Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 288 din 27 iunie 2003  pentru acceptarea de catre Romania a amendamentelor la Acordul privind infiintarea Consiliului General pentru Pescuit in Marea Mediterana (CGPM) (Roma, septembrie 1949), adoptate la cea de-a 22-a sesiune a Consiliului General pentru Pescuit in Marea Mediterana din octombrie 1997 si aprobate la cea de-a 113-a sesiune a Consiliului Conferintei Organizatiei Natiunilor Unite pentru Agricultura si Alimentatie (FAO) din 4-6 noiembrie 1997    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 288 din 27 iunie 2003 pentru acceptarea de catre Romania a amendamentelor la Acordul privind infiintarea Consiliului General pentru Pescuit in Marea Mediterana (CGPM) (Roma, septembrie 1949), adoptate la cea de-a 22-a sesiune a Consiliului General pentru Pescuit in Marea Mediterana din octombrie 1997 si aprobate la cea de-a 113-a sesiune a Consiliului Conferintei Organizatiei Natiunilor Unite pentru Agricultura si Alimentatie (FAO) din 4-6 noiembrie 1997

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 532 din 24 iulie 2003
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Se accepta amendamentele adoptate la cea de-a 22-a sesiune a Consiliului General pentru Pescuit în Marea Mediterana din octombrie 1997 şi aprobate la cea de-a 113-a sesiune a Consiliului Conferintei Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Agricultura şi Alimentaţie (FAO) din 4-6 noiembrie 1997, la Acordul privind înfiinţarea Consiliului General pentru Pescuit în Marea Mediterana (CGPM) (Roma, septembrie 1949).
ART. 2
România va plati CGPM o cotizatie anuala în conformitate cu prevederile Rezoluţiei nr. 3/113/1997 a Consiliului FAO, adoptatã la cea de-a 113-a sesiune a Consiliului FAO, referitoare la formarea bugetului autonom al CGPM.
ART. 3
Sumele aferente plãţii cotizatiei anuale la CGPM vor fi suportate de la bugetul de stat, prin bugetul alocat Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor.

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 26 mai 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
ALEXANDRU ATHANASIU

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 17 iunie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
VIOREL HREBENCIUC

Bucureşti, 27 iunie 2003.
Nr. 288.


ACORD
privind înfiinţarea Comisiei Generale pentru Pescuit în Marea Mediterana*)

*) Traducere.

(Acest text cuprinde o serie de amendamente aprobate la cea de-a 113-a sesiune a Consiliului, 4-6 noiembrie 1997, text intrat în vigoare de la data aprobãrii.)

PREAMBUL
Pãrţile contractante,
ţinând cont de dispoziţiile pertinente ale Convenţiei Naţiunilor Unite pentru dreptul marii din 1982 (denumita mai jos Convenţia Naţiunilor Unite din 1982), intrata în vigoare pe data de 16 noiembrie 1994, care solicita comunitãţii internaţionale sa coopereze pentru conservarea şi gestionarea resurselor marine vii,
având în vedere obiectivele şi scopurile enunţate în cap. 17 din programul Acţiunea 21, adoptat de Conferita Naţiunilor Unite pentru Mediu şi Dezvoltare din 1992, şi Codul de conduita pentru un pescuit responsabil, adoptat de Conferinţa FAO în 1995,
având în vedere ca şi alte instrumente internaţionale au fost negociate pentru conservarea şi managementul diferitelor stocuri de peste,
având în vedere interesul pãrţilor privind dezvoltarea şi utilizarea corespunzãtoare a resurselor marine vii din Marea Mediterana, din Marea Neagra şi apele intermediare (denumite mai jos regiunea) şi dorind facilitarea realizãrii obiectivelor prin intermediul cooperãrii internaţionale care se vor consolida prin crearea unei comisii generale pentru pescuit în Marea Mediterana,
recunoscând importanta conservãrii şi gestionãrii pescuitului în regiune şi promovarea cooperãrii în acest domeniu,
au convenit cele ce urmeazã:

