Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 50 din 21 iunie 1996*) *** Republicat  privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 50 din 21 iunie 1996*) *** Republicat privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti

EMITENT: PARLAMENT
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 563 din 18 noiembrie 1999

*) Republicatã în temeiul <>art. VI din Ordonanta Guvernului nr. 9/1997 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 177 din 30 iulie 1997 (aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 104/1999 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 273 din 16 iunie 1999), dându-se textelor o noua numerotare. <>Legea nr. 50/1996 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 130 din 24 iunie 1996 şi a mai fost modificatã prin:
- <>Ordonanta Guvernului nr. 56/1997 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 225 din 30 august 1997 (aprobatã prin <>Legea nr. 104/1999 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 273 din 16 iunie 1999);
- <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1997 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 324 din 24 noiembrie 1997 (respinsã prin <>Legea nr. 149/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 265 din 16 iulie 1998);
- <>Legea nr. 154/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 266 din 16 iulie 1998.

CAP. 1
Salarizarea şi alte drepturi ale personalului din cadrul instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor
ART. 1
Salarizarea magistraţilor şi a personalului din instanţele judecãtoreşti şi parchete se face ţinându-se seama de rolul, rãspunderea, complexitatea, caracterul justiţiei de putere în stat, de pregãtirea şi competenta profesionalã, precum şi de incompatibilitãţile şi interdicţiile pentru magistraţi, prevãzute de Constituţie şi de <>Legea nr. 92/1992 **) pentru organizarea judecãtoreascã, republicatã.
----------------
**) <>Legea nr. 92/1992 , republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 259 din 30 septembrie 1997, a fost modificatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 179/1999 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 559 din 17 noiembrie 1999.

Secţiunea 1
Salarizarea şi alte drepturi ale magistraţilor
ART. 2
(1) Salariile de baza ale magistraţilor se stabilesc pe funcţii, în raport cu nivelul instanţelor şi al parchetelor şi cu vechimea în magistratura.
(2) Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de baza pentru magistraţii de la instanţele judecãtoreşti şi parchete sunt prevãzuţi în cap. I din anexa nr. 1.
ART. 3
(1) Promovarea magistraţilor în funcţii se face în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 92/1992 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, pe baza de examen. Modul de organizare şi de desfãşurare a examenului se stabileşte prin regulament aprobat de ministrul justiţiei, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Promovarea pe loc în funcţii, în raport cu nivelul instanţei sau al parchetului, se face în funcţia imediat superioarã, dacã cel în cauza are o activitate meritorie atestata prin acordarea calificativului "foarte bun" în ultimii 4 ani, precum şi vechimea în magistratura prevãzutã de lege numai ca judecãtor sau procuror, cu respectarea celorlalte condiţii prevãzute în <>Legea nr. 92/1992 , republicatã, cu modificãrile ulterioare. Prevederile alin. (1) sunt aplicabile.
(3) Magistraţii stagiari vor beneficia în perioada stagiului de coeficienţi de salarizare stabiliţi corespunzãtor fiecãrei
etape de stagiu, cu condiţia promovãrii examenelor prevãzute de lege.
ART. 4
Salariile de baza pentru personalul de specialitate juridicã din Ministerul Justiţiei, asimilat magistraţilor conform <>Legii nr. 92/1992 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, se stabilesc, în raport cu vechimea în magistratura, potrivit prevederilor cap. I din anexa nr. 1.
ART. 5
(1) Magistraţii beneficiazã de un spor de stabilitate în magistratura în raport cu vechimea efectivã în funcţia de magistrat, calculat la salariul de baza, dupã cum urmeazã:
- de la 5 la 10 ani - 10%;
- de la 10 la 20 de ani - 15%;
- peste 20 de ani - 20% .
(2) Sporul prevãzut la alin. (1) se plãteşte de la data de întâi a lunii urmãtoare celei în care s-a împlinit vechimea în magistratura.
(3) Sporul de stabilitate în magistratura se ia în calcul la stabilirea pensiilor şi a indemnizaţiilor pentru incapacitate temporarã de munca, potrivit legii.
ART. 6
(1) Indemnizaţiile pentru funcţiile de conducere de la curţile de apel, tribunale, judecãtorii şi parchetele de pe lângã aceste instanţe, aprobate anual, sunt prevãzute la cap. II din anexa nr. 1.
(2) Indemnizaţiile de conducere se diferentiaza în raport cu nivelul şi categoria unitãţii, precum şi cu rãspunderea pe care o implica funcţia de conducere îndeplinitã. Modul de stabilire pe categorii a instanţelor judecãtoreşti şi parchetelor, precum şi încadrarea acestor unitãţi în categorii se fac prin ordin al ministrului justiţiei.
ART. 7
Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de baza şi indemnizaţiile pentru personalul de conducere din Parchetul de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie şi Ministerul Justiţiei sunt prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 8
Procurorii care efectueazã activitate de supraveghere a urmãririi penale beneficiazã de o majorare cu 20% a salariului de baza brut, iar procurorii care efectueazã urmãrire penalã proprie beneficiazã de o majorare cu 25% a salariului de baza brut.
ART. 9
Magistraţii beneficiazã de o indemnizaţie de şedinţa de 3% din salariul de baza brut pentru fiecare şedinţa de judecata, dacã sunt respectate criteriile de calitate şi de operativitate stabilite de ministrul justiţiei, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii.
ART. 10
Magistraţii care poseda titlul ştiinţific de "doctor în drept" sau de "doctor docent" beneficiazã de un spor de 15% din salariul de baza brut.
ART. 11
Magistraţii care funcţioneazã la instanţe şi parchete situate în mediul rural beneficiazã de salarii de baza majorate cu 25% .
ART. 12
(1) Magistraţii pensionari pentru limita de varsta, care sunt reincadrati potrivit legii, beneficiazã de cumulul pensiei cu salariul de baza corespunzãtor funcţiei, de sporul pentru vechimea totalã în munca, precum şi de celelalte drepturi prevãzute de lege.
(2) La încetarea activitãţii magistraţii prevãzuţi la alin. (1) au dreptul la recalcularea pensiei, incluzandu-se în baza de calcul al pensiei vechimea în munca şi salariul, realizate dupã data pensionãrii.
(3) Prevederile alin. (1) şi (2) sunt aplicabile şi magistraţilor care beneficiazã de pensie de serviciu, potrivit <>Legii nr. 92/1992 , republicatã, cu modificãrile ulterioare.
ART. 13
Magistraţii care sunt delegaţi sau detasati în condiţiile <>Legii nr. 92/1992 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, la instanţe sau parchete inferioare îşi pãstreazã salariul de baza şi celelalte drepturi prevãzute de lege. În cazul în care detasarea se face la instanţe sau parchete de nivel superior, magistraţii beneficiazã de salariul de baza şi de celelalte drepturi cuvenite la aceste instanţe şi parchete.
ART. 14
Salariile de baza, precum şi celelalte drepturi ale magistraţilor se stabilesc, potrivit legii, de ministrul justiţiei sau de procurorul general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, dupã caz.
ART. 15
(1) Judecãtorii desemnaţi, în condiţiile legii, sa desfãşoare activitate în comisia pentru cetãţenie, la registrul comerţului, la birourile de publicitate imobiliarã, la comisia de cercetare a averilor, precum şi judecãtorii-sindici beneficiazã de indemnizaţie lunarã de 10% din salariul de baza brut, dacã participa efectiv la aceste activitãţi. De aceeaşi indemnizaţie beneficiazã şi procurorii care participa la comisia de cercetare a averilor. În cazul în care un magistrat desfãşoarã activitate efectivã în doua sau mai multe dintre domeniile enumerate, se acorda indemnizaţie pentru fiecare activitate.
(2) De indemnizaţia prevãzutã la alin. (1) beneficiazã şi magistraţii care sunt membri ai comisiilor şi birourilor electorale, constituite potrivit legii, pe perioada functionarii acestora, afarã de cazul în care printr-un act normativ se stabileşte o indemnizaţie superioarã.
ART. 16
(1) Magistraţii care şi-au pierdut total sau parţial capacitatea de munca, fiind incadrabili în gradul I sau gradul II de invaliditate, în urma sãvârşirii impotriva lor a unor fapte prevãzute de legea penalã, în timpul sau în legatura cu serviciul, vor primi, pe perioada invaliditatii, o pensie egala cu salariul de baza net avut la data survenirii invaliditatii şi vor beneficia, o singura data, de o compensaţie egala cu de cinci ori acelaşi salariu de baza net.
(2) Magistraţii care şi-au pierdut parţial capacitatea de munca, în condiţiile alin. (1), fiind incadrabili în gradul III de invaliditate şi care nu mai pot exercita în continuare profesia vor beneficia de o pensie egala cu cel puţin jumãtate din salariul de baza net avut în ultima luna de activitate, de o compensaţie egala cu de trei ori acelaşi salariu de baza net, precum şi de dreptul de a cumula, în condiţiile legii, pensia cu salariul, pe care îl pot primi dintr-o alta activitate desfasurata.
(3) Urmaşii magistraţilor decedati în condiţiile prevãzute la alin. (1): soţul supravieţuitor, copiii minori şi copiii majori aflaţi la studii, pana la împlinirea vârstei de 25 de ani, beneficiazã, pe perioada cat îndeplinesc condiţiile prevãzute de reglementãrile legale referitoare la pensiile de asigurãri sociale de stat, de o pensie unica egala cu salariul de baza net pe care l-au avut magistraţii respectivi la data decesului.
ART. 17
Indemnizaţiile membrilor Consiliului Superior al Magistraturii sunt prevãzute în anexa nr. 3.

