Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 387 din 12 decembrie 2023  pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 387 din 12 decembrie 2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1120 din 12 decembrie 2023
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ART. I
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 555 din 5 iulie 2019, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 89, alineatele (8^1) şi (8^2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(8^1) Consorţiile administrative sunt asociaţii de dezvoltare intercomunitară constituite din două sau mai multe unităţi administrativ-teritoriale învecinate în scopul integrării furnizării de politici şi servicii la nivelul acestora, reducerii diferenţelor de dezvoltare şi creşterii funcţionalităţii la nivel local, precum şi asigurării posibilităţii persoanelor care locuiesc în zone rurale, inclusiv celor din comunităţi marginale/periferice, să aibă acces sporit la servicii de calitate, precum mobilitatea, locuinţele şi alte servicii publice furnizate la nivel local.
(8^2) Consorţiile administrative au personalitate juridică şi sunt de utilitate publică, prin efectul legii."

    2. La articolul 89, după alineatul (8^2) se introduc trei noi alineate, alin. (8^3)-(8^5), cu următorul cuprins:
    "(8^3) Consorţiile administrative se constituie din unităţi administrativ-teritoriale învecinate care acoperă zone geografice rurale care prezintă potenţial de integrare din punct de vedere agricol, economic, social, cultural, tradiţional, de mediu, de infrastructură, de digitalizare sau de acces la servicii publice şi/sau care se confruntă cu provocări şi oportunităţi similare pentru dezvoltarea lor.
(8^4) Consorţiile administrative se pot constitui pentru următoarele obiective:
    a) îmbunătăţirea eficienţei serviciilor publice, în special a serviciilor publice sociale, educaţionale şi de sănătate;
    b) creşterea eficacităţii implementării investiţiilor la nivel local;
    c) eficientizarea utilizării resurselor umane specializate pentru atingerea intereselor colectivităţilor locale;
    d) furnizarea în comun a unor servicii publice de interes local;
    e) integrarea digitală a serviciilor publice furnizate de unităţile administrativ-teritoriale, membre ale consorţiilor administrative;
    f) dezvoltarea infrastructurilor şi a obiectivelor de dezvoltare de interes comun;
    g) dezvoltarea economică integrată şi creşterea competitivităţii economice;
    h) dezvoltarea integrată şi durabilă a teritoriului tuturor unităţilor administrativ-teritoriale, membre ale consorţiului administrativ;
    i) salvgardarea patrimoniului natural şi cultural;
    j) sprijinirea persoanelor care desfăşoară activităţi independente în agricultură prin facilitarea accesului la pieţe şi cooperare sporită;
    k) alte obiective care contribuie la reducerea diferenţelor de dezvoltare.
(8^5) Fiecare unitate administrativ-teritorială, membră a unui consorţiu administrativ, are în componenţă o localitate rurală."

    3. La articolul 91^1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 91^1
    (1) Organizarea, funcţionarea şi finanţarea consorţiilor administrative se realizează potrivit prevederilor art. 90, 91 şi 91^3."

    4. La articolul 91^1 alineatul (2), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Consorţiul administrativ, prin consiliul director ori una sau mai multe unităţi administrativ-teritoriale membre, pe baza mandatului acordat de celelalte unităţi administrativ-teritoriale membre, poate asigura pentru acestea, în exercitarea atribuţiilor menţionate la art. 129 alin. (2) lit. a)-d), următoarele:"

    5. La articolul 91^1 alineatul (2), litera n) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "n) activităţi care să faciliteze integrarea digitală a serviciilor publice;"

    6. La articolul 91^1 alineatul (2), după litera n) se introduc două noi litere, lit. n^1) şi n^2), cu următorul cuprins:
    "n^1) activităţi privind administrarea bunurilor proprietate publică şi privată a unităţilor administrativ-teritoriale membre ale consorţiului administrativ, cu respectarea prevederilor art. 91^4;
n^2) activităţi de cadastru;"

    7. La articolul 91^1, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alin. (2^1) şi (2^2), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Prin hotărâri ale autorităţilor deliberative, unităţile administrativ-teritoriale pot mandata consorţiul administrativ să angajeze şi să implementeze, pe seama şi în numele lor, unele investiţii care se circumscriu scopului şi obiectivelor consorţiului administrativ, în condiţiile legii.
(2^2) Prin hotărâri ale autorităţilor deliberative, unităţile administrativ-teritoriale pot mandata consorţiul administrativ să deruleze, pe seama şi în numele lor, unele proceduri de achiziţii publice, care se circumscriu scopului consorţiului administrativ, în condiţiile legii."

