Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 307 din 5 decembrie 2024  privind înfiinţarea Centrului de excelenţă pentru administraţia publică  în domeniul dezvoltării durabile    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 307 din 5 decembrie 2024 privind înfiinţarea Centrului de excelenţă pentru administraţia publică în domeniul dezvoltării durabile

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1228 din 6 decembrie 2024
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Se înfiinţează Centrul de excelenţă pentru administraţia publică în domeniul dezvoltării durabile, denumit în continuare CExDD, instituţie publică de interes naţional, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului.

    ART. 2
    Activitatea CExDD este coordonată de Secretariatul General al Guvernului prin Departamentul pentru dezvoltare durabilă, structură din cadrul aparatului de lucru al Guvernului.

    ART. 3
    Rolul CExDD este acela de a promova şi coordona politici coerente de dezvoltare durabilă la nivel central, regional şi local, de a facilita colaborarea intersectorială, concentrându-se pe provocările referitoare la sustenabilitate, de a stimula abordări inovatoare ale dezvoltării durabile şi de a promova un angajament public sporit pentru dezvoltarea durabilă, educând cetăţenii şi comunităţile cu privire la progresele şi imperativele dezvoltării durabile, diseminând informaţii specifice, în scopul îmbunătăţirii şi creşterii nivelului de cunoaştere a conceptului de sustenabilitate.

    ART. 4
    Activitatea CExDD şi interacţiunea acestuia cu părţile interesate, partenerii şi societatea, în întregul său, se realizează respectând cel puţin următoarele principii:
    a) colaborare;
    b) dezvoltare şi cooperare pentru identificarea de soluţii centrate pe beneficiarii finali;
    c) promovarea unei culturi a învăţării continue şi a schimbului de cunoştinţe;
    d) transparenţă şi comunicare deschisă;
    e) reactivitate şi adaptabilitate;
    f) practici etice;
    g) excelenţă în execuţie şi incluziune;
    h) diversitate.


    ART. 5
    Sediul CExDD este în Bucureşti, România, şi se stabileşte prin hotărâre a Guvernului.

    ART. 6
    CExDD dezvoltă relaţii de colaborare şi parteneriate, se poate asocia cu instituţii de învăţământ superior, în vederea organizării de programe postuniversitare de formare şi dezvoltare profesională continuă în domeniul dezvoltării durabile, precum şi cu alte instituţii din domeniul administraţiei publice, din ţară sau din străinătate, cu furnizori de formare şi asigură comunicarea şi colaborarea instituţională cu celelalte instituţii care promovează şi implementează principiile dezvoltării durabile.

    CAP. II
    Obiectivele şi atribuţiile principale ale CExDD
    ART. 7
    (1) CExDD participă la activităţi interdisciplinare de educaţie şi dialog în domeniul dezvoltării durabile, în sprijinul modernizării şi consolidării administraţiei publice din România, al dezvoltării sale instituţionale, precum şi ca centru de resurse pentru identificarea şi localizarea obiectivelor de dezvoltare durabilă, diseminând, după caz, informaţiile către factorii interesaţi, în acord cu strategiile naţionale de dezvoltare durabilă şi cu strategiile europene şi internaţionale specifice, şi oferă asistenţă de specialitate dedicată sectorului public, inclusiv unităţilor administrativ-teritoriale şi structurilor descentralizate ale administraţiei publice care sprijină activitatea administrativă şi legislativă.
    (2) Obiectivele CExDD sunt, în principal, următoarele:
    a) sprijinirea procesului de elaborare şi implementare a strategiilor reziliente pentru dezvoltarea durabilă a României;
    b) sprijinirea administraţiei publice pentru a deveni rezilientă, inovatoare şi competentă, cu expertiză specifică domeniului dezvoltării durabile, precum şi pentru consolidarea cooperării, în conformitate cu strategiile naţionale, europene şi internaţionale de îmbunătăţire a eficienţei activităţii în sectorul public;
    c) sprijinirea administraţiei publice în elaborarea politicilor publice bazate pe date şi informaţii obţinute în timp real, relevante şi exacte, pentru îmbunătăţirea procesului de luare a deciziilor în cunoştinţă de cauză, în domeniul dezvoltării durabile;
    d) sprijinirea coordonării eforturilor de realizare a obiectivelor de dezvoltare durabilă şi a monitorizării acestora;
    e) sprijinirea cuantificării rezultatelor autorităţilor publice locale/regionale şi naţionale în ceea ce priveşte atingerea obiectivelor de dezvoltare durabilă;
    f) asigurarea unui sistem eficient de comunicare şi diseminare a cunoştinţelor în domeniul dezvoltării durabile, care să faciliteze poziţionarea administraţiei publice din România ca model de implicare;-
    g) facilitarea procesului de fundamentare a politicilor naţionale prin studii ştiinţifice/de impact pentru abordarea şi soluţionarea problemelor complexe de sustenabilitate;
    h) promovarea unui ecosistem colaborativ în domeniul dezvoltării durabile la nivel naţional, european şi internaţional, prin promovarea colaborării interdisciplinare şi a schimbului de cunoştinţe între structuri ale administraţiei publice, instituţii academice şi de cercetare, structuri asociative ale mediului privat şi societăţii civile;
    i) utilizarea strategică a informaţiilor/studiilor ştiinţifice şi a tehnologiilor emergente pentru identificarea tendinţelor, monitorizarea progresului, estimarea impactului şi găsirea celor mai eficiente soluţii pentru atingerea obiectivelor de dezvoltare durabilă prevăzute în strategia naţională de dezvoltare durabilă;
    j) sprijinirea formării, funcţionării şi dezvoltării reţelelor de dezvoltare durabilă în parteneriat cu universităţi din cele opt regiuni de dezvoltare ale României, în colaborare cu Departamentul pentru dezvoltare durabilă, structură din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, în scopul realizării obiectivelor propuse;
    k) promovarea şi integrarea rezultatelor cercetărilor din domeniul dezvoltării durabile în politicile publice, în scopul îmbunătăţirii standardelor ştiinţifice, interdisciplinarităţii şi includerii în circuitul naţional şi european a datelor şi informaţiilor furnizate de universităţi.

    (3) În vederea îndeplinirii obiectivelor sale, CExDD colaborează cu Academia Română, cu organizaţii interguvernamentale, instituţii şi agenţii guvernamentale, instituţii de învăţământ superior, uniuni de creaţie, precum şi cu asociaţii, fundaţii şi organizaţii ale societăţii civile şi ale mediului de afaceri din România, din Uniunea Europeană şi din alte ţări, precum şi cu organizaţii regionale şi internaţionale cu preocupări în domeniul dezvoltării durabile.
    (4) Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare asigură suportul şi avizul necesare, atunci când este cazul, în conformitate cu legislaţia în vigoare, pentru punerea în aplicare a prevederilor alin. (2) lit. i) şi k), inclusiv în ceea ce priveşte facilitarea coordonării interinstituţionale pentru finanţarea activităţii de cercetare, dezvoltare şi inovare multidisciplinară la nivel naţional.

    ART. 8
    (1) În realizarea obiectivelor sale, CExDD îndeplineşte, în principal, următoarele atribuţii:
    a) sprijină deciziile din administraţia publică în procesul de analiză şi elaborare a politicilor publice din domeniul dezvoltării durabile, în mod sistematic, reprezentând un centru de generare de argumente ştiinţifice;
    b) asigură un mecanism informatic fiabil, de încredere, pentru colectarea datelor, corelat cu obiectivele şi indicatorii de dezvoltare durabilă din toate sectoarele administraţiei, reprezentând un centru de date pentru administraţia publică;
    c) dezvoltă idei pe o anumită temă şi face sugestii pentru acţiuni la nivel local şi naţional, care pot contribui la realizarea obiectivelor de dezvoltare durabilă, ca un promotor al gândirii strategice inovatoare pentru întâlniri atât fizice, cât şi virtuale ale experţilor;
    d) generează perspective şi soluţii/recomandări bazate pe cercetare-dezvoltare-inovare pentru a ghida elaborarea politicilor publice de dezvoltare durabilă, concentrându-se pe provocările referitoare la sustenabilitate, comunicare şi diseminare de cunoştinţe, stabileşte metode de colectare şi diseminare a datelor, aliniate cu ţintele şi indicatorii naţionali de dezvoltare durabilă, şi generează argumente ştiinţifice în sprijinul deciziilor din administraţia publică;
    e) funcţionează ca un centru de date, promovează şi diseminează progresele şi imperativele dezvoltării durabile şi informaţii specifice în scopul îmbunătăţirii şi creşterii nivelului de cunoaştere a conceptului de sustenabilitate;
    f) colectează şi centralizează date relevante pentru dezvoltarea durabilă din diverse surse şi stabileşte proceduri proprii de implementare;
    g) asigură monitorizarea modului de îndeplinire a obiectivelor prevăzute în planurile proprii;
    h) raportează anual secretarului general al Guvernului rezultatele şi performanţele ştiinţifice din domeniul său de activitate şi asigură prin orice mijloace posibile publicitatea rezultatelor în scopul informării publicului larg asupra impactului acestora în economie şi în societate;
    i) gestionează şi analizează datele colectate pentru generarea de rapoarte şi informaţii utile autorităţilor publice şi altor entităţi interesate în domeniul dezvoltării durabile;
    j) facilitează cooperarea interdisciplinară, dezvoltarea politicii şi schimbul de cunoştinţe dintre instituţiile de învăţământ superior şi cercetătorii din domenii corelate dezvoltării durabile: social, economic şi de mediu;
    k) dezvoltă şi implementează modele de evoluţie a dezvoltării durabile ca suport pentru factorii de decizie;
    l) dezvoltă, administrează şi întreţine platforme informatice/centre virtuale de resurse pentru cercetare şi pentru a facilita procesul de implementare a obiectivelor de dezvoltare durabilă la nivel naţional, bazate pe evidenţe/studii de caz/bune practici;
    m) conduce şi realizează studii, cercetări şi evaluări în domeniul dezvoltării durabile, editează şi publică rezultatele sub formă de rapoarte, articole ştiinţifice sau alte materiale relevante;
    n) asigură suport ştiinţific şi informaţii de specialitate Secretariatului General al Guvernului, în fundamentarea politicilor publice şi implementarea investiţiilor asumate prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă;
    o) diseminează informaţiile şi cercetările legate de dezvoltarea durabilă către publicul larg, decidenţii politici şi alte părţi interesate, inclusiv prin intermediul publicaţiilor de specialitate, evenimentelor publice şi platformelor online;
    p) dezvoltă şi implementează programe inovatoare şi proiecte pentru stimularea gândirii strategice, inovatoare, în domeniul dezvoltării durabile, inclusiv prin identificarea de oportunităţi de finanţare şi parteneriate la nivel naţional, european şi internaţional;
    q) participă sau conduce programe multidisciplinare/ multisectoriale şi proiecte de dezvoltare, cercetare şi inovare în domeniul dezvoltării durabile, aliniate cu priorităţile naţionale şi internaţionale pentru îndeplinirea obiectivelor de dezvoltare durabilă, cu finanţare publică naţională şi/sau internaţională, inclusiv din partea instituţiilor financiare internaţionale, desfăşurând activităţi de evaluare şi selecţie de proiecte, negociere, contractare şi finanţare, verificare tehnică şi financiară, monitorizare şi evaluare, implementare;
    r) în limita fondurilor bugetare, poate finanţa programe de granturi necompetitive de cercetare în domeniul dezvoltării durabile, în condiţiile stabilite prin hotărâre a Guvernului;
    s) desfăşoară programe de formare şi recalificare în administraţia publică pentru ocupaţia de expert în dezvoltare durabilă;
    ş) oferă asistenţă tehnică, de specialitate, servicii ştiinţifice şi alte servicii din domeniul său de activitate autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, mediului de afaceri, mediului academic, organizaţiilor societăţii civile şi altor tipuri de structuri şi pune la dispoziţia acestora date, studii şi cercetări, funcţionând ca un centru de resurse ştiinţifice şi dialog între toţi factorii implicaţi;
    t) sprijinirea realizării de studii, rapoarte şi activităţi de cercetare-dezvoltare-inovare în domeniul dezvoltării durabile din perspectivă multidisciplinară;
    ţ) îmbunătăţirea competenţelor în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă în corelaţie cu competenţele digitale în sectorul public, pe baza prognozelor privind competenţele şi oferirea de programe de formare şi recalificare în administraţia publică;
    u) stabilirea tematicii specifice şi a standardelor de calitate pentru programele de formare profesională şi recalificare pe care le organizează;
    v) furnizarea de programe de formare şi specializare profesională în domeniul dezvoltării durabile pentru a sprijini calificarea şi pregătirea personalului din sectorul public şi privat prin atragerea de finanţări nerambursabile sau prin fonduri de la bugetul de stat acordate cu această destinaţie.

    (2) În cazuri temeinic motivate, pentru realizarea atribuţiilor sale, CExDD poate utiliza, pe durată determinată, colaboratori externi, din ţară sau din străinătate, în domeniul dezvoltării durabile, selectaţi în condiţiileLegii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 16 alin. (10) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, conform condiţiilor specifice proiectelor şi programelor coordonate/evaluate, şi poate încheia parteneriate, memorandumuri de colaborare/înţelegere, acorduri de cooperare/colaborare cu structuri guvernamentale, nonguvernamentale, ale mediului academic, de cercetare şi privat din România şi din străinătate.
    (3) Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare asigură suportul şi avizul necesare, atunci când este cazul, în conformitate cu legislaţia în vigoare, pentru punerea în aplicare a prevederilor alin. (1) lit. d), j) şi r).

    CAP. III
    Structura organizatorică şi funcţională, personalul şi conducerea
    ART. 9
    (1) Modul de organizare, funcţionare şi structura organizatorică ale CExDD se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
    (2) Numărul maxim de posturi ale CExDD este de 50, cu excepţia preşedintelui, vicepreşedintelui şi a membrilor Consiliului ştiinţific.
    (3) Numărul maxim de posturi prevăzut la alin. (2) poate fi modificat prin hotărâre a Guvernului.
    (4) Personalul CExDD se compune din funcţionari publici şi personal contractual.

    ART. 10
    (1) Conducerea executivă a CExDD este asigurată de un preşedinte cu rang de secretar de stat, ajutat în activitatea sa de către un vicepreşedinte cu rang de subsecretar de stat.
    (2) Preşedintele şi vicepreşedintele sunt numiţi prin decizie a prim-ministrului potrivit dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, la propunerea Departamentului pentru dezvoltare durabilă.
    (3) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele CExDD emite ordine.
    (4) Preşedintele CExDD este ordonator terţiar de credite.

    ART. 11
    (1) Preşedintele CExDD are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) organizează şi conduce întreaga activitate a CExDD, potrivit deciziilor Consiliului ştiinţific şi ale Comitetului director;
    b) stabileşte atribuţiile personalului CExDD, competenţele şi relaţiile funcţionale la nivelul structurilor din cadrul CExDD, precum şi relaţiile acestora cu terţii;
    c) asigură gestionarea fondurilor băneşti şi a patrimoniului CExDD, potrivit legii şi deciziilor Consiliului ştiinţific şi ale Comitetului director;
    d) propune tarifele pentru prestaţii specifice pentru a le transmite Comitetului director;
    e) propune Comitetului director, spre avizare, organizarea activităţilor finanţate integral din venituri proprii;
    f) orice alte atribuţii date în sarcina acestuia de către Consiliul ştiinţific şi/sau ordonatorul principal de credite.

    (2) Relaţiile CExDD cu terţii sunt stabilite de preşedintele CExDD, care poate da împuterniciri de reprezentare în numele CExDD, cu avizul Consiliului ştiinţific.

    ART. 12
    (1) În cadrul CExDD funcţionează un Consiliu ştiinţific format din 7 membri, specialişti în ştiinţe sociale, juridice, economice, ştiinţa mediului, politici publice şi specialişti în tehnologie şi transformare digitală, cu capacitate de sinteză şi de prospectare în domeniul dezvoltării durabile, numiţi pentru o perioadă de 5 ani, prin decizie a prim-ministrului, în urma concursului organizat în baza metodologiei de evaluare şi selecţie aprobate prin ordin al secretarului general al Guvernului.
    (2) Consiliul ştiinţific stabileşte liniile directoare ale activităţii tehnico-ştiinţifice din cadrul CExDD.
    (3) Consiliul ştiinţific îndrumă şi coordonează activitatea ştiinţifică şi de cercetare a CExDD către realizarea obiectivelor de dezvoltare durabilă ale României, pe baza unui set de criterii, care includ cel puţin următoarele: alinierea cu obiectivele strategice ale CExDD şi cu obiectivele de dezvoltare durabilă ale României, coerenţa cu strategiile guvernamentale de dezvoltare durabilă elaborate în concordanţă cu strategiile Uniunii Europene şi cu cele asumate de România prin tratate/acorduri regionale şi internaţionale, potenţialul de colaborare cu administraţia publică, mediul academic, mediul privat şi organizaţiile neguvernamentale, abordarea bazată pe dovezi ştiinţifice şi pe bune practici, managementul riscurilor, optimizarea resurselor.
    (4) Revocarea membrilor Consiliului ştiinţific se face prin decizie a prim-ministrului, la propunerea Departamentului pentru dezvoltare durabilă.
    (5) Pentru activitatea desfăşurată, membrii Consiliului ştiinţific beneficiază de o indemnizaţie lunară în cuantum de 20% din salariul de bază al preşedintelui CExDD.
    (6) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte aleşi prin vot secret, dintre membrii acestuia.

    ART. 13
    Persoanele numite în Consiliul ştiinţific sunt incompatibile cu participarea în aceeaşi calitate în cadrul altor entităţi cu care CExDD are relaţii contractuale, relaţii comerciale directe, parteneriate sau interese concurente şi nici nu pot face parte din organele de conducere ale acestor entităţi.

    ART. 14
    Consiliul ştiinţific are următoarele atribuţii principale:
    a) asigură îndrumarea ştiinţifică şi metodologică a principalelor proiecte şi programe de cercetare în dezvoltare durabilă;
    b) dezbate şi aprobă strategia multianuală a activităţii ştiinţifice a CExDD, pe termen mediu şi lung, planurile anuale de cercetare ştiinţifică, activităţi cultural-educative şi de editare a lucrărilor;
    c) avizează, la propunerea Comitetului director, strategiile şi programele concrete de dezvoltare a CExDD, în concordanţă cu strategia naţională de dezvoltare durabilă;
    d) decide cu privire la realizarea sau participarea la realizarea unor programe şi proiecte cu finanţare internă sau internaţională, precum şi cu privire la participarea la activităţi de evaluare executate la cererea unor instituţii din România sau din străinătate;
    e) avizează proiectul de buget al CExDD, precum şi execuţia bugetară a acestuia;
    f) avizează tarifele de participare la programele şi proiectele CExDD şi avizează tarifele pentru prestaţiile specifice ale CExDD;
    g) elaborează propriul regulament de organizare şi funcţionare a Consiliului ştiinţific şi îl propune, spre aprobare, prin ordin al secretarului general al Guvernului.


    ART. 15
    (1) Consiliul ştiinţific îşi desfăşoară activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, aprobat de preşedintele CExDD.
    (2) Secretariatul Consiliului ştiinţific este asigurat de CExDD. Atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului ştiinţific.

    ART. 16
    (1) Pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor sale, preşedintele CExDD este ajutat în activitatea sa de Comitetul director.
    (2) Din Comitetul director fac parte preşedintele şi vicepreşedintele Consiliului ştiinţific, preşedintele şi vicepreşedintele CExDD, precum şi personalul de conducere din cadrul CExDD, desemnat de către preşedintele acestuia.
    (3) Activitatea membrilor Comitetului director nu este remunerată.
    (4) Comitetul director stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din: strategia programelor de dezvoltare a CExDD, programul anual de cercetare-dezvoltare, bugetul de venituri şi cheltuieli, programul de investiţii, sistemul de asigurare a calităţii.
    (5) Atribuţiile Comitetului director sunt, în principal, următoarele:
    a) avizează structura organizatorică a CExDD, care se aprobă în condiţiile art. 9 alin. (1);
    b) avizează activităţi de marketing în vederea creşterii gradului de aplicabilitate a cercetărilor în dezvoltarea durabilă finanţate din fonduri publice;
    c) elaborează propunerea bugetului de venituri şi cheltuieli al CExDD şi o înaintează spre avizare Consiliului ştiinţific şi spre aprobare ordonatorului principal de credite;
    d) fundamentează şi propune spre avizare Consiliului ştiinţific tarifele pentru prestaţii specifice, propuse de către preşedintele CExDD, şi le supune spre aprobare ordonatorului principal de credite.

    (6) Comitetul director sprijină preşedintele CExDD în alinierea activităţilor CExDD la obiectivele strategice şi coordonarea departamentelor pentru a asigura coeziunea operaţională.

    CAP. IV
    Bugetul de venituri şi cheltuieli şi execuţia acestuia
    ART. 17
    Secretariatul General al Guvernului este ordonatorul principal de credite care cuprinde în bugetul său, la propunerea CExDD, fondurile necesare pentru funcţionarea CExDD în scopul îndeplinirii obiectului său de activitate, respectiv fonduri pentru cheltuieli de personal, realizarea unor investiţii, dotări, aparatură, echipamente, instalaţii, precum şi fonduri necesare finanţării/cofinanţării proiectelor naţionale, europene şi internaţionale.

    ART. 18
    (1) CExDD întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli şi situaţii financiare trimestriale şi anuale.
    (2) Veniturile şi cheltuielile CExDD se stabilesc prin buget, pentru fiecare exerciţiu financiar.
    (3) Salarizarea personalului CExDD prevăzut la art. 9 alin. (4) se face potrivit prevederilor legale în vigoare privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

    ART. 19
    (1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale CExDD se asigură din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
    (2) Veniturile proprii se constituie din:
    a) realizarea şi valorificarea de studii, proiecte, consultanţă în domeniul dezvoltării durabile;
    b) venituri provenite din tarife pentru prestaţii specifice;
    c) sponsorizări;
    d) donaţii ale unor persoane fizice şi juridice din ţară şi din străinătate;
    e) fonduri externe nerambursabile;
    f) organizarea de evenimente, simpozioane, conferinţe tematice, workshopuri în domeniul dezvoltării durabile;
    g) editarea şi vânzarea de cărţi, publicaţii, lucrări şi studii de specialitate;
    h) alte surse legal constituite.

    (3) CExDD poate folosi bunuri materiale şi fonduri băneşti sub formă de donaţii şi sponsorizări, cu respectarea prevederilor art. 63 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare.

    CAP. V
    Dispoziţii finale
    ART. 20
    Prezenta lege intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2025.

    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    ŞTEFAN-OVIDIU POPA
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ

    Bucureşti, 5 decembrie 2024.
    Nr. 307.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016