Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Parlamentul României adoptă prezenta lege. ARTICOL UNIC Se ratifică Amendamentul 1, semnat de partea română la Bucureşti la 10 februarie 2010, la Memorandumul de înţelegere dintre Ministerul Apărării al Republicii Bulgaria, Ministerul Apărării al Republicii Cehe, Ministerul Apărării al Republicii Estonia, Ministerul Apărării al Republicii Finlanda, Guvernul Republicii Ungare, Ministerul Apărării al Republicii Italiene, Ministerul Apărării al Republicii Letonia, Ministerul Apărării Naţionale al Republicii Lituania, Ministerul Apărării al Regatului Ţărilor de Jos, Ministerul Apărării al Regatului Norvegiei, Ministerul Apărării Naţionale al Republicii Polone, Guvernul României, Ministerul Apărării al Republicii Slovenia, Guvernul Regatului Suediei şi Departamentul Apărării al Statelor Unite ale Americii privind Capabilitatea de transport strategic aerian, deschis spre semnare la Luxemburg la 14 februarie 2008, semnat de partea română la Bucureşti la 30 iulie 2008. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR ROBERTA ALMA ANASTASE PREŞEDINTELE SENATULUI VASILE BLAGA Bucureşti, 4 iulie 2012. Nr. 98. AMENDAMENTUL 1 LA MEMORANDUMUL DE ÎNŢELEGERE dintre Ministerul Apărării al Republicii Bulgaria şi Ministerul Apărării al Republicii Cehe şi Ministerul Apărării al Republicii Estonia şi Ministerul Apărării al Republicii Finlanda şi Guvernul Republicii Ungare şi Ministerul Apărării al Republicii Italiene şi Ministerul Apărării al Republicii Letonia şi Ministerul Apărării Naţionale al Republicii Lituania şi ministrul apărării al Regatului Ţărilor de Jos şi Ministerul Apărării al Regatului Norvegiei şi ministrul apărării naţionale al Republicii Polone şi Guvernul României şi Ministerul Apărării al Republicii Slovenia şi Guvernul Regatului Suediei şi Departamentul Apărării al Statelor Unite ale Americii privind Capabilitatea de transport strategic aerian INTRODUCERE Ministerul Apărării al Republicii Bulgaria, Ministerul Apărării al Republicii Estonia, Ministerul Apărării al Republicii Finlanda, Guvernul Republicii Ungare, Ministerul Apărării Naţionale al Republicii Lituania, ministrul apărării al Regatului Ţărilor de Jos, Ministerul Apărării al Regatului Norvegiei, ministrul apărării naţionale al Republicii Polone, Guvernul României, Ministerul Apărării al Republicii Slovenia, Guvernul Regatului Suediei şi Departamentul Apărării al Statelor Unite ale Americii, denumite în continuare participanţi, luând în considerare Memorandumul de înţelegere privind Capabilitatea de transport strategic aerian (denumit în continuare SAC MoU), intrat în vigoare la 23 septembrie 2008, având în vedere că Ministerul Apărării al Republicii Cehe, Ministerul Apărării al Republicii Italiene şi Ministerul Apărării al Republicii Letonia au informat că nu vor mai adera la SAC MoU ca participanţi iniţiali, luând în considerare faptul că participanţii au ajuns la înţelegerea că SAC MoU intră în vigoare fără Ministerul Apărării al Republicii Cehe, Ministerul Apărării al Republicii Italiene şi Ministerul Apărării al Republicii Letonia ca participanţi iniţiali şi au confirmat această înţelegere prin semnarea "Scrisorii de confirmare între participanţii la SAC MoU cu privire la suspendarea şi reducerea unor costuri ale Programului privind Capabilitatea de Transport Strategic Aerian şi alocarea orelor de zbor neprevăzute în Program" la conţinutul căreia se face trimitere, la data de 18 septembrie 2008, şi hotărând că SAC MoU trebuie actualizat pentru a reflecta drepturile şi obligaţiile curente ale participanţilor, au ajuns la următoarea înţelegere: ART. 1 Scop Scopul prezentului amendament este actualizarea SAC MoU pentru a reflecta drepturile şi obligaţiile curente ale participanţilor, precum şi detaliile programului şi referinţele care s-au schimbat după ce participanţii au încheiat negocierea SAC MoU. ART. 2 Modificări 1. Pagina de titlu: Se înlocuieşte actuala pagină de titlu cu următoarea pagină de titlu: "MEMORANDUMUL DE ÎNŢELEGERE între Ministerul Apărării al Republicii Bulgaria şi Ministerul Apărării al Republicii Estonia şi Ministerul Apărării al Republicii Finlanda şi Guvernul Republicii Ungare şi Ministerul Apărării Naţionale al Republicii Lituania şi ministrul apărării al Regatului Ţărilor de Jos şi Ministerul Apărării al Regatului Norvegiei şi ministrul apărării naţionale al Republicii Polone şi Guvernul României şi Ministerul Apărării al Republicii Slovenia şi Guvernul Regatului Suediei şi Departamentul Apărării al Statelor Unite ale Americii privind capabilitatea de transport strategic aerian" 2. La art. 1, Introducere: În primul alineat se elimină "Ministerul Apărării al Republicii Cehe", "Ministerul Apărării al Republicii Italiene" şi "Ministerul Apărării al Republicii Letonia". 