Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE Nr. 52 din 29 iulie 1991 *** Republicata  cu privire la salarizarea personalului din organele puterii judecatoresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE Nr. 52 din 29 iulie 1991 *** Republicata cu privire la salarizarea personalului din organele puterii judecatoresti

EMITENT: PARLAMENT
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 215 din 1 septembrie 1993
*) Republicatã în temeiul <>art. IV din Legea nr. 55/1993 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 158 din 13 iulie 1993, dându-se articolelor o noua numerotare.
<>Legea nr. 52/1991 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 163 din 7 august 1991.

ART. 1
Salarizarea personalului din organele puterii judecãtoreşti, ale Ministerului Public, din notariatele de stat, laboratoarele de criminalistica, Direcţia generalã a penitenciarelor şi unitãţile acesteia se face ţinând seama de rolul, importanta şi rãspunderea care revin în exercitarea fiecãrei funcţii, potrivit anexelor nr. 1-7, care fac parte integrantã din prezenta lege.
ART. 2
Salariile de baza pentru funcţiile de conducere şi funcţiile de execuţie de specialitate din Curtea Suprema de Justiţie sunt prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 3
Salariile de baza şi indemnizaţiile pentru funcţiile de conducere din Parchetul General de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie şi Ministerul Justiţiei sunt prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 4
Salariile funcţiilor de la instanţele judecãtoreşti, parchete, notariatele de stat, laboratoarele de criminalistica, Direcţia generalã a penitenciarelor şi unitãţile acesteia sunt cuprinse în anexele nr. 3-7.
ART. 5
Personalul militar din Ministerul Justiţiei, cu atribuţii în domeniul coordonãrii activitãţii penitenciarelor, precum şi cel din Direcţia generalã a penitenciarelor şi unitãţile acesteia este salarizat potrivit prevederilor legale aplicabile militarilor din Ministerul de Interne.
ART. 6
Salariile de baza pentru personalul de execuţie sunt diferenţiate pe funcţii şi, în cadrul fiecãrei funcţii, pe grade sau trepte profesionale. Salariile de baza pentru fiecare grad sau treapta sunt stabilite pe 3-4 gradatii.
ART. 7
Salariile de baza pentru personalul de conducere sunt cele corespunzãtoare funcţiei de execuţie, gradului sau treptei profesionale şi gradatiei în care este încadrat, la care se adauga o indemnizaţie de conducere, stabilitã anual, care face parte din salariul de baza, diferenţiatã în raport cu rãspunderea funcţiei de conducere îndeplinite, precum şi cu ponderea muncii respective fata de activitatea de execuţie pe care o realizeazã.
ART. 8
Pentru rezultate deosebite în activitatea desfasurata, personalul poate primi un salariu de merit de pînã la 15%, aplicat la salariul de baza. Salariul de merit face parte din salariul de baza.
Persoanele care beneficiazã de salariu de merit se stabilesc o data pe an, de regula dupã aprobarea bugetului de stat, în raport cu rezultatele obţinute în activitatea desfasurata. Pentru personalul nou-angajat, salariul de merit se poate acorda dupã o perioada de cel puţin 6 luni de la încadrare.
Salariul de merit poate fi acordat pentru cel mult 15% din numãrul total de posturi prevãzute în statul de funcţii al instituţiei, din care cel puţin doua treimi vor fi utilizate pentru funcţiile de execuţie.
ART. 9
Trecerea în gradatia imediat superioarã, precum şi stabilirea cuantumului indemnizaţiei de conducere se fac o data pe an, pentru întreg personalul, de regula dupã aprobarea bugetului de stat, tinindu-se seama de calitãţile personale, concretizate în rezultatele obţinute în activitatea profesionalã, notate cu calificativul "foarte bine" sau "bine".
Vechimea minima necesarã pentru trecerea în gradatia imediat superioarã este de 2 ani; în mod excepţional, aceasta poate fi redusã pînã la jumãtate. Fac excepţie de la aceste prevederi salariaţii încadraţi ca debutanti sau stagiari, pentru care vechimea minima pentru trecerea în gradatia imediat superioarã este de 1 an.
ART. 10
Avansarea personalului de specialitate, în grade sau trepte profesionale, se face prin examen, în condiţiile legii, în raport cu vechimea minima în specialitate, competenta profesionalã şi rezultatele obţinute în activitate. Încadrarea la avansare se face în toate cazurile la gradatia 1.
Vechimea minima în grad sau treapta profesionalã pentru avansarea în gradul sau treapta imediat superioarã este de cel puţin 3 ani. Fac excepţie de la aceasta prevedere persoanele încadrate în funcţiile prevãzute cu salariu de debutant.
În mod excepţional, pentru persoane cu o competenta profesionalã deosebita, vechimea minima prevãzutã la alin. 2 poate fi redusã pînã la jumãtate, dacã cel în cauza are vechimea minima în specialitate prevãzutã de lege pentru funcţia, gradul sau treapta în care se face avansarea.