Secţiunea a 2-a
Salarizarea personalului auxiliar de specialitate şi a altor categorii de personal
ART. 18
(1) Salariile de baza pentru personalul auxiliar de specialitate de la instanţele judecãtoreşti şi parchete sunt stabilite pe grade sau trepte profesionale şi gradatii, în funcţie de pregãtirea profesionalã, de vechimea în specialitate şi de gradul instanţei sau al parchetului de pe lângã acestea.
(2) Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de baza pentru personalul auxiliar de specialitate de la judecãtorii şi de la parchetele de pe lângã aceste instanţe sunt prevãzuţi în cap. III din anexa nr. 1.
(3) Personalul auxiliar de specialitate prevãzut la alin. (1) beneficiazã de spor de stabilitate în condiţiile art. 5, care se aplica în mod corespunzãtor.
ART. 19
(1) Salariile de baza pentru personalul auxiliar de specialitate de la tribunale şi de la parchetele de pe lângã acestea sunt cu 5% mai mari decât cele prevãzute la cap. III din anexa nr. 1; salariile de baza ale personalului auxiliar de specialitate de la curţile de apel şi de la parchetele de pe lângã aceste instanţe sunt cu 7% mai mari decât cele prevãzute la cap. III din anexa nr. 1; salariile de baza ale personalului auxiliar de specialitate de la Parchetul de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie sunt cu 10% mai mari decât cele prevãzute la cap. III din anexa nr. 1.
(2) Grefierii beneficiazã de indemnizaţia de şedinţa de judecata în condiţiile art. 9, care se aplica în mod corespunzãtor. De aceste dispoziţii beneficiazã şi grefierii-dactilografi, dacã participa în locul grefierilor în şedinţele de judecata.
(3) Grefierii care participa la efectuarea actelor privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului, a actelor de publicitate imobiliarã, a actelor comisiei pentru cetãţenie, precum şi cei care sunt secretari ai comisiilor de cercetare a averii beneficiazã de indemnizaţia prevãzutã la art. 15 alin. (1), care se aplica în mod corespunzãtor. De aceeaşi indemnizaţie beneficiazã şi conducãtorii de carte funciarã.
ART. 20
(1) Instanţele judecãtoreşti pot constitui un fond de pana la 15%, pentru stimularea executorilor judecãtoreşti, din sumele ce se fac venit la bugetul de stat, rezultate prin valorificarea bunurilor confiscate şi din penalitãţile încasate ca urmare a executãrii hotãrârilor judecãtoreşti.
(2) Modul de constituire, de evidentiere şi de folosire a fondului prevãzut la alin. (1) se stabileşte de ministrul justiţiei, cu avizul ministrului finanţelor.

CAP. 2
Salarizarea personalului din laboratoarele de expertiza criminalistica
ART. 21
Funcţiile de execuţie de specialitate din laboratoarele de expertiza criminalistica sunt diferenţiate pe grade sau trepte profesionale şi gradatii, în raport cu pregãtirea profesionalã şi cu vechimea în specialitate.
ART. 22
(1) Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de baza pentru funcţiile de execuţie şi indemnizaţiile pentru funcţiile de conducere din laboratoarele de expertiza criminalistica din subordinea Ministerului Justiţiei sunt prevãzute în anexa nr. 4.
(2) Funcţiile de şef laborator expertiza criminalistica şi şef adjunct pot fi ocupate de experţi criminalisti gradele I şi II.
ART. 23
(1) Experţii criminalisti beneficiazã de spor de stabilitate în condiţiile art. 5, care se aplica în mod corespunzãtor.
(2) Experţii criminalisti care poseda titlul ştiinţific de "doctor" sau de "doctor docent" beneficiazã de un spor de 15% la salariul de baza brut.

CAP. 3
Salarizarea personalului Institutului Naţional al Magistraturii
ART. 24
(1) Personalul de instruire de specialitate juridicã al Institutului Naţional al Magistraturii se salarizeaza prin asimilarea funcţiilor acestuia cu funcţiile de magistrat prevãzute la cap. I din anexa nr. 1, în raport cu vechimea în magistratura.
(2) Personalul de instruire de alta specialitate decât cea juridicã, precum şi secretarii se salarizeaza cu coeficienţii de ierarhizare a salariilor de baza prevãzuţi de dispoziţiile legale pentru aceste categorii de funcţii din învãţãmântul superior, majorati cu 45% .
(3) Indemnizaţiile de conducere pentru decanul şi prodecanul Institutului Naţional al Magistraturii sunt prevãzute în cap. II din anexa nr. 5.

CAP. 4
Salarizarea personalului din Direcţia Generalã a Penitenciarelor, din unitãţile subordonate acesteia, precum şi din Serviciul independent de protecţie şi anticoruptie
ART. 25
Personalul militar din Ministerul Justiţiei cu atribuţii de coordonare şi control al activitãţii penitenciarelor, precum şi personalul militar din cadrul Direcţiei Generale a Penitenciarelor, din unitãţile subordonate acesteia, din Direcţia medicalã şi din Serviciul independent de protecţie şi anticoruptie este salarizat potrivit prevederilor legale aplicabile personalului militar din Ministerul de Interne.
ART. 26
Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de baza pentru funcţiile de execuţie ale personalului civil din cadrul Direcţiei Generale a Penitenciarelor şi unitãţile subordonate acesteia se stabilesc potrivit anexei nr. III/1 şi, respectiv, anexei nr. III/2 la <>Ordonanta Guvernului nr. 39/1994 , aprobatã prin <>Legea nr. 134/1994 şi republicatã*).
------------------
*) Conform pct. 4 din anexa nr. X la <>Legea nr. 154/1998 , se abroga anexele nr. III/1 şi III/2 (cu excepţia pct. 8 din nota) la <>Ordonanta Guvernului nr. 39/1994 , republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 182 din 8 august 1996, cu modificãrile ulterioare.

