Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
LEGE nr. 47 din 17 martie 2004 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 84/2003 pentru infiintarea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania"
ART. I Se aprobã <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 84 din 18 septembrie 2003 pentru înfiinţarea Companiei Naţionale de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome "Administraţia Naţionalã a Drumurilor din România", publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 694 din 3 octombrie 2003, cu urmãtoarele modificãri şi completãri: 1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 1. - (1) Se înfiinţeazã Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A., denumitã în continuare C.N.A.D.N.R., societate comercialã pe acţiuni, cu capital integral de stat, cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, prin reorganizarea Regiei Autonome "Administraţia Naţionalã a Drumurilor din România", care se desfiinţeazã. (2) C.N.A.D.N.R. este persoanã juridicã românã, de interes strategic naţional cât timp statul este acţionar majoritar, care se organizeazã şi funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, pe bazã de gestiune economicã şi autonomie financiarã, conform legilor în vigoare şi statutului prevãzut în anexa nr. 1. (3) C.N.A.D.N.R. are, la înfiinţare, în structura sa 7 subunitãţi denumite direcţii regionale de drumuri şi poduri şi un centru de studii şi cercetare, fãrã personalitate juridicã. (4) C.N.A.D.N.R. poate înfiinţa filiale, sucursale, reprezentanţe, agenţii şi alte asemenea subunitãţi în ţarã şi în strãinãtate, în condiţiile legii şi ale statutului. (5) Filiale ale C.N.A.D.N.R. pot fi înfiinţate la propunerea adunãrii generale extraordinare a acţionarilor, potrivit legii şi statutului, iar actele constitutive ale unitãţilor menţionate la alin. (3) se adoptã prin hotãrâri ale acesteia, în condiţiile legii. (6) C.N.A.D.N.R. desfãşoarã în principal activitãţi de interes public naţional în domeniul administrãrii drumurilor naţionale şi autostrãzilor, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare." 2. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 2. - (1) Capitalul social iniţial al C.N.A.D.N.R. este de 163.702.200.000 lei şi se constituie prin preluarea patrimoniului Regiei Autonome "Administraţia Naţionalã a Drumurilor din România", în baza situaţiei financiare anuale şi a situaţiei patrimoniului, întocmite la data de 31 decembrie 2002. (2) Capitalul social iniţial este împãrţit în 1.637.022 acţiuni nominative, fiecare acţiune având valoarea nominalã de 100.000 lei. (3) Capitalul social iniţial este subscris şi integral vãrsat de statul român, în calitate de acţionar unic, la data constituirii C.N.A.D.N.R. (4) Acţiunile C.N.A.D.N.R. sunt deţinute iniţial şi în totalitate de statul român, care îşi exercitã drepturile şi obligaţiile prin Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului. (5) Predarea-preluarea activului şi pasivului între Regia Autonomã «Administraţia Naţionalã a Drumurilor din România», pe de o parte, şi C.N.A.D.N.R., pe de altã parte, se va face pe bazã de protocol care se va încheia în termen de cel mult 180 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã. Dacã valoarea capitalului social stabilitã prin protocolul de predare-preluare va fi diferitã de cea prevãzutã la alin. (1), se va solicita la oficiul registrului comerţului competent rectificarea cuvenitã, în termen de 60 de zile de la semnarea protocolului. (6) Acţiunile emise în condiţiile legii de C.N.A.D.N.R. pot fi cotate la bursã şi tranzacţionate liber pe piaţa de capital. (7) C.N.A.D.N.R. se poate privatiza, în condiţiile legii, statul având opţiunea de a pãstra pachetul majoritar de acţiuni. Privatizarea pachetului majoritar de acţiuni se face prin lege specialã. (8) Pe perioada în care statul este acţionar majoritar, C.N.A.D.N.R. poate vinde sau închiria active din proprietatea sa, la iniţiativa consiliului de administraţie, cu aprobarea adunãrii generale a acţionarilor şi cu mandatarea specialã a reprezentanţilor Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului în adunarea generalã a acţionarilor. (9) C.N.A.D.N.R. poate participa cu capital, în condiţiile legii, la constituirea de societãţi comerciale cu obiect de activitate similar sau conex." 3. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 3. - (1) C.N.A.D.N.R. deţine în proprietate bunuri imobile şi mobile. Bunurile aparţinând proprietãţii publice a statului sunt de natura celor prevãzute în anexa la <>Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publicã şi regimul juridic al acesteia, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, coroborat cu <>art. 2 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (2) Bunurile aparţinând proprietãţii publice a statului, definite la alin. (1), constituie elemente ale infrastructurii autostrãzilor şi drumurilor naţionale şi sunt prevãzute în anexa nr. 2 la prezenta ordonanţã de urgenţã. (3) Elementele infrastructurii autostrãzilor şi drumurilor naţionale, prevãzute în anexa nr. 2, se concesioneazã C.N.A.D.N.R. pe o perioadã de 49 de ani, fãrã plata redevenţei, prin derogare de la prevederile <>Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, pe bazã de contract de concesiune încheiat cu Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului. (4) În cazul privatizãrii a peste 50% din pachetul de acţiuni, prevederile şi clauzele contractului de concesiune vor fi modificate în conformitate cu prevederile legale. (5) Contravaloarea bunurilor aparţinând proprietãţii publice a statului nu este inclusã în valoarea capitalului social al C.N.A.D.N.R. (6) Bunurile mobile şi imobile aparţinând domeniului privat al statului, aflate în administrarea Regiei Autonome «Administraţia Naţionalã a Drumurilor din România», trec în proprietatea C.N.A.D.N.R. la data înmatriculãrii sale în registrul comerţului şi se regãsesc în capitalul social iniţial al acesteia. Contravaloarea terenurilor aflate în proprietatea privatã a statului şi în administrarea Regiei Autonome «Administraţia Naţionalã a Drumurilor din România» nu este cuprinsã în capitalul social iniţial prevãzut la art. 2 alin. (1). Aceste terenuri vor intra în patrimoniul companiei şi se vor reevalua, potrivit prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 834/1991 privind stabilirea şi evaluarea unor terenuri deţinute de societãţile comerciale cu capital de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în termen de un an de la încheierea protocolului de predare-preluare prevãzut la art. 2 alin. (5), modificându-se în mod corespunzãtor capitalul social al C.N.A.D.N.R. Acţiunile nou-emise, aferente modificãrii capitalului social cu valoarea terenurilor, vor reveni statului în calitate de acţionar unic. (7) Veniturile rezultate din exploatarea bunurilor proprietate publicã a statului, precum şi tariful de utilizare a autostrãzilor şi drumurilor naţionale din România, în lei şi în valutã, stabilite potrivit legii, constituie venit propriu al C.N.A.D.N.R." 4. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 4 vor avea urmãtorul cuprins: "Art. 4. - (1) C.N.A.D.N.R. are ca obiect principal de activitate: a) proiectarea, construirea, modernizarea, reabilitarea, repararea, administrarea, întreţinerea şi exploatarea autostrãzilor şi drumurilor naţionale în scopul desfãşurãrii traficului rutier în condiţii de siguranţã a circulaţiei; codurile aferente acestor activitãţi sunt urmãtoarele: 1. cod CAEN 4523 - construcţii de autostrãzi, drumuri, aerodromuri şi baze sportive; 2. cod CAEN 4525 - alte lucrãri speciale de construcţii; 3. cod CAEN 4521 - construcţii de clãdiri şi lucrãri de geniu; 4. cod CAEN 4511 - demolarea construcţiilor, terasamente şi organizare de şantiere; 5. cod CAEN 4512 - lucrãri de foraj şi sondaj pentru construcţii; 6. cod CAEN 4522 - lucrãri de învelitori, şarpante şi terase la construcţii; 7. cod