ART. 11
Activitatea profesionalã se apreciazã anual cu calificativele: "foarte bine", "bine", "satisfãcãtor" sau "slab".
ART. 12
Persoanele salarizate potrivit prevederilor prezentei legi beneficiazã, la funcţia de baza, de un spor de vechime în munca de pana la 25%, calculat la salariul de baza, corespunzãtor timpului efectiv lucrat în program normal de lucru, astfel:
-------------------------------------------------------------------------------
Transe de vechime în munca Procente din salariul de baza
-------------------------------------------------------------------------------
- între 3 şi 5 ani 5
- de la 5 la 10 ani 10
- de la 10 la 15 ani 15
- de la 15 la 20 ani 20
- peste 20 ani 25
-------------------------------------------------------------------------------
Sporul de vechime în munca se plãteşte cu începere de la 1 al lunii urmãtoare în care s-a împlinit vechimea în munca.
Sporul de vechime se ia în calcul la stabilirea pensiei şi a indemnizaţiilor pentru incapacitate temporarã de munca.
ART. 13
Personalul din Direcţia generalã a penitenciarelor şi unitãţile acesteia beneficiazã de sporuri pentru activitãţi ce solicita o incordare psihicã foarte ridicatã sau se desfãşoarã în condiţii deosebite de munca.
Locurile de munca, categoriile de personal, mãrimea concretã a sporurilor şi condiţiile de acordare sunt prevãzute în anexele nr. 6 şi 7.
ART. 14
Dispoziţiile legale cu privire la premii şi celelalte drepturi de personal, prevãzute pentru personalul din unitãţile bugetare, se aplica în mod corespunzãtor.
În cazul în care ordonatorul principal de credite bugetare realizeazã economii la cheltuielile de personal, se pot acorda premii în cursul anului, în limita de 2% din fondul de salarii prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli, personalului care asigura realizarea activitãţii ce revenea posturilor din care au provenit economiile.
Criteriile de acordare a premiilor se aproba, dupã caz, de ministrul justiţiei, procurorul general şi preşedintele Curţii Supreme de Justiţie.
ART. 15
Premiul anual poate fi redus sau anulat în cazul salariaţilor care, în cursul anului, au desfãşurat o activitate profesionalã slabã sau necorespunzãtoare, ori au savirsit abateri pentru care au fost sancţionaţi disciplinar. Aceste drepturi se anuleazã în cazul salariaţilor care au savirsit fapte în legatura cu serviciul, pentru care au fost condamnaţi penal, sau care îi fac necorespunzatori funcţiei pe care o ocupa.
ART. 16
Acordarea sporurilor şi premiilor pentru personalul din organele centrale, prevãzute de prezenta lege, se face în condiţiile stabilite de lege pentru personalul ministerelor şi altor organe centrale.
ART. 17
Pe lângã drepturile de salariu menţionate în prezenta lege, personalul din unitãţile menţionate la art. 1 beneficiazã şi de drepturile stabilite prin acte normative speciale.
ART. 18
Salarizarea personalului de specialitate auxiliar de la Curtea Suprema de Justiţie şi Parchetul General de pe lângã aceasta este cea prevãzutã în anexa nr. 3 pentru personalul instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor.
ART. 19
Salarizarea personalului de specialitate juridicã din Ministerul Justiţiei şi Parchetul General de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie se stabileşte prin asimilarea funcţiilor acestuia cu gradele profesionale ale judecãtorilor şi procurorilor, în raport cu vechimea în specialitate şi competenta profesionalã, prin ordin al ministrului justiţiei şi, respectiv, al procurorului general.
ART. 20
Salariile de baza pentru funcţiile de conducere şi de execuţie, altele decât cele de specialitate juridicã şi auxiliare activitãţii de judecata din Curtea Suprema de Justiţie, Ministerul Justiţiei şi Parchetul General de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, sunt cele stabilite pentru ministere şi alte organe centrale.
ART. 21*)
Încadrarea judecãtorilor la judecãtorii şi tribunale, a procurorilor, notarilor, experţilor criminalisti şi executorilor judecãtoreşti se face prin ordin al ministrului justiţiei şi, dupã caz, al procurorului general, iar a celuilalt personal de specialitate din unitãţile de justiţie, procuratura şi notariate, de cãtre preşedintele tribunalului, de procurorul şef al procuraturii judeţene sau a municipiului Bucureşti, respectiv de notarul şef al notariatului judeţean sau al municipiului Bucureşti, în condiţiile prezentei legi şi ale legilor de organizare.
---------------
*) Încadrarea judecãtorilor şi procurorilor se va face în condiţiile prevãzute de <>Legea pentru organizarea judecãtoreascã nr. 92/1992 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 197 din 13 iulie 1992.