ART. 27
Personalul din Ministerul Justiţiei cu atribuţii de coordonare şi control al activitãţii penitenciarelor şi a Serviciului independent de protecţie şi anticoruptie, precum şi personalul din cadrul acestui serviciu, din cadrul Direcţiei Generale a Penitenciarelor, din unitãţile subordonate acesteia şi din Direcţia medicalã beneficiazã de sporuri şi de alte drepturi salariale pentru activitãţi ce solicita incordare psihicã foarte ridicatã sau care se desfãşoarã în condiţii deosebite de munca. Categoriile de personal, locurile de munca, mãrimea concretã a sporurilor şi condiţiile de acordare a acestora sunt prevãzute în anexele nr. 6 şi 7.

CAP. 5
Dispoziţii comune
ART. 28
(1) Salariile de baza pentru funcţiile de execuţie se stabilesc în raport cu pregãtirea, competenta profesionalã şi vechimea în specialitate, pe grade sau trepte profesionale şi gradatii, precum şi cu nivelul unitãţii.
(2) Promovarea personalului auxiliar de specialitate în grade sau trepte profesionale se face prin examen, în raport cu vechimea minima în specialitate, competenta profesionalã şi rezultatele obţinute în activitate.
(3) Pentru celelalte categorii de personal promovarea în post se face prin concurs, în condiţiile legii.
(4) Vechimea minima în grad sau treapta profesionalã pentru promovarea în gradul sau treapta imediat superioarã este de cel puţin 3 ani. Fac excepţie de la aceste prevederi persoanele încadrate ca debutant.
(5) În mod excepţional, pentru persoanele cu o competenta profesionalã deosebita şi care au primit numai calificativul "foarte bun", vechimea minima prevãzutã la alin. (4) poate fi redusã pana la jumãtate.
(6) Modul de organizare a concursului şi a examenului, prevãzut la alin. (2) şi (3), se stabileşte prin regulament aprobat de ministrul justiţiei sau de procurorul general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, dupã caz.
ART. 29
Salariile de baza pentru personalul de conducere sunt cele corespunzãtoare funcţiei de execuţie, gradului sau treptei profesionale şi gradatiei în care cei în cauza sunt încadraţi, la care se adauga indemnizaţia de conducere, care face parte din salariul de baza.
ART. 30
(1) Trecerea în gradatia imediat superioarã, precum şi stabilirea indemnizaţiei de conducere se fac o data pe an, de regula dupã adoptarea bugetului de stat.
(2) La trecerea în gradatia imediat superioarã se tine seama de calitãţile personale, concretizate în rezultatele obţinute în activitatea profesionalã, notate cu calificativul "foarte bun" sau "bun" în anul precedent.
(3) Vechimea minima necesarã pentru trecerea în gradatia imediat superioarã este de 2 ani. În mod excepţional, vechimea minima poate fi redusã la un an.
(4) Încadrarea personalului, la promovare, în gradul sau treapta imediat superioarã, se face la gradatia 1.
(5) Prevederile alin. (4) se aplica şi în cazul personalului care îşi schimba funcţia, precum şi al personalului angajat din alte sectoare de activitate. În cazul în care personalul este trecut într-o funcţie cu nivel de salarizare mai mic, acesta va fi încadrat la un grad sau, dupã caz, la o treapta şi gradatie care sa îi asigure un salariu de baza egal sau apropiat cu cel avut.
ART. 31
(1) Pentru rezultate deosebite în activitatea desfasurata, personalul poate primi salariu de merit, care face parte din salariul de baza brut. Salariul de merit poate fi de pana la 20%, aplicat la salariul de baza brut, şi se acorda anual.
(2) Salariul de merit se poate acorda pentru cel mult 50% din numãrul total de posturi de magistraţi prevãzute în statele de funcţii ale instanţelor judecãtoreşti şi ale parchetelor.
(3) Pentru celelalte categorii de personal al instanţelor judecãtoreşti şi al Ministerului Public, salariul de merit se poate acorda pentru cel mult 25% din numãrul de posturi prevãzute în statul de funcţii pentru aceste categorii.
(4) La laboratoarele de expertiza criminalistica, Institutul Naţional al Magistraturii, precum şi pentru personalul civil din cadrul Direcţiei Generale a Penitenciarelor şi unitãţile acesteia, salariul de merit se poate acorda pentru cel mult 25% din numãrul total de posturi din statele de funcţii ale unitãţilor.
(5) Salariile de merit stabilite potrivit alin. (2)-(4) vor fi acordate cel mult 1/3 pentru funcţiile de conducere.
(6) Pentru personalul nou-angajat, salariul de merit se poate acorda dupã o perioada de cel puţin un an de la angajare.
ART. 32
Activitatea profesionalã se apreciazã anual cu calificativele "foarte bun", "bun", "satisfãcãtor" şi "nesatisfãcãtor".
ART. 33
(1) Pentru vechimea în munca, personalul beneficiazã de un spor de vechime de pana la 25%, calculat la salariul de baza brut corespunzãtor timpului efectiv lucrat în program normal de lucru, astfel:



Transa de vechime Cota din salariul
în munca de baza
--------------------------------------------------------------------------------
- între 3 şi 5 ani 5%
- de la 5 la 10 ani 10%
- de la 10 la 15 ani 15%
- de la 15 la 20 de ani 20%
- peste 20 de ani 25%
--------------------------------------------------------------------------------