ART. I
Comisia
1. Pãrţile contractante înfiinţeazã prin reprezentanţii lor, în cadrul Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Agricultura şi Alimentaţie (denumita mai jos Organizaţia), o comisie, denumita Comisia Generalã pentru Pescuit în Marea Mediterana (denumita mai jos Comisia), care are misiunea sa îndeplineascã atribuţiile şi sa-şi asume responsabilitãţile precizate în cadrul art. III.
2. Membrii Comisiei sunt membri şi membri asociaţi ai Organizaţiei, precum şi state care nu sunt membre ale Organizaţiei, care fac parte din Organizaţia Naţiunilor Unite, din unele instituţii specializate ale acesteia sau din Agenţia Internationala pentru Energie Atomica, cum sunt:
(i) statele costiere sau membrii asociaţi ale cãror teritorii sunt situate în totalitate sau parţial în regiune;
(ii) statele sau membrii asociaţi ale cãror nave pescuiesc în regiunea populata de stocurile care fac obiectul prezentului acord; sau
(iii) organizaţiile de integrare economicã regionala la care este membru un stat menţionat la pct. (i) sau (ii) şi cãrora respectivul stat le-a transferat competentele cu privire la chestiunile care fac obiectul prezentului acord, şi care accepta prezentul acord în conformitate cu dispoziţiile art. XI, ţinând cont ca dispoziţiile nu afecteazã în nici un caz statutul de membru al Comisiei, al statelor care nu sunt membre ale Organizaţiei Naţiunilor Unite, ale instituţiilor specializate ale acesteia sau ale Agenţiei Internaţionale pentru Energie Atomica, care au devenit pãrţi la prezentul acord înainte de 22 mai 1963. În ceea ce priveşte membrii asociaţi, Organizaţia supune spre aprobare prezentul acord, în conformitate cu dispoziţiile art. XIV-5 din Actul constitutiv şi art. XXI-3 din Regulamentul general al Organizaţiei, autoritãţii responsabile de conduita relaţiilor internaţionale a membrului asociat interesat.
ART. II
Organizarea
1. Fiecare membru este reprezentat la sesiunile Comisiei de cãtre un singur delegat, care poate fi însoţit de un supleant, de experţi sau de consilieri. Participarea supleanţilor, experţilor şi a consilierilor la reuniunile Comisiei nu le da dreptul de vot, în afarã de cazul în care supleantul îl înlocuieşte pe delegat, în absenta acestuia.
2. Sub rezerva dispoziţiilor paragrafului 3, fiecare membru are dreptul la un singur vot. Exceptând dispoziţiile contrare din prezentul acord, deciziile Comisiei sunt luate pe baza majoritãţii voturilor exprimate. Majoritatea membrilor Comisiei formeazã cvorumul.
3. O organizaţie de integrare economicã regionala, membra a Comisiei, are dreptul în cadrul oricãrei reuniuni a Comisiei sau a unui organism subsidiar al acesteia la un numãr de voturi egal cu cel al statelor membre cu drept de vot la reuniunile amintite mai sus.
4. O organizaţie de integrare economicã regionala, care este membra a Comisiei, îşi exercita dreptul de membru alternativ cu cel al statelor membre ale Comisiei, corespunzãtor competentei lor. De fiecare data când o organizaţie de integrare economicã regionala, membra a Comisiei, îşi exercita dreptul de vot, statele membre nu îşi pot exercita dreptul lor şi invers.
5. Orice membru al Comisiei poate solicita unei organizaţii de integrare economicã regionala, membra a Comisiei, sau statelor membre ale Comisiei sa indice cine din cadrul Organizaţiei sau din statele membre are competenta vizavi de o problema specifica. Organizaţia de integrare economicã regionala sau statele membre implicate asigura informaţiile necesare pentru a rãspunde solicitãrilor.
6. Înaintea oricãrei reuniuni a Comisiei sau a organelor subsidiare, o organizaţie de integrare economicã regionala, care este membra a Comisiei, sau statele membre ale acesteia, care sunt membre ale Comisiei, vor preciza cui îi aparţine competenta asupra problemelor specifice examinate în cadrul reuniunii şi cine îşi exercita dreptul de vot asupra unui punct particular de pe ordinea de zi: respectiv organizaţia de integrare economicã regionala sau statele membre. Nici o dispoziţie a prezentului paragraf nu impiedica o organizaţie de integrare economicã regionala, membra a Comisiei, sau statele sale membre, care sunt membre ale Comisiei, sa facã o declaraţie unica în scopurile prezentului paragraf, care rãmâne valabilã pentru problemele şi punctele ordinii de zi care vor fi examinate la reuniunile urmãtoare, sub rezerva excepţiilor sau modificãrilor ce pot fi precizate înainte de o reuniune sau alta.
7. Atunci când un punct al ordinii de zi include în acelaşi timp probleme pentru care a fost transferata competenta organizaţiei de integrare economicã regionala şi probleme care ţin de competenta statelor membre, organizaţia de integrare economicã regionala şi statele membre pot participa la deliberãri. Într-un asemenea caz, deciziile reuniunilor vor fi luate numai pe baza intervenţiei membrului cu drept de vot.
8. Pentru constituirea cvorumului şedinţelor Comisiei, delegaţia organizaţiei de integrare economicã regionala, membra a Comisiei, nu este luatã în considerare decât dacã are drept de vot pentru şedinţa pentru care cvorumul este necesar.
9. Comisia alege un preşedinte şi doi vicepreşedinţi.
10. Preşedintele Comisiei convoacã sesiunea ordinarã a Comisiei cel puţin o data pe an, cu excepţia cazurilor în care majoritatea membrilor decid altfel. Data şi locul fiecãrei sesiuni sunt fixate de Comisie prin consultarea cu directorul general al Organizaţiei.
11. Sediul Comisiei se afla la sediul Organizaţiei, la Roma, sau în oricare loc fixat de cãtre Comisie.
12. Organizaţia asigura Secretariatul Comisiei şi directorul general numeşte secretarul care îi este subordonat administrativ.
13. Comisia poate, cu acordul a doua treimi din numãrul membrilor sãi, sa adopte şi sa amendeze propriul regulament interior, cu condiţia ca acest regulament şi amendamentele respective sa nu fie incompatibile cu prezentul acord şi nici cu Actul constitutiv al Organizaţiei.
14. Comisia poate, cu acordul a doua treimi din numãrul membrilor sãi, sa adopte sau sa amendeze regulamentul sau financiar, cu condiţia ca acesta sa fie compatibil cu principiile enunţate în Regulamentul financiar al Organizaţiei. Acest regulament este transmis Comitetului financiar care are puterea sa respingã Regulamentul financiar sau amendamentele respective, dacã considera ca sunt incompatibile cu principiile enunţate în Regulamentul financiar al Organizaţiei.
ART. III
Funcţii
1. Comisia are rolul de a promova dezvoltarea, conservarea, gestionarea raţionalã şi valorificarea resurselor marine vii, precum şi dezvoltarea durabila a acvaculturii în regiune, având urmãtoarele funcţii şi responsabilitãţi:
a) supravegherea în permanenta a stãrii resurselor, inclusiv a abundentei şi nivelului de exploatare, precum şi a situaţiei pescuitului;
b) elaborarea şi recomandarea, în conformitate cu dispoziţiile art. V, a mãsurilor corespunzãtoare privind:
(i) conservarea şi managementul raţional al resurselor marine vii, având în vedere:
- reglementarea metodelor şi a uneltelor de pescuit;
- fixarea lungimii minime pentru exemplarele anumitor specii de peste;
