Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 416 din 18 iulie 2001  privind venitul minim garantat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 416 din 18 iulie 2001 privind venitul minim garantat

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 401 din 20 iulie 2001
Parlamentul României adopta prezenta lege.

CAP. 1

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Familiile şi persoanele singure, cetãţeni romani, au dreptul la un venit minim garantat ca forma de asistenta socialã.
(2) Venitul minim garantat se asigura prin acordarea ajutorului social lunar, în condiţiile prevãzute de prezenta lege.
(3) Instituirea venitului minim garantat se întemeiazã pe principiul solidaritãţii sociale.
ART. 2
(1) În sensul prezentei legi termenul familie desemneazã soţul şi sotia sau soţul, sotia şi copiii lor necãsãtoriţi, care locuiesc şi gospodãresc împreunã.
(2) Este asimilatã termenului familie şi situaţia persoanei necasatorite care locuieşte împreunã cu copiii aflaţi în întreţinerea sa.
(3) În sensul alin. (1) se asimileazã termenului familie bãrbatul şi femeia necãsãtoriţi, cu copiii lor şi ai fiecãruia dintre ei, care locuiesc şi gospodãresc împreunã.
(4) Prin termenul copil se înţelege copilul provenit din cãsãtoria soţilor, copilul unuia dintre soţi, copilul adoptat, precum şi copilul încredinţat unuia sau ambilor soţi ori dat în plasament familial sau pentru care s-a instituit tutela sau curatela potrivit legii.
(5) Prin termenul persoana singura se înţelege persoana care a împlinit varsta de 18 ani, locuieşte şi se gospodareste singura.
(6) Beneficiazã de reglementãrile prezentei legi şi familiile sau persoanele singure, cetãţeni ai altor state sau apatrizi, care au resedinta sau, dupã caz, domiciliul în România, în condiţiile legislaţiei romane.
ART. 3
(1) Au dreptul la venitul minim garantat în condiţiile prezentei legi şi sotii despãrţiţi în fapt, dacã ancheta socialã justifica acordarea acestuia.
(2) Beneficiazã de reglementãrile prezentei legi şi persoanele fãrã domiciliu, aflate în situaţie de nevoie, pe baza declaraţiei pe propria rãspundere ca nu au solicitat drepturile de la alte primãrii.

SECŢIUNEA a 2-a
Nivelul venitului minim garantat

ART. 4
(1) Nivelul lunar al venitului minim garantat este de:
a) 1.134.000 lei pentru familiile formate din 2 persoane;
b) 1.575.000 lei pentru familiile formate din 3 persoane;
c) 1.953.000 lei pentru familiile formate din 4 persoane;
d) 2.331.000 lei pentru familiile formate din 5 persoane;
e) câte 157.500 lei pentru fiecare alta persoana peste numãrul de 5 persoane, care face parte din familie, în condiţiile prezentei legi.
(2) În situaţia persoanelor singure nivelul lunar al venitului minim garantat este de 630.000 lei.
(3) Nivelul venitului minim garantat se indexeazã anual prin hotãrâre a Guvernului, în raport cu evoluţia preţurilor de consum.

