Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 56 din 17 martie 2006  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 199/2000 privind utilizarea eficienta a energiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 56 din 17 martie 2006 pentru modificarea si completarea Legii nr. 199/2000 privind utilizarea eficienta a energiei

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 291 din 31 martie 2006
Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
<>Legea nr. 199/2000 privind utilizarea eficientã a energiei, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 734 din 8 octombrie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. La articolul 1, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Prin prezenta lege se creeazã cadrul legislativ necesar dezvoltãrii pieţei concurenţiale de servicii energetice, în vederea aplicãrii mãsurilor de creştere a eficienţei energetice destinate consumatorilor de energie."

2. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - În sensul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarea semnificaţie:
a) balanţã energeticã - analiza ce reprezintã, într-un cadru coerent, toate cantitãţile de energie produse, transformate, transportate şi consumate într-o zonã geograficã şi într-o perioadã de timp datã; aceste cantitãţi de energie sunt exprimate în aceeaşi unitate de mãsurã, pentru a putea fi comparate şi însumate;
b) bilanţ energetic - metodologie de calculare a fluxurilor energetice şi a randamentului energetic, aferente funcţionãrii unei instalaţii sau unui echipament, pe baza datelor culese cu ajutorul aparatelor de mãsurã, în scopul verificãrii conformitãţii rezultatelor cu datele de referinţã;
c) companie de servicii energetice - societate care presteazã servicii energetice şi sau alte mãsuri de creştere a eficienţei energetice în cadrul instalaţiei ori al incintei consumatorului şi care acceptã un grad de risc financiar. Plata pentru serviciile prestate este bazatã, în întregime sau în parte, pe creşterea eficienţei energetice şi pe alte criterii agreate de cele douã pãrţi;
d) finanţare de cãtre terţi - aranjament financiar care implicã, suplimentar faţã de furnizorul de energie, alte entitãţi care oferã servicii energetice şi/sau finanţeazã investiţia. Valoarea financiarã a economiei de energie generate de îmbunãtãţirea eficienţei energetice determinã rata de recuperare a costurilor, inclusiv a profitului furnizorului de servicii energetice;
e) contract de performanţã - aranjament financiar care garanteazã cã valoarea creşterii eficienţei energetice, acceptatã ca rezultat al implementãrii unui serviciu energetic, va fi efectiv atinsã;
f) conservarea energiei - totalitatea activitãţilor orientate spre utilizarea eficientã a resurselor energetice în procesul de extragere, producere, prelucrare, depozitare, transport, distribuţie şi consum al acestora, precum şi spre atragerea în circuitul economic a resurselor regenerabile de energie; conservarea energiei include 3 componente esenţiale: utilizarea eficientã a energiei, creşterea eficienţei energetice şi înlocuirea combustibililor deficitari;
g) consumator de energie - persoana fizicã sau juridicã care utilizeazã energie în vederea realizãrii unei unitãţi de produs, bun sau serviciu, pentru terţi, inclusiv pentru scopuri personale;
h) creşterea eficienţei energetice - îmbunãtãţirea eficienţei utilizãrii energiei datoritã schimbãrilor tehnologice, de comportament şi/sau economice;
i) economie de energie - cantitatea de energie economisitã, determinatã prin mãsurãtori şi/sau prin estimarea consumurilor înainte şi dupã implementarea uneia ori mai multor mãsuri de creştere a eficienţei energetice;
j) energie - toate formele comerciale de energie disponibile şi de resurse energetice, incluzând energia electricã, gazul natural, inclusiv gazul natural lichefiat şi gazul petrolier lichefiat, şi orice combustibil utilizat pentru încãlzire şi rãcire, inclusiv pentru încãlzirea în sisteme centralizate de alimentare cu energie termicã şi aer condiţionat, cãrbunii şi lignitul, turba, combustibilul pentru transport, excluzând combustibilul pentru aviaţie şi depozitele strãine de combustibil, şi biomasa, aşa cum este definitã în <>Hotãrârea Guvernului nr. 443/2003 privind promovarea producţiei de energie electricã din surse regenerabile de energie, cu modificãrile ulterioare;
k) lanţ energetic - fluxul de energie de la producţia de energie primarã pânã la utilizarea finalã a energiei, una sau mai multe verigi ale lanţului energetic conţinând o conversie a unei forme de energie în alta;
l) management energetic - proces de conducere a sectorului energetic al unui consumator de energie, bazat pe sisteme avansate de echipamente şi tehnici de mãsurare pentru monitorizarea utilizãrii energiei, identificarea ineficienţei şi a potenţialelor dificultãţi. Acest sistem permite luarea unor decizii atât pe baza unor informaţii de naturã tehnicã şi financiarã, cât şi a evidenţei în timp a datelor de consum energetic;
m) mãsuri de creştere a eficienţei energetice - toate acţiunile care, în mod normal, conduc la o creştere a eficienţei energetice ce poate fi verificatã, mãsuratã sau estimatã;
n) mecanisme de eficienţã energeticã - instrumente generale utilizate de Guvern sau de instituţii guvernamentale pentru a crea un cadru vizând sprijinirea ori stimularea actorilor de pe piaţã pentru ca aceştia sã furnizeze, sã cumpere servicii energetice sau sã implementeze mãsuri de creştere a eficienţei energetice;
o) producţie de energie - obţinerea energiei din resurse naturale şi, prin extensie, producerea unei energii derivate - energie electricã, energie termicã şi altele;
p) programe de creştere a eficienţei energetice - activitãţi concentrate pe grupuri de consumatori de energie care, în mod normal, conduc la o creştere a eficienţei energetice ce poate fi verificatã, mãsuratã sau estimatã;
r) surse regenerabile de energie - surse de energie nefosile, cum sunt: eolianã, solarã, geotermalã, a valurilor, a mareelor, energia hidro, biomasa, gaz de fermentare a deşeurilor, denumit şi gaz de depozit, sau gaz de fermentare a nãmolurilor din instalaţiile de epurare a apelor uzate şi biogaz, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 443/2003 , cu modificãrile ulterioare;
s) serviciu energetic - beneficiul fizic, serviciul public sau bunul derivat din combinaţia energie şi tehnologie eficientã energetic, ceea ce include operarea, mentenanţa şi controlul necesar pentru a furniza serviciul energetic pe baza unui contract şi care, în mod normal, conduce la o creştere a eficienţei energetice ce poate fi verificatã, mãsuratã sau estimatã;
t) utilizarea eficientã a energiei - realizarea unei unitãţi de produs, bun sau serviciu fãrã scãderea calitãţii ori performanţelor acestuia, concomitent cu reducerea cantitãţii de energie cerute pentru realizarea acestui produs, bun sau serviciu."

3. La articolul 3 alineatul (3), literele c) şi e) vor avea urmãtorul cuprins:
"c) introducerea tehnologiilor noi cu eficienţã energeticã ridicatã a sistemelor moderne de mãsurã şi control, precum şi a sistemelor proprii asistate de computer, pentru monitorizarea, evaluarea continuã a eficienţei energetice şi previzionarea consumurilor energetice;
..................................................................
e) reducerea impactului asupra mediului al activitãţilor de producere, transport, distribuţie şi consum al tuturor formelor de energie, cu respectarea legislaţiei în vigoare;"

4. La articolul 3 alineatul (3), dupã litera e) se introduce o literã nouã, litera f), cu urmãtorul cuprins:
"f) aplicarea principiilor moderne de management energetic."

5. La articolul 4, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Programele proprii de eficienţã energeticã întocmite conform alin. (1) se transmit Agenţiei Române pentru Conservarea Energiei prin intermediul filialelor sale teritoriale."

6. La articolul 5, litera h) va avea urmãtorul cuprins:
"h) reducerea impactului asupra mediului."

7. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Sinteza programelor de eficienţã energeticã pe ansamblul economiei naţionale, elaboratã anual de Agenţia Românã pentru Conservarea Energiei, se aprobã de Guvern, la propunerea Ministerului Economiei şi Comerţului, şi va sta la baza propunerilor de fundamentare, în cadrul bugetului de stat, a necesarului de fonduri pentru acordarea facilitãţilor financiare, de susţinere a implementãrii programelor naţionale de creştere a eficienţei energetice şi utilizare optimã a surselor regenerabile de energie."

