Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 650 din 7 decembrie 2002  pentru aprobarea   Ordonantei Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 650 din 7 decembrie 2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 914 din 16 decembrie 2002
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Se aproba <>Ordonanta Guvernului nr. 99 din 29 august 2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piata, adoptatã în temeiul <>art. 1 lit. C pct. 2 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe şi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 424 din 1 septembrie 2000, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Prezenta ordonanta stabileşte principiile generale privind desfãşurarea activitãţii comerciale şi urmãreşte dezvoltarea reţelei de distribuţie a produselor şi serviciilor de piata, cu respectarea principiilor liberei concurente, protecţiei vieţii, sãnãtãţii, securitãţii şi intereselor economice ale consumatorilor, precum şi a mediului."
2. Literele c), e), f) şi g) ale articolului 2 vor avea urmãtorul cuprins:
"c) informarea corecta şi protejarea intereselor consumatorilor, precum şi posibilitatea asigurãrii produselor şi serviciilor de piata în zonele de vecinãtate ale acestora;
........................................................................
e) promovarea diverselor tipuri de reţele de distribuţie şi forme de vânzare;
f) stimularea dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii cu activitate de comercializare a produselor şi serviciilor de piata;
g) susţinerea şi ocrotirea activitãţii comerciale şi de prestãri de servicii de piata în zonele defavorizate."
3. Alineatul (1) şi literele a), d), h), i) şi j) ale alineatului (3) ale articolului 3 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Prezenta ordonanta reglementeazã activitãţile din sectorul comercial şi al serviciilor de piata privind cerinţele necesare desfãşurãrii acestor activitãţi, structurile de vânzare, practicile comerciale şi regulile generale de comercializare, precum şi sancţiunile în caz de nerespectare a prevederilor acesteia.
...................................................................
a) produsele medicamentoase, dispozitivele medicale;
....................................................................
d) bunurile din producţia proprie a mestesugarilor individuali vândute la locurile de producţie;
....................................................................
h) mãrfurile vândute cãtre vizitatori, în cadrul festivalurilor, targurilor, saloanelor sau al altor manifestãri expozitionale, cu condiţia ca acestea sa facã obiectul manifestãrilor respective;
i) produsele confiscate şi valorificate conform dispoziţiilor legale în vigoare;
j) produsele şi serviciile de piata reglementate prin acte normative speciale."
4. Litera e) a alineatului (3) al articolului 3 se abroga.
5. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - În înţelesul prezentei ordonanţe, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) consumator - orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care cumpara, dobândeşte, utilizeazã ori consuma produse sau servicii în afarã activitãţii profesionale;
b) comerciant - persoana fizica sau juridicã autorizata sa desfãşoare activitãţi de comercializare a produselor şi serviciilor de piata;
c) comerţ cu ridicatã/de gros - activitatea desfasurata de comercianţii care cumpara produse în cantitãţi mari în scopul revânzãrii acestora în cantitãţi mai mici altor comercianţi sau utilizatori profesionali şi colectivi;
d) comerţ cu amãnuntul/de detail - activitatea desfasurata de comercianţii care vand produse, de regula, direct consumatorilor pentru uzul personal al acestora;
e) comerţ de gros cash and carry/forma de comerţ cu auto-servire pe baza de legitimatie de acces - activitatea desfasurata de comercianţii care vand mãrfuri prin sistemul de autoservire cãtre persoane juridice sau persoane fizice autorizate şi asociaţii familiale autorizate conform legii, înregistrate în baza de date a vânzãtorului, în scopul revânzãrii şi/sau prelucrãrii, precum şi al utilizãrii acestora ca produse consumabile;
f) comerţ ambulant - activitatea de comercializare cu amãnuntul realizatã prin trecere dintr-un loc în altul, în rulote mobile, standuri mobile, chioscuri mobile sau în vehicule special amenajate;
g) serviciu de alimentaţie publica - activitatea de pregãtire, preparare, prezentare şi servire a produselor şi a bãuturilor pentru consumul acestora în unitãţi specializate sau la domiciliul/locul de munca al consumatorilor;
h) exerciţiu comercial - una sau mai multe activitãţi de comercializare cu ridicatã, cu amãnuntul, de tip cash and carry, de alimentaţie publica, precum şi a serviciilor desfãşurate de un comerciant. Obiectul activitãţilor de comercializare îl constituie produsele şi serviciile cuprinse în anexa nr. 3 la prezenta ordonanta;
i) serviciu de piata - orice acţiune sau prestaţie care face obiectul vânzãrii-cumpãrãrii pe piata şi care nu are drept consecinta transferul proprietãţii asupra unui bun corporal, efectuatã în scopul satisfacerii unor necesitaţi ale consumatorilor;
j) structura de vânzare - spaţiul de desfãşurare a unuia sau mai multor exercitii comerciale;
k) suprafata de vânzare - suprafata destinatã accesului consumatorilor pentru achiziţionarea produsului/serviciului, expunerii produselor oferite, plãţii acestora şi circulaţiei personalului angajat pentru derularea activitãţii. Nu constituie suprafeţe de vânzare cele destinate depozitarii şi pãstrãrii mãrfurilor, producţiei, birourilor şi anexelor;
l) structura de vânzare cu suprafata mica - structura de vânzare având o suprafata de vânzare de pana la 400 mp inclusiv;
m) structura de vânzare cu suprafata medie - structura de vânzare având o suprafata de vânzare cuprinsã între 400-1.000 mp inclusiv;
n) structura de vânzare cu suprafata mare - structura de vânzare având o suprafata de vânzare mai mare de 1.000 mp ;
o) centru comercial - structura de vânzare cu suprafata medie sau mare în care se desfãşoarã activitãţi de comercializare cu amãnuntul de produse, servicii de piata şi de alimentaţie publica, ce utilizeazã o infrastructura comuna şi utilitãţi adecvate. Suprafata de vânzare a unui centru comercial este rezultatã din suma suprafeţelor de vânzare cu amãnuntul de produse şi servicii de piata şi de alimentaţie publica cuprinse în acesta;
p) comerţ în zone publice - activitatea de comercializare a produselor şi serviciilor, desfasurata permanent sau sezonier în pieţe, târguri, oboare, pasaje publice, porturi, aeroporturi, gãri, autogãri, drumuri publice şi strãzi sau orice zona de alta natura destinatã folosinţei publice."
6. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Orice exerciţiu comercial se desfãşoarã numai de cãtre comercianţi autorizaţi în condiţiile legii.
(2) Exercitarea de activitãţi comerciale cu produse din sectorul alimentar şi de alimentaţie publica necesita cunoştinţe de specialitate şi se efectueazã cu personal calificat, conform normelor de aplicare a prezentei ordonanţe.
(3) În termen de un an de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, personalul angajat în efectuarea de activitãţi comerciale cu produse din sectorul alimentar şi de alimentaţie publica va trebui sa îndeplineascã una dintre urmãtoarele cerinţe profesionale:
a) sa fi absolvit un curs de specialitate pentru comercializarea produselor alimentare şi/sau de alimentaţie publica, organizat conform legislaţiei în vigoare;
b) sa fi desfãşurat cel puţin 2 ani de activitate profesionalã de comercializare de produse alimentare şi/sau de alimentaţie publica şi sa fi absolvit un curs de notiuni fundamentale de igiena, organizat în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare."
7. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Comerţul în zone publice se desfãşoarã în structuri de vânzare cu sediu fix sau ambulant.
(2) Exercitarea activitãţii de comercializare în zone publice este supusã acordului autoritãţilor administraţiilor publice locale sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti, dupã caz, cu respectarea regulamentelor proprii ale acestora şi a planurilor de urbanism.
(3) Prevederile alin. (2) se aplica şi în cazul transferului, mutãrii sau extinderii unui exerciţiu comercial, precum şi în cazul modificãrilor aduse structurii de vânzare."
8. Articolele 7, 8 şi 9 se abroga.
9. Dupã articolul 8 se introduce articolul 8^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 8^1. - Acordul prevãzut la art. 6 alin. (2) nu se elibereazã în urmãtoarele cazuri:
a) contravine planului general de dezvoltare urbana şi criteriilor generale privind determinarea zonelor şi locurilor de vânzare din localitãţi;
b) aduce prejudicii spaţiilor aflate în incinta sau în apropierea unor clãdiri de valoare arhitectonica deosebita ori cu valoare de patrimoniu;
c) exerciţiul comercial se face în spaţii improvizate;
d) se incalca dispoziţiile prezentei ordonanţe."
10. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - Structurile de vânzare cu amãnuntul şi cele în care se presteazã servicii de piata pot fi deschise publicului în toate zilele sãptãmânii. Fiecare comerciant îşi stabileşte orarul de funcţionare cu respectarea prevederilor înscrise în legislaţia muncii şi cu condiţia respectãrii reglementãrilor în vigoare privind liniştea şi ordinea publica şi în conformitate cu solicitarile autoritãţilor administraţiei publice locale privind continuitatea unor activitãţi comerciale sau de prestãri de servicii, în funcţie de necesitãţile consumatorilor."
11. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - Orarul de funcţionare se afişeazã la intrarea în unitate, în mod vizibil din exterior, comerciantul fiind obligat sa asigure respectarea acestuia."
12. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - Structurile de vânzare cu amãnuntul din sectorul alimentar nu pot fi închise mai mult de doua zile consecutive, cu excepţia unor cauze obiective de nefunctionare."
13. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - Autoritãţile administraţiei publice asigura dezvoltarea armonioasã a reţelei şi tipurilor de distribuţie şi promovarea întreprinderilor mici şi mijlocii cu activitate de comercializare a produselor şi serviciilor de piata."
14. Literele a), b), e), f) şi h) ale alineatului (1), litera b) a alineatului (2), literele a) şi d) ale alineatului (5) şi alineatul (6) ale articolului 14 vor avea urmãtorul cuprins:
"a) sprijinirea creãrii unei reţele de distribuţie care sa asigure servicii de calitate consumatorilor şi care sa rãspundã necesitãţilor de consum ale acestora şi marcarea acesteia în documentaţiile de urbanism întocmite;
b) dezvoltarea armonioasã a reţelei şi tipurilor de distribuţie cu respectarea principiului liberei concurente;
.....................................................................
e) dezvoltarea şi revigorarea reţelei de distribuţie în zonele montane, rurale şi defavorizate şi susţinerea creãrii de servicii de piata în aceste zone;
f) stimularea dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii cu activitate comercialã în scopul creşterii competitivitatii acestora şi gradului de ocupare a forţei de munca;
.......................................................................
h) respectarea legislaţiei în vigoare din domeniul urbanismului pentru structurile de vânzare şi de prestãri de servicii de piata.
.....................................................................
b) modului de încadrare a suprafeţelor structurilor de vânzare pentru protejarea lucrãrilor de arta, a edificiilor cu valoare arhitectonica, istorica sau arheologicã, precum şi a mediului în centrele istorice şi în localitãţile de interes turistic;
......................................................................
a) criteriile generale ce trebuie respectate în determinarea zonelor şi amplasamentelor structurilor de vânzare din localitãţi;
......................................................................
d) criteriile de atribuire a amplasamentelor structurilor de vânzare;
......................................................................
(6) În scopul promovãrii şi protejãrii activitãţii comerciale în zonele periferice ale oraşelor, precum şi în zonele rurale, montane sau defavorizate, autoritãţile administraţiei publice locale, prin hotãrâri ale consiliilor locale, pot acorda, în condiţiile legii, înlesniri la plata impozitelor şi taxelor datorate bugetelor locale."
15. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - Pentru zone sau edificii cu valoare arhitectonica, istorica sau arheologicã şi pentru zone turistice, autoritãţile administraţiei publice locale pot acorda, în limita competentelor legale, facilitãţi financiare comercianţilor care contribuie prin efort propriu la reabilitarea sau la restaurarea acestora."
16. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Autoritãţile administraţiei publice, camerele de comerţ şi industrie şi societãţile comerciale, precum şi alte persoane fizice sau juridice interesate pot sa organizeze cursuri de pregãtire şi perfecţionare profesionalã în domeniul comercializãrii produselor şi serviciilor de piata prevãzute în anexa nr. 3, cu condiţia ca acestea sa fie autorizate conform legislaţiei în vigoare.
(2) Cursul profesional va conţine ca obiecte de studiu materii adecvate pentru a garanta însuşirea normelor şi reglementãrilor cu privire la sãnãtatea, securitatea şi informarea consumatorilor, la comercializarea produselor şi serviciilor de piata, precum şi însuşirea noţiunilor fundamentale de igiena."
17. Articolul 17 se abroga.
18. Dupã articolul 17, se introduce articolul 17^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 17^1. - Examinarea şi avizarea implantarii structurilor de vânzare cu suprafata mare se vor realiza pe baza criteriilor elaborate de cãtre ministerul cu atribuţii în domeniul comerţului interior."
19. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - Prin vânzãri cu preţ redus, în sensul prezentei ordonanţe, se înţelege:
a) vânzãri de lichidare;
b) vânzãri de soldare;
c) vânzãri efectuate în structuri de vânzare denumite magazin de fabrica sau depozit de fabrica;
d) vânzãri promotionale;
e) vânzãri ale produselor destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, dupã ce evenimentul a trecut şi este evident ca produsele respective nu mai pot fi vândute în condiţii comerciale normale;
f) vânzãri ale produselor care într-o perioada de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vândute;
g) vânzãri accelerate ale produselor susceptibile de o deteriorare rapida sau a cãror conservare nu mai poate fi asigurata pana la limita termenului de valabilitate;
h) vânzarea unui produs la un preţ aliniat la cel legal practicat de ceilalţi comercianţi din aceeaşi zona comercialã, pentru acelaşi produs, determinat de mediul concurential;
i) vânzarea produselor cu caracteristici identice, ale cãror preţuri de reaprovizionare s-au diminuat."
20. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - Este interzis oricãrui comerciant sa ofere sau sa vândã produse în pierdere, cu excepţia situaţiilor prevãzute la art. 18 lit. a)-c), e)-i), precum şi în cazul produselor aflate în pachete de servicii. Prin vânzare în pierdere, în sensul prezentei ordonanţe, se înţelege orice vânzare la un preţ egal sau inferior costului de achiziţie, astfel cum acesta este definit în reglementãrile legale în vigoare."
21. Literele a), b), d), e) şi g) ale articolului 20 vor avea urmãtorul cuprins:
"a) încetarea definitiva a activitãţii comerciantului, inclusiv în cazul schimbãrii proprietarului, chiriaşului, locatarului sau mandatarului, dupã caz, care exploateazã structura de vânzare, cu excepţia cazurilor în care aceasta este vândutã, cedata sau închiriatã unei persoane juridice administrate de vechiul proprietar (utilizator) sau în care acesta este acţionar;
b) încetarea din proprie initiativa a activitãţii comerciantului în structura de vânzare respectiva sau ca urmare a anulãrii contractului de închiriere, locatie sau mandat, în baza unei hotãrâri judecãtoreşti rãmase definitive sau în baza unei hotãrâri judecãtoreşti de evacuare silitã;
.....................................................................
d) schimbarea profilului structurii de vânzare, suspendarea sau înlocuirea unei activitãţi comerciale desfãşurate în acea structura;
e) modificarea condiţiilor de exploatare a suprafeţei de vânzare, dacã lucrãrile de transformare şi amenajare depãşesc 30 de zile şi sunt efectuate în interiorul acesteia, structura de vânzare fiind închisã în toatã aceasta perioada, sau modificarea condiţiilor de exercitare a activitãţii în cazul încheierii ori anulãrii unui contract de distribuţie având o clauza de aprovizionare exclusiva;
.........................................................................
g) deteriorarea grava, din cauza unor calamitati sau acte de vandalism, a unei pãrţi sau, dupã caz, a întregului stoc de produse, exclusiv cele alimentare."
22. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) Vânzãrile de lichidare sunt supuse notificãrii în baza unui inventar detaliat al mãrfurilor de lichidat întocmit de comerciant, care este obligat sa justifice cu documente legale provenienta produselor respective. Notificarea se face la primãria localitãţii în a carei raza teritorialã este amplasata structura de vânzare sau, dupã caz, la primãriile sectoarelor municipiului Bucureşti, cu cel puţin 15 zile înainte de începerea vânzãrilor de lichidare în situaţiile prevãzute la art. 20 lit. a), d) şi e) şi cu cel puţin 5 zile înainte de începerea vânzãrilor de lichidare în situaţiile prevãzute la art. 20 lit. b), c), f) şi g). Perioada pentru care se notifica vânzãrile de lichidare este de maximum:
a) 90 de zile pe an pentru cazurile prevãzute la art. 20 lit. a) şi f);
b) 60 de zile pe an pentru cazurile prevãzute la art. 20 lit. b), d), e) şi g);
c) 15 zile pe an pentru cazurile prevãzute la art. 20 lit. c).
(2) La cererea organelor de control abilitate comerciantul este obligat sa justifice cu documente legale situaţia care a motivat vânzarea de lichidare, în termen de maximum 10 zile de la finalizarea operaţiunilor de lichidare pentru situaţiile prevãzute la art. 20 lit. a)-d), f) şi g) şi, respectiv, de maximum 45 de zile în cazul situaţiilor prevãzute la art. 20 lit. e).
(3) Orice anunţ sau alta forma de publicitate privind vânzarea de lichidare trebuie sa specifice în mod obligatoriu data de debut a vânzãrii şi durata acesteia, precum şi sortimentul de mãrfuri supus vânzãrii de lichidare, în cazul în care operaţiunea nu se referã la totalitatea produselor din structura de vânzare."
23. Articolul 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - (1) Pe durata vânzãrilor de lichidare se pot lichidã numai produsele înscrise în lista de inventar aferentã notificãrii şi aflate în stocul unitãţii comerciale la data depunerii/transmiterii notificãrii. Stocul este format din produsele expuse în spaţiile destinate vânzãrii şi cele aflate în depozitele structurii de vânzare; produsele deţinute în antrepozite şi/sau în depozite situate în afarã structurii de vânzare pentru care a fost facuta notificarea nu intra în componenta stocului de lichidat.
(2) Pot face obiectul vânzãrilor de lichidare numai produsele care fac parte din stocul structurii de vânzare şi a cãror contravaloare a fost achitatã de comerciant la data depunerii/transmiterii notificãrii sau a emiterii hotãrârii judecãtoreşti prevãzute la art. 20 lit. b) sau la data evenimentelor prevãzute la art. 20 lit. g)."
24. Articolul 24 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - Vânzarea de soldare este orice vânzare însoţitã sau precedatã de publicitate şi anunţatã sub denumirea <<soldare/soldari/solduri>> şi care, printr-o reducere de preţuri, are ca efect vânzarea accelerata a stocului de mãrfuri sezoniere dintr-o structura de vânzare cu amãnuntul."
25. Articolul 25 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - Vânzãrile de soldare se pot efectua numai în cursul a doua perioade pe an, cu o durata maxima de câte 45 de zile fiecare, cu condiţia ca produsele propuse pentru soldare sa fie achitate furnizorului de cãtre comerciant cu cel puţin 30 de zile înaintea datei de debut a perioadei de vânzãri de soldare şi oferite spre vânzare în mod obişnuit înaintea acestei date."
26. Articolul 26 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - Stocul de produse propus pentru soldare trebuie sa fie constituit în prealabil în structura de vânzare respectiva, în spaţiile de vânzare şi depozitele structurii de vânzare, precum şi, dupã caz, în unul sau mai multe depozite ale comerciantului, cu cel puţin 15 zile înainte de data de debut a vânzãrii de soldare, şi nu va fi reînnoit dupã constituire sau în cursul vânzãrilor de soldare."
27. Articolul 27 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - Vânzarea de soldare trebuie sa aibã loc în structurile de vânzare în care produsele respective erau vândute în mod obişnuit."
28. Articolul 28 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 28. - Documentele legale justificative care atesta ca stocul de produse propus pentru soldare a fost constituit cu cel puţin 15 zile înainte de data de debut a vânzãrii de soldare şi achitat cu cel puţin 30 de zile înainte de aceasta data vor fi pãstrate pentru a putea fi prezentate, ori de câte ori este nevoie, organelor de control abilitate. Dovada achitãrii contravalorii produselor supuse vânzãrii de soldare rezulta din examinarea actelor contabile."
29. Litera b) a alineatului (1) al articolului 29 va avea urmãtorul cuprins:
"b) perioada 1 august - 31 octombrie inclusiv, pentru produsele de primavara-vara."
30. Alineatul (2) al articolului 30 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Orice anunţ sau alta forma de publicitate privind soldarea trebuie sa specifice obligatoriu data de debut a vânzãrii de soldare şi durata acesteia, precum şi sortimentul de mãrfuri supus soldarii în cazul în care operaţiunea de soldare nu se referã la totalitatea produselor din structura de vânzare."
31. Articolul 31 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - Vânzãrile efectuate în structuri denumite magazin de fabrica sau depozit de fabrica sunt vânzãrile din producţia proprie, efectuate direct consumatorilor de cãtre producãtori, aceştia indeplinind obligaţiile ce revin oricãrui comerciant care desfãşoarã comerţ cu amãnuntul. Vânzãrile cu preţ redus prin magazin sau depozit de fabrica nu sunt supuse notificãrii."
32. Articolul 32 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 32. - În cadrul vânzãrilor definite la art. 31, cu excepţia produselor alimentare, producãtorii pot practica vânzãri cu preţ redus pentru acea parte din producţia lor care îndeplineşte urmãtoarele condiţii asupra cãrora consumatorii au fost informati:
a) nu a fost anterior oferitã spre vânzare din cauza defectelor de fabricaţie;
b) face obiectul retururilor din reţeaua comercialã;
c) reprezintã stocul din producţia sezonului anterior rãmas nevandut."
33. Articolul 34 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - (1) În sensul prezentei ordonanţe, vânzãrile promotionale sunt vânzãrile cu amãnuntul/vânzãrile cash and carry/prestãrile de servicii de piata care pot avea loc în orice perioada a anului, fãrã sa facã obiectul notificãrii, cu condiţia ca:
a) sa nu fie efectuatã în pierdere;
b) sa se refere la produse disponibile sau reaprovizionabile, precum şi la servicii vândute ori, dupã caz, prestate în mod curent;
c) produsele şi serviciile promovate trebuie sa existe la vânzare pe durata întregii perioade anunţate a vânzãrilor promotionale sau comerciantul va informa consumatorii ca oferta este valabilã numai în limita stocului disponibil.
(2) În sensul prezentei ordonanţe, nu sunt considerate vânzãri promotionale:
a) acţiunile de promovare efectuate de producãtori;
b) acţiunile de lansare de produse/servicii noi pe piata."
34. Partea introductivã şi literele a) şi d) ale alineatului (1) al articolului 35 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 35. - (1) Vânzãrile cu preţ redus prevãzute la art. 18, astfel cum sunt definite de prezenta ordonanta, atunci când consumatorii sunt anuntati despre o reducere de preţuri care comporta o comparatie exprimatã în cifre, sunt supuse urmãtoarelor reguli de fixare şi publicitate a preţurilor:
a) Orice comerciant care anunta o reducere de preţ trebuie sa o raporteze la preţul de referinta practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse sau servicii identice. Preţul redus trebuie sa fie inferior preţului de referinta. Preţul de referinta reprezintã cel mai scãzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicãrii preţului redus.
.....................................................................
d) Orice anunţ de reducere de preţ exprimatã în valoare absolutã sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fãrã echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice:
- fie prin menţionarea noului preţ lângã preţul anterior, barat;
- fie prin menţiunile <<preţ nou>>, <<preţ vechi>> lângã sumele corespunzãtoare;
- fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângã preţul anterior, barat."
35. Articolul 36 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 36. - Vânzarea la distanta este acea forma de vânzare cu amãnuntul care se desfãşoarã în lipsa prezentei fizice simultane a consumatorului şi a comerciantului, în urma unei oferte de vânzare efectuate de acesta din urma, care, în scopul încheierii contractului, utilizeazã exclusiv tehnici de comunicaţie la distanta."
36. Articolele 37-41 se abroga.
37. Articolul 42 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 42. - (1) Vânzarea directa este acea practica comercialã prin care produsele sau serviciile sunt desfãcute de cãtre comerciant direct consumatorilor, în afarã spaţiilor de vânzare cu amãnuntul, prin intermediul vanzatorilor direcţi, care prezintã produsele şi serviciile oferite spre vânzare.
(2) Vânzarea prin reţele (multilevel marketing) este o forma a vânzãrii directe prin care produsele şi serviciile sunt oferite consumatorilor prin intermediul unei reţele de vânzãtori direcţi care primesc un comision atât pentru vânzãrile proprii, cat şi pentru vânzãrile generate de reţelele de vânzãtori direcţi pe care i-au recrutat personal."
38. Litera b) a articolului 43 va avea urmãtorul cuprins:
"b) faptul de a propune unei persoane sa colecteze adeziuni sau sa se înscrie pe o lista, fãcând-o sa spere câştiguri financiare rezultate din creşterea numãrului de persoane recrutate sau înscrise."
39. Alineatul (2) al articolului 45 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Comercianţii care efectueazã vânzãri în afarã spaţiilor comerciale rãspund civil fata de efectele activitãţii vanzatorilor direcţi."
40. Articolul 46 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 46. - Comercianţii sunt obligaţi sa elibereze legitimatii pentru vanzatorii direcţi, angajaţi în acest sistem de vânzare. Legitimatiile trebuie sa conţinã numele, prenumele şi fotografia vânzãtorului, denumirea şi sediul comerciantului, semnatura administratorului/directorului şi vor fi vizate trimestrial. Legitimatiile vor fi retrase imediat ce deţinãtorii acestora îşi pierd calitatea de vânzãtori direcţi."
41. Articolul 47 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 47. - Vanzatorii direcţi, angajaţi în acest sistem de vânzare, sunt obligaţi sa se legitimeze înaintea prezentãrii produselor/serviciilor oferite, precum şi la solicitarea consumatorilor."
42. Articolul 48 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 48. - (1) Loteria publicitara este acea practica de promovare a produselor/serviciilor care tinde sa stimuleze în rândul participanţilor speranta unui câştig prin tragere la sorţi.
(2) Loteriile publicitare sunt admise numai în condiţiile în care participanţilor nu le este impusa în contrapartida nici o cheltuiala directa sau indirecta, suplimentarã achiziţionãrii produsului/serviciului.
(3) Cheltuielile efectuate de cãtre participanţi pentru achiziţionarea de efecte şi servicii poştale şi pentru tarifele telefonice normale, referitoare la participarea la loteria publicitara, nu intra sub incidenta alin. (2)."
43. Articolul 49 se abroga.
44. Articolul 50 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 50. - (1) În privinta câştigurilor puse în joc în cadrul unei loterii publicitare, anunţurile de prezentare a acesteia vor preciza natura, numãrul şi valoarea comercialã a respectivelor câştiguri, precum şi urmãtoarea menţiune: <<regulamentul de participare/desfãşurare este disponibil în mod gratuit oricãrui solicitant.>> În acest scop se va mentiona adresa sau numãrul de telefon la care solicitarea poate fi transmisã, respectiv facuta.
(2) În regulament se va preciza obligaţia organizatorului loteriei publicitare de a face publice numele castigatorilor şi câştigurile acordate."
45. Articolul 51 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 51. - (1) Regulamentul şi/sau orice alt document în baza cãruia urmeazã sa se desfãşoare loteria publicitara trebuie sa fie autentificat şi depus la un notar public înainte de începerea operaţiunii. În scopul prevenirii desfãşurãrii unor jocuri de noroc deghizate organizatorul va depune un exemplar al regulamentului şi/sau al documentului autentificat, dupã caz, la Direcţia generalã de administrare a veniturilor publice şi a monopolurilor din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, pana la data începerii loteriei publicitare.
(2) Pentru a verifica corecta desfãşurare a loteriei publicitare respective reprezentanţii Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Ministerului Finanţelor Publice şi Ministerului de Interne pot solicita organizatorilor de loterii publicitare regulamentul de desfãşurare a acestora, precum şi un exemplar al anunţurilor adresate publicului, caz în care organizatorii vor prezenta aceasta documentaţie în termen de 5 zile de la data solicitãrii."
46. Articolul 54 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 54. - Nu sunt asimilate loteriei publicitare concursurile în cadrul cãrora premiile sunt câştigate exclusiv datoritã abilitatii, cunoştinţelor şi perspicacitatii participanţilor, câştigãtorul fiind desemnat în funcţie de valoarea prestaţiei sale."
47. Dupã articolul 54 se introduce articolul 54^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 54^1. - Nu este asimilatã loteriei publicitare şi este consideratã practica comercialã permisã alocarea de premii în mod aleator, înainte de oferirea la vânzare a produselor/serviciilor şi atribuirea câştigurilor la achiziţionarea produselor/serviciilor, chiar dacã intrarea în posesie a premiilor are loc la o data ulterioara."
48. Articolul 55 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 55. - Vânzarea cu prime este acea practica comercialã prin care la vânzarea sau oferta de vânzare de produse/servicii se oferã consumatorului, cu titlu gratuit, imediat sau la un anumit termen, prime sub forma unor produse/servicii."
49. Articolul 56 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 56. - Este interzisã orice vânzare ori oferta de vânzare de produse sau orice prestare ori oferta de prestare de servicii facuta cãtre consumator, care da dreptul acestuia, cu titlu gratuit, imediat sau la un anumit termen, la o prima sub forma unor produse/servicii, în afarã cazurilor în care acestea sunt identice sortimental cu produsele/serviciile cumpãrate."
50. Litera c) a articolului 57 va avea urmãtorul cuprins:
"c) produsele sau serviciile a cãror valoare este de pana la 10% din preţurile de vânzare/tarifele produselor/serviciilor achiziţionate de cãtre consumatori;"
51. Litera a) a punctului 1 al articolului 59 va avea urmãtorul cuprins:
"a) fiecare produs şi fiecare serviciu sa poatã fi achiziţionat şi separat la preţul practicat în cadrul aceleiaşi suprafeţe de vânzare;"
52. Articolul 61 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 61. - Orice vânzare forţatã este interzisã. Expedierea unui produs sau prestarea unui serviciu cãtre o persoana se face numai în baza unei comenzi prealabile din partea acesteia."
53. Alineatul (3) al articolului 64 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Se interzice introducerea pe piata a produselor, dacã acestea nu sunt însoţite de documentele de angajare ale producãtorului/importatorului referitoare la calitatea şi securitatea acestora, emise conform reglementãrilor legale în vigoare."
54. Litera a) a articolului 67 va avea urmãtorul cuprins:
"a) proprietãţile produsului, inclusiv compozitia, instrucţiunile de montare şi punere în funcţiune, de utilizare, de întreţinere şi de depozitare, service-ul necesar pe durata medie de utilizare a produsului;"
55. Articolul 71 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 71. - La vânzarea produsului sau la prestarea serviciului comerciantul ori, dupã caz, prestatorul trebuie sa aducã cu buna-credinţa la cunostinta consumatorului, la solicitarea acestuia, pe lângã informaţiile furnizate prin etichetare, marcare şi ambalare şi informaţii corecte şi utile privind caracteristicile produsului sau serviciului, condiţiile de vânzare şi modul de utilizare."
56. Punctul B al capitolului VI va avea urmãtorul titlu:
"B. Obligaţia indicarii preţurilor/tarifelor"
57. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 74 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 74. - (1) Comerciantul care în reţeaua de distribuţie oferã spre vânzare produse/servicii trebuie sa indice preţul de vânzare/tariful practicat şi preţul pe unitatea de mãsura, conform reglementãrilor legale în vigoare.
(2) Preţurile de vânzare, preţurile pe unitatea de mãsura şi tarifele practicate se indica în mod vizibil, lizibil şi fãrã echivoc prin marcare, etichetare şi/sau afişare."
58. Articolul 80 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 80. - Constituie contravenţii, dacã nu au fost sãvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, sa constituie infracţiuni, şi se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
1. desfãşurarea oricãrui exerciţiu comercial cu încãlcarea prevederilor art. 5 alin. (1), cu suspendarea activitãţii comerciale pana la data autorizãrii şi cu amenda:
a) de la 2.000.000 lei la 5.000.000 lei pentru structurile de vânzare cu suprafata mica;
b) de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei pentru structurile de vânzare cu suprafata medie;
c) de la 10.000.000 lei la 20.000.000 lei pentru structurile de vânzare cu suprafata mare;
d) de la 1.000.000 lei la 2.000.000 lei pentru comercianţii ambulanti;
e) de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei pentru comercianţii care practica vânzãri în afarã spaţiilor comerciale şi pentru cei care practica vânzãri directe;
2. nerespectarea prevederilor art. 5 alin. (2), cu amenda de la 2.000.000 lei la 10.000.000 lei;
3. comercializarea de produse şi servicii de piata, altele decât cele înscrise în autorizaţia de funcţionare, cu amenda de la 1.000.000 lei la 10.000.000 lei;
4. nerespectarea prevederilor art. 11, cu amenda de la 2.000.000 lei la 20.000.000 lei;
5. oferirea spre vânzare a produselor în pierdere în alte cazuri decât cele prevãzute la art. 19, cu amenda de la 20.000.000 lei la 100.000.000 lei, în mãsura în care nu sunt aplicabile prevederile <>Legii concurentei nr. 21/1996 , cu modificãrile ulterioare;
6. vânzãrile de lichidare efectuate în alte cazuri decât cele prevãzute la art. 20 lit. a)-g), cu amenda de la 20.000.000 lei la 100.000.000 lei şi cu sistarea operaţiunilor de lichidare;
7. nerespectarea prevederilor art. 21 alin. (1) şi ale art. 29 alin. (2), cu privire la notificare, cu amenda de la 2.000.000 lei la 10.000.000 lei;
8. neprezentarea la solicitarea organelor de control abilitate a documentelor legale privind justificarea situaţiei care a motivat lichidarea, conform dispoziţiilor cuprinse în art. 21 alin. (2), cu amenda de la 20.000.000 lei la 100.000.000 lei;
9. nerespectarea prevederilor art. 22, 25 şi 26, cu amenda de la 20.000.000 lei la 100.000.000 lei şi cu sistarea vânzãrilor de lichidare sau de soldare, dupã caz;
10. realizarea vânzãrilor de soldare în alte perioade decât cele prevãzute la art. 29 alin. (1), cu amenda de la 20.000.000 lei la 100.000.000 lei şi cu sistarea vânzãrilor de soldare;
11. neprezentarea, la solicitarea organelor de control abilitate, a documentelor legale justificative, conform prevederilor art. 28 şi 33, cu amenda de la 20.000.000 lei la 100.000.000 lei;
12. nerespectarea prevederilor art. 21 alin. (3) şi ale art. 30 alin. (2), cu amenda de la 5.000.000 lei la 30.000.000 lei;
13. utilizarea denumirii <<soldare/solduri/soldari>> sau a sinonimelor acesteia, în cazuri în care aceasta nu este în legatura cu o operaţiune de soldare astfel cum este definitã de prezenta ordonanta, cu amenda de la 20.000.000 lei la 100.000.000 lei şi cu interzicerea practicãrii acestei denumiri;
14. practicarea de vânzãri sau de orice alte procedee prevãzute la art. 43, cu amenda de la 100.000.000 lei la 500.000.000 lei, iar veniturile realizate din aceste practici se confisca şi se fac venit la bugetul de stat;
15. nerespectarea prevederilor art. 46, cu amenda de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei;
16. nerespectarea prevederilor art. 47, cu amenda de la 1.000.000 lei la 2.000.000 lei;
17. nerespectarea de cãtre organizatorii de loterii publicitare a prevederilor art. 48 alin. (2), cu amenda de la 20.000.000 lei la 50.000.000 lei, iar veniturile realizate ilicit din aceasta practica se confisca şi se fac venit la bugetul de stat;
18. neprezentarea în termen a documentelor solicitate conform prevederilor art. 51 alin. (2), cu amenda de la 10.000.000 lei la 20.000.000 lei;
19. nerespectarea prevederilor art. 56, cu amenda de la 20.000.000 lei la 50.000.000 lei;
20. nerespectarea prevederilor art. 58, 61 şi 63, cu amenda de la 5.000.000 lei la 20.000.000 lei;
21. nerespectarea prevederilor art. 77 alin (2), cu amenda de la 1.000.000 lei la 5.000.000 lei;
22. exercitarea de activitãţi de comerţ cu ridicatã şi comerţ cu amãnuntul în aceeaşi structura de vânzare, respectiv suprafata de vânzare, cu amenda de la 20.000.000 lei la 100.000.000 lei şi cu interzicerea uneia dintre cele doua activitãţi;
23. desfãşurarea oricãrui exerciţiu comercial în perioada suspendãrii activitãţii comerciale, cu amenda prevãzutã la pct. 1 lit. a)-e), caz în care limitele minime şi maxime se dubleazã, iar veniturile realizate ilicit în perioada dintre data suspendãrii activitãţii comerciale şi momentul constatãrii contravenţiei se confisca şi se fac venit la bugetul de stat."
59. Articolul 81 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 81. - Sancţiunile prevãzute la art. 80 se pot aplica şi persoanelor juridice, caz în care limitele minime şi maxime ale amenzilor se dubleazã."
60. Articolul 82 se abroga.
61. Articolul 83 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 83. - Împiedicarea sau obstructionarea sub orice forma, de cãtre comerciant sau de oricare alta persoana, a organelor autoritãţilor administraţiei publice în exercitarea atribuţiilor lor privind controlul respectãrii prevederilor prezentei ordonanţe constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amenda de la 20.000.000 lei la 50.000.000 lei."
62. Articolul 84 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 84. - Contravenţiile prevãzute la art. 80 se constata şi se sancţioneazã de cãtre:
a) organele de control abilitate ale primãriilor, pentru cele prevãzute la pct. 1-4, 6-11, 13 şi 21-23;
b) organele de control abilitate ale Ministerului Finanţelor Publice, pentru cele prevãzute la pct. 5, 6, 8-11, 13, 14, 17-19 şi 22;
c) organele de control abilitate ale Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, pentru cele prevãzute la pct. 4, 12, 18, 20 şi 21;
d) organele de control abilitate ale poliţiei, pentru cele prevãzute la pct. 15, 16 şi 18."
63. Articolul 85 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 85. - Prevederile prezentei ordonanţe referitoare la contravenţii se completeazã cu dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu excepţia art. 28 şi 29."
64. Articolul 86 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 86. - În cazul repetarii contravenţiilor prevãzute la art. 80 pct. 1, 3, 6-11, 13, 22 şi 23 într-un interval de 12 luni, chiar dacã amenda a fost plãtitã, precum şi în cazul în care se incalca în mod repetat dispoziţiile legale privind liniştea şi ordinea publica, primãriile vor suspenda activitatea comercialã pe o perioada de pana la 30 de zile pentru structura de vânzare respectiva."
65. Dupã articolul 86 se introduce articolul 86^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 86^1. - Sancţiunile aplicate de organele de control abilitate, conform prevederilor prezentei ordonanţe, vor fi aduse la cunostinta primãriilor în termen de 48 de ore de la aplicarea acestora."
66. Articolul 87 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 87. - În cazul vânzãrilor de lichidare şi de soldare, atunci când acestea se efectueazã în pierdere, conform prevederilor art. 19, costul de achiziţie este deductibil din punct de vedere fiscal."
67. Dupã articolul 87 se introduc articolele 87^1 şi 87^2 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 87^1. - În termen de 18 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe comercianţii care desfãşoarã activitãţi de comercializare a produselor şi serviciilor de piata sunt obligaţi sa solicite autorizarea exerciţiilor comerciale în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe.
Art. 87^2. - Ministerul cu atribuţii în domeniul comerţului interior, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, va elabora norme metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe, în termen de 60 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a legii de aprobare a prezentei ordonanţe. Normele metodologice vor fi supuse spre aprobare Guvernului."
68. Articolul 88 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 88. - Ministerul cu atribuţii în domeniul comerţului interior, în baza consultãrii cu alte organisme abilitate ale administraţiei publice, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale, elaboreazã reglementãri specifice cu privire la comercializarea produselor şi serviciilor de piata."
69. Dupã articolul 88 se introduce articolul 88^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 88^1 . - Pentru realizarea unei baze de date privind reţeaua de distribuţie şi de prestãri de servicii de piata autoritãţile administraţiei publice locale vor transmite ministerului cu atribuţii în domeniul comerţului interior informaţii privind reţeaua de distribuţie, conform normelor stabilite de cãtre acesta."
70. Articolul 89 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 89. - (1) Anexa nr. 3 face parte integrantã din prezenta ordonanta şi poate fi actualizatã prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Valoarea amenzilor prevãzute la art. 80 şi 83 se va actualiza prin hotãrâre a Guvernului."
71. Dupã articolul 89 se introduc articolele 90 şi 91 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 90. - (1) Organele abilitate în aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe vor stabili modalitãţile concrete de colaborare.
(2) Administraţiile publice locale vor întreprinde acţiunile necesare în vederea aplicãrii dispoziţiilor prezentei ordonanţe şi a normelor metodologice de aplicare a acesteia.
(3) La solicitarea autoritãţilor administraţiei publice interesate, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau, dupã caz, oficiile registrului comerţului de pe lângã tribunale vor pune gratuit la dispoziţie acestora informaţiile cu privire la înregistrarea şi autorizarea functionarii comercianţilor.
Art. 91. - Prezenta ordonanta intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2003."
72. În cuprinsul ordonanţei titlurile articolelor se abroga.
73. Anexele nr. 1 şi 2 se abroga.
74. Anexa nr. 3 va avea urmãtorul cuprins:


"ANEXA Nr. 3*)

TABEL
cu clasificarea activitãţilor din economia nationala
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cod Denumirea activitãţii
CAEN*1)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5010 Comerţ cu autovehicule
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5021 Întreţinerea şi repararea autovehiculelor (fãrã reparaţii executate
în întreprinderi organizate de tip industrial)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5030 Comerţ cu piese şi accesorii pentru autovehicule
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5041 Vânzarea motocicletelor, pieselor şi accesoriilor aferente
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5042 Repararea şi întreţinerea motocicletelor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5050 Vânzarea cu amãnuntul a carburantilor pentru autovehicule
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5122 Comerţ cu ridicatã al florilor şi al plantelor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5131 Comerţ cu ridicatã al fructelor şi legumelor proaspete
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5132 Comerţ cu ridicatã al carnii şi mezelurilor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5133 Comerţ cu ridicatã al produselor lactate, oualor, uleiurilor şi
grasimilor comestibile
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5134 Comerţ cu ridicatã al bãuturilor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5135 Comerţ cu ridicatã al tutunului
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5136 Comerţ cu ridicatã al zahãrului, ciocolatei şi produselor zaharoase
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5137 Comerţ cu ridicatã cu cafea, ceai, cacao şi condimente
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5138 Comerţ cu ridicatã, specializat, al altor produse alimentare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5139 Comerţ cu ridicatã, nespecializat, de produse alimentare,
bãuturi şi tutun
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5141 Comerţ cu ridicatã al produselor textile
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5142 Comerţ cu ridicatã al imbracamintei şi incaltamintei
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5143 Comerţ cu ridicatã al aparatelor electrice şi de uz gospodãresc
şi al aparatelor de radio şi televizoare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5144 Comerţ cu ridicatã al produselor din ceramica, sticlarie, tapete
şi produse de întreţinere
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5145 Comerţ cu ridicatã al produselor cosmetice şi de parfumerie
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5146 Comerţ cu ridicatã al produselor farmaceutice
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5147 Comerţ cu ridicatã al altor bunuri de consum, nealimentare, n.c.a.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5151 Comerţ cu ridicatã al combustibililor solizi, lichizi şi gazosi
şi al produselor derivate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5153 Comerţ cu ridicatã al materialului lemnos şi de construcţii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5154 Comerţ cu ridicatã al echipamentelor şi furniturilor, de fierãrie,
ipsosarie şi încãlzire
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5155 Comerţ cu ridicatã al produselor chimice
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5156 Comerţ cu ridicatã al altor produse intermediare, n.c.a.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5164 Comerţ cu ridicatã al maşinilor şi materialelor de birou
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5166 Comerţ cu ridicatã al maşinilor, accesoriilor şi uneltelor agricole
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5170 Comerţ cu ridicatã al altor produse, n.c.a.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5211 Comerţ cu amãnuntul în magazine nespecializate, cu vânzare
predominanta de produse alimentare, bãuturi şi tutun
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5212 Comerţ cu amãnuntul în magazine nespecializate, cu vânzare
predominanta de produse nealimentare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5221 Comerţ cu amãnuntul al fructelor şi legumelor proaspete
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5222 Comerţ cu amãnuntul al carnii şi al produselor din carne
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5223 Comerţ cu amãnuntul al pestelui, crustaceelor şi molustelor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5224 Comerţ cu amãnuntul al painii, produselor de patiserie şi zaharoaselor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5225 Comerţ cu amãnuntul al bãuturilor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5226 Comerţ cu amãnuntul al produselor din tutun
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5227 Comerţ cu amãnuntul, în magazine specializate, al produselor n.c.a.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5231 Comerţ cu amãnuntul al produselor farmaceutice
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5232 Comerţ cu amãnuntul al articolelor medicale şi ortopedice
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5233 Comerţ cu amãnuntul al produselor cosmetice şi de toaleta
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5241 Comerţ cu amãnuntul al textilelor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5242 Comerţ cu amãnuntul al imbracamintei
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5243 Comerţ cu amãnuntul al incaltamintei şi articolelor din piele
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5244 Comerţ cu amãnuntul al mobilei, al articolelor de iluminat şi
al altor articole de uz casnic
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5245 Comerţ cu amãnuntul al articolelor şi aparatelor electrice
de uz casnic
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5246 Comerţ cu amãnuntul al articolelor de fierãrie, vopsitorie,
sticla şi articolelor din sticla
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5247 Comerţ cu amãnuntul al cãrţilor, jurnalelor şi articolelor
de papetarie
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5248 Comerţ cu amãnuntul, în magazine specializate, al altor produse,
neclasificate în alta parte
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5260 Comerţ cu amãnuntul al bunurilor de ocazie vândute prin magazine
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5261 Comerţ cu amãnuntul prin corespondenta
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5262 Comerţ cu amãnuntul prin standuri în pieţe
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5263 Comerţ cu amãnuntul care nu se efectueazã prin magazine
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5271 Reparaţii de incaltaminte şi ale altor articole din piele
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5272 Reparaţii de articole electrice de uz gospodãresc
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5273 Reparaţii de ceasuri şi bijuterii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5274 Alte reparaţii de articole personale şi gospodãreşti
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5530 Restaurante
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5541 Cafenele şi baruri fãrã spectacol
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5542 Cafenele şi baruri cu spectacol
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5551 Cantine
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5552 Alte unitãţi de preparare a hranei
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7020 Închirierea şi subînchirierea bunurilor imobiliare proprii
sau închiriate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7032 Administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7110 Închirierea autoturismelor şi utilitarelor de capacitate mica
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7133 Închirierea maşinilor şi echipamentelor de birou
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7140 Închirierea bunurilor personale şi gospodãreşti
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7250 Întreţinerea şi repararea maşinilor de birou, de contabilizat
şi a calculatoarelor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7470 Activitãţi de întreţinere şi curatare a clãdirilor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7481 Activitãţi fotografice
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7483 Activitãţi de secretariat, dactilografiere, multiplicare şi traduceri
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9301 Spalarea, curatarea şi vopsirea textilelor şi blanurilor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9302 Coafura şi alte activitãţi de infrumusetare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9303 Activitãţi de pompe funebre şi similare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9304 Activitãţi de întreţinere corporalã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9305 Alte activitãţi de servicii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9500 Activitãţi ale personalului angajat în gospodãrii personale"
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


--------------
*1) Conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificarii activitãţilor din economia nationala CAEN, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 301 şi 301 bis din 5 noiembrie 1997.

ART. 2
<>Ordonanta Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piata, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 424 din 1 septembrie 2000, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul
Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 21 noiembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TARACILA

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 26 noiembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
VIOREL HREBENCIUC

Bucureşti, 7 decembrie 2002.
Nr. 650.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016