Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
LEGE nr. 286 din 31 octombrie 2022 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale, precum şi pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 42/2019 privind stabilirea unor măsuri financiare pentru susţinerea desfăşurării Programului cultural naţional "Timişoara - Capitală Europeană a Culturii în anul 2023"
EMITENT: Parlamentul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1054 din 31 octombrie 2022
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
ARTICOL UNIC
Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83 din 16 iunie 2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale, precum şi pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 42/2019 privind stabilirea unor măsuri financiare pentru susţinerea desfăşurării Programului cultural naţional „Timişoara - Capitală Europeană a Culturii în anul 2023“, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 602 din 20 iunie 2022, cu următoarele modificări şi completări:
1. La articolul I punctul 2, literele c), g), h) şi j) ale alineatului (2) al articolului 1 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"c) finanţare nerambursabilă cu caracter multianual - alocarea de fonduri în condiţiile prevăzute la lit. b) pentru acoperirea cheltuielilor necesare implementării unui proiect cultural a cărui perioadă de implementare/desfăşurare excedează durata exerciţiului financiar curent, în limita creditelor de angajament bugetate de autoritatea finanţatoare în acest scop, cu respectarea prevederilor cuprinse în normele metodologice aprobate prin ordin comun al ministrului culturii şi al ministrului finanţelor;
..................................................................................................
g) acord-cadru de finanţare multianuală - acordul încheiat în formă scrisă între o autoritate finanţatoare şi un solicitant, care guvernează finanţarea prevăzută la lit. c) şi care are ca obiect stabilirea termenilor şi condiţiilor, în special în ceea ce priveşte cuantumul finanţării şi, după caz, obiectivele şi cheltuielile aferente avute în vedere, şi în baza căruia se încheie contracte subsecvente anuale;
h) program strategic de finanţare - program prioritar de finanţare al Ministerului Culturii, destinat atribuirii fondurilor necesare implementării proiectelor culturale de interes şi importanţă naţională sau, după caz, internaţională, recunoscute astfel prin ordin al ministrului culturii;
..................................................................................................
j) solicitant - persoană fizică autorizată, întreprindere individuală, întreprindere familială sau persoana juridică de drept public ori privat, română sau străină, înfiinţată în condiţiile legii române ori ale ţării de origine, după caz, care depune o cerere de finanţare nerambursabilă;"
2. La articolul I punctul 2, după litera p) a alineatului (2) al articolului 1 se introduc două noi litere, lit. q) şi r), cu următorul cuprins:
"q) perioada de derulare/desfăşurare a proiectului cultural - intervalul de timp, precizat în cererea de finanţare, situat între data demarării primei şi data finalizării ultimei activităţi de pregătire/implementare a proiectului cultural, fără a preceda data semnării contractului de finanţare şi fără a depăşi data- limită a depunerii dosarului de decont, cuprinzând - fără ca enumerarea să fie limitativă - activităţi transversale, precum managementul de proiect, monitorizarea, activităţi de evaluare şi raportare;
r) perioada de implementare/durata proiectului cultural - intervalul de timp, precizat în cererea de finanţare, situat între data demarării primei şi data finalizării ultimei activităţi specifice, adresate publicului beneficiar final al proiectului cultural."
3. La articolul I punctul 4, alineatul (5) al articolului 1^2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(5) Acordarea finanţării nerambursabile pentru proiecte culturale, prin programul strategic de finanţare, se face prin atribuire directă, în conformitate cu măsurile financiare şi regulile de implementare reglementate conform art. 29."
4. La articolul I punctul 4, după alineatul (5) al articolului 1^2 se introduce un nou alineat, alin. (6), cu următorul cuprins:
"(6) Autoritatea finanţatoare stabileşte cuantumul finanţării nerambursabile atribuite pentru nevoi culturale de urgenţă, respectiv pentru proiectele culturale finanţate prin programul prioritar de finanţare sau, după caz, prin programul strategic de finanţare în funcţie de bugetul alocat şi poate diminua corespunzător suma solicitată per proiect cultural."
5. La articolul I punctul 5, alineatul (1) al articolului 1^3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 1^3
(1) Finanţarea nerambursabilă a proiectelor culturale se aprobă de autoritatea finanţatoare pentru întreaga perioadă de desfăşurare a acestora şi se alocă anual, în acord cu clauzele contractului de finanţare sau, după caz, cu clauzele speciale privind caracterul multianual al finanţării, respectiv cu termenii şi condiţiile acordului-cadru de finanţare multianuală, cu respectarea dispoziţiilor Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare."
