Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 348 din 10 iulie 2003 (*republicata*)  privind legea pomiculturii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 348 din 10 iulie 2003 (*republicata*) privind legea pomiculturii

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 300 din 17 aprilie 2008
____________
*) Republicatã în temeiul <>art. V lit. h) din titlul III al Legii nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementãrilor cu legislaţia europeanã privind protecţia consumatorilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 899 din 28 decembrie 2007, dându-se textelor o nouã numerotare.
<>Legea pomiculturii nr. 348/2003 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 541 din 28 iulie 2003 şi a mai fost modificatã şi completatã prin <>Legea nr. 60/2007 pentru modificarea şi completarea <>Legii pomiculturii nr. 348/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 28 martie 2007, şi prin <>Legea nr. 342/2007 privind modificarea alin. (2) al <>art. 30 din Legea pomiculturii nr. 348/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 846 din 10 decembrie 2007.


CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta lege reglementeazã cadrul de dezvoltare a pomiculturii, înfiinţarea şi exploatarea plantaţiilor pomicole, producerea şi valorificarea fructelor, pe baza fundamentãrii ştiinţifice şi extensiei progresului tehnic, în condiţiile organizãrii comune de piaţã în sectorul fructelor.
ART. 2
(1) Organul de specialitate al administraţiei publice centrale în domeniu care elaboreazã strategia de dezvoltare a pomiculturii este Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale.
(2) Obiectivele strategice ale dezvoltãrii pomiculturii sunt:
a) concentrarea şi specializarea producţiei pomicole;
b) introducerea în culturã a speciilor şi soiurilor competitive pe plan european;
c) dezvoltarea centrelor şi bazinelor cu tradiţie în domeniu, care sã asigure specializarea pe produse de calitate cu denumire de origine geograficã.
ART. 3
(1) Organizarea comunã de piaţã în sectorul fructelor conţine reguli privind:
a) patrimoniul pomicol şi potenţialul de producţie pomicolã;
b) siguranţa alimentarã şi valorificarea fructelor şi produselor din fructe în condiţii de calitate;
c) organizaţiile profesionale, interprofesionale şi organismele pe filierã;
d) instrumentele şi mecanismele de reglementare a pieţei.
(2) Speciile de pomi, arbuşti fructiferi şi cãpşuni cultivate în România sunt prevãzute în anexa nr. 1.

CAP. II
Patrimoniul pomicol

ART. 4
(1) Patrimoniul pomicol se compune din urmãtoarele grupe: pomi şi arbuşti fructiferi, indiferent de sistemul de culturã, cãpşunãrii, pepiniere pomicole, inclusiv terenurile pentru asolamente, terenurile în pregãtire pentru plantare şi terenurile din intravilan plantate cu pomi, arbuşti fructiferi şi cãpşuni.
(2) Pãstrarea patrimoniului pomicol, menţinerea şi ridicarea valorii biologice şi a potenţialului productiv al plantaţiilor de pomi, arbuşti fructiferi şi cãpşuni şi protejarea mediului înconjurãtor, a apei, solului şi pãstrarea ecosistemului şi biodiversitãţii revin cultivatorilor.
ART. 5
(1) Patrimoniul pomicol se clasificã în urmãtoarele categorii:
a) plantaţii tinere, pânã la intrarea pe rod;
b) plantaţii pe rod, în plinã producţie;
c) plantaţii pe rod, în declin;
d) pepiniere pomicole;
e) colecţii pomologice, culturi de concurs şi loturi experimentale;
f) terenuri în pregãtire pentru înfiinţarea plantaţiilor.
(2)Sistemul de culturã se defineşte prin densitate, sortimente, tehnologii, performanţe tehnice şi economice şi se clasificã în urmãtoarele grupe:
a) sistem extensiv;
b) sistem intensiv;
c) sistem superintensiv;
d) pomi rãzleţi.
ART. 6
(1) Plantaţiile de pomi fructiferi, arbuşti fructiferi şi cãpşuni se realizeazã cu precãdere în zonele consacrate, pe terenuri cu condiţii ecologice favorabile fiecãrei specii, denumite areale pomicole.
(2) Arealele pomicole reprezintã zona geograficã a culturii pomilor şi arbuştilor fructiferi, constituie o categorie distinctã a fondului funciar şi sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(3) Pomii şi arbuştii fructiferi situaţi în curţi, grãdini, pãşuni, fâneţe, aliniamente şi ale cãror produse nu fac obiectul comercializãrii pe piaţã fac parte din categoria pomi rãzleţi şi nu se evidenţiazã în cadastrul pomicol.
(4) Evidenţa pomilor rãzleţi se ţine separat, în scop statistic.
ART. 7
(1) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale şi Ministerul Internelor şi Reformei Administrative organizeazã inventarierea patrimoniului pomicol o datã la 5 ani.
(2) Procedurile pentru desfãşurarea inventarierii şi modelul formularelor pentru inventarierea plantaţiilor pomicole se stabilesc prin ordin comun al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale şi al ministrului internelor şi reformei administrative.
ART. 8
Tehnologiile de înfiinţare şi întreţinere a plantaţiilor pomicole, pe specii, se reactualizeazã şi se elaboreazã de Institutul de Cercetare-Dezvoltare pentru Pomiculturã Piteşti Mãrãcineni şi se distribuie prin Agenţia Naţionalã de Consultanţã Agricolã, denumitã în continuare ANCA.

