Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGEA nr. 73 din 3 noiembrie 1993  pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Legislativ    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGEA nr. 73 din 3 noiembrie 1993 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Legislativ

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 727 din 25 iulie 2024
    *) Republicată în temeiul art. IV din Legea nr. 241/2024 privind modificarea şi completarea Legii nr. 73/1993 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Legislativ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 712 din 22 iulie 2024, dându-se textelor o nouă numerotare.
    Legea nr. 73/1993 a fost republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.122 din 29 noiembrie 2004 şi a mai fost completată prin Legea nr. 343/2022 pentru completarea art. 2 alin. (1) din Legea nr. 73/1993 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Legislativ, precum şi a Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1191 din 12 decembrie 2022.

    CAP. I
    Înfiinţarea şi atribuţiile Consiliului Legislativ
    ART. 1
    (1) La data intrării în vigoare a prezentei legi se înfiinţează Consiliul Legislativ, organ consultativ de specialitate al Parlamentului, care avizează proiectele de acte normative în vederea sistematizării, unificării şi coordonării întregii legislaţii şi ţine evidenţa oficială a legislaţiei României.
    (2) Consiliul Legislativ are sediul la Camera Deputaţilor.

    ART. 2
    (1) Consiliul Legislativ are următoarele atribuţii:
    a) analizează şi avizează proiectele de legi, propunerile legislative şi proiectele de ordonanţe şi de hotărâri cu caracter normativ ale Guvernului, în vederea supunerii lor spre legiferare sau adoptare, după caz;
    b) analizează şi avizează, la cererea preşedintelui comisiei parlamentare sesizate în fond, amendamentele supuse dezbaterii comisiei şi proiectele de legi sau propunerile legislative primite de comisie după adoptarea lor de către una dintre Camerele Parlamentului;
    c) realizează nemijlocit sau coordonează, din dispoziţia Camerei Deputaţilor sau a Senatului, elaborarea unor proiecte de coduri sau de alte legi de complexitate deosebită;
    d) elaborează, din dispoziţia Camerei Deputaţilor sau a Senatului ori din proprie iniţiativă, studii pentru sistematizarea, unificarea şi coordonarea legislaţiei şi face, pe această bază, propuneri Parlamentului şi, după caz, Guvernului;
    e) ţine evidenţa oficială a legislaţiei României şi furnizează informaţia necesară pentru desfăşurarea procesului legislativ; organizează informatizarea sistemului de evidenţă a acesteia şi realizează produse informatice pentru evidenţa legislaţiei asistată de calculator;
    f) întocmeşte versiuni consolidate ale legilor, precum şi ale ordonanţelor, ordonanţelor de urgenţă şi hotărârilor cu caracter normativ ale Guvernului;
    g) urmăreşte, în vederea funcţionării sistemului legislativ în mod unitar şi coordonat, emiterea de către autorităţile publice competente a actelor normative în executare, dispuse prin legi, ordonanţe şi hotărâri ale Guvernului, şi semnalează organelor în drept întârzierile în emiterea acestora;
    h) elaborează Repertoriul legislaţiei României - evidenţa oficială - şi furnizează varianta online a acestuia; întocmeşte versiunile oficiale ale unor culegeri de acte normative.

    (2) Consiliul Legislativ prezintă anual Parlamentului raportul asupra activităţii sale.

    ART. 3
    (1) Proiectele de legi şi propunerile legislative se supun dezbaterii Parlamentului cu avizul Consiliului Legislativ.
    (2) Avizul va fi dat înăuntrul termenului stabilit de Biroul permanent sau de comisia permanentă a Camerei Parlamentului care l-a solicitat. Dacă avizul nu este dat în termenul stabilit, aceasta nu împiedică desfăşurarea procedurii legislative.
    (3) Avizul este consultativ şi are ca obiect:
    a) concordanţa reglementării propuse cu Constituţia, cu legile-cadru în domeniu, cu reglementările Uniunii Europene şi cu actele internaţionale la care România este parte, iar în cazul proiectelor de lege şi al propunerilor legislative, natura legii şi care este prima Cameră ce urmează a fi sesizată;
    b) asigurarea corectitudinii şi clarităţii exprimării juridice, înlăturarea contradicţiilor sau necorelărilor din cuprinsul proiectului de act normativ, asigurarea caracterului complet al prevederilor sale, respectarea normelor de tehnică legislativă, precum şi a limbajului normativ;
    c) prezentarea implicaţiilor noii reglementări asupra legislaţiei în vigoare, prin identificarea dispoziţiilor legale care, având acelaşi obiect de reglementare, urmează să fie abrogate, modificate sau unificate, precum şi prin evitarea reglementării unor aspecte identice în acte normative diferite.