6. La articolul I punctul 6, literele c) şi d) ale alineatului (1) al articolului 2 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"c) un beneficiar de drept public sau privat poate contracta finanţări nerambursabile de la aceeaşi autoritate finanţatoare, în decursul unei sesiuni/în cadrul unui program de finanţare, pentru proiecte culturale diferite, cu condiţia ca respectivele proiecte culturale să aibă scop, obiective şi durată clar/evident diferite, enunţate distinct şi fără echivoc;
d) o cheltuială eligibilă din cadrul proiectului nu poate fi decontată din două sau mai multe surse de finanţare, în cazul în care finanţările acordate însumate depăşesc costul efectiv al cheltuielii sau al desfăşurării activităţii;"
7. La articolul I punctul 8, literele b) şi d) ale alineatului (1) al articolului 4 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"b) cheltuieli cu servicii executate de terţi, inclusiv, dar fără a se limita la acestea, cheltuieli cu închirieri de spaţii pentru desfăşurarea activităţilor culturale, cheltuieli cu închirieri de echipamente, cheltuieli cu studii şi cercetări, cheltuieli cu pregătirea personalului, cheltuieli de protocol, comunicare şi promovare, cheltuieli cu transportul de bunuri şi personal şi asigurările aferente, cheltuieli pentru consultanţă de specialitate, cheltuieli pentru realizarea de tipărituri, cheltuieli pentru organizarea de evenimente, cheltuieli privind onorarii şi drepturi de autor, inclusiv cu evaluarea bunurilor culturale, cheltuieli pentru prestări de servicii fără caracter de continuitate;
..................................................................................................
d) cheltuieli pentru cazarea, masa, transportul intern şi internaţional al personalului, participanţilor, invitaţilor sau beneficiarilor proiectului, sub formă de sume forfetare al căror cuantum se aprobă prin programul de finanţare, inclusiv taxele aferente cazării şi/sau transportului, cu încadrarea în limita maximă aprobată, potrivit prevederilor legale aplicabile, pentru invitaţii secretarilor generali ai ministerelor;"
8. La articolul I punctul 8, literele b) şi c) ale alineatului (8) al articolului 4 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"b) cheltuieli pentru contractarea creditelor aferente surselor complementare de finanţare, cheltuielile bancare, comisioanele, diferenţele de curs valutar;
c) taxa pe valoarea adăugată în cazul beneficiarilor plătitori de TVA, precum şi orice alte taxe, cu excepţia situaţiei prevăzute la alin. (1) lit. d);"
9. La articolul I punctul 9, litera a) a alineatului (4) al articolului 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) progresului activităţilor, în baza raportului depus de beneficiar;"
10. La articolul I punctul 14,alineatul (7) al articolului 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(7) La desemnarea comisiilor de selecţie, autoritatea finanţatoare are obligaţia de a asigura înlocuirea a cel puţin o treime din specialiştii sesiunii precedente."
11. La articolul I punctul 15, litera b) a alineatului (4) al articolului 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) valoarea solicitată depăşeşte limita superioară a finanţării nerambursabile care poate fi acordată unui proiect, dacă regulile autorităţii finanţatoare privind organizarea sesiunii de finanţare nerambursabilă nu impun eliminarea cererii de finanţare în etapa de verificare a îndeplinirii condiţiilor de participare la selecţie;"
12. La articolul I punctul 19, literele d), f), h), i) şi n) ale alineatului (1) al articolului 21 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"d) o cotă de 20% din încasările realizate de operatorii economici din distribuirea de servicii de programe de televiziune, prin retransmisie care conţin fonograme sau videograme a căror vizionare nu este recomandată minorilor, respectiv din vânzarea sau închirierea unor asemenea fonograme;
..................................................................................................
f) o cotă de 1% din încasările realizate de operatorii economici care organizează târguri şi expoziţii pentru care se percepe taxă de vizitare, cu excepţia celor pentru care se datorează timbrul monumentelor istorice în conformitate cu prevederile art. 51 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi a muzeelor şi galeriilor de artă;
..................................................................................................
