Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
LEGE nr. 66 din 31 martie 2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice
LEGE nr. 66 din 31 martie 2010 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 84/1998 privind mãrcile şi indicaţiile geografice EMITENT: PARLAMENTUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 226 din 9 aprilie 2010 Parlamentul României adoptã prezenta lege. ART. I <>Legea nr. 84/1998 privind mãrcile şi indicaţiile geografice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 161 din 23 aprilie 1998, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. Articolul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 1. - Drepturile asupra mãrcilor şi indicaţiilor geografice sunt recunoscute şi apãrate pe teritoriul României, în condiţiile prezentei legi. Prezenta lege se aplicã mãrcilor de produse şi servicii, individuale, colective şi de certificare, ce fac obiectul unei înregistrãri sau solicitãri de înregistrare în România, ca urmare a unei protecţii comunitare ori pe cale internaţionalã, precum şi indicaţiilor geografice. Persoanele fizice sau juridice strãine cu domiciliul, respectiv sediul în afara teritoriului României beneficiazã de dispoziţiile prezentei legi, în condiţiile convenţiilor internaţionale privind mãrcile şi indicaţiile geografice la care România este parte." 2. Articolul 2 se abrogã. 3. Dupã articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 2^1, cu urmãtorul cuprins: "Art. 2^1. - Poate constitui marcã orice semn susceptibil de reprezentare graficã, cum ar fi: cuvinte, inclusiv nume de persoane, desene, litere, cifre, elemente figurative, forme tridimensionale şi, în special, forma produsului sau a ambalajului sãu, culori, combinaţii de culori, holograme, semnale sonore, precum şi orice combinaţie a acestora, cu condiţia ca aceste semne sã permitã a distinge produsele sau serviciile unei întreprinderi de cele ale altor întreprinderi." 4. Articolul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 3. - În înţelesul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos se definesc dupã cum urmeazã: a) înregistrarea mãrcii - modul de dobândire a drepturilor asupra unei mãrci, în temeiul prezentei legi sau al convenţiilor şi tratatelor internaţionale la care România este parte; b) marca anterioarã - marca înregistratã, precum şi marca depusã pentru a fi înregistratã în Registrul mãrcilor, cu condiţia ca ulterior sã fie înregistratã; c) marca comunitarã - marca înregistratã în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 207/2009 al Consiliului din 26 februarie 2009 privind marca comunitarã, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) seria L nr. 78 din 24 martie 2009, denumit în continuare Regulament privind marca comunitarã; d) marca notorie - marca larg cunoscutã în România în cadrul segmentului de public vizat pentru produsele sau serviciile cãrora aceasta se aplicã, fãrã a fi necesarã înregistrarea sau utilizarea mãrcii în România pentru a fi opusã; e) marca colectivã - marca destinatã a servi la deosebirea produselor sau a serviciilor membrilor unei asociaţii de produsele sau serviciile aparţinând altor persoane; f) marca de certificare - marca ce indicã faptul cã produsele sau serviciile pentru care este utilizatã sunt certificate de titularul mãrcii în ceea ce priveşte calitatea, materialul, modul de fabricaţie a produselor sau de prestare a serviciilor, precizia ori alte caracteristici; g) indicaţia geograficã - denumirea servind la identificarea unui produs originar dintr-o ţarã, regiune sau localitate a unui stat, în cazurile în care o calitate, o reputaţie sau alte caracteristici determinate pot fi în mod esenţial atribuite acestei origini geografice; h) solicitant - persoana în numele cãreia este depusã o cerere de înregistrare a mãrcii; i) titular - persoana pe numele cãreia marca este înregistratã în Registrul mãrcilor şi poate fi orice persoanã fizicã sau juridicã de drept public sau de drept privat; j) mandatar autorizat, denumit în continuare mandatar - consilierul în proprietate industrialã, care poate avea şi calitatea de reprezentant în procedurile în faţa Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mãrci, denumit în continuare OSIM; k) Registrul mãrcilor - baza de date, administratã de OSIM, care cuprinde mãrcile înregistrate în România, precum şi toate datele înscrise referitoare la aceste înregistrãri, indiferent de suportul pe care sunt pãstrate aceste date; l) Registrul indicaţiilor geografice - colecţia de date, administratã de OSIM, care cuprinde indicaţiile geografice înregistrate în România, precum şi toate datele înscrise referitoare la aceste înregistrãri, indiferent de suportul pe care sunt pãstrate aceste date; m) Convenţia de la Paris - Convenţia pentru protecţia proprietãţii industriale din 20 martie 1883, Paris, aşa cum a fost revizuitã şi modificatã, ratificatã de România prin <>Decretul nr. 1.177/1968 , publicat în Buletinul Oficial nr. 1 din 6 ianuarie 1969; n) ţãrile Uniunii de la Paris - ţãrile cãrora li se aplicã Convenţia de la Paris şi care sunt constituite în Uniunea pentru protecţia proprietãţii industriale; o) Aranjamentul de la Madrid - Aranjamentul de la Madrid privind înregistrarea internaţionalã a mãrcilor din 14 aprilie 1891, revizuit la Stockholm la 14 iulie 1967, ratificat de România prin Decretul nr. 1.176/1968, publicat în Buletinul Oficial nr. 1 din 6 ianuarie 1969; p) Protocolul referitor la Aranjament - Protocolul de la Madrid din 27 iunie 1989 referitor la Aranjamentul de la Madrid privind înregistrarea internaţionalã a mãrcilor, ratificat de România prin <>Legea nr. 5/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 11 din 15 ianuarie 1998; q) Regulamentul privind marca comunitarã - Regulamentul (CE) nr. 207/2009 al Consiliului din 26 februarie 2009 privind marca comunitarã, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) seria L nr. 78 din 24 martie 2009; r) întreprindere - orice entitate implicatã într-o activitate economicã, indiferent de natura sa juridicã ori modul ei de finanţare." 