    ART. 4
    (1) Proiectele de ordonanţe şi de hotărâri cu caracter normativ se supun spre adoptare Guvernului numai cu avizul Consiliului Legislativ cu privire la legalitatea măsurilor preconizate şi la modul în care sunt realizate cerinţele prevăzute la art. 3 alin. (3), care se aplică în mod corespunzător.
    (2) Avizul este consultativ.
    (3) Avizul va fi dat înăuntrul termenului solicitat de Guvern, care nu poate fi mai mic de 10 zile în cazul proiectelor cu procedură obişnuită şi de 2 zile în cazul celor cu procedură de urgenţă. Pentru ordonanţele prevăzute de art. 115 alin. (4) din Constituţie, republicată, termenul este de 24 de ore.

    ART. 5
    (1) Consiliul Legislativ stabileşte forma republicabilă a Constituţiei, modificată şi completată, după aprobarea prin referendum a legii de revizuire a acesteia.
    (2) Consiliul Legislativ examinează şi avizează, în condiţiile legii, forma republicabilă a legilor, ordonanţelor şi hotărârilor Guvernului, care au suferit intervenţii legislative şi pentru care s-a dispus republicarea.
    (3) Consiliul Legislativ avizează, în condiţiile legii, rectificările ce se propun a fi aduse unor acte normative după publicarea acestora, în cazul descoperirii de erori materiale. Publicarea rectificărilor de acte normative în Monitorul Oficial al României, Partea I, se face numai cu avizul Consiliului Legislativ.
    (4) Avizul Consiliului Legislativ prevăzut la alin. (2) şi (3) se transmite la cererea secretarului general al Camerei Deputaţilor.
    (5) Consiliul Legislativ urmăreşte şi semnalează Parlamentului sau, după caz, Guvernului întârzierile în republicarea actelor normative pentru care s-a dispus o asemenea măsură.

    ART. 6
    (1) În îndeplinirea atribuţiilor sale, Consiliul Legislativ colaborează cu autorităţile administraţiei publice şi cu instituţiile publice de specialitate, în funcţie de natura lucrărilor.
    (2) Autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice de specialitate sunt obligate să asigure, în termenele şi în condiţiile stabilite de Consiliul Legislativ, informaţiile şi documentaţiile solicitate de acesta şi să îi acorde sprijinul necesar îndeplinirii atribuţiilor sale.

    ART. 7
    Consiliul Legislativ stabileşte relaţii cu instituţiile similare din alte ţări, precum şi cu alte instituţii cu profil juridic, din ţară şi din străinătate.

    CAP. II
    Organizarea Consiliului Legislativ
    ART. 8
    (1) Consiliul Legislativ este alcătuit din Secţia de drept public, Secţia de drept privat şi Secţia de evidenţă oficială a legislaţiei şi documentare.
    (2) Fiecare secţie are în componenţa sa un număr de sectoare.
    (3) În structura organizatorică a Consiliului Legislativ se cuprind, de asemenea, Secretariatul Consiliului Legislativ, precum şi alte compartimente stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ.
    (4) Structura organizatorică a Consiliului Legislativ, nomenclatorul de funcţii şi numărul de posturi de conducere şi de execuţie, precum şi domeniile de activitate şi atribuţiile secţiilor, sectoarelor, secretariatului, direcţiilor şi ale celorlalte compartimente din cadrul aparatului Consiliului Legislativ se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ.

    ART. 9
    (1) Consiliul Legislativ este condus de preşedintele Consiliului, iar fiecare secţie, de un preşedinte de secţie.
    (2) Preşedintele Consiliului Legislativ şi preşedinţii de secţii se numesc, pentru un mandat de 5 ani, prin votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor prezenţi, reuniţi în şedinţa comună a celor două Camere ale Parlamentului, pe baza a câte trei propuneri ale birourilor permanente pentru fiecare funcţie, cu avizul comisiilor juridice reunite. Aceştia îşi exercită atribuţiile de la data depunerii, în mod individual, a jurământului prevăzut la alin. (3) în faţa preşedinţilor celor două Camere.
    (3) Jurământul va avea următorul conţinut:
    "Jur să respect Constituţia şi legile ţării, să apăr interesele României, drepturile şi libertăţile fundamentale ale cetăţenilor şi să-mi îndeplinesc cu onoare şi conştiinţă profesională atribuţiile ce-mi revin. Aşa să-mi ajute Dumnezeu!"