CAP. III
Înfiinţarea, exploatarea şi defrişarea plantaţiilor pomicole

ART. 9
(1) Înfiinţarea plantaţiilor de pomi, arbuşti fructiferi şi cãpşuni se face în zone consacrate, alegerea speciilor şi soiurilor este opţiunea liberã a oricãrui proprietar sau deţinãtor de teren, la recomandarea specialiştilor autorizaţi în acest scop, conform prevederilor legale.
(2) Plantarea pomilor fructiferi din categoria pomi rãzleţi în grãdini şi curţi, precum şi în terenurile din extravilan se face respectându-se distanţele faţã de limita proprietãţii vecinilor, astfel:
a) la 2 m de rãzor sau gard, pomi cu talie micã;
b) la cel puţin 3 m de rãzor sau gard, pomi cu talie mare.
ART. 10
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale şi institutul de cercetare-dezvoltare pentru pomiculturã, prin ANCA, fac recomandãri periodice cu privire la soiurile speciilor pomicole performante, care asigurã producţii de calitate, competitive, solicitate de piaţã, pentru a fi introduse în culturã.
ART. 11
Proprietarii şi deţinãtorii legali de terenuri, care doresc sã înfiinţeze plantaţii pomicole, beneficiazã de ajutoare financiare din partea statului în conformitate cu legislaţia în vigoare.
ART. 12
Amenajarea unor terenuri în pantã, slab fertile şi cu fenomene de eroziune a solului şi valorificarea acestora prin culturi pomicole sunt considerate activitãţi de interes naţional pentru protejarea mediului şi se bucurã de sprijinul statului, asigurat prin Fondul de ameliorare a fondului funciar, potrivit legislaţiei în vigoare.
ART. 13
(1) Plantaţiile de pomi cu suprafaţã mai mare de 0,5 ha şi cele de arbuşti fructiferi de peste 0,2 ha, situate în zone, bazine şi centre consacrate, se înfiinţeazã în baza autorizaţiei de plantare eliberate de direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene şi, respectiv, a municipiului Bucureşti.
(2) Pentru plantaţiile de pomi cu suprafaţa mai mare de 2 ha şi pentru plantaţiile de arbuşti fructiferi cu suprafaţa mai mare de 0,5 ha autorizaţia de plantare se elibereazã în baza unui proiect de înfiinţare a plantaţiei pomicole elaborat de persoane autorizate şi avizat de institutul de cercetare-dezvoltare pentru pomiculturã sau de staţiunea de cercetare-dezvoltare pomicolã din zonã.
(3) Sunt exceptate de la obţinerea autorizaţiei de plantare colecţiile de pomi şi arbuşti fructiferi, culturile pomicole de concurs şi parcelele experimentale.
ART. 14
(1) Defrişarea plantaţiilor de pomi şi arbuşti fructiferi de interes comercial aparţinând persoanelor fizice sau juridice se face numai în baza autorizaţiei de defrişare eliberate de direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene şi, respectiv, a municipiului Bucureşti, în condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare, şi are scop statistic.*)
____________
*) A se vedea <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului nr. 149/2004 privind aprobarea formularelor-tip privind autorizarea plantãrii şi defrişãrii plantaţiilor pomicole, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 186 din 3 martie 2004.