3. La art. 2, Acronime şi definiţii: Se elimină "HAA, Acord de Găzduire a Agenţiei" şi se introduce "MoA, Memorandum de înţelegere" după "LoA, Scrisoare de ofertă/acceptare". 4. La art. 3, Obiective şi arie de aplicare: Alineatul 3.3.5 se înlocuieşte cu: "Să opereze şi să susţină aeronavele C-17, aflate în proprietatea NAMO". 5. La art. 4, Organizarea şi managementul Programului SAC: La alineatul 4.1.2, la sfârşitul frazei se elimină punctul şi se introduce "şi administrarea financiară a operaţiilor şi sprijinului HAW." 6. La art. 6, Organizarea şi managementul Programului de management al transportului aerian: a) Se renumerotează alin. 6.5.1. ca 6.5; se renumerotează 6.5.1.1 ca 6.5.1; şi b) La alin. 6.6, în prima frază se înlocuieşte: "Acord de Găzduire a Agenţiei (HAA)" cu "Memorandum de înţelegere (MOA)" şi în a doua frază se înlocuieşte "HAA" cu "MOA". 7. La art. 8, Principii şi proceduri financiare: a) la alin. 8.1 se înlocuieşte "5,944.1" cu "5,311.587"; b) la alin. 8.1.1 se înlocuieşte "1,319.2" cu "1,139.525"; c) la alin. 8.1.2 se înlocuieşte "176.6" cu "159.288"; d) la alin. 8.1.3 se înlocuieşte "33.6" cu "30.574"; e) la alin. 8.3.1 se înlocuieşte "1,199.2" cu "1,083.940"; f) la alin. 8.3.2 se înlocuieşte "147.2 cu "133.159"; g) la alin. 8.3.3 se înlocuieşte "28" cu "27.980"; h) la alin. 8.10.5, a doua frază, se înlocuiesc cuvintele "fiecare cont" cu "conturile NAMA"; i) la alin. 8.10.6, a doua frază, se elimină "în toate monedele" şi, de asemenea, se elimină "pentru contractele în cauză"; j) la alin. 8.10.8 se înlocuieşte "va" cu "trebuie"; k) se introduce un nou alineat: "8.10.16 Există ore de zbor neprevăzute în program, cuprinse în tabelul 2, anexa B (Aspecte financiare) a prezentului SAC MoU, pentru care costurile variabile nu sunt finanţate. Un participant poate utiliza cota sa din cele 335 de ore de zbor neprevăzute în program, proporţional cu procentul pe care participantul îl are din cota pentru costurile segmentului operaţii. Până la data la care un participant îşi va creşte numărul de ore de zbor declarate sau un nou membru va deveni participant la programul SAC, un participant care va folosi ore de zbor neprevăzute în program va plăti costurile variabile de operare asociate cu acele ore de zbor finanţate potrivit art. 42(e)(3) din Carta NAMO. Aceste fonduri sunt în afara contribuţiilor normale descrise la art. 42(e)(1) din Carta NAMO şi astfel nu fac obiectul ţintei de cost şi plafonului de cost pentru segmentul operaţii." 8. La art. 21, Principii şi proceduri financiare pentru Grupul de transport aerian de mare capacitate: a) la alin. 21.2.1 se introduce "şi civil" după "militar"; b) la alin. 21.3 se introduce "şi civil" după "militar"; c) la alin. 21.3.1 se introduce "şi civil" după "militar"; şi d) la alin. 21.3.3 se introduce "şi civil" după "militar". 9. La art. 27, Aderarea unor participanţi ulteriori şi schimbarea orelor de zbor declarate: - La alin. 27.3 se introduce "în consultare cu NAMO BoD" după "SAC SB" şi se înlocuieşte "40" cu "45". 10. La art. 28, Taxe, impuneri vamale şi alte impuneri similare: - La alin. 28.2 se elimină expresia "În măsura în care" şi se introduce la începutul alineatului "aşa cum este prevăzut mai sus şi dacă". 11. La art. 33, Data intrării în vigoare şi durata: a) la alin. 33.1 se elimină din fraza a doua "iar pentru participanţii care vor aproba SAC MoU după aceea, SAC MoU va intra în vigoare pentru acei participanţi la data la care îl aprobă"; b) se introduce un nou alineat "33.1.1 Numărul total de 3500 de ore de zbor este compus din 3165 de ore de zbor declarate şi 335 de ore de zbor neprevăzute în program aşa cum au fost prezentate în alin. 8.10.16 al SAC MoU" şi se renumerotează în consecinţă alineatele de la 33.1.1 la 33.1.3; c) la alin 33.2 se înlocuieşte "tabelul 4, anexa B (Aspecte financiare) a prezentului SAC MoU" cu "tabelul 1, anexa B (Aspecte financiare) a prezentului SAC MoU pentru segmentul achiziţie şi tabelul 2, anexa B (Aspecte financiare) a acestui SAC MoU pentru segmentul operaţii"; şi d) se elimină alin. 33.3. 12. Anexa B, Aspecte financiare: a. Se elimină tabelul 4 şi se înlocuiesc actuala anexă şi tabelele 1, 2 şi 3 cu anexa şi tabelele 1, 2 şi 3, după cum urmează: "ANEXA B Aspecte financiare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
BY 2007 în milioane USD COSTUL - PLAFON
ŢINTĂ DE COST
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Total segment achiziţie (SAC MOU
paragraful 8.3.1/8.1.1) $1,083.940 $1,139.525
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Achiziţia aeronavelor prin FMS $497.562
Sprijin prin FMS $324.190
