al mãsurii: │
│Memorandum de finanţare nr.: Data: │
│Rata asistenţei ISPA: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖. SCHIMBAREA DATEI DE FINALIZARE A MÃSURII │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Data curenta: Data propusã pentru finalizare: │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈗. SCHIMBÃRI PROPUSE ÎN PLANUL DE FINANŢARE (*) Euro│
├─────┬──────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┤
│ │ Cheltuieli eligibile totale conform │ Cheltuieli eligibile efectuate sau previziuni │
│ │ memorandumului de finanţare în vigoare │ pentru cheltuielile totale │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Dupã │ │ │
│ │ │
├─────┼──────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Total│ │ │
├─────┴──────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┤
│ Solicitare de creştere a asistenţei Da [ ] Nu [ ] │
│ │
│Suma creşterii solicitate (dacã este cazul) euro │
│ │
│(*) De anexat planul de finanţare modificat │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈘. MODIFICÃRI ÎN COSTURILE ELIGIBILE ALE MÃSURII EURO│
├───────────────────────┬─────────────────────────┬──────────────────────┬───────────────────────────┤
│Categoria de cheltuieli│Costuri totale eligibile │Modificarea solicitatã│ Costuri totale eligibile │
│ (*) │ curente │ │ propuse │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Taxe de │ │ │ │
│planificare/proiectare │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Organizare de şantier │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Lucrãri principale │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Utilaje şi echipamente │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Asistenta tehnica │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Supervizare │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Altele (specificari) │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────────────────────┼──────────────────────┼───────────────────────────┤
│Total │ │ │ │
└───────────────────────┴─────────────────────────┴──────────────────────┴───────────────────────────┘
(*) Categoriile sunt exemple, care trebuie ajustate cu scopul de a evidenţia realitatea
proiectului. Este de dorit şi o defalcare pe contract.
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
𗈙. MODIFICÃRI ALE INDICATORILOR FIZICI │
├────────────────────┬────────────────────┬───────────────────────────────┬──────────────────────────┤
│ Tipul lucrãrii │ Unitatea │Data estimatã pentru finalizare│ Propuneri │
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────┼──────────────────────────┤
├────────────────────┴────────────────────┴───────────────────────────────┴──────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈚. MODIFICÃRI ALE CARACTERISTICILOR MÃSURII │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│A se detalia │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈛. MOTIVE PENTRU MODIFICÃRILE PROPUSE │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│A se detalia │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Propunerea de modificare:
Data inaintarii solicitãrii de modificare:
Semnatura coordonatorului naţional ISPA:
Denumirea mãsurii: ..........................................................
Memorandum de finanţare nr. ............ din ................................
Referinta Comisiei (CCI Nr.) ................................................
CERTIFICAT
Subsemnatul .........................., reprezentând Fondul Naţional desemnat
de*5) ......................................., certific ca toate cheltuielile
eligibile incluse în declaraţia ataşatã, reprezentând contribuţii prin
intermediul asistenţei ISPA şi ale finanţãrii naţionale, au fost plãtite în
conformitate cu progresele mãsurii
┌──┬──┬─────┐ ┌───────────────┬────┐
dupã*6): │ │ │ în valoare de: │ │euro│
└──┴──┴─────┘ └───────────────┴────┘
zz ll (Suma exactã pana la
doua zecimale)
___________
*5) Indicaţi instrumentul administrativ de desemnare în conformitate cu
Secţiunea III (8) şi (9) din Anexa III.1, cu referinte adecvate şi data.
*6) Data de începere a eligibilitãţii cheltuielilor conform Memorandumului
de Finanţare.
Declaraţia de cheltuieli ataşatã, detaliatã pe categorii de cheltuieli, şi pe
mãsura în cazul unui grup de proiecte, acoperã cheltuieli pana la
┌──┬──┬─────┐
│ │ │ (zz/ll/)
└──┴──┴─────┘
şi este parte integrala a acestui certificat, la fel ca raportul insotitor
asupra progreselor mãsurii comparat cu planurile/raportul final.
De asemenea, certific ca mãsura face progrese satisfãcãtoare în vederea
finalizarii ei/a fost încheiatã în conformitate cu obiectivele şi ca
informaţiile date în raportul de progres/raportul final sunt corecte.
Certific, în plus, ca mãsura este în curs de implementare/a fost implementata
în conformitate cu termenii memorandumului de finanţare, în special în ceea
ce priveşte:
(1) Conformitatea cu reglementãrile privind protecţia mediului,
transporturile (inclusiv reţelele trans-europene), concurenta, şi acordarea
contractelor publice (Ghidul practic pentru PHARE, ISPA şi SAPARD);
(2) Aplicarea procedurilor de management şi control pentru mãsura, în special
pentru verificarea realitãţii cheltuielilor reclamate şi execuţia adecvatã a
mãsurii în conformitate cu secţiunea a 4-a şi prevenirea, descoperirea şi
corectarea iregularitatilor, urmãrirea fraudelor şi recuperarea sumelor
plãtite nejustificat (anexa nr. III.5).
În conformitate cu secţiunea a XII-a a anexei nr. III.1, documentele
justificative sunt şi vor continua sa fie disponibile pentru o perioada de
minimum 5 ani de la plata finala de cãtre Comisie.
Certific ca:
(1) Declaraţia de cheltuieli este corecta şi reiese din sistemele contabile
bazate pe documente justificative verificabile;
(2) Declaraţia de cheltuieli şi cererea de plata iau în considerare orice
recuperare facuta şi dobanda primitã pentru acestea;
(3) Detaliile privind tranzacţiile realizate sunt înregistrate, acolo unde
este posibil, pe format electronic şi sunt disponibile la cererea
departamentelor responsabile ale Comisiei.