(2) Condiţiile minime pentru autorizarea defrişãrii plantaţiilor pomicole sunt:
a) plantaţia prezintã goluri şi pomi uscaţi în proporţie de 60%;
b) plantaţia se aflã în declin şi prezintã infecţii provocate de micoze, bacterii, viruşi, a cãror combatere nu se justificã economic;
c) au durata normalã de funcţionare expiratã;
d) în cazurile când se solicitã defrişarea plantaţiilor de nuc şi de castan comestibil în masiv, cererea de defrişare va fi însoţitã de documente privind expertiza tehnicã efectuatã de un institut de cercetare-dezvoltare pentru agriculturã sau de staţiunea de cercetare-dezvoltare pomicolã din zonã; criteriile care stau la baza documentaţiei în vederea autorizãrii tãierii exemplarelor de nuc şi castan comestibil, precum şi a defrişãrii lor când sunt în masiv se stabilesc conform prevederilor prezentei legi.
(3) Cererea pentru obţinerea autorizaţiei de defrişare se depune la direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, cu 3 luni înainte de executarea defrişãrii.
(4) Sunt exceptate de la obţinerea autorizaţiei de defrişare colecţiile de pomi şi arbuşti fructiferi, culturile pomicole de concurs şi parcelele experimentale, care se aprobã de consiliile ştiinţifice ale unitãţilor respective.
ART. 15
(1) Materialul lemnos rezultat din defrişarea plantaţiilor pomicole şi a nucilor este proprietatea fiecãrui deţinãtor legal al plantaţiei şi al pomilor rãzleţi, care îl poate comercializa sau utiliza în mod liber.
(2) În cazul comercializãrii, materialul lemnos trebuie sã fie însoţit de autorizaţia de defrişare eliberatã în conformitate cu prevederile prezentei legi, precum şi de avizul de însoţire a materialului lemnos.
ART. 16
(1) Durata de funcţionare a plantaţiilor de pomi şi arbuşti fructiferi, în condiţiile de exploatare normalã, precum şi modalitatea defrişãrii acestora sunt prevãzute în normele metodologice de aplicare a prezentei legi.**)
___________
**) A se vedea <>Hotãrârea Guvernului nr. 156/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Legii pomiculturii nr. 348/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 149 din 19 februarie 2004.

(2) În cazul în care, dupã defrişare, terenul respectiv nu se replanteazã, deţinãtorii au obligaţia sã înainteze la direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene şi, respectiv, a municipiului Bucureşti, cu 3 luni înaintea defrişãrii, documentaţia necesarã pentru schimbarea categoriei de folosinţã a terenurilor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(3) Regimul de exploatare a plantaţiilor pomicole şi arbuştilor fructiferi aparţinând instituţiilor de învãţãmânt, cu scop didactic, şi al parcelelor experimentale ale unitãţilor de cercetare se va stabili prin planurile de învãţãmânt, respectiv prin programele de cercetare ale unitãţilor respective.
ART. 17
Cultura nucului din categoria pomi rãzleţi este supusã şi urmãtoarelor prevederi speciale:
a) plantarea nucilor se face cu materialul sãditor selecţionat, provenit din pepiniere autorizate; terenurile supuse eroziunii se pot planta şi cu biotipuri locale provenite de la pepiniere silvice;
b) tãierea nucilor şi castanilor comestibili din categoria pomi rãzleţi, indiferent de proprietar, se face pe baza autorizaţieimodel prevãzute în anexa nr. 3;
c) cererea pentru tãierea nucilor/castanilor comestibili din categoria pomi rãzleţi solicitatã de persoanele fizice sau juridice se depune cu cel puţin o lunã înaintea executãrii tãierii, iar aceasta se verificã şi se aprobã de specialiştii direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
d) criteriile care stau la baza documentaţiei în vederea autorizãrii tãierii nucilor rãzleţi/castanilor comestibili sunt:
1. pomii sunt îmbãtrâniţi şi prezintã ramuri uscate în proporţie de 60% din coroanã;
2. pomii sunt amplasaţi într-un perimetru unde urmeazã sã se construiascã obiective de interes naţional sau de interes al comunitãţii locale;
3. pomii sunt amplasaţi pe aliniamentele drumurilor naţionale şi se pune în pericol siguranţa circulaţiei rutiere.
ART. 18
(1) În termen de 90 de zile de la publicarea prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, organele abilitate vor organiza inventarierea nucilor şi a castanilor comestibili aflaţi în plantaţii sau ca pomi rãzleţi, cu consemnarea proprietarilor şi a parcelelor cadastrale în care se gãsesc.
(2) Nucii şi castanii comestibili pentru care s-a obţinut autorizaţia de defrişare se vor marca dupã sistemul practicat la marcarea speciilor forestiere.
ART. 19
În programele de împãdurire şi combatere a eroziunii solului din zonele de culturã a nucului şi castanului se vor introduce şi aceste specii. Regia Naţionalã a PãdurilorRomsilva şi alţi deţinãtori de terenuri forestiere vor utiliza la plantare material sãditor din soiuri autorizate şi recomandate, precum şi biotipurile locale.

CAP. IV
Valorificarea fructelor

ART. 20
(1) Fructele destinate a fi livrate pentru consumul uman se clasificã în categorii de calitate, conform standardelor de comercializare, care dobândesc caracterul de obligativitate.***)
____________
***) A se vedea <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 532/2004 privind aprobarea Listei standardelor de comercializare pentru legume şi fructe proaspete, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 712 din 6 august 2004.

(2) Se supun standardelor de calitate urmãtoarele fructe: cireşele, vişinele, caisele, piersicile şi nectarinele, cãpşunile, merele, perele, prunele, gutuile, nucile în coajã, fructele de arbuşti fructiferi, precum şi fructele de orice fel care fac obiectul importului.
(3) Se excepteazã de la cerinţele de conformitate cu standardele de calitate:
a) produsele oferite de cãtre producãtori la centrul special de pregãtire, ambalare, marcare, destinate vânzãrilor angro sau în detaliu;
b) produsele expediate în vrac cãtre unitãţile şi fabricile de procesare.
ART. 21
(1) Comercializarea fructelor, potrivit prevederilor art. 20 alin. (1), este supusã controlului de conformitate pe filiera produsului.
(2) Controlul de conformitate se face la faţa locului, în toate stadiile de comercializare, de cãtre organismele autorizate prin lege.
ART. 22
(1) Analiza fructelor care fac obiectul vânzãrii pe piaţã pentru consumul uman privind conţinutul de reziduuri de pesticide, contaminanţi şi alte substanţe este obligatorie şi se efectueazã de laboratoarele acreditate, cel puţin o datã pe an sau la cererea beneficiarilor.
(2) Evidenţa tratamentelor şi a substanţelor utilizate în plantaţiile pomicole, destinate comercializãrii fructelor, se ţine de cãtre producãtori şi se supune controlului Inspecţiei de stat pentru controlul tehnic în producerea şi valorificarea legumelor şi fructelor, organism autorizat prin lege în acest scop.
ART. 23
(1) Fructele proaspete destinate consumului uman, care se comercializeazã de operatorii economici, vor fi însoţite de documente fiscale în care se vor înscrie de cãtre emitent calitatea şi conformitatea cu standardele de comercializare.
(2) Micii producãtori, persoane fizice, care nu sunt organizaţi în forme asociative pot comercializa fructe în pieţele stradale sau tradiţionale organizate şi au obligaţia de a expune la vânzare produsele în condiţii de calitate şi igienã, pentru a asigura protecţia şi siguranţa alimentarã a consumatorului.
(3) Fructele care fac obiectul comercializãrii la export pentru consum în stare proaspãtã vor fi însoţite de un certificat de conformitate cu standardul de comercializare emis de organismul de control autorizat conform legii.
ART. 24
(1) Prelucrarea fructelor în scop comercial poate fi fãcutã de cãtre operatori economici autorizaţi pentru aceastã activitate, cu mijloace proprii sau grupaţi în diferite forme de cooperare.
(2) Fructele destinate prelucrãrii industriale circulã însoţite de documente fiscale de conformitate, emise de producãtor sau comerciant, dupã caz, pe care se va înscrie destinaţie industrialã, şi trebuie sã prezinte condiţii minime de calitate.
(3) Fructele comercializate la export pentru prelucrarea industrialã vor fi însoţite de un certificat de destinaţie industrialã emis de cãtre organismele de control autorizate conform legii.
(4) Modelul certificatului de conformitate cu standardele de calitate, precum şi modelul certificatului de destinaţie industrialã sunt prevãzute în normele metodologice de aplicare a prezentei legi.*)
_________
*) A se vedea nota de subsol corespunzãtoare asteriscului din finalul art. 16 alin. (1).