8. La articolul 7, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Agenţia Românã pentru Conservarea Energiei este organul de specialitate la nivel naţional în domeniul eficienţei energetice, instituţie publicã cu personalitate juridicã, aflatã în subordinea Ministerului Economiei şi Comerţului. Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Agenţiei Române pentru Conservarea Energiei se asigurã din venituri proprii şi alocaţii acordate de la bugetul de stat."

9. La articolul 7 alineatul (2), literele a), e), f), h), j) şi k) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) participarea la elaborarea politicii naţionale de utilizare eficientã a energiei, la solicitarea Ministerului Economiei şi Comerţului, şi supunerea acesteia spre aprobare Guvernului, odatã cu politica energeticã naţionalã, ca parte a acesteia;
...................................................................
e) asigurarea supravegherii pieţei de echipamente şi aparate pentru care existã reglementãri specifice privind eficienţa energeticã;
f) autorizarea persoanelor fizice şi juridice care au dreptul sã elaboreze bilanţuri energetice;
....................................................................
h) evaluarea tehnicã şi avizarea proiectelor de investiţii în domeniul eficienţei energetice, pentru care se cere finanţare de la bugetul de stat şi din alte surse interne şi externe la dispoziţia Guvernului;
....................................................................
j) cooperarea cu instituţiile abilitate, în vederea elaborãrii balanţelor energetice şi formãrii unor baze de date energetice necesare pentru evaluarea raportului cerere-ofertã în domeniul energiei, a realizãrii unor scenarii pe termen scurt, mediu şi lung privind evoluţia acestui raport, inclusiv a calculului indicatorilor de eficienţã energeticã la nivel naţional;
k) acordarea de consultanţã gratuitã în elaborarea şi aplicarea proiectelor de creştere a eficienţei energetice;"

10. La articolul 7 alineatul (2), dupã litera m) se introduc douã noi litere, literele n) şi o), cu urmãtorul cuprins:
"n) promovarea producerii de energie, utilizând sursele regenerabile de energie, prin acţiuni complementare reglementãrii pieţei de energie;
o) participarea la elaborarea de studii pentru fundamentarea programelor naţionale de eficienţã energeticã sau pentru proiecte declarate eligibile, în cadrul programelor de eficienţã energeticã şi energii regenerabile, iniţiate de organisme internaţionale."

11. La articolul 7, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Agenţia Românã pentru Conservarea Energiei este condusã de un preşedinte numit prin ordin al ministrului economiei şi comerţului. Preşedintele este asimilat din punct de vedere al salarizãrii cu funcţia de secretar de stat."

12. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Agenţia Românã pentru Conservarea Energiei este împuternicitã, în condiţiile prezentei legi, ca, în colaborare cu Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor, sã asigure supravegherea pieţei pentru respectarea reglementãrilor tehnice privind eficienţa energeticã.
(2) Agenţia Românã pentru Conservarea Energiei are dreptul de a solicita informaţii şi documente privind utilizarea şi gestionarea energiei şi a resurselor energetice de la persoanele fizice şi juridice a cãror activitate face obiectul aplicãrii prevederilor prezentei legi.
(3) Personalul Agenţiei Române pentru Conservarea Energiei are dreptul de acces, în condiţiile legii, în spaţiile de producţie, încercãri, verificare finalã şi de depozitare a aparatelor, echipamentelor şi utilajelor cu rol în producere, transport, distribuţie şi consum de energie, precum şi în locurile în care acestea sunt utilizate.
(4) Personalul Agenţiei Române pentru Conservarea Energiei are dreptul de acces, în condiţiile legii, la instalaţiile de mãsurare a energiei electrice, gazelor naturale, energiei termice şi a consumurilor de apã caldã şi rece, ale persoanelor juridice."

13. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - Consumatorii de energie, persoane juridice, sunt obligaţi sã dispunã de un sistem propriu de mãsurã, evidenţã şi monitorizare a consumurilor energetice şi sã punã la dispoziţie Agenţiei Române pentru Conservarea Energiei şi altor instituţii abilitate, la cerere, informaţii privind consumurile energetice şi indicatorii de eficienţã energeticã."

14. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Consumatorii care folosesc o cantitate de energie cuprinsã între 200 t şi 1.000 t echivalent petrol pe an sunt obligaţi sã întocmeascã la fiecare 2 ani un bilanţ energetic realizat de o persoanã fizicã sau juridicã autorizatã în condiţiile prezentei legi.
(2) Consumatorii care folosesc o cantitate de energie mai mare de 1.000 t echivalent petrol pe an sunt obligaţi:
a) sã numeascã un responsabil cu atribuţii în domeniul gestiunii energiei şi resurselor energetice, atestat de Agenţia Românã pentru Conservarea Energiei, în condiţiile legii;
b) sã efectueze anual un bilanţ energetic elaborat de o persoanã fizicã sau juridicã autorizatã de Agenţia Românã pentru Conservarea Energiei, în condiţiile legii.
(3) În cazul consumatorilor de energie care deţin subunitãţi (sucursale, puncte de lucru, precum şi alte sedii secundare) amplasate în mai multe puncte geografice, care nu sunt legate direct prin funcţionalitate sau reţele energetice, fiecare subunitate situatã într-un punct geografic diferit de al celorlalte subunitãţi este consideratã din punctul de vedere al obligaţiilor ce îi revin ca unitate independentã. În acest sens, subunitãţile vor avea obligaţia de efectuare a bilanţurilor energetice, de numire a unui responsabil cu atribuţii în domeniul gestiunii energiei, respectiv de elaborare a programelor proprii de eficienţã energeticã, în funcţie de consumul total anual de energie, conform prevederilor alin. (1) şi (2).
(4) Coordonarea responsabililor în domeniul gestiunii energiei pentru consumatorii de energie care deţin subunitãţile menţionate la alin. (3) se va face numai de persoane atestate în domeniul gestiunii energiei."

15. La articolul 14 alineatul (1), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) în condiţiile convenite cu consumatorii, producãtorii şi furnizorii de energie electricã şi termicã au obligaţia de a desfãşura activitãţi de informare, consultanţã, finanţare, precum şi de a executa lucrãri în vederea creşterii eficienţei energetice în instalaţiile ce le deţin."

16. La articolul 14, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Societãţile de transport, alte societãţi, precum şi unitãţile administraţiei publice locale şi centrale, care deţin mai mult de 25 de autovehicule, au obligaţia sã dezvolte programe de monitorizare şi gestiune a consumului de carburanţi pentru grupul de vehicule deţinut."

17. La articolul 14, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), care va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În cazul entitãţilor menţionate la alin. (2), care deţin subunitãţi (sucursale, puncte de lucru, precum şi alte sedii secundare) amplasate în mai multe puncte geografice, fiecare subunitate situatã într-un punct geografic diferit de al celorlalte subunitãţi este consideratã din punctul de vedere al obligaţiilor ce îi revin ca unitate independentã. În acest sens, subunitãţile vor avea obligaţia de dezvoltare a unor programe de monitorizare şi gestiune a consumului de carburanţi pentru grupul de vehicule deţinut, conform prevederilor alin. (2)."

18. La articolul 15, litera e) va avea urmãtorul cuprins:
"e) elaborarea în condiţiile legii, o datã la 5 ani, a unui bilanţ energetic pentru clãdirile cu suprafaţa desfãşuratã mai mare de 1.000 mp, dotate cu instalaţii de încãlzire şi climatizare aflate în exploatare;".