- stabilirea perioadelor sau a zonelor de autorizare ori de interzicere a pescuitului;
- reglementarea volumului total de captura şi a efortului de pescuit şi repartizarea între membri;
(ii) aplicarea recomandãrilor adoptate;
c) examinarea aspectelor economice şi sociale ale industriei halieutice şi recomandarea tuturor mãsurilor referitoare la dezvoltarea acesteia;
d) stimularea, recomandarea, coordonarea şi întreprinderea, în anumite cazuri, a activitãţilor de pregãtire şi de popularizare privind toate aspectele activitãţii de pescuit;
e) stimularea, recomandarea, coordonarea şi întreprinderea, în anumite cazuri, a activitãţilor de cercetare şi de dezvoltare, inclusiv a proiectelor de cooperare în domeniul pescuitului şi al protecţiei resurselor marine vii;
f) centralizarea, publicarea sau difuzarea de informaţii privind resursele marine vii exploatabile şi asupra pescuitului;
g) promovarea programelor de acvacultura marina şi în ape salmastre, precum şi a programelor de dezvoltare a pescuitului costier;
h) executarea altor obligaţii necesare pentru atingerea de cãtre Comisie a obiectivelor menţionate mai sus.
2. În elaborarea şi recomandarea mãsurilor descrise la paragraful 1 b) Comisia aplica, dupã caz, o abordare prudenta pentru deciziile din domeniul conservãrii şi managementului şi tine cont în mod egal atât de datele ştiinţifice pertinente, cat şi de promovarea dezvoltãrii şi utilizãrii corespunzãtoare a resurselor marine vii.
ART. IV
Regiunea
Comisia îndeplineşte funcţiile şi îşi asuma responsabilitãţile prevãzute la art. III în regiunea precizatã în preambul.
ART. V
Recomandãri referitoare la mãsurile de management
1. Recomandãrile vizate în art. III paragraful b) sunt adoptate prin votul a doua treimi din numãrul membrilor Comisiei prezenţi, cu drept de vot. Preşedintele Comisiei comunica textul acestor recomandãri fiecãrui membru.
2. Sub rezerva dispoziţiilor prezentului articol, membrii Comisiei se angajeazã sa aplice orice recomandare formulatã de Comisie în conformitate cu art. III paragraful b), începând cu data stabilitã de Comisie, care nu trebuie sa fie fixatã înaintea sfarsitului perioadei prevãzute în prezentul articol pentru prezentarea obiectiilor.
3. Orice membru al Comisiei poate, în termen de 120 de zile de la data notificãrii unei recomandãri, sa se opunã acesteia şi, în acest caz, nu este obligat sa o aplice. Dacã o obiectie este prevãzutã în termen de 120 de zile, orice alt membru poate sa se opunã recomandarii, în cursul unei perioade suplimentare de 60 de zile. Orice membru poate sa îşi retragã oricând obiecţia şi sa treacã la aplicarea recomandarii.
4. Dacã obiecţiile la o recomandare sunt prezentate de mai mult de o treime din numãrul membrilor Comisiei, ceilalţi membri sunt eliberaţi de obligaţia aplicãrii acestei recomandãri; totuşi, toţi sau unul dintre membri poate conveni sa o aplice.
5. Preşedintele Comisiei informeazã imediat toţi membrii sãi în cazul primirii unei obiecţii sau al retragerii ei.
ART. VI
Rapoarte
La sfârşitul fiecãrei sesiuni Comisia transmite directorului general al Organizaţiei un raport ce conţine punctele sale de vedere, recomandãrile şi deciziile, precum şi alte rapoarte care sunt necesare sau oportune. Rapoartele comitetelor şi grupurilor de lucru ale Comisiei, prevãzute la art. VII, sunt transmise directorului general al Organizaţiei prin grija Comisiei.
ART. VII
Comitete, grupuri de lucru şi experţi
1. Comisia poate crea comitete temporare, speciale sau permanente, însãrcinate sa studieze probleme relevante ale obiectivelor urmãrite de Comisie şi sa elaboreze rapoarte asupra subiectului analizat, precum şi grupuri de lucru însãrcinate sa studieze probleme de ordin tehnic specifice şi sa formuleze recomandãri.
2. Preşedintele Comisiei convoacã comitetele şi grupurile de lucru menţionate la paragraful 1, la datele şi în locurile stabilite de preşedinte prin consultare cu directorul general al Organizaţiei.
3. Comisia poate propune Organizaţiei sa recruteze sau sa nominalizeze experţi pe cheltuiala Organizaţiei pentru studierea unor chestiuni şi probleme specifice.
4. Înfiinţarea comitetelor şi grupurilor de lucru prevãzute la paragraful 1 şi recrutarea sau nominalizarea experţilor prevãzuţi la paragraful 3 depind de disponibilitatea creditelor prevãzute la capitolul respectiv din bugetul aprobat de Organizaţie; directorul general al Organizaţiei decide dacã astfel de credite pot fi suportate. Înainte de a se lua o decizie referitoare la cheltuielile necesare creãrii unor comitete sau grupuri de lucru, de recrutare sau nominalizare a experţilor, Comisia este informatã, printr-un raport al directorului general al Organizaţiei, asupra implicatiilor administrative şi financiare ce pot aparea ca urmare a acestei decizii.
ART. VIII
Cooperarea cu organizaţii internaţionale
Comisia coopereazã direct cu alte organizaţii internaţionale pe probleme de interes reciproc.
ART. IX
Cheltuieli
1. Cheltuielile angajate de cãtre delegaţi şi supleanţii lor, experţi şi consilieri privind participarea lor la sesiunile Comisiei, precum şi cheltuielile de decont ale reprezentanţilor participanţi la reuniunile comitetelor sau grupurilor de lucru, înfiinţate în conformitate cu art. VII, sunt calculate şi suportate de aceştia.
2. Cheltuielile de secretariat, inclusiv costurile publicaţiilor şi ale comunicãrilor, precum şi cheltuielile efectuate de preşedintele şi de vicepreşedinţii Comisiei pentru îndeplinirea obligaţiilor Comisiei, între cele doua sesiuni, sunt fixate şi suportate de cãtre Organizaţie în limitele creditelor prevãzute în bugetul Organizaţiei.
3. Cheltuielile destinate proiectelor din domeniul cercetãrii şi dezvoltãrii, întreprinse de cãtre membrii Comisiei atât în mod independent, cat şi la recomandarea Comisiei, sunt fixate şi suportate de cãtre membrii respectivi.
4. Cheltuielile destinate proiectelor de cooperare în materie de cercetare şi de dezvoltare realizate, în conformitate cu dispoziţiile art. III paragraful e), sunt, în absenta altor fonduri disponibile, fixate şi plãtite de cãtre membri, în funcţie de modalitãţile şi de procentul stabilit în comun. Înainte de realizarea lor, proiectele de cooperare sunt analizate de Consiliul Organizaţiei. Contribuţiile financiare pentru aceste proiecte sunt vãrsate într-un fond de depozit creat de Organizaţie şi administrat conform prevederilor Regulamentului financiar şi regulilor de gestionare financiarã ale Organizaţiei.
5. Cheltuielile experţilor invitaţi, cu acordul directorului general, sa participe cu titlu individual la reuniunile Comisiei, ale comitetelor sau ale grupurilor de lucru sunt suportate de Organizaţie.
6. Comisia poate accepta, în general, contribuţii financiare voluntare sau în contul unor proiecte ori activitãţi specifice. Aceste contribuţii sunt vãrsate într-un fond de depozit creat de Organizaţie. Acceptarea contribuţiilor voluntare şi gestionarea fondurilor sunt reglementate prin Regulamentul financiar şi prin regulile de gestiune financiarã ale Organizaţiei.
ART. X
Amendamente
