Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 68 din 28 martie 2023  pentru modificarea şi completarea Legii nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 68 din 28 martie 2023 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 261 din 29 martie 2023
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ART. I
    Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.161 din 8 decembrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 4, punctele 18^1, 22, 28 şi 29 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "18^1. managementul crizei teroriste - ansamblul acţiunilor şi/sau măsurilor defensive şi/sau ofensive, realizate în mod coordonat de către autorităţile şi instituţiile publice, în situaţia iminenţei unui act de terorism, în timpul producerii sau în urma săvârşirii unui act de terorism, pentru prevenirea şi înlăturarea efectelor acestuia, în scopul revenirii la starea de normalitate;
    .................................................................................................
22. însoţitori înarmaţi la bordul aeronavelor, denumiţi şi ofiţeri de securitate la bordul aeronavelor - personal aparţinând Serviciului Român de Informaţii, care desfăşoară activităţi de menţinere a securităţii la bordul aeronavelor în scopul prevenirii şi combaterii actelor de intervenţie ilicită, în conformitate cu:
    a) tratatele internaţionale în materie, la care România este parte;
    b) cadrul normativ privind prevenirea şi combaterea terorismului;
    c) prevederile Programului naţional de securitate aeronautică;
    .................................................................................................
28. furnizor de servicii de găzduire - un furnizor al oricărui serviciu al societăţii informaţionale, prestat la distanţă, prin mijloace electronice şi la solicitarea beneficiarului, care constă în stocarea informaţiilor furnizate de furnizorul conţinutului, la cererea acestuia, şi în punerea acestuia la dispoziţia terţilor;
29. furnizor de conţinut - utilizator care a furnizat informaţii care sunt stocate sau care au fost stocate şi diseminate către public de către un furnizor de servicii de găzduire;"

    2. La articolul 4, după punctul 29 se introduc patru noi puncte, punctele 30-33, cu următorul cuprins:
    "30. diseminare către public - punerea unor informaţii la dispoziţia unui număr potenţial nelimitat de persoane, la cererea unui furnizor de conţinut;
31. Sistemul naţional de alertă teroristă - mecanism de instituire a nivelurilor de alertă teroristă şi a activităţilor specifice fiecărui nivel, pe linia prevenirii şi combaterii terorismului, în scopul adoptării de către autorităţile şi instituţiile publice şi private, respectiv de populaţie a conduitei optime pentru prevenirea şi combaterea terorismului, în funcţie de nivelul de ameninţare teroristă pe teritoriul României, aprobat prin hotărâre a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării;
32. CBRNe - substanţe chimice, biologice, radiologice ori nucleare, a căror dispersie poate fi realizată inclusiv prin intermediul unor dispozitive explozive;
33. ordin de eliminare - act administrativ emis în aplicarea art. 3 şi 4 din Regulamentul (UE) 2021/784 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2021 privind prevenirea diseminării conţinutului online cu caracter terorist, denumit în continuare Regulament."

    3. La articolul 4 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
    "(2) Definiţiile cuprinse în Regulament se aplică în mod corespunzător."

    4. La articolul 7^1, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În vederea prevenirii actelor de intervenţie ilicită la bordul aeronavelor civile înmatriculate în România sau aparţinând transportatorilor aerieni licenţiaţi de statul român, Serviciul Român de Informaţii asigură dispunerea şi coordonarea însoţitorilor înarmaţi la bordul aeronavelor."

    5. La articolul 10, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "f) activităţi de comunicare publică;"

    6. La articolul 10, după litera i) se introduc două noi litere, literele j) şi k), cu următorul cuprins:
    "j) activităţi specifice fiecărui nivel de alertă teroristă din cadrul Sistemului naţional de alertă teroristă;
k) activităţi pe linia organizării şi executării misiunilor de intervenţie antiteroristă pe coordonatele tactică, pirotehnică şi CBRNe."

    7. La articolul 11, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) intervenţia antiteroristă, anterior sau în situaţia iminenţei producerii unui act de terorism, şi, respectiv, intervenţia contrateroristă, când se desfăşoară ori s-au produs acte de terorism;"

    8. La articolul 11, după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:
    "d) activităţi pe linia organizării şi executării misiunilor de intervenţie contrateroristă pe coordonatele tactică, pirotehnică şi CBRNe."