CAEN 7420 - activitãţi de arhitecturã, inginerie şi servicii de consultanţã tehnicã legate de acestea; b) asigurã implementarea programelor de dezvoltare unitarã a reţelei de drumuri publice în concordanţã cu strategia Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cerinţele economiei naţionale şi cu cele de apãrare; codul aferent acestei activitãţi este urmãtorul: - cod CAEN 7513 - controlul activitãţilor economice; c) activitãţi comerciale, industriale, precum şi alte activitãţi necesare îndeplinirii obiectului sãu de activitate; d) încasarea în punctele de frontierã şi în alte puncte a obligaţiilor datorate de cãtre utilizatori pentru folosirea autostrãzilor şi drumurilor naţionale; codul aferent acestei activitãţi este urmãtorul: - cod CAEN 7513 - controlul activitãţilor economice. (2) C.N.A.D.N.R. va putea efectua orice alte operaţiuni şi activitãţi legale necesare realizãrii obiectului sãu de activitate stabilit prin statut; codurile aferente acestor activitãţi sunt urmãtoarele: - cod CAEN 2222 - alte activitãţi de tipãrire n.c.a.; - cod CAEN 2661 - fabricarea elementelor din beton pentru construcţii; - cod CAEN 2663 - fabricarea betonului; - cod CAEN 2664 - fabricarea mortarului; - cod CAEN 2811 - fabricarea de construcţii metalice şi pãrţi componente ale structurilor metalice; - cod CAEN 4534 - alte lucrãri de instalaţii; - cod CAEN 4544 - lucrãri de vopsitorie, zugrãveli şi montãri de geamuri; - cod CAEN 4550 - închirierea utilajelor de construcţii şi demolare, cu personal de deservire aferent; - cod CAEN 5010 - comerţ cu autovehicule; - cod CAEN 5020 - întreţinerea şi repararea autovehiculelor; - cod CAEN 5030 - comerţ cu piese şi accesorii pentru autovehicule; - cod CAEN 5050 - comerţ cu amãnuntul al carburanţilor pentru autovehicule; - cod CAEN 5151 - comerţ cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi şi gazoşi şi al produselor derivate; - cod CAEN 5153 - comerţ cu ridicata al materialului lemnos şi de construcţii; - cod CAEN 5157 - comerţul cu ridicata al deşeurilor şi resturilor; - cod CAEN 5523 - alte mijloace de cazare; - cod CAEN 6023 - transporturi terestre de cãlãtori, ocazionale; - cod CAEN 6024 - transporturi rutiere de mãrfuri; - cod CAEN 6312 - depozitãri; - cod CAEN 6321 - alte activitãţi anexe transporturilor terestre; - cod CAEN 7012 - cumpãrarea şi vânzarea de bunuri imobiliare proprii; - cod CAEN 7020 - închirierea şi subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate; - cod CAEN 7121 - închirierea altor mijloace de transport terestru; - cod CAEN 7132 - închirierea maşinilor şi echipamentelor pentru construcţii, fãrã personal de deservire aferent; - cod CAEN 7134 - închirierea altor maşini şi echipamente n.c.a.; - cod CAEN 7230 - prelucrarea informaticã a datelor; - cod CAEN 7430 - activitãţi de testãri şi analize tehnice; - cod CAEN 8022 - învãţãmânt secundar teoretic, tehnic sau profesional." 5. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 5. - Potrivit obiectului sãu de activitate C.N.A.D.N.R. asigurã condiţii de siguranţã a circulaţiei pe autostrãzi şi drumuri naţionale deschise circulaţiei publice, exercitând atribuţiile care îi revin conform legii." 6. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 6. - (1) C.N.A.D.N.R. are dreptul sã utilizeze, în condiţiile legii, zona de siguranţã şi zona de protecţie a infrastructurii rutiere a autostrãzilor şi drumurilor naţionale, în scopul desfãşurãrii în bune condiţii a circulaţiei rutiere şi al prevenirii evenimentelor rutiere. (2) Terenurile aflate în zona de protecţie a autostrãzilor şi drumurilor naţionale pot fi ocupate temporar, cu înştiinţarea proprietarilor, de C.N.A.D.N.R. în scopul eliminãrii consecinţelor evenimentelor rutiere. C.N.A.D.N.R., în termen de maximum 15 zile de la ocuparea terenurilor, va dispune mãsurile legale pentru aducerea acestora la starea iniţialã. În cazul producerii de pagube materiale, C.N.A.D.N.R. va asigura ca proprietarii sã primeascã, în condiţiile legii, o justã despãgubire. (3) În vederea prevenirii şi combaterii fenomenului de înzãpezire, pe unele sectoare de autostrãzi şi drumuri naţionale C.N.A.D.N.R. poate ocupa temporar, cu materiale şi mijloace specifice, terenuri aflate în vecinãtatea acestora şi care nu se aflã în proprietatea sa; ocuparea temporarã se face cu titlu gratuit şi cu înştiinţarea prealabilã a proprietarilor. Eliberarea terenurilor ocupate temporar se va face de cãtre şi pe cheltuiala C.N.A.D.N.R. imediat ce dispar condiţiile favorizante apariţiei fenomenului de înzãpezire. În eventualitatea producerii unor pagube materiale datoritã utilizãrii terenurilor în scopul anterior menţionat, C.N.A.D.N.R. va oferi proprietarilor despãgubiri în condiţiile legii. (4) C.N.A.D.N.R. va acţiona, în condiţiile legii, pentru interzicerea şi eliminarea construcţiilor, instalaţiilor, panourilor publicitare şi a oricãror alte obiective amplasate ilegal în zona de siguranţã sau de protecţie a autostrãzilor şi drumurilor naţionale. Proprietarii acestora vor suporta integral cheltuielile generate de dezafectare, precum şi eventualele pagube produse, potrivit legii." 7. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 7. - Închiderea definitivã şi/sau temporarã a circulaţiei publice pe autostrãzi şi drumurile naţionale, pentru considerente tehnologice sau de siguranţã, precum şi pentru executarea de lucrãri ori instituirea de restricţii, se face în baza unui protocol încheiat între C.N.A.D.N.R. şi reprezentanţii poliţiei rutiere, în condiţiile legii." 8. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 8. - În cazul unor calamitãţi naturale, dezastre sau evenimente rutiere C.N.A.D.N.R. va acţiona în cel mai scurt timp pentru repunerea în funcţiune a infrastructurii rutiere a autostrãzilor şi drumurilor naţionale afectate." 9. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 9. - (1) C.N.A.D.N.R. este administratorul autostrãzilor şi drumurilor naţionale, în condiţiile contractului de concesiune prevãzut la art. 3, având drepturile, obligaţiile şi rãspunderile ce îi revin în aceastã calitate, potrivit reglementãrilor interne şi actelor juridice internaţionale la care România este parte. (2) C.N.A.D.N.R., corespunzãtor obiectului sãu de activitate, se substituie Regiei Autonome «Administraţia Naţionalã a Drumurilor din România» şi preia toate drepturile şi va fi ţinutã de toate obligaţiile legale şi contractuale decurgând din raporturile juridice ale acesteia cu terţii, inclusiv în litigiile aflate pe rol la instanţele arbitrale, judecãtoreşti sau cu atribuţii jurisdicţionale, din contractele şi acordurile interne şi internaţionale, precum şi din creditele contractate direct de stat şi subîmprumutate cãtre Regia Autonomã «Administraţia Naţionalã a Drumurilor din România» prin acorduri subsidiare." 10. La articolul 10, litera a) va avea urmãtorul cuprins: "a) sã asigure punerea în aplicare a obligaţiilor care îi revin din planul de mobilizare;" 11. La articolul 10, litera b) se abrogã. 12. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 11. - (1) Bugetul de venituri şi cheltuieli al C.N.A.D.N.R. cuprinde venituri proprii ale companiei, venituri din prestãri de servicii şi surse de reabilitare a drumurilor în conformitate cu contractul încheiat cu Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, alocaţii de la bugetul de stat, credite interne/externe, fonduri externe nerambursabile, alte surse legal constituite şi se aprobã de cãtre Guvern, la propunerea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu avizul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei şi al Ministerului Finanţelor Publice. (2) Veniturile C.N.A.D.N.R. se utilizeazã, potrivit legii, dupã cum urmeazã: a) veniturile proprii se utilizeazã, în principal, pentru proiectarea, repararea, administrarea, întreţinerea şi exploatarea infrastructurii rutiere, precum şi pentru rambursãri de credite, plãţi de dobânzi şi de comisioane; b) veniturile din prestãri de servicii cuvenite potrivit prevederilor contractului încheiat cu Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi sursele pentru reabilitarea drumurilor se utilizeazã pentru proiectarea, repararea, administrarea, exploatarea, reabilitarea, dezvoltarea, modernizarea, precum şi pentru construcţia de noi autostrãzi şi drumuri naţionale; c) fondurile externe nerambursabile se utilizeazã pentru reabilitarea, dezvoltarea, modernizarea şi construcţia de autostrãzi şi drumuri naţionale, în conformitate cu prevederile acordurilor de împrumut şi ale contractelor de finanţare; d) fondurile din credite interne şi externe se utilizeazã pentru proiectarea, repararea, întreţinerea, exploatarea, reabilitarea, dezvoltarea, modernizarea şi construcţia de autostrãzi şi drumuri naţionale; e) alocaţiile de la bugetul de stat se utilizeazã pentru reabilitarea autostrãzilor şi drumurilor naţionale, pentru dezvoltarea, modernizarea şi construcţia de autostrãzi şi drumuri naţionale, inclusiv pentru rambursãri de credite, de plãţi de dobânzi şi de comisioane." 13. Alineatele (1) şi (4) ale articolului 12 vor avea urmãtorul cuprins: "Art. 12. - (1) Crearea de noi bunuri proprietate publicã, precum şi dezvoltarea şi modernizarea celor existente, în scopul integrãrii autostrãzilor şi drumurilor naţionale din România în sistemul european de transport, se asigurã cu finanţare din venituri proprii, din surse pentru reabilitare, din fonduri externe nerambursabile, din credite interne şi externe şi, în completare, din alocaţii de la bugetul de stat şi din alte surse legal constituite, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului. ........................................................................................ (4) În cazurile în care interesele de stat impun executarea de cãtre C.N.A.D.N.R. de lucrãri sau prestarea de servicii speciale, sursele de finanţare aferente vor fi stabilite potrivit prevederilor legale." 14. Alineatele (1) şi (3) ale articolului 14 vor avea urmãtorul cuprins: "Art. 14. - (1) La înfiinţare, personalul Regiei Autonome «Administraţia Naţionalã a Drumurilor din România» va fi preluat de C.N.A.D.N.R., în condiţiile legii. ...................................................................................... (3) Drepturile de salarizare şi celelalte drepturi de personal, condiţiile de muncã, obligaţiile generale şi specifice, timpul de muncã şi de odihnã, programele de perfecţionare profesionalã a salariaţilor şi alte condiţii în care se desfãşoarã procesul muncii se stabilesc prin contractul colectiv de muncã la nivel de unitate, încheiat în condiţiile legii, în termen de cel mult 180 de zile de la data înmatriculãrii C.N.A.D.N.R. în registrul comerţului." 15. Dupã articolul 17 se introduce un articol nou, articolul 17^1, cu urmãtorul cuprins: "Art. 17^1 . - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã." 16. Dupã articolul 18 se introduce articolul 19 cu urmãtorul cuprins: "Art. 19. - La data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe de urgenţã, <>Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 237 din 29 iunie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se completeazã dupã cum urmeazã: - Dupã alineatul (4) al articolului 2 se introduce un alineat nou, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins: (5) Fac parte din elementele infrastructurii autostrãzilor şi drumurilor naţionale aparţinând domeniului public al statului: 1. suprastructura şi infrastructura drumului, situate în cadrul amprizei, şi terenul aferent; 2. podurile, tunelurile, viaductele, pasajele denivelate şi alte lucrãri de artã, cu terenul aferent; 3. locurile de parcare, oprire şi staţionare, precum şi terenurile aferente care aparţin domeniului public al statului; 4. lucrãrile de consolidare, de protecţie şi de apãrare şi terenul aferent; 5. plantaţiile rutiere şi terenul aferent; 6. suprafeţele de teren situate de o parte şi de cealaltã a drumului, care formeazã zonele de siguranţã, în limitele prevãzute de prezenta ordonanţã." 17. La anexa nr. 1, alineatul (2) al articolului 3 se abrogã. 18. La anexa nr. 1, alineatele (3) şi (4) ale articolului 3 vor avea urmãtorul cuprins: "(3) C.N.A.D.N.R. poate înfiinţa filiale, sucursale, reprezentanţe, agenţii şi alte asemenea subunitãţi în ţarã şi în strãinãtate, potrivit legii. (4) Filiale ale C.N.A.D.N.R. pot fi înfiinţate, potrivit legii şi statutului, la propunerea adunãrii generale extraordinare a acţionarilor, iar actele constitutive ale unitãţilor menţionate la alin. (3) se adoptã prin hotãrâri ale acesteia, în condiţiile legii." 19. La anexa nr. 1, articolul 5 va avea urmãtorul cuprins: "ARTICOLUL 5 Scopul Scopul C.N.A.D.N.R. îl constituie gestionarea, dezvoltarea, administrarea şi exploatarea pe principii comerciale a elementelor infrastructurii rutiere de autostrãzi şi drumuri naţionale, pentru desfãşurarea traficului rutier în condiţii de siguranţã a circulaţiei, de fluenţã şi continuitate." 20. La anexa nr. 1, alineatele (1) şi (3) ale articolului 6 vor avea urmãtorul cuprins: "(1) C.N.A.D.N.R. desfãşoarã activitãţi de interes public naţional şi are, în principal, ca obiect de activitate: a) proiectarea, construirea, modernizarea, repararea, administrarea, întreţinerea şi exploatarea autostrãzilor şi drumurilor naţionale; b) implementarea programelor de dezvoltare unitarã a reţelei de drumuri publice în concordanţã cu strategia Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu cerinţele economiei naţionale şi cu cele de apãrare; c) încasarea în punctele de frontierã şi în alte puncte, stabilite conform legii, a obligaţiilor datorate de cãtre utilizatori pentru folosirea autostrãzilor şi drumurilor naţionale; d) emiterea de acorduri de amplasare, în zona autostrãzilor şi drumurilor naţionale, pentru construcţii, panouri publicitare, instalaţii şi alte obiective similare; e) emiterea de autorizaţii speciale de transport intern; f) încasarea şi controlul tarifelor de utilizare a autostrãzilor şi drumurilor naţionale; g) activitãţi comerciale industriale şi alte activitãţi necesare îndeplinirii obiectului sãu de activitate. .......................................................................................... (3) În scopul realizãrii obiectului sãu de activitate C.N.A.D.N.R. desfãşoarã urmãtoarele activitãţi: 1. elaboreazã studii, prognoze şi proiecte de strategii pentru dezvoltarea şi sistematizarea reţelei de drumuri publice, le supune spre aprobare Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi urmãreşte realizarea acestora în limitele de competenţã acordate potrivit legii; 2. elaboreazã programe şi strategia de modernizare şi dezvoltare a reţelei de autostrãzi şi drumuri naţionale, ţinând seama de programele şi strategiile de modernizare şi dezvoltare a reţelei de drumuri judeţene şi comunale, şi le supune spre aprobare potrivit legii; 3. analizeazã şi face propuneri, în condiţiile legii, cu privire la construirea de drumuri noi, desfiinţarea de drumuri, precum şi clasarea şi declasarea acestora; 4. colaboreazã cu organe ale administraţiei publice locale în scopul dezvoltãrii unitare a întregii reţele de drumuri, potrivit nevoilor economiei naţionale; 5. întocmeşte programe anuale şi de perspectivã a drumurilor naţionale, judeţene şi comunale, a podurilor şi autostrãzilor şi le supune spre aprobare Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului; 6. asigurã urmãrirea şi coordonarea lucrãrilor de întreţinere, reparare, reabilitare, modernizare şi construcţie a drumurilor naţionale, precum şi executarea şi recepţia pe teren a lucrãrilor respective; 7. elaboreazã norme de consum şi norme de stoc pentru materialele specifice sectorului de drumuri; 8. urmãreşte avizarea şi aprobarea documentaţiilor tehnice, a exproprierilor, contractarea şi finanţarea lucrãrilor de investiţii şi reparaţii de autostrãzi şi drumuri naţionale; 9. propune norme tehnice şi tehnologii specifice privind construcţia, modernizarea, întreţinerea şi exploatarea drumurilor publice; 10. emite acorduri şi autorizaţii pentru construcţii, panouri publicitare, instalaţii şi alte obiective similare care se executã în zona autostrãzilor şi drumurilor naţionale, în condiţiile legii; 11. iniţiazã acţiuni de cooperare tehnico-ştiinţificã cu firme strãine; 12. participã, în baza mandatului aprobat de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, la consfãtuiri şi acţiuni pe plan internaţional în organismele la care este afiliatã şi la alte manifestãri internaţionale organizate pe teme de autostrãzi şi drumuri naţionale; 13. trateazã probleme de colaborare tehnico-ştiinţificã în domeniul drumurilor pe linie internaţionalã şi coordoneazã realizarea sarcinilor ce îi revin din înţelegerile, convenţiile şi acordurile internaţionale; 14. organizeazã proceduri de achiziţie pentru contractarea lucrãrilor, serviciilor şi a produselor necesare în domeniul sãu de activitate, conform legii; 15. elaboreazã documentaţii pentru execuţia de lucrãri şi pentru exploatarea autostrãzilor; 16. coordoneazã şi îndrumã din punct de vedere metodologic reţeaua de laboratoare din unitãţile proprii pentru realizarea controlului tehnic de calitate a produselor şi a lucrãrilor de întreţinere şi reparare a drumurilor publice, precum şi a tuturor activitãţilor pe care le desfãşoarã; 17. elaboreazã proiectele, programele anuale şi de perspectivã pentru cercetarea ştiinţificã în sectorul de drumuri publice; 18. elaboreazã propuneri cu privire la problemele de standardizare, specifice obiectului de activitate; 19. asigurã organizarea intervenţiilor necesare în scopul eliminãrii operative a avariilor, restricţiilor sau a altor situaţii provocate de calamitãţi pe autostrãzi şi drumurile naţionale; 20. organizeazã, îndrumã şi controleazã aplicarea semnalizãrii rutiere pe autostrãzi şi drumurile naţionale, în conformitate cu normele în vigoare şi cu convenţiile internaţionale, şi colaboreazã cu organele de specialitate ale Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru asigurarea siguranţei circulaţiei pe drumurile publice; 21. organizeazã, într-o concepţie unitarã, reţeaua de contoare pentru înregistrarea traficului rutier al autovehiculelor şi asigurã prelucrarea datelor; 22. executã expertize tehnice, testãri, mãsurãtori şi acordã consultanţã în domeniile specifice obiectului sãu de activitate; 23. participã la capitalul social al altor societãţi comerciale şi decide, în condiţiile legii, asocierea cu persoane juridice române sau strãine; 24. negociazã şi contracteazã credite cu bãnci şi cu alte instituţii financiare, în condiţiile legii; 25. desfãşoarã activitãţi de editare, tipãrire, difuzare şi publicitate, potrivit legii; 26. negociazã şi încheie contracte pentru achiziţii publice de investiţii, bunuri, lucrãri şi servicii, precum şi pentru valorificarea de active şi bunuri, în condiţiile legii; 27. desfãşoarã şi alte activitãţi pentru realizarea scopului şi obiectului sãu de activitate." 21. La anexa nr. 1, articolul 7 va avea urmãtorul cuprins: "ARTICOLUL 7 Proprietatea publicã C.N.A.D.N.R. deţine în concesiune elementele infrastructurii autostrãzilor şi drumurilor naţionale, pe care le administreazã, exploateazã, întreţine şi reparã în vederea realizãrii scopului şi obiectului sãu de activitate şi potrivit prevederilor contractului de concesiune încheiat cu Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului." 22. La anexa nr. 1, articolul 8 va avea urmãtorul cuprins: "ARTICOLUL 8 Capitalul social (1) Capitalul social iniţial al C.N.A.D.N.R. este de 163.702.200.000 lei şi se constituie prin preluarea patrimoniului Regiei Autonome «Administraţia Naţionalã a Drumurilor din România», în baza situaţiei financiare anuale şi a patrimoniului, întocmite la data de 31 decembrie 2002. (2) Capitalul social iniţial va fi modificat, în condiţiile legii, în baza protocolului de predare-preluare. (3) Capitalul social iniţial este împãrţit în 1.637.022 acţiuni nominative, fiecare acţiune având valoarea nominalã de 100.000 lei. (4) Capitalul social iniţial este în întregime subscris şi integral vãrsat de statul român, în calitate de acţionar unic, la data constituirii C.N.A.D.N.R. (5) Acţiunile C.N.A.D.N.R. sunt deţinute iniţial şi în totalitate de statul român, care îşi exercitã drepturile şi obligaţiile prin Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului. (6) C.N.A.D.N.R. poate fi privatizatã în condiţiile legii, statul având opţiunea de a pãstra pachetul majoritar de acţiuni. Privatizarea pachetului majoritar de acţiuni se face prin lege specialã." 23. La anexa nr. 1, literele c), h) şi i) ale alineatului (5) al articolului 14 vor avea urmãtorul cuprins: "c) aprobã înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale, agenţii şi de alte subunitãţi fãrã personalitate juridicã; ......................................................................................... h) aprobã înfiinţarea sau desfiinţarea de filiale; i) aprobã proiectul contractului de concesiune a reţelei de drumuri ce urmeazã a fi încheiat cu Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, precum şi modificãri ale acestuia;" 24. La anexa nr. 1, litera j) a alineatului (5) al articolului 14 se abrogã. 25. La anexa nr. 1, alineatul (1) al articolului 15 va avea urmãtorul cuprins: "(1) Adunarea generalã extraordinarã a acţionarilor se convoacã ori de câte ori va fi nevoie de cãtre preşedintele consiliului de administraţie sau de cãtre cel desemnat sã îl înlocuiascã, precum şi la cererea acţionarilor care deţin cel puţin o treime din participarea la capitalul social sau la cererea cenzorilor." 26. La anexa nr. 1, alineatul (3) al articolului 15 se abrogã. 27. La anexa nr. 1, litera f) a articolului 19 va avea urmãtorul cuprins: "f) hotãrãşte cu privire la închirierea bunurilor proprietate privatã a C.N.A.D.N.R., în condiţiile legii;" 28. La anexa nr. 1, litera e) a alineatului (1) al articolului 20 va avea urmãtorul cuprins: "e) încheie acte juridice în numele şi pe seama C.N.A.D.N.R., potrivit competenţelor;" 29. La anexa nr. 1, alineatul (1) al articolului 30 se abrogã. 30. La anexa nr. 1, alineatul (1) al articolului 32 va avea urmãtorul cuprins: "(1) În caz de dizolvare, C.N.A.D.N.R. va fi lichidatã conform prevederilor legale." 31. Anexa nr. 2 va avea urmãtorul cuprins: "ANEXA Nr. 2 ELEMENTELE infrastructurii autostrãzilor şi drumurilor naţionale Reţeaua de autostrãzi şi drumuri naţionale prevãzutã în anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 540/2000 privind aprobarea încadrãrii în categorii funcţionale a drumurilor publice şi a drumurilor de utilitate privatã deschise circulaţiei publice, cu modificãrile ulterioare, cuprinde urmãtoarele elemente: 1. suprastructura şi infrastructura drumului, situate în cadrul amprizei, şi terenul aferent; 2. podurile, tunelurile, viaductele, pasajele denivelate şi alte lucrãri de artã, cu terenul aferent; 3. locurile de parcare, oprire şi staţionare, precum şi terenurile aferente care aparţin domeniului public; 4. lucrãrile de consolidare, de protecţie şi de apãrare şi terenurile aferente; 5. plantaţiile rutiere şi terenul aferent; 6. suprafeţele de teren situate de o parte şi de cealaltã a drumului, care formeazã zonele de siguranţã, în limitele prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare." <>Art. II. - Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 84/2003 , cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.
Aceastã lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 3 februarie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.
PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR VALER DORNEANU
Aceastã lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 4 martie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.
PREŞEDINTELE SENATULUI NICOLAE VĂCĂROIU
Bucureşti, 17 martie 2004. Nr. 47.
--------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email