5. La articolul 4 se introduce un nou alineat, alineatul 2, cu urmãtorul cuprins: "Mãrcile comunitare beneficiazã de protecţie pe teritoriul României, potrivit prevederilor Regulamentului privind marca comunitarã." 6. La articolul 5 alineatul 1, partea introductivã şi litera a) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "Art. 5. - Sunt refuzate la înregistrare sau pot fi declarate nule dacã sunt înregistrate, pentru urmãtoarele motive absolute: a) semnele care nu pot constitui o marcã în sensul art. 2^1;". 7. La articolul 5 alineatul 1, dupã litera l) se introduc douã noi litere, literele m) şi n), cu urmãtorul cuprins: "m) mãrcile care conţin semne cu înaltã valoare simbolicã, în special un simbol religios; n) mãrcile care conţin, fãrã autorizaţia organelor competente, ecusoane, embleme, blazoane, semne heraldice, altele decât cele avute în vedere de art. 6 ter din Convenţia de la Paris." 8. La articolul 5, alineatul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Dispoziţiile alin. 1 lit. b)-d) nu se aplicã în cazul în care, înainte de data de depozit a cererii de înregistrare, marca a dobândit caracter distinctiv ca urmare a folosirii." 9. Articolul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 6. - În afara motivelor prevãzute la art. 5 alin. 1, o marcã este refuzatã la înregistrare sau, dupã caz, este susceptibilã a fi anulatã pentru urmãtoarele motive relative: a) dacã este identicã cu o marcã anterioarã, iar produsele şi serviciile pentru care marca este solicitatã sau a fost înregistratã sunt identice cu cele pentru care marca anterioarã este protejatã; b) dacã, din motive de identitate sau de similitudine în raport cu marca anterioarã şi din motive de identitate sau similitudine a produselor sau serviciilor pe care cele douã mãrci le desemneazã, se poate crea, în percepţia publicului, un risc de confuzie, inclusiv riscul de asociere cu marca anterioarã. În accepţiunea alin. 1, sunt mãrci anterioare mãrcile a cãror datã de depozit este anterioarã datei de depozit a cererii de înregistrare a mãrcii sau, dupã caz, a dreptului de prioritate invocat în susţinerea acesteia şi care fac parte din urmãtoarele categorii: a) mãrcile comunitare; b) mãrcile înregistrate în România; c) mãrcile înregistrate în baza unor acorduri internaţionale şi având efect în România; d) mãrcile comunitare în privinţa cãrora este invocatã, în mod valabil, vechimea anterioarã, potrivit prevederilor Regulamentului privind marca comunitarã, faţã de o marcã la care se referã lit. b) sau c), chiar dacã aceastã din urmã marcã a încetat sã mai existe sau a fãcut obiectul unei renunţãri; e) cererile de înregistrare a mãrcilor prevãzute la lit. a)-d), sub condiţia înregistrãrii ulterioare a mãrcilor; f) mãrcile care, la data de depozit a cererii de înregistrare a mãrcii sau, dupã caz, la data prioritãţii invocate, sunt notorii în România, în sensul art. 6 bis al Convenţiei de la Paris. O marcã este, de asemenea, refuzatã la înregistrare sau, în cazul în care a fost înregistratã, este susceptibilã a fi anulatã dacã este identicã sau similarã în raport cu o marcã comunitarã anterioarã, în sensul prevederilor alin. 2, şi dacã a fost destinatã sã fie înregistratã ori este deja înregistratã pentru produse sau servicii care nu sunt similare cu cele pentru care marca comunitarã anterioarã este înregistratã, atunci când marca comunitarã anterioarã se bucurã de un renume în Uniunea Europeanã şi dacã prin folosirea mãrcii ulterioare s-ar obţine un profit necuvenit din caracterul distinctiv sau din renumele mãrcii comunitare anterioare. O marcã este, de asemenea, refuzatã la înregistrare sau, în cazul în care a fost înregistratã, este susceptibilã a fi anulatã dacã: a) marca este identicã sau similarã cu o marcã anterioarã înregistratã în România, în sensul prevederilor alin. 2, şi dacã aceasta este destinatã a fi înregistratã ori este deja înregistratã pentru produse sau servicii care nu sunt similare cu cele pentru care marca anterioarã a fost înregistratã, când marca anterioarã se bucurã de un renume în România şi dacã prin folosirea mãrcii ulterioare s-ar obţine un profit necuvenit din caracterul distinctiv şi renumele mãrcii anterioare ori dacã folosirea ar fi în detrimentul caracterului distinctiv sau al renumelui mãrcii anterioare; b) drepturile decurgând dintr-o marcã neînregistratã sau dintr-un alt semn utilizat în activitatea comercialã au fost dobândite înainte de data de depozit a cererii de înregistrare a mãrcii ulterioare ori, dupã caz, înainte de data prioritãţii invocate prin cererea de înregistrare a mãrcii ulterioare şi dacã acea marcã neînregistratã sau acel semn utilizat conferã titularului sãu dreptul de a interzice utilizarea mãrcii ulterioare; c) existã un drept anterior, altul decât cele prevãzute la alin. 2 lit. d), în special un drept la nume, un drept la imagine, un drept de autor, un drept de proprietate industrialã; d) marca este identicã sau similarã cu o marcã colectivã anterioarã, conferind un drept care a expirat cu cel mult 3 ani înainte de data de depozit; e) marca este identicã sau similarã cu o marcã de certificare anterioarã, a cãrei valabilitate a încetat cu cel mult 10 ani înainte de data de depozit; f) marca este identicã sau similarã cu o marcã anterioarã înregistratã pentru produse ori servicii identice sau similare, conferind un drept care a expirat din motiv de nereînnoire cu cel mult 2 ani înainte de data de depozit, cu condiţia ca titularul mãrcii anterioare sã îşi fi dat acordul la înregistrarea mãrcii ulterioare ori sã nu fi utilizat marca; g) marca poate fi confundatã cu o marcã utilizatã în strãinãtate la data depozitului cererii şi care continuã sã fie utilizatã acolo, dacã cererea a fost fãcutã cu rea-credinţã de cãtre solicitant. O marcã este, de asemenea, refuzatã la înregistrare când înregistrarea este solicitatã de cãtre mandatarul sau reprezentantul titularului mãrcii, în nume propriu şi fãrã consimţãmântul titularului mãrcii, dacã mandatarul sau reprezentantul titularului nu face dovada cã are dreptul de a solicita aceastã înregistrare. O marcã nu este refuzatã la înregistrare sau, dupã caz, înregistrarea nu este anulatã atunci când titularul mãrcii anterioare sau al dreptului anterior consimte la înregistrarea mãrcii ulterioare. O marcã poate fi refuzatã la înregistrare sau, dupã caz, susceptibilã a fi anulatã în condiţiile prevãzute la art. 6 septies din Convenţia de la Paris." 