ART. 22
Judecãtorii, procurorii şi notarii se încadreazã pe grade profesionale I, II, III, IV şi V.
La judecãtorii, tribunale şi curţile de apel, precum şi la parchetele de pe lângã aceste instanţe vor fi numiţi judecãtori, respectiv procurori, în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecãtoreascã.
Judecãtorii şi procurorii stagiari, precum şi notarii debutanti, dupã promovarea examenului de definitivat, sunt încadraţi în gradul profesional V.
Vechimea minima necesarã în specialitate este cea stabilitã de prezenta lege, cu excepţia prevederilor <>art. 67 lit. a), b) şi c) din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecãtoreascã.
ART. 23
Salariile de baza pentru judecãtorii de la curţile de apel şi procurorii de la parchetele de pe lângã curţile de apel sunt cele corespunzãtoare gradelor profesionale şi gradatiilor la care aceştia sunt încadraţi, majorate cu 5% .
Salariile de baza pentru personalul de conducere de la curţile de apel şi parchetele de pe lângã acestea sunt cele corespunzãtoare funcţiilor stabilite potrivit alin. 1, la care se adauga indemnizaţia de conducere prevãzutã de prezenta lege pentru funcţiile similare de la tribunale şi parchetele de pe lângã tribunale, majorate cu 5% .
Salariile de baza pentru procurorii de la Parchetul General de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie sunt cele corespunzãtoare gradelor profesionale şi gradatiilor la care aceştia sunt încadraţi, majorate cu 10% .
ART. 24
Magistraţii pensionari pentru limita de varsta, care sunt reincadrati, beneficiazã de salariul corespunzãtor funcţiei, gradului şi gradatiei stabilite în raport cu vechimea în specialitate.
Prevederile alin. 1 se aplica în mod corespunzãtor notarilor şi experţilor criminalisti.
ART. 25
Încadrarea şi salarizarea experţilor criminalisti se fac pe trei grade profesionale.
ART. 26*)
Numirea judecãtorilor şi procurorilor în funcţii de conducere la instanţele judecãtoreşti şi parchetele de pe lângã aceste instanţe judeţene, ale municipiului Bucureşti şi locale se face dintre judecãtorii şi procurorii de gradul I-IV, în funcţie de calitãţile lor profesionale şi organizatorice, prin ordin al ministrului justiţiei şi, respectiv, al procurorului general.
-------------
*) Numirea în funcţii de conducere se face în condiţiile <>Legii nr. 92/1992 .

ART. 27
Numirea notarilor în funcţii de conducere la notariatele judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi la notariatele locale, se face indiferent de gradul acestora, în funcţie de calitãţile lor profesionale, prin ordin al ministrului justiţiei. Judecãtorii care sunt încadraţi ca notari pe grade profesionale pot fi numiţi notari şefi din momentul încadrãrii.
ART. 28
În funcţiile de conducere de la Laboratorul central de expertize criminalistice şi laboratoarele interjudetene vor fi numiţi, prin ordin al ministrului justiţiei, experţi criminalisti, indiferent de grad, desemnaţi în funcţie de calitãţile lor profesionale şi organizatorice.
ART. 29
Persoanele numite temporar într-o funcţie de conducere, în cazul în care titularul acesteia lipseşte din instituţie o perioada mai mare de 30 de zile calendaristice şi nu beneficiazã de salariu pe perioada respectiva, primesc, pe lângã salariul de baza al funcţiei, gradului sau treptei profesionale în care sunt încadrate, indemnizaţia corespunzãtoare funcţiei de conducere pe care o preiau.
ART. 30
În unitãţile prevãzute la art. 1 pot fi utilizate, în raport cu specificul unor activitãţi, şi alte funcţii, cu niveluri de salarizare prevãzute de lege pentru unitãţile bugetare.
ART. 31
Personalul de specialitate trimis în strãinãtate, invitat pe contul organizaţiilor sau altor parteneri externi, pentru acţiuni ştiinţifice, culturale, artistice sau sportive, beneficiazã în ţara de drepturile stabilite prin hotãrîrea Guvernului pentru unitãţile bugetare.
Pe postul celor trimişi în strãinãtate, potrivit alin. 1, pentru o perioada mai mare de o luna, pot fi angajate, pe durata determinata, alte persoane, potrivit legii.
ART. 32
La aplicarea prezentei legi se va proceda la reincadrarea întregului personal pe noile funcţii, grade şi trepte profesionale, precum şi pe gradatii, astfel ca noul salariu sa nu fie inferior salariului tarifar avut. La reincadrare se va tine seama de competenta profesionalã reflectatã în rezultatele obţinute pana la data reincadrarii, precum şi de nivelul de pregãtire al fiecãrei persoane.
ART. 33*)
În legatura cu modul de aplicare a prevederilor prezentei legi, se pot face contestaţii, dupã caz, la Colegiul Curţii Supreme de Justiţie, al Ministerului Justiţiei sau al Procuraturii Generale, de cãtre personalul încadrat de aceste organe, în termen de 5 zile de la data luãrii la cunostinta a mãsurii. Contestaţiile se soluţioneazã în termen de 20 de zile.
Contestaţiile formulate de personalul încadrat de conducerile tribunalelor şi celorlalte unitãţi exterioare ale Ministerului Justiţiei sau ale procuraturilor judeţene şi a municipiului Bucureşti se pot adresa comisiilor constituite în acest scop de Ministerul Justiţiei şi Procuratura Generalã; prevederile alin. 1 se aplica în mod corespunzãtor.
----------------
*) De la data de 1 iulie 1993 Procuratura Generalã devine Parchetul General de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, iar procuraturile judeţene şi a municipiului Bucureşti, parchete pe lângã tribunale.

ART. 34
Salariile din prezenta lege sunt brute şi impozabile în condiţiile legii. Acestea vor fi actualizate ţinînd seama de indexarile acordate în conformitate cu prevederile hotãrârilor Guvernului adoptate dupã 1 ianuarie 1993.
ART. 35*)
Statele de personal ale unitãţilor exterioare subordonate Ministerului Justiţiei şi Parchetului General de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie se aproba de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi Ministerul Finanţelor. Statele de funcţii pentru aceste unitãţi se aproba de Ministerul Justiţiei şi, respectiv, Parchetul General de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie.
Statul de funcţii al Curţii Supreme de Justiţie, întocmit potrivit prevederilor legale, se aproba de Colegiul permanent al Curţii.
Statele de funcţii se întocmesc în limita posturilor aprobate, potrivit legii.
------------------
*) Competenta de aprobare a statelor de personal şi a statelor de funcţii pentru instanţele judecãtoreşti şi pentru parchete este cea prevãzutã la <>art. 125 alin. 2 din Legea nr. 92/1992 .

ART. 36
Dispoziţiile prezentei legi intra în vigoare la data de 1 aprilie 1991*), data la care rãmân valabile reglementãrile privind salarizarea în vigoare la 1 martie 1991.
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abroga <>Legea nr. 14/1990 privind salarizarea membrilor Curţii Supreme de Justiţie şi a aparatului acesteia, <>Decretul-lege nr. 140/1990 privind încadrarea şi salarizarea personalului din unitãţile de justiţie şi procuratura, <>art. 7 din Hotãrîrea Guvernului nr. 987/1990 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
-----------------
*) Potrivit <>art. III din Legea nr. 55/1993 , salariile şi celelalte drepturi prevãzute de legea sus-menţionatã se acorda începând cu luna iulie 1993.

ANEXA 1

SALARIILE DE BAZA
pentru funcţiile de conducere şi de execuţie de specialitate din Curtea Suprema de Justiţie
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Funcţia Salariul de baza lunar
crt. - lei -
-------------------------------------------------------------------------------
A. Funcţii de conducere
1. Preşedintele Curţii Supreme de Justiţie 195.000
2. Vicepreşedinte la Curtea Suprema de
Justiţie 170.900
3. Presedinti de secţie la Curtea Suprema de
Justiţie 159.900

B. Funcţii de execuţie de specialitate juridicã
4. Judecãtor 148.700
-------------------------------------------------------------------------------


-------------------------------------------------------------------------------
Nivelul Salariul de baza - lei Vechimea
Nr. studiilor --------------------- minima
crt. Funcţia Gradatia în
----------------------- specialitate
1 2 3 4
-------------------------------------------------------------------------------
C. Funcţii de execuţie de specialitate juridicã
pe grade profesionale
-------------------------------------------------------------------------------

5. Magistrat-asistent
gradul I S 117.500 120.700 123.800 127.000 14 ani
6. Magistrat-asistent
gradul II S 107.000 109.500 112.100 114.700 11 ani
7. Magistrat-asistent
gradul III S 98.000 100.100 102.200 104.400 8 ani
8. Magistrat-asistent
gradul IV S 90.500 92.200 93.950 95.700 5 ani
9. Magistrat-asistent
gradul V S 85.400 86.900 88.500 - 2 ani cu exa-
men de defi-
nitivat,
sau, dupã
caz, 5 ani
în alte fun-
ctii de spe-
cialitate
-------------------------------------------------------------------------------


-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Funcţia Indemnizaţia de
crt. conducere - lei
----------------
minima maxima
-------------------------------------------------------------------------------
D. Funcţii de conducere
10. Magistrat-asistent Salariul de baza 7.200 14.400
şef corespunzãtor
funcţiei de execuţie
-------------------------------------------------------------------------------


ANEXA 2

SALARIILE DE BAZA ŞI INDEMNIZAŢIILE
pentru funcţiile de conducere din Parchetul General de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie şi Ministerul Justiţiei

A. Funcţii din conducerea Parchetului General
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Salariul de baza lunar
crt. Funcţia - lei -
-------------------------------------------------------------------------------
1. Procuror general 170.900
2. Prim-adjunct al procurorului general 159.900
3. Adjunct al procurorului general 148.700
-------------------------------------------------------------------------------

B. Indemnizaţii de conducere
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Indemnizaţia de conducere - lei
crt. Funcţia -------------------------------
minima maxima
----------------------------------------------------------------------------
4. Director, procuror şef secţie 11.150 22.300
5. Director adjunct, procuror şef
secţie adjunct 9.900 19.800
6. Inspector general judecãtoresc,
inspector general notarial, inspector
general de penitenciare, procuror inspector 8.800 17.800
7. Şef serviciu, procuror şef serviciu 8.150 16.300
8. Şef birou, procuror şef birou 7.450 14.900
-------------------------------------------------------------------------------

ANEXA 3

INSTANŢE JUDECĂTOREŞTI ŞI PARCHETE
Salariile de baza pentru funcţiile de specialitate
A. Funcţii de execuţie
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Funcţia Nivelul Salariul de baza - lei Vechimea
crt. studiilor ------------------------ minima în
Gradatia specialitate
--------------------------
1 2 3 4
-------------------------------------------------------------------------------
a) Funcţii de execuţie pe grade profesionale
1. Judecãtor,
procuror;
gradul I S 117.500 120.700 123.800 127.000 14 ani
2. Judecãtor,
procuror;
gradul II S 107.000 109.500 112.100 114.700 11 ani
3. Judecãtor,
procuror;
gradul III S 98.000 100.100 102.200 104.400 8 ani
4. Judecãtor,
procuror;
gradul IV S 90.500 92.200 93.950 95.700 5 ani
5. Judecãtor,
procuror; 2 ani cu
gradul V S 85.400 86.900 88.500 - examen de
definitivat
sau, pentru
judecãtori,
dupã caz, 5
ani în alte
funcţii de
specialitate,
conform legii
6. Judecãtor,
procuror; stagiar S 72.600 73.800 - - -
7. Executor 5 ani în
judecãtoresc I S 56.550 57.900 59.200 60.500 funcţii
auxiliare
sau
economice
8. Executor 3 ani în
judecãtoresc II S 52.000 53.250 54.450 55.700 funcţii
auxiliare,
juridice
sau
economice
9. Executor 1 an în
judecãtoresc III S 48.100 49.200 50.300 51.400 funcţii
auxiliare,
juridice
sau
economice
10. Executor
judecãtoresc
debutant S 43.900 - - - -

