Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 50 din 21 iunie 1996  privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 50 din 21 iunie 1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 130 din 24 iunie 1996

    Parlamentul României adoptă prezenta lege.

    CAP. I
    Salarizarea şi alte drepturi ale personalului din cadrul instanţelor judecătoreşti şi parchetelor

    ART. 1
    Salarizarea personalului din instanţele judecătoreşti şi parchete se face ţinând seama de rolul, răspunderea, importanţa socială, complexitatea, specificul activităţii fiecărei funcţii, precum şi de pregătirea şi competenţa profesională a persoanelor care exercită aceste funcţii.

    Secţiunea 1
    Salarizarea şi alte drepturi ale magistraţilor

    ART. 2
    (1) Salariile de bază ale magistraţilor se stabilesc pe funcţii, grade profesionale şi gradaţii, în raport cu nivelul instanţelor şi al parchetelor şi cu vechimea în magistratură, conform anexei nr. 1.
    (2) Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de bază pentru magistraţii de la judecătorii şi de la parchetele de pe lângă aceste instanţe sunt prevăzuţi în anexa nr. 1 capitolul I.
    ART. 3
    (1) Avansarea magistraţilor în grade profesionale se poate face, la cerere, pe bază de examen. Modul de organizare şi de desfăşurare a examenului se stabileşte prin regulament, aprobat prin ordin al ministrului justiţiei sau, după caz, al procurorului general, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii. Magistraţii pot fi avansaţi pe loc în condiţiile legii.
    (2) La examenul prevăzut la alin. (1) se pot prezenta numai magistraţii care îndeplinesc condiţiile legale de vechime pentru magistratură prevăzute în anexa nr. 1 capitolul I sau, după caz, majorate conform Legii pentru organizarea judecătorească nr. 92/1992, şi au obţinut calificativul de "foarte bun" sau "bun" în ultimii 4 ani pentru activitatea desfăşurată.
    (3) Avansarea pe loc în funcţii, în raport cu nivelul instanţei sau al parchetului, se face, dacă cel în cauză are o activitate meritorie atestată prin acordarea calificativului de "foarte bun" în ultimii 4 ani, precum şi vechimea în magistratură prevăzută de lege numai ca judecător sau procuror.
    (4) Încadrarea magistraţilor, la avansare, se face în gradul imediat superior la gradaţia 1. După promovarea examenului de capacitate, magistraţii stagiari sunt avansaţi în gradul III profesional, gradaţia 1.
    (5) Acordarea gradaţiei imediat superioare se face de la data de întâi a lunii următoare celei în care magistratul a împlinit tranşa de vechime prevăzută de lege pentru aceasta.
    (6) Magistraţii stagiari vor beneficia, în perioada stagiului, de două gradaţii, gradaţia a doua acordându-se după împlinirea primului an de stagiu, cu condiţia promovării examenelor prevăzute de lege.
    ART. 4
    (1) Salariile de bază pentru magistraţii de la tribunale şi parchetele de pe lângă acestea sunt cu 5% mai mari decât cele stabilite pentru funcţia de magistrat de la judecătorie şi parchetul de pe lângă aceasta.
    (2) Salariile de bază pentru magistraţii de la curţile de apel şi parchetele de pe lângă acestea sunt cu 7% mai mari decât cele stabilite pentru magistraţii de la judecătorii şi parchetele corespunzătoare.
    (3) Salariile de baza pentru procurorii din Parchetul General de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie şi personalul de specialitate juridică din Ministerul Justiţiei, asimilat magistraţilor, potrivit Legii pentru organizarea judecătorească nr. 92/1992, sunt cu 10% mai mari decât cele prevăzute pentru magistraţii de la judecătorii şi parchetele de pe lângă acestea.
    (4) Prevederile alin. (1)-(3) se aplică corespunzător şi în cazul avansării pe loc.
    ART. 5
    (1) Magistraţii beneficiază de un spor de stabilitate în magistratură în raport cu vechimea efectivă în funcţia de magistrat, calculat la salariul de bază, după cum urmează:
    - de la 5 la 10 ani - 10%;
    - de la 10 la 20 de ani - 15%;
    - peste 20 de ani - 20% .
    (2) Sporul prevăzut la alin. (1) se plăteşte de la data de întâi a lunii următoare celei în care s-a împlinit vechimea în magistratură.
    (3) Nu beneficiază de sporul de stabilitate magistraţii pensionari pentru limita de vîrstă care sunt reîncadraţi potrivit legii.
    ART. 6
    (1) Indemnizaţiile pentru funcţiile de conducere de la curţile de apel, tribunale, judecătorii şi parchetele de pe lângă aceste instanţe, aprobate anual, sunt prevăzute în anexa nr. 1 capitolul II.
    (2) Indemnizaţiile de conducere se diferenţiază în raport cu nivelul şi categoria unităţii, precum şi cu răspunderea pe care o implică funcţia de conducere îndeplinită. Modul de stabilire pe categorii a instanţelor judecătoreşti şi parchetelor, precum şi încadrarea acestor unităţi în categorii, se face prin ordin al ministrului justiţiei.
    ART. 7
    Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de baza şi indemnizaţiile pentru personalul de conducere din Parchetul General de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie şi Ministerul Justiţiei sunt prevăzute în anexa nr. 2.
    ART. 8
    Procurorii care efectuează activitate de supraveghere a urmăririi penale beneficiază de o majorare cu 5% a salariului de bază brut, iar procurorii care efectuează urmărire penală proprie beneficiază de o majorare cu 10% a salariului de bază brut.
    ART. 9
    Magistraţii beneficiază de o indemnizaţie de şedinţă de 2% din salariul de baza brut pentru fiecare şedinţă de judecată care depăşeşte numărul de 4 şedinţe lunar, dacă sunt respectate criteriile de calitate şi operativitate stabilite de ministrul justiţiei, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii. Indemnizaţiile de şedinţă nu pot depăşi 10% din salariul de bază lunar.
    ART. 10
    (1) Magistraţii pensionari pentru limita de vârstă, care sunt reîncadraţi potrivit legii, beneficiază de cumulul pensiei cu salariul de bază corespunzător funcţiei, gradului şi gradaţiei stabilite în raport cu vechimea în magistratură, de sporul pentru vechimea totală în muncă, precum şi de celelalte drepturi prevăzute de lege.
    (2) La încetarea activităţii, magistraţii prevăzuţi la alin. (1) au dreptul la recalcularea pensiei, incluzându-se în bază de calcul al pensiei vechimea în muncă şi salariul, realizate după data pensionării.
    ART. 11
    Magistraţii care sunt delegaţi sau detaşaţi în condiţiile Legii pentru organizarea judecătorească nr. 92/1992, la instanţe sau parchete inferioare, îşi păstrează salariul de bază şi celelalte drepturi prevăzute de lege. În cazul în care detaşarea se face la instanţe sau parchete de nivel superior, magistraţii beneficiază de salariul de bază şi de celelalte drepturi cuvenite la aceste instanţe şi parchete.
    ART. 12
    Salariile de bază, precum şi celelalte drepturi ale magistraţilor se stabilesc, potrivit legii, de ministrul justiţiei sau de procurorul general, după caz.
    ART. 13
    (1) Judecătorii desemnaţi, în condiţiile legii, să desfăşoare activitate în comisia pentru cetăţenie, la Registrul comerţului, la Registrul cadastral de publicitate imobiliară, precum şi judecătorii sindici, beneficiază de o indemnizaţie lunară de 10% din salariul de bază brut, dacă participă efectiv la aceste activităţi.
    (2) De indemnizaţia prevăzută la alin. (1) beneficiază şi magistraţii care sunt membri ai comisiilor şi birourilor electorale, constituite potrivit legii, pe perioada funcţionării acestora, afară de cazul în care printr-un act normativ se stabileşte o indemnizaţie superioară.
    ART. 14
    (1) Magistraţii care şi-au pierdut total sau parţial capacitatea de muncă, fiind încadrabili în gradul I sau gradul II de invaliditate, în urma săvârşirii împotriva lor a unor fapte prevăzute de legea penală, în timpul sau în legătură cu serviciul, vor primi, pe perioada invalidităţii, o pensie egală cu salariul de bază net avut la data survenirii invalidităţii şi vor beneficia, o singură dată, de o compensaţie egală cu de cinci ori acelaşi salariu de bază net.
    (2) Magistraţii care şi-au pierdut parţial capacitatea de muncă, în condiţiile alin. (1), fiind încadrabili în gradul III de invaliditate şi care nu mai pot exercita în continuare profesia vor beneficia de o pensie egală cu cel puţin jumătate din salariul de bază net avut în ultima lună de activitate, de o compensaţie egală cu de trei ori acelaşi salariu de bază net, precum şi de dreptul de a cumula, în condiţiile legii, pensia cu salariul, pe care îl pot primi dintr-o altă activitate desfăşurată.
    (3) Urmaşii magistraţilor decedaţi în condiţiile prevăzute la alin. (1): soţul supravieţuitor, copiii minori şi copiii majori aflaţi la studii, până la împlinirea vârstei de 25 de ani, beneficiază, pe perioada cât îndeplinesc condiţiile prevăzute de reglementările legale referitoare la pensiile de asigurări sociale de stat, de o pensie unică egală cu salariul de bază net pe care l-au avut magistraţii respectivi la data decesului.
    ART. 15
    Indemnizaţiile membrilor Consiliului Superior al Magistraturii sunt prevăzute în anexa nr. 3.