ART. 25
(1) Dreptul de folosire de cãtre producãtori a unor denumiri de origine geograficã sau produs tradiţional pentru anumite loturi de fructe proaspete ori prelucrate se acordã prin certificat de atestare a originii geografice, în condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare.
(2) Certificatul prevãzut la alin. (1) se elibereazã de cãtre organele abilitate în acest scop, pe baza verificãrilor fãcute de specialişti împuterniciţi pentru controlul respectãrii condiţiilor impuse pentru producerea fructelor şi prelucrarea acestora.
ART. 26
Statul sprijinã constituirea organizaţiilor de producãtori şi a organizaţiei interprofesionale pentru fructe, pe baza iniţiativei libere a producãtorilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

CAP. V
Inspecţia şi controlul calitãţii fructelor şi a produselor obţinute din fructe

ART. 27
(1) În vederea implementãrii prevederilor prezentei legi se înfiinţeazã ca direcţie în cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale Inspecţia de stat pentru controlul tehnic în producerea şi valorificarea legumelor şi fructelor, denumitã în continuare I.S.C.T.P.V.L.F. , cu structuri organizatorice în cadrul direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene şi, respectiv, a municipiului Bucureşti, care se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale, cu respectarea numãrului de personal, în limita bugetului aprobat.**)
__________
**) A se vedea <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nr. 591/2006 privind organizarea şi funcţionarea Inspecţiei de stat pentru controlul tehnic în producerea şi valorificarea legumelor şi fructelor, în vederea executãrii controalelor de conformitate pentru fructe şi legume proaspete, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 815 din 3 octombrie 2006.

(2) Atribuţiile I.S.C.T.P.V.L.F. vor fi stabilite prin norme metodologice.

CAP. VI
Sancţiuni

ART. 28
Defrişarea fãrã autorizaţie a plantaţiilor de pomi fructiferi, indiferent de forma de proprietate, cu o suprafaţã mai mare de 0,5 ha, sau a plantaţiilor de arbuşti fructiferi cu o suprafaţã mai mare de 0,2 ha, precum şi a nucilor sau a castanilor comestibili, indiferent de sistemul de culturã, constituie contravenţie şi se pedepseşte cu amendã de la 5.000 lei la 10.000 lei.
ART. 29
Constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 1.000 lei la 5.000 lei urmãtoarele fapte:
a) înfiinţarea plantaţiilor cu suprafeţe mai mari de 0,5 ha de pomi fructiferi şi a suprafeţelor mai mari de 0,2 ha de arbuşti fructiferi de fiecare operator economic sau de familie ori extinderea peste aceastã limitã a celor existente, fãrã autorizaţie de plantare, cu nerespectarea dispoziţiilor art. 13;
b) nerespectarea prevederilor art. 20 privind obligativitatea consemnãrii în documentele de comercializare a calitãţii produsului destinat consumului în stare proaspãtã sau a celor destinate prelucrãrii industriale;
c) nerespectarea prevederilor art. 22 alin. (1) privind analiza conţinutului de reziduuri, contaminanţi şi alte substanţe, precum şi a celor privind evidenţa tratamentelor şi a substanţelor utilizate;
d) nerespectarea prevederilor art. 25 privind folosirea neautorizatã a denumirii de origine geograficã sau de produs tradiţional.
ART. 30
Constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 1.500 lei la 3.500 lei obstrucţionarea inspectorilor I.S.C.T.P.V.L.F. în exercitarea atribuţiilor lor privind controlul respectãrii reglementãrilor în vigoare de cãtre importatorii, exportatorii, comercianţii, producãtorii, depozitele şi responsabilii centrelor de expediere sau de oricare altã persoanã implicatã în producerea sau comercializarea fructelor.
ART. 31
Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute în prezenta lege se fac prin proces-verbal încheiat de organele de control abilitate din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, Ministerului Economiei şi Finanţelor şi Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, potrivit atribuţiilor ce le revin conform legii.
ART. 32
Contravenţiilor prevãzute la <>art. 29 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 33
(1) Înfiinţarea, întreţinerea şi defrişarea de plantaţii pomicole, arbuşti fructiferi şi cãpşunãrii, condiţiile pe care trebuie sã le îndeplineascã fructele pentru valorificare în stare proaspãtã şi conservate, precum şi produsele distilate obţinute din fructe, condiţiile de atribuire a denumirii produselor cu indicaţie geograficã, normele de comercializare, precum şi alte mãsuri se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi, elaborate de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, cu avizul Ministerului Sãnãtãţii Publice, Ministerului Economiei şi Finanţelor, Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor, Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi Ministerului Justiţiei.
(2) Normele metodologice de aplicare a prezentei legi vor fi elaborate în termen de 90 de zile de la publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se supun Guvernului spre aprobare.*)
__________
*) Normele metodologice de aplicare a <>Legii pomiculturii nr. 348/2003 au fost aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 156/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 149 din 19 februarie 2004.

ART. 34
(1) Prezenta lege intrã în vigoare în termen de 90 de zile de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abrogã <>Legea pomiculturii nr. 11/1974 , publicatã în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 105 din 29 iulie 1974.
ART. 35
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta lege.

NOTĂ:
Reproducem mai jos prevederile <>art. II din Legea nr. 60/2007 pentru modificarea şi completarea <>Legii pomiculturii nr. 348/2003 , care nu este încorporat în textul republicat al <>Legii nr. 348/2003 şi care se aplicã, în continuare, ca dispoziţii proprii ale <>Legii nr. 60/2007 :
"Art. II. - Normele metodologice de aplicare a prezentei legi se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale, în termen de 90 de zile de la publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I."


ANEXA 1

SPECIILE
de pomi, arbuşti fructiferi şi cãpşuni cultivate în România


┌─────────────────────────────────────┐ ┌─────────────────────────────────────┐
│Specia │ │Specia │
├─────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────────┤
│A. Pomi fructiferi │ │B. Arbuşti fructiferi │
├─────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────────┤
│Mãr │ │Coacãz negru │
├─────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────────┤
│Pãr │ │Coacãz roşu │
├─────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────────┤
│Gutui │ │Coacãz alb │
├─────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────────┤
│Prun │ │Agriş │
├─────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────────┤
│Cireş │ │Zmeurã de grãdinã │
├─────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────────┤
│Vişin │ │Afin de culturã │
├─────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────────┤
│Cais │ │Mur de grãdinã │
├─────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────────┤
│Piersic şi Nectarin │ │Mãceş │
├─────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────────┤
│Nuc │ │Soc negru │
├─────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────────┤
│Migdal │ │Trandafir pentru petale │
├─────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────────┤
│Alun │ │Lonicera caerulea │
├─────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────────────────────┤
│Castan │ │Corn │
└─────────────────────────────────────┘ ├─────────────────────────────────────┤
│Cãtinã │
├─────────────────────────────────────┤
│C. Cãpşun │
└─────────────────────────────────────┘