10. Articolul 7 se abrogã. 11. Articolul 9 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 9. - Dreptul la marcã aparţine solicitantului care a depus primul, în condiţiile legii, cererea de înregistrare a mãrcii." 12. Articolul 10 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 10. - Cererea de înregistrare a mãrcii, depusã la OSIM, redactatã în limba românã şi conţinând elementele prevãzute la alin. 2, constituie depozitul reglementar al mãrcii. Cererea de înregistrare a mãrcii conţine urmãtoarele elemente: a) solicitarea explicitã a înregistrãrii mãrcii; b) datele de identificare a solicitantului şi, dupã caz, a mandatarului; c) o reprezentare graficã, suficient de clarã, a mãrcii a cãrei înregistrare este cerutã; d) lista produselor şi/sau serviciilor pentru care se solicitã înregistrarea mãrcii; e) dovada achitãrii taxei de depunere şi de publicare a cererii de înregistrare a mãrcii. Cererea prezintã menţiuni exprese atunci când marca: a) conţine una sau mai multe culori revendicate ca element distinctiv al mãrcii; b) este tridimensionalã sau de un alt tip decât cele verbale sau figurative; c) conţine o transliterare sau o traducere a mãrcii ori a unor elemente ale mãrcii. Cererea se referã la o singurã marcã şi este prezentatã în condiţiile prevãzute de regulamentul de aplicare a prezentei legi. Cererile de înregistrare depuse în baza Aranjamentului de la Madrid sau a Protocolului referitor la Aranjament trebuie sã îndeplineascã condiţiile acestor tratate. Depunerea cererii de înregistrare a mãrcii se poate face la registratura OSIM, prin poştã sau pe cale electronicã, în condiţiile prevãzute de regulamentul de aplicare a prezentei legi." 13. La articolul 12, alineatul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 12. - Dacã solicitantul a prezentat anumite produse şi servicii sub o marcã în cadrul unei expoziţii internaţionale oficiale sau oficial recunoscute, în sensul Convenţiei privind expoziţiile internaţionale, semnatã la Paris la 22 noiembrie 1928, ratificatã de România prin Legea nr. 246/1930 , revizuitã la 30 noiembrie 1972, organizatã pe teritoriul României sau într-un stat membru al Convenţiei de la Paris, şi dacã o cerere de înregistrare a mãrcii sub care au fost prezentate aceste produse şi servicii a fost depusã la OSIM într-un termen de 6 luni de la data primei prezentãri în expoziţie, solicitantul beneficiazã de un drept de prioritate de la data introducerii produsului în expoziţie." 14. Articolul 14 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 14. - Înregistrarea unei mãrci poate fi cerutã individual sau în comun de orice persoanã, direct sau printr-un mandatar, în condiţiile prevãzute de lege, precum şi de regulamentul de aplicare a prezentei legi. Reprezentarea solicitantului prin mandatar este obligatorie când solicitantul nu are nici domiciliul, nici sediul şi nicio unitate industrialã sau comercialã efectivã şi funcţionalã pe teritoriul Uniunii Europene ori în Spaţiul Economic European, cu excepţia procedurii de depunere a cererii de înregistrare a mãrcii." 15. Dupã articolul 17 se introduc cinci noi articole, articolele 17^1-17^5, cu urmãtorul cuprins: "Art. 17^1. - Cererea de înregistrare a mãrcii având datã de depozit se publicã, în format electronic, în maximum 7 zile de la data depunerii, în condiţiile prevãzute de regulamentul de aplicare a prezentei legi. Art. 17^2. - În termen de douã luni de la data publicãrii cererii de înregistrare a mãrcii, conform art. 17^1, orice persoanã interesatã poate formula observaţii privind cererea de înregistrare a mãrcii pentru motivele absolute de refuz prevãzute la art. 5. Art. 17^3. - În termen de douã luni de la data publicãrii cererii de înregistrare a mãrcii, conform art. 17^1, orice persoanã interesatã poate formula opoziţie la înregistrarea mãrcii pentru motivele relative de refuz prevãzute la art. 6. Opoziţiile trebuie sã fie formulate în scris, motivat şi cu plata taxei prevãzute de lege. La cererea solicitantului, titularul mãrcii care a formulat opoziţia prezintã OSIM dovada cã: a) în cursul unei perioade de 5 ani care precedã data publicãrii mãrcii asupra cãreia s-a formulat opoziţia, marca anterioarã a fãcut obiectul unei folosiri efective pe teritoriul României pentru produsele şi serviciile pentru care aceasta a fost înregistratã; b) existã motive justificate pentru neutilizarea mãrcii cu privire la care s-a fãcut opoziţie. În cazul neplãţii taxelor legale pentru opoziţie, se considerã cã aceasta nu a fost fãcutã. Art. 17^4. - OSIM notificã solicitantului cererii de înregistrare a mãrcii, de îndatã, opoziţia formulatã, indicând numele persoanei care a formulat-o, precum şi motivele opoziţiei privind înregistrarea mãrcii. În termen de 30 zile de la data notificãrii opoziţiei, solicitantul poate prezenta punctul sãu de vedere. Soluţionarea opoziţiei poate fi suspendatã în urmãtoarele situaţii: a) când se bazeazã pe o cerere de înregistrare a mãrcii, pânã la înregistrarea acesteia; b) marca opusã face obiectul unei acţiuni în anulare sau de decãdere, pânã la soluţionarea definitivã a cauzei. În cursul suspendãrii, în orice moment, solicitantul sau oponentul poate solicita reluarea soluţionãrii opoziţiei, dacã motivul de suspendare nu mai subzistã. Art. 17^5. - Opoziţia formulatã cu privire la cererea de înregistrare a mãrcii publicatã se soluţioneazã de o comisie din cadrul Serviciului mãrci al OSIM, potrivit regulamentului de aplicare a prezentei legi. Comisia emite un aviz de admitere sau de respingere a opoziţiei, care este avut în vedere la examinarea pe fond." 16. Articolul 18 se abrogã. 