h) o cotă de 1% din veniturile realizate de operatorii economici care îşi desfăşoară activitatea în incinta monumentelor istorice proprietate publică şi/sau privată sau în zona de protecţie a acestora, în zone construite protejate, ansambluri sau situri urbane, după caz, cu excepţia activităţilor pentru care se datorează timbrul monumentelor istorice în conformitate cu prevederile art. 51 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 422/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
i) o cotă de 1% din încasările realizate de operatorii economici din derularea de activităţi de bâlciuri, parcuri de distracţii şi alte activităţi recreative şi distractive;
..................................................................................................
n) o cotă de 0,5% din devizul general al investiţiilor autorizate să se realizeze de către operatorii economici pentru construcţiile amplasate în zona de protecţie a monumentelor istorice proprietate publică şi/sau privată, în zone construite protejate, ansambluri sau situri urbane, după caz;"
13. La articolul I punctul 19, după litera ş) a alineatului (1) al articolului 21 se introduce o nouă literă, lit. t), cu următorul cuprins:
"t) o cotă de 0,5% din veniturile realizate de operatorii economici din domeniul jocurilor de noroc, inclusiv pentru activităţile organizate în mediul online."
14. La articolul I punctul 19, alineatele (2) şi (3) ale articolului 21 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(2) Bunurile culturale prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) sunt cele prevăzute la art. 3 şi următoarele din Legea nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural naţional mobil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Cotele prevăzute la alin. (1) lit. a)-k) se aplică asupra încasărilor/veniturilor/comisioanelor, după caz, realizate din activităţile respective, din care s-a dedus TVA aferentă."
15. La articolul I punctul 20, alineatul (5) al articolului 22 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(5) În cazul în care obiectul/domeniul de activitate al unui operator economic intră sub incidenţa a două sau mai multor obligaţii de plată prevăzute la art. 21 alin. (1), operatorul economic în cauză datorează contribuţia cu valoarea cea mai mare."
16. La articolul I punctul 25, alineatul (3) al articolului 28 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Pentru activitatea depusă, membrii comisiilor de selecţie şi membrii comisiilor de soluţionare a contestaţiilor primesc într-o sesiune de evaluare o indemnizaţie, plătibilă din bugetul Fondului Cultural Naţional, al cărei cuantum se aprobă prin decizie a directorului Administraţiei."
17. La articolul I, după punctul 25 se introduce un nou punct, pct. 25^1, cu următorul cuprins:
"25^1. Articolul 29 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 29
Finanţarea proiectelor culturale prin programul strategic de finanţare se face conform dispoziţiilor actelor normative adoptate în acest scop şi, după caz, ale procedurilor elaborate în aplicarea lor, cu respectarea principiilor prezentei ordonanţe."
"
18. La articolul I punctul 29, la articolul 31 se introduce un nou alineat, alin. (2), cu următorul cuprins:
"(2) În derularea proiectelor culturale, pentru plata onorariilor artiştilor şi/sau participanţilor internaţionali, beneficiarii finanţărilor nerambursabile pot efectua plata, până la cel mult 90% din valoarea onorariului, prin ordin/dispoziţie de plată valutară externă, acreditive sau în orice altă formă garantată de instituţiile bancare ale părţilor contractante, diferenţa urmând a fi plătită după confirmarea executării obligaţiilor contractuale."
19. Articolul II se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. II
(1) În termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul Culturii va elabora şi va aproba, prin ordin al ministrului culturii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, normele metodologice privind Registrul naţional al finanţărilor nerambursabile din domeniul culturii.
(2) În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul Culturii şi Ministerul Finanţelor vor elabora şi vor aproba, prin ordin comun al ministrului culturii şi al ministrului finanţelor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, normele metodologice privind acordarea finanţărilor nerambursabile cu caracter multianual, corelat cu modificarea corelativă a normelor şi instrucţiunilor aplicabile în materie, aprobate prin ordin al ministrului finanţelor."
20. La articolul III, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Cuantumul indemnizaţiilor prevăzute la art. 16 alin. (2) şi art. 28 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare nerambursabilă a proiectelor culturale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 245/2001, cu modificările şi completările ulterioare, se stabileşte per proiect evaluat, de către autoritatea finanţatoare, cu încadrarea în bugetul alocat, în limita a cel puţin 10% şi cel mult 20% din salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, şi se aprobă prin act administrativ emis de ordonatorul de credite."
