Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Parlamentul României adopta prezenta lege.
ART. I
Se aproba <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194 din 12 decembrie 2002 privind regimul strãinilor în România, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 955 din 27 decembrie 2002, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. La articolul 5, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) numãrul permiselor de munca ce pot fi eliberate strãinilor pentru încadrarea în munca, stabilit conform prevederilor legislaţiei privind permisele de munca;"
2. La articolul 5, dupã litera c) se introduce litera c^1) cu urmãtorul cuprins:
"c^1) cuantumul sumelor reprezentând mijloacele corespunzãtoare atât pentru întreţinerea pe perioada şederii, cat şi pentru întoarcerea în ţara de origine sau pentru tranzitul cãtre alt stat, prevãzute la art. 6 alin. (1) lit. c);"
3. La articolul 6, dupã alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Cetãţenilor statelor membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului economic european li se poate permite intrarea pe teritoriul României fãrã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la alin. (1) lit. c) şi d)."
4. La articolul 6, alineatele (2) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Strãinilor care stationeaza în zonele de tranzit internaţional ale aeroporturilor, în zonele de tranzit la frontiera de stat sau în centrele de cazare care au regimul zonei de tranzit ori pe navele sau ambarcatiunile ancorate în porturi maritime şi fluviale nu li se aplica prevederile prezentei ordonanţe de urgenta referitoare la condiţiile de intrare şi de şedere a strãinilor pe teritoriul României.
(3) Intrarea strãinilor pe teritoriul României se poate face prin orice punct de trecere a frontierei de stat deschis traficului internaţional de persoane."
5. La articolul 8 alineatul (2), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) au încãlcat anterior, în mod nejustificat, scopul declarat la obţinerea vizei sau, dupã caz, la intrarea pe teritoriul României;"
6. La articolul 8, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Mãsura nepermiterii intrãrii în România se motiveaza de organele poliţiei de frontiera şi se comunica imediat persoanei în cauza şi Direcţiei relaţii consulare din cadrul Ministerului Afacerilor Externe."
7. La articolul 9, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cazul în care pãrãsirea imediata a punctului de trecere a frontierei de stat de cãtre strainul prevãzut la alin. (1) nu este posibila, organele poliţiei de frontiera pot lua mãsura cazarii acestuia într-un spaţiu sau loc amenajat în acest scop în zona de tranzit, pus la dispoziţie de administratorul punctului de trecere a frontierei, pana la încetarea motivelor care fac imposibila plecarea acestuia, dar nu mai mult de 24 de ore de la data cazarii."
8. La articolul 13 alineatul (1), litera e) se abroga.
9. La articolul 20, litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) viza de tranzit, identificata prin simbolul B sau prin simbolul B/CL, când este viza colectivã;"
10. La articolul 20 litera c), punctul (ii) va avea urmãtorul cuprins:
"(ii) turism, identificata prin simbolul C/TU sau CL/TU, când este viza colectivã;"
11. La articolul 20 litera d), dupã punctul (viii) se introduce punctul (viii^1) cu urmãtorul cuprins:
"(viii^1) viza diplomaticã şi viza de serviciu, identificata prin simbolul DS;"
12. La articolul 20, literele e) şi f) se abroga.
13. La articolul 23 alineatul (3), litera d) va avea urmãtorul cuprins:
"d) afaceri - pentru strainul care intenţioneazã sa calatoreasca în România în scopuri economice sau comerciale, pentru contracte ori tratative, pentru invatarea sau verificarea folosirii şi functionarii bunurilor achiziţionate ori vândute în cadrul contractelor comerciale şi de cooperare industriala, precum şi pentru strainul care este sau urmeazã sa devinã asociat ori acţionar al unei societãţi comerciale din România;"
14. La articolul 24 alineatul (1), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) desfãşurarea de activitãţi comerciale - strãinilor care sunt sau urmeazã sa devinã acţionari sau asociaţi cu atribuţii de conducere şi administrare a unor societãţi comerciale din România;"
15. La articolul 30, dupã alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României din strãinãtate pot acorda viza de scurta şedere, fãrã aprobarea prealabilã a Ministerului Afacerilor Externe, strãinilor care nu au nevoie de viza pentru a intra pe teritoriile statelor membre ale Uniunii Europene."
16. La articolul 30, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În vederea aprobãrii acordãrii vizei de scurta şedere pentru strãinii proveniţi din statele incluse în lista prevãzutã la art. 36 alin. (2), precum şi a vizei de lungã şedere, Direcţia relaţii consulare din cadrul Ministerului Afacerilor Externe solicita, cu excepţia cazurilor prevãzute la art. 40 alin. (2), avizul Autoritãţii pentru strãini, în care se precizeazã dacã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 27 alin. (2) lit. a) şi b). Avizul Autoritãţii pentru strãini se emite în termen de 30 de zile de la primirea solicitãrii Direcţiei relaţii consulare."
17. La articolul 32, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Decizia de anulare sau, dupã caz, de revocare a vizei se comunica strainului, în scris, împreunã cu motivele care au stat la baza acesteia, de cãtre misiunea diplomaticã sau oficiul consular care a acordat viza, atunci când solicitantul se afla în strãinãtate, de cãtre organele poliţiei de frontiera, atunci când acesta se afla în punctul de trecere a frontierei de stat, şi de cãtre Autoritatea pentru strãini, prin dispoziţia de parasire a teritoriului prevãzutã la art. 80, atunci când cel în cauza se afla în România. De la data comunicãrii, anularea produce efecte retroactive, iar revocarea produce efecte numai pentru viitor."
18. La articolul 35 alineatul (1) litera d), punctul (iii) se abroga.
19. La articolul 40 alineatul (1), litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) soţul/sotia şi pãrinţii strainului care se afla în posesia unui permis de şedere în România, cu condiţia ca acesta sa fie valabil cel puţin 90 de zile de la data acordãrii vizei de intrare;"
20. La articolul 40 alineatul (1), se introduce litera c) cu urmãtorul cuprins:
"c) strainul al cãrui pãrinte este cetãţean roman."
21. La articolul 43 alineatul (2), litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) dispun de fondurile necesare desfãşurãrii activitãţii, în valoare de cel puţin 70.000 euro, în cazul în care urmeazã sa devinã acţionari, şi 50.000 euro, în cazul în care urmeazã sa devinã asociaţi într-o societate cu rãspundere limitatã;"
22. La articolul 44, alineatul (1) se abroga.
23. La articolul 44, alineatele (2) şi (5) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Viza de lungã şedere pentru angajare în munca se acorda strãinilor pe baza avizului Oficiului pentru Migratia Forţei de Munca şi al Autoritãţii pentru strãini.
.............................................................
(5) Viza de lungã şedere pentru angajare în munca se elibereazã şi strãinilor lucrãtori transfrontalieri în România."
24. La articolul 45 alineatul (2), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) dovada mijloacelor de întreţinere, în cuantum de 250 euro lunar, pentru intreaga perioada înscrisã în viza, cu excepţia strãinilor bursieri ai statului roman, a strãinilor cu un ascendent care a avut sau are cetãţenie romana şi a situaţiilor când, pe baza de reciprocitate, s-a stabilit altfel;"
25. La articolul 47, litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) dovada calitãţii de reprezentant al unei organizaţii religioase legal înfiinţate în România sau al unei organizaţii umanitare;"
26. Articolul 49 va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 49
Viza de lungã şedere pentru strãini casatoriti cu cetãţeni romani
Viza se poate acorda strãinilor casatoriti cu cetãţeni romani, cu condiţia sa nu existe una dintre situaţiile de nepermitere a intrãrii prevãzute la art. 8, iar cãsãtoria sa nu fie de convenienta, constatatã în condiţiile prevãzute la art. 64."
27. La articolul 50, alineatul (1) şi litera f) a alineatului (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"(1) Strãinilor care au intrat în România în baza unei vize de lungã şedere, precum şi celor care sunt exceptaţi de la obligativitatea obţinerii vizei de lungã şedere li se poate prelungi dreptul de şedere temporarã de cãtre Autoritatea pentru strãini sau de formaţiunile sale teritoriale, în condiţiile prevãzute în prezenta secţiune.
............................................................
f) face dovada deţinerii legale a spaţiului de locuit;"
28. La articolul 50 alineatul (2), dupã litera f) se introduce litera f^1) cu urmãtorul cuprins:
"f^1) prezintã dovada asigurãrii medicale pe toatã perioada pentru care solicita prelungirea dreptului de şedere temporarã;"
29. Articolul 52 va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 52
Refuzul prelungirii dreptului de şedere temporarã în România
(1) Dacã la data depunerii cererii nu sunt îndeplinite cumulativ condiţiile generale şi condiţiile speciale în funcţie de scopul şederii, prevãzute în prezenta secţiune, strainului i se refuza prelungirea dreptului de şedere temporarã.