17. Articolul 19 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 19. - OSIM examineazã pe fond cererea de înregistrare a mãrcii şi hotãrãşte admiterea înregistrãrii mãrcii, în tot sau în parte, ori respingerea cererii de înregistrare a mãrcii, în termen de maximum 6 luni de la publicarea acesteia, sub condiţia achitãrii taxelor de înregistrare şi de examinare a cererii prevãzute de lege. Sub condiţia achitãrii unei taxe suplimentare de urgentare, echivalentã cu dublul taxelor de înregistrare şi de examinare prevãzute de lege, OSIM examineazã şi hotãrãşte asupra cererii de înregistrare a mãrcii, în termen de 3 luni de la publicarea acesteia. OSIM examineazã: a) calitatea solicitantului, conform art. 3 lit. h) şi j), dupã caz; b) condiţiile prevãzute la art. 13 alin. 1 şi 2, dacã în cerere se invocã o prioritate; c) motivele de refuz prevãzute la art. 5 alin. 1 şi, dacã este cazul, observaţiile formulate. În cazul în care au fost formulate opoziţii cu privire la cererea de înregistrare a mãrcii pentru motivele de refuz prevãzute la art. 6, avizul comisiei prevãzute la art. 17^5 alin. 1 este obligatoriu la examinarea pe fond. În cazul nerespectãrii termenelor prevãzute la alin. 1 şi 2, OSIM este obligat la restituirea taxelor percepute." 18. Dupã articolul 19 se introduce un nou articol, articolul 19^1, cu urmãtorul cuprins: "Art. 19^1. - Când un element neesenţial al mãrcii este lipsit de caracter distinctiv şi dacã acest element este de naturã sã creeze îndoieli asupra întinderii protecţiei mãrcii, OSIM cere solicitantului sã declare, în termen de douã luni de la data notificãrii, cã nu invocã un drept exclusiv asupra acestui element. Declaraţia se publicã odatã cu marca înregistratã. În lipsa declaraţiei prevãzute la alin. 1 cererea de înregistrare a mãrcii se respinge." 19. La articolul 20 alineatul 1, partea introductivã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 20. - Examinarea motivelor de refuz privind marca notorie se face potrivit unor criterii, cum ar fi: ". 20. La articolul 22, alineatul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 22. - Dacã în urma examinãrii cererii, potrivit prevederilor art. 19 şi 20, se constatã îndeplinirea condiţiilor legale, OSIM decide înregistrarea mãrcii. Marca se publicã în Buletinul Oficial de Proprietate Industrialã, în format electronic, în maximum douã luni de la data deciziei de înregistrare, iar OSIM elibereazã certificatul de înregistrare a mãrcii numai dupã plata taxei de publicare şi eliberare." 21. Articolele 23-25 se abrogã. 22. Articolul 28 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 28. - OSIM înscrie, de îndatã, în Registrul mãrcilor acele mãrci pentru care s-a luat o decizie de înregistrare. Înscrierea înregistrãrii mãrcii în Registrul mãrcilor este supusã taxelor prevãzute de lege. Dupã înscrierea în Registrul mãrcilor, OSIM elibereazã certificatul de înregistrare a mãrcii. Registrul mãrcilor este public." 23. La articolul 29, alineatul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Taxa pentru reînnoirea înregistrãrii mãrcii este datoratã odatã cu cererea de reînnoire; taxa poate fi plãtitã şi în urmãtoarele 6 luni de la expirarea duratei de protecţie, cu majorarea prevãzutã de lege." 24. Articolul 32 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 32. - Reînnoirea înregistrãrii mãrcii se înscrie în Registrul mãrcilor şi se publicã în Buletinul Oficial de Proprietate Industrialã, în termen de maximum 3 luni de la depunerea la OSIM a cererii de reînnoire. Înscrierea reînnoirii mãrcii în Registrul mãrcilor este supusã taxelor prevãzute de lege. OSIM elibereazã titularului un certificat de reînnoire a înregistrãrii mãrcii." 25. La articolul 33, alineatul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 33. - Pe durata protecţiei mãrcii, titularul poate solicita la OSIM, cu plata taxei prevãzute de lege, introducerea de modificãri neesenţiale ale unor elemente ale mãrcii, sub condiţia ca acestea sã nu afecteze caracterul distinctiv al mãrcii; lista de produse şi servicii nu poate fi extinsã." 26. La articolul 35, alineatul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Titularul mãrcii poate cere instanţei judecãtoreşti competente sã interzicã terţilor sã foloseascã, în activitatea lor comercialã, fãrã consimţãmântul sãu: a) un semn identic mãrcii, pentru produse sau servicii identice celor pentru care marca a fost înregistratã; b) un semn pentru care, datoritã faptului cã este identic sau asemãnãtor cu o marcã şi din cauzã cã produsele sau serviciile cãrora li se aplicã marca sunt identice sau similare, existã un risc de confuzie în percepţia publicului, incluzând riscul de asociere între semn şi marcã; c) un semn identic sau asemãnãtor cu marca, pentru produse sau pentru servicii diferite de cele pentru care marca este înregistratã, când aceasta din urmã a dobândit un renume în România şi dacã folosirea fãrã drept a semnului ar fi în detrimentul caracterului distinctiv al mãrcii ori în detrimentul renumelui acesteia." 27. La articolul 35 alineatul 3, litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "c) punerea în liberã circulaţie, exportul, importul, plasarea sub un regim vamal suspensiv sau economic, precum şi acordarea oricãrei alte destinaţii vamale, aşa cum acestea sunt definite în reglementãrile vamale, produselor sub acest semn;". 28. La articolul 36, alineatele 1 şi 2 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "Art. 36. - Solicitantul cererii de înregistrare a mãrcii poate cere ca terţilor sã le fie interzisã efectuarea actelor prevãzute la art. 35 alin. 2, numai dupã publicarea acesteia. Pentru actele prevãzute la alin. 1, sãvârşite ulterior publicãrii cererii de înregistrare a mãrcii, solicitantul poate cere despãgubiri, potrivit dreptului comun. Titlul pentru plata despãgubirilor este executoriu numai dupã data înregistrãrii mãrcii." 