Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 468 din 9 iulie 2002  pentru aprobarea   Ordonantei Guvernului nr. 20/2002 privind achizitiile publice prin licitatii electronice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 468 din 9 iulie 2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 20/2002 privind achizitiile publice prin licitatii electronice

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 551 din 29 iulie 2002

Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Se aproba <>Ordonanta Guvernului nr. 20 din 24 ianuarie 2002 privind achiziţiile publice prin licitaţii electronice, adoptatã în temeiul <>art. 1 pct. II.4 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 86 din 1 februarie 2002, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Prezenta ordonanta are drept scop stabilirea principiilor, a cadrului general şi a condiţiilor de utilizare a procedurii electronice pentru atribuirea contractelor de achiziţie publica, precum şi a regulilor generale de asigurare prin utilizarea mijloacelor electronice a unei mai mari transparente în domeniul achiziţiilor publice."
2. Dupã articolul 1 se introduce articolul 1^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 1^1. - Prezenta ordonanta se completeazã cu dispoziţiile legale privind achiziţiile publice şi cu cele privind încheierea, validitatea şi efectele actelor juridice."
3. La articolul 2, partea introductivã şi litera a) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Principiile care stau la baza atribuirii contractelor de achiziţie publica în procedura electronica sunt:
a) libera concurenta, respectiv asigurarea condiţiilor pentru ca orice furnizor de produse, executant de lucrãri sau prestator de servicii, roman sau strãin, sa aibã dreptul de a deveni, în condiţiile legii, contractant;"
4. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - În sensul prezentei ordonanţe, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) sistemul electronic de achiziţii publice - sistemul informatic de utilitate publica, accesibil prin Internet la o adresa dedicata, utilizat în scopul efectuãrii de achiziţii publice prin mijloace electronice, sistem denumit în continuare sistem electronic;
b) procedura electronica - utilizarea, în tot sau în parte, a facilitãţilor tehnice oferite de sistemul electronic de achiziţii publice în cadrul atribuirii unui contract de achiziţie publica;
c) operatorul sistemului electronic - persoana juridicã de drept public care, în condiţiile stabilite de autoritatea contractantã şi în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, asigura atribuirea contractelor de achiziţie publica prin procedura electronica, stabilind în acest sens cadrul procedural de operare specific."
5. Articolul 4 se abroga.
6. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Prin hotãrâre a Guvernului se stabilesc autoritãţile contractante care au obligaţia de a aplica prevederile prezentei ordonanţe, produsele, serviciile şi lucrãrile care urmeazã sa fie achiziţionate prin licitaţie electronica, precum şi pragurile valorice pana la care se aplica prezenta ordonanta."
7. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Autoritatea contractantã care aplica procedura licitaţiei electronice în cazul atribuirii unui anumit contract de achiziţie publica are obligaţia sa indice acest lucru în anunţul de participare, inclusiv în sistemul electronic, precum şi fazele procedurii care nu se vor desfasura prin mijloace electronice, dacã este cazul."
8. Articolul 7 se abroga.
9. Titlul capitolului II va avea urmãtorul cuprins:
"Condiţii de înregistrare în sistemul electronic"
10. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Orice furnizor, executant sau prestator poate sa urmeze procedura de atribuire prin licitaţie electronica, denumita în continuare procedura de licitaţie electronica, numai dupã înregistrarea sa în sistemul electronic.
(2) Orice furnizor, executant sau prestator are dreptul sa solicite înregistrarea în sistemul electronic.
(3) Toate autoritãţile contractante stabilite potrivit art. 5 au obligaţia sa se înregistreze în sistemul electronic."
11. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Condiţiile şi procedura înregistrãrii se stabilesc de operatorul sistemului electronic.
(2) Înregistrarea în sistemul electronic ca furnizor, executant sau prestator va fi refuzatã, iar dacã a fost deja acordatã, poate fi suspendatã sau revocatã, în cazul în care solicitantul:
a) este în stare de faliment ori lichidare, afacerile îi sunt administrate de un judecãtor-sindic sau activitãţile sale comerciale sunt suspendate ori este într-o situaţie similarã cu cele anterioare, reglementatã prin lege;
b) incalca normele şi procedurile de securitate ale sistemului electronic, stabilite de operatorul acestuia.
(3) În situaţia prevãzutã la alin. (2) lit. a), ulterior momentului înregistrãrii ca furnizor, executant sau prestator, persoana fizica în cauza, respectiv reprezentantul legal al persoanei juridice, are obligaţia sa notifice operatorului sistemului electronic acest lucru, în termen de doua zile lucrãtoare de la luarea la cunostinta.
(4) Acolo unde este posibil, documentele de înregistrare pot fi prezentate şi în forma electronica, semnate cu semnatura electronica extinsã a emitentului, bazatã pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat.
(5) În situaţia prevãzutã la alin. (4) operatorul sistemului electronic va trimite solicitantului o confirmare de primire în forma electronica, semnatã cu semnatura electronica extinsã a operatorului sistemului electronic, bazatã pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat."
12. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Operatorul sistemului electronic are obligaţia de a cere tuturor furnizorilor, executantilor sau prestatorilor care solicita înregistrarea în sistemul electronic sa prezinte documente edificatoare care sa dovedeascã o forma de înregistrare ca persoana juridicã sau de înregistrare/atestare ori apartenenţa din punct de vedere profesional, în conformitate cu prevederile legale din România sau din ţara în care este stabilit, dupã caz.
(2) Orice furnizor, executant sau prestator înregistrat în sistemul electronic are obligaţia sa comunice operatorului sistemului electronic, în termen de 3 zile, orice modificare a documentelor prevãzute la alin. (1)."
13. La articolul 11, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) La înregistrarea în sistemul electronic orice utilizator trebuie sa plãteascã un tarif de înregistrare, al cãrui cuantum este stabilit de operatorul sistemului electronic."
14. Articolul 12 se abroga.
15. Titlul secţiunii 1 a capitolului III va avea urmãtorul cuprins:
"Dispoziţii comune"
16. La articolul 15, alineatele (1)-(4) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Autoritãţile contractante, stabilite potrivit art. 5, au obligaţia de a face cunoscutã prin mijloace electronice intenţia de a efectua achiziţii publice prin publicarea în sistemul electronic a anunţului de intenţie.
(2) Anunţul de intenţie va fi publicat în cel mult 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a legii bugetului de stat sau de la obţinerea unei surse de finanţare extrabugetare. Anunţul de intenţie cuprinde cel puţin contractele de achiziţie publica previzionate sa fie atribuite pana la sfârşitul anului bugetar, a cãror valoare estimatã, fãrã T.V.A., este egala sau mai mare decât echivalentul în lei a 100.000 euro. Pentru contractele a cãror valoare estimatã, fãrã T.V.A., este mai mica decât echivalentul în lei a 100.000 euro, publicarea anunţului de intenţie este opţionalã.
(3) Anunţul de intenţie se va publica în mod separat pentru produse, lucrãri şi servicii.
(4) Publicarea anunţului prevãzut la alin. (2) nu creeazã autoritãţii contractante obligaţia de a efectua respectiva achiziţie publica."
17. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - În scopul asigurãrii unei transparente maxime orice autoritate contractantã are obligaţia sa publice în sistemul electronic un anunţ de participare în toate cazurile în care aplica procedura licitaţiei electronice, în condiţiile prevãzute de prezenta ordonanta."
18. La articolul 18 alineatul (1), punctele 8, 9, 11 şi 16 vor avea urmãtorul cuprins:
"8. garanţiile de participare cerute;
9. modalitãţile principale de finanţare şi de plata sau referirile la prevederile care le reglementeazã;
..............................................................
11. informaţiile privind condiţiile de eligibilitate, precum şi cerinţele minime cu privire la capacitatea tehnica şi la cea economico-financiarã pe care trebuie sa le îndeplineascã ofertantul;
...............................................................
