Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 366 din 10 iulie 2001  pentru aprobarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 privind infiintarea si utilizarea Fondului national de solidaritate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 366 din 10 iulie 2001 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 privind infiintarea si utilizarea Fondului national de solidaritate

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 385 din 13 iulie 2001

Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Se aproba <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118 din 30 iunie 1999 privind înfiinţarea şi utilizarea Fondului naţional de solidaritate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 312 din 30 iunie 1999, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. La articolul 1, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Scopul Fondului naţional de solidaritate este acela de a contribui, pe baza principiului solidaritãţii naţionale, la reducerea saraciei în familiile aflate în situaţii de extrema dificultate, la cofinantarea unor programe de servicii sociomedicale, la acordarea de ajutoare materiale persoanelor cu afecţiuni de sãnãtate deosebit de grave pentru tratament medical şi intervenţii chirurgicale în strãinãtate, la întreţinerea, construcţia, reparaţia, amenajarea şi modernizarea unor instituţii de asistenta socialã şi la alte acţiuni similare."
2. La articolul 1, dupã alineatul (2) se introduce alineatul (3) cu urmãtorul cuprins:
"(3) Ordonatorul principal de credite pentru Fondul naţional de solidaritate este ministrul muncii şi solidaritãţii sociale, iar ordonatori secundari sunt directorii direcţiilor judeţene de munca şi solidaritate socialã, precum şi directorul general al Direcţiei generale de munca şi solidaritate socialã a municipiului Bucureşti."
3. La articolul 2, litera d) a alineatului (1) va avea urmãtorul cuprins:
"d) venituri financiare provenite din dobânzi la conturi curente şi de depozit ale fondului, la titluri de stat, bonuri de tezaur şi hârtii de valoare asimilabile, precum şi venituri provenite din operaţiuni financiar-bancare."
4. La articolul 2, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Disponibilitãţile Fondului naţional de solidaritate se pãstreazã în conturi deschise la unitãţile trezoreriei statului şi la bãnci comerciale, fiind purtãtoare de dobânzi. Regimul disponibilitãţilor se reglementeazã prin convenţii încheiate de Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale cu bãnci comerciale, respectiv cu Ministerul Finanţelor Publice."
5. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Pentru constituirea Fondului naţional de solidaritate se instituie taxa de timbru social, dupã cum urmeazã:
a) timbrul social asupra jocurilor de noroc, definite şi reglementate de legislaţia în vigoare, aplicat asupra participarilor de orice fel la astfel de activitãţi ale persoanelor fizice. Timbrul social este în valaore de 10% din preţul fiecãrei participari şi se adauga acestui preţ;
b) timbrul social de 1% asupra valorii autovehiculelor noi din import cu o capacitate cilindrica de minimum 2.000 cm 3 , achiziţionate de persoane fizice şi juridice.
Regia Autonomã "Registrul Auto Roman" va conditiona eliberarea documentelor în vederea înmatriculãrii de prezentarea dovezii de plata, din care sa rezulte achitarea taxei de timbru social în contul indicat de Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, fãrã ca regia autonomã sa aibã obligaţia de a constitui şi de a colecta sumele;
c) la toate jocurile de noroc organizate de Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A. taxa de timbru social se include în suma achitatã de participanţi, fãrã a afecta veniturile şi cheltuielile Companiei Naţionale "Loteria Romana" - S.A.;
d) la toate jocurile de noroc tip cazinou taxa fixa lunarã pe masa de joc este echivalentul în lei al sumei de 1.000 dolari S.U.A., la cursul oficial pentru ziua precedenta celei în care se face plata."
6. La articolul 4 se introduce alineatul (3) cu urmãtorul cuprins:
"(3) Refuzul de colectare, constituire şi virare a taxei de timbru social conduce la reţinerea taxei de timbru social din veniturile persoanelor fizice şi juridice prevãzute la alin. (1)."
7. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Sumele atrase la Fondul naţional de solidaritate vor fi utilizate pentru:
a) completarea fondurilor destinate plãţii alocaţiilor acordate beneficiarilor <>Legii nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, ai <>Legii nr. 67/1995 privind ajutorul social, ai <>Legii nr. 119/1997 privind alocaţia suplimentarã pentru familiile cu copii;
b) alocaţii de solidaritate;
c) microcreidite pentru persoanele fizice care desfãşoarã activitãţi pe cont propriu, aducatoare de venituri, în vederea întreţinerii materiale;
d) cheltuieli cu întreţinerea, construcţia, reparaţia, amenajarea şi modernizarea instituţiilor de asistenta socialã;
e) ajutoare financiare pentru persoane şi familii aflate în extrema dificultate datoritã stãrii de sãnãtate sau altor cauze justificate;
f) cheltuieli de administrare a Fondului naţional de solidaritate, inclusiv cheltuieli de capital;
g) cofinantarea unor programe de servicii sociomedicale;
h) acordarea de ajutor persoanelor cu afecţiuni de sãnãtate deosebit de grave pentru tratament medical şi intervenţii chirurgicale în strãinãtate;
i) finanţarea unor mãsuri active materializate în programe pentru crearea de locuri de munca, inclusiv programe privind lucrãri de interes public.
(2) Sumele acordate pentru destinatiile prevãzute la alin. (1) se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului, cu excepţia celor prevãzute la lit. b) şi c).
(3) Sumele necesare aprobate de la bugetul de stat, destinate plãţii prestaţiilor prevãzute la alin. (1) lit. a) nu vor fi diminuate cu valoarea veniturilor realizate din Fondul naţional de solidaritate.
(4) Microcreditele se aproba de Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, iar procedurile de acordare şi cuantumul acestora se stabilesc pe baza Normelor metodologice aprobate prin hotãrâre a Guvernului."
8. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Cuantumul alocaţiilor de solidaritate se stabileşte şi se plãteşte de cãtre direcţiile de munca şi solidaritate socialã judeţene şi, respectiv, de Direcţia generalã de munca şi solidaritate socialã a municipiului Bucureşti, pe baza cererii solicitantului şi a anchetei sociale.
(2) Cuantumul alocaţiilor de solidaritate acordate pe familie nu poate depãşi nivelul de 1 milion lei, nivel care se poate indexa prin hotãrâre a Guvernului."
9. În tot cuprinsul ordonanţei de urgenta sintagmele Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, direcţiile generale de munca şi protecţie socialã teritoriale şi directorul general al direcţiei generale de munca şi protecţie socialã teritorialã se înlocuiesc cu sintagmele Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale, direcţiile judeţene de munca şi solidaritate socialã şi directorul general al direcţiei judeţene de munca şi solidaritate socialã.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abroga prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 5/2000 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 privind înfiinţarea şi utilizarea Fondului naţional de solidaritate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 74 din 21 februarie 2000, precum şi prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 16/2000 pentru completarea <>art. 5 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 privind înfiinţarea şi utilizarea Fondului naţional de solidaritate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 111 din 14 martie 2000.
ART. 3
<>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 , cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 4 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TARACILA

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 12 iunie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU


──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016