(2) Sporul de vechime se plãteşte cu începere de la data de întâi a lunii urmãtoare celei în care s-a împlinit vechimea în munca.
ART. 34
(1) Pentru activitatea desfasurata, personalul salarizat potrivit prezentei legi beneficiazã, la sfârşitul anului calendaristic, de un premiu anual egal cu salariul de baza brut din ultima luna a anului pentru care se face premierea.
(2) Pentru cei care nu au lucrat tot timpul anului, premiul se acorda proporţional cu perioada în care au lucrat, luându-se în calcul salariul de baza brut din ultima luna de activitate.
ART. 35
În cazul în care ordonatorul principal de credite bugetare realizeazã economii la cheltuielile de personal, se pot acorda premii, în cursul anului, în limita a 5% din fondul de salarii prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli, personalului care asigura realizarea activitãţii ce revenea posturilor din care au provenit economiile.
ART. 36
Ministerul Justiţiei şi Parchetul de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie pot constitui un fond de premiere lunar prin aplicarea unei cote de pana la 2% asupra fondului de salarii prevãzut în bugetele de venituri şi cheltuieli ale fiecãrei unitãţi. Din acest fond pot fi acordate premii în cursul anului personalului care a realizat sau a participat direct la obţinerea unor rezultate în activitate, apreciate ca valoroase.
ART. 37
Premiile anuale pot fi reduse sau nu vor fi acordate în cazul persoanelor care, în cursul anului, au desfãşurat activitãţi profesionale nesatisfacatoare ori au sãvârşit abateri pentru care au fost sancţionate disciplinar.
Aceste drepturi se anuleazã în cazul persoanelor care au fost inlaturate din funcţie pentru fapte imputabile lor.
ART. 38
Persoanele numite temporar într-o funcţie de conducere, în cazul în care titularul acesteia lipseşte din instituţie o perioada mai mare de 30 de zile calendaristice şi nu beneficiazã de salariu pe perioada respectiva, primesc, pe lângã salariul de baza al funcţiei, gradului sau treptei în care sunt încadrate, indemnizaţia corespunzãtoare funcţiei de conducere pe care o preiau.
ART. 39
(1) Magistraţii, precum şi personalul de specialitate mutat în interesul serviciului în alta localitate, în cadrul instanţelor judecãtoreşti, parchetelor şi unitãţilor din subordinea Ministerului Justiţiei, au dreptul la:
a) rambursarea costului transportului pentru el şi membrii familiei sale, precum şi pentru gospodãria sa;
b) plata unei indemnizaţii egale cu salariul de baza brut la data mutãrii efective în alta localitate;
c) plata unei indemnizaţii egale cu 1/4 din salariul sau de baza brut, pentru fiecare membru de familie mutat efectiv împreunã cu titularul dreptului;
d) un concediu plãtit de 5 zile lucrãtoare, în vederea mutãrii efective, acordat la cererea celui în cauza.
(2) Mutarea în alta localitate se va putea face, în toate cazurile, cu asigurarea unei locuinţe de serviciu de cãtre Ministerul Justiţiei sau Ministerul Public, dupã caz.
(3) În cazul în care nu se poate asigura locuinta de serviciu, mutarea în alta localitate a magistraţilor se face cu compensarea chiriei stabilite pe baza unui contract de închiriere încheiat în condiţiile legii, pana la asigurarea unei locuinţe.
(4) Magistraţii care nu beneficiazã de locuinta în localitatea în care îşi desfãşoarã permanent activitatea şi cãrora nu li se acorda compensarea cheltuielilor de chirie în condiţiile alin. (3) au dreptul la plata cheltuielilor de deplasare pentru transportul între localitatea în care îşi au resedinta şi localitatea unde îşi are sediul instanta sau parchetul, la nivelul contravalorii unui abonament lunar. În situaţia în care nu exista mijloace de transport între aceste localitãţi ori magistraţii efectueazã deplasarea cu autoturismul propriu, aceştia beneficiazã de decontarea contravalorii a 7,5 litri carburant la suta de kilometri, pentru perioada în care au lucrat efectiv.
ART. 40
(1) Magistraţilor care nu poseda locuinta proprietate personalã în localitatea în care îşi desfãşoarã activitatea li se asigura locuinta de serviciu de cãtre Ministerul Justiţiei sau Ministerul Public, dupã caz, în termen de 6 luni de la încadrarea în funcţie. Pana la atribuirea locuinţei de serviciu magistraţii beneficiazã, la cerere, de compensarea din fonduri bugetare a valorii chiriei stabilite pe baza unui contract de închiriere încheiat în condiţiile legii.
(2) De prevederile alin. (1) beneficiazã şi magistraţii în funcţie în momentul intrãrii în vigoare a prezentei legi.
ART. 41
Magistraţii şi familiile acestora beneficiazã, ca mãsura de protecţie socialã, de înlesniri stabilite prin ordin al ministrului justiţiei în folosirea caselor de odihna, a sanatoriilor şi a altor amenajãri recreative şi sportive, aflate în administrarea Ministerului Justiţiei.
ART. 42
(1) Absolvenţii, în primul an de activitate, încadraţi ca personal de specialitate în unitãţi din justiţie şi în parchete situate în alta localitate decât cea de domiciliu, beneficiazã de o indemnizaţie de instalare echivalenta cu salariul de baza brut corespunzãtor funcţiei, gradului sau treptei şi gradatiei în care urmeazã sa fie încadraţi. Aceasta indemnizaţie se acorda şi absolvenţilor încadraţi în Ministerul Justiţiei.
(2) În cazul în care absolventul este încadrat într-o unitate din mediul rural, indemnizaţia va fi echivalenta cu doua salarii de baza brute.
(3) Prin ordin al ministrului justiţiei sau al procurorului general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, dupã caz, se poate aproba ca pentru absolvenţii facultãţilor de drept sa se acorde indemnizaţia prevãzutã la alin. (2) şi în cazul angajãrii lor în localitãţi în care atragerea juristilor se face cu mare greutate.
(4) Drepturile prevãzute la alin. (1) şi (2) se înscriu în carnetul de munca şi se acorda o singura data în timpul activitãţii.
(5) Drepturile acordate conform alin. (1)-(4) se anuleazã dacã cel în cauza pãrãseşte unitatea sau localitatea din motive care îi sunt imputabile în perioada de 2 ani de la numirea în funcţie.
ART. 43
(1) Pe durata delegarii, detaşãrii sau trecerii temporare într-o alta munca în interes de serviciu, persoana în cauza îşi pãstreazã funcţia, gradul sau treapta profesionalã şi salariul avute anterior.
(2) Când detasarea sau trecerea temporarã într-o alta munca se face într-o funcţie la care este stabilit un salariu de baza mai mare, persoana respectiva are dreptul la acest salariu, precum şi la celelalte drepturi cuvenite potrivit acestei funcţii.
(3) Drepturile care se acorda pe timpul detaşãrii sau trecerii temporare într-o alta munca se suporta de instituţia în care persoana în cauza îşi desfãşoarã activitatea.
ART. 44
(1) Magistraţii care sunt detasati sau delegaţi beneficiazã de diurna de 2% din salariul de baza brut, dar nu mai puţin decât cuantumul prevãzut pentru personalul din unitãţile bugetare, de decontarea cheltuielilor de cazare la structuri de primire turistice de categoria pana la 3 stele inclusiv, precum şi a transportului cu tren clasa I, vagon de dormit clasa I, avion ori alte mijloace de transport, dupã caz. De aceste drepturi beneficiazã şi magistraţii care se deplaseaza pentru susţinerea examenului de capacitate sau a altor examene prevãzute de <>Legea nr. 92/1992 , republicatã, cu modificãrile ulterioare.
(2) În situaţia în care magistraţii nu beneficiazã de cazare în condiţiile prevãzute la alin. (1), aceştia au dreptul la o suma egala cu 0,5% din salariul de baza brut pentru fiecare noapte de cazare.
(3) În cazul în care deplasarea se face cu autoturismul propriu, magistraţii beneficiazã de decontarea valorii a 7,5 litri carburant la suta de kilometri.
(4) Prevederile alin. (1)-(3) se completeazã, dupã caz, cu reglementãrile aplicabile personalului din instituţiile publice, care se aplica şi celorlalte categorii de personal din organele autoritãţii judecãtoreşti.
ART. 45
(1) Orele prestate peste durata normalã a timpului de munca de cãtre personalul încadrat în funcţii de execuţie se compenseazã cu timp liber corespunzãtor în urmãtoarele 30 de zile sau, la cererea salariatului, prin plata unui spor calculat la salariul de baza, astfel:
a) 50% din salariul de baza brut pentru primele doua ore de depasire a duratei normale a zilei de lucru;
b) 100% din salariul de baza brut pentru orele urmãtoare. Cu un spor de 100% se plãtesc şi orele lucrate în zilele de repaus sãptãmânal sau în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare, nu se lucreazã.
(2) Munca peste durata normalã a timpului de lucru poate fi prestatã şi poate fi plãtitã potrivit alin. (1) numai dacã efectuarea orelor suplimentare a fost dispusã de şeful ierarhic superior, fãrã a se depãşi 120 de ore anual. În cazuri deosebite, ministrul justiţiei sau procurorul general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, dupã caz, poate aproba efectuarea orelor suplimentare şi peste acest plafon, fãrã a se depãşi 360 de ore anual.
(3) Salariaţii care, prin natura atribuţiilor de serviciu, presteazã, în mod sistematic, activitãţi peste durata normalã a timpului de lucru sau desfãşoarã sistematic activitãţi în zilele nelucrãtoare şi cãrora nu li se poate acorda timp liber corespunzãtor primesc, în raport cu depãşirea programului normal de lucru, în locul drepturilor prevãzute la alin. (1) şi (2), un spor de 10-25% calculat la salariul de baza brut şi care face parte din acesta. Categoriile de salariaţi şi condiţiile de acordare a sporului pentru munca sistematica peste programul normal de lucru se stabilesc de ministrul justiţiei sau de procurorul general al parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, dupã caz.
ART. 46
Personalul care, potrivit programului de lucru, îşi desfãşoarã activitatea în timpul nopţii, între orele 22,00-6,00, poate beneficia, pentru orele lucrate în acest interval, de un spor de 25% din salariul de baza, dacã timpul astfel lucrat reprezintã cel puţin jumãtate din programul normal de lucru.
ART. 47
Pentru risc şi suprasolicitare neuropsihica, magistraţii, precum şi personalul auxiliar de specialitate beneficiazã de un spor de 50% din salariul de baza brut lunar.
ART. 48
(1) Pentru condiţii deosebite de munca, grele, vãtãmãtoare sau periculoase, în laboratoarele de criminalistica, tipografii, în compartimentele de multiplicare sau în alte locuri de munca se poate acorda un spor de 15% din salariul de baza brut, proporţional cu timpul efectiv lucrat în aceste condiţii.
(2) Locurile de munca şi categoriile de personal în unitãţile tipografice şi de multiplicare se aproba de ministrul justiţiei sau de procurorul general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, dupã caz.
(3) Pentru celelalte locuri de munca, categoriile de persoane şi condiţiile de acordare se aproba de ministrul justiţiei sau de procurorul general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, dupã caz, în funcţie de condiţiile deosebite, grele, vãtãmãtoare sau periculoase, stabilite în condiţiile legii.
(4) Experţii criminalisti beneficiazã de sporul de risc şi suprasolicitare neuropsihica în condiţiile art. 47. Prevederile alin. (1)-(3) nu se aplica experţilor criminalisti.
ART. 49
(1) Personalul de specialitate trimis în strãinãtate, invitat pe contul organizaţiilor sau al altor parteneri strãini, pentru acţiuni în interesul serviciului, beneficiazã în ţara de drepturile stabilite prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiţiei sau al procurorului general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, dupã caz, cu respectarea limitelor maxime aplicabile în instituţiile publice.
(2) Pentru deplasarile în strãinãtate dispuse de ministrul justiţiei sau de procurorul general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, cheltuielile necesare, inclusiv indemnizaţia de cazare şi diurna în valuta, se aproba de cel care a dispus deplasarea, în limitele reglementãrilor aplicabile personalului instituţiilor publice.
(3) Pentru magistraţi, cheltuielile de deplasare în strãinãtate - diurna, cheltuieli de transport şi cazare - se acorda potrivit dispoziţiilor prevãzute de lege pentru secretarii de stat.
ART. 50
(1) Membrii comisiilor de examinare a magistraţilor stagiari, pentru examenele de definitivare în funcţie a asistentilor criminalisti, pentru examenele de notar public, precum şi pentru numirea şi promovarea în grade şi trepte profesionale ale personalului de specialitate juridicã şi criminalistilor, sunt remuneraţi prin plata cu ora pentru timpul efectiv lucrat în cadrul acestor comisii.
(2) Calculul tarifului orar pentru plata membrilor comisiilor de examinare, prevãzutã la alin. (1), se face luându-se în considerare salariul de baza brut al funcţiei de magistrat, în care este încadrat cel în cauza.
(3) Membrii comisiilor de examinare pentru examenul de primire în magistratura şi pentru examenul de capacitate al magistraţilor sunt remuneraţi prin plata cu ora, luându-se în calcul salariul de baza brut al funcţiei de judecãtor la Curtea Suprema de Justiţie.
(4) Drepturile prevãzute la alin. (2) şi (3) se impoziteazã separat.
(5) Membrii comisiilor de examinare prevãzuţi la alineatele precedente, care se deplaseaza în alta localitate decât cea în care îşi au locul de munca, beneficiazã de diurna, cheltuieli de transport şi cazare, potrivit legii.
ART. 51
(1) La Institutul Naţional al Magistraturii, pentru îndeplinirea unor activitãţi pentru care volumul de munca este sub jumãtate din cel al unui post cu norma intreaga, se face plata cu ora. Aceste fracţiuni de norma vor fi prevãzute în statul de funcţii. Activitãţile pentru care se poate aplica plata cu ora se stabilesc anual de ministrul justiţiei.
(2) Calculul tarifului orar se face luându-se în considerare salariul de baza brut al celui în cauza, stabilit în condiţiile art. 24.
(3) Pentru personalul care presteazã activitãţi didactice cu ora, calculul tarifului orar se face în raport cu norma didactica de predare saptamanala şi cu funcţia didactica îndeplinitã.
ART. 52
Parcul auto, consumul de carburanţi şi modul de utilizare a parcului auto din dotarea instanţelor judecãtoreşti şi a parchetelor, precum şi a unitãţilor subordonate Ministerului Justiţiei şi Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie se stabilesc prin ordin al ministrului justiţiei sau, dupã caz, al procurorului general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, în funcţie de specificul activitãţii fiecãrei unitãţi.
ART. 53
Pe lângã drepturile prevãzute de prezenta lege personalul de la instanţele judecãtoreşti şi parchete, Institutul Naţional al Magistraturii, laboratoarele de criminalistica, personalul civil din Direcţia Generalã a Penitenciarelor şi unitãţile subordonate acesteia beneficiazã şi de drepturile stabilite prin alte acte normative speciale.