    (4) Jurământul poate fi depus şi fără formula religioasă.
    (5) Mandatul preşedintelui Consiliului Legislativ şi al preşedinţilor de secţii poate fi reînnoit o singură dată, în condiţiile prevăzute la alin. (2).
    (6) Funcţia de preşedinte al Consiliului Legislativ este asimilată celei de ministru, iar funcţia de preşedinte de secţie, celei de secretar de stat.

    ART. 10
    (1) Preşedintele Consiliului Legislativ îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) reprezintă Consiliul în faţa Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a celorlalte autorităţi publice, precum şi în relaţiile cu persoanele fizice sau juridice;
    b) semnează actele Consiliului, care se pot emite numai cu acordul său;
    c) angajează şi, după caz, numeşte, potrivit legii, personalul din aparatul Consiliului Legislativ;
    d) exercită orice alte atribuţii care îi revin potrivit legii.

    (2) Preşedintele Consiliului Legislativ este ordonator principal de credite.
    (3) Atribuţiile preşedinţilor de secţii se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ.
    (4) Unul dintre preşedinţii de secţii, desemnat de preşedintele Consiliului, este locţiitorul de drept al acestuia.

    ART. 11
    (1) Fiecare sector din cadrul unei secţii este condus de un şef de sector, numit prin ordin al preşedintelui Consiliului Legislativ, ca urmare a promovării concursului sau examenului organizat în condiţiile legii.
    (2) Preşedintele de secţie îşi poate desemna un înlocuitor, dintre şefii de sector din cadrul secţiei.
    (3) Secretariatul Consiliului Legislativ este condus de un secretar general, numit de preşedintele Consiliului. Secretarul general îşi desfăşoară activitatea în subordinea directă a preşedintelui Consiliului Legislativ şi asigură pregătirea, organizarea şi coordonarea activităţilor din cadrul secretariatului.
    (4) Secretarul general şi celelalte persoane care deţin calitatea de funcţionar public îşi exercită atribuţiile de la data depunerii jurământului prevăzut de lege. Secretarul general depune jurământul în faţa preşedintelui Consiliului Legislativ, cu participarea preşedinţilor de secţii, iar celelalte persoane care deţin calitatea de funcţionar public depun jurământul în faţa preşedintelui Consiliului Legislativ, cu participarea preşedinţilor de secţii sau, după caz, a secretarului general.

    ART. 12
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ şi nomenclatorul de funcţii se aprobă în şedinţa comună a birourilor permanente ale celor două Camere ale Parlamentului, cu avizul comisiilor juridice reunite.

    CAP. III
    Funcţionarea Consiliului Legislativ
    ART. 13
    (1) Propunerile legislative făcute de deputaţi sau de senatori se înaintează Consiliului Legislativ, spre avizare, de către secretarul general al Camerei în care au fost depuse, în termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării, iar proiectele de lege iniţiate de Guvern sau proiectele de ordonanţe ori de hotărâri cu caracter normativ ale Guvernului, de secretarul general al acestuia.
    (2) Proiectele de acte normative supuse avizării vor fi însoţite de instrumentele de prezentare şi motivare, precum şi de alte documente care au stat la baza elaborării lor.
    (3) Senatorii şi deputaţii, autori de propuneri legislative, miniştrii, secretarii de stat şi subsecretarii de stat pot lua parte, din proprie iniţiativă sau la invitaţia preşedintelui Consiliului Legislativ, la examinarea, în secţiile acestuia, a proiectelor de acte normative supuse avizării. Aceştia pot fi invitaţi de preşedintele Consiliului Legislativ la examinarea, pentru avizare, a proiectelor de acte din domeniul lor de activitate, indiferent de iniţiator.

    ART. 14
    Proiectele ce fac obiectul iniţiativei legislative a cetăţenilor se înaintează spre avizare Consiliului Legislativ în condiţiile prevăzute de lege pentru exercitarea acestei iniţiative.

    ART. 15
    (1) Avizul Consiliului Legislativ se transmite în scris, sub semnătura preşedintelui.
    (2) Avizele favorabile neînsoţite de observaţii şi propuneri nu vor fi motivate. În celelalte cazuri, avizul va cuprinde motivarea completă a fiecărei observaţii sau propuneri şi va fi însoţit, după caz, de studiile, documentele şi informaţiile pe care se sprijină, inclusiv de cele cu caracter istoric sau de drept comparat.
    (3) Avizul nu poate cuprinde consideraţii cu caracter politic.
    (4) Iniţiatorii sau autoritatea care a solicitat avizul pot cere Consiliului Legislativ lămuriri suplimentare sau îl pot invita pe preşedintele acestuia ori pe reprezentantul său la dezbaterea propunerilor legislative sau a proiectelor avizate.
    (5) Prevederile alin. (1)-(4) se aplică în mod corespunzător şi activităţii de avizare a republicărilor şi rectificărilor actelor normative.

    ART. 16
    În cazul în care proiectul de act normativ, forma republicabilă sau cererea de rectificare nu întruneşte condiţiile pentru avizarea de către Consiliul Legislativ, aceasta se comunică în scris solicitantului sub semnătura preşedintelui.

    ART. 17
    (1) Proiectele de coduri şi de alte legi complexe, elaborate nemijlocit de Consiliul Legislativ sau sub îndrumarea acestuia, vor fi însoţite de un raport detaliat, cuprinzând principalele soluţii adoptate, rezultatele studiilor de fundamentare întreprinse, referiri la jurisprudenţă şi la dreptul comparat în materie, eventualele soluţii alternative posibile, măsurile de sistematizare a legislaţiei, impuse de adoptarea reglementărilor propuse, şi orice alte asemenea aspecte interesând dezbaterea proiectelor.
    (2) Raportul împreună cu proiectul de reglementare se prezintă Parlamentului după aprobarea lor de către Guvern.

    ART. 18
    (1) Avizele şi celelalte lucrări ale Consiliului Legislativ se dezbat în secţiile şi sectoarele acestuia.
    (2) Preşedintele Consiliului Legislativ poate supune spre dezbatere, secţiilor reunite, unele proiecte de acte normative complexe ori care ridică probleme deosebite, precum şi aspecte de importanţă majoră pentru activitatea Consiliului Legislativ.
    (3) Modul de lucru în cadrul secţiilor şi sectoarelor Consiliului Legislativ, precum şi raporturile dintre acestea se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului.

    CAP. IV
    Personalul Consiliului Legislativ
    ART. 19
    Personalul Consiliului Legislativ este format din demnitari, funcţionari publici şi personal contractual.

    ART. 20
    Pot fi numite în funcţiile de preşedinte al Consiliului Legislativ şi de preşedinte de secţie persoane care au cetăţenia română şi domiciliul în ţară, pregătire juridică superioară, precum şi o bună reputaţie profesională şi morală, cu o vechime în activitatea juridică de cel puţin 15 ani.

    ART. 21
    Pot fi numite în funcţia de secretar general persoanele care au cetăţenia română şi domiciliul în ţară, studii universitare absolvite cu diplomă de master sau echivalentă, conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare, în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice, au absolvit programele de formare specializată pentru ocuparea unei funcţii publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici, organizate de Institutul Naţional de Administraţie, şi au o vechime de cel puţin 8 ani în specialitatea funcţiei.

    ART. 22
    (1) Pot fi numite în funcţiile de şef de sector şi director persoane care au cetăţenia română şi domiciliul în ţară, studii universitare de licenţă în specialitatea funcţiei, studii universitare absolvite cu diplomă de master sau echivalentă, conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare, în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice, precum şi o vechime de cel puţin 7 ani în specialitatea funcţiei. Funcţia de şef de sector este funcţie publică specifică de conducere, echivalentă funcţiei publice de director.
    (2) Poate fi numită în funcţia de auditor intern persoana care îndeplineşte condiţiile de numire prevăzute de Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, republicată, cu o vechime de cel puţin 5 ani în specialitatea funcţiei.
    (3) Pot fi numite în celelalte funcţii publice de conducere şi de execuţie din cadrul Consiliului Legislativ persoanele care îndeplinesc condiţiile de numire în funcţie prevăzute de Legea nr. 7/2006 privind statutul funcţionarului public parlamentar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Pentru funcţiile de şef serviciu, şef birou şi consilier este necesară o vechime de cel puţin 5 ani în specialitatea funcţiei. Pentru funcţia de expert este necesară o vechime de cel puţin 3 ani în specialitatea funcţiei, iar pentru funcţia de consultant nu este necesară vechime în specialitate.
    (5) Pentru numirea în funcţia de şef sector cu atribuţii în activităţile de avizare a proiectelor de acte normative, a republicărilor şi rectificărilor actelor normative, precum şi de ţinere a evidenţei oficiale a legislaţiei României sunt necesare studii universitare de licenţă în domeniul juridic, precum şi studii universitare în domeniul administraţiei publice, management sau juridic, absolvite cu diplomă de master sau echivalentă, conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru numirea în funcţiile de consilier, expert şi consultant cu atribuţii în activităţile de avizare a proiectelor de acte normative, a republicărilor şi rectificărilor actelor normative, precum şi de ţinere a evidenţei oficiale a legislaţiei României sunt necesare studii universitare în domeniul juridic, absolvite cu diplomă de licenţă.

    ART. 23
    (1) Funcţiile publice se ocupă prin concurs sau examen, după caz.
    (2) Concursul sau examenul constă în 3 probe, respectiv selecţia dosarelor de înscriere, proba scrisă şi interviul. În raport cu specificul funcţiei, concursul poate să cuprindă şi probe suplimentare eliminatorii.
    (3) În vederea desfăşurării concursului sau examenului, preşedintele Consiliului Legislativ numeşte prin ordin o comisie de concurs şi o comisie de soluţionare a contestaţiilor.

    ART. 24
    Au calitatea de membri ai Consiliului Legislativ preşedintele Consiliului Legislativ, preşedinţii de secţii, secretarul general, şefii de sector şi directorii.

    ART. 25
    (1) Funcţiile de preşedinte al Consiliului Legislativ şi de preşedinte de secţie sunt incompatibile cu oricare altă funcţie publică sau privată, cu excepţia funcţiilor didactice din învăţământul superior. Incompatibilităţile şi interdicţiile funcţionarilor publici din Consiliul Legislativ sunt cele prevăzute de lege pentru funcţionarii publici parlamentari.
    (2) Personalul Consiliului Legislativ nu poate face parte din partide politice.

    ART. 26
    (1) Funcţia de preşedinte al Consiliului Legislativ şi de preşedinte de secţie încetează înainte de termen prin demisie, în caz de încălcare a prevederilor art. 25, de pierdere a drepturilor electorale, în situaţia condamnării definitive pentru săvârşirea unei infracţiuni sau, după caz, în alte situaţii prevăzute de lege.
    (2) Încetarea exercitării funcţiilor prevăzute la alin. (1) se constată de autorităţile în faţa cărora cei care ocupă aceste funcţii au prestat jurământul.

    ART. 27
    (1) Încălcarea prevederilor prezentei legi şi a dispoziţiilor regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ atrage răspunderea celor vinovaţi şi aplicarea sancţiunilor disciplinare prevăzute de lege pentru funcţionarii publici.
    (2) Preşedintele Consiliului Legislativ şi preşedinţii de secţii sunt cercetaţi pentru abaterile disciplinare de comisiile juridice reunite ale celor două Camere, iar sancţiunile disciplinare se aplică de birourile permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului.
    (3) Funcţionarii publici din cadrul Consiliului sunt cercetaţi, pentru abaterile disciplinare săvârşite, de Comisia de disciplină a Consiliului Legislativ, iar sancţiunile se aplică de preşedintele Consiliului Legislativ, în condiţiile legii.
    (4) Personalul contractual din cadrul Consiliului Legislativ este cercetat, pentru abaterile disciplinare săvârşite, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 28
    Salarizarea şi celelalte drepturi de natură salarială ale personalului Consiliului Legislativ sunt corespunzătoare celor stabilite pentru personalul cu funcţii similare din aparatul celor două Camere ale Parlamentului, cu excepţia funcţiei de secretar general, care este asimilată, din punctul de vedere al salarizării, funcţiei de şef de departament.

    ART. 29
    Statutul funcţionarilor publici din structurile de specialitate ale Consiliului Legislativ se aprobă prin lege specială.

    ART. 30
    Pentru elaborarea unor studii şi lucrări de complexitate deosebită, care implică o înaltă specializare, preşedintele Consiliului Legislativ poate aproba consultarea unor colaboratori externi, specialişti de prestigiu, cadre didactice universitare, cercetători ştiinţifici sau practicieni ai dreptului, cu experienţă, care vor beneficia de drepturile cuvenite potrivit legii.

    CAP. V
    Dispoziţii finale
    ART. 31
    (1) Bugetul Consiliului Legislativ face parte integrantă din bugetul de stat.
    (2) Proiectul de buget se întocmeşte de Consiliul Legislativ, cu avizul Ministerului Finanţelor.
    (3) Normativele de cheltuieli referitoare la acţiunile de protocol şi dotarea cu autoturisme se stabilesc prin ordin al preşedintelui Consiliului Legislativ, cu încadrarea în bugetul propriu aprobat cu această destinaţie.


    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016