Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
LEGE nr. 279 din 7 decembrie 2011 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii
ARTICOL UNIC Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 418 din 15 mai 2006, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. La articolul 3, dupã litera s) se introduce o nouã literã, litera s^1), cu urmãtorul cuprins: "s^1) parteneriat public-public - derularea în comun a unui proiect de cãtre douã ori mai multe entitãţi publice naţionale şi/sau internaţionale;". 2. La articolul 8, litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "c) oricare asociere formatã de una sau mai multe autoritãţi contractante dintre cele prevãzute la lit. a), b), d) sau e);". 3. Dupã articolul 8 se introduce un nou articol, articolul 8^1, cu urmãtorul cuprins: "Art. 8^1. - Derularea unui proiect în cadrul unui parteneriat public-public se supune regulilor din domeniul achiziţiilor publice." 4. La articolul 14 alineatul (1), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "a) unui acord internaţional încheiat în conformitate cu prevederile Tratatului cu unul sau mai multe state care nu sunt membre ale Uniunii Europene şi care vizeazã furnizarea de produse, prestarea de servicii sau execuţia de lucrãri, destinate implementãrii ori exploatãrii unui proiect în comun cu statele semnatare, şi numai dacã prin acordul respectiv a fost menţionatã o procedurã specificã pentru atribuirea contractului respectiv;". 5. Articolul 19 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 19. - Autoritatea contractantã achiziţioneazã direct produse, servicii sau lucrãri, în mãsura în care valoarea achiziţiei, estimatã conform prevederilor secţiunii a 2-a a prezentului capitol, nu depãşeşte echivalentul în lei a 15.000 euro pentru fiecare achiziţie de produse, servicii ori lucrãri. Achiziţia se realizeazã pe bazã de document justificativ." 6. Articolul 20 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 20. - (1) În cazul în care valoarea estimatã este egalã sau mai mare decât cea prevãzutã la art. 124, autoritatea contractantã are obligaţia de a atribui contractul de achiziţie publicã prin aplicarea procedurilor de licitaţie deschisã sau licitaţie restrânsã. (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), autoritatea contractantã are dreptul de a aplica celelalte proceduri prevãzute la art. 18 alin. (1), dupã caz, numai în circumstanţele specifice prevãzute la art. 94, art. 110 alin. (1) sau art. 122." 7. La articolul 33 alineatul (2), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "b) formalitãţi care trebuie îndeplinite în legãturã cu participarea la procedura de atribuire;". 8. Dupã articolul 33 se introduce un nou articol, articolul 33^1, cu urmãtorul cuprins: "Art. 33^1. - (1) Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice evalueazã, înainte de transmiterea spre publicare a invitaţiei/anunţului de participare, conformitatea cu legislaţia aplicabilã din domeniul achiziţiilor publice a documentaţiei de atribuire aferente contractelor de achiziţie publicã care intrã sub incidenţa prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã. (2) În termen de maximum 14 zile de la data primirii documentaţiei în SEAP, Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice are obligaţia: a) de a emite autoritãţii contractante acceptul în vederea iniţierii procedurii de atribuire, dacã prevederile din documentaţia de atribuire sunt conforme cu prevederile legale privind achiziţiile publice; b) de a informa autoritatea contractantã asupra neconformitãţilor constatate la nivelul documentaţiei de atribuire şi a motivului pentru care acestea nu sunt în concordanţã cu prevederile legale privind achiziţiile publice. (3) Documentele se transmit în SEAP în zile lucrãtoare de cãtre autoritãţile contractante şi vor fi semnate cu semnãturã electronicã extinsã, emisã de un furnizor autorizat." 9. La articolul 40, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Prin excepţie de la dispoziţiile alin. (1), în situaţia în care ataşarea documentaţiei de atribuire în SEAP nu este posibilã din motive tehnice imputabile operatorului SEAP, autoritatea contractantã are obligaţia de a pune la dispoziţia oricãrui operator economic care a înaintat o solicitare în acest sens sau, dupã caz, cãruia i s-a transmis o invitaţie de participare, a unui exemplar din documentaţia de atribuire, pe suport hârtie ori pe suport magnetic." 10. La articolul 43^1, partea introductivã a alineatului (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Autoritatea contractantã are obligaţia de a solicita ofertanţilor constituirea garanţiei de participare, în vederea participãrii la procedura de atribuire a contractului, atunci când prezenta ordonanţã de urgenţã prevede obligativitatea publicãrii unui anunţ sau a unei invitaţii de participare. Documentaţia de atribuire trebuie sã conţinã urmãtoarele informaţii:". 11. La articolul 46 alineatul (1), dupã litera b) se introduce o nouã literã, litera c), cu urmãtorul cuprins: "c) sã depunã ofertã individualã/comunã şi sã fie nominalizat ca terţ susţinãtor în cadrul unei alte oferte, sub sancţiunea excluderii ofertei individuale sau, dupã caz, a celei în care este ofertant asociat." 12. La articolul 49 alineatul (2), literele a) şi b) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "a) fiecare anunţ de intenţie/participare transmis de cãtre autoritatea contractantã pentru publicare în SEAP, în mãsura în care anunţul respectiv este în legãturã cu aplicarea procedurii de atribuire a unui contract cu o valoare estimatã egalã sau mai mare decât pragurile valorice prevãzute la art. 124; b) fiecare invitaţie/anunţ de participare transmis de cãtre autoritatea contractantã pentru publicare în SEAP, cu o valoare estimatã mai micã decât pragurile valorice prevãzute la art. 124." 13. Articolul 69^1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 69^1. - Ofertantul/Candidatul/Ofertantul asociat/ Subcontractantul/Terţul susţinãtor care are drept membri în cadrul consiliului de administraţie/organ de conducere ori de supervizare şi/sau are acţionari ori asociaţi persoane care sunt soţ/soţie, rudã sau afin pânã la gradul al patrulea inclusiv ori care se aflã în relaţii comerciale, astfel cum sunt acestea prevãzute la art. 69 lit. a), cu persoane ce deţin funcţii de decizie în cadrul autoritãţii contractante, este exclus din procedura de atribuire." 14. La articolul 122, literele i) şi j) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "i) atunci când este necesarã achiziţionarea unor lucrãri sau servicii suplimentare/adiţionale, care nu au fost incluse în contractul iniţial, dar care datoritã unor circumstanţe imprevizibile au devenit necesare pentru îndeplinirea contractului în cauzã, şi numai dacã se respectã, în mod cumulativ, urmãtoarele condiţii: - atribuirea sã fie fãcutã contractantului iniţial; - lucrãrile sau serviciile suplimentare/adiţionale sã nu poatã fi, din punct de vedere tehnic şi economic, separate de contractul iniţial fãrã apariţia unor inconveniente majore pentru autoritatea contractantã sau, deşi separabile de contractul iniţial, sã fie strict necesare în vederea îndeplinirii acestuia; - valoarea cumulatã a contractelor care vor fi atribuite şi a actelor adiţionale care vor fi încheiate pentru lucrãri şi/sau servicii suplimentare ori adiţionale sã nu depãşeascã 20% din valoarea contractului iniţial; j) atunci când, ulterior atribuirii unui contract de lucrãri sau de servicii, autoritatea contractantã îşi propune sã achiziţioneze noi lucrãri, respectiv noi servicii, care sunt similare lucrãrilor ori serviciilor achiziţionate prin atribuirea contractului iniţial şi numai dacã se respectã, în mod cumulativ, urmãtoarele condiţii: - atribuirea se face contractantului iniţial, iar noile lucrãri, respectiv noile servicii, constau în repetarea unor lucrãri sau servicii similare celor prevãzute în contractul atribuit iniţial şi sunt conforme cu cerinţele prevãzute în caietul de sarcini elaborat cu ocazia atribuirii respectivului contract; - contractul de lucrãri/servicii iniţial a fost atribuit prin procedura de cerere de oferte/licitaţie deschisã sau restrânsã; - valoarea estimatã a contractului iniţial de lucrãri/servicii s-a determinat prin luarea în considerare inclusiv a lucrãrilor/serviciilor similare care pot fi achiziţionate ulterior; - în anunţul de participare la procedura aplicatã pentru atribuirea contractului iniţial s-a precizat faptul cã autoritatea contractantã are dreptul de a opta pentru achiziţionarea ulterioarã de noi lucrãri similare, respectiv noi servicii similare, de la operatorul economic a cãrui ofertã va fi declaratã câştigãtoare în cadrul procedurii respective; - autoritatea contractantã are dreptul de a aplica aceastã procedurã într-un interval care nu poate depãşi 3 ani de la atribuirea contractului iniţial." 