    Secţiunea a 2-a
    Salarizarea personalului auxiliar de specialitate şi a altor categorii de personal

    ART. 16
    (1) Salariile de baza pentru personalul auxiliar de specialitate de la instanţele judecătoreşti şi parchete sunt stabilite pe grade sau trepte profesionale şi gradaţii, în funcţie de pregătirea profesională şi de vechimea în specialitate.
    (2) Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de bază pentru personalul auxiliar de specialitate de la judecătorii şi de la parchetele de pe lângă aceste instanţe sunt prevăzuţi în anexa nr. 1 capitolul III.
    ART. 17
    (1) Prevederile art. 4 alin. (1)-(3) privind salariile de bază ale magistraţilor de la tribunale, curţile de apel şi parchetele de pe lângă acestea, precum şi de la Parchetul General de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie se aplică în mod corespunzător şi personalului auxiliar de specialitate de la aceste instanţe şi parchete.
    (2) Grefierii beneficiază de indemnizaţia de şedinţa de judecată în condiţiile art. 9, care se aplică în mod corespunzător.
    (3) Grefierii care participă la efectuarea actelor privind procedura reorganizării şi lichidării judiciare, a actelor de publicitate imobiliară, a actelor comisiei pentru cetăţenie, precum şi a Registrului cadastral de publicitate imobiliară, beneficiază de indemnizaţia prevăzută la art. 13 alin. (1), care se aplică în mod corespunzător.
    ART. 18
    (1) Instanţele judecătoreşti pot constitui un fond de până la 15%, pentru stimularea executorilor judecătoreşti, din sumele ce se fac venit la bugetul de stat, rezultate prin valorificarea bunurilor confiscate şi din penalităţile încasate ca urmare a executării hotărârilor judecătoreşti.
    (2) Modul de constituire, de evidenţiere şi folosire a fondului prevăzut la alin. (1) se stabileşte de ministrul justiţiei, cu avizul ministrului finanţelor.
    ART. 19
    (1) Salariile de baza pentru alte funcţii decât cele de specialitate juridică din sistemul justiţiei, precum şi condiţiile de încadrare sunt prevăzute în anexa nr. III/2 la Ordonanţa Guvernului nr. 39/1994, aprobată prin Legea nr. 134/1994 şi republicată, mai mari cu 15% .
    (2) Salariile de bază pentru personalul economic, tehnic, administrativ şi de întreţinere din Ministerul Justiţiei şi Parchetul General se stabilesc în condiţiile art. 33 alin. (2) din Legea nr. 40/1991, republicată.

    CAP. II
    Salarizarea personalului din laboratoarele de expertiză criminalistică

    ART. 20
    Funcţiile de execuţie de specialitate din laboratoarele de expertiză criminalistică sunt diferenţiate pe grade sau trepte profesionale şi gradaţii, în raport cu pregătirea profesională şi vechimea în specialitate.
    ART. 21
    (1) Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de bază pentru funcţiile de execuţie şi indemnizaţiile pentru funcţiile de conducere din laboratoarele de expertiză criminalistică din subordinea Ministerului Justiţiei sunt prevăzute în anexa nr. 4. Prevederile art. 19 alin. (1) se aplică în mod corespunzător.
    (2) Funcţiile de şef laborator expertiză criminalistică şi şef adjunct pot fi ocupate de experţi criminalişti gradele I şi II.

    CAP. III
    Salarizarea personalului Institutului Naţional pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Magistraţilor

    ART. 22
    (1) Personalul didactic şi experţii, de specialitate juridică, de la Institutul Naţional pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Magistraţilor se salarizează prin asimilarea funcţiilor acestora cu gradele profesionale ale magistraţilor, prevăzute în anexa nr. 1 capitolul I.
    (2) Personalul didactic şi experţii de altă specialitate decât cea juridică, precum şi secretarii se salarizează potrivit anexei nr. 5 capitolul I.
    (3) Indemnizaţiile de conducere pentru decanul şi prodecanul Institutului Naţional pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Magistraţilor sunt prevăzute în anexa nr. 5 capitolul II.

    CAP. IV
    Salarizarea personalului din Direcţia Generală a Penitenciarelor şi din unităţile subordonate acesteia

    ART. 23
    Personalul militar din Ministerul Justiţiei, cu atribuţii de coordonare şi control al activităţii penitenciarelor, precum şi personalul militar din cadrul Direcţiei Generale a Penitenciarelor şi unităţile subordonate acesteia este salarizat potrivit prevederilor legale aplicabile personalului militar din Ministerul de Interne.
    ART. 24
    Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de bază pentru funcţiile de execuţie ale personalului civil din cadrul Direcţiei Generale a Penitenciarelor şi unităţile subordonate acesteia se stabilesc potrivit anexei nr. III/1 si, respectiv, anexei nr. III/2 la Ordonanţa Guvernului nr. 39/1994, aprobată prin Legea nr. 134/1994 şi republicată.
    ART. 25
    Personalul din Ministerul Justiţiei cu atribuţii de coordonare şi control al activităţii penitenciarelor, precum şi personalul din cadrul Direcţiei Generale a Penitenciarelor şi unităţile subordonate acesteia beneficiază de sporuri şi de alte drepturi salariale pentru activităţi ce solicită o încordare psihică foarte ridicată sau se desfăşoară în condiţii deosebite de muncă. Categoriile de personal, locurile de muncă, mărimea concretă a sporurilor şi condiţiile de acordare a acestora sunt prevăzute în anexele nr. 6 şi 7.