Costuri de locare - BA Papa,
Ungaria $13.406
În natură
Aeronave FMS în natură (o aeronavă) $248.782
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Segment operaţional anual (SAC MOU
paragraful 8.3.2/8.1.2) $133.159 $159.288
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Costuri fixe
Sprijinul ulterior prin FMS $64.388
Personalul în misiune*) $14.965
Sprijinul indirect $2.030
Costuri recurente pentru
facilităţi la Papa $1.007
Pregătire $5.165
Modificări importante $4.000
Certificare înregistrare $0.207
TCTO/Mentenanţă $3.000
Costuri administrative ale NAMO $13.503
Costuri variabile
Aprovizionarea cu consumabile $0.653
Carburant $15.222
DLR (Nivel depozit reparabil) $0.385
Alimentare în aer $3.793
Costuri administrative $0.746
Servicii aeroportuare $4.095
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Investiţie opţională ulterioară (SAC MOU
paragraful 8.3.3/8.1.3) $27.980 $30.574
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Simulator $26.840
Facilitate simulator $1.140
SAC MOU
Segment achiziţie $1,083.940 $1,139.525
Segment operaţii (26 ani) $3,462.784 $4,155.346
Opţiune simulator $27.980 $30.574
TOTAL SAC MOU $4,574.054 $5,311.587
--------
*) Documentul de încadrare a unităţii
Posturi pentru personal în misiune 129 155
Estimări de cost pentru personalul
în misiune $14.965 $17.958
TABELUL 1 Cota de participare în segmentul achiziţie
┌──────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Ţara │ Numărul de ore declarate│ Cota de participare în │
│ │ │ segmentul achiziţie │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Bulgaria │ 65 │ 2,0015% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Estonia │ 45 │ 1,3857% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Finlanda │ 100 │ 3,0793% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Ungaria │ 50 │ 1,5396% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Lituania │ 45 │ 1,3857% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Olanda │ 500 │ 15,3965% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Norvegia │ 400 │ 12,3172% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Polonia │ 150 │ 4,6189% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ România │ 200 │ 6,1586% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Slovenia │ 60 │ 1,8476% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Suedia │ 550 │ 16,9361% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│Statele Unite ale Americii│ 1000 │ 33,3333% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Total*) │ 3165 │ 100.0000% │
└──────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘
--------- *) La 1000 de ore de zbor per aeronavă, SUA vor pune la dispoziţie un avion echivalent. Cotele de participare sunt ajustate pentru a contabiliza cota de 33,3 % a SUA. TABELUL 2 Cota de participare în segmentul operaţii
┌──────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Ţara │Numărul de ore declarate │ Cota de participare în │
│ │ │ segmentul operaţii │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Bulgaria │ 65 │ 2,0537% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Estonia │ 45 │ 1,4218% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Finlanda │ 100 │ 3,1596% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Ungaria │ 50 │ 1,5798% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Lituania │ 45 │ 1,4218% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Olanda │ 500 │ 15,7978% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Norvegia │ 400 │ 12,6382% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Polonia │ 150 │ 4,7393% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ România │ 200 │ 6,3191% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Slovenia │ 60 │ 1,8957% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Suedia │ 550 │ 17,3776% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│Statele Unite ale Americii│ 1000 │ 31,5956% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Ore de zbor neprevăzute │ 335 │ 0.0000% │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ Total*) │ 3500 │ 100.0000% │
└──────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘
--------- *) Costurile variabile totale vor fi repartizate pe baza actualelor ore zburate. TABELUL 3 Cota de participare în funcţie de categorie
┌──────────────────────────────────────────┬───────────┬───────────┬───────┐
│ │ Cota de │ Cota de │Numărul│
│ │participare│participare│actual │
│ │ segment │ segment │de ore │
│ │ achiziţie │ operaţii │de zbor│
│ │ (Tabel 1) │ (Tabel 2) │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│Segment achiziţie │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│ Achiziţie aeronave prin FMS │ X │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│ Sprijin prin FMS │ X │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│ Costuri de locare - BA Papa, Ungaria │ X │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│Segment operaţii │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│ Costuri fixe │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│ Sprijin ulterior prin FMS │ │ X │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│ Personal în misiune │ │ X │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│ Sprijin indirect │ │ X │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│Costuri recurente pentru facilităţile │ │ │ │
│de la Papa. │ │ X │ │
│Pregătire │ │ X │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│ Modificări majore │ │ X │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│ Certificare + înregistrare │ │ X │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│ TCTO/Mentenanţă │ │ X │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│ Costuri administrative ale NAMO │ │ X │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│Costuri variabile │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│ Furnizarea de consumabile │ │ │ X │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│ Carburant │ │ │ X │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│ DLR (Nivel depozit reparabil) │ │ │ X │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│ Alimentare în aer │ │ │ X │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│Costuri administrative │ │ │ X │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│ Servicii aeroportuare │ │ │ X │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│Investiţie opţională ulterioară │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│ Simulator │ │ X │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│ Facilitate simulator │ │ X │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────────┼───────────┼───────┤
│Opţional ulterior pentru operaţii │ │ │ │
│Costuri recurente pentru simulator │ │ X" │ │
└──────────────────────────────────────────┴───────────┴───────────┴───────┘
ART. 3 Dispoziţii generale Toate celelalte prevederi ale prezentului MoU, care nu au fost modificate prin prezentul amendament, rămân în vigoare. ART. 4 Semnarea şi intrarea în vigoare Prezentul amendament, care cuprinde patru (4) articole, este semnat într-un exemplar original şi transmis participantului american în calitate de depozitar al SAC MoU. Prezentul amendament va intra în vigoare la data la care participantul american este notificat că toţi participanţii au semnat şi au aprobat amendamentul în conformitate cu procedurile lor naţionale. Participantul american va pune la dispoziţia fiecărui participant copii autentificate. Pentru Ministerul Apărării al Republicii Bulgaria Semnătură Nume Valentin Radev Funcţie ministrul adjunct al apărării din Bulgaria Data 8 martie 2010 Locul Sofia, Bulgaria Pentru Ministerul Apărării al Republicii Estonia Semnătură Nume Jaak Aaviksoo Funcţie ministrul apărării Data 2 februarie 2010 Locul Tallinn Pentru Ministerul Apărării al Republicii Finlanda Semnătură Nume Arto Koski Funcţie director al Unităţii Asigurare Materială Data 27 februarie 2010 Locul Helsinki Pentru Guvernul Republicii Ungare Semnătură Nume Szekeres Imre Funcţie ministrul apărării Data 26 februarie 2010 Locul Budapesta Pentru Ministerul Apărării al Republicii Lituania Semnătură Nume Kestutis Macijauskas Funcţie şeful Statului Major al Apărării Data 1 februarie 2010 Locul Vilnius, Lituania Pentru ministrul apărării al Regatului Ţărilor de Jos Semnătură Nume R.A. Hendrichs Funcţie directorul Organizaţiei Materiale pentru Apărare Data 5 ianuarie 2010 Locul Haga Pentru Ministerul Apărării al Regatului Norvegiei Semnătură Nume Per A. Christensen Funcţie director general adjunct Data 11 ianuarie 2010 Locul Oslo, Norvegia Pentru ministrul apărării naţionale al Republicii Polone Semnătură Nume Bogdan Klich Funcţie ministrul apărării naţionale al Republicii Polone Data 22 martie 2011 Locul Varşovia Pentru Guvernul României Semnătură Nume Gabriel Oprea Funcţie ministrul apărării naţionale Data 10 februarie 2010 Locul Bucureşti Pentru Ministerul Apărării al Republicii Slovenia Semnătură Nume Igor Nered Funcţie director general, secretar Data 15 februarie 2010 Locul Ministerul Apărării, Direcţia Logistică, Liubliana Pentru Guvernul Regatului Suediei Semnătură Nume Mats Nilsson Funcţie director Data 18 martie 2010 Locul Stockholm, Suedia Pentru Departamentul Apărării al Statelor Unite ale Americii Semnătură Nume Richard A. Genaille, Jr. Funcţie director politici Data 21 ianuarie 2010 Locul Arlington, Virginia --------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.