SECŢIUNEA a 3-a
Stabilirea cuantumului ajutorului social

ART. 5
(1) Cuantumul ajutorului social se stabileşte ca diferenţa între nivelurile prevãzute la art. 4 şi venitul net lunar al familiei sau al persoanei singure.
(2) Dacã din calcul rezulta un ajutor social mai mic de 50.000 lei, se acorda 50.000 lei.
ART. 6
(1) Familiile şi persoanele singure cu venituri nete lunare pana la nivelul venitului minim garantat beneficiazã de o majorare cu 15% a cuantumului ajutorului social pe familie, în cazul în care cel puţin un membru al familiei face dovada ca lucreazã pe baza de contract individual de munca sau convenţie civilã de prestãri de servicii.
(2) Persoanele apte de munca din familiile pentru care se asigura venitul minim garantat vor efectua lunar, cel mult 72 de ore, la solicitarea primarului, acţiuni sau lucrãri de interes local fãrã a se putea depãşi regimul normal de lucru şi cu respectarea normelor de securitate şi igiena a muncii.
(3) Obligaţia de a presta muncile prevãzute la alin. (2) nu poate fi transferata altor persoane.
ART. 7
(1) Persoanele apte de munca care nu realizeazã venituri din salarii sau din alte activitãţi se iau în considerare la stabilirea numãrului membrilor de familie pentru determinarea nivelului de venit pe familie numai dacã fac dovada faptului ca sunt în evidenta agenţiei teritoriale pentru ocuparea forţei de munca pentru încadrare în munca şi nu au refuzat nejustificat un loc de munca oferit sau nu au refuzat participarea la un program de pregãtire profesionalã.
(2) Nu are obligaţia de a face dovada prevãzutã la alin. (1):
a) persoana care are în îngrijire, potrivit legii, unul sau mai mulţi copii în varsta de pana la 7 ani;
b) persoana care urmeazã o forma de învãţãmânt la cursuri de zi, prevãzutã de lege, pana la împlinirea vârstei de 25 de ani sau de 26 de ani în cazul celor care urmeazã studii superioare cu durata de şcolarizare mai mare de 5 ani;
c) persoana care îndeplineşte condiţiile legale de pensionare;
d) persoana adulta a carei incapacitate de munca este doveditã prin acte medicale.
ART. 8
(1) La stabilirea venitului net lunar al familiei şi, dupã caz, al persoanei singure se iau în considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le realizeazã, inclusiv cele care provin din indemnizaţia de şomaj, creanţe legale, convenţii civile de întreţinere aflate în executare, indemnizaţii cu caracter permanent, alocaţii de stat pentru copii, alocaţii suplimentare pentru familiile cu copii, alocaţii de întreţinere pentru copiii încredinţaţi sau dati în plasament, burse pentru elevi şi studenţi acordate în condiţiile legii, precum şi ajutorul care se acorda sotiilor celor care satisfac serviciul militar obligatoriu.
(2) Dacã familia are în proprietate terenuri, clãdiri, spaţii locative sau alte bunuri, mobile ori imobile, la stabilirea venitului net lunar al familiei se iau în considerare arenda, chiriile, alte fructe civile, naturale sau industriale, produse de acestea, precum şi veniturile care se pot obţine din valorificarea bunurilor respective, sub condiţia pãstrãrii unei locuinţe minime şi a bunurilor necesare nevoilor familiale.
(3) În cazul familiei sau al persoanei singure care locuieşte şi gospodareste împreunã cu alte familii sau persoane singure şi contribuie împreunã la achiziţionarea sau la realizarea unor bunuri şi a unor venituri din valorificarea acestora ori la consumul acestora, la stabilirea cuantumului ajutorului social se iau în considerare atât veniturile nete lunare proprii, cat şi partea ce îi revine de drept din veniturile lunare nete realizate în comun de persoanele din gospodãrie.

SECŢIUNEA a 4-a
Stabilirea şi plata ajutorului social

ART. 9
(1) Ajutorul social, în condiţiile prezentei legi, se acorda pe baza de cerere şi acte doveditoare privind veniturile membrilor de familie.
(2) Lipsa sau, dupã caz, existenta oricãror alte venituri decât cele care pot fi dovedite cu acte se menţioneazã în declaraţia pe propria rãspundere a persoanei care solicita ajutorul social.
(3) Cererea prevãzutã la alin. (1) se face numai de cãtre unul dintre membrii familiei, care are capacitatea deplina de exerciţiu a drepturilor civile.
(4) În cazurile prevãzute de reglementãrile legale în vigoare cererea poate fi întocmitã de curatorul sau tutorele persoanei îndreptãţite.
(5) Titularul ajutorului social este persoana care a fãcut cererea, iar beneficiarul ajutorului social este familia.
ART. 10
(1) Cererea de acordare a ajutorului social, declaraţia privind veniturile realizate de membrii familiei, precum şi celelalte acte doveditoare se depun şi se înregistreazã la primarul localitãţii în a carei raza teritorialã locuieşte titularul.
(2) În cazul cetãţenilor strãini sau apatrizi documentele prevãzute la alin. (1) se depun la primarul localitãţii în a carei raza teritorialã aceştia au resedinta sau, dupã caz, domiciliul.
(3) În cazul persoanelor prevãzute la art. 3 alin. (2) cererea se înregistreazã la primarul localitãţii resedinta de judeţ sau, dupã caz, la primarul general al municipiului Bucureşti.
ART. 11
(1) Cererea de acordare a ajutorului social se soluţioneazã în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii.
(2) În vederea soluţionãrii cererii de ajutor social primarul dispune, în mod obligatoriu, efectuarea anchetei sociale, care constituie proba legalã pentru instanţele judecãtoreşti, în legatura cu deschiderea dreptului sau respingerea cererii.
(3) Rãspunderea asupra conţinutului anchetei sociale revine persoanelor care au efectuat şi au semnat ancheta socialã.
ART. 12
(1) Stabilirea dreptului de ajutor social, a cuantumului, precum şi plata acestuia se fac prin dispoziţia scrisã a primarului, pe baza documentaţiei prezentate de personalul din serviciul de asistenta socialã de la primãrie. Dispoziţia primarului se comunica titularului ajutorului social în termen de 5 zile de la data emiterii.
(2) Plata ajutorului social se face începând cu luna urmãtoare celei în care s-a înregistrat cererea la primarul localitãţii.
(3) Creanta beneficiarilor de ajutor social este o creanta privilegiatã.
ART. 13
(1) Schimbarea, la cerere sau din oficiu, a titularului ajutorului social se face prin dispoziţie a primarului şi se comunica atât noului titular al ajutorului social, cat şi celui înlocuit.
(2) În cazul în care schimbarea titularului este cerutã de membrii familiei, dispoziţia primarului se comunica şi acestora.