21. La articolul V punctul 2, alineatul (7) al articolului 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(7) Asigurarea respectării de către structurile de implementare a viziunii/conceptelor principale ale Candidaturii este de competenţa unei organizaţii neguvernamentale, persoană juridică de drept privat, cu statut de utilitate publică, apolitică şi independentă, cu caracter cultural şi educativ, denumită în continuare Asociaţia."
22. La articolul V punctul 2, după alineatul (7) al articolului 1 se introduce un nou alineat, alin. (8), cu următorul cuprins:
"(8) Asigurarea coerenţei artistice şi a implementării integrate şi corelate a Programului cultural este de competenţa unui colectiv curatorial convenit între autorităţile executive ale administraţiei publice locale ale municipiului Timişoara, respectiv judeţului Timiş."
23. La articolul V punctul 3, literele a), b) şi e) ale alineatului (1) al articolului 2 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) asigură comunicarea cu alte autorităţi centrale şi locale, după caz, în vederea bunei desfăşurări a Programului;
b) iniţiază acţiuni de diplomaţie culturală şi participă la reţele europene ale oraşelor în vederea punerii în valoare a relaţiilor cu oraşele cu care Timişoara este înfrăţită şi cu cele care au deţinut/deţin sau urmează să deţină titlul de Capitală Europeană a Culturii, în colaborare cu reprezentanţi ai Primăriei Municipiului Timişoara şi Consiliului Judeţean Timiş;
..................................................................................................
e) urmăreşte implementarea Programului cultural şi a Programului de investiţii şi corelarea dintre ele;"
24. La articolul V punctul 3, alineatul (5) al articolului 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(5) Asociaţia are atribuţii în monitorizarea respectării de către structurile de implementare a viziunii/conceptelor principale din Candidatură şi a corelării Programului cultural cu Programul de investiţii, precum şi în atragerea de finanţări private şi direcţionarea acestora către:
a) Comunicarea Programului Timişoara - Capitală Europeană a Culturii 2023;
b) proiectele din cadrul Programului Cultural;
c) implementarea programului de voluntariat."
25. La articolul V punctul 4, litera a) a alineatului (2) al articolului 3 se modifică şi avea următorul cuprins:
"a) pentru finanţarea unor proiecte culturale în baza procedurilor de selecţie, derulate de judeţul Timiş prin Centrul de Cultură şi Artă al Judeţului Timiş şi, respectiv, pentru creşterea capacităţii administrative a Asociaţiei - suma de 12.080 mii lei;"
26. La articolul V punctul 10, alineatul (1) al articolului 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 9
(1) În vederea respectării angajamentelor cuprinse în Candidatură şi în protocolul dintre Asociaţie, Ministerul Culturii şi autorităţile publice locale şi/sau structurile de implementare, Ministerul Culturii implementează programul prioritar multianual «Comunicarea Programului Timişoara - Capitală Europeană a Culturii 2023», inclusiv monitorizarea şi evaluarea comunicării, derulat prin Asociaţie."
27. La articolul V punctul 10, alineatul (2) al articolului 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, Asociaţia primeşte:
a) din suma prevăzută la art. 3 alin. (1) lit. b), pe bază de contracte încheiate cu Ministerul Culturii, suma de 6.599 mii lei pentru acoperirea costurilor componentei de comunicare şi promovare internă şi internaţională aferente programului prioritar prevăzut la alin. (1);
b) din suma prevăzută la art. 3 alin. (2) lit. a), în completarea veniturilor provenite din cotizaţii, suma de 780 mii lei pentru acoperirea cheltuielilor administrative şi, după caz, a cheltuielilor salariale."
28. La articolul V punctul 10, după alineatul (2) al articolului 9 se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:
"(2^1) Suplimentar faţă de programul prioritar prevăzut la alin. (1), autorităţile executive ale administraţiei publice locale pot implementa programe prioritare multianuale finanţate din bugetele locale şi derulate de către acestea sau prin intermediul Asociaţiei, în vederea atingerii obiectivelor şi angajamentelor în domeniul comunicării Programului Cultural, inclusiv al monitorizării şi evaluării acesteia."
29. La articolul V punctul 10, alineatul (3) al articolului 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Sumele prevăzute la alin. (2) şi, după caz, la alin. (2^1) se fac venit la bugetul Asociaţiei."
30. La articolul V punctul 12, articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 11
Angajarea fondurilor alocate conform dispoziţiilor art. 3 alin. (1) lit. b), precum şi modul de utilizare de către beneficiari a finanţărilor nerambursabile atribuite sunt supuse controlului Ministerului Culturii, în conformitate cu prevederile legale aplicabile în materie."
31. La articolul V punctul 14, alineatul (1) al articolului 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 13
(1) În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţă sunt obiective eligibile acele obiective de investiţii şi/sau mijloace fixe, după caz, efectuate de către autorităţile executive ale administraţiei publice locale şi/sau de către instituţiile din subordinea/de sub autoritatea acestora, care pot fi puse în valoare prin intermediul Programului cultural sau al proiectelor conexe acestuia, cel târziu în trimestrul IV al anului 2023."
32. La articolul V punctul 15, la articolul 14 se introduc două noi alineate, alin. (2) şi (3), cu următorul cuprins:
"(2) Sumele utilizate cu încălcarea condiţiilor de eligibilitate se restituie în baza notificării transmise ca urmare a verificării rapoartelor/informărilor prevăzute la art. 6, 10 şi 12 şi, după caz, ale controlului/controalelor efectuat(e).
(3) În situaţia neîndeplinirii obligaţiei de restituire în condiţiile şi la termenul prevăzut în cuprinsul notificării se vor aplica majorări de întârziere la nivelul celor existente pentru veniturile bugetare, potrivit legii."
33. La articolul VI, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
"(1^1) În aplicarea dispoziţiilor art. 3 alin. (2) lit. a) şi b), respectiv ale art. 12 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 42/2019 privind stabilirea unor măsuri financiare pentru susţinerea desfăşurării Programului cultural naţional Timişoara - Capitală Europeană a Culturii în anul 2023», aprobată cu completări prin Legea nr. 198/2019, cu modificările şi completările ulterioare, se autorizează Ministerul Culturii să efectueze transferul sumelor alocate din bugetul Ministerului Culturii către bugetele locale, fără a mai fi necesare îndeplinirea altor condiţii, reglementări subsecvente sau acte juridice consensuale încheiate între Ministerul Culturii şi respectivele unităţi administrativ-teritoriale."
34. La articolul VI, după litera b) a alineatului (2) se introduce o nouă literă, lit. c), cu următorul cuprins:
"c) la data efectuării transferului, din suma prevăzută la art. 12 alin. (2) lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 42/2019, aprobată cu completări prin Legea nr. 198/2019, cu modificările şi completările ulterioare, se rambursează, cu prioritate, obligaţiile de plată aferente obiectivelor de investiţii pentru care plăţile au fost asigurate din bugetul Primăriei Municipiului Timişoara în temeiul respectivului act normativ."
35. La articolul VI, alineatele (5) şi (9) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(5) Autorităţile executive ale administraţiei publice locale responsabile pentru implementarea Programului şi Ministerul Culturii pot susţine procesul de actualizare, pe cale consensuală, a Candidaturii, în termen de cel mult 30 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
..................................................................................................
(9) În aplicarea dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţă, Asociaţia «Timişoara 2021 - Capitală Europeană a Culturii», în termenul prevăzut la alin. (5), va iniţia demersurile pentru adaptarea Statutului şi, după caz, a celorlalte documente de funcţionare, în condiţiile cerute de lege pentru modificarea/completarea actelor constitutive."
36. La articolul VI, după alineatul (11) se introduce un nou alineat, alin. (12), cu următorul cuprins:
"(12) Pentru asigurarea capacităţii de gestionare a Programului Cultural, prin derogare de la prevederile art. III alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 13/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2022 privind reglementarea unor măsuri în domeniul ocupării posturilor în sectorul bugetar, cu completările ulterioare, structurile de implementare prevăzute la art. 1 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 42/2019, aprobată cu completări prin Legea nr. 198/2019, cu modificările şi completările ulterioare, au dreptul să organizeze concursuri/examene de angajare şi să efectueze angajări peste limita maximă de posturi, cu respectarea prevederilor aplicabile în materie."
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.
p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
VASILE-DANIEL SUCIU
p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
ALINA-ŞTEFANIA GORGHIU
Bucureşti, 31 octombrie 2022.
Nr. 286.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: