Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 289 din 5 august 2009  pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere in vederea inmatricularii sau inregistrarii acestora in Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 289 din 5 august 2009 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere in vederea inmatricularii sau inregistrarii acestora in Romania

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 559 din 11 august 2009
LEGE nr. 289 din 5 august 2009
pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cãrţii de identitate şi certificarea autenticitãţii vehiculelor rutiere în vederea înmatriculãrii sau înregistrãrii acestora în România
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 559 din 11 august 2009


Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
<>Ordonanţa Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cãrţii de identitate şi certificarea autenticitãţii vehiculelor rutiere în vederea înmatriculãrii sau înregistrãrii acestora în România, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 412 din 30 august 2000, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 230/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Titlul ordonanţei va avea urmãtorul cuprins:
"ORDONANŢÃ
privind omologarea, eliberarea cãrţii de identitate şi certificarea autenticitãţii vehiculelor rutiere în vederea comercializãrii, înmatriculãrii sau înregistrãrii acestora în România"
2. La articolul 1, alineatele (1) şi (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Vehiculele rutiere pot fi comercializate, înmatriculate sau înregistrate în România numai dupã omologarea şi certificarea autenticitãţii acestora, dupã caz, de cãtre Regia Autonomã «Registrul Auto Român», denumitã în continuare R.A.R., organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
(2) Categoriile de vehicule pentru care este obligatorie omologarea în vederea comercializãrii, înmatriculãrii sau înregistrãrii în România se stabilesc prin reglementãrile RNTR 2 şi RNTR 7, care se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii."
3. La articolul 1, alineatul (4) se abrogã.
4. La articolul 1, alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) privind omologarea vehiculele rutiere utilizate care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) au fost omologate comunitar;
b) au fost înmatriculate ultima datã într-un stat membru al Uniunii Europene;
c) nu au suferit modificãri constructive în raport cu datele înscrise în certificatul de înmatriculare."
5. La articolul 1^1, punctele 9 şi 10 vor avea urmãtorul cuprins:
"9. omologarea de tip a întregului vehicul - omologare acordatã unui vehicul în ansamblul sãu, pe baza omologãrilor de tip ale vehiculului în ceea ce priveşte sistemele, echipamentele, componentele, piesele şi/sau unitãţile tehnice separate existente, dupã caz. În cazul în care una sau mai multe dintre omologãrile menţionate nu pot fi prezentate, acestea se vor acorda pe baza încercãrilor efectuate de cãtre R.A.R. sau de alte servicii tehnice evaluate de R.A.R., care sã ateste respectarea condiţiilor tehnice prevãzute în legislaţia în vigoare, în funcţie de categoria vehiculului respectiv;
10. omologare de tip a unui vehicul în ceea ce priveşte sistemele, echipamentele, componentele, piesele şi unitãţile tehnice separate - procedura prin care R.A.R. certificã faptul cã un tip de vehicul rutier îndeplineşte cerinţele aplicabile pentru sistemul, echipamentul, componenta, piesa sau unitatea tehnicã separatã respectivã, potrivit legislaţiei în vigoare."
6. La articolul 1^1, dupã punctul 10 se introduc trei noi puncte, punctele 11, 12 şi 13, cu urmãtorul cuprins:
"11. serviciu tehnic - organizaţia sau organismul desemnat în urma evaluãrii de R.A.R. drept laborator de încercãri, în vederea efectuãrii de încercãri, sau drept organism de evaluare a conformitãţii producţiei, în vederea efectuãrii evaluãrii iniţiale şi a altor încercãri sau inspecţii, în numele R.A.R.;
12. certificat de conformitate - documentul eliberat de producãtor şi care certificã faptul cã, în momentul fabricãrii, un vehicul aparţinând seriei tipului omologat comunitar a respectat toate reglementãrile referitoare la omologarea vehiculelor rutiere;
13. dispozitiv de manipulare - orice element de proiectare menit sã influenţeze eficienţa sistemului de control al emisiilor motorului."
7. La articolul 2, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Pentru fiecare vehicul rutier omologat individual, R.A.R elibereazã solicitantului omologãrii, la cererea acestuia, un certificat de omologare individualã."
8. La articolul 2, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În vederea înmatriculãrii, a înregistrãrii sau a comercializãrii în România, R.A.R. elibereazã cartea de identitate a vehiculului, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe."
9. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Omologarea unui vehicul rutier este de tip sau individualã, dupã cum urmeazã:
a) omologarea naţionalã de tip a întregului vehicul - procedura prin care R.A.R. sau o autoritate competentã din alt stat membru al Uniunii Europene certificã faptul cã un tip de vehicul rutier îndeplineşte cerinţele prevãzute de legislaţia naţionalã în vigoare, valabilitatea omologãrii fiind limitatã la teritoriul statului care a acordat-o;
b) omologarea individualã a unui vehicul - procedura prin care R.A.R. sau o autoritate competentã din alt stat membru al Uniunii Europene certificã faptul cã un vehicul rutier îndeplineşte individual cerinţele prevãzute de legislaţia naţionalã în vigoare, valabilitatea omologãrii fiind limitatã la teritoriul statului care a acordat-o;
c) omologarea comunitarã (CE) de tip a întregului vehicul - procedura prin care R.A.R. sau o autoritate competentã din alt stat membru al Uniunii Europene certificã faptul cã un tip de vehicul rutier îndeplineşte cerinţele prevãzute de legislaţia comunitarã în vigoare, valabilitatea omologãrii fiind extinsã pe tot teritoriul Uniunii Europene."
10. La articolul 4, litera b) a alineatului (1) şi alineatul (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"b) vehiculele rutiere utilizate care nu au mai fost înmatriculate în România, cu excepţia vehiculelor rutiere prevãzute la art. 1 alin. (5);
..................................................................
(2) Omologarea individualã se acordã de R.A.R. prin reprezentanţele sale teritoriale."
11. La articolul 5, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) La omologarea comunitarã (CE) de tip a întregului vehicul, R.A.R. recunoaşte certificatele de omologare de tip ale unui vehicul în ceea ce priveşte sistemele, componentele şi/sau unitãţile tehnice separate ale acestuia, emise de autoritãţile competente din statele membre ale Uniunii Europene în temeiul actelor normative comunitare aplicabile, precum şi certificatele de omologare de tip ale unui vehicul în ceea ce priveşte echipamentele, piesele şi componentele acestuia, emise de autoritãţile competente din statele care sunt pãrţi contractante la acordurile de la Geneva în baza regulamentelor CEE-ONU aplicabile şi recunoscute prin legislaţia comunitarã ca fiind echivalente cu actele normative comunitare aplicabile."
12. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Este interzisã comercializarea unui vehicul rutier care nu a fost omologat, de tip sau individual, ori cãruia nu i s-a eliberat cartea de identitate a vehiculului de R.A.R potrivit prevederilor prezentei ordonanţe.
(2) De la prevederile alin. (1) sunt exceptate vehiculele rutiere care nu se supun omologãrii potrivit reglementãrilor în vigoare."
13. La articolul 7, alineatele (1), (3) şi (5) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Omologarea naţionalã de tip a unui vehicul în ceea ce priveşte sistemele, echipamentele, piesele, componentele şi/sau unitãţile tehnice separate ale acestuia se acordã de R.A.R., la cererea producãtorului, a reprezentantului acestuia sau a importatorului, dacã vehiculul îndeplineşte cerinţele legale aplicabile.
...................................................................
(3) Omologarea comunitarã (CE) de tip a unui vehicul în ceea ce priveşte sistemele, componentele şi/sau unitãţile tehnice separate ale acestuia se acordã de R.A.R., la cererea producãtorului sau a reprezentantului acestuia, dacã vehiculul îndeplineşte cerinţele legale aplicabile.
...................................................................
(5) Omologarea internaţionalã (CEE-ONU) de tip a unui vehicul în ceea ce priveşte echipamentele, piesele şi/sau componentele acestuia se acordã de R.A.R., la cererea producãtorului sau a reprezentantului acestuia, dacã vehiculul îndeplineşte cerinţele legale aplicabile."
14. Dupã articolul 7 se introduc douã noi articole, articolele 7^1 şi 7^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 7^1. - (1) R.A.R. poate refuza, pe motive întemeiate, sã acorde omologarea, în cazul în care constatã cã un tip de vehicul rutier, deşi se conformeazã reglementãrilor aplicabile, prezintã un risc serios pentru siguranţa rutierã sau dãuneazã semnificativ mediului înconjurãtor şi/sau sãnãtãţii publice.
(2) În situaţia în care R.A.R. considerã cã anumite vehicule rutiere noi, care deţin omologare comunitarã (CE) de tip acordatã de un alt stat membru al Uniunii Europene, prezintã un risc serios pentru siguranţa rutierã sau dãuneazã semnificativ mediului înconjurãtor şi/sau sãnãtãţii publice, acesta poate refuza, pe motive întemeiate, pentru o perioadã de maximum 6 luni, eliberarea cãrţii de identitate a vehiculului în vederea înmatriculãrii, a înregistrãrii sau a comercializãrii. În acest caz, R.A.R. informeazã de îndatã producãtorul, celelalte state membre şi Comisia Europeanã, precizând motivele refuzului, în special dacã acesta este rezultatul lacunelor din reglementãrile relevante sau al aplicãrii incorecte a cerinţelor relevante.
Art. 7^2. - Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în calitate de autoritate competentã în domeniu, asigurã notificarea R.A.R. ca autoritate şi serviciu tehnic pentru omologarea şi supravegherea introducerii pe piaţã a vehiculelor rutiere, precum şi notificarea celorlalte servicii tehnice evaluate de R.A.R, dupã caz, cãtre Comisia Europeanã şi Secretariatul General al Organizaţiei Naţiunilor Unite, potrivit procedurilor prevãzute de actele comunitare şi de acordurile de la Geneva."
15. La articolul 10, alineatul (6) va avea urmãtorul cuprins:
"(6) La radierea unui vehicul rutier, ca urmare a scoaterii definitive din România sau a dezmembrãrii la scoaterea din uz a acestuia, autoritatea competentã care efectueazã radierea are obligaţia de a reţine cartea de identitate a vehiculului şi de a o transmite R.A.R. Pe cartea de identitate a vehiculului se menţioneazã Vehicul scos definitiv din România sau Vehicul dezmembrat."
16. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) Eliberarea cãrţii de identitate se face cu respectarea urmãtoarelor condiţii:
a) în cazul omologãrii individuale, precum şi în cazul vehiculelor rutiere deja înmatriculate sau înregistrate în România, dacã vehiculul poate fi identificat şi corespunde normelor tehnice de siguranţã a circulaţiei rutiere, de protecţie a mediului, precum şi folosinţei cãreia îi este destinat;
b) în cazul existenţei unei omologãri naţionale de tip a întregului vehicul valabile, pe baza copiei certificatului de omologare naţionalã de tip a întregului vehicul;
c) în cazul existenţei unei omologãri comunitare (CE) de tip a întregului vehicul valabile, pe baza certificatului de conformitate CE şi a acordãrii numãrului naţional de registru;
d) în cazul vehiculelor prevãzute la art. 1 alin. (5), dacã vehiculul corespunde din punctul de vedere al stãrii tehnice.
(2) Cu excepţia cazurilor prevãzute la art. 7^1, nu este permisã refuzarea eliberãrii cãrţii de identitate a vehiculului în vederea înmatriculãrii, a înregistrãrii sau a comercializãrii vehiculelor rutiere, din motive privind construcţia sau funcţionarea lor, dacã acestea respectã reglementãrile aplicabile."
17. La articolul 13 alineatul (2), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) atestarea faptului cã vehiculul nu figureazã ca dat în urmãrire pe plan intern sau internaţional, la data efectuãrii certificãrii autenticitãţii, potrivit bazei de date puse la dispoziţia R.A.R. de autoritãţile competente din România;".
18. La articolul 13, alineatele (6) şi (8) vor avea urmãtorul cuprins:
"(6) Pentru vehiculele care nu corespund din punctul de vedere al certificãrii autenticitãţii, în raportul de verificare eliberat se menţioneazã motivele deciziei R.A.R.
...................................................................
(8) Certificatul de autenticitate al unui vehicul rutier este valabil pentru o singurã înmatriculare, dar nu mai mult de 60 de zile calendaristice de la data eliberãrii acestuia."
19. Dupã articolul 13^1 se introduc douã noi articole, articolele 13^2 şi 13^3, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 13^2. - Deţinãtorul unei omologãri de tip are urmãtoarele obligaţii:
a) sã informeze de îndatã R.A.R. asupra oricãrei modificãri a datelor din dosarul de omologare;
b) sã notifice R.A.R. cu privire la încetarea definitivã a producţiei unui anumit tip de vehicul;
c) sã notifice R.A.R. cu privire la cazurile în care o omologare de tip pentru un vehicul este pe cale sã îşi înceteze valabilitatea;
d) sã informeze de îndatã R.A.R. în cazul în care este obligat sã recheme o serie de vehicule care au fost deja înmatriculate, înregistrate sau puse în comercializare, deoarece unul sau mai multe sisteme, echipamente, componente sau unitãţi tehnice separate instalate pe vehicul prezintã un risc important pentru siguranţa rutierã, sãnãtatea publicã sau protecţia mediului înconjurãtor;
e) sã propunã R.A.R. soluţii adecvate pentru eliminarea riscurilor prevãzute la lit. d);
f) sã nu comunice utilizatorilor date tehnice diferite de datele aprobate de autoritatea de omologare;
g) sã punã la dispoziţia utilizatorilor toate informaţiile relevante, precum şi instrucţiunile necesare care descriu orice condiţii speciale sau restricţii privind utilizarea vehiculului rutier, în cazul în care reglementarea aplicabilã conţine astfel de dispoziţii;
h) sã punã la dispoziţia producãtorilor de echipamente, componente, piese sau unitãţi tehnice separate toate datele necesare pentru omologarea de tip sau certificarea acestor produse. În acest caz, producãtorul vehiculului poate impune un acord obligatoriu producãtorilor acestor produse, pentru a proteja confidenţialitatea oricãror date care nu sunt destinate publicului, inclusiv a celor legate de drepturile de proprietate intelectualã;
i) sã furnizeze R.A.R. inclusiv datele şi specificaţiile tehnice care ar putea duce la rechemare sau la retragerea omologãrii de tip;
j) sã nu utilizeze dispozitive de manipulare a performanţelor sau a funcţionãrii vehiculelor rutiere, cu excepţia cazurilor prevãzute în reglementãrile aplicabile în domeniu;
k) sã asigure accesul la informaţii, potrivit reglementãrilor aplicabile în domeniu.
Art. 13^3. - Nerespectarea prevederilor prezentei ordonanţe atrage rãspunderea disciplinarã, contravenţionalã, civilã sau penalã, dupã caz, potrivit legii."
20. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte:
a) comercializarea unui vehicul rutier care nu este omologat sau nu corespunde cu omologarea acordatã, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe;
b) comercializarea unui vehicul rutier care nu deţine cartea de identitate a vehiculului eliberatã de cãtre R.A.R., potrivit prevederilor prezentei ordonanţe;
c) menţinerea în circulaţie a unui vehicul care a suferit modificãri ale caracteristicilor care se înscriu în cartea de identitate a vehiculului, fãrã ca aceste modificãri sã fi fost menţionate în cartea de identitate;
d) nerespectarea de cãtre deţinãtorul unei omologãri de tip a obligaţiilor prevãzute la art. 13^2 lit. a)-e) şi i);
e) nerespectarea de cãtre deţinãtorul unei omologãri de tip a obligaţiilor prevãzute la art. 13^2 lit. f), g), h) şi k);
f) nerespectarea de cãtre deţinãtorul unei omologãri de tip a obligaţiei prevãzute la art. 13^2 lit. j).
(2) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cu amendã de la 500 lei la 1.000 lei, cea prevãzutã la lit. c);
b) cu amendã de la 1.000 lei la 5.000 lei, cele prevãzute la lit. d) şi e);
c) cu amendã de la 5.000 lei la 10.000 lei, cele prevãzute la lit. b) şi f);
d) cu amendã de la 10.000 lei la 30.000 lei, cea prevãzutã la lit. a).
(3) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) se constatã şi se sancţioneazã de personalul R.A.R. împuternicit în acest scop de cãtre Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
(4) Nivelul amenzilor prevãzute la alin. (2) se actualizeazã prin hotãrâre a Guvernului în funcţie de rata inflaţiei.
(5) Prevederile prezentei ordonanţe referitoare la contravenţii se completeazã cu cele ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
21. Dupã articolul 14 se introduce un nou articol, articolul 14^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 14^1. - Resursele necesare pentru exercitarea activitãţii de control şi supraveghere a introducerii vehiculelor pe piaţa din România se asigurã de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii."
22. La articolul 15 alineatul (1), litera m) va avea urmãtorul cuprins:
"m) supravegheazã conformitatea cu tipul omologat a vehiculelor rutiere introduse pentru prima datã pe piaţã;".
23. La articolul 15 alineatul (1), litera n) se abrogã.
24. La articolul 15 alineatul (1), litera u) va avea urmãtorul cuprins:
"u) efectueazã operaţiunile impuse la certificarea autenticitãţii vehiculelor şi elibereazã certificatul de autenticitate."
25. La articolul 15 alineatul (1), dupã litera u) se introduc douã noi litere, literele v) şi x), cu urmãtorul cuprins:
"v) evalueazã serviciile tehnice, în condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare;
x) îndeplineşte funcţia de serviciu tehnic."
26. La articolul 15, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Dacã R.A.R. constatã cã vehiculele rutiere noi pe care le-a omologat nu mai sunt conforme cu tipul care a fost omologat, R.A.R. ia mãsurile necesare pentru a se asigura cã vehiculele rutiere produse se conformeazã tipului omologat."
27. La articolul 15, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În funcţie de neconformitãţile constatate, mãsurile prevãzute la alin. (1^1) pot avea în vedere sistarea comercializãrii şi/sau retragerea lotului de vehicule rutiere neconforme, cu interdicţia comercializãrii sau a folosirii pânã la remediere, retragerea din circulaţie a vehiculelor rutiere neconforme cu tipul omologat ori, dupã caz, retragerea omologãrii de tip."
28. La articolul 15, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) În situaţia în care R.A.R. constatã cã producãtorul nu informeazã, nu propune şi/sau nu pune în practicã mãsurile corective necesare pentru eliminarea riscurilor prevãzute la art. 13^2 lit. d), acesta ia mãsurile prevãzute la alin. (2)."
29. În tot cuprinsul ordonanţei termenul "fabricant" se înlocuieşte cu termenul "producãtor", iar sintagma "entitãţi tehnice" se înlocuieşte cu sintagma "unitãţi tehnice separate".
30. Dupã articolul 18 se introduce urmãtoarea menţiune:
"Prezenta ordonanţã transpune prevederile art. 3 pct. 4, 5 (parţial), 6, 31 şi 36, art. 4 alin. (3) (parţial) şi alin. (4) (parţial), art. 8 alin. (3) (parţial), art. 13 alin. (1) (parţial), art. 17 alin. (3) (parţial) şi alin. (4) (parţial), art. 24 alin. (5) (parţial) şi alin. (6) (parţial), art. 29 alin. (1) (parţial), art. 30 alin. (1) (parţial), art. 32 alin. (1), (2) (parţial) şi alin. (3) (parţial), art. 35 alin. (1), art. 37 alin. (1) (parţial) şi alin. (2) (parţial), art. 38 alin. (1), art. 43 alin. (1) (parţial), art. 46 (parţial) din Directiva 2007/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 5 septembrie 2007 de stabilire a unui cadru pentru omologarea autovehiculelor şi a remorcilor acestora, precum şi a sistemelor, componentelor şi unitãţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 263 din 9 octombrie 2007."
ART. II
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va actualiza <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003 pentru aprobarea <>Reglementãrilor privind omologarea de tip şi eliberarea cãrţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 275 şi 275 bis din 18 aprilie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi <>Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.132/2005 pentru aprobarea <>Reglementãrilor privind omologarea individualã, eliberarea cãrţii de identitate şi certificarea autenticitãţii vehiculelor rutiere - RNTR 7, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.160 din 21 decembrie 2005.
ART. III
Prezenta lege intrã în vigoare la 60 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. IV
<>Ordonanţa Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cãrţii de identitate şi certificarea autenticitãţii vehiculelor rutiere în vederea înmatriculãrii sau înregistrãrii acestora în România, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 412 din 30 august 2000, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 230/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor <>art. 75 şi ale <>art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã .

PREŞEDINTELE
CAMEREI DEPUTAŢILOR
ROBERTA ALMA ANASTASE

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DAN VOICULESCU

Bucureşti, 5 august 2009.
Nr. 289.

-----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016