29. Articolul 37 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 37. - Dreptul asupra mãrcii se epuizeazã, iar titularul nu poate interzice altor persoane folosirea acesteia pentru produse care au fost puse în comerţ în Uniunea Europeanã şi în Spaţiul Economic European sub aceastã marcã de titularul însuşi sau cu consimţãmântul sãu. Prevederile alin. 1 nu sunt aplicabile dacã existã motive temeinice care justificã opoziţia titularului la comercializarea ulterioarã a produselor, în special atunci când starea produselor este modificatã sau alteratã dupã punerea lor în comerţ." 30. La articolul 38, alineatul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Dispoziţiile alin. 1 sunt aplicabile cu condiţia ca folosirea de cãtre un terţ a elementelor prevãzute la lit. a) şi c) sã fie conformã bunelor practici din domeniul industrial ori comercial." 31. Articolul 39 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 39. - Drepturile asupra mãrcii se pot transmite prin cesiune, licenţã sau pe cale succesoralã. Este, de asemenea, consideratã transmitere de drepturi şi executarea silitã a debitorului, titular al mãrcii, efectuatã în condiţiile legii. Înscrierea transmiterii de drepturi asupra mãrcilor aflate în litigiu se suspendã pânã la data rãmânerii definitive a hotãrârilor judecãtoreşti cu privire la acestea." 32. La articolul 41, dupã alineatul 1 se introduce un nou alineat, alineatul 1^1, cu urmãtorul cuprins: "OSIM refuzã înscrierea transmiterii cesiunii dacã rezultã în mod evident faptul cã prin aceasta publicul este indus în eroare cu privire la natura, calitatea sau originea geograficã a produselor sau serviciilor pentru care marca a fost înregistratã, în afarã de situaţia în care beneficiarul transmiterii acceptã sã limiteze transmiterea mãrcii la produsele sau serviciile pentru care marca nu este înşelãtoare." 33. La articolul 41, alineatul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "La cererea persoanei interesate şi cu plata taxei prevãzute de lege, OSIM înscrie cesiunea în Registrul mãrcilor şi o publicã în Buletinul Oficial de Proprietate Industrialã. Cesiunea este opozabilã terţilor de la data publicãrii acesteia." 34. La articolul 42, alineatul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Licenţele se înscriu în Registrul mãrcilor, cu plata taxei prevãzute de lege, şi se publicã în Buletinul Oficial de Proprietate Industrialã. Licenţa este opozabilã terţilor de la data publicãrii acesteia." 35. La articolul 43, dupã alineatul 3 se introduc douã noi alineate, alineatele 4 şi 5, cu urmãtorul cuprins: "Lipsa înscrierii unei licenţe la OSIM nu afecteazã: a) valabilitatea înregistrãrii mãrcii care face obiect al licenţei ori cu privire la protecţia licenţei mãrcii; b) intervenţia într-o acţiune în contrafacere angajatã de titular ori obţinerea, în cadrul acestei proceduri, de daune-interese, ca urmare a contrafacerii unei mãrci care face obiect al licenţei. Înscrierea licenţei nu este o condiţie pentru ca folosirea unei mãrci de beneficiarul licenţei sã poatã fi consideratã echivalentul unui act de utilizare de cãtre titular, în cadrul procedurilor referitoare la dobândirea, menţinerea validitãţii ori la apãrarea drepturilor cu privire la acea marcã." 36. Articolul 45 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 45. - Orice persoanã interesatã poate solicita Tribunalului Bucureşti, oricând în cursul duratei de protecţie a mãrcii, decãderea titularului din drepturile conferite de marcã dacã: a) fãrã motive justificate, într-o perioadã neîntreruptã de 5 ani, socotitã de la data înscrierii în Registrul mãrcilor, marca nu a fãcut obiectul unei folosiri efective pe teritoriul României pentru produsele sau serviciile pentru care aceasta a fost înregistratã sau dacã aceastã folosire a fost suspendatã pentru o perioadã neîntreruptã de 5 ani; b) dupã data înregistrãrii, marca a devenit, ca urmare a acţiunii sau inacţiunii titularului, desemnarea uzualã în comerţ a produsului sau a serviciului pentru care a fost înregistratã; c) dupã data înregistrãrii şi ca urmare a folosirii mãrcii de cãtre titular sau cu consimţãmântul acestuia, marca a devenit susceptibilã a induce publicul în eroare, în special cu privire la natura, calitatea sau provenienţa geograficã a produselor ori serviciilor pentru care a fost înregistratã; d) marca a fost înregistratã pe numele unei persoane neavând calitatea prevãzutã la art. 3 lit. h) şi i). Este asimilatã folosirii efective a mãrcii: a) folosirea mãrcii sub o formã care diferã de cea înregistratã prin anumite elemente ce nu altereazã caracterul distinctiv al acesteia; b) imposibilitatea folosirii mãrcii din circumstanţe independente de voinţa titularului, cum ar fi restricţiile la import sau ca urmare a altor dispoziţii ale autoritãţilor publice vizând produsele sau serviciile pentru care marca a fost înregistratã; c) aplicarea mãrcii pe produse sau pe ambalaje exclusiv în vederea exportului; d) folosirea mãrcii de cãtre un terţ având consimţãmântul titularului sau de cãtre orice persoanã abilitatã sã utilizeze o marcã colectivã sau o marcã de certificare, fiind consideratã ca folosire a mãrcii de cãtre însuşi titularul acesteia. Titularul nu poate fi decãzut din drepturile sale dacã, în perioada de la expirarea termenului prevãzut la alin. 1 lit. a) şi pânã la prezentarea cererii de decãdere, marca a fost folositã efectiv. Totuşi, dacã începerea sau reluarea folosirii mãrcii a avut loc cu 3 luni înainte de prezentarea în justiţie a cererii de decãdere, folosirea mãrcii nu este luatã în considerare dacã pregãtirile pentru începerea sau reluarea folosirii au intervenit numai dupã ce titularul a luat la cunoştinţã de faptul cã ar putea fi introdusã o cerere de decãdere. Dovada folosirii mãrcii incumbã titularului acesteia şi poate fi fãcutã prin orice mijloc de probã. Decãderea produce efecte de la data introducerii cererii de decãdere la instanţa judecãtoreascã competentã. Marca se radiazã din Registrul mãrcilor şi menţiunea radierii se publicã în Buletinul Oficial de Proprietate Industrialã." 37. Articolele 46 şi 47 se abrogã. 