    8. La articolul 91^1 alineatul (3), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În statutul consorţiului administrativ, pe lângă obiectivele consorţiului administrativ, se precizează în mod expres:"

    9. La articolul 91^1 alineatul (3), după litera e) se introduc două noi litere, lit. f) şi g), cu următorul cuprins:
    "f) cuantumul contribuţiilor din bugetele unităţilor administrativ-teritoriale membre în consorţiul administrativ, în condiţiile art. 90 alin. (1);
g) categoriile de atribuţii prevăzute la alin. (2) care se asigură de către consorţiu pentru unele sau toate unităţile administrativ-teritoriale, membre ale consorţiului administrativ."

    10. La articolul 91^1 alineatul (4), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) În aplicarea prevederilor alin. (3) lit. c), unităţile administrativ-teritoriale pot beneficia de sprijin din partea personalului din unităţile administrativ-teritoriale prestatoare, nominalizat în condiţiile alin. (7), doar pentru funcţiile publice vacante sau temporar vacante pentru o perioadă de cel puţin 3 luni calendaristice, pentru care sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:"

    11. La articolul 91^1, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (4), unităţile administrativ-teritoriale pot beneficia de sprijin din partea personalului din unităţile administrativ-teritoriale prestatoare, nominalizat în condiţiile alin. (7), şi în cazul în care volumul de activitate determină un grad de încărcare a personalului acestora de peste 100%, cu excepţia posturilor unice şi cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate."

    12. La articolul 91^1, alineatul (17) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(17) Pentru a stimula cooperarea unităţilor administrativ-teritoriale în consorţii administrative, începând cu anul 2024 se înfiinţează Programul multianual pentru sprijinirea cooperării unităţilor administrativ-teritoriale membre ale consorţiilor administrative, a cărui finanţare este asigurată de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei. Creditele de angajament şi creditele bugetare se prevăd prin legea bugetului de stat. Finanţarea se asigură pe baza unor criterii de performanţă transparente care se circumscriu obiectivelor prevăzute la art. 89 alin. (8^4)."

    13. La articolul 91^1, după alineatul (17) se introduc două noi alineate, alin. (18) şi (19), cu următorul cuprins:
    "(18) Programul multianual pentru sprijinirea cooperării unităţilor administrativ-teritoriale membre ale consorţiilor administrative va avea următoarele obiective:
    a) funcţionarea consorţiilor administrative;
    b) integrarea digitală a serviciilor publice furnizate de unităţile administrativ-teritoriale, membre ale consorţiilor administrative, în vederea furnizării de servicii publice într-un timp mai scurt pentru cetăţeni şi antreprenori.
(19) Descrierea Programului multianual pentru sprijinirea cooperării unităţilor administrativ-teritoriale membre ale consorţiilor administrative se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea ministerului cu atribuţii în domeniul administraţiei publice."

    14. La articolul 91^2, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În situaţia în care instanţa judecătorească constată vinovăţia funcţionarului public sau personalului contractual de la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale, membre ale consorţiului administrativ, care a exercitat atribuţiile prevăzute la art. 91^1 alin. (3)-(5), prevederile art. 491 şi 553 se aplică în mod corespunzător."

    15. După articolul 91^2 se introduc patru noi articole, art. 91^3-91^6, cu următorul cuprins:
    "ART. 91^3
    Reguli pentru eficientizarea procesului decizional la nivelul consorţiilor administrative
    (1) Unităţile administrativ-teritoriale sunt reprezentate în adunarea generală a consorţiului administrativ de către primari, în condiţiile art. 132. Încetarea mandatului de primar atrage încetarea calităţii de reprezentare în adunarea generală a consorţiului administrativ.
    (2) Atribuţiile adunării generale sunt stabilite prin statutul consorţiului administrativ.
    (3) Adunarea generală se întruneşte cel puţin o dată pe an, la convocarea consiliului director sau ori de câte ori acest lucru este necesar, şi adoptă hotărâri în conformitate cu statutul consorţiului.
    (4) În situaţia în care membrii consiliului director nu sunt desemnaţi sau dacă consiliul director nu este constituit, adunarea generală va fi convocată de către oricare dintre primarii unităţilor administrativ-teritoriale membre ale consorţiului administrativ.
    (5) Pentru participarea la şedinţele adunării generale ale consorţiului administrativ, membrii adunării generale au dreptul la o indemnizaţie de maximum 10% din indemnizaţia preşedintelui consiliului director, suportată din bugetul consorţiului administrativ. Nivelul indemnizaţiei se stabileşte prin hotărârea adunării generale a consorţiului.
    (6) Adunarea generală adoptă hotărâri cu caracter obligatoriu, aplicabile tuturor unităţilor administrativ-teritoriale membre. În cazul în care doar unele dintre unităţile administrativ-teritoriale membre au mandatat consorţiul administrativ în condiţiile art. 91^1 alin. (2^1), hotărârile adunării generale date în exercitarea mandatului se aplică în mod obligatoriu numai acestora.
    (7) Modalitatea de adoptare a hotărârilor, cvorumul necesar, modalitatea de întrunire, precum şi eventualele majorităţi diferenţiate în funcţie de obiectul hotărârilor se stabilesc prin statutul consorţiului administrativ.
    (8) Abţinerile se numără la voturile împotrivă.
    (9) Hotărârile adunării generale sunt comunicate consiliilor locale ale unităţilor administrativ-teritoriale care formează consorţiul în termen de 5 zile lucrătoare de la adoptarea acestora.
    (10) Consiliul local al unei unităţi administrativ-teritoriale, membră a consorţiului administrativ, mandatează reprezentantul unităţii administrativ-teritoriale în adunarea generală a consorţiului să susţină poziţii sau să exprime puncte de vedere, să formuleze propuneri sau amendamente la ordinea de zi a şedinţelor adunării generale sau la proiectele de hotărâre înscrise pe ordinea de zi.
    (11) Prin excepţie de la dispoziţiile art. 91 alin. (6), consiliul director este format din preşedintele adunării generale a consorţiului administrativ şi încă cel puţin doi membri numiţi de adunarea generală. Prin statut, asociaţii pot să prevadă şi un număr mai mare de membri, cu condiţia ca numărul total de membri în consiliul director, inclusiv preşedintele, să fie impar.
    (12) Componenţa consiliului director va asigura cât mai bine reprezentativitatea în cadrul acestui organ a tuturor membrilor asociaţiei, utilizând principiul reprezentării prin rotaţie.
    (13) Consiliul director îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) organizează, asigură şi pune în executare hotărârile adunării generale cu privire la punerea în aplicare a obiectivelor consorţiului;
    b) răspunde de modul de gestionare a activităţilor şi serviciilor publice prevăzute la art. 91^1 alin. (2), (2^1) şi (2^2) furnizate de către consorţiul administrativ;
    c) răspunde de gestiunea, patrimoniul şi execuţia, în condiţiile legii, a bugetului de venituri şi cheltuieli al consorţiului administrativ, situaţiilor financiare anuale şi proiectului programelor consorţiului administrativ;
    d) alte atribuţii prevăzute de lege sau de statut.
    (14) Membrii consiliului director au dreptul la o indemnizaţie de maximum 30% din indemnizaţia de ales local a preşedintelui consiliului director, suportată din bugetul consorţiului administrativ. Nivelul indemnizaţiei se stabileşte prin hotărârea adunării generale a consorţiului.
    (15) Membrilor consiliului director nu li se acordă indemnizaţia prevăzută la alin. (14) pentru participarea la şedinţele adunării generale.
    (16) Mandatul preşedintelui adunării generale este de un an. Preşedintele adunării generale poate îndeplini maximum două mandate consecutive.
    (17) Consorţiul administrativ are un cenzor ales şi revocat de către adunarea generală a consorţiului administrativ, pe criterii de profesionalism, integritate şi independenţă faţă de membrii consorţiului administrativ, care poate fi retribuit conform hotărârii adunării generale a consorţiului administrativ. Membrii consiliului director nu pot avea calitatea de cenzor.
    ART. 91^4
    Unele reguli specifice pentru investiţiile realizate în cadrul consorţiilor administrative
    (1) În situaţia prevăzută la art. 91^1 alin. (2^1), unităţile administrativ-teritoriale asigură resursele necesare pentru realizarea respectivelor investiţii, în limita alocării existente în bugetul local al fiecărei unităţi administrativ-teritoriale membre a consorţiului administrativ sau acordând drept de folosinţă gratuită asupra unor bunuri aflate în domeniul public sau privat al unităţilor administrativ-teritoriale membre.
    (2) Modul de calcul şi cuantumul sumelor stabilite potrivit prevederilor alin. (1) se aprobă prin hotărârea adunării generale a consorţiului administrativ.
    (3) Unităţile administrativ-teritoriale care hotărăsc să mandateze consorţiul administrativ să realizeze investiţii în condiţiile art. 91^1 alin. (2^1) se pot retrage din investiţie înainte de data finalizării proiectelor sau contractelor încheiate de aceasta în numele şi pe seama lor, notificând adunarea generală cu privire la intenţia de retragere din investiţie, cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de adoptarea hotărârilor consiliilor locale prin care aprobă retragerea din consorţiul administrativ şi numai după plata despăgubirilor prevăzute în respectivele proiecte sau contracte sau, după caz, în condiţiile stabilite în statutul consorţiului.
    (4) Bunurile rezultate în urma unor investiţii realizate în cadrul consorţiului administrativ aparţin proprietăţii publice sau private, după caz, a unităţilor administrativ-teritoriale membre ale consorţiului şi se înregistrează în inventarul acestora, în condiţiile art. 289, respectiv art. 357.
    (5) Bunurile prevăzute la alin. (4) care răspund unui interes public aparţin proprietăţii publice a unităţilor administrativ-teritoriale membre ale consorţiului administrativ, după cum urmează:
    a) bunurile situate exclusiv pe raza unei singure unităţi administrativ-teritoriale, pe care o şi deservesc, aparţin domeniului public al acesteia;
    b) pentru bunurile situate exclusiv pe raza unei singure unităţi administrativ-teritoriale, care deservesc alte unităţi administrativ-teritoriale membre ale consorţiului administrativ, apartenenţa acestora se stabileşte de către adunarea generală a asociaţiei înainte de demararea investiţiei;
    c) pentru bunurile situate exclusiv pe raza unei singure unităţi administrativ-teritoriale, care deservesc şi alte unităţi administrativ-teritoriale membre ale consorţiului, apartenenţa acestora se stabileşte de către adunarea generală a consorţiului înainte de demararea investiţiei;
    d) pentru bunurile situate pe raza mai multor unităţi administrativ-teritoriale şi/sau care deservesc mai multe unităţi administrativ-teritoriale, apartenenţa acestora se stabileşte de către adunarea generală a consorţiului înainte de demararea investiţiei.
    (6) Bunurile prevăzute la alin. (4), care nu răspund unui interes public, aparţin proprietăţii private a unităţilor administrativ-teritoriale membre ale consorţiului administrativ sau, după caz, proprietăţii consorţiului. Apartenenţa acestor bunuri se decide prin statut sau prin hotărârea adunării generale, după caz.
    (7) În statutele consorţiilor administrative se reglementează în mod expres situaţiile prevăzute la alin. (5) lit. b)-d) şi alin. (6).
    (8) În vederea îndeplinirii scopului şi desfăşurării activităţii, consorţiile administrative pot dobândi în proprietate bunuri, cu excepţia bunurilor care, prin natura sau destinaţia lor, sunt bunuri proprietate publică, precum şi a bunurilor care, potrivit statutului sau hotărârii adunării generale, aparţin proprietăţii private a unităţilor administrativ-teritoriale componente ale consorţiilor administrative.
    (9) Prin excepţie de la prevederile art. 312 alin. (1) şi art. 333 alin. (1), bunurile proprietate publică sau privată a unităţilor administrativ-teritoriale membre ale consorţiului administrativ pot fi concesionate sau închiriate prin atribuire directă consorţiilor administrative pentru realizarea activităţilor care se circumscriu scopului consorţiului administrativ.
    (10) Pentru implementarea corespunzătoare a investiţiilor, consorţiile administrative pot angaja personal contractual specializat propriu în cadrul aparatului tehnic prevăzut la art. 91 alin. (7), în situaţia în care unităţile administrativ-teritoriale, membre ale consorţiului, nu dispun de personal specializat care să fie alocat consorţiului în condiţiile art. 91^1 alin. (3)-(5).
    (11) Consorţiile administrative pot fi eligibile în calitate de solicitant sau partener în cadrul programelor de finanţare, indiferent de tipul sau sursa acestora, atunci când oricare dintre unităţile administrativ-teritoriale membre ale consorţiului administrativ se numără printre categoriile de solicitanţi eligibili ai respectivelor programe de finanţare.
    (12) În cazul proiectelor cu finanţare europeană se aplică prevederile legislaţiei naţionale şi europene privind gestionarea fondurilor europene, precum şi documentele procedurale specifice implementării programelor operaţionale prin care se asigură finanţarea tipurilor de intervenţii vizate.
    (13) Pentru situaţia prevăzută la alin. (11) este necesar mandatul unităţii administrativ-teritoriale membre a consorţiului care se numără printre categoriile de solicitanţi eligibili ai respectivelor programe de finanţare, exprimat prin hotărârea autorităţii deliberative.
    ART. 91^5
    Unele reguli specifice pentru derularea achiziţiilor publice realizate în cadrul consorţiilor administrative
    (1) În aplicarea art. 91^1 alin. (2^2), prin derogare de la prevederile art. 44 alin. (1) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, prin hotărâri ale autorităţilor deliberative, unităţile administrativ-teritoriale, membre în cadrul consorţiului administrativ, pot mandata consorţiul să deruleze, în calitate de autoritate contractantă, proceduri de achiziţii publice pentru realizarea unor obiective de interes local, inclusiv achiziţii comune pentru furnizarea de bunuri şi prestarea de servicii la nivelul consorţiului administrativ.
    (2) Prevederile art. 91^4 alin. (4)-(8) şi alin. (10) se aplică în mod corespunzător.
    ART. 91^6
    Unele reguli specifice pentru finanţarea consorţiilor administrative
    (1) Cuantumul contribuţiei prevăzute la art. 90 alin. (1) se stabileşte, pe baza unor criterii precum suprafaţa sau numărul utilizatorilor/beneficiarilor, de către adunarea generală a asociaţiei, prin hotărâre.
    (2) Autorităţile deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale membre în cadrul consorţiului administrativ pot stabili, în condiţiile legii, taxe locale speciale în vederea finanţării unor servicii publice locale furnizate de consorţiul administrativ.
    (3) Sumele încasate în bugetele locale, potrivit alin. (2), se alocă consorţiilor administrative sub formă de contribuţii, în condiţiile alin. (1).
    (4) Consorţiile administrative pot percepe, în condiţiile legii, tarife în vederea finanţării serviciilor publice furnizate prin intermediul acestora."

    16. La articolul 109, alineatul (3^1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3^1) Prin excepţie de la alin. (3), în situaţia în care unitatea administrativ-teritorială face parte dintr-un consorţiu administrativ, atribuţia de reprezentare în justiţie poate fi exercitată în numele primarului de către consilierul juridic din aparatul de specialitate al altei unităţi administrativ-teritoriale membră a consorţiului administrativ, în baza statutului prevăzut la art. 91^1."



    ART. II
    (1) În aplicarea prevederilor art. 89 alin. (8^1) şi ale art. 91^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, consorţiile administrative constituite până la această dată prin acord de asociere au obligaţia de a adopta actele constitutive.
    (2) În termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei elaborează Registrul de evidenţă a consorţiilor administrative la nivel naţional.
    (3) Statutul consorţiilor administrative constituite se înaintează Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în termen de 30 de zile de la înfiinţare sau actualizare, pentru a fi preluat în Registrul de evidenţă a consorţiilor administrative.

    ART. III
    După articolul 32^1 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 618 din 18 iulie 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se introduce un nou articol, art. 32^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 32^2
    Prevederi aplicabile unităţilor administrativ-teritoriale care fac parte din consorţii administrative
    (1) Prin excepţie de la prevederile art. 32 alin. (1) lit. b), cotele defalcate din impozitul pe venit se virează de către Ministerul Finanţelor, prin direcţiile generale regionale ale finanţelor publice judeţene, după cum urmează:
    a) 60% la bugetele locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor, membre ale consorţiului administrativ, pe al căror teritoriu îşi desfăşoară activitatea plătitorii de impozit pe venit;
    b) 5% la bugetul consorţiului administrativ din care fac parte comunele, oraşele şi municipiile prevăzute la lit. a).
    (2) Ministerul Finanţelor aprobă, prin ordin, procedurile pentru aplicarea prevederilor alin. (1) privind operaţiunile de virare a sumelor aferente impozitului pe venit către consorţiile administrative constituite."


    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    ALFRED-ROBERT SIMONIS
                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    SORIN-MIHAI CÎMPEANU

    Bucureşti, 12 decembrie 2023.
    Nr. 387.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016