b) Funcţii de execuţie pe trepte profesionale
11. Grefier instanta 8 ani în
judecata, grefier funcţii
parchete; I M 43.000 44.300 45.600 46.900 auxiliare
juridice
12. Grefier instanta 6 ani în
judecata, grefier funcţii
parchet; II, auxiliare
grefier- juridice
dactilograf I M 38.700 39.800 40.900 42.000
13. Grefier instanta 4 ani în
judecata, grefier funcţii
parchet; III, auxiliare
grefier-dactilograf juridice
II M 35.200 36.000 36.900 37.800
14. Grefier instanta 1 an în
judecata, grefier funcţii
parchet; IV, auxiliare
grefier-dactilograf juridice
III M 32.100 32.800 33.600 34.400
15. Grefier, instanta
judecata, grefier
parchet,
grefier-dactilograf;
debutant M 29.100 - - - -
16. Executor 6 ani în
judecãtoresc I M 43.000 44.300 45.600 46.900 funcţii
auxiliare
juridice,
economice
sau
adminis-
trative
17. Executor 4 ani în
judecãtoresc II M 38.700 39.800 40.900 42.000 funcţii
auxiliare
juridice,
economice
sau
adminis-
trative
18. Executor 3 ani în
judecãtoresc III M 35.200 36.000 36.900 37.800 funcţii
auxiliare
juridice,
economice
sau
adminis-
trative
19. Executor 1 an în
judecãtoresc IV M 32.100 32.800 33.600 34.400 funcţii
auxiliare
juridice,
economice
sau
adminis-
trative
20. Executor
judecãtoresc
debutant M 29.100 - - - -
21. Arhivar-registrator
I M 33.600 34.400 35.200 36.100 -
22. Arhivar-registrator
II M 30.600 31.300 32.100 32.800 -
23. Arhivar-registrator
III M/G 28.100 28.700 29.400 30.000 -
24. Arhivar-registrator
debutant M 26.200 - - - -
25. Agent procedural G 24.900 26.200 26.700 27.300 -
26. Aprod G 24.600 25.200 25.700 26.200 -
-------------------------------------------------------------------------------

B. Funcţii de conducere
-------------------------------------------------------------------------------
Indemnizaţia de conducere
Nr. Funcţia - lei -
crt. --------------------------
minima maxima
-------------------------------------------------------------------------------
1. Preşedinte tribunal, prim- Salariul
procuror al parchetului corespunzãtor
de pe lângã tribunal funcţiei de
execuţie 8.900 17.800
2. Vicepreşedinte tribunal, prim-
procuror adjunct al parchetului "
de pe lângã tribunal 7.900 15.800
3. Judecãtor inspector,
procuror inspector " 7.200 14.400
4. Preşedinte secţie
tribunal, procuror şef secţie " 7.200 14.400
5. Preşedinte judecãtorie, prim-
procuror al parchetului de pe "
lângã judecãtorie 7.200 14.400
6. Vicepreşedinte judecãtorie, prim-
procuror adjunct al parchetului "
de pe lângã judecãtorie 5.150 10.300
7. Prim-grefier tribunal, prim-grefier
parchet de pe lângã tribunal " 2.000 4.000
8. Grefier şef secţie tribunal,
judecãtorie, grefier şef parchet
de pe lângã judecãtorie " 1.200 2.400
-------------------------------------------------------------------------------

NOTA:
a) Salariile prevãzute la nr. crt. 1-5 se aplica şi personalului didactic şi experţilor, cu studii superioare juridice, de la Institutul Naţional de Pregãtire şi Perfecţionare a Magistraţilor.
b) Judecãtorii şi procurorii stagiari pot fi trecuţi de la gradatia 1 la gradatia 2 dupã trecerea unei perioade de 1 an, cu îndeplinirea şi a celorlalte condiţii prevãzute de lege pentru acordarea gradatiei superioare.
c) La numirea în funcţie şi stabilirea treptei profesionale pentru grefier pot fi luate în considerare perioadele lucrate în funcţii economice şi administrative şi, în acest caz, vechimea minima în specialitate, prevãzutã în anexa, se majoreazã cu 3 ani.
d) Procurorii care efectueazã activitate de urmãrire penalã proprie beneficiazã de un spor de 6% calculat la salariul de baza.

ANEXA 4

NOTARIATE DE STAT
Salariile de baza pentru funcţiile de specialitate

A. Funcţii de execuţie
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Funcţia Nivelul Salariul de baza - lei Vechimea
crt. studiilor ------------------------ minima în
Gradatia specialitate
--------------------------
1 2 3 4
-------------------------------------------------------------------------------
a) Funcţii de execuţie pe grade profesionale

1. Notar gradul I S 96.400 98.700 101.100 103.500 13 ani
2. Notar gradul II S 88.300 90.400 92.400 94.400 10 ani
3. Notar gradul III S 81.700 83.600 85.100 96.700 7 ani
4. Notar gradul IV S 77.400 78.800 80.300 - 4 ani
5. Notar gradul V S 73.700 75.000 76.300 - 1 an
6. Notar debutant S 66.000 - - - -