16. numãrul anunţului de intenţie şi data publicãrii în sistemul electronic sau menţionarea inexistentei unui astfel de anunţ."
19. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - (1) Orice furnizor, executant sau prestator care doreşte sa urmeze procedura de licitaţie electronica pentru atribuirea unui anumit contract de achiziţie publica trebuie sa se înscrie în conformitate cu regulile stabilite de operatorul sistemului electronic.
(2) În momentul înscrierii fiecare solicitant va primi descrierea detaliatã a procedurii de comunicare şi a procedurii de generare electronica a documentelor care se utilizeazã pe parcursul licitaţiei electronice, respectarea acestor proceduri fiind obligatorie."
20. La articolul 21, alineatele (2) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Între data publicãrii anunţului de participare în sistemul electronic şi data limita de primire a documentelor de calificare trebuie sa existe o perioada de minimum 30 de zile.
(3) Autoritatea contractantã are dreptul sa reducã numãrul de zile prevãzut la alin. (2), dar nu la mai puţin de 10 zile şi numai în situaţia în care respectarea numãrului de zile prevãzut la alineatul respectiv ar cauza prejudicii autoritãţii contractante. În acest caz autoritatea contractantã are obligaţia de a include în anunţul de participare motivele pentru care recurge la aceasta reducere."
21. La articolul 23, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cazul în care preselecţia nu se poate realiza prin utilizarea unei proceduri automate, comisia de evaluare a autoritãţii contractante are obligaţia sa transmitã rezultatul preselecţiei în maximum 24 de ore de la luarea hotãrârii."
22. Articolul 24 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - Fiecãrui solicitant i se va pune la dispoziţie, prin intermediul sistemului electronic, atât rezultatul preselecţiei, cat şi, dacã este cazul, motivatia respingerii sale."
23. Titlul secţiunii a 5-a a capitolului III va avea urmãtorul cuprins:
"Comunicarea documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea ofertei"
24. La articolul 25, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - (1) Documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei trebuie sa conţinã criteriul de atribuire a contractului de achiziţie publica şi, unde este cazul, algoritmul detaliat de calcul ce va fi aplicat pentru determinarea punctajului."
25. La articolul 26, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei trebuie sa conţinã cuantumul garanţiei de participare şi perioada de valabilitate a acesteia."
26. La articolul 27, partea introductivã şi litera c) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - Autoritatea contractantã va vira garanţia de participare în bugetul propriu, ofertantul pierzand suma constituitã drept garanţie atunci când se afla, din culpa, în oricare dintre urmãtoarele situaţii:
..............................................................
c) oferta sa fiind stabilitã câştigãtoare, refuza sa încheie contractul de achiziţie publica în perioada de valabilitate a ofertei."
27. La articolul 28, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 28. - (1) Garanţia de buna execuţie a contractului de achiziţie publica se constituie de cãtre contractant în scopul asigurãrii autoritãţii contractante de îndeplinirea, din punct de vedere cantitativ, calitativ şi în termen, a contractului."
28. Articolul 29 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 29. - (1) Între data publicãrii în sistemul electronic a documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea ofertei şi data limita pentru depunerea ofertelor trebuie sa existe o perioada de minimum 45 de zile.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul în care autoritatea contractantã a publicat în anul respectiv un anunţ de intenţie referitor la contractul de achiziţie publica ce urmeazã sa fie atribuit, aceasta are dreptul de a reduce perioada fixatã pentru depunerea ofertelor pana la 26 de zile, începând de la data publicãrii în sistemul electronic a documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea ofertei.
(3) Prevederile alin. (2) sunt aplicabile numai în cazul în care anunţul de intenţie a fost publicat cu cel puţin 52 de zile înainte de data publicãrii anunţului de participare.
(4) În cazul în care respectarea intervalului de timp prevãzut la alin. (1) ar cauza prejudicii autoritãţii contractante, aceasta are dreptul sa reducã perioada, dar nu la mai puţin de 10 zile."