SECŢIUNEA a 5-a
Obligaţiile beneficiarilor de ajutor social

ART. 14
(1) Titularul ajutorului social are obligaţia sa comunice primarului, în scris, orice modificare intervenita cu privire la veniturile şi la numãrul membrilor familiei, în termen de 30 de zile de la data la care a intervenit modificarea.
(2) În cazul în care eventualele modificãri nu conduc la majorãri sau diminuari ale ajutorului social mai mari de 50.000 lei pe familie, ajutorul social stabilit anterior se menţine pe o durata de cel mult 3 luni.
ART. 15
(1) Persoanele apte de munca, pentru care se acorda ajutorul social, au obligaţia sa dovedeascã cu acte, din 3 în 3 luni, ca îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 7 alin. (1).
(2) Neîndeplinirea obligaţiilor prevãzute la alin. (1) atrage, dupã caz:
a) suspendarea plãţii ajutorului social în cazul persoanei singure;
b) modificarea cuantumului ajutorului social prin excluderea din numãrul membrilor de familie a persoanelor care nu îndeplinesc obligaţiile prevãzute la alin. (1).
ART. 16
Neîndeplinirea obligaţiilor prevãzute la art. 6 alin. (2) atrage, dupã caz:
a) suspendarea plãţii ajutorului social în cazul persoanei singure;
b) modificarea cuantumului ajutorului social acordat familiei prin excluderea din numãrul membrilor acesteia a persoanei care refuza nejustificat efectuarea acţiunilor sau lucrãrilor de interes local.
ART. 17
(1) Suspendarea plãţii ajutorului social şi, dupã caz, modificarea cuantumului se fac prin dispoziţia scrisã a primarului şi se comunica titularului în termen de 15 zile de la data emiterii acesteia.
(2) Suspendarea plãţii sau modificarea cuantumului ajutorului social se face începând cu luna urmãtoare celei în care nu mai sunt îndeplinite obligaţiile prevãzute la art. 6 alin. (2) şi la art. 15 alin. (1).
ART. 18
Prezentarea de cãtre titular a dovezilor prevãzute la art. 15 alin. (1), în termen de 3 luni de la data suspendãrii efective a plãţii ori a modificãrii cuantumului ajutorului social, are ca efect încetarea suspendãrii plãţii drepturilor şi, dupã caz, recalcularea cuantumului acestuia. Titularul ajutorului social va primi drepturile corespunzãtoare perioadei în care plata a fost suspendatã sau modificatã.
ART. 19
(1) Modificarea cuantumului ajutorului social, în condiţiile art. 15 alin. (2) lit. b), se stabileşte prin dispoziţie a primarului.
(2) Dispoziţiile prevãzute la alin. (1) produc efecte de la data de întâi a lunii urmãtoare depunerii cererii pentru modificarea cuantumului ajutorului social sau a emiterii dispoziţiei în cazul în care decizia s-a luat la initiativa primarului.
ART. 20
Plata ajutorului social înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) în cazul în care beneficiarii ajutorului social nu mai îndeplinesc condiţiile prevãzute de prezenta lege;
b) în cazul în care plata ajutorului a fost suspendatã şi, în termen de 3 luni de la data suspendãrii efective a plãţii, nu au fost depuse dovezi ca sunt întrunite cerinţele prevãzute la art. 15 alin. (1).
ART. 21
(1) Sumele încasate necuvenit, cu titlu de ajutor social, se recupereazã de la beneficiar în termen de cel mult 3 ani de la efectuarea plãţii.
(2) În cazul în care nu se pot recupera, integral sau parţial, sumele plãtite necuvenit cu acest titlu vor fi recuperate, în condiţiile legii, de la persoanele vinovate de efectuarea plãţii, pe o perioada de cel mult 3 ani.
(3) Recuperarea sumelor plãtite cu titlu de ajutor social se face prin dispoziţie a primarului, care se comunica în termen de 15 zile de la constatare.
(4) Dispoziţia de recuperare constituie titlu executoriu de la data comunicãrii.
(5) Sumele încasate necuvenit ca urmare a sãvârşirii unei infracţiuni se recupereazã integral de la persoanele vinovate, în condiţiile legii.

CAP. 2
Ajutorul pentru încãlzirea locuinţei

ART. 22
(1) Pentru perioada sezonului rece, 1 noiembrie - 31 martie, persoanele singure şi familiile beneficiare de ajutor social potrivit prevederilor prezentei legi primesc, o data cu acesta, un ajutor pentru încãlzirea locuinţei.
(2) Ajutorul pentru încãlzirea locuinţei se cuprinde în ajutorul social, prin majorarea nivelului lunar al venitului minim garantat, pentru perioada prevãzutã la alin. (1), dupã cum urmeazã:
a) cu 500.000 lei/familie sau persoana singura, în cazul în care utilizeazã pentru încãlzirea locuinţei energia termica furnizatã de sisteme centralizate;
b) cu 250.000 lei/familie sau persoana singura, în cazul în care utilizeazã pentru încãlzirea locuinţei sisteme de încãlzire cu lemne, cãrbuni, gaze naturale şi combustibili petrolieri.
(3) Cuantumurile prevãzute la alin. (2) se indexeazã anual, dacã este cazul, prin hotãrâre a Guvernului.
(4) Sumele necesare pentru majorarea nivelului minim garantat pentru perioada sezonului rece, în cuantumurile prevãzute la alin. (2), se suporta din aceleaşi surse ca şi ajutorul social pentru asigurarea venitului minim garantat.

CAP. 3

SECŢIUNEA 1
Ajutorul social care se acorda sotiilor celor care satisfac serviciul militar obligatoriu

ART. 23
(1) Sotiile celor care satisfac serviciul militar obligatoriu, care nu realizeazã venituri sau acestea sunt mai mici decât salariul de baza minim brut pe ţara, beneficiazã, la cerere, de ajutor social lunar, pe perioada satisfacerii serviciului militar obligatoriu de cãtre soţ, dacã se gãsesc în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) sunt gravide, începând cu luna a patra de sarcina;
b) au copii în întreţinere în varsta de pana la 7 ani;
c) sunt încadrate în gradul I sau II de invaliditate.
(2) Stabilirea şi plata ajutorului social pentru sotiile celor care satisfac serviciul militar obligatoriu se fac de cãtre centrele militare judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
(3) Cuantumul ajutorului social lunar acordat în condiţiile alin. (1) este de 1.400.000 lei.
(4) Cuantumul ajutorului social lunar prevãzut la alin. (3) se indexeazã prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 24
Fondurile necesare pentru plata ajutorului social pentru sotiile celor care satisfac serviciul militar obligatoriu se suporta de la bugetul de stat.

SECŢIUNEA a 2-a
Alocaţia pentru copiii nou-nãscuţi

ART. 25
(1) Mamele au dreptul la o alocatie pentru fiecare dintre primii 4 copii nãscuţi vii, în cuantum de 1.400.000 lei.
(2) Acordarea dreptului şi plata alocaţiei pentru copiii nou-nãscuţi se realizeazã pe baza de cerere şi acte doveditoare, prin dispoziţie a primarului localitãţii în a carei raza domiciliazã mama sau, dupã caz, unde a fost înregistratã naşterea copilului.
(3) Alocaţia prevãzutã la alin. (1) se acorda o singura data pentru fiecare copil nãscut viu.
(4) Alocaţia prevãzutã la alin. (1) se poate acorda reprezentantului legal al copilului atunci când mama nu este în situaţia de a beneficia de acest drept.
(5) Cuantumul alocaţiei prevãzute la alin. (1) se indexeazã prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 26
Fondurile necesare pentru plata alocaţiilor pentru copiii nou-nãscuţi se suporta din bugetul de stat.