ANEXA 2
ZONAREA SPECIILOR POMICOLE


┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Formaţiune de vegetaţie │ Spaţiul geografic ocupat│ Specii cultivate │
│ naturalã │ │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│Subzona pãdurilor de fag-│Dealuri între 500-800 m │Coacãz, agriş, afin, │
│subetajul │altitudine │unele soiuri de mãr │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│Subzona pãdurilor de │Dealuri mijlocii şi │Zmeur, mãr, prun, vişin,│
│gorun │partea inferioarã a celor│unele soiuri de pãr │
│ │înalte, 300-800 m │ │
│ │altitudine │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│Subzona pãdurilor de cer,│Partea nordicã a Câmpiei │Mãr, pãr, prun, gutui, │
│garniţã şi stejar │Române, Piemontul Getic │cireş, vişin, nuc, alun,│
│ │şi rama externã a dealu- │cãpşun │
│ │rilor din vestul ţãrii; │ │
│ │50-500 m altitudine │ │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│Zona de silvostepã │Suprafeţe mai mari sau │Toate speciile pomicole,│
│ │mai mici în toate provin-│cultivate cu deosebire │
│ │ciile;50-500 m altitudine│în regim irigat │
├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│Zona stepei danubiene │Partea de est şi de sud a│Cais, piersic, migdal, │
│ │Câmpiei Române, Dobrogea,│prun, cireş, vişin, │
│ │Platforma Bârladului, │soiuri vãratice de mãr │
│ │insule în Câmpia Siretu- │şi pãr, nuc, în │
│ │lui; 0-200 m altitudine │condiţii de irigare │
└─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘




ANEXA 3
AUTORIZAŢIE DE TĂIERE/DEFRIŞARE
- model -


┌──────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII│MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII│
│ RURALE │ RURALE │
│ DIRECŢIA PENTRU AGRICULTURĂ │ DIRECŢIA PENTRU AGRICULTURĂ │
│ ŞI DEZVOLTARE RURALĂ │ ŞI DEZVOLTARE RURALĂ │
│ ........................... │ ............................ │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ AUTORIZAŢIE Nr ...../.......... │ AUTORIZAŢIE Nr ...../.......... │
│ │ │
│ Operatorul economic/persoana │ În conformitate cu prevederile │
│fizicã ..............................,│Legii pomiculturii nr ........ │
│cu sediul/domiciliul în comuna/oraşul │ Se autorizeazã operatorul economic/│
│............., judeţul ..............,│persoana fizicã ..............., cu │
│solicitã tãierea/defrişarea a .... ha/│sediul/domiciliul în comuna/oraşul │
│bucãţi nuci/castani comestibili. │.............., judeţul .............,│
│ │pentru tãierea/defrişarea a ...... ha/│
│ │bucãţi nuci/castani comestibili din │
│ │locurile urmãtoarele: ............... │
│ │..................................... │
│ │ │
│ │ Solicitantul a plantat nuci/castani│
│ │comestibili ...... ha/bucãţi în zona │
│ Director executiv, │.......... . │
│ ................... │ │
│ (nume şi prenume) │ Director executiv, │
│ Semnãtura şi ştampila │ ................... │
│ │ (nume şi prenume) │
│ │ Semnãtura şi ştampila │
│Data eliberãrii .............. │ │
│ │Data eliberãrii .............. │
│ │ │
│N.B.: Autorizaţia se tipãreşte pe o │ │
│singurã faţã în registru de 100 file │ │
│şi se completeazã într-un singur │ │
│exemplar. │ │
│ │ │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘



----


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016