(2) Decizia de refuz al prelungirii dreptului de şedere, precum şi motivele care au stat la baza acesteia se comunica solicitantului prin dispoziţia de parasire a teritoriului României prevãzutã la art. 80."
30. La articolul 53 alineatul (1), litera f) se abroga.
31. La articolul 54, litera c) se abroga.
32. La articolul 55 alineatul (1), litera d) va avea urmãtorul cuprins:
"d) face dovada mijloacelor de întreţinere în cuantum de cel puţin 700 euro lunar, dacã este acţionar, şi 500 euro lunar, dacã este asociat, precum şi a fondurilor necesare functionarii societãţii comerciale, în conformitate cu obiectul de activitate şi planul de afaceri."
33. La articolul 55 alineatul (2), litera c) se abroga.
34. La articolul 55 alineatul (2) litera d), punctele (iv) şi (v) vor avea urmãtorul cuprins:
"(iv) documente din care sa rezulte ca investiţia este concretizata în aport de capital sau transfer de tehnologie, în valoare de cel puţin 70.000 euro ori crearea a 15 locuri de munca, în cazul acţionarului, şi 50.000 euro ori crearea a cel puţin 10 locuri de munca, în cazul asociatului;
(v) documente care sa ateste venituri personale în cuantum de cel puţin 700 euro lunar, în cazul acţionarului, şi 500 euro lunar, în cazul asociatului, obţinute din activitatea desfasurata pe teritoriul României."
35. La articolul 55, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) În scopul dovedirii îndeplinirii condiţiilor financiare prevãzute în prezentul articol, Ministerul Finanţelor Publice elibereazã, la cererea strãinilor, certificate cuprinzând menţiuni referitoare la: cifra de afaceri, investiţii totale, contul de profit şi pierdere, dividende calculate şi plãtite asociaţilor ori reinvestite conform datelor din situaţiile financiare."
36. La articolul 56, alineatele (1) şi (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"(1) Strãinilor intrati în România în scopul angajãrii în munca li se prelungeşte dreptul de şedere temporarã, dacã:
a) prezintã permisul de munca valabil, eliberat de Oficiul pentru Migratia Forţei de Munca;
b) prezintã contractul individual de munca vizat de inspectoratul teritorial de munca în a cãrui raza îşi are sediul angajatorul;
c) salariul înscris în contractul individual de munca este cel puţin la nivelul salariului mediu pe economie.
(2) Dreptul de şedere temporarã se prelungeşte pentru o perioada cu cel mult 30 de zile mai mare decât cea pentru care s-a acordat permisul de munca."
37. La articolul 56, dupã alineatul (3) se introduce alineatul (4) cu urmãtorul cuprins:
"(4) Strãinilor care pot fi încadraţi în munca la persoane fizice sau juridice din România, fãrã permis de munca, în condiţiile legii, li se poate prelungi dreptul de şedere, fãrã îndeplinirea condiţiei prevãzute la alin. (1) lit. a)."
38. La articolul 58, dupã alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Strainului cu un ascendent care a avut sau are cetãţenia romana i se poate prelungi dreptul de şedere temporarã pentru studii, fãrã îndeplinirea condiţiei prevãzute la alin. (1) lit. c)."
39. La articolul 63 alineatul (1), litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) prezintã documente traduse şi legalizate din care sa rezulte existenta cãsãtoriei sau a legãturii de rudenie;"
40. La articolul 67, dupã alineatul (1) se introduc alineatele (2) şi (3) cu urmãtorul cuprins:
"(2) Strãinii care solicita prelungirea dreptului de şedere pentru activitãţi umanitare nu trebuie sa facã dovada mijloacelor de întreţinere.
(3) Strãinii care solicita prelungirea dreptului de şedere pentru activitãţi religioase trebuie sa facã dovada deţinerii mijloacelor de întreţinere, cel puţin la nivelul salariului mediu lunar pe economie."
41. La articolul 68, alineatele (3) şi (4) vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) La solicitarea prelungirii dreptului de şedere temporarã, strãinii prevãzuţi la alin. (1) lit. b) şi c) trebuie sa facã dovada mijloacelor de întreţinere, cel puţin la nivelul salariului mediu lunar pe economie.
(4) Strãinii prevãzuţi la alin. (1) lit. a) şi d) sunt exceptaţi de la obligaţia prezentãrii dovezii mijloacelor de întreţinere."
42. La articolul 71 alineatul (1), partea introductivã a literei b) şi litera c) vor avea urmãtorul cuprins:
"b) fac dovada faptului ca deţin mijloace de întreţinere:
............................................................
c) fac dovada deţinerii legale a spaţiului de locuit;"
43. La articolul 71, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Strãinilor de origine romana sau nãscuţi în România, strãinilor care au împlinit varsta de 60 de ani, precum şi celor a cãror şedere este în interesul statului roman li se poate aproba stabilirea domiciliului fãrã îndeplinirea condiţiilor prevãzute la alin. (1)."
44. La articolul 85, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"(1) Ordonanta de declarare ca indezirabil poate fi atacatã de strainul impotriva cãruia a fost dispusã, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data comunicãrii, la Curtea de Apel Bucureşti. Instanta se pronunţa în termen de 3 zile de la data primirii cererii. Hotãrârea este definitiva şi irevocabilã."
45. La articolul 93, alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Prelungirea duratei de luare în custodie publica a strãinilor prevãzuţi la alin. (2) şi (4), care nu au putut fi îndepãrtaţi de pe teritoriul României în termen de 30 de zile, se dispune de cãtre curtea de apel în a carei raza de competenta teritorialã se afla locul de cazare, la solicitarea motivatã a Autoritãţii pentru strãini."
46. La articolul 93, dupã alineatul (6) se introduce alineatul (6^1), iar alineatul (7) se modifica şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(6^1) În situaţia în care, ulterior luãrii în custodie publica a unui strãin, se constata existenta unuia dintre cazurile prevãzute la art. 89 alin. (1) sau acesta a formulat o cerere pentru acordarea unei forme de protecţie, mãsura luãrii în custodie publica înceteazã de drept, cu excepţia situaţiei în care, pentru ratiuni de siguranta nationala sau ordine publica, se impune îndepãrtarea acestuia de pe teritoriul României.
(7) Strãinii impotriva cãrora s-a dispus mãsura returnarii pot depune, în termen de 5 zile, plângere impotriva mãsurii luãrii în custodie publica, dispusã de procuror în condiţiile prevãzute la alin. (2), la Curtea de Apel Bucureşti, care este obligatã sa o rezolve în termen de 3 zile de la data primirii. Introducerea plângerii nu suspenda executarea mãsurii luãrii în custodie publica. Hotãrârea instanţei este definitiva şi irevocabilã."
47. La articolul 93, dupã alineatul (8) se introduce alineatul (9) cu urmãtorul cuprins:
"(9) În cazul prevãzut la alin. (3), dacã instanta care a pronunţat hotãrârea penalã nu a dispus luarea în custodie publica, Autoritatea pentru strãini poate solicita Curţii de Apel Bucureşti luarea în custodie publica a strainului care urmeazã a fi expulzat. Instanta soluţioneazã cererea în termen de 3 zile de la data primirii acesteia. Hotãrârea instanţei este definitiva şi irevocabilã."
48. La articolul 101, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Mãsura interzicerii intrãrii în România prevãzutã la alin. (1) se dispune şi impotriva persoanelor prevãzute la art. 8 alin. (1) lit. b)-d)."
49. La articolul 105, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"(1) Valabilitatea permisului de şedere temporarã este limitatã la perioada pentru care s-a acordat sau, dupã caz, s-a prelungit dreptul de şedere temporarã în România."
50. Articolul 124 va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 124
Contravenţii
Sunt considerate contravenţii urmãtoarele fapte:
1. nerespectarea de cãtre transportator a interdictiilor prevãzute la art. 7 alin. (1);
2. nerespectarea obligaţiei strainului de a pãrãsi teritoriul României dupã data la care înceteazã dreptul de şedere în România prevãzut la art. 11 alin. (1);
3. neîndeplinirea obligaţiei strainului de anuntare a şederii sale la organul de poliţie competent teritorial, în termenul de 10 zile prevãzut la art. 12 alin. (1);
4. nedeclararea informaţiilor prevãzute la art. 13 alin. (1) şi (2), în termenele prevãzute la art. 13 alin. (3);
5. permiterea iesirii din ţara a strãinilor care se afla în una dintre situaţiile de nepermitere a iesirii prevãzute la art. 15 alin. (1);
6. nerespectarea termenului de depunere a cererii de prelungire a dreptului de şedere temporarã, prevãzut la art. 51 alin. (1);
7. nerespectarea de cãtre angajator a obligaţiei de comunicare a situaţiei nominale, prevãzutã la art. 57 alin. (2);
8. neprezentarea strainului la formatiunea teritorialã a Autoritãţii pentru strãini în termenul de 30 de zile prevãzut la art. 73 alin. (4);
9. nerespectarea obligaţiei ce revine strainului cu privire la permisul de şedere, prevãzutã la art. 104 alin. (2);
10. nerespectarea termenului pentru depunerea cererii de reinnoire a permisului de şedere, prevãzut la art. 106 alin. (2);
11. nerespectarea termenului de declarare a furtului, pierderii, deteriorarii sau distrugerii permisului de şedere, prevãzut la art. 108 alin. (1);
12. nerespectarea termenului de declarare a furtului, pierderii, deteriorarii sau distrugerii pasaportului pentru persoana fãrã cetãţenie, prevãzut la art. 116 alin. (1);
13. reţinerea documentului de trecere a frontierei de stat al unui strãin sau a permisului de şedere de cãtre persoane neautorizate;
14. facilitarea, sub orice forma, a şederii ilegale a strãinilor pe teritoriul României."
51. Articolul 125 va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 125
Sancţiuni
Contravenţiile prevãzute la art. 124 se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cu amenda de la 1.000.000 lei la 5.000.000 lei cele prevãzute la pct. 3, 4, 6, 8, 9, 10, 11 şi 12;
b) cu amenda de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei cele prevãzute la pct. 5;
c) cu amenda de la 20.000.000 lei la 30.000.000 lei cele prevãzute la pct. 7, 13 şi 14;
d) cu amenda de la 50.000.000 lei la 150.000.000 lei cea prevãzutã la pct. 1;
e) în cazul contravenţiei prevãzute la pct. 2, amenda se aplica dupã cum urmeazã:
(i) de la 4.000.000 lei la 7.000.000 lei, în cazul unei sederi de pana la 30 de zile dupã încetarea dreptului de şedere;
(ii) de la 6.000.000 lei la 10.000.000 lei, în cazul unei sederi de pana la 60 de zile dupã încetarea dreptului de şedere;
(iii) de la 8.000.000 lei la 12.000.000 lei, în cazul unei sederi de peste 60 de zile dupã încetarea dreptului de şedere."
52. La articolul 131, dupã alineatul (2) se introduc alineatele (2^1) şi (2^2) cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Personalul Autoritãţii pentru strãini este constituit din politisti, funcţionari publici şi personal contractual.
(2^2) În exercitarea atribuţiilor de serviciu, poliţiştii din cadrul Autoritãţii pentru strãini sunt abilitaţi:
a) sa efectueze acte premergãtoare în vederea strangerii datelor necesare pentru începerea urmãririi penale, atunci când constata sãvârşirea unor infracţiuni în legatura cu regimul strãinilor;
b) sa depisteze şi sa conducã la sediul formatiunilor teritoriale pe strãinii care incalca dispoziţiile legale privind regimul strãinilor în România sau pe cei a cãror identitate nu poate fi stabilitã, sa verifice şi sa ia mãsurile legale în cel mult 24 de ore de la depistare;
c) sa organizeze şi sa efectueze, în condiţiile legii, controale în mediile şi locurile frecventate de strãini, în instituţiile publice sau particulare, precum şi în incinta agenţilor economici, indiferent de proprietar sau deţinãtor, atunci când exista date sau indicii cu privire la existenta în aceste locuri sau medii a unor strãini care nu respecta prevederile legale privind regimul strãinilor în România;
d) sa foloseascã gratuit mijloacele de transport în comun şi mijloacele de transport feroviare, în timpul serviciului, pentru executarea unor misiuni care nu pot fi îndeplinite altfel."
53. La articolul 134, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Guvernul poate stabili, prin hotãrâre, exceptarea strãinilor, cetãţeni ai unor state pentru care nu exista obligativitatea obţinerii vizei de intrare în România, de la îndeplinirea condiţiei prevãzute la art. 6 alin. (1) lit. c), precum şi a unor condiţii de prelungire a dreptului de şedere prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta."
ART. II
La data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abroga dispoziţiile <>art. 16 alin. (2)-(4) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare.
ART. III
<>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strãinilor în România, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 955 din 27 decembrie 2002, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.
Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 26 iunie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.
PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU
Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 26 iunie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.
p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
VIOREL HREBENCIUC
Bucureşti, 11 iulie 2003.
Nr. 357.
-------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: