Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 55 din 19 martie 2010  pentru aprobarea   Ordonantei Guvernului nr. 26/2009 privind infiintarea, organizarea si functionarea Centrului de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 55 din 19 martie 2010 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 26/2009 privind infiintarea, organizarea si functionarea Centrului de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 24 martie 2010
LEGE nr. 55 din 19 martie 2010
pentru aprobarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 26/2009 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Centrului de Investigaţii şi Analizã pentru Siguranţa Aviaţiei Civile
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 188 din 24 martie 2010


Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ARTICOL UNIC
Se aprobã <>Ordonanţa Guvernului nr. 26 din 29 august 2009 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Centrului de Investigaţii şi Analizã pentru Siguranţa Aviaţiei Civile, adoptatã în temeiul <>art. 1 pct. II.1 din Legea nr. 253/2009 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 601 din 31 august 2009, cu urmãtoarele modificãri:
1. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) CIAS este organismul tehnic permanent specializat al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, desemnat sã organizeze, sã conducã, sã coordoneze, sã controleze şi sã execute investigaţia tehnicã a evenimentelor de aviaţie civilã în scopul determinãrii faptelor, cauzelor şi împrejurãrilor care au dus la producerea acestora şi sã emitã recomandãri pentru siguranţa zborului, potrivit prevederilor <>art. 2 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 51/1999 privind investigaţia tehnicã a accidentelor şi incidentelor din aviaţia civilã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 794/2001 .
(2) CIAS are ca obiectiv creşterea şi menţinerea siguranţei aeriene la un nivel ridicat prin emiterea de recomandãri privind siguranţa zborului bazate pe informaţii rezultate din investigaţiile tehnice în vederea prevenirii producerii unor incidente şi/sau accidente similare în aviaţia civilã.
(3) În organizarea şi luarea deciziilor, CIAS este independent faţã de orice structurã juridicã, autoritate de reglementare sau de siguranţã aerianã, administrator de infrastructurã de transport aerian, operator aerian, precum şi faţã de orice parte ale cãrei interese ar putea intra în conflict cu sarcinile încredinţate.
(4) CIAS desfãşoarã investigaţii tehnice independent de orice anchetã judiciarã şi nu are atribuţii în stabilirea vinovãţiei sau a rãspunderii juridice."
2. La articolul 3, litera f va avea urmãtorul cuprins:
"f) sã ia declaraţii de la pãrţile implicate în eveniment şi de la potenţialii martori la evenimentul în cauzã;".
3. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Pentru îndeplinirea obiectivelor, CIAS poate încheia contracte, în condiţiile legii, cu instituţii de specialitate din ţarã şi din strãinãtate."
4. La articolul 6, alineatele (2)-(5) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cazul catastrofelor aeriene, Guvernul alocã CIAS sume din Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, pentru investigaţii tehnice ale evenimentului.
(3) Sursele proprii CIAS se constituie din transferul sumei de 0,275 euro/pasager îmbarcat pe aeroporturile din România din tariful pentru supravegherea menţinerii obiectivelor necesare siguranţei pasagerilor.
(4) Tariful prevãzut la alin. (3) se colecteazã de cãtre administratorii aeroporturilor şi se vireazã CIAS în conformitate cu prevederile alin. (3).
(5) Sursele proprii de finanţare nu au impact asupra bugetului de stat şi nu implicã mãrirea tarifului deja existent."
5. La articolul 7, litera e) va avea urmãtorul cuprins:
"e) coopereazã cu alte organisme similare şi instituţii pentru efectuarea de analize, expertize tehnice, teste şi altele asemenea, în scopul determinãrii cauzelor producerii accidentelor sau incidentelor grave din aviaţia civilã;".
6. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - CIAS asigurã perfecţionarea pregãtirii de specialitate a personalului propriu."
7. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - Guvernul poate aproba şi alte atribuţii specifice pentru CIAS."
8. La articolul 11, alineatele (1) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) Conducerea CIAS este asiguratã de cãtre un consiliu de conducere format din 5 persoane, al cãrui preşedinte este directorul general.
..........................................................................
(3) Salarizarea directorului general şi indemnizaţiile membrilor consiliului de conducere al CIAS se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, în conformitate cu reglementãrile în vigoare."
9. La articolul 12, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Personalul CIAS este angajat cu contract individual de muncã pe duratã nedeterminatã, iar salarizarea acestuia se face potrivit reglementãrilor în vigoare."

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor <>art. 75 şi ale <>art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã .


PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ROBERTA ALMA ANASTASE

PREŞEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANÃ


Bucureşti, 19 martie 2010.
Nr. 55.
__________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016