CAP. 4
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 27
(1) Fondurile necesare pentru plata ajutorului social şi a ajutorului pentru încãlzirea locuinţei se suporta din bugetele locale. La stabilirea criteriilor de repartizare a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, pentru echilibrarea bugetelor locale ale unitãţii administrativ-teritoriale se are în vedere şi numãrul beneficiarilor de ajutor social şi de ajutor pentru încãlzirea locuinţei, care se acorda în condiţiile prezentei legi.
(2) Fondurile prevãzute la alin. (1) se evidenţiazã distinct în bugetele locale şi nu pot fi utilizate pentru alte destinaţii.
ART. 28
(1) Guvernul, la propunerea Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, precum şi primãrii pot acorda ajutoare de urgenta, în limita fondurilor existente, familiilor sau persoanelor care se afla în situaţii de necesitate datorate calamitãţilor naturale, incendiilor, accidentelor, precum şi altor situaţii deosebite stabilite prin lege.
(2) Primãrii pot organiza acordarea ajutorului social în bani, în natura şi prin plata unor cheltuieli de întreţinere şi încãlzire a locuinţei, la preţurile şi tarifele stabilite potrivit legii.
(3) Primãrii pot dispune ca o parte din cheltuielile cu inmormantarea persoanelor din familiile beneficiare de ajutor social sa fie asigurate din fondurile alocate pentru plata ajutorului social, în limita sumelor cuvenite familiilor în cauza.
ART. 29
(1) La stabilirea altor drepturi şi obligaţii nu se iau în considerare ajutoarele sociale şi alocaţiile prevãzute în prezenta lege, cu excepţia obligaţiei legale de întreţinere stabilite prin hotãrâre a instanţelor judecãtoreşti, în conformitate cu prevederile Codului familiei.
(2) Ajutoarele sociale şi alocaţiile pentru copiii nounascuti, reglementate prin prezenta lege, pot fi supuse executãrii silite în condiţiile dispoziţiilor privind executarea silitã a creanţelor bugetare, numai pentru recuperarea sumelor plãtite necuvenit cu acest titlu, precum şi pentru plata obligaţiilor legale de întreţinere stabilite prin hotãrâre a instanţelor judecãtoreşti, în conformitate cu prevederile Codului familiei.
ART. 30
(1) Dispoziţia privind acordarea, neacordarea, modificarea, suspendarea, încetarea plãţii drepturilor prevãzute de prezenta lege, schimbarea titularului acestora, precum şi cea de recuperare a sumelor încasate necuvenit se poate ataca potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Cererile, acţiunile şi cãile de atac privind drepturile prevãzute în prezenta lege sunt scutite de taxa de timbru.
ART. 31
(1) Consiliul local are obligaţia sa asigure, cu prioritate, prin bugetul local, fonduri pentru plata drepturilor prevãzute de prezenta lege.
(2) Primarul rãspunde de plata drepturilor stabilite în prezenta lege.
(3) Primarul are obligaţia sa comunice, pana la data de 10 a fiecãrei luni, direcţiilor de munca şi solidaritate socialã judeţene, respectiv Direcţiei generale de munca şi solidaritate socialã a municipiului Bucureşti, datele statistice privind numãrul titularilor de ajutor social, plãţile efectuate şi drepturile bãneşti aprobate cu acest titlu.
ART. 32
La solicitarea persoanelor direcţiile de munca şi solidaritate socialã judeţene, respectiv Direcţia generalã de munca şi solidaritate socialã a municipiului Bucureşti, precum şi consiliile locale acorda gratuit consultanţa de specialitate.
ART. 33
Direcţiile de munca şi solidaritate socialã judeţene, respectiv Direcţia generalã de munca şi solidaritate socialã a municipiului Bucureşti, verifica respectarea prevederilor prezentei legi.
ART. 34
(1) Prezenta lege va intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2002.
(2) În termen de 90 de zile de la data publicãrii prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale va elabora normele metodologice de aplicare, care se aproba prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 35
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abroga: <>Legea nr. 67/1995 privind ajutorul social, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 131 din 29 iunie 1995; <>Hotãrârea Guvernului nr. 125/1996 cu privire la stabilirea unor mãsuri în legatura cu acordarea ajutorului social, precum şi pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice pentru aplicarea dispoziţiilor <>Legii nr. 67/1995 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 55 din 15 martie 1996; art. 5 lit. b), <>art. 6, 7 şi 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 privind înfiinţarea şi utilizarea Fondului naţional de solidaritate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 312 din 30 iunie 1999, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; art. 10-23 din Normele metodologice de aplicare a dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 privind înfiinţarea şi utilizarea Fondului naţional de solidaritate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 743/2000 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 457 din 6 septembrie 2000; <>art. 5-13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 162/1999 privind instituirea preţului naţional de referinta pentru energia termica furnizatã populaţiei prin sisteme centralizate, precum şi pentru acordarea de ajutoare bãneşti pentru categoriile defavorizate ale populaţiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 529 din 29 octombrie 1999, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 21 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI
DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 28 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016