┌──┬──┬─────┐
Data │ │ │ (zz/ll/)
└──┴──┴─────┘
Numele cu majuscule,
ştampila şi semnatura autoritãţii competente
┌──────────────┬─────────────┬────────────┬───────────────┬───────────────────┬───────────────┐
│ │ Total │Cheltuielile│ Total │Cheltuielile fãcute│ Cheltuieli │
│ Categoria de │ cheltuieli │certificate │ cheltuieli │la aceasta data, ca│ estimative │
│ cheltuieli │ fãcute la │în prezenta │ planificate │procent din bugetul│necesare pentru│
│ │ data (între │ declaraţie │(buget iniţial)│ iniţial (%) │ încheierea │
│ │..*8) şi ...)│ │ │ │ mãsurii │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
𗈕. Planificare│ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
𗈖. Studii de │ │ │ │ │ │
│fezabilitate, │ │ │ │ │ │
│proiectare │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
𗈗. Pregãtirea │ │ │ │ │ │
│şantierului │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
𗈘. Clãdiri şi │ │ │ │ │ │
│construcţie │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
𗈙. Echipament │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
𗈚. Asistenta │ │ │ │ │ │
│tehnica, │ │ │ │ │ │
│pregãtirea │ │ │ │ │ │
│documentelor │ │ │ │ │ │
│de licitaţie │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
𗈛. Altele │ │ │ │ │ │
├──────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼───────────────────┼───────────────┤
│ TOTAL │ │ │ │ │ │
└──────────────┴─────────────┴────────────┴───────────────┴───────────────────┴───────────────┘
*7) Pentru decizii asupra unor grupuri de proiecte, cheltuielile trebuie împãrţite pe
proiecte, cu excepţia cazurilor când cheltuielile sunt comune grupului, cum este cazul
asistenţei tehnice şi publicitãţii.
*8) Data de începere a eligibilitãţii cheltuielilor (semnarea Memorandumului de Finanţare de
cãtre Comisie).
Anexa la declaraţia de cheltuieli: recuperari efectuate de la ultima declaraţie de
cheltuieli certificatã şi incluse în prezenta declaraţie de cheltuieli
┌─────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Suma ordonatã a fi recuperatã │ │
├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Debitor │ │
├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Data de emitere a ordinului de recuperare │ │
├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Autoritatea care a emis ordinul de recuperare│ │
├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Data recuperãrii │ │
├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Suma recuperatã │ │
└─────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┘
APLICAŢIE PENTRU PLATA INTERMEDIARA/FINALA
Denumirea mãsurii: ..........................................................................
Referinta Comisiei (CCI Nr.) ................................................................
Ca urmare a prevederilor secţiunii a III-a (1) din anexa nr. III.1, subsemnatul (numele cu
majuscule, ştampila, poziţia şi semnatura autoritãţii competente), solicit plata sumei de
................... euro ca plata intermediara/finala*9).
___________
*9) stergeti dacã este cazul.
Aceasta aplicaţie îndeplineşte condiţiile de admisibilitate deoarece:
Stergeti dacã este cazul
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│(a) Raportul asupra progreselor mãsurii în ceea ce priveşte indicatorii │- Este inclus │
│ fizici şi financiari şi care demonstreaza conformitatea sa cu decizia │ │
│ de acordare a asistenţei, incluzând condiţiile specifice stabilite │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│(b) Ultimul raport de progres/raportul final asupra implementarii │- A fost transmis │
│ solicitat conform secţiunilor a V-a şi a X-a ale anexei nr. III.1, │- Este inclus │
│ inclusiv în cel de-al doilea caz detalii privind conformitatea cu │ │
│ Ghidul Practic pentru PHARE, ISPA şi SAPARD │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│(c) Observaţii şi recomandãri fãcute de autoritãţile de audit naţionale │- S-a acţionat │
│ şi/sau comunitare, în special corectarea iregularitatilor banuite sau │conform │
│ dovedite │- Nu s-au fãcut │
│ │observaţii sau │
│ │recomandãri │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│(d) Principalele probleme de ordin tehnic, financiar şi juridic apãrute şi│- Sunt indicate │
│ mãsuri pentru corectarea lor │- Nici una │
│ │observata │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│(e) Analiza oricãrei abateri de la planul financiar iniţial │- A fost │
│ │transmisã │
│ │- Este inclusã │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│(f) Mãsuri de publicitate luate în legatura cu mãsura │- Sunt indicate │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│(g) Nici una din cheltuielile certificate nu a fost suspendatã conform │ │
│ secţiunii a VIII-a (3) a anexei nr. III.1 │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘
Plata trebuie facuta cãtre:
┌─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┐
│Beneficiarul: │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│Banca: │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│Cont nr. │ │
├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────┤
│Titularul contului │ │
│(dacã este diferit de beneficiar)│ │
└─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──┬──┬─────┐
Data │ │ ...│ (zz/ll/)
└──┴──┴─────┘
Nume cu majuscule, ştampila, poziţia şi
semnatura autoritãţii competente
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Titlul proiectului │
│ Localizarea │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ ┌───────────────────────┐ │
│ │Sigla Uniunii Europene │ Finanţat de: │
│ └───────────────────────┘ │
│ Uniunea Europeanã .... euro .... │
│ (asistenta) (moneda │
│ nationala) │
│ │
│ IFI (împrumut) .... euro .... │
│ (moneda │
│ nationala) │
│ │
│Autoritatea de implementare: [Ministerul .....] │
│ [Agenţia ........] │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Beneficiar: [Numele beneficiarului] │
│ │
│Supervizare şi management: [Numele firmei] │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Contractant: [Numele contractantului] │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