    CAP. V
    Dispoziţii comune

    ART. 26
    (1) Salariile de bază pentru funcţiile de execuţie se stabilesc în raport cu pregătirea, competenţa profesională şi vechimea în specialitate, pe grade sau trepte profesionale şi gradaţii, precum şi cu nivelul unităţii.
    (2) Avansarea personalului auxiliar de specialitate în grade sau trepte profesionale se face prin examen, în raport cu vechimea minimă în specialitate, competenta profesională şi rezultatele obţinute în activitate.
    (3) Pentru celelalte categorii de personal, avansarea în post se face prin concurs, în condiţiile legii.
    (4) Vechimea minimă în grad sau treaptă profesională pentru avansarea în gradul sau treapta imediat superioară este, pentru magistraţi, de cel puţin 4 ani, iar pentru celelalte categorii de personal, de cel puţin 3 ani. Fac excepţie de la aceste prevederi magistraţii stagiari şi persoanele încadrate ca debutant.
    (5) În mod excepţional, pentru persoanele cu o competenţă profesională deosebită şi care au primit numai calificativul de "foarte bun", vechimea minimă prevăzută la alin. (4) poate fi redusă până la jumătate.
    (6) Modul de organizare a concursului şi a examenului, prevăzut la alin. (2) şi (3), se stabileşte prin regulament, aprobat de ministrul justiţiei sau de procurorul general, după caz.
    ART. 27
    Salariile de bază pentru personalul de conducere sunt cele corespunzătoare funcţiei de execuţie, gradului sau treptei profesionale şi gradaţiei în care cei în cauză sunt încadraţi, la care se adaugă indemnizaţia de conducere, care face parte din salariul de bază.
    ART. 28
    (1) Trecerea în gradaţia imediat superioară, precum şi stabilirea indemnizaţiei de conducere se fac o dată pe an, de regulă după adoptarea bugetului de stat.
    (2) La trecerea în gradaţia imediat superioară se ţine seama de calităţile personale, concretizate în rezultatele obţinute în activitatea profesională, notate cu calificativul de "foarte bun" sau "bun" în anul precedent.
    (3) Vechimea minimă necesară pentru trecerea în gradaţia imediat superioară este de 2 ani. În mod excepţional, vechimea minimă poate fi redusă la un an.
    (4) Încadrarea personalului, la avansare, în gradul sau treapta imediat superioară, se face la gradaţia 1.
    (5) Prevederile alin. (4) se aplică şi în cazul personalului care îşi schimbă funcţia.
    ART. 29
    (1) Pentru rezultate deosebite în activitatea desfăşurată, personalul poate primi salariu de merit, care face parte din salariul de bază brut. Salariul de merit poate fi de până la 15%, aplicat la salariul de bază brut, şi se acordă anual.
    (2) Salariul de merit se poate acorda pentru cel mult 25% din numărul total de posturi de magistraţi prevăzute în statele de funcţii ale instanţelor judecătoreşti şi ale Ministerului Public.
    (3) Pentru celelalte categorii de personal al instanţelor judecătoreşti şi al Ministerului Public, salariul de merit se poate acorda pentru cel mult 15% din numărul de posturi prevăzute în statul de funcţii pentru aceste categorii.
    (4) La laboratoarele de expertiză criminalistică, Institutul Naţional pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Magistraţilor, precum şi pentru personalul civil din cadrul Direcţiei Generale a Penitenciarelor şi unităţilor acesteia, salariul de merit se poate acorda pentru cel mult 15% din numărul total de posturi din statele de funcţii ale unităţilor.
    (5) Salariile de merit stabilite potrivit alin. (2)-(4) vor fi acordate cel mult 1/3 pentru funcţiile de conducere.
    (6) Pentru personalul nou-angajat, salariul de merit se poate acorda după o perioadă de cel puţin un an de la angajare.
    ART. 30
    Activitatea profesională se apreciază anual cu calificativele: "foarte bun", "bun", "satisfăcător" şi "nesatisfăcător".
    ART. 31
    (1) Pentru vechimea în muncă, personalul beneficiază de un spor de vechime de până la 25%, calculat la salariul de bază brut corespunzător timpului efectiv lucrat în program normal de lucru, astfel:

─────────────────────────────────────────────────────────────────
     Tranşa de vechime în muncă Cota din salariul de bază
─────────────────────────────────────────────────────────────────
    - între 3 şi 5 ani 5%
    - de la 5 la 10 ani 10%
    - de la 10 la 15 ani 15%
    - de la 15 la 20 de ani 20%
    - peste 20 de ani 25%
─────────────────────────────────────────────────────────────────


    (2) Sporul de vechime se plăteşte de la data de întâi a lunii următoare aceleia în care s-a împlinit vechimea în muncă.
    ART. 32
    (1) Pentru activitatea desfăşurată, personalul salarizat potrivit prezentei legi beneficiază, la sfârşitul anului calendaristic, de un premiu anual egal cu salariul de bază brut din ultima lună a anului pentru care se face premierea.
    (2) Pentru cei care nu au lucrat tot timpul anului, premiul se acorda proporţional cu perioada în care au lucrat, luîndu-se în calcul salariul de bază brut din ultima lună de activitate.
    ART. 33
    În cazul în care ordonatorul principal de credite bugetare realizează economii la cheltuielile de personal, se pot acorda premii, în cursul anului, în limita a 5% din fondul de salarii prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli, personalului care asigură realizarea activităţii ce revenea posturilor din care au provenit economiile.
    ART. 34
    Ministerul Justiţiei şi Parchetul General pot constitui un fond de premiere lunar prin aplicarea unei cote de până la 2% asupra fondului de salarii prevăzut în bugetele de venituri şi cheltuieli ale fiecărei unităţi. Din acest fond pot fi acordate premii în cursul anului personalului care a realizat sau a participat direct la obţinerea unor rezultate în activitate, apreciate ca valoroase.
    ART. 35
    Premiile anuale pot fi reduse sau nu vor fi acordate în cazul persoanelor care, în cursul anului, au desfăşurat activităţi profesionale nesatisfăcătoare ori au săvârşit abateri pentru care au fost sancţionate disciplinar. Aceste drepturi se anulează în cazul persoanelor care au fost înlăturate din funcţie pentru fapte imputabile lor.
    ART. 36
    Persoanele numite temporar într-o funcţie de conducere, în cazul în care titularul acesteia lipseşte din instituţie o perioadă mai mare de 30 de zile calendaristice şi nu beneficiază de salariu pe perioada respectiva, primesc, pe lângă salariul de bază al funcţiei, gradului sau treptei în care sunt încadrate, indemnizaţia corespunzătoare funcţiei de conducere pe care o preiau.
    ART. 37
    (1) Magistraţii, precum şi personalul de specialitate mutat în interesul serviciului în altă localitate, în cadrul instanţelor judecătoreşti, parchetelor şi unităţilor din subordinea Ministerului Justiţiei, au dreptul la:
    a) rambursarea costului transportului pentru el şi membrii familiei sale, precum şi pentru gospodăria sa;
    b) plata unei indemnizaţii egale cu salariul de bază brut la data mutării efective în altă localitate;
    c) plata unei indemnizaţii egale cu 1/4 din salariul său de baza brut, pentru fiecare membru de familie mutat efectiv împreună cu titularul dreptului;
    d) un concediu plătit de 5 zile lucrătoare, în vederea mutării efective, acordat la cererea celui în cauză.
    (2) Mutarea în altă localitate se va putea face, în toate cazurile, cu asigurarea unei locuinţe de serviciu.
    (3) În cazul în care nu se poate asigura locuinţa de serviciu, mutarea în altă localitate a magistraţilor se face cu compensarea cheltuielilor de cazare în limita a 50% din valoarea acestora până la asigurarea unei locuinţe, fără a depăşi tariful pentru hotel de trei stele.
    (4) Magistraţii care nu beneficiază de locuinţă în localitatea în care îşi desfăşoară permanent activitatea şi cărora nu li se acorda compensarea cheltuielilor de cazare în condiţiile alin. (3) au dreptul la plata cheltuielilor de deplasare pentru transportul interurban, între localitatea în care îşi au reşedinţa şi localitatea unde îşi are sediul instanţa sau parchetul.
    ART. 38
    (1) Absolvenţii în primul an de activitate, încadraţi ca personal de specialitate la unităţi din sistemul justiţiei, situate în altă localitate decât cea de domiciliu, beneficiază de o indemnizaţie de instalare echivalentă cu salariul de bază brut corespunzător funcţiei, gradului sau treptei şi gradatiei în care urmează să fie încadrat.
    (2) În cazul în care absolventul este încadrat într-o unitate din mediul rural, indemnizaţia va fi echivalentă cu doua salarii de bază brute.
    (3) Prin ordin al ministrului justiţiei sau al procurorului general, după caz, se poate aproba ca pentru absolvenţii facultăţilor de drept să se acorde indemnizaţia prevăzută la alin. (2) şi în cazul angajării lor în localităţi în care atragerea juriştilor se face cu mare greutate.
    (4) Drepturile prevăzute la alin. (1) şi (2) se înscriu în carnetul de muncă şi se acordă o singură dată în timpul activităţii.
    (5) Drepturile acordate conform alin. (1)-(4) se anulează dacă cel în cauză părăseşte unitatea sau localitatea din motive ce-i sunt imputabile în perioada de 2 ani de la numirea în funcţie.
    ART. 39
    (1) Pe durata delegării, detaşării sau trecerii temporare într-o altă muncă în interes de serviciu, persoana în cauză îşi păstrează funcţia, gradul sau treapta profesională şi salariul avute anterior.
    (2) Când detaşarea sau trecerea temporară într-o altă muncă se face într-o funcţie la care este stabilit un salariu de bază mai mare, persoana respectivă are dreptul la acest salariu, precum şi la celelalte drepturi cuvenite potrivit acestei funcţii.
    (3) Drepturile ce se acordă pe timpul detaşării sau trecerii temporare într-o altă muncă se suportă de instituţia unde persoana în cauza îşi desfăşoară activitatea.
    ART. 40
    (1) Magistraţii care sunt detaşaţi sau delegaţi beneficiază de diurna de 1% din salariul de bază brut, de decontarea cheltuielilor de cazare la structuri de primire turistice de categorie până la trei stele inclusiv, precum şi a transportului cu tren clasa I, vagon de dormit clasa I, avion ori alte mijloace de transport, după caz.
    (2) În situaţia în care magistraţii nu beneficiază de cazare în condiţiile prevăzute la alin. (1), aceştia au dreptul la o sumă egală cu 0,5% din salariul de bază brut pentru fiecare noapte de cazare.
    (3) În cazul în care deplasarea se face cu autoturismul propriu, magistraţii beneficiază de decontarea valorii a 7,5 litri carburant la suta de kilometri.
    (4) Prevederile alin. (1)-(3) se completează, după caz, cu reglementările aplicabile personalului din instituţiile publice, care se aplică şi celorlalte categorii de personal din organele autorităţii judecătoreşti.
    ART. 41
    (1) Orele prestate peste durata normală a timpului de muncă de către personalul încadrat în funcţii de execuţie se completează cu timp liber corespunzător în următoarele 30 de zile sau, la cererea salariatului, prin plata unui spor calculat la salariul de bază, astfel:
    a) 50% din salariul de bază brut pentru primele doua ore de depăşire a duratei normale a zilei de lucru;
    b) 100% din salariul de bază brut pentru orele următoare. Cu un spor de 100% se plătesc şi orele lucrate în zilele de repaus săptămânal sau în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările legale în vigoare, nu se lucrează.
    (2) Munca peste durata normală a timpului de lucru poate fi prestată şi poate fi plătită potrivit alin. (1) numai dacă efectuarea orelor suplimentare a fost dispusă de şeful ierarhic superior, fără a se depăşi 120 de ore anual. În cazuri deosebite, ministrul justiţiei sau procurorul general, după caz, poate aproba efectuarea orelor suplimentare şi peste acest plafon, fără a se depăşi 360 de ore anual.
    (3) Salariaţii care, prin natura atribuţiilor de serviciu, prestează, în mod sistematic, activităţi peste durata normală a timpului de lucru sau desfăşoară sistematic activităţi în zilele nelucrătoare şi cărora nu li se poate acorda timp liber corespunzător primesc, în raport cu depăşirea programului normal de lucru, în locul drepturilor prevăzute la alin. (1) şi (2), un spor de 10-25% calculat la salariul de bază brut şi care face parte din acesta. Categoriile de salariaţi şi condiţiile de acordare a sporului pentru muncă sistematică peste programul normal de lucru se stabilesc de ministrul justiţiei sau de procurorul general, după caz.
    ART. 42
    Personalul care, potrivit programului de lucru, îşi desfăşoară activitatea în timpul nopţii, între orele 22,00-6,00, poate beneficia, pentru orele lucrate în acest interval, de un spor de 25% din salariul de bază, dacă timpul astfel lucrat reprezintă cel puţin jumătate din programul normal de lucru.
    ART. 43
    (1) Pentru condiţii deosebite de muncă, grele, vătămătoare sau periculoase, în laboratoarele de criminalistică, tipografii, în compartimentele de multiplicare sau în alte locuri de muncă se poate acorda un spor de 15% din salariul de bază brut, proporţional cu timpul efectiv lucrat în aceste condiţii.
    (2) Locurile de muncă şi categoriile de personal în unităţile tipografice şi de multiplicare se aprobă de ministrul justiţiei sau de procurorul general, după caz.
    (3) Pentru celelalte locuri de muncă, categoriile de persoane şi condiţiile de acordare se aprobă de ministrul justiţiei sau de procurorul general, după caz, în funcţie de condiţiile deosebite, grele, vătămătoare sau periculoase stabilite în condiţiile legii.
    ART. 44
    (1) Personalul de specialitate trimis în străinătate, invitat pe contul organizaţiilor sau al altor parteneri străini, pentru acţiuni în interesul serviciului, beneficiază în ţară de drepturile stabilite prin regulament aprobat prin ordin al ministrului justiţiei sau al procurorului general, după caz, cu respectarea limitelor maxime aplicabile în instituţiile publice.
    (2) Pentru deplasările în străinătate dispuse de ministrul justiţiei sau de procurorul general, cheltuielile necesare, inclusiv indemnizaţia de cazare şi diurna în valută, se aprobă de cel care a dispus deplasarea, în limitele reglementărilor aplicabile personalului instituţiilor publice.
    ART. 45
    (1) Membrii comisiilor de examinare a magistraţilor stagiari, pentru examenele de definitivare în funcţie a asistenţilor criminalisti, pentru examenele de notar public, precum şi pentru numirea şi promovarea în grade şi trepte profesionale ale personalului de specialitate juridică şi criminaliştilor, sunt remuneraţi prin plata cu ora, pentru timpul efectiv lucrat în cadrul acestor comisii.
    (2) Calculul tarifului orar pentru plata membrilor comisiilor de examinare prevăzuţi la alin. (1) se face luând în considerare salariul de bază brut al funcţiei de magistrat în care este încadrat cel în cauză, dar nu mai puţin decât cel al funcţiei de judecător gradul I gradaţia 1.
    (3) Membrii comisiilor de examinare pentru examenul de primire în magistratură şi pentru examenul de capacitate al magistraţilor sunt remuneraţi prin plata cu ora, luând în calcul salariul de bază brut al funcţiei de judecător la Curtea Supremă de Justiţie.
    (4) Membrii comisiilor de examinare prevăzuţi la alineatele precedente, care se deplasează în altă localitate decât cea în care îşi au locul de muncă, beneficiază de diurnă, cheltuieli de transport şi cazare, potrivit legii.
    ART. 46
    (1) La Institutul Naţional pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Magistraţilor, pentru îndeplinirea unor activităţi pentru care volumul de muncă este sub jumătate din cel al unui post cu normă întreagă, se face plata cu ora. Aceste fracţiuni de normă vor fi prevăzute în statul de funcţii. Activităţile pentru care se poate aplica plata cu ora se stabilesc anual de ministrul justiţiei.
    (2) Calculul tarifului orar se face luând în considerare salariul de bază brut al celui în cauza, stabilit în condiţiile art. 22.
    (3) Pentru personalul care prestează activităţi didactice cu ora, calculul tarifului orar se face în raport cu norma didactica de predare saptamânală şi cu funcţia didactică îndeplinită.
    ART. 47
    Parcul auto, consumul de carburanţi şi modul de utilizare a parcului auto din dotarea instanţelor judecătoreşti şi a parchetelor, precum şi a unităţilor subordonate Ministerului Justiţiei şi Parchetului General se stabilesc prin ordin al ministrului justiţiei sau, după caz, al procurorului general, în funcţie de specificul activităţii fiecărei unităţi.
    ART. 48
    Pe lângă drepturile prevăzute de prezenta lege, personalul de la instanţele judecătoreşti şi parchete, Institutul Naţional pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Magistraţilor, laboratoarele de criminalistică, personalul civil din Direcţia Generală a Penitenciarelor şi unităţile subordonate acesteia beneficiază şi de drepturile stabilite prin acte normative speciale.

    CAP. VI
    Dispoziţii tranzitorii şi finale

    ART. 49
    (1) Magistraţii gradul V, în funcţie la data intrării în vigoare a prezentei legi, se reîncadrează în gradul profesional III gradaţia 1, cei încadraţi în gradul IV se reîncadrează în gradul profesional III gradaţia 3, cei încadraţi în gradul III se reîncadrează în gradul profesional II gradaţia 1, cei încadraţi în gradul II se reîncadrează în gradul profesional I gradaţia 1, iar cei încadraţi în gradul I se reîncadrează în gradul profesional I gradaţia 3 sau 4, după caz.
    (2) Executorii judecătoreşti şi grefierii treapta IV şi grefierii-dactilografi treapta III gradaţia 4, în funcţie la data intrării în vigoare a prezentei legi, se reîncadrează la treapta imediat superioară, gradaţia 1.
    (3) Prevederile alin. (2) se aplică în mod corespunzător şi în cazul altor categorii de personal încadrate pe grade sau trepte profesionale desfiinţate în condiţiile prezentei legi.
    ART. 50
    Magistraţii în funcţie la data intrării în vigoare a prezentei legi se considera ca îndeplinesc condiţiile legale şi îşi păstrează gradul profesional dobândit.
    ART. 51
    Magistraţii militari şi personalul auxiliar militar şi civil de la instanţele şi parchetele militare beneficiază de drepturile prevăzute de prezenta lege, precum şi de drepturile reglementate în legislaţia aplicabilă personalului militar şi civil din Ministerul Apărării Naţionale.
    ART. 52
    Judecătorii financiari, procurorii financiari, judecătorii şi procurorii financiari inspectori, magistraţii-asistenţi, precum şi personalul auxiliar aferent activităţii jurisdicţionale din cadrul Curţii de Conturi, salarizat potrivit anexei nr. 3 din Legea nr. 52/1991, republicată, beneficiază de drepturile salariale prevăzute pentru magistraţi şi personalul auxiliar din prezenta lege, fără a mai beneficia de adaosurile de la art. 17 şi 19 din Legea nr. 50/1995.
    ART. 53
    (1) Statele de personal şi statele de funcţii se întocmesc în limita numărului de posturi legal aprobate.
    (2) Statele de personal şi statele de funcţii pentru curţile de apel, tribunale şi judecătorii, pentru parchetele care funcţionează pe lângă aceste instanţe, pentru Parchetul General, precum şi pentru funcţiile de specialitate juridică, asimilate magistraţilor conform Legii nr. 92/1992, din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei, se aproba de către ministrul justiţiei, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii. Pentru parchete, statele de funcţii se aprobă la propunerea procurorului general, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii.
    (3) Statele de personal şi statele de funcţii ale unităţilor subordonate Ministerului Justiţiei se aprobă de către ministrul justiţiei.
    ART. 54
    Drepturile prevăzute în prezenta lege pentru magistraţi se acordă şi personalului de specialitate juridică asimilat magistraţilor, potrivit prevederilor Legii pentru organizarea judecătorească nr. 92/1992.
    ART. 55
    La instanţele judecătoreşti şi parchete, precum şi în celelalte unităţi din sistemul justiţiei, pot fi utilizate, în raport cu specificul unor activităţi, funcţiile şi salariile prevăzute de legislaţia aplicabilă personalului din sectorul bugetar, majorate potrivit art. 19.
    ART. 56
    Drepturile de salarizare prevăzute de prezenta lege sunt brute şi impozabile. Acestea vor fi actualizate ţinând seama de indexările acordate în conformitate cu prevederile hotărârilor Guvernului adoptate după data de 1 ianuarie 1996.
    ART. 57
    Salariile de bază pentru funcţiile prevăzute de prezenta lege se calculează de către Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale pe baza coeficienţilor de ierarhizare cuprinşi în anexe, în raport cu valoarea coeficientului de ierarhizare de 1,00.
    ART. 58
    Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta lege.
    ART. 59
    Pe data intrării în vigoare a prezentei legi, Legea nr. 52/1991, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 1 septembrie 1993, precum şi orice alte dispoziţii contrare se abrogă numai cu privire la salarizarea personalului din organele puterii judecătoreşti.

    Aceasta lege a fost adoptată de Senat în şedinţa din 10 iunie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

            p. PREŞEDINTELE SENATULUI
                   VALER SUIAN

    Aceasta lege a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 13 iunie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

            p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                       IOAN GAVRA

    Bucureşti, 21 iunie 1996.
    Nr. 50.


    ANEXA 1


                                  SALARIZAREA
            personalului de la instanţele judecătoreşti şi parchete

    CAPITOLUL I
    Coeficienţii de ierarhizare pentru personalul de specialitate de la
    judecătorii şi parchetele de pe lângă aceste instanţe

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                    Coeficientul de ierarhizare
                                    a salariilor de bază Vechimea în
Nr. Funcţia Nivelul gradaţia magistratură
crt. studii- ────────────────────────── - ani -
                            lor 1 2 3 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Judecător gradul I
   Procuror gradul I S 5,00 5,10 5,20 5,30 10
2. Judecător gradul II
   Procuror gradul II S 4,50 4,60 4,70 4,80 6
3. Judecător gradul III
   Procuror gradul III S 4,00 4,10 4,20 4,30 2 ani cu examen
                                                                de capacitate
                                                                sau, după caz,
                                                                5 ani în alte
                                                                funcţii de
                                                                specialitate,
                                                                conform legii
4. Judecător stagiar
   Procuror stagiar S 2,80 3,00 - - -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    CAPITOLUL II
    Indemnizaţiile de conducere la curţile de apel, tribunale, judecătorii şi
    parchetele de pe lângă aceste instanţe

                                                 Indemnizaţia de conducere (lei)
                                                 ───────────────────────────────
                                                         Minimă Maximă
                                                       ────────── ─────────
 1. Preşedintele curţii de apel Salariul de bază
    şi prim-procurorul parchetului corespunzător
    de pe lângă curtea de apel funcţiei de execuţie 57.000 108.000
 2. Vicepreşedinte al curţii de
    apel şi prim-procuror adjunct
    al parchetului de pe lângă
    curtea de apel 52.000 97.000
 3. Preşedinte de secţie la
    curtea de apel şi procuror
    şef secţie la parchetul de
    pe lângă curtea de apel 45.000 85.000
 4. Judecător inspector la curtea
    de apel şi procuror inspector
    la parchetul de pe lângă
    curtea de apel 52.000 97.000
 5. Preşedintele tribunalului,
    prim-procurorul parchetului
    de pe lângă tribunal 48.000 95.000
 6. Vicepreşedinte al tribunalului,
    prim-procuror adjunct al
    parchetului de pe lângă
    tribunal 43.000 85.000
 7. Preşedinte de secţie la Salariul de bază
    tribunal şi procuror şef de corespunzător
    secţie la parchetul de pe funcţiei de execuţie
    lângă tribunal 37.000 77.000
 8. Preşedintele judecătoriei,
    prim-procurorul parchetului
    de pe lângă judecătorie 37.000 77.000
 9. Vicepreşedinte al judecătoriei,
    prim-procurorul adjunct al
    parchetului de pe lângă
    judecătorie 28.000 57.000
10. Prim-grefier la curtea de
    apel şi parchetul de pe
    lângă curtea de apel 13.000 24.000
11. Grefier şef de secţie la
    curtea de apel şi la parchetul
    de pe lângă curtea de apel 9.000 15.000
12. Prim-grefier la tribunal şi
    la parchetul de pe lângă
    tribunal 11.000 22.000
13. Grefier şef de secţie la
    tribunal şi la parchetul
    de pe lângă tribunal 8.000 14.000
14. Grefier şef la judecătorie
    şi la parchetul de pe
    lângă judecătorie 9.000 15.000

    CAPITOLUL III
    Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de bază ale personalului auxiliar
    de specialitate de la judecătorii şi de la parchetele de pe lângă aceste
    instanţe

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                    Coeficientul de ierarhizare
                                    a salariilor de bază Vechimea în
Nr. Funcţia Nivelul gradaţia specialitate
crt. studii- ──────────────────────────
                            lor 1 2 3 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. Executor judecătoresc S 2,50 2,60 2,70 2,80 7 ani în funcţii
    gradul I juridice, eco-
                                                                nomice şi ad-
                                                                ministrative
 2. Executor judecătoresc S 2,30 2,35 2,40 2,45 4 ani în funcţii
    gradul II juridice, eco-
                                                                nomice şi ad-
                                                                ministrative
 3. Executor judecătoresc S 2,10 2,15 2,20 2,25 1 an în funcţii
    gradul III juridice, eco-
                                                                nomice şi ad-
                                                                ministrative
 4. Executor judecătoresc S 1,90 - - - -
    debutant
 5. Grefier, grefier- S 2,45 2,55 2,65 2,75 7 ani în funcţii
    statistician, grefier- juridice
    documentarist, gradul I
 6. Grefier, grefier- S 2,25 2,30 2,35 2,40 4 ani în funcţii
    statistician, grefier- juridice
    documentarist, gradul II
 7. Grefier, grefier- S 2,05 2,10 2,15 2,20 1 an în funcţii
    statistician, grefier- juridice
    documentarist, gradul III
 8. Grefier, grefier- S 1,85 - - - -
    statistician, grefier-
    documentarist, debutant
 9. Executor judecătoresc M 2,10 2,15 2,20 2,25 7 ani în funcţii
    treapta I auxiliare
                                                                juridice, eco-
                                                                nomice sau ad-
                                                                ministrative
10. Executor judecătoresc M 1,90 1,95 2,00 2,05 4 ani în funcţii
    treapta II auxiliare
                                                                juridice, eco-
                                                                nomice sau ad-
                                                                ministrative
11. Executor judecătoresc M 1,70 1,75 1,80 1,85 1 an în funcţii
    treapta III auxiliare
                                                                juridice, eco-
                                                                nomice sau ad-
                                                                ministrative
12. Executor judecătoresc M 1,60 - - - -
    debutant

13. Grefier, grefier- M 2,05 2,10 2,15 2,20 7 ani în funcţii
    statistician, grefier- auxiliare
    documentarist; juridice
    conducător de carte
    funciară, treapta I
14. Grefier, grefier- M 1,85 1,90 1,95 2,00 4 ani în funcţii
    statistician, grefier- auxiliare
    documentarist; juridice
    conducător de carte
    funciară, treapta II,
    grefier-dactilograf
    treapta I
15. Grefier, grefier- M 1,65 1,70 1,75 1,80 1 an în funcţii
    statistician, grefier- auxiliare
    documentarist; juridice
    conducător de carte
    funciară, treapta III,
    grefier-dactilograf
    treapta II
16. Grefier-dactilograf M 1,550 1,575 1,600 - 1 an în funcţii
    treapta III auxiliare
                                                                juridice
17. Grefier, grefier- M 1,50 - - -
    statistician, grefier-
    documentarist;
    conducător de carte
    funciară;
    grefier-dactilograf,
    debutant
18. Arhivar-registrator M 1,400 1,425 1,450 1,500 -
    treapta I
19. Arhivar-registrator M 1,300 1,325 1,350 1,375 -
    treapta II
20. Arhivar-registrator M 1,150 1,200 1,250 1,275 -
    treapta III
21. Arhivar-registrator M 1,100 - - - -
    debutant
22. Agent procedural, aprod G 1,00 1,025 1,050 1,075 -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


    NOTA:
    1. Pentru ocuparea funcţiei de executor judecătoresc prevăzută la capitolul III nr. crt. 1-4 sunt necesare studii superioare juridice sau economice.
    2. Pentru ocuparea funcţiei de grefier prevăzută la capitolul III nr. crt. 5-8 sunt necesare studii superioare juridice.
    3. La numirea în funcţie şi la stabilirea gradului sau treptei profesionale pentru grefier pot fi luate în considerare şi perioadele lucrate în funcţii economice şi administrative cu studii superioare sau medii, după caz; în aceasta situaţie, vechimea minimă în specialitate prevăzută în anexa se majorează cu 3 ani.
    Aceste prevederi se aplică şi în cazul celor care au ocupat funcţii tehnice medii sau alte funcţii de acelaşi nivel.
    4. Pentru personalul care, înainte de absolvirea învăţământului superior, prevăzut la pct. 1 şi 2, a ocupat funcţii medii de specialitate, se poate lua în calcul şi cel mult jumătate din timpul cât a lucrat în funcţiile respective.
    5. Grefierii cu studii superioare pot fi încadraţi numai la Parchetul General de pe lângă Curtea Suprema de Justiţie, curţile de apel şi parchetele corespunzătoare. La aceste instanţe şi parchete pot fi încadraţi şi grefieri cu studii medii treptele I şi II.
    6. În funcţiile de prim-grefier şi grefier şef la tribunale şi judecătorii şi la parchetele corespunzătoare pot fi numiţi numai grefieri, treptele profesionale I şi II.
    La curţile de apel şi parchetele de pe lângă aceste instanţe, precum şi la Parchetul General pot fi numiţi prim-grefieri şi grefieri şefi, grefieri gradele I-II şi treptele I şi II.
    7. Pentru funcţiile de grefier-dactilograf de la toate instanţele judecătoreşti şi parchete pot fi luate în considerare şi perioadele lucrate în funcţii economice şi administrative.
    8. Salariile funcţiilor de grefier şi grefier-dactilograf sunt mai mari cu 15% pentru persoanele care utilizează, în interesul serviciului, cel puţin o limbă străină în medie 50% din timpul de lucru şi pentru care posedă atestat.
    9. Grefierii şi grefierii-dactilografi care au atestat de stenodactilografi şi stenodactilografiază în medie cel puţin 30% din timpul de lucru beneficiază de un salariu de baza mai mare cu 10% .
    10. Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de bază pentru funcţiile ce formează obiectul prezentei legi sunt stabiliţi în funcţie de coeficientul 1,00, utilizat potrivit legii, pentru personalul din sectorul bugetar.


    ANEXA 2


                          COEFICIENŢII DE IERARHIZARE
                 a salariilor de bază şi indemnizaţiile pentru
                 personalul de conducere din Parchetul General
                 de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie şi din
                              Ministerul Justiţiei

    A. Coeficienţii de ierarhizare

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Nr. Funcţia Nivelul Coeficientul de Vechimea în
crt. studiilor ierarhizare magistratură
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. Procuror general S 6 18 ani
 2. Prim-adjunct al procurorului
    general S 5,60 18 ani
 3. Adjunct al procurorului general S 5,50 18 ani
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    B. Indemnizaţii de conducere

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Funcţia Indemnizaţia de conducere (lei)
crt. ───────────────────────────────
                                                       Minimă Maximă
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 4. Director general Salariul de bază
                                corespunzător
                                funcţiei de
                                execuţie 80.000 137.000
 5. Director, procuror şef
    secţie la Parchetul
    General de pe lângă
    Curtea Supremă de Justiţie 74.000 130.000
 6. Consilierul ministrului
    justiţiei, procuror
    consilier al procurorului
    general 74.000 130.000
 7. Director adjunct, procuror
    şef secţie adjunct la
    Parchetul General de pe
    lângă Curtea Supremă de
    Justiţie 69.000 119.000
 8. Inspector general judecătoresc,
    inspector general notarial,
    inspector general de
    penitenciare, procuror
    inspector 62.000 113.000
 9. Şef serviciu, procuror
    şef serviciu 40.000 85.000
10. Şef birou, procuror şef
    birou 34.000 74.000
11. Grefier şef secţie din
    Parchetul General de pe
    lângă Curtea Supremă de
    Justiţie 14.000 26.000
12. Grefier şef serviciu din
    Parchetul General de pe
    lângă Curtea Supremă
    de Justiţie 11.000 17.000
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


    NOTĂ:
    1. Salarizarea funcţiilor prevăzute la lit. A nr. crt. 1-3 se face prin corelare cu cea stabilită de lege pentru ministru, secretar de stat şi, respectiv, subsecretar de stat.
    2. Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de bază pentru funcţiile ce formează obiectul prezentei legi sunt stabiliţi în funcţie de coeficientul 1,00, utilizat potrivit legii, pentru personalul din sectorul bugetar.


    ANEXA 3


                                 INDEMNIZAŢIILE
                membrilor Consiliului Superior al Magistraturii

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                         Funcţia Indemnizaţia
                                                                   - lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    Membrii Consiliului Superior al Magistraturii şi preşedinţii
    de şedinţa (ministrul justiţiei şi preşedintele Curţii
    Supreme de Justiţie) 200.000
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



    ANEXA 4

                          COEFICIENŢII DE IERARHIZARE
                   a salariilor de bază şi indemnizaţiile de
                   conducere pentru personalul laboratoarelor
                          de expertiză criminalistică

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                    Coeficientul de ierarhizare
                                    a salariilor de bază Vechimea
Nr. Funcţia Nivelul gradaţia minimă în
crt. studii- ────────────────────────── specialitate
                            lor 1 2 3 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    A. Funcţii de execuţie de specialitate

 1. Expert criminalist S 4,50 4,60 4,70 4,80 10 ani
    gradul I
 2. Expert criminalist S 4,00 4,10 4,20 4,30 7 ani
    gradul II
 3. Expert criminalist S 3,40 3,50 3,60 3,70 4 ani
    gradul III
 4. Asistent criminalist S 2,80 2,90 3,00 - 1 an
 5. Asistent criminalist S 2,50 - - - -
    debutant

    B. Funcţii auxiliare de specialitate

 6. Tehnician criminalist M 1,85 1,90 1,95 2,00 7 ani în funcţii
    treapta I tehnice
                                                               criminalistice
 7. Tehnician criminalist M 1,60 1,65 1,70 1,75 4 ani în funcţii
    treapta II tehnice
                                                               criminalistice
 8. Tehnician criminalist M 1,35 1,40 1,45 1,50 1 an în funcţii
    treapta III tehnice
                                                               criminalistice
 9. Tehnician criminalist M 1,00 - - - -
    debutant
10. Secretar-dactilograf M 1,45 1,50 1,55 1,60 7 ani în funcţii
    laborator expertiză auxiliare
    criminalistică juridice,
    treapta I economice sau
                                                               administrative
11. Secretar-dactilograf M 1,20 1,25 1,30 1,35 4 ani în funcţii
    laborator expertiză auxiliare
    criminalistică juridice,
    treapta II economice sau
                                                               administrative
12. Secretar-dactilograf M 1,00 1,05 1,10 - 1 an în funcţii
    laborator expertiză auxiliare
    criminalistică juridice,
    treapta III economice sau
                                                               administrative
13. Secretar-dactilograf M 0,900 - - - -
    laborator expertiză
    criminalistică
    debutant
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    C. Indemnizaţii de conducere

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Funcţia Indemnizaţia de conducere (lei)
crt. ───────────────────────────────
                                                       Minimă Maximă
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. Şef laborator central Salariul de bază
    expertiză criminalistică corespunzător
                                funcţiei de
                                execuţie 43.000 85.000
 2. Şef adjunct laborator
    central expertiză
    criminalistică 37.000 77.000
 3. Şef laborator interjudeţean
    expertiză criminalistică 37.000 77.000
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


    NOTA:
    1. La numirea în funcţie şi la stabilirea treptei profesionale pentru tehnician criminalist pot fi luate în considerare şi perioadele lucrate în funcţii de tehnician în alte sectoare de activitate şi, în acest caz, vechimea minimă în specialitate, prevăzută în anexa, se majorează cu 3 ani.
    2. Personalul prevăzut în prezenta anexă poate fi utilizat şi la parchete.
    3. Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de bază pentru funcţiile ce formează obiectul prezentei legi sunt stabiliţi în funcţie de coeficientul 1,00, utilizat potrivit legii, pentru personalul din sectorul bugetar.


    ANEXA 5

                          COEFICIENŢII DE IERARHIZARE
              a salariilor de bază şi indemnizaţiile de conducere
                pentru personalul didactic, profesori şi experţi
                  care nu au pregătire juridică, şi personalul
               auxiliar din Institutul Naţional pentru Pregătirea
                        şi Perfecţionarea Magistraţilor

    I. Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de bază

    Funcţii de execuţie pe grade profesionale

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                    Nivelul gradaţia
Nr. Funcţia studiilor ───────────────────────────────
crt. 1 2 3 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. Profesor gradul I S 4,10 4,20 4,30 4,40
 2. Profesor gradul II S 3,70 3,80 3,90 4,00
 3. Expert gradul I S 2,60 2,65 2,75 2,80
 4. Secretar gradul I S 1,80 1,85 1,90 2,00
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    II. Indemnizaţii de conducere

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Funcţia Indemnizaţia de conducere (lei)
crt. ───────────────────────────────
                                                       Minimă Maximă
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. Decan 57.000 108.000
 2. Prodecan 52.000 97.000
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


    NOTA:
    1. În funcţiile de profesor gradul I şi gradul II pot fi încadrate numai cadre didactice care au titlul de profesor universitar şi, respectiv, de conferenţiar.
    2. Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de bază pentru funcţiile ce formează obiectul prezentei legi sunt stabiliţi în funcţie de coeficientul 1,00, utilizat potrivit legii, pentru personalul din sectorul bugetar.


    ANEXA 6

                                    SPORURI
              specifice personalului militar din Direcţia Generală
            a Penitenciarelor şi din unităţile subordonate acesteia

    1. Personalul militar care, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, prestează cel puţin jumătate din timpul normal de lucru în timpul nopţii, are dreptul la un spor pentru muncă de noapte de 25%, care se calculează la solda de bază.
    2. Subofiţerii care asigură paza şi supravegherea deţinuţilor, reţinuţilor, arestaţilor preventiv şi sancţionaţilor cu închisoare contravenţională, precum şi a minorilor condamnaţi în penitenciare sau internaţi în centre de reeducare minori, spitale-penitenciare, în secţii (ateliere) de producţie, puncte de lucru sau în perioada în care se afla în mijloace de transport, au dreptul, pe timpul efectiv prestat în astfel de condiţii, la o indemnizaţie pentru pază şi supraveghere de 5% din solda de bază. Indemnizaţia de pază şi supraveghere se ia în calcul la stabilirea pensiei militare de stat şi a pensiei suplimentare.
    3. Subofiţerii de penitenciare care asigură, minimum 10 ore pe zi, paza detinutilor care muncesc şi cărora nu li se poate compensa timpul prestat suplimentar cu timpul liber corespunzător, au dreptul la o indemnizaţie de 5-15% din solda de bază, care se stabileşte prin ordin al ministrului justiţiei.
    Pe timpul cât beneficiază de aceasta indemnizaţie, subofiţerii nu vor primi indemnizaţia prevăzută la pct. 2 pentru pază şi supraveghere.
    4. Subofiţerii care au în primire cai sau cîini de serviciu au dreptul, pe perioada respectivă, la o indemnizaţie de 5% din solda de bază.


    ANEXA 7

                                    SPORURI
                  specifice personalului civil din Ministerul
              Justiţiei, cu atribuţii de coordonare şi control al
              activităţii penitenciarelor, precum şi personalului
              civil din Direcţia Generală a Penitenciarelor şi din
                         unităţile subordonate acesteia


    1. Personalul civil din Ministerul Justiţiei, cu atribuţii de coordonare şi control al activităţii penitenciarelor, precum şi personalul civil din Direcţia Generală a Penitenciarelor şi din unităţile subordonate acesteia beneficiază de o majorare a salariului de bază cu până la 30% .
    Aceasta majorare face parte din salariul de bază.
    2. Personalul didactic şi auxiliar didactic, personalul medico-sanitar, precum şi preoţii din unităţile subordonate Direcţiei Generale a Penitenciarelor beneficiază de o majorare a salariului de baza cu până la 30% .
    Această majorare nu face parte din salariul de bază.
    3. Personalul civil din Penitenciarul Poarta Albă şi din Secţia Chilia Veche a Penitenciarului Tulcea beneficiază de un spor de izolare de până la 20% din salariul de bază. Acest spor nu face parte din salariul de bază.
    4. Drepturile prevăzute la pct. 2 şi 3 se cumulează cu drepturile de la pct. 1.
    5. Personalul civil din Direcţia Generală a Penitenciarelor şi din unităţile subordonate acesteia beneficiază de o indemnizaţie lunară de până la 25%, care se calculează asupra salariului de bază brut pentru prestarea serviciului permanent în dispozitivul de luptă în situaţii operative sau speciale.
    6. Drepturile prevăzute la pct. 1, 2, 3 şi 5 se stabilesc prin ordin al ministrului justiţiei.

                                   ────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016