1. Comisia poate amenda prezentul acord cu o majoritate de doua treimi din numãrul membrilor sãi. Sub rezerva dispoziţiilor paragrafului 2, amendamentele intra în vigoare la data adoptãrii lor în Comisie.
2. Amendamentele care reclama noi obligaţii din partea membrilor intra în vigoare dupã acceptul a doua treimi din numãrul membrilor Comisiei şi pentru fiecare membru, numai dupã acceptarea acestora de cãtre membrul respectiv. Instrumentele de acceptare a amendamentelor care reclama noi obligaţii sunt depuse la directorul general al Organizaţiei, care îi informeazã pe toţi membrii Comisiei, precum şi pe secretarul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite despre primirea instrumentelor de acceptare şi despre intrarea în vigoare a amendamentelor. Drepturile şi obligaţiile membrilor Comisiei care nu au acceptat un amendament ce implica obligaţii suplimentare continua sa fie reglementate de dispoziţiile acordului în vigoare existent anterior, fãrã amendamente.
3. Amendamentele la prezentul acord sunt supuse aprobãrii Consiliului Organizaţiei, care poate sa le respingã dacã considera amendamentele incompatibile cu obiectivele şi cu scopurile Organizaţiei sau cu dispoziţiile Actului constitutiv. Dacã Consiliul Organizaţiei considera necesar, poate transmite amendamentul Conferintei Organizaţiei, care deţine aceeaşi putere.
ART. XI
Acceptarea
1. Prezentul acord este deschis acceptãrii de cãtre membrii sau membrii asociaţi ai Organizaţiei.
2. Comisia poate admite în calitate de membru, cu o majoritate de doua treimi, alte state membre ale Organizaţiei Naţiunilor Unite, ale uneia dintre instituţiile sale specializate sau ale Agenţiei Internaţionale pentru Energie Atomica, care au prezentat cererea de admitere însoţitã de o declaraţie, ce constituie instrumentul formal de acceptare a acordului în vigoare la momentul admiterii.
3. Membrii Comisiei care nu sunt membri şi nici membri asociaţi ai Organizaţiei pot participa la activitãţile Comisiei dacã îşi asuma cheltuielile din activitatea Secretariatului, ce le revin, precizate conform dispoziţiilor Regulamentului financiar al Organizaţiei.
4. Acceptarea prezentului acord de cãtre orice membru sau membru asociat al Organizaţiei se face prin depunerea unui instrument de acceptare la directorul general al Organizaţiei şi intra în vigoare la data la care acesta îl primeşte.
5. Acceptarea prezentului acord de cãtre statele nemembre ale Organizaţiei se face prin depunerea unui instrument de acceptare la directorul general al Organizaţiei. Admiterea în calitate de membru devine efectivã la data aprobãrii de cãtre Comisie, în conformitate cu dispoziţiile paragrafului 2.
6. Directorul general al Organizaţiei îi informeazã pe membrii Comisiei, pe toţi membrii Organizaţiei şi pe secretarul general al Organizaţiei Naţiunilor Unite asupra tuturor acceptarilor care au devenit efective.
7. Acceptarea prezentului acord poate fi exprimatã cu rezerve, care nu vor produce efecte decât dupã aprobarea unanima a membrilor Comisiei. Membrii Comisiei care nu au rãspuns în 3 luni de la data notificãrii sunt consideraţi ca au acceptat rezerva în cauza. În lipsa acceptãrii, statul sau organizaţia de integrare economicã nationala ori regionala, care a formulat rezerva, nu devine parte a acordului. Directorul general al Organizaţiei îi informeazã, în acelaşi timp, pe toţi membrii Comisiei asupra tuturor rezervelor primite.
8. Referirile incluse în prezentul acord, legate de Convenţia Naţiunilor Unite din 1982 sau de alte acorduri internaţionale, nu prejudiciazã poziţia vreunui stat fata de semnarea, ratificarea sau aderarea la Convenţia Naţiunilor Unite din 1982 ori fata de alte acorduri.
ART. XII
Intrarea în vigoare
Prezentul acord intra în vigoare la data primirii celui de-al cincilea instrument de acceptare.
ART. XIII
Aplicarea la nivel teritorial
În momentul acceptãrii prezentului acord, membrii Comisiei precizeazã expres asupra cãror teritorii se aplica participarea lor. În absenta unei astfel de declaraţii, acordul este considerat ca se aplica asupra tuturor teritoriilor unde membrul interesat asigura relaţii internaţionale. Sub rezerva dispoziţiilor art. XIV, aplicarea teritorialã poate fi modificatã printr-o declaraţie ulterioara.
ART. XIV
Retragerea
1. Orice membru se poate retrage din prezentul acord dupã trecerea unei perioade de 2 ani de la data intrãrii în vigoare pentru el a acordului, notificând în scris retragerea cãtre directorul general al Organizaţiei, care, la rândul sau, îi informeazã pe toţi membrii Comisiei şi membrii Organizaţiei. Retragerea devine efectivã la 3 luni dupã primirea notificãrii de cãtre directorul general.
2. Un membru al Comisiei poate notifica retragerea din unul sau mai multe teritorii unde asigura relaţii internaţionale. Atunci când un membru notifica retragerea sa din Comisie, el indica teritoriile asupra cãrora se aplica retragerea sa. În absenta unei astfel de declaraţii, retragerea se aplica asupra tuturor teritoriilor unde acel membru asigura relaţii internaţionale, cu excepţia membrilor asociaţi.
3. Orice membru al Comisiei care notifica retragerea sa din Organizaţie este considerat ca se retrage simultan din Comisie şi retragerea sa este consideratã ca se aplica tuturor teritoriilor pentru care acel membru asigura relaţiile internaţionale, cu excepţia membrilor asociaţi.
ART. XV
Interpretarea acordului şi reglementarea diferendelor
Orice diferend referitor la interpretarea sau aplicarea prezentului acord, dacã nu este soluţionat de cãtre Comisie, este supus unui comitet format din membrii desemnaţi de una dintre pãrţile în cauza şi un preşedinte independent ales dintre membrii comitetului. Recomandãrile respectivului comitet, fãrã valoare de decizie, constituie baza reexaminarii de cãtre pãrţile interesate a chestiunilor care fac obiectul dezacordului. Dacã aceasta procedura nu finalizeazã diferendul, acesta este transferat cãtre Curtea Internationala de Justiţie, conform statutului acesteia, sau, în cazul unei organizaţii de integrare economicã regionala, membra a Comisiei, se supune arbitrajului ori altui mod de reglementare convenit.
ART. XVI
Expirarea acordului
Acordul îşi înceteazã valabilitatea în mod automat dacã, în urma retragerilor, numãrul membrilor Comisiei scade sub 5, cu excepţia cazului în care membrii rãmaşi nu decid în unanimitate altfel.
ART. XVII
Autentificarea şi înregistrarea
Textul prezentului acord a fost iniţial redactat la Roma la 24 septembrie 1949, în limba franceza. Doua exemplare în limbile engleza, spaniola şi franceza ale acestui acord şi toate amendamentele sale sunt autentificate prin semnatura de cãtre preşedintele Comisiei şi directorul general al Organizaţiei. Unul dintre aceste exemplare este depus la arhiva Organizaţiei, altul este transmis secretarului general al Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru a fi înregistrat. În plus, directorul general certifica copiile acestui acord şi transmite câte o copie fiecãrui membru al Organizaţiei, precum şi celorlalte state nemembre ale Organizaţiei care sunt pãrţi la acord sau pot deveni.