b) Funcţii de execuţie pe trepte profesionale
7. Secretar I M 39.100 40.300 41.500 42.700 6 ani în
funcţii
auxiliare
juridice,
economice şi
administrative
8. Secretar, 4 ani în funcţii
secretar- auxiliare
dactilograf; II M 35.200 36.200 37.200 38.200 juridice,
economice şi
administrative
9. Secretar, 2 ani în funcţii
secretar- auxiliare
dactilograf; III M 32.000 32.800 33.600 34.400 juridice,
economice şi
administrative
10. Secretar, 1 an în funcţii
secretar- auxiliare
dactilograf; IV M 29.200 29.900 30.600 - juridice,
economice şi
administrative
11. Secretar debutant M 26.500 - - - -
12. Conducãtor 5 ani în funcţii
carte funciarã auxiliare
I M 39.100 40.300 41.500 42.700 juridice,
economice şi
administrative
13. Conducãtor carte 3 ani în funcţii
funciarã II M 35.200 36.200 37.200 38.200 auxiliare
juridice,
economice şi
administrative
14. Conducãtor carte 1 an în funcţii
funciarã III M 32.000 32.800 33.600 - auxiliare
juridice,
economice şi
administrative
15. Conducãtor carte
funciarã
debutant M 26.500 - - - -
16. Arhivar M/G 27.200 27.800 28.400 29.000 -
17. Aprod G 22.500 23.000 23.500 - -
-------------------------------------------------------------------------------

B. Funcţii de conducere
-------------------------------------------------------------------------------
Indemnizaţia de conducere
Nr. Funcţia - lei -
crt. --------------------------
minima maxima
-------------------------------------------------------------------------------
1. Notar şef la notariatul judeţean sau al
municipiului Bucureşti 7.200 14.400
2. Notar şef adjunct la notariatul judeţean
sau al municipiului Bucureşti 5.150 10.300
3. Notar şef la notariatul local 5.150 10.300
4. Notar şef adjunct la notariatul local 3.700 7.400
5. Secretar şef 1.200 2.400
-------------------------------------------------------------------------------

NOTA:
Funcţia de secretar şef se poate folosi la notariatele de stat judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi la notariatele locale cu volum mare de activitate, stabilite de Ministerul Justiţiei.
În funcţia de secretar şef pot fi încadraţi numai secretari treapta I-III, ţinând seama de calitãţile lor profesionale şi organizatorice.

ANEXA 5*)

LABORATOARE DE CRIMINALISTICA
Salariile de baza pentru funcţiile de specialitate
A. Funcţii de execuţie
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Nivelul Salariul de baza - lei
crt. studiilor ----------------------------- Vechimea minima în
Funcţia Gradatia specialitate
-----------------------------
1 2 3 4
-------------------------------------------------------------------------------

a) Funcţii de execuţie pe grade profesionale
1. Expert criminalist
gradul I S 96.400 98.700 101.100 103.500 12 ani
2. Expert criminalist
gradul II S 88.300 90.400 92.400 94.400 10 ani
3. Expert criminalist
gradul III S 81.700 83.600 85.100 86.700 6 ani
4. Asistent criminalist
gradul I S 77.400 78.800 80.300 - 4 ani
5. Asistent criminalist
gradul II S 73.700 75.000 76.300 - 1 an
6. Asistent criminalist
debutant S 66.000 - - - -


b) Funcţii de execuţie pe trepte profesionale
7. Tehnician criminalist 8 ani în
I M 43.000 44.300 45.600 46.900 funcţii
tehnice cri-
minalistice
8. Tehnician 6 ani în
criminalist II M 38.700 39.800 40.900 42.000 funcţii
tehnice cri-
minalistice
9. Tehnician 4 ani în
criminalist III M 35.200 36.000 36.900 37.800 funcţii
tehnice cri-
minalistice
10. Tehnician 1 an în
criminalist IV M 32.100 32.800 33.600 34.400 funcţii
tehnice cri-
minalistice
11. Tehnician
criminalist debutant M 29.100 - - - -
12. Secretar-dactilograf 8 ani în
laborator funcţii
criminalistica I M 37.600 38.500 39.400 40.400 auxiliare
juridice,
economice
sau adminis-
trative
13. Secretar-dactilograf 4 ani în
laborator funcţii
criminalistica II M 34.700 35.500 36.300 37.100 auxiliare
juridice,
economice
sau adminis-
trative
14. Secretar-dactilograf 1 an în
laborator funcţii
criminalistica III M 33.000 33.400 33.800 - auxiliare
juridice,
economice
sau adminis-
trative
15. Secretar-dactilograf
laborator
criminalistica
debutant M 26.000 - - - -

-------------------------------------------------------------------------------

B. Funcţii de conducere
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Indemnizaţia de conducere
crt. Funcţia - lei -
---------------------------
minima maxima
-------------------------------------------------------------------------------
1. Şef laborator central expertize Salariul de baza
criminalistice corespunzãtor
funcţiei de
execuţie 7.200 14.400
2. Şef adjunct laborator central
expertize criminalistice " 5.150 10.300
3. Şef laborator interjudetean
expertize criminalistice " 3.700 7.400
-------------------------------------------------------------------------------

*) Anexa nr. 5 a fost modificatã şi completatã prin Legea nr. 60/1992, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 145 din 29 iunie 1992.