    9. La articolul 11^1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 11^1
    (1) În cazul iminenţei sau producerii pe teritoriul ţării a unui act de terorism care produce o criză teroristă, la propunerea directorului Serviciului Român de Informaţii, Consiliul Suprem de Apărare a Ţării poate emite o hotărâre prin care:
    a) declară situaţia de criză teroristă;
    b) ordonă activarea Centrului Naţional de Acţiune Antiteroristă;
    c) numeşte şeful Centrului Naţional de Acţiune Antiteroristă dintre prim-adjunctul sau adjuncţii directorului Serviciului Român de Informaţii;
    d) dispune cu privire la modificarea nivelului de alertă teroristă."

    10. La articolul 11^1, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), atunci când nu este posibilă întrunirea în regim de urgenţă a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, măsurile prevăzute la respectivul alineat pot fi dispuse de către preşedintele Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, cu informarea ulterioară, cu celeritate, a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării."

    11. La articolul 11^1, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În situaţia prevăzută la alin. (1) şi (1^1), Centrul Naţional de Acţiune Antiteroristă se activează pe suportul logistic şi operaţional al CCOA şi asigură la nivel naţional managementul crizei teroriste."

    12. După articolul 11^1 se introduce un nou articol, articolul 11^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 11^2
    (1) Sistemul naţional de alertă teroristă cuprinde patru niveluri de alertă teroristă, corespunzătoare stărilor de ameninţare teroristă, respectiv:
    a) alertă verde - nivel scăzut;
    b) alertă albastră - nivel precaut;
    c) alertă portocalie - nivel ridicat;
    d) alertă roşie - nivel critic.
    (2) Instituirea nivelurilor de alertă teroristă, precum şi trecerea de la un nivel la altul se aprobă de către Consiliul Suprem de Apărare a Ţării.
    (3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), atunci când nu este posibilă întrunirea în regim de urgenţă a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, nivelurile de alertă prevăzute la alin. (1) pot fi instituite de către preşedintele Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, cu informarea ulterioară, cu celeritate, a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării."

    13. La articolul 12, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Intervenţia contrateroristă se execută cu aprobarea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării. Prin excepţie, în situaţia iminenţei producerii unor victime sau a unor pagube importante, atunci când nu este posibilă întrunirea în regim de urgenţă a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, executarea intervenţiei contrateroriste se aprobă de către directorul Serviciului Român de Informaţii, cu informarea ulterioară, cu celeritate, a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării."

    14. Capitolul III, cuprinzând articolele 23-31, se abrogă.
    15. La articolul 35^1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 35^1
    (1) Deplasarea unei persoane din România într-o altă ţară sau dintr-o altă ţară în România în scopul comiterii, planificării ori pregătirii actelor de terorism sau participării la acestea ori pentru oferirea sau primirea de instruire sau pregătire pentru comiterea unui act de terorism ori pentru susţinerea, în orice mod, a unei entităţi teroriste constituie deplasare în scopuri teroriste şi se pedepseşte cu închisoare de la 5 la 12 ani şi interzicerea unor drepturi."