15. La articolul 124, partea introductivã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 124. - Peste pragul prevãzut la art. 19, autoritatea contractantã are obligaţia de a aplica procedura de cerere de oferte în cazul în care valoarea estimatã, fãrã TVA, a contractului de achiziţie publicã este mai micã decât echivalentul în lei al urmãtoarelor praguri:". 16. La articolul 127, alineatul (3) se abrogã. 17. La articolul 178, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 178. - (1) În cazul în care, pentru criteriile de natura celor prevãzute la art. 176 lit. c) şi d), autoritatea contractantã considerã cã se justificã impunerea anumitor cerinţe minime pe care ofertanţii/candidaţii trebuie sã le îndeplineascã pentru a fi consideraţi calificaţi, atunci aceste cerinţe trebuie sã fie precizate, conform principiului transparenţei, în cadrul invitaţiei/anunţului de participare." 18. Articolul 179 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 179. - (1) Criteriile de calificare şi selecţie stabilite de cãtre autoritatea contractantã trebuie sã aibã o legãturã evidentã cu obiectul contractului ce urmeazã sã fie atribuit. (2) Autoritatea contractantã are obligaţia de a respecta principiul proporţionalitãţii atunci când stabileşte criteriile de calificare şi selecţie, precum şi nivelul cerinţelor minime pe care ofertanţii/candidaţii trebuie sã le îndeplineascã. (3) Criteriile de calificare şi selecţie precizate în cadrul invitaţiei/anunţului de participare trebuie sã fie aceleaşi cu cele precizate în cadrul documentaţiei de atribuire. (4) Orice modificare şi/sau completare a criteriilor de calificare şi selecţie precizate conform alin. (3) conduce la anularea procedurii de atribuire, cu excepţia modificãrilor dispuse prin decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor." 19. La articolul 186, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) În cazul în care ofertantul/candidatul îşi demonstreazã situaţia economicã şi financiarã invocând şi susţinerea acordatã, în conformitate cu prevederile alin. (1), de cãtre o altã persoanã, atunci acesta are obligaţia de a dovedi susţinerea de care beneficiazã, de regulã, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, încheiat în formã autenticã, prin care aceasta confirmã faptul cã va pune la dispoziţia ofertantului/candidatului resursele financiare invocate. Persoana care asigurã susţinerea financiarã nu trebuie sã se afle în situaţia care determinã excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180 şi ale art. 181 lit. a), c^1) şi d)." 20. La articolul 190, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) În cazul în care ofertantul/candidatul îşi demonstreazã capacitatea tehnicã şi profesionalã invocând şi susţinerea acordatã, în conformitate cu prevederile alin. (1), de cãtre o altã persoanã, atunci acesta are obligaţia de a dovedi susţinerea de care beneficiazã, de regulã, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, încheiat în formã autenticã, prin care aceasta confirmã faptul cã va pune la dispoziţia candidatului/ofertantului resursele tehnice şi profesionale invocate. Persoana care asigurã susţinerea tehnicã şi profesionalã nu trebuie sã se afle în situaţia care determinã excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180 şi ale art. 181 lit. a), c^1) şi d)." 21. La articolul 199, alineatele (1) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "Art. 199. - (1) În cazul aplicãrii criteriului «oferta cea mai avantajoasã din punct de vedere economic», oferta stabilitã ca fiind câştigãtoare este oferta care întruneşte punctajul cel mai mare rezultat din aplicarea unui sistem de factori de evaluare pentru care se stabilesc ponderi relative. În cazul în care, din motive obiective, pe care autoritatea contractantã le poate justifica temeinic, este imposibilã stabilirea exactã a ponderilor relative pentru fiecare factor de evaluare, autoritatea contractantã are obligaţia de a indica în anunţul de participare şi în documentaţia de atribuire cel puţin ordinea descrescãtoare a importanţei factorilor de evaluare care urmeazã sã fie utilizaţi. ............................................................................................... (3) Autoritatea contractantã are obligaţia de a preciza, în mod clar, în invitaţia/anunţul de participare, precum şi în documentaţia de atribuire, factorii de evaluare a ofertei cu ponderile relative ale acestora." 22. La articolul 199, dupã alineatul (3) se introduc douã noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu urmãtorul cuprins: "(4) Autoritatea contractantã are obligaţia de a preciza în documentaţia de atribuire algoritmul de calcul sau metodologia concretã de punctare a avantajelor care vor rezulta din propunerile tehnice şi financiare prezentate de ofertanţi. (5) Orice modificare şi/sau completare a factorilor de evaluare precizaţi conform alin. (3) conduce la anularea procedurii de atribuire." 23. La articolul 204, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Autoritatea contractantã are obligaţia de a asigura obţinerea şi pãstrarea documentelor justificative care dovedesc efectuarea oricãrei proceduri de atribuire prevãzute la art. 18." 24. Dupã articolul 204 se introduce un nou articol, articolul 204^1, cu urmãtorul cuprins: "Art. 204^1. - Într-un contract de achiziţie publicã este permisã doar cesiunea creanţelor nãscute din acel contract, obligaţiile nãscute rãmânând în sarcina pãrţilor contractante, astfel cum au fost stipulate şi asumate iniţial." 25. Articolul 209 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 209. - (1) Autoritatea contractantã are obligaţia de a anula aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publicã în urmãtoarele cazuri: a) dacã au fost depuse numai oferte inacceptabile şi/sau neconforme; b) dacã nu a fost depusã nicio ofertã sau dacã au fost depuse oferte care, deşi pot fi luate în considerare, nu pot fi comparate din cauza modului neuniform de abordare a soluţiilor tehnice şi/ori financiare; c) dacã abateri grave de la prevederile legislative afecteazã procedura de atribuire sau dacã este imposibilã încheierea contractului. (2) Prin excepţie de la prevederile art. 204, autoritatea contractantã are dreptul de a anula aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publicã, dacã ia aceastã decizie înainte de data încheierii contractului, numai în urmãtoarele cazuri: a) dacã autoritatea contractantã se aflã în una dintre situaţiile prevãzute la art. 86 alin. (2) lit. a), art. 102 alin. (2) lit. a), art. 117 alin. (2) lit. a) sau art. 148^1 lit. a); b) ca urmare a deciziei pronunţate de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, prin care se dispune eliminarea oricãror specificaţii tehnice din caietul de sarcini ori din alte documente emise în legãturã cu procedura de atribuire. (3) Dispoziţiile alin. (2) nu pot aduce atingere obligaţiei autoritãţii contractante de a anula o procedurã de atribuire în urma unei hotãrâri judecãtoreşti sau a unei decizii în acest sens a Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. (4) În sensul prevederilor alin. (1) lit. c), prin abateri grave de la prevederile legislative se înţelege: a) criteriile de calificare şi selecţie, precum şi criteriul de atribuire sau factorii de evaluare prevãzuţi în cadrul invitaţiei/anunţului de participare, precum şi în documentaţia de atribuire au fost modificaţi; b) pe parcursul analizei, evaluãrii şi/sau finalizãrii procedurii de atribuire se constatã erori sau omisiuni, iar autoritatea contractantã se aflã în imposibilitatea de a adopta mãsuri corective fãrã ca acestea sã conducã la încãlcarea principiilor prevãzute la art. 2 alin. (2) lit. a)-f)." 26. La articolul 213 alineatul (1), litera o) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "o) documentele referitoare la funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, dacã este cazul;". 27. La articolul 222, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(5) Prevederile art. 48-50 şi ale art. 56 se aplicã în mod corespunzãtor." 28. La articolul 252, litera k) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "k) atunci când, ulterior atribuirii unui contract de lucrãri, autoritatea contractantã îşi propune sã achiziţioneze noi lucrãri care sunt similare lucrãrilor achiziţionate prin atribuirea contractului iniţial şi numai dacã se respectã, în mod cumulativ, urmãtoarele condiţii: - atribuirea se face contractantului iniţial, iar noile lucrãri constau în repetarea unor lucrãri similare celor prevãzute în contractul atribuit iniţial şi sunt conforme cu cerinţele prevãzute în caietul de sarcini elaborat cu ocazia atribuirii respectivului contract; - contractul de lucrãri iniţial a fost atribuit prin procedura de cerere de oferte/licitaţie deschisã, licitaţie restrânsã sau negociere cu publicarea prealabilã a unui anunţ de participare; - valoarea estimatã a contractului iniţial de lucrãri s-a determinat prin luarea în considerare inclusiv a lucrãrilor similare care pot fi achiziţionate ulterior; - în anunţul de participare la procedura aplicatã pentru atribuirea contractului iniţial s-a precizat faptul cã autoritatea contractantã are dreptul de a opta pentru achiziţionarea ulterioarã de noi lucrãri similare de la operatorul economic a cãrui ofertã va fi declaratã câştigãtoare în cadrul procedurii respective." 29. Articolul 254 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 254. - (1) În cazul în care ofertele prezentate în cadrul unei proceduri de atribuire a unui contract de furnizare conţin produse originare din ţãri terţe cu care Uniunea Europeanã nu a încheiat niciun acord într-un cadru multilateral sau bilateral care sã asigure accesul efectiv al entitãţilor comunitare la pieţele acestor ţãri terţe, aceste oferte pot fi respinse dacã proporţia produselor originare din ţãrile terţe depãşeşte 50% din valoarea totalã a produselor care constituie oferta. În sensul prezentului alineat, programele de calculator utilizate în echipamentele pentru reţele de telecomunicaţii sunt considerate produse. (2) În cazul în care douã sau mai multe oferte sunt egale sau echivalente din punctul de vedere al punctajului obţinut în urma aplicãrii factorilor de evaluare, va fi aleasã acea ofertã care nu poate fi respinsã în temeiul dispoziţiilor alin. (1). Valoarea acelor oferte este consideratã echivalentã, în sensul prezentului articol, în cazul în care diferenţa dintre preţurile prevãzute în propunerile financiare nu depãşeşte 3%. (3) Cu toate acestea, o ofertã nu poate fi aleasã în detrimentul altei oferte dacã aceastã alegere ar obliga autoritatea contractantã sã achiziţioneze un material cu caracteristici tehnice diferite de cele ale materialului existent, ceea ce ar determina o incompatibilitate ori dificultãţi tehnice de utilizare sau de întreţinere ori costuri disproporţionale." 30. La articolul 266, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 266. - (1) Consiliul este competent sã soluţioneze contestaţiile cu privire la procedura de atribuire, prin complete specializate, constituite potrivit Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului, aprobat potrivit art. 291." 31. La articolul 274, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 274. - (1) În vederea soluţionãrii contestaţiei/ contestaţiilor, autoritatea contractantã are obligaţia de a transmite Consiliului, în termen de cel mult 3 zile lucrãtoare de la data expirãrii termenului prevãzut la art. 205 alin. (1), punctul sãu de vedere asupra acesteia/acestora, însoţit de orice alte documente considerate edificatoare, precum şi, sub sancţiunea amenzii prevãzute la art. 275 alin. (3), o copie a dosarului achiziţiei publice, cu excepţia anunţurilor publicate în SEAP şi a documentaţiei de atribuire, atunci când aceasta este disponibilã şi poate fi descãrcatã direct din SEAP. Lipsa punctului de vedere al autoritãţii contractante nu împiedicã soluţionarea contestaţiei/contestaţiilor, în mãsura în care s-a fãcut dovada comunicãrii acesteia/acestora." 32. La articolul 276, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 276. - (1) Consiliul are obligaţia de a soluţiona pe fond contestaţia, indiferent dacã existã alte cauze aflate pe rolul instanţelor de judecatã referitoare la aceeaşi procedurã de atribuire, în termen de 20 de zile de la data primirii dosarului achiziţiei publice de la autoritatea contractantã, respectiv în termen de 10 zile în situaţia incidenţei unei excepţii care împiedicã analiza pe fond a contestaţiei, conform art. 278 alin. (1). În cazuri temeinic justificate, termenul de soluţionare a contestaţiei poate fi prelungit o singurã datã cu încã 10 zile." 33. La articolul 278, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Consiliul examineazã din punctul de vedere al legalitãţii şi temeiniciei actul atacat şi poate pronunţa o decizie prin care îl anuleazã în parte sau în tot, obligã autoritatea contractantã sã emitã un act sau dispune orice altã mãsurã necesarã pentru remedierea actelor ce afecteazã procedura de atribuire. În cazul în care Consiliul dispune modificarea/eliminarea oricãror specificaţii tehnice din caietul de sarcini ori din alte documente emise în legãturã cu procedura de atribuire, autoritatea contractantã are dreptul de a anula aplicarea procedurii de atribuire." 34. La articolul 278^1, partea introductivã a alineatului (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 278^1. - (1) În mãsura în care Consiliul respinge contestaţia ca nefondatã, autoritatea contractantã va reţine contestatorului din garanţia de participare în raport cu valoarea estimatã a contractului urmãtoarele sume:". 35. Articolul 287^1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 287^1. - (1) Judecãtorul, de îndatã ce constatã cã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de lege pentru cererea de chemare în judecatã, dispune prin rezoluţie comunicarea acesteia, precum şi a înscrisurilor depuse cãtre pârât şi stabileşte primul termen de judecatã, care va fi de cel mult 20 de zile de la data înregistrãrii. (2) Termenele de judecatã ulterioare nu pot fi mai mari de 10 zile. (3) Pârâtul este obligat sã depunã întâmpinarea în termen de 3 zile de la comunicarea cererii de chemare în judecatã, sub sancţiunea decãderii, în conformitate cu prevederile Codului de procedurã civilã. (4) Reclamantului i se va comunica de îndatã întâmpinarea depusã de pârât în termenul prevãzut la alin. (3). (5) Cererea reconvenţionalã se introduce în termenul prevãzut la alin. (3)." 36. Articolul 287^4 se abrogã. 37. La articolul 293, literele a) şi e) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "a) încãlcarea prevederilor art. 23; ................................................................................................. e) încãlcarea regulilor de publicitate prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã, cu excepţia celor referitoare la anunţul de atribuire, şi/sau neîndeplinirea de cãtre autoritãţile contractante a obligaţiei de înregistrare în SEAP, astfel cum este prevãzut de legislaţia în materia achiziţiilor publice;". 38. La articolul 293, dupã litera e) se introduce o nouã literã, litera e^1), cu urmãtorul cuprins: "e^1) încãlcarea regulilor de publicitate prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã cu privire la anunţul de atribuire;". 39. La articolul 293, literele j^1) şi l) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "j^1) schimbarea criteriului de atribuire precizat la nivelul invitaţiei/anunţului de participare şi în documentaţia de atribuire pe parcursul aplicãrii procedurii de atribuire; ................................................................................................ l) aplicarea incorectã, în cadrul procesului de selecţie şi/sau de evaluare, a criteriilor stabilite prin documentaţia de atribuire ori aplicarea altor criterii decât a celor stabilite la nivelul invitaţiei/anunţului de participare şi prin documentaţia de atribuire;". 40. La articolul 293, dupã litera v) se introduce o nouã literã, litera w), cu urmãtorul cuprins: "w) nesolicitarea de cãtre autoritatea contractantã a informaţiilor necesare pentru evaluarea ofertelor care prezintã un preţ neobişnuit de scãzut în raport cu ceea ce urmeazã a fi furnizat/prestat/executat." 41. La articolul 294, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "Art. 294. - (1) Contravenţiile prevãzute la art. 293 lit. e^1), f), n), u) şi v) se sancţioneazã cu amendã de la 20.000 lei la 40.000 lei. (2) Contravenţiile prevãzute la art. 293 lit. a), c), k), m^1), q), s), t) şi w) se sancţioneazã cu amendã de la 40.000 lei la 80.000 lei." 42. La articolul 295, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Aplicarea sancţiunii amenzii contravenţionale se prescrie în termen de 36 de luni de la data sãvârşirii faptei." 43. La articolul 296^1 alineatul (1), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "b) au fost încãlcate prevederile art. 205 alin. (1), art. 206 alin. (3), art. 256^3 alin. (3);". 44. La articolul 296^1 alineatul (1), dupã litera f) se introduc douã noi litere, literele g) şi h), cu urmãtorul cuprins: "g) nerespectarea/modificarea criteriilor de calificare şi selecţie şi/sau a factorilor de evaluare prevãzute/prevãzuţi în cadrul invitaţiei/anunţului de participare; h) modificarea contractului a condus la diminuarea avantajelor şi, dupã caz, a factorilor de evaluare care au stat la baza declarãrii ofertei câştigãtoare." 45. La articolul 296^1, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins: "(4) În cazuri temeinic justificate, instanţa, pânã la soluţionarea fondului cauzei, poate sã dispunã la cererea Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, prin încheiere motivatã datã cu citarea pãrţilor, suspendarea executãrii contractului."
Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.
PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR ROBERTA ALMA ANASTASE
PREŞEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ
Bucureşti, 7 decembrie 2011. Nr. 279. ----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email