NOTA:
La numirea în funcţie şi stabilirea treptei profesionale pentru tehnician criminalist pot fi luate în considerare şi perioadele lucrate în funcţii de tehnician în alte sectoare de activitate şi, în acest caz, vechimea minima în specialitate, prevãzutã în anexa, se majoreazã cu 3 ani.

ANEXA 6

SALARIZAREA
personalului civil din Direcţia generalã a penitenciarelor şi unitãţilor acesteia

1. Personalul civil din Direcţia generalã a penitenciarelor este salarizat în condiţiile prevãzute de lege pentru aparatul ministerelor şi celorlalte organe centrale de stat.
Personalul civil din unitãţile exterioare ale Direcţiei generale a penitenciarelor este salarizat potrivit prevederilor legale aplicabile în unitãţile bugetare.
2. Salarizarea funcţiilor de specialitate specifice din Direcţia generalã a penitenciarelor şi unitãţile acesteia se face prin asimilare cu funcţiile de specialitate din aparatul ministerelor şi altor organe centrale şi, respectiv, din unitãţile bugetare.
3. Personalul civil din Direcţia generalã a penitenciarelor şi din unitãţile acesteia beneficiazã de o majorare a salariului de baza cu pana la 25% . Aceasta majorare face parte din salariul de baza.
4. Personalul didactic şi auxiliar didactic, precum şi personalul medico-sanitar din unitãţile subordonate Direcţiei generale a penitenciarelor beneficiazã de o majorare a salariului de baza cu pana la 30% .
5. Personalul civil din Penitenciarul Poarta Alba şi Secţia Chilia Veche, din subordinea Penitenciarului Tulcea, beneficiazã în continuare de indemnizaţia de 20% la salariul de baza, pentru prestarea serviciului în dispozitiv permanent de lupta.
6. Acordarea drepturilor prevãzute la pct. 4 şi 5 nu exclude majorarea salariului de baza stabilit la pct. 3.

ANEXA 7

SPORURI
la solda personalului militar din unitãţile Direcţiei generale a penitenciarelor din subordinea Ministerului Justiţiei

1. Personalul militar care, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce-i revin, presteazã cel puţin jumãtate din timpul normal de lucru în timpul nopţii, are dreptul la un spor pentru munca de noapte de 25%, care se calculeazã la solda de baza.
2. Subofiterii care asigura paza şi supravegherea detinutilor, retinutilor, arestatilor preventiv şi sanctionatilor cu închisoare contravenţionalã, precum şi minorilor internati în penitenciare, şcoli speciale de munca şi reeducare, spitale penitenciare, în secţii (ateliere) de producţie, puncte de lucru sau în mijloace de transport au dreptul - pe timpul efectiv prestat în astfel de condiţii - la o indemnizaţie pentru paza şi supraveghere de 5% din solda de baza. Indemnizaţia de paza şi supraveghere se ia în calcul la stabilirea pensiei militare de stat şi a pensiei suplimentare.
3. Subofiterii de penitenciare care asigura, minimum 10 ore pe zi, paza detinutilor care muncesc, cãrora nu li se poate compensa timpul prestat suplimentar cu timp liber corespunzãtor, au dreptul la o indemnizaţie de 5-15% din solda de baza, care se stabileşte prin ordin al ministrului justiţiei.
Pe timpul cat beneficiazã de indemnizaţia prevãzutã la alin. 1, subofiterii nu vor primi indemnizaţia prevãzutã la pct. 2 pentru paza şi supravegherea detinutilor.
4. Subofiterii prevãzuţi la pct. 3, care aduc o contribuţie deosebita la realizarea şi depãşirea planului de venituri al unitãţii, pot fi recompensati, la propunerea comandantilor de penitenciare, dintr-un fond de 0,5% calculat la fondul de salarii al subofiţerilor de penitenciare, care se constituie la dispoziţia Ministerului Justiţiei pentru Direcţia generalã a penitenciarelor.
5. Subofiterii care au în primire cai sau ciini de serviciu au dreptul, pe perioada respectiva, la o indemnizaţie de 5% din solda de baza.
-----------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016