    16. Articolul 38^2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 38^2
    (1) Autorităţile competente în prevenirea utilizării abuzive a serviciilor de găzduire pentru diseminarea către public a materialelor de propagandă teroristă şi a conţinutului cu caracter terorist sunt:
    a) Serviciul Român de Informaţii - în calitate de autoritate naţională în domeniul prevenirii şi combaterii terorismului;
    b) Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii;
    c) Ministerul Afacerilor Interne - Inspectoratul General al Poliţiei Române.
    (2) În vederea prevenirii utilizării abuzive a serviciilor de găzduire pentru diseminarea către public a materialelor de propagandă teroristă şi a conţinutului cu caracter terorist, autorităţile competente exercită următoarele atribuţii:
    1. Serviciul Român de Informaţii:
    a) pune la dispoziţia ANCOM toate informaţiile necesare şi analiza de specialitate în vederea emiterii ordinului de eliminare;
    b) urmăreşte implementarea ordinelor de eliminare şi comunică ANCOM situaţiile în care nu sunt respectate obligaţiile impuse prin acestea;
    c) verifică caracterul terorist al conţinutului ce face obiectul unui ordin de eliminare transfrontalier, emis de autorităţile competente ale altor state membre ale Uniunii Europene în conformitate cu Regulamentul, ce priveşte eliminarea sau blocarea unui conţinut cu caracter terorist găzduit de către furnizorii de servicii de găzduire care îşi au sediul principal sau au reprezentantul legal pe teritoriul statului român;
    d) oferă suport ANCOM în vederea verificării îndeplinirii obligaţiilor ce incumbă furnizorilor serviciilor de găzduire, conform art. 5 şi 6 din Regulament, şi informează Ministerul Afacerilor Interne - Inspectoratul General al Poliţiei Române, după caz;
    2. Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii:
    a) emite ordinul de eliminare, în baza solicitării motivate a autorităţii naţionale în domeniul prevenirii şi combaterii terorismului;
    b) constată contravenţiile rezultate din nerespectarea prevederilor Regulamentului şi aplică sancţiunile aferente, în urma verificărilor efectuate;
    c) asigură efectuarea controlului ordinului de eliminare în condiţiile art. 4 alin. (3) şi (4) din Regulament şi emite decizii motivate, după consultarea autorităţii naţionale în domeniul prevenirii şi combaterii terorismului;
    3. Ministerul Afacerilor Interne - Inspectoratul General al Politiei Române participă, la solicitarea ANCOM, la activităţile de verificare a modalităţii de ducere la îndeplinire a obligaţiilor prevăzute la art. 3 alin. (3), art. 4 alin. (2) şi art. 6 şi de constatare a respectării prevederilor din Regulament de către furnizorii de servicii de găzduire.
    (3) Autorităţile prevăzute la alin. (1) se coordonează şi cooperează, potrivit atribuţiilor proprii, cu autorităţile competente ale altor state membre şi cu Europol în vederea punerii în aplicare a art. 14 din Regulament.
    (4) Solicitarea prevăzută la alin. (2) pct. 2 lit. a) trebuie să conţină elemente care să poată conduce la identificarea conţinutului sau a domeniului vizat, precum:
    a) datele de identificare a furnizorilor de servicii de găzduire sau a furnizorilor de conţinut, după caz, faţă de care se solicită emiterea de către ANCOM a ordinului de eliminare;
    b) informaţii privind conţinutul online pentru care se solicită emiterea ordinului de eliminare, inclusiv informaţii privind identificarea precisă a acestuia în mediul online;
    c) indicarea motivelor pentru care eliminarea la sursă a conţinutului online nu este fezabilă, dacă este cazul;
    d) numele de domeniu pentru care se solicită emiterea ordinului de eliminare.
    (5) Ordinul de eliminare emis de ANCOM trebuie să conţină următoarele elemente:
    a) o expunere suficient de detaliată a motivelor pentru care materialul este considerat de propagandă teroristă sau conţinutul este considerat cu caracter terorist, inclusiv menţionarea tipurilor de materiale relevante prevăzute la art. 2 pct. 7 din Regulament;
    b) o adresă URL exactă şi, în cazul în care este necesar, informaţii suplimentare pentru identificarea materialului de propagandă teroristă sau a conţinutului cu caracter terorist în mediul online;
    c) furnizorii de servicii de găzduire sau de conţinut identificaţi ca responsabili pentru diseminarea respectivului material sau conţinut;
    d) în cazul în care este necesar şi proporţional, decizia de a nu dezvălui informaţiile cu privire la eliminarea conţinutului cu caracter terorist sau la blocarea accesului la acesta, potrivit Regulamentului;
    e) căile de atac de care dispun furnizorul de servicii de găzduire şi furnizorul de conţinut şi termenele pentru introducerea acestora.
    (6) Furnizorii de servicii de găzduire şi furnizorii de conţinut sunt obligaţi ca, în cel mai scurt timp şi, în orice caz, în termen de o oră de la primirea ordinului de eliminare emis de ANCOM, să întrerupă, cu informarea utilizatorilor, transmiterea într-o reţea de comunicaţii electronice ori stocarea materialului de propagandă teroristă sau a conţinutului cu caracter terorist, prin eliminarea acestuia la sursă.
    (7) În situaţia în care eliminarea la sursă a materialului de propagandă teroristă sau a conţinutului cu caracter terorist nu este fezabilă, furnizorii de reţele de comunicaţii electronice destinate publicului sunt obligaţi să blocheze imediat accesul la respectivul conţinut şi să informeze utilizatorii.
    (8) La primirea ordinului de eliminare emis de ANCOM, furnizorii de reţele de comunicaţii electronice destinate publicului au obligaţia de a bloca imediat accesul utilizatorilor din România la materialul de propagandă teroristă sau conţinutul cu caracter terorist transmis într-o reţea de comunicaţii electronice de către persoanele prevăzute la alin. (6) care nu se află sub jurisdicţia legislaţiei naţionale.
    (9) Ca urmare a unui ordin de eliminare emis de ANCOM, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică - ICI Bucureşti are obligaţia de a bloca imediat funcţionalitatea unui domeniu «.ro» al cărui nume face apologia actelor de terorism, îndeamnă la comiterea unui act de terorism sau care promovează idei, concepţii, doctrine sau atitudini în scopul susţinerii cauzei/activităţii entităţilor teroriste, până la expirarea domeniului respectiv, ulterior fiind blocată înregistrarea acestuia.
    (10) ANCOM informează despre emiterea deciziilor şi ordinelor de eliminare autoritatea naţională în domeniul prevenirii şi combaterii terorismului, care urmăreşte implementarea acestora de către furnizorii de servicii de găzduire, furnizorii de conţinut, furnizorii de reţele de comunicaţii electronice destinate publicului sau de către Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică - ICI Bucureşti, după caz, şi comunică ANCOM situaţiile în care nu sunt respectate obligaţiile impuse prin acestea.
    (11) Furnizorii de servicii mass-media au obligaţia de a nu promova sau facilita promovarea de idei, concepţii, doctrine sau atitudini care fac apologia actelor de terorism, îndeamnă la comiterea unui act de terorism sau pot susţine cauza şi/sau activităţi ale entităţilor teroriste.
    (12) Dispoziţiile din prezentul articol se aplică în mod corespunzător solicitărilor formulate în cursul urmăririi penale de procurori, respectiv judecători în faza de judecată a unei cauze având ca obiect săvârşirea unei infracţiuni prevăzute de prezenta lege, respectiv deciziilor şi ordinelor de eliminare ale ANCOM emise în baza acestor solicitări.
    (13) Ordinele de eliminare şi deciziile emise de ANCOM pot fi atacate în contencios administrativ, fără parcurgerea unei proceduri prealabile, la Curtea de Apel Bucureşti, sub sancţiunea decăderii, în termen de 15 zile de la data comunicării, de către furnizorii de servicii de găzduire, furnizorii de conţinut, furnizorii de reţele de comunicaţii electronice destinate publicului sau de Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică - ICI Bucureşti, după caz, şi, în termen de 30 de zile de la data întreruperii serviciului, de către orice altă persoană care se consideră vătămată într-un drept al său sau într-un interes legitim, cu respectarea condiţiilor prevăzute la art. 9 şi 10 din Regulament.
    (14) Acţiunea în contencios nu suspendă executarea ordinului de eliminare sau a deciziei atacate."

    17. Articolul 40 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 40
    Competenţa de judecată în primă instanţă a infracţiunilor de terorism aparţine curţii de apel în a cărei rază teritorială s-a săvârşit infracţiunea."

    18. Articolul 42 se abrogă.
    19. După articolul 42 se introduc şase noi articole, articolele 42^1-42^6, cu următorul cuprins:
    "ART. 42^1
    (1) Personalul de control de specialitate al ANCOM verifică modalitatea de ducere la îndeplinire a obligaţiilor prevăzute în Regulament de către furnizorii de servicii de găzduire.
    (2) Personalul de control de specialitate al ANCOM poate solicita sprijinul structurilor specializate pentru combaterea criminalităţii organizate din cadrul Poliţiei Române în vederea verificării modalităţii de ducere la îndeplinire a obligaţiilor prevăzute la art. 3 alin. (3), art. 4 alin. (2) şi art. 6 din Regulament.
    ART. 42^2
    În vederea verificării, de către autorităţile prevăzute la art. 42^1, a modalităţii de ducere la îndeplinire a obligaţiilor prevăzute în Regulament, furnizorii de servicii de găzduire sunt obligaţi:
    a) să permită accesul în locaţiile în care îşi desfăşoară activitatea;
    b) să permită verificarea tuturor aspectelor din care să rezulte îndeplinirea obligaţiilor prevăzute în Regulament.
    ART. 42^3
    (1) Constituie contravenţii, în măsura în care nu sunt săvârşite în astfel de condiţii încât să fie considerate, potrivit legii penale, infracţiuni, şi următoarele fapte:
    a) fapta furnizorului de servicii de găzduire sau a furnizorului de conţinut care, în mod nejustificat, nu elimină materialul de propagandă teroristă sau conţinutul cu caracter terorist sau nu blochează accesul la acestea în maximum o oră de la primirea ordinului de eliminare, în conformitate cu obligaţia prevăzută la art. 3 alin. (3) din Regulament;
    b) fapta furnizorului de servicii de găzduire de a omite să informeze de îndată autoritatea emitentă a ordinului de eliminare cu privire la eliminarea sau blocarea accesului la materialul de propagandă teroristă sau conţinutul cu caracter terorist în condiţiile art. 3 alin. (6) din Regulament;
    c) fapta furnizorului de servicii de găzduire împotriva căruia a fost adoptat un ordin de eliminare transfrontalier de a nu respecta obligaţia prevăzută la art. 4 alin. (2) din Regulament, respectiv de a nu lua măsurile prevăzute la art. 3 din Regulament ori măsurile necesare pentru a putea republica materialul/conţinutul sau pentru a restabili accesul la materialul/conţinutul în cauză în conformitate cu art. 4 alin. (7) din Regulament;
    d) fapta furnizorului de servicii de găzduire expus la conţinut cu caracter terorist de a nu include în clauzele şi condiţiile de furnizare a serviciilor sale prevederi care sunt de natură să prevină utilizarea abuzivă a serviciilor sale pentru diseminarea materialelor de propagandă teroristă sau a conţinutului cu caracter terorist în condiţiile art. 5 din Regulament;
    e) fapta furnizorului de servicii de găzduire expus la conţinut cu caracter terorist de a nu lua una sau mai multe dintre măsurile specifice pentru a-şi proteja serviciile împotriva diseminării materialului de propagandă sau conţinutului cu caracter terorist către public sau, în situaţia în care le-a dispus, acestea nu îndeplinesc cerinţele prevăzute de art. 5 alin. (3) din Regulament;
    f) fapta furnizorului de servicii de găzduire de a nu raporta ANCOM, în termen de 3 luni de la primirea deciziei adoptate în temeiul art. 5 alin. (4) sau (6) din Regulament, măsurile specifice luate şi pe care intenţionează să le ia pentru respectarea art. 5 alin. (2) şi (3) din Regulament, după caz, şi, ulterior, anual, până la informarea de către ANCOM că furnizorul de servicii de găzduire nu mai este expus la conţinut cu caracter terorist, în condiţiile art. 5 alin. (5) din Regulament;
    g) nerespectarea de către furnizorul de servicii de găzduire a deciziei ANCOM prin care s-a solicitat, în condiţiile art. 5 alin. (6) din Regulament, luarea măsurilor necesare pentru a asigura respectarea art. 5 alin. (2) şi (3) din Regulament;
    h) fapta furnizorului de servicii de găzduire de a nu păstra materialul de propagandă sau conţinutul cu caracter terorist care a fost eliminat sau la care accesul a fost blocat, ca urmare a unui ordin de eliminare sau a unor măsuri specifice dispuse în temeiul art. 3 sau 5 din Regulament, sau datele conexe, eliminate ca urmare a eliminării conţinutului cu caracter terorist, respectiv de a nu lua măsuri de protecţie tehnice şi organizatorice adecvate în legătură cu acestea, conform obligaţiei prevăzute la art. 6 din Regulament;
    i) fapta furnizorului de servicii de găzduire de a nu descrie clar, în clauzele şi condiţiile de furnizare a serviciilor sale, politica sa de prevenire a diseminării materialului de propagandă sau a conţinutului cu caracter terorist, inclusiv, dacă este cazul, o explicaţie pertinentă cu privire la funcţionarea măsurilor specifice sau la utilizarea unor instrumente automatizate, conform obligaţiei de la art. 7 alin. (1) din Regulament;
    j) fapta furnizorului de servicii de găzduire, care a luat măsuri de prevenire a diseminării materialului de propagandă sau a conţinutului cu caracter terorist sau a fost obligat să ia măsuri specifice într-un anumit an calendaristic, de a nu publica până la data de 1 martie a anului următor dispunerii măsurilor respective un raport privind acţiunile întreprinse în anul precedent, conform obligaţiei de la art. 7 alin. (2) şi (3) din Regulament;
    k) fapta furnizorului de servicii de găzduire de a nu stabili un mecanism eficace şi accesibil astfel încât să permită furnizorilor de conţinut, al căror material/conţinut în cauză a fost eliminat sau la care accesul a fost blocat ca urmare a unor măsuri specifice luate în temeiul art. 5 din Regulament, posibilitatea de a contesta eliminarea/blocarea accesului la materialul/conţinutul respectiv şi de a solicita republicarea conţinutului eliminat/la care accesul a fost blocat;
    l) fapta furnizorului de servicii de găzduire de a nu asigura analiza promptă a contestaţiilor primite şi republicarea conţinutului/deblocarea accesului la acesta, fără întârzieri nejustificate, atunci când eliminarea conţinutului sau blocarea accesului la acesta a fost nejustificată şi de a nu informa autorul contestaţiei cu privire la rezultatul contestaţiei, în termen de două săptămâni de la primirea acesteia, şi motivele care stau la baza respingerii contestaţiei, conform obligaţiei de la art. 10 din Regulament;
    m) fapta furnizorului de servicii de găzduire de a nu informa furnizorul de conţinut, în condiţiile art. 11 din Regulament, cu privire la eliminarea sau blocarea accesului la un material/ conţinut cu caracter terorist, la motivele eliminării sau ale blocării, la dreptul de contestare a ordinului de eliminare sau de a nu îi furniza acestuia o copie a ordinului de eliminare;
    n) fapta furnizorului de servicii de găzduire, atunci când ia cunoştinţă de un material de propagandă/conţinut cu caracter terorist care implică o ameninţare iminentă la adresa vieţii, de a nu informa prompt autorităţile competente să investigheze şi să urmărească penal infracţiunile, respectiv din statele membre vizate de acest conţinut, conform obligaţiei de la art. 14 alin. (5) din Regulament;
    o) fapta furnizorului de servicii de găzduire de a nu informa, în cazul în care este imposibilă identificarea statelor membre vizate, punctul de contact din ANCOM conform obligaţiei de la art. 14 alin. (5) din Regulament, respectiv de a nu transmite informaţiile privind conţinutul cu caracter terorist către Europol prin intermediul instrumentelor specifice stabilite conform art. 14 alin. (5) din Regulament;
    p) fapta furnizorului de servicii de găzduire de a nu stabili un punct de contact pentru a primi şi asigura prelucrarea promptă a ordinelor de eliminare comunicate prin mijloace electronice, respectiv de a nu face publice informaţiile referitoare la acest punct de contact, conform obligaţiei de la art. 15 alin. (1) din Regulament;
    q) fapta furnizorului de servicii de găzduire care nu are un sediu principal în Uniunea Europeană de a nu notifica către ANCOM numele reprezentantului său legal cu reşedinţa/sediul în România, conform obligaţiei stabilite la art. 17 din Regulament, de a nu conferi reprezentantului său legal competenţele şi resursele necesare conform art. 17 alin. (2) din Regulament, respectiv de a nu face publice informaţiile referitoare la acest reprezentant;
    r) fapta furnizorilor de reţele publice de comunicaţii electronice destinate publicului de a nu bloca imediat, ca urmare a deciziei/ordinului de eliminare ANCOM, accesul la materialul de propagandă teroristă/conţinutul cu caracter terorist existent în mediul online şi de a nu informa utilizatorii în condiţiile art. 38^2;
    s) nerespectarea obligaţiilor prevăzute la art. 42^2.
    (2) Contravenţiile se sancţionează astfel:
    a) în cazul contravenţiilor prevăzute la alin. (1) lit. a), c), g), h), n), o), p) şi q), cu amendă de la 75.000 lei la 100.000 lei;
    b) în cazul contravenţiilor de la alin. (1) lit. b), d), e), f), i), j), k), l), m), r) şi s), cu amendă de la 25.000 lei la 100.000 lei.
    (3) Sancţiunile contravenţionale pot fi aplicate şi persoanelor juridice.
    (4) Prin derogare de la dispoziţiile art. 8 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul săvârşirii sistematice sau continue a contravenţiei prevăzute în alin. (1) lit. a) din prezentul articol de către o persoană juridică, cuantumul amenzii este de până la 4% din cifra de afaceri globală a furnizorului de servicii de găzduire corespunzătoare precedentului exerciţiu financiar.
    (5) Pentru persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, cifrei de afaceri prevăzute la alin. (4) îi corespunde totalitatea veniturilor brute realizate de respectivii operatori economici.
    (6) Prin derogare de la prevederile art. 16 alin. (1) şi ale art. 28 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 22 alin. (2) din Legea nr. 203/2018 privind măsuri de eficientizare a achitării amenzilor contravenţionale, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul sancţiunilor aplicate pentru săvârşirea contravenţiilor prevăzute de prezentul articol, contravenientul poate achita, în termen de cel mult 15 zile de la data înmânării sau comunicării actului de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii prevăzut la art. 42^4 alin. (1), jumătate din cuantumul amenzii aplicate, agentul constatator făcând menţiune despre această posibilitate în procesul-verbal.
    ART. 42^4
    (1) Contravenţiile prevăzute la art. 42^3 se constată, prin procesul-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii de către personalul de control de specialitate al ANCOM, în urma verificărilor efectuate potrivit art. 42^1, având la bază inclusiv documentele întocmite cu această ocazie.
    (2) Sancţiunea se aplică de către preşedintele ANCOM prin rezoluţie scrisă pe procesul-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii.
    ART. 42^5
    În exercitarea atribuţiilor ce îi revin potrivit legii, ANCOM va fi sprijinită operativ, acolo unde este cazul, în baza unor planuri comune de acţiune sau protocoale, de autorităţile administraţiei publice locale, de organele de poliţie ori de alte autorităţi publice, în vederea identificării persoanelor care săvârşesc fapte de natură contravenţională, precum şi, după caz, a locurilor în care se află dispozitivele care se folosesc la săvârşirea acestora.
    ART. 42^6
    ANCOM asigură transparenţa activităţilor desfăşurate potrivit prevederilor art. 8 din Regulament."

    20. După articolul 45 se introduce un nou articol, articolul 45^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 45^1
    Victimele actelor de terorism beneficiază imediat după un atac terorist şi ulterior, pentru cât timp este necesar, de servicii generale şi specializate de sprijin, în funcţie de nevoile lor specifice de asistenţă medicală, psihologică, socială, financiară, juridică sau de altă natură, potrivit art. 1^1 din Legea nr. 211/2004 privind unele măsuri pentru asigurarea informării, sprijinirii şi protecţiei victimelor infracţiunilor, cu modificările şi completările ulterioare."



    ART. II
    Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.161 din 8 decembrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

    *
    * *
    Prezenta lege transpune prevederile art. 9 alin. (1) şi alin. (2) lit. a) şi ale art. 24 alin. (2) din Directiva (UE) 2017/541 a Parlamentului European şi a Consiliului din 15 martie 2017 privind combaterea terorismului şi de înlocuire a Deciziei-cadru 2002/475/JAI a Consiliului şi de modificare a Deciziei 2005/671/JAI a Consiliului, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), seria L, nr. 88 din 31 martie 2017.
    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    VASILE-DANIEL SUCIU
                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ALINA-ŞTEFANIA GORGHIU

    Bucureşti, 28 martie 2023.
    Nr. 68.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016