38. La articolul 48 alineatul 1, partea introductivã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 48. - Anularea înregistrãrii mãrcii poate fi cerutã Tribunalului Bucureşti de cãtre orice persoanã interesatã, pentru oricare dintre urmãtoarele motive:". 39. La articolul 48, alineatul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Înregistrarea mãrcii nu poate fi anulatã pe motivul existenţei unui conflict cu o marcã anterioarã, dacã aceasta din urmã nu îndeplineşte condiţiile de utilizare prevãzute la art. 45 alin. 1-3." 40. La articolul 48, dupã alineatul 4 se introduce un nou alineat, alineatul 5, cu urmãtorul cuprins: "Dacã marca anterioarã nu a fost folositã decât pentru o parte din produsele sau serviciile pentru care marca a fost înregistratã, înregistrarea mãrcii poate fi anulatã numai pentru acele produse sau servicii pentru care marca nu a fost folositã." 41. Articolul 49 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 49. - Titularul unei mãrci anterioare, care cu ştiinţã a tolerat într-o perioadã neîntreruptã de 5 ani folosirea unei mãrci ulterior înregistrate, nu poate sã cearã anularea şi nici sã se opunã folosirii mãrcii ulterioare pentru produsele şi serviciile pentru care aceastã marcã ulterioarã a fost folositã, în afarã de cazul în care înregistrarea mãrcii ulterioare a fost cerutã cu rea-credinţã. În cazul prevãzut la alin. 1, titularul mãrcii ulterior înregistrate nu se poate opune folosirii mãrcii anterioare, deşi aceasta din urmã nu mai poate fi invocatã împotriva mãrcii ulterioare." 42. La articolul 50, alineatul 2 se abrogã. 43. La articolul 52, litera b) a alineatului 1 şi alineatul 2 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "b) nu sunt îndeplinite cerinţele prevãzute la art. 3 lit. e); ........................................................................... Dupã publicarea mãrcii colective şi a regulamentului de folosire a acestei mãrci, titularul unei mãrci anterioare sau al unei mãrci notorii, precum şi al unui drept anterior dobândit cu privire la imaginea ori la numele patronimic al acestuia, la o indicaţie geograficã protejatã, la un desen sau un model protejat ori la un drept de autor, precum şi orice altã persoanã interesatã pot formula la OSIM, în termenul prevãzut de art. 17^3 alin. 1, opoziţie la înregistrarea mãrcii colective." 44. La articolul 54, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "a) fãrã motive justificate, marca nu a fãcut obiectul unei folosiri efective într-o perioadã neîntreruptã de 5 ani, calculatã de la data înscrierii mãrcii în Registrul mãrcilor, pentru produsele sau serviciile pentru care marca a fost înregistratã;". 45. La articolul 57, alineatul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 57. - Mãrcile de certificare pot fi înregistrate la OSIM de cãtre persoane juridice legal abilitate sã exercite controlul produselor sau al serviciilor în privinţa elementelor prevãzute la art. 3 lit. f)." 46. Articolul 59 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 59. - În afara motivelor de respingere prevãzute pentru cererea de înregistrare a unei mãrci individuale, o marcã de certificare este respinsã la înregistrare şi pentru nerespectarea dispoziţiilor art. 3 lit. f) şi ale art. 57 şi 58." 47. Articolul 60 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 60. - Dupã publicarea mãrcii şi a regulamentului de folosire a acesteia, titularul unei mãrci anterioare sau al unei mãrci notorii, precum şi al unui drept anterior dobândit cu privire la imaginea ori la numele patronimic al acestuia, la o indicaţie geograficã protejatã, la un desen sau un model protejat ori la un drept de autor, precum şi orice persoanã interesatã pot formula la OSIM, în termenul prevãzut la art. 17^3 alin. 1, opoziţie la înregistrarea mãrcii de certificare. Dacã utilizatorii unei mãrci de certificare nu respectã regulamentul, titularul poate sã retragã autorizaţia de a utiliza marca sau sã aplice alte sancţiuni prevãzute în regulament." 48. La articolul 61 alineatul 1, litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "b) înregistrarea mãrcii s-a fãcut cu nerespectarea prevederilor art. 3 lit. f);". 49. Dupã articolul 66 se introduce un nou capitol, capitolul XI^1 "Marca comunitarã", cuprinzând şase noi articole, articolele 66^1-66^6, cu urmãtorul cuprins: "CAPITOLUL XI^1 Marca comunitarã Art. 66^1. - Când o cerere de marcã comunitarã este depusã la OSIM în temeiul art. 25 alin. (1) lit. b) din Regulamentul privind marca comunitarã, OSIM înscrie data primirii cererii şi, fãrã sã procedeze la examinare, o transmite Oficiului de Armonizare în Piaţa Internã, în termen de douã sãptãmâni, cu plata taxei prevãzute de lege, pentru depunerea unei cereri naţionale. Art. 66^2. - O cerere de marcã comunitarã sau o marcã comunitarã poate fi transformatã într-o cerere de marcã naţionalã în condiţiile art. 112-114 din Regulamentul privind marca comunitarã (versiune codificatã), cu plata taxelor pentru procedura de examinare a unei cereri naţionale prevãzute de lege. Art. 66^3. - Titularul unei mãrci anterioare înregistrate în România sau al unei mãrci anterioare care a fãcut obiectul unei înregistrãri internaţionale având efect în România, care depune o marcã identicã, destinatã a fi înregistratã ca marcã comunitarã, pentru produse şi servicii identice cu cele pentru care marca anterioarã a fost înregistratã sau incluse în lista acestei mãrci, se poate prevala la înregistrarea mãrcii comunitare de vechimea mãrcii anterioare în ceea ce priveşte înregistrarea mãrcii comunitare în România. Titularul unei mãrci comunitare, care este şi titularul unei mãrci anterioare identice, înregistrate în România sau care a fãcut obiectul unei înregistrãri internaţionale având efect în România, pentru produse sau servicii identice cu cele pentru care marca anterioarã a fost înregistratã ori incluse în lista acestei mãrci, se poate prevala de vechimea mãrcii anterioare în România. Art. 66^4. - Dispoziţiile art. 84 şi 85 şi ale art. 89-91 sunt aplicabile şi încãlcãrilor aduse drepturilor titularului unei mãrci comunitare. Art. 66^5. - Este inadmisibilã o acţiune în contrafacere, bazatã pe o marcã comunitarã anterioarã, împotriva unei mãrci naţionale ulterior înregistrate, a cãrei folosire a fost toleratã timp de 5 ani, cu condiţia ca depozitul mãrcii naţionale sã fi fost efectuat cu bunã-credinţã. Inadmisibilitatea este limitatã numai la produsele şi serviciile pentru care a fost toleratã. Art. 66^6. - Litigiile având ca obiect mãrci comunitare, pentru care Regulamentul privind marca comunitarã atribuie competenţa tribunalelor de marcã comunitarã, potrivit art. 95 alin. (1) al acestuia, sunt de competenţa Tribunalului Bucureşti, care judecã în primã instanţã." 50. La articolul 68, alineatul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Înregistrarea unei indicaţii geografice poate fi cerutã la OSIM, direct sau prin mandatar, şi este supusã taxei prevãzute de lege." 51. La articolul 68, dupã alineatul 2 se introduc douã noi alineate, alineatele 3 şi 4, cu urmãtorul cuprins: "Cererea de înregistrare a unei indicaţii geografice conţine elementele prevãzute în regulamentul de aplicare a prezentei legi. În termen de 3 luni de la depunere, OSIM examineazã cererea şi îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 69 şi 70." 52. Dupã articolul 68 se introduce un nou articol, articolul 68^1, cu urmãtorul cuprins: "Art. 68^1. - Cererea de înregistrare a indicaţiei geografice se publicã în condiţiile prevãzute de regulamentul de aplicare a prezentei legi. În termen de douã luni de la publicarea cererii, orice persoanã interesatã poate face opoziţie la înregistrarea indicaţiei geografice. Opoziţia la înregistrarea unei indicaţii geografice se soluţioneazã conform prevederilor referitoare la marcã." 53. La articolul 70 alineatul 1, litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "a) nu sunt conforme dispoziţiilor art. 3 lit. g);". 54. Articolul 72 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 72. - În termen de douã luni de la data deciziei de înregistrare a indicaţiei geografice, aceasta este înscrisã în Registrul indicaţiilor geografice. Înscrierea unei indicaţii geografice în Registrul indicaţiilor geografice şi eliberarea cãtre solicitant a certificatului de înregistrare a indicaţiei geografice şi de acordare a dreptului de utilizare a acesteia sunt supuse taxelor prevãzute de lege." 55. Articolul 80 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 80. - Deciziile OSIM privind cererile de înregistrare a mãrcilor, precum şi cererile de înregistrare privind indicaţiile geografice pot fi contestate la acest oficiu de orice persoanã interesatã, în termen de 30 de zile de la comunicare sau, dupã caz, de la publicarea înregistrãrii mãrcii ori a indicaţiei geografice, cu plata taxei legale. Deciziile OSIM privind înscrierea cesiunii sau licenţei în Registrul mãrcilor pot fi contestate la acest oficiu de persoanele interesate, în termen de 30 de zile de la comunicare sau, dupã caz, de la publicarea acestora. Contestaţiile formulate conform prevederilor alin. 1 şi 2 se soluţioneazã de o comisie de contestaţii din cadrul OSIM." 56. Dupã articolul 80 se introduce un nou articol, articolul 80^1, cu urmãtorul cuprins: "Art. 80^1. - Dacã înregistrarea unei mãrci, reînnoirea înregistrãrii sau înscrierea unei modificãri în Registrul mãrcilor a fost efectuatã în mod evident din eroare materialã, OSIM poate, în termen de maximum douã luni, cu începere de la data înregistrãrii sau de la data înscrierii, dupã caz, sã revoce motivat înregistrarea, reînnoirea sau înscrierea modificãrii efectuate; revocarea se publicã în Buletinul Oficial de Proprietate Industrialã." 57. Articolul 81 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 81. - Hotãrârea comisiei de contestaţii, motivatã, se comunicã pãrţilor şi poate fi contestatã la Tribunalul Bucureşti în termen de 15 zile de la comunicare. Deciziile Tribunalului Bucureşti pot fi atacate cu recurs la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 15 zile de la comunicare. Sentinţele Tribunalului Bucureşti pronunţate în cazurile prevãzute la art. 35, 45, 48, 54, 55, 61 şi 79 pot fi atacate cu apel la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 15 zile de la comunicare." 58. La articolul 82 se introduce un nou alineat, alineatul 2, cu urmãtorul cuprins: "În toate litigiile privind mãrcile citarea titularilor este obligatorie." 59. Articolul 83 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 83. - Constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 3 ani sau cu amendã de la 50.000 lei la 150.000 lei sãvârşirea, fãrã drept, a urmãtoarelor fapte: a) contrafacerea unei mãrci; b) punerea în circulaţie a unui produs purtând o marcã identicã sau similarã cu o marcã înregistratã pentru produse identice sau similare şi care îl prejudiciazã pe titularul mãrcii înregistrate; c) punerea în circulaţie a produselor care poartã indicaţii geografice ce indicã sau sugereazã cã produsul în cauzã este originar dintr-o regiune geograficã, alta decât locul adevãrat de origine, în scopul inducerii în eroare a publicului cu privire la originea geograficã a produsului. Faptele prevãzute la alin. 1, sãvârşite de un grup infracţional organizat sau care sunt de naturã sã prezinte pericol pentru siguranţa ori sãnãtatea consumatorilor, se pedepsesc cu închisoare de la 1 la 5 ani şi interzicerea unor drepturi. Prin contrafacerea unei mãrci se înţelege realizarea sau utilizarea fãrã consimţãmântul titularului, de cãtre terţi, în activitatea comercialã, a unui semn: a) identic cu marca pentru produse sau servicii identice cu acelea pentru care marca a fost înregistratã; b) care, datã fiind identitatea sau asemãnarea cu o marcã ori datã fiind identitatea sau asemãnarea produselor sau a serviciilor cãrora li se aplicã semnul cu produsele sau serviciile pentru care marca a fost înregistratã, ar produce în percepţia publicului un risc de confuzie, incluzând şi riscul de asociere a mãrcii cu semnul; c) identic sau asemãnãtor cu marca pentru produse ori servicii diferite de cele pentru care marca este înregistratã, când aceasta a dobândit un renume în România şi dacã prin folosirea semnului fãrã motive întemeiate s-ar putea profita de caracterul distinctiv ori de renumele mãrcii sau folosirea semnului ar cauza titularului mãrcii un prejudiciu. Prin punerea în circulaţie se înţelege oferirea produselor sau comercializarea ori deţinerea lor în acest scop sau, dupã caz, oferirea sau prestarea serviciilor sub acest semn, precum şi importul, exportul sau tranzitul produselor sub acest semn. Faptele prevãzute la alin. 1 şi 2 nu constituie infracţiuni dacã au fost sãvârşite înainte de data publicãrii mãrcii." 60. Articolul 84 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 84. - Mãsurile asigurãtorii se pot dispune în condiţiile Codului de procedurã penalã. Mãsurile asigurãtorii se referã, în special, la încetarea actelor de încãlcare a drepturilor legale şi la conservarea probelor pentru dovedirea provenienţei produselor sau a serviciilor purtând în mod ilicit o marcã sau o indicaţie geograficã protejatã. Dispoziţiile alin. 1 şi 2 se aplicã şi materialelor sau echipamentelor care au servit nemijlocit la comiterea infracţiunilor prevãzute la art. 83." 61. Articolele 86-88 se abrogã. 62. La articolul 89, alineatul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Instanţa poate dispune ca reclamantul sã plãteascã toate daunele cauzate pârâtului ca urmare a exercitãrii abuzive a drepturilor procedurale cu privire la marca sau indicaţia geograficã protejatã." 63. Articolul 90 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 90. - Titularul mãrcii sau, dupã caz, autoritatea publicã centralã de specialitate implicatã poate solicita instanţei obligarea autorului încãlcãrii dreptului la furnizarea de informaţii imediate privind provenienţa şi circuitele de distribuire a mãrfurilor ilegal marcate, precum şi informaţii despre identitatea fabricantului ori comerciantului, cantitatea de marfã fabricatã, livratã, primitã sau comandatã." 64. Articolul 91 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 91. - Competenţele vamale cu privire la asigurarea respectãrii drepturilor asupra mãrcilor şi indicaţiilor geografice protejate aparţin Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, potrivit legii." 65. La articolul 93, literele a) şi c) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "a) ia în evidenţã, examineazã şi publicã cererile de înregistrare a mãrcii; ......................................................................... c) ia în evidenţã şi publicã cererile de înregistrare a indicaţiilor geografice şi acordã protecţie acestora pe teritoriul României;". 66. La articolul 93, dupã litera k) se introduce o nouã literã, litera k^1), cu urmãtorul cuprins: "k^1) informeazã Comisia Europeanã cu privire la dispoziţiile naţionale adoptate în scopul transpunerii Primei Directive a Consiliului din 21 decembrie 1988 de apropiere a legislaţiilor statelor membre cu privire la mãrci nr. 89/104/CEE, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene (JOCE) seria L nr. 40 din 11 februarie 1989;". 67. În cuprinsul legii, sintagma "Tribunalul Municipiului Bucureşti" se înlocuieşte cu sintagma "Tribunalul Bucureşti", sintagma "depozitul naţional reglementar" se înlocuieşte cu sintagma "depozitul reglementar", sintagma "Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei" se înlocuieşte cu sintagma "autoritatea publicã centralã de specialitate", sintagma "Registrul Naţional al Mãrcilor" se înlocuieşte cu sintagma "Registrul mãrcilor", sintagma "Registrul Naţional al Indicaţiilor Geografice" se înlocuieşte cu sintagma "Registrul indicaţiilor geografice", iar sintagma "comisia de reexaminare", cu sintagma "comisia de contestaţii". 68. Dupã articolul 95 se introduce urmãtoarea menţiune: "* Prezenta lege transpune Directiva 2008/95/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 22 octombrie 2008 de apropiere a legislaţiilor statelor membre cu privire la mãrci (versiune codificatã), publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) seria L nr. 299 din 8 noiembrie 2008." ART. II Cererile de înregistrare a mãrcilor şi cererile de înregistrare a indicaţiilor geografice depuse şi aflate în procedurile de examinare la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci urmeazã procedurile prevãzute de prezenta lege. ART. III Articolul 4 din <>Ordonanţa Guvernului nr. 41/1998 privind taxele în domeniul protecţiei proprietãţii industriale şi regimul de utilizare a acestora, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 959 din 29 noiembrie 2006, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 4. - Cuantumul taxelor în lei, prevãzute în anexele la prezenta ordonanţã, stabilite în raport cu cele corespunzãtoare în euro, se actualizeazã la data de 1 ianuarie a fiecãrui an, la nivelul cursului valutar al Bãncii Naţionale a României valabil la data de 1 octombrie a anului anterior." ART. IV (1) Prezenta lege intrã în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii. (2) În termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Guvernul va modifica în mod corespunzãtor Regulamentul de aplicare a <>Legii nr. 84/1998 privind mãrcile şi indicaţiile geografice, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 833/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 455 din 27 noiembrie 1998. ART. V <>Legea nr. 84/1998 privind mãrcile şi indicaţiile geografice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 161 din 23 aprilie 1998, cu modificãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, se va republica în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, dându-se textelor o nouã numerotare. Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor <>art. 75 şi ale <>art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã . PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR ROBERTA ALMA ANASTASE PREŞEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANÃ Bucureşti, 31 martie 2010. Nr. 66. ---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email