CAP. 6
Dispoziţii tranzitorii şi finale
ART. 54
Magistraţii în funcţie la data intrãrii în vigoare a prezentei legi se considera ca îndeplinesc condiţiile legale şi îşi pãstreazã gradul profesional dobândit.
ART. 55
(1) Magistraţii militari şi personalul auxiliar militar şi civil de la instanţele şi parchetele militare beneficiazã de drepturile prevãzute de prezenta lege, precum şi de drepturile reglementate în legislaţia aplicabilã personalului militar şi civil din Ministerul Apãrãrii Naţionale.
(2) Magistraţii militari pot opta între pensia de serviciu stabilitã în condiţiile <>Legii nr. 92/1992 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi pensia militarã de serviciu, putând beneficia de prevederile legale mai favorabile.
ART. 56
(1) Judecãtorii financiari, procurorii financiari, judecãtorii financiari inspectori, procurorii financiari inspectori, magistraţii-asistenţi, precum şi personalul auxiliar aferent activitãţii jurisdicţionale din cadrul Curţii de Conturi beneficiazã de sporurile salariale prevãzute pentru magistraţi şi personalul auxiliar de specialitate de prezenta lege.
(2) Controlorii financiari beneficiazã de sporul de stabilitate, în raport cu vechimea efectivã în funcţii economice de specialitate şi de control financiar, de sporul pentru titlul ştiinţific de "doctor" sau "doctor docent", precum şi de sporul de risc şi suprasolicitare neuropsihica.
ART. 57
(1) Statele de personal şi statele de funcţii se întocmesc în limita numãrului de posturi legal aprobate.
(2) Statele de personal şi statele de funcţii pentru curţile de apel, tribunale şi judecãtorii, pentru parchetele de pe lângã aceste instanţe, pentru Parchetul de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie şi pentru Ministerul Justiţiei se aproba de cãtre ministrul justiţiei. Statele de funcţii pentru instanţe şi parchete se avizeazã de cãtre Consiliul Superior al Magistraturii. Statele de funcţii pentru parchete se propun de cãtre procurorul general al Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie.
(3) Statele de personal şi statele de funcţii ale unitãţilor subordonate Ministerului Justiţiei se aproba de cãtre ministrul justiţiei.
ART. 58
Drepturile prevãzute în prezenta lege pentru magistraţi se acorda şi personalului de specialitate juridicã asimilat magistraţilor, potrivit prevederilor <>Legii nr. 92/1992 , republicatã, cu modificãrile ulterioare.
ART. 59
La instanţele judecãtoreşti şi parchete, precum şi în celelalte unitãţi din sistemul justiţiei pot fi utilizate, în raport cu specificul unor activitãţi, funcţiile şi salariile prevãzute de legislaţia aplicabilã personalului din sectorul bugetar.
ART. 60
Drepturile de salarizare prevãzute de prezenta lege sunt brute şi impozabile. Acestea vor fi actualizate ţinându-se seama de indexarile acordate în conformitate cu prevederile hotãrârilor Guvernului adoptate dupã data de 1 ianuarie 1996.
ART. 61
Salariile de baza pentru funcţiile prevãzute de prezenta lege se calculeazã de cãtre Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale pe baza coeficienţilor de ierarhizare cuprinşi în anexe, în raport cu valoarea coeficientului de ierarhizare 1,00.
ART. 62
Anexele nr. 1-7 fac parte integrantã din prezenta lege.
ART. 63
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi, <>Legea nr. 52/1991 , republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 1 septembrie 1993, precum şi orice alte dispoziţii contrare se abroga numai cu privire la salarizarea personalului din organele puterii judecãtoreşti.


ANEXA 1

SALARIZAREA
personalului de la instanţele judecãtoreşti şi parchete

CAP. 1
Coeficienţii de ierarhizare a salariilor magistraţilor de la instanţele judecãtoreşti şi de la parchetele de pe lângã acestea



Coeficientul Vechimea
Nr. Funcţia Nivelul de ierarhizare în
crt. studiilor a salariului magis-
de baza tratura
- ani -
--------------------------------------------------------------------------------
1. Procuror la Parchetul de pe lângã S 5,85 8
Curtea Suprema de Justiţie
2. Judecãtor curte de apel, procuror S 5,75 6
la parchetul de pe lângã curtea de apel
3. Judecãtor tribunal, procuror la parchetul S 5,60 4
de pe lângã tribunal
4. Judecãtor judecãtorie, procuror la S 5,30 2 ani
parchetul de pe lângã judecãtorie cu examen
de capa-
citate
sau,
dupã caz,
5 ani în
alte
funcţii de
specia-
litate,
conform
legii
5. Judecãtor stagiar, procuror stagiar
1 an - 2 ani S 4,50 1
6. Judecãtor stagiar, procuror stagiar
6 luni - 1 an S 4,00 6 luni
7. Judecãtor stagiar, procuror stagiar -
în primele 6 luni S 3,50 -
--------------------------------------------------------------------------------

CAP. 2
Indemnizaţiile de conducere la curţile de apel, tribunale, judecãtorii şi parchetele de pe lângã aceste instanţe



Indemnizaţia de conducere
Nr. Funcţia în procente
crt. din salariul de baza
-----------------------
Minim Maxim -------------------------------------------------------------------------------
1. Preşedintele curţii de apel; Salariul de baza 35% 40%
procurorul general al parchetului corespunzãtor
de pe lângã curtea de apel funcţiei de
execuţie
2. Vicepreşedinte al curţii de apel;
procuror general adjunct al 30% 35%
parchetului de pe lângã curtea de apel
3. Preşedinte de secţie la curtea de apel 25% 30%
şi procuror şef secţie la parchetul
de pe lângã curtea de apel
4. Judecãtor inspector la curtea de apel 30% 35%
şi procuror inspector la parchetul
de pe lângã curtea de apel
5. Preşedintele tribunalului, prim-procurorul 30% 35%
parchetului de pe lângã tribunal
6. Vicepreşedinte al tribunalului,
prim-procuror adjunct al parchetului 25% 30%
de pe lângã tribunal
7. Preşedinte de secţie la tribunal şi 20% 25%
procuror şef secţie la parchetul de pe
lângã tribunal
8. Preşedintele judecãtoriei, prim-procurorul 25% 30%
parchetului de pe lângã judecãtorie
9. Vicepreşedinte al judecãtoriei,
prim-procurorul adjunct al parchetului 20% 25%
de pe lângã judecãtorie
10. Preşedinte secţie maritima la judecãtorie, 18% 22%
procuror şef secţie maritima la parchetul
de pe lângã judecãtorie
11. Prim-grefier la curtea de apel şi 15% 20%
parchetul de pe lângã curtea de apel
12. Grefier-şef de secţie la curtea de apel
şi parchetul de pe lângã curtea de apel 12% 18%
13. Prim-grefier la tribunal şi parchetul
de pe lângã tribunal 12% 18%
14. Grefier-şef secţie la tribunal şi
parchetul de pe lângã tribunal 12% 15%
15. Grefier-şef la judecãtorie şi parchetul
de pe lângã judecãtorie 10% 15%
--------------------------------------------------------------------------------

NOTA:
Indemnizaţiile de conducere pentru instanţele şi parchetele din municipiul Bucureşti sunt mai mari cu 10% .
Funcţiile prevãzute la nr. crt. 10 se folosesc numai în cazul în care ministrul justiţiei stabileşte, conform art. 13 alin. (2) şi <>art. 30 alin. (2) din Legea nr. 92/1992 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, înfiinţarea de secţii maritime la unele judecãtorii şi parchete corespunzãtoare.

CAP. 3
Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de baza ale personalului auxiliar de specialitate de la judecãtorii şi parchetele de pe lângã aceste instanţe



Nivelul Coeficientul de ierarhizare
Nr. Denumirea funcţiei studiilor a salariilor de baza Vechimea
crt. --------------------------- în
Gradatia specialitate
---------------------------
1 2 3 4
--------------------------------------------------------------------------------
1. Executor judecãtoresc S 2,50 2,60 2,70 2,80 7 ani în funcţii
gradul I juridice, eco-
nomice şi
administrative
2. Executor judecãtoresc S 2,30 2,35 2,40 2,45 4 ani în funcţii
gradul II juridice, eco-
nomice şi
administrative
3. Executor judecãtoresc S 2,10 2,15 2,20 2,25 1 an în funcţii
gradul III juridice, eco-
nomice şi
administrative
4. Executor judecãtoresc
debutant S 1,90 - - - -
5. Grefier, grefier-
statistician, S 2,45 2,55 2,65 2,75 7 ani în funcţii
grefier-documentarist, juridice
grefier-analist
programator, gradul I
6. Grefier, grefier-
statistician, S 2,25 2,30 2,35 2,40 4 ani în funcţii
grefier-documentarist, juridice
grefier-analist
programator, gradul II
7. Grefier, grefier-
statistician, S 2,05 2,10 2,15 2,20 1 an în funcţii
grefier-documentarist, juridice
grefier-analist
programator, gradul III
8. Grefier, grefier-
statistician, S 1,85 - - - -
grefier-documentarist,
grefier-analist
programator, debutant
9. Executor judecãtoresc
treapta I M 2,10 2,15 2,20 2,25 7 ani în funcţii
auxiliare
juridice,
economice sau
administrative
10. Executor judecãtoresc M 1,90 1,95 2,00 2,05 4 ani în funcţii
treapta II auxiliare
juridice,
economice sau
administrative
11. Executor judecãtoresc M 1,70 1,75 1,80 1,85 1 an în funcţii
treapta III auxiliare
juridice,
economice sau
administrative
12. Executor judecãtoresc
debutant M 1,60 - - - -
13. Grefier, grefier-
statistician, M 2,05 2,10 2,15 2,20 7 ani în funcţii
grefier-documentarist, auxiliare
grefier-analist juridice
programator,conducãtor
de carte funciarã,
treapta I
14. Grefier, grefier-
statistician, M 1,85 1,90 1,95 2,00 4 ani în funcţii
grefier-documentarist, auxiliare
grefier-analist juridice
programator, conducãtor
de carte funciarã,
treapta II
15. Grefier, grefier-
statistician, M 1,65 1,70 1,75 1,80 1 an în funcţii
grefier-documentarist, auxiliare
grefier-analist juridice
programator, conducãtor
de carte funciarã,
treapta III
16. Grefier-dactilograf
treapta I M 1,85 1,90 1,95 2,00 7 ani în funcţii
auxiliare
juridice sau
administrative
17. Grefier-dactilograf
treapta II M 1,65 1,70 1,75 1,80 4 ani în funcţii
auxiliare
juridice sau
administrative
18. Grefier-dactilograf
treapta III M 1,550 1,575 1,600 - 1 an în funcţii
auxiliare
juridice sau
administrative
19. Grefier, grefier-
statistician, M 1,50 - - - -
grefier-documentarist,
grefier-analist
programator,
conducãtor de carte
funciarã, grefier-
dactilograf, debutant
20. Arhivar-registrator
treapta I M 1,400 1,425 1,450 1,500 -
21. Arhivar-registrator
treapta II M 1,300 1,325 1,350 1,375 -
22. Arhivar-registrator
treapta III M 1,150 1,200 1,250 1,275 -
23. Arhivar-registrator
debutant M 1,100 - - - -
24. Agent procedural,
aprod G 1,00 1,025 1,050 1,075 -
--------------------------------------------------------------------------------

NOTA:
1. Pentru ocuparea funcţiei de executor judecãtoresc, prevãzutã la nr. crt. 1-4, sunt necesare studii superioare juridice sau economice.
2. Pentru ocuparea funcţiei de grefier, prevãzute la nr. crt. 5-8 sunt necesare studii superioare juridice.
Pentru ocuparea funcţiei de grefier-analist programator cu studii superioare se iau în considerare şi studiile în domeniile: informatica, automatica, cibernetica, electronica, matematica. În acest caz, vechimea prevãzutã de lege pentru încadrarea şi promovarea în grade profesionale se majoreazã cu 3 ani.
3. La numirea în funcţie şi la stabilirea gradului sau a treptei profesionale pentru grefier pot fi luate în considerare şi perioadele lucrate în funcţii economice şi administrative cu studii superioare sau medii, dupã caz; în aceasta situaţie, vechimea minima în specialitatea prevãzutã în anexa se majoreazã cu 3 ani.
Aceste prevederi se aplica şi în cazul celor care au ocupat funcţii tehnice medii sau alte funcţii de acelaşi nivel.
4. Pentru personalul care, înainte de absolvirea învãţãmântului superior, prevãzut la pct. 1 şi 2, a ocupat funcţii medii de specialitate se poate lua în calcul şi cel mult jumãtate din timpul cat a lucrat în funcţiile respective.
5. În funcţiile de prim-grefier şi grefier-şef la tribunale şi judecãtorii şi la parchetele corespunzãtoare pot fi numiţi numai grefieri treptele profesionale I şi II.
La curţile de apel şi la parchetele de pe lângã aceste instanţe, precum şi la Parchetul de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie pot fi numiţi prim-grefieri şi grefieri-şefi, grefieri gradele I şi II şi treptele I şi II.
6. Pentru funcţiile de grefier-statistician, grefier-documentarist, grefier-analist programator şi grefier-dactilograf de la toate instanţele judecãtoreşti şi parchete pot fi luate în considerare şi perioadele lucrate în funcţii economice şi administrative.
7. Salariile funcţiilor de grefier şi grefier-dactilograf sunt mai mari cu 15% pentru persoanele care utilizeazã în interesul serviciului cel puţin o limba strãinã, în medie 50% din timpul de lucru, şi pentru care poseda atestat.
8. Grefierii şi grefierii-dactilografi care au atestat de stenodactilograf şi stenografiaza în medie cel puţin 30% din timpul de lucru beneficiazã de un salariu de baza mai mare cu 10% .
9. Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de baza pentru funcţiile ce formeazã obiectul prezentei legi sunt stabiliţi în funcţie de coeficientul 1,00, utilizat potrivit legii, pentru personalul din sectorul bugetar.

ANEXA 2

INDEMNIZAŢIILE

pentru personalul de conducere din Parchetul de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie şi din Ministerul Justiţiei



Indemnizaţia de conducere
Nr. Funcţia în procente
crt. din salariul de baza
-----------------------
Minim Maxim ------------------------------------------------------------------------------
1. Secretar general, director general, Salariul de baza 45% 55%
consilierul ministrului justiţiei, corespunzãtor
procuror consilier al procurorului funcţiei de
general execuţie

2. Director, procuror şef secţie la 45% 50%
Parchetul de pe lângã Curtea
Suprema de Justiţie
3. Director adjunct, procuror 40% 45%
şef secţie adjunct la Parchetul
de pe lângã Curtea Suprema
de Justiţie
4. Inspector general judecãtoresc, 38% 42%
inspector general notarial,
inspector general de penitenciare,
procuror inspector
5. Şef serviciu, procuror şef serviciu 30% 35%
6. Şef birou, procuror şef birou 25% 30%
7. Grefier şef secţie din Parchetul 20% 25%
de pe lângã Curtea Suprema
de Justiţie
8. Grefier şef serviciu din Parchetul 15% 20%
de pe lângã Curtea Suprema
de Justiţie
--------------------------------------------------------------------------------


ANEXA 3

INDEMNIZAŢIILE
membrilor Consiliului Superior al Magistraturii



Funcţia Indemnizaţia în procente
din salariul de baza
--------------------------------------------------------------------------------
Membrii Consiliului Superior al Magistraturii şi 55%
presedintiide şedinţa (ministrul justiţiei şi
preşedintele Curţii Supreme de Justiţie)
--------------------------------------------------------------------------------


ANEXA 4

COEFICIENŢII
de ierarhizare a salariilor de baza şi indemnizaţiile de conducere pentru personalul laboratoarelor de expertiza criminalistica



Nivelul Coeficientul de ierarhizare Vechimea
Nr. Funcţia studiilor a salariilor de baza minima
crt. --------------------------- în
Gradatia specialitate
---------------------------
1 2 3 4
--------------------------------------------------------------------------------
A. Funcţii de execuţie de specialitate
1. Expert criminalist
gradul I S 5,45 5,55 5,65 5,75 10 ani
2. Expert criminalist
gradul II S 5,00 5,10 5,20 5,30 7 ani
3. Expert criminalist
gradul III S 4,50 4,60 4,70 4,80 4 ani
4. Asistent criminalist S 3,60 3,80 4,00 - 1 an
5. Asistent criminalist
debutant S 2,50 - - - -
B. Funcţii auxiliare de specialitate
6. Tehnician criminalist
treapta I M 1,85 1,90 1,95 2,00 7 ani în funcţii
tehnice
criminalistice
7. Tehnician criminalist
treapta II M 1,60 1,65 1,70 1,75 4 ani în funcţii
tehnice
criminalistice
8. Tehnician criminalist
treapta III M 1,35 1,40 1,45 1,50 1 an în funcţii
tehnice
criminalistice
9. Tehnician criminalist
debutant M 1,00 - - - -
10. Secretar-dactilograf
laborator expertiza M 1,45 1,50 1,55 1,60 7 ani în funcţii
criminalistica auxiliare
treapta I juridice,
economice sau
administrative
11. Secretar-dactilograf M 1,20 1,25 1,30 1,35 4 ani în funcţii
laborator expertiza auxiliare
criminalistica juridice,
treapta II economice sau
administrative
12. Secretar-dactilograf M 1,00 1,05 1,10 - 1 an în funcţii
laborator expertiza auxiliare
criminalistica juridice,
treapta III economice sau
administrative
13. Secretar-dactilograf M 0,900 - - - -
laborator expertiza
criminalistica
debutant
--------------------------------------------------------------------------------

C. Indemnizaţii de conducere



Indemnizaţia de conducere
Nr. Funcţia în procente
crt. din salariul de baza
-----------------------
Minim Maxim ------------------------------------------------------------------------------
1. Şef laborator central expertiza Salariul de baza 25% 30%
criminalistica*) corespunzãtor
funcţiei
de execuţie
2. Şef adjunct laborator central 20% 25%
expertiza criminalistica*)
3. Şef laborator interjudetean 20% 25%
expertiza criminalistica
--------------------------------------------------------------------------------

NOTA:
1. La numirea în funcţie şi la stabilirea treptei profesionale pentru tehnician criminalist pot fi luate în considerare şi perioadele lucrate în funcţii de tehnician în alte sectoare de activitate şi, în acest caz, vechimea minima în specialitate, prevãzutã în anexa, se majoreazã cu 3 ani.
2. La Laboratorul Central de Expertize Criminalistice Bucureşti*) şi la Parchetul de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, salariile de baza pentru personalul auxiliar de specialitate prevãzut la lit. B sunt mai mari cu 7% .
3. Personalul prevãzut în prezenta anexa poate fi utilizat şi la parchete.
4. Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de baza pentru funcţiile ce formeazã obiectul prezentei legi sunt stabiliţi în funcţie de coeficientul 1,00, utilizat potrivit legii, pentru personalul din sectorul bugetar.
-----------------
*) Laboratorul Central de Expertize Criminalistice Bucureşti s-a reorganizat ca Institut Naţional de Expertize Criminalistice - I.N.E.C., conform Hotãrârii Guvernului nr. 368/1998, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 248 din 3 iulie 1998.

ANEXA 5

COEFICIENŢII
de ierarhizare a salariilor de baza şi indemnizaţiile de conducere pentru personalul de instruire, care nu are pregãtire juridicã şi pentru personalul auxiliar din Institutul Naţional al Magistraturii

Indemnizaţii de conducere



Indemnizaţia de conducere
Nr. Funcţia în procente
crt. din salariul de baza
-----------------------
Minim Maxim ------------------------------------------------------------------------------
1. Director Salariul de baza 45% 50%
corespunzãtor
funcţiei
de execuţie
2. Director adjunct 35% 45%
--------------------------------------------------------------------------------


ANEXA 6

SPORURI

specifice personalului militar din Direcţia Generalã a Penitenciarelor, din unitãţile subordonate acesteia, din Direcţia medicalã şi din Serviciul independent de protecţie şi anticoruptie

1. Personalul militar care, pentru îndeplinirea atributiilor ce îi revin, presteazã cel puţin jumãtate din timpul normal de lucru în timpul nopţii are dreptul la un spor pentru munca de noapte de 25%, care se calculeazã la solda de baza.
2. Subofiterii care asigura paza şi supravegherea detinutilor, retinutilor, arestatilor preventiv şi sanctionatilor cu închisoare contravenţionalã, precum şi a minorilor condamnaţi în penitenciare sau internati în centre de reeducare minori, spitale-penitenciare, în secţii (ateliere) de producţie, puncte de lucru sau în perioada în care se afla în mijloace de transport au dreptul, pe timpul efectiv prestat în astfel de condiţii, la o indemnizaţie pentru paza şi supraveghere de 5% din solda de baza. Indemnizaţia de paza şi supraveghere se ia în calcul la stabilirea pensiei militare de stat şi a pensiei suplimentare.
3. Subofiterii de penitenciare care asigura, minimum 10 ore pe zi, paza detinutilor care muncesc şi cãrora nu li se poate compensa timpul prestat suplimentar cu timp liber corespunzãtor, au dreptul la o indemnizaţie de 5-15% din solda de baza, care se stabileşte prin ordin al ministrului justiţiei.
Pe timpul cat beneficiazã de aceasta indemnizaţie subofiterii nu vor primi indemnizaţia prevãzutã la pct. 2 pentru paza şi supraveghere.
4. Subofiterii care au în primire cai sau caini de serviciu au dreptul, pe perioada respectiva, la o indemnizaţie de 5% din solda de baza.

ANEXA 7

SPORURI

specifice personalului civil din Ministerul Justiţiei cu atribuţii de coordonare şi control al activitãţii penitenciarelor şi a Serviciului independent de protecţie şi anticoruptie, precum şi personalului civil din Direcţia Generalã a Penitenciarelor, din unitãţile subordonate acesteia şi din Direcţia medicalã

1. Personalul civil din Ministerul Justiţiei cu atribuţii de coordonare şi control şi cel care efectueazã lucrãri în legatura cu activitatea penitenciarelor şi a Serviciului independent de protecţie şi anticoruptie, precum şi personalul civil din Direcţia Generalã a Penitenciarelor, Direcţia medicalã şi din unitãţile subordonate acestora beneficiazã de un spor la salariul de baza de pana la 30% .
Magistraţii civili care îndeplinesc atribuţiile prevãzute la alineatul precedent beneficiazã de o majorare a salariului de baza cu pana la 30% . Aceasta majorare face parte din salariul de baza.
2. Personalul didactic şi auxiliar didactic, personalul medico-sanitar, precum şi preotii din unitãţile subordonate Direcţiei Generale a Penitenciarelor beneficiazã de o majorare a salariului de baza cu pana la 30% . Aceasta majorare nu face parte din salariul de baza.
3. Personalul civil din Penitenciarul Poarta Alba şi din Secţia Chilia Veche a Penitenciarului Tulcea beneficiazã de un spor de izolare de pana la 20% din salariul de baza. Acest spor nu face parte din salariul de baza.
4. Drepturile prevãzute la pct. 2 şi 3 se cumuleazã cu drepturile prevãzute la pct. 1.
5. Personalul civil din Direcţia Generalã a Penitenciarelor şi din unitãţile subordonate acesteia beneficiazã de o indemnizaţie lunarã de pana la 25%, care se calculeazã asupra salariului de baza brut pentru prestarea serviciului permanent în dispozitivul de lupta în situaţii operative sau speciale.
6. Drepturile prevãzute la pct. 1, 2, 3 şi 5 se stabilesc prin ordin al ministrului justiţiei.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016