ACORD

privind înfiinţarea Comisiei Generale pentru
Pescuit în Marea Mediterana*)

*) Traducere.

(Aceasta a doua serie de amendamente la acord implica noi obligaţii pentru pãrţile contractante şi intra în vigoare dupã acceptarea lor de cãtre doua treimi din numãrul membrilor Comisiei şi apoi pentru fiecare stat membru, dupã acceptare.)

Acordul privind înfiinţarea Comisiei Generale pentru Pescuit în Marea Mediterana se amendeaza dupã cum urmeazã:
1. La articolul II se elimina paragraful 12.
2. La articolul VII se modifica paragraful 2 dupã cum urmeazã:
"2. Preşedintele Comisiei convoacã comitetele şi grupurile de lucru, menţionate la paragraful 1, la data şi în locul pe care preşedintele le fixeazã prin consultarea cu directorul general al Organizaţiei."
3. Se elimina paragraful 3 al articolului VII.
4. Paragraful 4 al articolului VII se modifica astfel:
"4. Înfiinţarea de comitete şi grupuri de lucru, prevãzute la paragraful 1, şi recrutarea sau nominalizarea experţilor depind de creditele disponibile din capitolul de buget, aprobat de Comisie. Înainte de a se lua o decizie care reclama cheltuieli pentru înfiinţarea de comitete şi grupuri de lucru şi pentru recrutarea sau nominalizarea experţilor, Comisia este informatã de secretarul acesteia, printr-un raport asupra implicatiilor administrative şi financiare ale acestei decizii."
5. Paragraful 2 al articolului IX se modifica astfel:
"2. Cheltuielile Secretariatului, inclusiv costurile publicaţiilor şi ale comunicãrilor, precum şi cheltuielile preşedintelui şi vicepreşedinţilor Comisiei, necesare realizãrii sarcinilor ce le revin, în perioada dintre cele doua sesiuni, sunt fixate şi suportate din bugetul Comisiei."
6. Paragraful 4 al articolului IX se modifica astfel:
"4. Cheltuielile rezultate din proiectele de cooperare din domeniul cercetãrii şi dezvoltãrii, întreprinse în conformitate cu dispoziţiile art. III paragraful e), sunt, în absenta fondurilor disponibile, fixate şi suportate de membrii Comisiei, conform înţelegerilor reciproc convenite. Contribuţiile pentru aceste proiecte sunt vãrsate într-un fond de depozit creat de Organizaţie, pe care îl administreazã în conformitate cu Regulamentul financiar şi cu regulile de gestionare financiarã ale Organizaţiei."
7. Paragraful 5 al articolului IX se modifica astfel:
"5. Cheltuielile experţilor invitaţi sa participe la reuniunile Comisiei, comitetelor sau grupurilor de lucru sunt suportate de Comisie."
8. Se introduce un nou articol, articolul VIII bis, cu urmãtorul cuprins:
"Articolul VIII bis
Contribuţii financiare
1. Fiecare membru al Comisiei se angajeazã sa contribuie anual la bugetul autonom, conform baremului adoptat de Comisie.
2. La fiecare sesiune ordinarã Comisia adopta bugetul autonom prin consens; dacã în cursul unei sesiuni nu se poate obţine consensul, bugetul se supune la vot şi se adopta cu o majoritate de doua treimi.
3. a) Nivelul contribuţiei fiecãrui membru al Comisiei este calculat pe baza unui barem pe care Comisia îl adopta prin consens.
b) Baremul adoptat sau amendat de cãtre Comisie figureazã în Regulamentul financiar al Comisiei.
4. Nemembrii Organizaţiei care devin membri ai Comisiei sunt obligaţi, pentru acoperirea cheltuielilor repartizate Comisiei de cãtre Organizaţie, sa contribuie cu o suma fixatã de Comisie.
5. Contribuţia este plãtitã în moneda liber convertibilã, cu excepţia cazurilor în care Comisia nu decide altfel, cu acordul directorului general.
6. Comisia poate accepta donaţii sau alte forme de asistenta de la organizaţii, de la particulari sau din alte surse, în scopul exercitãrii oricãreia dintre funcţiile sale.
7. Contribuţiile, donaţiile şi alte forme de asistenta primite sunt vãrsate într-un fond de depozit administrat de directorul general, în conformitate cu Regulamentul financiar al Organizaţiei.
8. Un membru restantier la plata cotizatiei nu are drept de vot, dacã valoarea restantei este egala sau depãşeşte nivelul cotizatiei pe 2 ani precedenti. În acelaşi timp, Comisia poate sa îl autorizeze pe acel membru de a lua parte la vot dacã estimeaza ca neplata cotizatiei se datoreazã unor factori independenţi de vointa acelui membru şi, în nici un caz, nu poate proroga dreptul la vot al acestuia mai mult de 2 ani."
9. Se introduce un nou articol, articolul IX bis, cu urmãtorul cuprins:
"Articolul IX bis
Administraţia
"1. Secretarul Comisiei (denumit mai jos secretar) este numit de directorul general cu aprobarea Comisiei sau, în cazul unei numiri între doua sesiuni ordinare ale Comisiei, cu acordul membrilor acesteia.
2. Secretarul este responsabil de punerea în aplicare a politicilor şi a activitãţilor Comisiei, cãreia îi prezintã un raport. Secretarul îndeplineşte, atunci când este cazul, şi funcţia de secretar al altor organe subsidiare create de Comisie.
3. Cheltuielile Comisiei sunt suportate din bugetul autonom, cu excepţia celor legate de personal şi de materialele puse, eventual, la dispoziţie de cãtre Organizaţie. Cheltuielile care intra în sarcina Organizaţiei sunt fixate şi plãtite în limita bugetului bianual elaborat de directorul general şi aprobate de Conferinţa Organizaţiei, în conformitate cu Regulamentul interior şi cu Regulamentul financiar ale Organizaţiei.
4. Cheltuielile angajate de cãtre delegaţi, supleanţii lor, experţii şi consilierii lor, care participa în calitate de reprezentanţi guvernamentali la sesiunile Comisiei, ale subcomisiilor şi ale comitetelor, precum şi cheltuielile observatorilor la sesiuni sunt în sarcina guvernelor sau a organizaţiilor respective. Cheltuielile experţilor invitaţi de Comisie sa participe, în nume propriu, la reuniunile Comisiei, ale subcomisiilor sau comitetelor sunt finanţate din bugetul Comisiei."


REGULAMENTUL INTERIOR
al Comisiei Generale pentru Pescuit în Marea Mediterana*)

*) Traducere.

ART. I
În sensul prezentului regulament, urmãtorii termeni sunt definiţi dupã cum urmeazã:
- acord - Acordul privind înfiinţarea Comisiei Generale pentru Pescuit în Marea Mediterana, al cãrui text elaborat la Roma (Italia) la 24 septembrie 1949 a fost amendat în conformitate cu art. X din acordul menţionat mai sus;
- Comisie - Comisia Generalã pentru Pescuit în Marea Mediterana;
- preşedinte - preşedintele Comisiei;
- vicepreşedinte - vicepreşedintele Comisiei;
- delegat - reprezentantul unui stat membru, specificat la art. II paragraful 1 din acord;
- delegaţie - delegatul şi supleantul sau, experţii şi consilierii;
- membru - membrii şi membrii asociaţi ai Organizaţiei şi statele nemembre ale Organizaţiei care sunt membre ale Comisiei;
- secretar - secretarul Comisiei;
- Organizaţie - Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Agricultura şi Alimentaţie (FAO);
- Conferinţa - Conferinţa Organizaţiei;
- stat, membru asociat sau organizaţie, având calitatea de observator - un stat care nu este membru nici al Comisiei, nici al Organizaţiei, sau o organizaţie internationala, invitat sa participe la sesiunea Comisiei, ori un membru sau membru asociat al Organizaţiei, participant la sesiunea Comisiei, fãrã a fi membru al Comisiei;
- observator - reprezentantul unui stat sau al unei organizaţii, având calitatea de observator.
ART. II
Sesiunile Comisiei
1. În conformitate cu art. II paragraful 10 din acord, Comisia examineazã la fiecare sesiune ordinarã, în consultare cu directorul general, data şi locul urmãtoarei sesiuni, ţinând cont de cerinţele programului Comisiei şi de termenii invitatiei formulate de guvernul statului unde are loc sesiunea. Preşedintele anunta, în consecinta, convocarea sesiunii.
2. Preşedintele poate convoca o sesiune extraordinarã a Comisiei, la cererea sau cu aprobarea majoritãţii membrilor.
3. Invitaţiile la o sesiune ordinarã a Comisiei sunt transmise de secretar, în numele preşedintelui, cu cel puţin 60 de zile înainte de data fixatã pentru începerea sesiunii menţionate. Invitaţiile la o sesiune extraordinarã sunt transmise cu cel puţin 40 de zile înainte de data fixatã pentru începerea sesiunii menţionate.
4. Pentru ca o propunere privind organizarea într-o anumitã ţara a unei sesiuni a Comisiei sau a unei intalniri a subcomisiilor sa poatã fi discutata, acea ţara trebuie: a) sa fi ratificat fãrã rezerve Convenţia asupra privilegiilor şi a imunitatii instituţiilor specializate ale Naţiunilor Unite; sau b) sa dea asigurãri ca toţi delegaţii, reprezentanţii, experţii, observatorii sau alte persoane abilitate sa asiste la sesiunea menţionatã, în termenii acordului ori ai regulamentului Comisiei, beneficiazã de privilegiile şi imunitãţile necesare exerciţiului independent al funcţiei lor în legatura cu sesiunea.
ART. III
Împuterniciri
La fiecare sesiune Secretariatul primeşte împuternicirile delegatiilor şi ale observatorilor. Aceste împuterniciri trebuie sa fie conforme cu modelul indicat de Secretariat. Dupã examinare, Secretariatul raporteazã Comisiei pentru ca aceasta sa ia mãsurile necesare.
ART. IV
Ordinea de zi
1. Ordinea de zi pentru fiecare sesiune ordinarã cuprinde:
a) alegerea preşedintelui şi a vicepreşedinţilor, asa cum este prevãzut în art. II paragraful 9 din acord;
b) adoptarea ordinii de zi;
c) un raport al secretarului privind situaţia financiarã şi activitãţile Comisiei;
d) examinarea proiectului de buget;
e) rapoartele comitetelor;
f) examinarea datei şi a locului sesiunii urmãtoare;
g) proiectele de amendamente la acord şi la prezentul regulament interior;
h) cererile de admitere, în conformitate cu prevederile art. XI paragraful 2 din acord, prezentate de state care nu sunt membre ale Organizaţiei, dar sunt membre ale Organizaţiei Naţiunilor Unite, ale uneia dintre instituţiile sale specializate sau ale Agenţiei Internaţionale pentru Energie Atomica;
i) problemele transmise Comisiei de cãtre Conferinţa, Consiliul sau directorul general al Organizaţiei.
2. Ordinea de zi cuprinde, de asemenea, în urma aprobãrii Comisiei:
a) problemele aprobate în cadrul sesiunii precedente;
b) problemele propuse de un membru.
3. Ordinea de zi provizorie este transmisã de Secretariat membrilor, statelor şi organizaţiilor cu statut de observator, cu cel puţin 60 de zile înainte de deschiderea sesiunii, împreunã cu rapoartele şi documentele sesiunii.
4. Ordinea de zi a unei sesiuni extraordinare nu cuprinde decât punctele pentru care sesiunea este convocatã.
ART. V
Secretariat
1. Secretariatul cuprinde secretarul şi membrii personalului subordonat lui, care pot fi desemnaţi de directorul general.
2. Secretarul are ca sarcina primirea, centralizarea şi asigurarea difuzãrii documentelor, rapoartelor şi rezolutiilor sesiunilor Comisiei şi ale comitetelor sale, pregãtirea darilor de seama ale şedinţelor, aprobarea cheltuielilor şi a angajamentelor financiare, precum şi alte sarcini pe care Comisia i le poate incredinta.
3. Copii ale tuturor comunicãrilor referitoare la problemele Comisiei sunt înaintate Secretariatului pentru informare şi pentru depunere la arhiva.
ART. VI
Şedinţele plenare ale Comisiei
Şedinţele plenare ale Comisiei sunt publice, în lipsa unei decizii contrare a acesteia. Atunci când Comisia decide organizarea unei şedinţe închise, aceasta decide în acelaşi timp aplicarea acestei decizii fata de observatori.
ART. VII
Alegerea preşedintelui şi a vicepreşedinţilor
1. Comisia alege preşedintele şi cei doi vicepreşedinţi ai Comisiei, care îşi încep activitatea începând cu sfârşitul sesiunii ordinare în care au fost aleşi şi care îşi vor exercita funcţiile pentru doua sesiuni ordinare.
2. Ei trebuie sa fie aleşi dintre delegaţii sau supleanţii prezenţi la sesiunea ordinarã în care sunt aleşi. Ei sunt eligibili pentru încã doua sesiuni ordinare.
ART. VIII
Funcţiile preşedintelui şi ale vicepreşedinţilor
1. Preşedintele îşi exercita atribuţiile care îi sunt conferite de prezentul regulament şi trebuie, în special:
a) sa anunţe deschiderea şi închiderea fiecãrei sesiuni plenare a Comisiei;
b) sa conducã dezbaterile din cursul şedinţelor plenare şi sa vegheze asupra aplicãrii prezentului regulament, sa dea cuvântul, sa propunã votarea propunerilor şi sa anunţe hotãrârile;
c) sa statueze ordinea motiunilor;
d) sub rezerva dispoziţiilor prezentului regulament, sa exercite controlul absolut asupra dezbaterilor în cadrul şedinţelor;
e) sa numeascã, în conformitate cu instrucţiunile Comisiei, comitete din decursul sesiunilor.
2. În absenta preşedintelui sau la cererea sa, primul vicepreşedinte sau, în absenta lui, cel de-al doilea vicepreşedinte exercita funcţiile preşedintelui.
3. Preşedintele sau vicepreşedinţii care acţioneazã în calitate de preşedinte nu au drept de vot şi un alt membru al delegaţiei lor va reprezenta guvernul.
4. Secretarul exercita temporar funcţiile de preşedinte doar în cazul în care preşedintele sau vicepreşedinţii sunt în imposibilitatea de a exercita aceasta funcţie.
ART. IX
Dispoziţiile şi procedurile de votare
1. Cu excepţia dispoziţiilor contrare din paragraful 4 al prezentului articol, votul în cursul unei şedinţe plenare se face oral sau prin ridicarea mainii; un vot pe baza apelului nominal are loc atunci când se solicita o majoritate specialã, în virtutea acordului sau a prezentului regulament ori la cererea unei delegaţii.
2. Votul pe baza apelului nominal se face prin strigarea delegatiilor în ordinea alfabetului din limba franceza.
3. Sunt consemnate voturile prin apel nominal ale fiecãrei delegaţii, precum şi abtinerile.
4. Votarea în chestiuni referitoare la persoane, cu excepţia alegerii Biroului Comisiei sau a comitetelor, are loc pe baza scrutinului secret.
5. Atunci când un candidat pe un post electiv nu obţine majoritatea voturilor la primul scrutin, se trece la cel de-al doilea scrutin, ţinându-se cont de primii 2 candidaţi care au obţinut cele mai multe voturi. Dacã şi la al doilea scrutin se obţin voturi egale, alegerea se face de cãtre preşedinte prin tragere la sorţi.
6. În cazul unui partaj egal al voturilor, care nu poate asigura alegerea definitiva, se trece la a doua votare care se va face în cadrul şedinţei urmãtoare a aceleiaşi sesiuni. Dacã votul rãmâne în continuare egal, propunerea este anulatã.
7. Înţelegerile convenite în materie de votare sau alte probleme conexe care nu sunt tratate în mod specific în textul acordului sau în prezentul regulament sunt gestionate mutatis mutandis pe baza prevederilor Regulamentului general al Organizaţiei.
ART. X
Comitete
1. Se creeazã un comitet de acvacultura deschis tuturor statelor membre ale Comisiei, care trebuie:
a) sa supravegheze dezvoltarea şi evoluţia practicilor de acvacultura din regiune;
b) sa urmãreascã interactiunea dintre dezvoltarea acvaculturii şi mediu;
c) sa vizeze şi sa orienteze lucrãrile celor 4 sisteme create ca urmare a activitãţii MEDRAP II şi, în particular, sa urmãreascã progresul, evaluarea propunerilor de programe ale diverselor reţele şi coordonarea sistemului SIPAM prin intermediul Secretariatului FAO;
d) sa identifice un sprijin suplimentar care sa completeze aportul organismelor participante la aceste reţele, cum ar fi CIHEAM, şi PAP/CAR a programului de acţiune pentru Marea Mediterana, precum şi întãrirea activitãţii celor 4 reţele;
e) sa realizeze toate celelalte obiective referitoare la promovarea şi dezvoltarea acvaculturii, care îi pot fi trasate de cãtre Comisie;
2. a) Se creeazã un comitet ştiinţific consultativ care trebuie sa furnizeze informaţii, date sau avize ştiinţifice, sociale şi economice asupra activitãţii Comisiei.
b) Comitetul este deschis tuturor membrilor Comisiei. Fiecare membru al Comisiei poate desemna un membru al comitetului, iar membrii pot fi insotiti de experţi.
c) Comitetul poate crea grupuri de lucru pentru a analiza datele şi pentru a oferi consultanţa comitetului asupra stadiului resurselor sedentare şi al celor migratoare.
d) Comitetul da avize asupra fundamentelor ştiinţifice şi tehnice ale deciziilor referitoare la conservarea şi gestionarea pescariilor şi, în special, asupra aspectelor biologice, sociale şi economice şi trebuie:
1. sa evalueze informaţiile furnizate de cãtre statele membre şi de cãtre organismele sau programele de pescuit relevante, referitoare la capturile, efortul de pescuit şi alte date referitoare la conservarea şi gestionarea pescuitului;
2. sa formuleze avize asupra intenţiilor Comisiei privind conservarea şi gestionarea pescuitului;
3. sa identifice programe de cooperare în domeniul cercetãrii şi coordonarea punerii lor în aplicare;
4. sa se achite de toate celelalte sarcini sau sa îşi asume toate responsabilitãţile care îi pot fi încredinţate de cãtre Comisie;
e) statele membre sunt obligate sa furnizeze comitetului informaţii asupra capturii şi alte date pertinente, astfel încât comitetul sa se poatã achitã de responsabilitãţile sale incluse în prezentul paragraf.
3. Comisia poate stabili comitetele şi grupurile de lucru pe care le considera necesare.
4. Stabilirea comitetelor şi grupurilor de lucru enunţate în prezentul articol este subordonata dispoziţiilor art. VII paragraful 4 din acord.
5. Procedurile în cadrul comitetelor şi al grupurilor de lucru sunt reglementate mutatis mutandis prin Regulamentul interior al Comisiei.
ART. XI
Buget şi finanţe
1. Cu excepţia dispoziţiilor contrare din prezentul regulament, activitãţilor Comisiei li se aplica Regulamentul financiar al Organizaţiei, completat de Manualul şi memorandumurile administrative şi de procedurile care decurg din acestea.
2. Comisia elaboreazã un proiect de buget pentru urmãtorii 2 ani, în care include estimativ cheltuielile Secretariatului, costurile publicaţiilor şi ale comunicãrilor, cheltuielile de deplasare pentru preşedinte şi vicepreşedinţi, dacã participa la lucrãrile Comisiei, în intervalul dintre sesiuni şi, eventual, cheltuielile comitetelor, care este aprobat de Comisie şi supus directorului general, care va tine cont de previziunile bugetare globale ale Organizaţiei.
3. Din momentul adoptãrii bugetului global al Organizaţiei bugetul Comisiei reprezintã limitele în care pot fi angajate creditele, conform obiectivelor aprobate de Conferinţa.
4. Înainte de a se trece la execuţia lor, toate proiectele de cooperare trebuie supuse Consiliului sau Conferintei Organizaţiei.
ART. XII
Participarea observatorilor
1. Participarea organizaţiilor internaţionale la lucrãrile Comisiei şi relaţiile dintre Comisie şi aceste organizaţii sunt guvernate de dispoziţiile Organizaţiei, precum şi de principiile care reglementeazã relaţiile cu organizaţii internaţionale, adoptate de Conferinţa sau de Consiliul Organizaţiei.
2. Membrii şi membrii asociaţi ai Organizaţiei care nu sunt membri ai Comisiei pot, la cererea lor, sa fie reprezentaţi de un observator la sesiunile Comisiei şi ale organelor sale subsidiare.
3. Statele care nu sunt membre ale Comisiei, nici membri sau membri asociaţi ai Organizaţiei, dar care sunt membre ale Organizaţiei Naţiunilor Unite, ale unei instituţii specializate ale acesteia sau ale Agenţiei Internaţionale pentru Energie Atomica pot, la cererea lor şi cu asentimentul Consiliului Organizaţiei şi al Comisiei, sa participe în calitate de observator la sesiunile acesteia din urma şi ale organizaţiilor sale subsidiare, conform principiilor statutului de observator al statelor, adoptat de Conferinţa.
4. În situaţia în care Comisia nu decide altfel, observatorii pot sa asiste la sesiunile plenare ale Comisiei şi sa participe la dezbaterile reuniunilor comitetelor tehnice la care au fost invitaţi. În nici un caz nu au drept de vot.
ART. XIII
Proiecte de cooperare
Cu ocazia punerii în practica a proiectelor de cooperare prevãzute la art. III paragraful 1e) din acord şi a studiilor efectuate în afarã regiunii precizate în preambulul acordului, pot fi încheiate înţelegeri cu guvernele care nu sunt membre ale Comisiei. Aceste înţelegeri depind în întregime de directorul general al Organizaţiei.
ART. XIV
Dãrile de seama, rapoartele şi recomandãrile
1. Dãrile de seama sunt redactate pentru fiecare şedinţa plenara a Comisiei şi pentru fiecare reuniune a comitetului şi sunt distribuite cat se poate de repede participanţilor.
2. Un rezumat al dezbaterilor fiecãrei şedinţe a Comisiei este publicat în acelaşi timp cu rapoartele comitetului, expunerile tehnice sau alte documente pe care Comitetul executiv le estimeaza ca fiind necesare.
3. La fiecare sesiune Comisia aproba un raport care cuprinde punctele de vedere, recomandãrile, rezoluţiile şi deciziile şi, atunci când se solicita, punctele de vedere minoritare.
4. Sub rezerva dispoziţiilor art. V din acord, concluziile şi recomandãrile Comisiei sunt transmise la sfârşitul fiecãrei sesiuni directorului general al Organizaţiei, care le comunica membrilor Comisiei, statelor şi organizaţiilor internaţionale care sunt reprezentate la sesiune, precum şi puse la dispoziţie altor membri şi membri asociaţi ai Organizaţiei, pentru informare.
5. Recomandãrile care pot avea incidenta asupra politicilor, programelor şi finanţelor Organizaţiei sunt aduse la cunostinta Conferintei de cãtre directorul general prin intermediul Consiliului Organizaţiei, pentru a decide asupra acestora.
6. Sub rezerva dispoziţiilor paragrafului precedent, preşedintele poate invita membrii Comisiei sa prezinte Comisiei sau directorului general informaţii asupra mãsurilor luate pentru aplicarea recomandãrilor Comisiei.
ART. XV
Recomandãri pentru membrii Comisiei
1. Comisia poate formula recomandãri membrilor Comisiei asupra tuturor problemelor precizate în art. III din acord.
2. Secretarul primeşte, în numele Comisiei, rãspunsurile membrilor asupra recomandãrilor, întocmeşte un rezumat şi face o analiza a acestora în vederea prezentãrii lor la urmãtoarea sesiune.
ART. XVI
Amendamente la acord
1. Membrii pot propune amendamente la acord, în conformitate cu dispoziţiile art. X, printr-o notificare adresatã secretarului. Secretarul transmite aceste propuneri, în copie, tuturor membrilor şi directorului general.
2. Comisia nu ia nici o decizie referitoare la proiectul de amendament la acord dacã proiectul de amendament nu este înscris, spre dezbatere, în ordinea de zi provizorie a sesiunii.
ART. XVII
Suspendarea regulamentului şi a amendamentelor
1. Sub rezerva dispoziţiilor acordului, toate articolele care preceda, altele decât art. IV, V, art. X paragrafele 4 şi 5, art. XI, XII, art. XIV paragraful 4 şi art. XVI, pot fi suspendate la cererea unei delegaţii, prin votul majoritãţii, exprimat în sesiunea plenara a Comisiei, cu condiţia ca o notificare sa fi fost prezentatã în cadrul unei alte sesiuni plenare a Comisiei şi copiile propunerilor de suspendare sa fie distribuite delegatiilor cu 48 de ore înainte de sesiunea în cadrul cãreia se decide.
2. Amendamentele sau anexele la prezentul regulament pot fi, la cererea unei delegaţii, adoptate cu o majoritate de doua treimi din numãrul membrilor Comisiei, în sesiunea plenara a Comisiei, cu condiţia ca notificarea sa fie facuta în cursul unei alte sesiuni plenare şi copiile proiectului de amendament sau anexele sa fie distribuite delegatiilor cu cel puţin 24 de ore înainte de sesiunea în cadrul cãreia trebuie sa se decidã.
3. Orice amendament la art. XVI, ce poate fi adoptat în conformitate cu dispoziţiile paragrafului 2 al acestui articol, nu va intra în vigoare decât în cursul sesiunii urmãtoare a Comisiei.
ART. XVIII
Limbile oficiale
1. Limbile oficiale ale Comisiei sunt cele ale Organizaţiei, iar Comisia poate decide alegerea. Delegatiile pot sa foloseascã una sau alta dintre limbi în cursul unei sesiuni şi pentru redactarea rapoartelor şi a comunicãrilor lor. Delegaţia care va folosi o limba neoficiala trebuie sa asigure traducerea în una dintre limbile oficiale.
2. În timpul sesiunilor Secretariatul asigura, la cererea delegatiilor prezente, traducerea în una sau mai multe limbi oficiale.
3. Rapoartele şi comunicãrile sunt publicate în limba în care sunt prezentate şi, la cererea Comisiei, pot fi publicate şi rezumate traduse.

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016