19. La articolul 15, literele c) şi f) se abrogã.

20. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) În termen de 6 luni*) de la publicarea legii în Monitorul Oficial al României, Partea I, se elaboreazã Programul de creştere a eficienţei energetice pentru perioada 2006-2010, denumit în continuare Program, asociat cu un mecanism de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat şi bugetele locale pentru creşterea eficienţei energetice atât la nivel naţional, cât şi local, gestionat de Ministerul Economiei şi Comerţului.
----------
*) Termenul de 6 luni curge de la data publicãrii prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Programul se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Economiei şi Comerţului şi la iniţiativa Agenţiei Române pentru Conservarea Energiei, cu avizul Grupului interministerial de lucru pentru coordonarea elaborãrii şi implementãrii Strategiei naţionale în domeniul eficienţei energetice şi a planului de acţiune aferent, constituit prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.488/2002 .
(3) Programul va conţine proiectele prioritare din domeniile economice de bazã - industrie, transporturi, comerţ, agriculturã, servicii, autoritãţi locale şi sectorul rezidenţial.
(4) Programele locale se elaboreazã şi se aprobã de autoritãţile locale cu sprijin şi consultanţã din partea Agenţiei Române pentru Conservarea Energiei şi vor conţine proiectele de interes local menite sã promoveze creşterea eficienţei energetice.
(5) Programul la nivel naţional şi programele locale de creştere a eficienţei energetice vor preciza sursele bugetare de la bugetul de stat şi bugetele locale.
(6) Mecanismul de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat şi bugetele locale prin Program, cuprinzând categoriile de activitate, condiţiile de eligibilitate a beneficiarilor, condiţiile de eligibilitate a proiectelor, precum şi procedura de acordare a sprijinului financiar, inclusiv nivelul de finanţare, se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Agenţiei Române pentru Conservarea Energiei, cu avizul Grupului interministerial de lucru pentru coordonarea elaborãrii şi implementãrii Strategiei naţionale în domeniul eficienţei energetice şi a planului de acţiune aferent, constituit prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.488/2002 ."

21. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) Pentru finanţarea investiţiilor care au ca obiectiv principal creşterea eficienţei energetice, consumatorii de energie pot beneficia de sprijin financiar din Program de pânã la 50% din valoarea proiectului.
(2) Autoritãţile administraţiei publice locale şi centrale pot finanţa lucrãri pentru creşterea eficienţei energetice şi pe baza unui contract de performanţã încheiat cu terţi."

22. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - Acordarea de stimulente financiare pentru promovarea eficienţei energetice se face cu respectarea legislaţiei în vigoare cu privire la acordarea ajutorului de stat."

23. Articolul 19 se abrogã.

24. Articolul 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - Constituie contravenţii urmãtoarele fapte:
a) nerespectarea de cãtre operatorul economic, administraţia publicã localã şi de cãtre administratorii clãdirilor publice a prevederilor art. 4 alin. (1), ale art. 8 alin. (3) şi (4), precum şi ale art. 12-15;
b) nerespectarea reglementãrilor tehnice privind eficienţa energeticã potrivit art. 10 şi 11."

25. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) Contravenţiile prevãzute la art. 20 se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cu amendã de la 7.500 lei la 15.000 lei, cele prevãzute la lit. a);
b) cu amendã de la 5.000 lei la 10.000 lei şi, dupã caz, oprirea temporarã a introducerii pe piaţã a aparatelor, utilajelor şi echipamentelor pentru care sunt în vigoare reglementãri tehnice privind eficienţa energeticã, pânã la o datã stabilitã de organul de control, cele prevãzute la lit. b).
(2) Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, dupã caz, de la data comunicãrii acestuia, jumãtate din minimul amenzilor prevãzute la alin. (1), organul de control fãcând menţiune în procesul-verbal despre aceastã posibilitate.
(3) Actualizarea limitelor amenzilor prevãzute la alin. (1) se face prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Agenţiei Române pentru Conservarea Energiei."

26. Articolul 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - (1) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor, inclusiv mãsura privind oprirea temporarã a introducerii pe piaţã a aparatelor, utilajelor şi echipamentelor pentru care sunt în vigoare reglementãri tehnice privind eficienţa energeticã, se fac de personalul împuternicit de Agenţia Românã pentru Conservarea Energiei.
(2) Organele de poliţie acordã sprijin, la cerere, personalului împuternicit de Agenţia Românã pentru Conservarea Energiei."

27. Articolul 23 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - Prevederile <>art. 20 şi 21 se completeazã cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."

ART. II
În termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, Ministerul Economiei şi Comerţului, la propunerea Agenţiei Române pentru Conservarea Energiei, va supune spre aprobare Guvernului normele metodologice de aplicare a acesteia, care se vor publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. III
<>Legea nr. 199/2000 privind utilizarea eficientã a energiei, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 734 din 8 octombrie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ADRIAN NĂSTASE

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 17 martie 2006.
Nr. 56.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016