29. Articolul 30 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - În cazul în care obiectul contractului de achiziţie publica include şi furnizarea de produse, oferta de preţ depusa de fiecare furnizor trebuie sa conţinã în mod obligatoriu şi costul transportului produselor la locul de livrare indicat de autoritatea contractantã în anunţul de participare, precum şi orice alte cheltuieli şi taxe aplicabile."
30. Articolul 31 se abroga.
31. La articolul 32, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Autoritatea contractantã are obligaţia de a pune la dispoziţie tuturor solicitanţilor, prin publicarea în sistemul electronic, rãspunsurile la clarificãri, cu cel puţin 6 zile înainte de data limita de primire a ofertelor."
32. Articolele 33 şi 34 se abroga.
33. Articolul 35 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 35. - (1) Stabilirea ofertei celei mai avantajoase se face prin utilizarea facilitãţilor sistemelor electronice de clasificare a ofertelor, conform procedurii stabilite de operatorul sistemului electronic.
(2) Evaluarea ofertelor trebuie sa se facã, ori de câte ori acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic, prin utilizarea unei proceduri automate de aplicare a algoritmului de calcul prevãzut în documentaţia de prezentare şi elaborare a ofertei.
(3) În cazul în care evaluarea nu se poate realiza, în tot sau în parte, prin utilizarea unei proceduri automate, comisia de evaluare a autoritãţii contractante are obligaţia sa transmitã rezultatul evaluãrii în maximum 24 de ore de la luarea hotãrârii."
34. Articolul 36 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 36. - (1) Autoritatea contractantã are dreptul sa recurgã la o procedura de ofertare deschisã.
(2) Procedura de ofertare deschisã presupune ca, pentru unul dintre criteriile de evaluare cuantificabile electronic, fiecare ofertant are posibilitatea sa prezinte, în interiorul unui interval de timp bine precizat, mai multe oferte consecutive a cãror valoare sa fie accesibila tuturor celorlalţi ofertanţi, fãrã a fi accesibila şi identitatea titularului fiecãrei oferte.
(3) Regulile standard de aplicare a procedurii prevãzute la alin. (1) se stabilesc de operatorul sistemului electronic, astfel încât sa se asigure, pe tot parcursul procedurii, confidenţialitatea în ceea ce priveşte identitatea fiecãrui ofertant, inclusiv în raport cu autoritatea contractantã.
(4) Descrierea detaliatã a procedurii trebuie prevãzutã în documentaţia de elaborare şi prezentare a ofertei.
(5) Pentru fiecare participant plasarea unei noi oferte atrage neluarea în considerare a ofertei anterioare.
(6) La sfârşitul intervalului de timp prevãzut la alin. (2) operatorul sistemului electronic selecteaza oferta cea mai avantajoasã dintre cele existente, o comunica autoritãţii contractante care o declara câştigãtoare, identitatea titularului ofertei câştigãtoare devenind accesibila celorlalţi ofertanţi prin intermediul operatorului sistemului electronic."
35. Articolul 37 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 37. - (1) Comunicarea rezultatului privind stabilirea ofertei câştigãtoare se transmite în termen de 5 zile prin utilizarea procedurii de comunicare stabilite de operatorul sistemului electronic.
(2) În cazurile prevãzute la art. 21 alin. (3) şi la art. 29 alin. (4) termenul prevãzut la alin. (1) este de 24 de ore."
36. La articolul 38, alineatele (2) şi (4) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Autoritatea contractantã are obligaţia de a verifica, înainte de încheierea contractului de achiziţie publica, documentele de calificare ale ofertantului a cãrui oferta a fost stabilitã ca fiind câştigãtoare.
...............................................................
(4) Autoritatea contractantã are obligaţia de a încheia contractul de achiziţie publica numai dupã 5 zile de la data transmiterii comunicãrii privind rezultatul stabilirii ofertei câştigãtoare, cu respectarea prevederilor alin. (3)."
37. Articolul 39 se abroga.
38. Articolul 40 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 40. - (1) În cazul în care contractul se semneazã electronic de cãtre pãrţi, o copie de pe acesta va fi stocata de operatorul sistemului electronic în vederea asigurãrii mijloacelor de proba corespunzãtoare.
(2) În situaţia în care autoritatea contractantã stabileşte în documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei obligativitatea încheierii contractului altfel decât prin procedura electronica, atunci contractul semnat electronic de cãtre pãrţi are natura juridicã a antecontractului."
39. Dupã articolul 40 se introduce articolul 40^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 40^1. - În cazul în care autoritatea contractantã nu ajunge sa încheie contractul de achiziţie publica cu ofertantul a cãrui oferta a fost stabilitã ca fiind câştigãtoare, atunci aceasta are dreptul:
a) de a invita ofertanţii, în ordinea descrescãtoare a clasamentului, în vederea încheierii contractului; sau
b) de a anula aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publica."
40. Articolele 41 şi 42 se abroga.
41. Articolul 43 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 43. - Autoritatea contractantã are obligaţia de a transmite spre publicare operatorului sistemului electronic un anunţ de atribuire a contractului de achiziţie publica, nu mai târziu de 30 de zile de la data încheierii contractului de achiziţie publica."
42. Articolul 44 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 44. - Operatorul sistemului electronic are obligaţia sa stabileascã acele proceduri şi norme de securitate care asigura un grad ridicat de confidenţialitate, fiabilitate şi siguranta a operaţiunilor desfãşurate în cadrul sistemului electronic, în scopul bunei desfasurari a procedurilor de licitaţie electronica."
43. Articolul 45 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 45. - Orice comunicare, solicitare, informare, notificare şi altele asemenea prevãzute de lege trebuie sa se transmitã în forma electronica, în conformitate cu procedura stabilitã de operatorul sistemului electronic, sub sancţiunea neluãrii lor în considerare."
44. La articolul 46, alineatele (1), (3) şi (5) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 46. - (1) Toate documentele transmise în cadrul procedurii de licitaţie electronica trebuie sa fie prezentate în forma electronica şi semnate electronic, sub sancţiunea neluãrii lor în considerare.
...............................................................
(3) Orice document în forma electronica trebuie înregistrat în momentul transmiterii şi al primirii.
...............................................................
(5) Ori de câte ori procedura licitaţiei electronice permite, ofertanţii pot transmite oferta în format electronic criptat, având obligaţia ca la momentul deschiderii ofertei aceasta sa devinã accesibila."
45. La articolul 47, alineatele (1), (2) şi (4) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 47. - (1) Dacã specificaţiile autoritãţii contractante prevãd obligativitatea prezentãrii unor documente în original sau în copie legalizatã, aceasta obligaţie se considera îndeplinitã prin prezentarea unei copii în forma electronica de pe acestea, copie semnatã electronic de cãtre un notar public înregistrat în sistemul electronic.
(2) Eliberarea unei copii în forma electronica de pe un înscris, în vederea aplicãrii procedurii de licitaţie electronica, este consideratã act notarial şi este asimilatã, din punctul de vedere al regimului juridic aplicabil, inclusiv în ceea ce priveşte nivelul onorariilor minimale, cu legalizarea copiilor de pe înscrisuri, prevãzutã la <>art. 93 din Legea notarilor publici şi a activitãţii notariale nr. 36/1995 , cu modificãrile ulterioare.
...............................................................
(4) Condiţiile şi procedura înregistrãrii notarilor publici în sistemul electronic, precum şi tariful de înregistrare corespunzãtor datorat se stabilesc de cãtre operatorul sistemului electronic."
46. Dupã articolul 47 se introduce articolul 47^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 47^1. - Semnatura electronica extinsã, bazatã pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat, precum şi orice forma de autentificare electronica, recunoscuta în conformitate cu legislaţia în vigoare, sunt acceptate în sistemul electronic."
47. Articolul 48 se abroga.
48. La articolul 49, alineatele (1) şi (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 49. - (1) Operatorul sistemului electronic are obligaţia de a publica anunţurile prevãzute la art. 15, 16 şi 43, în termen de cel mult 24 de ore de la data înregistrãrii electronice a acestora.
(2) Procedura înregistrãrii electronice a anunţurilor prevãzute la art. 15, 16 şi 43, structura acestor anunţuri, precum şi a invitatiei de participare se stabilesc de cãtre operatorul sistemului electronic."
49. Articolul 50 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 50. - (1) Autoritatea contractantã care a încheiat un contract de achiziţie publica în urma aplicãrii procedurii de licitaţie electronica are obligaţia sa plãteascã operatorului sistemului electronic tariful de utilizare, calculat în cota procentualã din valoarea contracului.
(2) Cuantumul tarifului de utilizare se stabileşte prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei şi a Ministerului Finanţelor Publice, în cota procentualã în limita a 0,5%.
(3) Fiecare furnizor, executant sau prestator care participa la o procedura de licitaţie electronica are obligaţia sa plãteascã operatorului sistemului electronic tariful de participare.
(4) Cuantumul tarifului de participare se stabileşte prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei şi a Ministerului Finanţelor Publice.
(5) Tariful de utilizare şi tariful de participare se fac venit la bugetul operatorului sistemului electronic."
50. Articolul 51 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 51. - Operatorul sistemului electronic are obligaţia de a implementa un sistem statistic privind utilizatorii sistemului electronic şi modul de derulare a licitaţiilor electronice."
51. Titlul secţiunii a 10-a a capitolului III va avea urmãtorul cuprins:
"Dosarul achiziţiei publice desfãşurate prin procedura de licitaţie electronica"
52. Articolul 53 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 53. - (1) În scopul asigurãrii mijloacelor de proba corespunzãtoare operatorul sistemului electronic are obligaţia de a întocmi, în forma electronica, dosarul achiziţiei publice desfãşurate prin procedura de licitaţie electronica.
(2) Informaţiile şi documentele în forma electronica ce trebuie sa fie incluse în dosarul achiziţiei publice prevãzut la alin. (1) se stabilesc de cãtre operatorul sistemului electronic, care are obligaţia sa stocheze în condiţii de securitate evidentele necesare pentru fiecare faza desfasurata on-line a procedurii licitaţiei electronice."
53. Articolul 54 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 54. - Dosarul achiziţiei publice desfãşurate prin procedura de licitaţie electronica se pãstreazã de cãtre operatorul sistemului electronic atât timp cat contractul de achiziţie publica produce efecte juridice, dar nu mai puţin de 5 ani de la data finalizarii contractului respectiv."
54. Articolul 55 se abroga.
55. Titlul capitolului IV va avea urmãtorul cuprins:
"Anularea licitaţiei în cazul utilizãrii procedurii electronice"
56. Articolul 56 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 56. - Autoritatea contractantã are dreptul de a anula licitaţia în cazul utilizãrii procedurii electronice pentru atribuirea contractului de achiziţie publica în condiţiile prevãzute la <>cap. VI secţiunea a 7-a din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 *) privind achiziţiile publice."



────────────
*) <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 241 din 11 mai 2001 şi a fost aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 212/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 331 din 17 mai 2002.


57. Articolele 57 şi 58 se abroga.
58. Articolul 59 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 59. - Orice persoana fizica sau juridicã ce are un interes legitim în legatura cu un anumit contract de achiziţie publica şi care suferã, risca sa sufere sau a suferit un prejudiciu ca o consecinta directa a încãlcãrii dispoziţiilor prezentei ordonanţe are dreptul de a ataca actul sau decizia nelegalã în orice faza procedurala a licitaţiei, în condiţiile <>art. 80-97 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 ."
59. Articolul 60 se abroga.
60. Articolul 61 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 61. - Înştiinţarea şi comunicarea prevãzute la <>art. 86 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 se pot face de cãtre autoritatea contractantã şi prin mijloace electronice."
61. Articolul 62 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 62. - (1) De îndatã ce primeşte o contestaţie sau o notificare privind introducerea unei acţiuni în justiţie autoritatea contractantã are obligaţia sa înştiinţeze despre acesta operatorul sistemului electronic, anexând copie electronica de pe contestaţia/notificarea primitã.
(2) Autoritatea contractantã are obligaţia de a comunica prin mijloace electronice operatorului sistemului electronic toate actele şi deciziile ulterioare referitoare la contestaţia/acţiunea în justiţie în cauza, în termen de doua zile de la producerea/primirea lor."
62. Dupã articolul 62 se introduce articolul 62^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 62^1. - (1) Atunci când primeşte o contestaţie autoritatea contractantã nu este obligatã sa suspende procedura pentru atribuirea contractului de achiziţie publica în cauza.
(2) Autoritatea contractantã rãspunde, potrivit legii, pentru deciziile luate în aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publica, inclusiv în ceea ce priveşte soluţionarea contestaţiilor."
63. Articolul 63 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 63. - Hotãrârile judecãtoreşti irevocabile, pronunţate în litigiile care decurg din aplicarea dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 , se publica în sistemul electronic, iar plata transmiterii şi a cheltuielilor de publicare este în sarcina partii care a pierdut procesul; în acest scop instanta va dispune prin aceeaşi hotãrâre judecãtoreascã plata acestor cheltuieli."
64. Titlul capitolului VI va avea urmãtorul cuprins:
"Contravenţii şi sancţiuni"
65. Articolul 64 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 64. - În cazul încãlcãrii de cãtre un furnizor, executant sau prestator a normelor şi procedurilor de securitate stabilite de operatorul sistemului electronic, furnizorul, executantul sau prestatorul este exclus din sistemul electronic şi nu mai are dreptul de a se inregistra în acesta pe o perioada de un an de la data excluderii."
66. Articolul 65 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 65. - Constituie contravenţii şi se sancţioneazã urmãtoarele fapte, dacã nu sunt sãvârşite în astfel de condiţii încât sa fie considerate, potrivit legii penale, infracţiuni:
a) efectuarea unei achiziţii publice prin eludarea sau încãlcarea prevederilor prezentei ordonanţe şi ale actelor normative emise în aplicarea acesteia;
b) furnizarea de informaţii confidenţiale;
c) înţelegerea cu unul sau mai mulţi participanţi, cu autoritatea contractantã sau cu operatorul sistemului electronic, în scopul denaturarii rezultatului."
67. Articolul 66 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 66. - (1) Contravenţiile prevãzute la art. 65 se sancţioneazã cu amenda de la 20.000.000 lei la 250.000.000 lei.
(2) Contravenţiilor prevãzute la art. 65 le sunt aplicabile prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 *) privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."

──────────
*) <>Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 410 din 25 iulie 2001 şi a fost aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 180/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 268 din 22 aprilie 2002.

68. Articolul 67 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 67. - Procedurile de achiziţie publica aflate în curs de desfãşurare la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului, adoptate în condiţiile art. 5, se vor finaliza pe baza prevederilor legale în vigoare la data initierii procedurilor respective."
69. Articolul 68 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 68. - Operatorul sistemului electronic are obligaţia sa implementeze şi sa dezvolte un sistem electronic de clasificare a produselor, lucrãrilor şi serviciilor a cãror dobândire face obiectul contractelor de achiziţie publica."
70. Dupã articolul 69 se introduce articolul 69^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 69^1. - (1) Supravegherea activitãţii operatorului sistemului electronic este realizatã de o comisie interministeriala înfiinţatã prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Comisia va inainta recomandãri instituţiilor abilitate, potrivit legii."
71. Dupã articolul 70 se introduce articolul 70^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 70^1. - Sistemul electronic de achiziţii publice este accesibil prin Internet la adresa www.e-licitaţie.ro."
ART. 2
<>Ordonanta Guvernului nr. 20 din 24 ianuarie 2002 privind achiziţiile publice prin licitaţii electronice, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 24 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.


PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 24 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.


p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TARACILA
──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016