Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
LEGE nr. 278 din 24 decembrie 2010 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 76/2010 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii
EMITENT: Parlamentul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 898 din 31 decembrie 2010
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
ART. UNIC
Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 76 din 30 iunie 2010 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 453 din 2 iulie 2010, cu următoarele modificări şi completări:
1. La articolul I, după punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 2^1, cu următorul cuprins:
"2^1. La articolul 3, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"f) contract de achiziţie publică - contractul comercial care include şi categoria contractului sectorial, astfel cum este definit la art. 229 alin. (2), cu titlu oneros, încheiat în scris între una sau mai multe autorităţi contractante, pe de o parte, şi unul sau mai mulţi operatori economici, pe de altă parte, având ca obiect execuţia de lucrări, furnizarea de produse sau prestarea de servicii, în sensul prezentei ordonanţe de urgenţă;"
"
2. La articolul I punctul 6, litera c) a articolului 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"c) atribuirea, de către o entitate juridică fără calitate de autoritate contractantă, a unui contract de lucrări, în cazul în care se îndeplinesc în mod cumulativ următoarele condiţii:
- respectivul contract este finanţat/subvenţionat în mod direct, în proporţie de mai mult de 50%, de către o autoritate contractantă;
– valoarea estimată a respectivului contract este egală sau mai mare decât echivalentul în lei al 4.845.000 euro;"
3. La articolul I punctul 7, litera c^1) a articolului 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"c^1 atribuirea, de către o entitate juridică fără calitate de autoritate contractantă, a unui contract de servicii, în cazul în care se îndeplinesc în mod cumulativ următoarele condiţii:
- respectivul contract este finanţat/subvenţionat în mod direct, în proporţie de mai mult de 50%, de către o autoritate contractantă;
– valoarea estimată a respectivului contract este egală sau mai mare decât echivalentul în lei al 193.000 euro;"
4. La articolul I, după punctul 7 se introduc două noi puncte, punctele 7^1 şi 7^2, cu următorul cuprins:
"7^1. La articolul 12^1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
ART. 12^1
(1) Prezenta ordonanţă de urgenţă nu se aplică pentru atribuirea contractului de achiziţie publică de către structuri ale autorităţilor contractante care funcţionează pe teritoriul altor state atunci când valoarea contractului, estimată potrivit prevederilor secţiunii a 2-a din cap. II, este mai mică decât pragurile valorice prevăzute la art. 124.
7^2. La articolul 15, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
(1^1) Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă nu se aplică pentru serviciile de cercetare şi descărcare de sarcini arheologice pentru patrimoniul arheologic şi siturile arheologice. Lucrările vor fi realizate de către Muzeul Naţional de Istorie a României şi de celelalte instituţii muzeale legal abilitate.""
5. La articolul I punctul 8, alineatul (1) al articolului 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 16
(1) În cazul în care autoritatea contractantă atribuie un contract ce are ca obiect prestarea de servicii din categoria celor incluse în anexa nr. 2B, atunci obligaţia de a aplica prezenta ordonanţă de urgenţă se impune numai pentru contracte a căror valoare este mai mare sau egală cu cea prevăzută la art. 57 alin. (2) şi se limitează la prevederile art. 35-38 şi art. 56 şi la aplicarea pe tot parcursul procedurii de atribuire a principiilor prevăzute la art. 2 alin. (2). Contestaţiile privind procedura de atribuire a contractelor de servicii din categoria celor incluse în anexa nr. 2B, a căror valoare este egală sau mai mare decât cea prevăzută la art. 57 alin. (2), se soluţionează potrivit dispoziţiilor cap. IX."
6. La articolul I, după punctul 11 se introduce un nou punct, punctul 11^1, cu următorul cuprins:
"11^1. La articolul 47, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) În cazul contractelor a căror valoare estimată este egală sau mai mare decât pragurile valorice prevăzute la art. 55 alin. (2), autoritatea contractantă are obligaţia de a include în anunţurile prevăzute la alin. (1) cel puţin informaţiile cuprinse în anexa nr. 3A şi, dacă este necesar, alte informaţii considerate utile de către autoritatea contractantă, prin utilizarea formularelor standard adoptate de Comisia Europeană."
7. La articolul I punctul 12, alineatul (2) al articolului 49 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice verifică:
a) fiecare anunţ transmis de către autoritatea contractantă pentru publicare în SEAP, în măsura în care anunţul respectiv este în legătură cu aplicarea procedurii de atribuire a unui contract cu o valoare estimată egală sau mai mare decât pragurile valorice prevăzute la art. 124;
b) fiecare anunţ/invitaţie de participare transmisă de către autoritatea contractantă pentru publicare în SEAP, cu o valoare estimată mai mică decât pragurile valorice prevăzute la art. 124."
8. La articolul I punctul 15, alineatul (2) al articolului 55 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene este obligatorie în toate situaţiile în care:
a) autoritatea contractantă se încadrează în una dintre categoriile prevăzute la art. 8 lit. a)-c), iar valoarea estimată a contractului de furnizare sau de servicii care urmează să fie atribuit este egală ori mai mare decât echivalentul în lei al 125.000 euro;
b) autoritatea contractantă se încadrează în una dintre categoriile prevăzute la art. 8 lit. d) sau e), iar valoarea estimată a contractului de furnizare ori de servicii care urmează să fie atribuit este egală sau mai mare decât echivalentul în lei al 387.000 euro;
c) valoarea estimată a contractului de lucrări care urmează să fie atribuit este egală sau mai mare decât echivalentul în lei al 4.845.000 euro."
9. La articolul I, după punctul 15 se introduce un nou punct, punctul 15^1 , cu următorul cuprins:
"15^1. La articolul 56, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Pentru serviciile incluse în anexa nr. 2B, obligaţia prevăzută la alin. (1) este aplicabilă numai contractelor a căror valoare este egală sau mai mare decât pragul valoric prevăzut la art. 57 alin. (2) lit. a) sau, după caz, lit. b). În aceste cazuri, autoritatea contractantă indică, totodată, în anunţul transmis dacă este sau nu de acord cu publicarea acestuia."
10. La articolul I punctul 16, alineatul (2) al articolului 57 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene este obligatorie în toate situaţiile în care:
a) autoritatea contractantă se încadrează în una dintre categoriile prevăzute la art. 8 lit. a)-c), iar valoarea contractului de furnizare sau de servicii care a fost atribuit este egală ori mai mare decât echivalentul în lei al 125.000 euro;
b) autoritatea contractantă se încadrează în una dintre categoriile prevăzute la art. 8 lit. d) sau e), iar valoarea estimată a contractului de furnizare ori de servicii care a fost atribuit este egală sau mai mare decât echivalentul în lei al 387.000 euro;
c) valoarea estimată a contractului de lucrări care a fost atribuit este egală sau mai mare decât echivalentul în lei al 4.845.000 euro."
11. La articolul I, după punctul 21 se introduc două noi puncte, punctele 21^1 şi 21^2, cu următorul cuprins:
"21^1. La articolul 75, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
ART. 75
(1) Fără a aduce atingere prevederilor art. 71, în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziţie publică este egală sau mai mare decât cea prevăzută la art. 55 alin. (2), perioada cuprinsă între data transmiterii anunţului de participare spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi data-limită de depunere a ofertelor trebuie să fie de cel puţin 52 de zile.
21^2. La articolul 76, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
ART. 76
(1) Fără a aduce atingere prevederilor art. 71, în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziţie publică este mai mică decât cea prevăzută la art. 55 alin. (2), autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite anunţul de participare spre publicare în SEAP cu cel puţin 20 de zile înainte de data-limită de depunere a ofertelor.""
12. La articolul I, după punctul 22 se introduc două noi puncte, punctele 22^1 şi 22^2, cu următorul cuprins:
"22^1. La articolul 83, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
ART. 83
(1) Fără a aduce atingere prevederilor art. 71, în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziţie publică este egală sau mai mare decât cea prevăzută la art. 55 alin. (2), perioada cuprinsă între data transmiterii anunţului de participare spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi data-limită de depunere a candidaturilor trebuie să fie de cel puţin 37 de zile.
22^2. Articolul 84 se modifică şi va avea următorul cuprins:
ART. 84
Fără a aduce atingere prevederilor art. 71, în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziţie publică este mai mică decât cea prevăzută la art. 55 alin. (2), autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite anunţul de participare spre publicare în SEAP cu cel puţin 10 zile înainte de data-limită de depunere a candidaturilor.""
13. La articolul I, după punctul 24 se introduc şase noi puncte, punctele 24^1 - 24^6, cu următorul cuprins:
"24^1. La articolul 89, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
ART. 89
(1) Fără a aduce atingere prevederilor art. 71, în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziţie publică este egală sau mai mare decât cea prevăzută la art. 55 alin. (2), autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite invitaţia de participare cu cel puţin 40 de zile înainte de data limită de depunere a ofertelor.
24^2. La articolul 90, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
ART. 90
(1) Fără a aduce atingere prevederilor art. 71, în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziţie publică este mai mică decât cea prevăzută la art. 55 alin. (2), autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite invitaţia de participare cu cel puţin 15 zile înainte de data-limită de depunere a ofertelor.
24^3. La articolul 98, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
ART. 98
(1) Fără a aduce atingere prevederilor art. 71, în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziţie publică este egală sau mai mare decât cea prevăzută la art. 55 alin. (2), perioada cuprinsă între data transmiterii anunţului de participare spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi data-limită de depunere a candidaturilor trebuie să fie de cel puţin 37 de zile.
24^4. Articolul 99 se modifică şi va avea următorul cuprins:
ART. 99
Fără a aduce atingere prevederilor art. 71, în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziţie publică este mai mică decât cea prevăzută la art. 55 alin. (2), autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite anunţul de participare spre publicare în SEAP cu cel puţin 20 de zile înainte de data-limită de depunere a candidaturilor.
24^5. La articolul 113, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
ART. 113
(1) Fără a aduce atingere prevederilor art. 71, în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziţie publică este egală sau mai mare decât cea prevăzută la art. 55 alin. (2), perioada cuprinsă între data transmiterii anunţului de participare spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi data-limită de depunere a candidaturilor trebuie să fie de cel puţin 37 de zile.
24^6. Articolul 114 se modifică şi va avea următorul cuprins:
ART. 114
Fără a aduce atingere prevederilor art. 71, în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziţie publică este mai mică decât cea prevăzută la art. 55 alin. (2), autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite anunţul de participare spre publicare în SEAP cu cel puţin 10 zile înainte de data-limită de depunere a candidaturilor.""
14. La articolul I punctul 28, articolul 124 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 124
Autoritatea contractantă are dreptul de a aplica procedura de cerere de oferte numai în cazul în care valoarea estimată, fără TVA, a contractului de achiziţie publică este mai mică decât echivalentul în lei al următoarelor praguri:
a) pentru contractul de furnizare: 125.000 euro;
b) pentru contractul de servicii: 125.000 euro;
c) pentru contractul de lucrări: 4.845.000 euro."
15. La articolul I, după punctul 30 se introduce un nou punct, punctul 30^1, cu următorul cuprins:
"30^1. La articolul 158 alineatul (2), literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
a) 15 zile, în cazul în care valoarea estimată, conform prevederilor art. 32, este egală sau mai mare decât echivalentul în lei al 125.000 euro;
b) 5 zile, în cazul în care valoarea estimată, conform prevederilor art. 32, este mai mică decât echivalentul în lei al 125.000 euro."
16. La articolul I punctul 39, alineatul (1) al articolului 205 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 205
(1) Contractele care intră în sfera de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă pot fi încheiate numai după împlinirea termenelor de aşteptare de:
a) 11 zile de la data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii, în cazul în care valoarea estimată, conform prevederilor art. 23 şi ale cap. II secţiunea a 2-a, a contractului respectiv este egală sau mai mare decât pragurile valorice prevăzute la art. 55 alin. (2);
b) 6 zile de la data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii, în cazul în care valoarea estimată, conform prevederilor art. 23 şi ale cap. II secţiunea a 2-a, a contractului respectiv este mai mică decât pragurile valorice prevăzute la art. 55 alin. (2)."
17. La articolul I, după punctul 39 se introduce un nou punct, punctul 39^1, cu următorul cuprins:
"39^1. La articolul 206, alineatul (11) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(1^1) În sensul prevederilor alin. (1), se consideră operator economic implicat în procedura de atribuire orice candidat/ofertant pe care autoritatea contractantă nu l-a informat încă despre decizii care îi vizează direct candidatura/oferta proprie sau orice candidat/ofertant a cărui candidatură/ofertă nu a fost încă respinsă definitiv de autoritatea contractantă. O respingere este considerată definitivă dacă a fost comunicată operatorului economic în cauză şi fie a fost considerată legală de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sesizat în legătură cu acest aspect, fie nu a făcut ori nu mai poate face obiectul unei căi de atac."
18. La articolul I punctul 42, litera n) a alineatului (1) al articolului 213 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"n) dacă este cazul, contestaţiile formulate în cadrul procedurii de atribuire, însoţite de deciziile motivate pronunţate de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;"
19. La articolul I punctul 45, alineatul (2) al articolului 223 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene este obligatorie pentru contractul de concesiune de lucrări publice, în situaţiile în care valoarea estimată a acestuia este egală sau mai mare decât echivalentul în lei al 4.845.000 euro."
20. La articolul I punctul 46, alineatul (1) al articolului 227 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 227
(1) În cazul în care concesionarul nu are calitatea de autoritate contractantă în sensul prevederilor art. 8 lit. a)-c), acesta are totuşi obligaţia, atunci când atribuie un contract de lucrări sau de servicii unei terţe părţi, de a publică un anunţ de participare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, în SEAP şi, opţional, în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, Achiziţii publice, în toate situaţiile în care valoarea estimată a contractului care urmează să fie atribuit este egală sau mai mare decât echivalentul în lei al 4.845.000 euro, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 122. Determinarea valorii estimate a contractului se realizează conform regulilor prevăzute la art. 23 şi la cap. II secţiunea a 2-a."
21. La articolul I, după punctul 47 se introduce un nou punct, punctul 47^1, cu următorul cuprins:
"47^1. La articolul 255, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
ART. 255
(1) Orice persoană care se consideră vătămată într-un drept ori într-un interes legitim printr-un act al autorităţii contractante, prin încălcarea dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice, poate solicita, prin contestaţie, anularea actului, obligarea autorităţii contractante de a emite un act, recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim pe cale administrativ-jurisdicţională, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă."
22. La articolul I, punctul 48 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"48. La articolul 255, alineatele (1^1)-(1^3) se abrogă."
23. La articolul I, după punctul 50 se introduc două noi puncte, punctele 50^1 şi 50^2, cu următorul cuprins:
"50^1. Articolul 256^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
ART. 256^1
(1) Înainte de a se adresa Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, persoana vătămată notifică autoritatea contractantă cu privire la pretinsa încălcare a dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice şi la intenţia de a sesiza Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Dispoziţiile art. 205 şi 256^2 rămân aplicabile.
(2) Lipsa notificării prevăzute la alin. (1) nu împiedică introducerea cererii în faţa Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
(3) Notificarea prevăzută la alin. (1) nu are ca efect suspendarea de drept a procedurii de atribuire. După primirea notificării, autoritatea contractantă poate adopta orice măsuri pe care le consideră necesare pentru remedierea pretinsei încălcări, inclusiv suspendarea procedurii de atribuire sau revocarea unui act emis în cadrul respectivei proceduri.
(4) Măsurile adoptate potrivit alin. (3) se comunică în termen de o zi lucrătoare atât persoanei care a notificat autoritatea contractantă, cât şi celorlalţi operatori economici implicaţi.
(5) Persoana vătămată care a notificat autoritatea contractantă potrivit dispoziţiilor alin. (1) se poate adresa de îndată Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, fără a fi obligată să aştepte comunicarea măsurilor luate de autoritatea contractantă potrivit alin. (3).
(6) Persoana vătămată care, primind comunicarea prevăzută la alin. (4), consideră că măsurile adoptate sunt suficiente pentru remedierea pretinsei încălcări va transmite autorităţii contractante o notificare de renunţare la dreptul de a formula contestaţie în faţa Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sau, după caz, o cerere de renunţare la judecarea contestaţiei.
50^2. Articolul 256^2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
ART. 256^2
(1) Persoana vătămată poate sesiza Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor în vederea anulării actului şi/sau recunoaşterii dreptului pretins ori a interesului legitim, în termen de:
a) 10 zile începând cu ziua următoare luării la cunoştinţă, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, despre un act al autorităţii contractante considerat nelegal, în cazul în care valoarea contractului care urmează să fie atribuit, estimată conform prevederilor art. 23 şi ale cap. II secţiunea a 2-a, este egală sau mai mare decât pragurile valorice prevăzute la art. 55 alin. (2);
b) 5 zile începând cu ziua următoare luării la cunoştinţă, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, despre un act al autorităţii contractante considerat nelegal, în cazul în care valoarea contractului care urmează să fie atribuit, estimată conform prevederilor art. 23 şi ale cap. II secţiunea a 2-a, este mai mică decât pragurile valorice prevăzute la art. 55 alin. (2).
(2) În cazul în care cererea prevăzută la alin. (1) priveşte conţinutul documentaţiei de atribuire, publicată în SEAP în condiţiile art. 75 alin. (5), art. 89 alin. (4) şi art. 127 alin. (2), data luării la cunoştinţă este data publicării documentaţiei de atribuire."
24. La articolul I punctul 51, alineatele (1)-(3) ale articolului 256^3 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"ART. 256^3
(1) După primirea unei contestaţii, autoritatea contractantă are dreptul de a adopta măsurile de remediere pe care le consideră necesare ca urmare a contestaţiei respective. Orice astfel de măsuri trebuie comunicate contestatorului, celorlalţi operatori economici implicaţi în procedura de atribuire, precum şi Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, nu mai târziu de o zi lucrătoare de la data adoptării acestora.
(2) În situaţia în care contestatorul consideră că măsurile adoptate sunt suficiente pentru remedierea actelor invocate ca fiind nelegale, acesta va trimite Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi autorităţii contractante o notificare de renunţare la contestaţie. În acest caz, autoritatea contractantă nu mai are obligaţia de a comunică punctul său de vedere potrivit dispoziţiilor art. 274.
(3) În cazul primirii unei contestaţii de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, pentru care nu s-a luat act de renunţare conform prevederilor alin. (2), autoritatea contractantă are dreptul de a încheia contractul numai după comunicarea deciziei Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, în termenul prevăzut la art. 279 alin. (3), dar nu înainte de expirarea termenelor de aşteptare, inclusiv când aceste termene privesc cazurile prevăzute la art. 287^12 alin. (1) şi la art. 287^13 lit. a). Dacă decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a fost atacată cu plângere, dispoziţiile art. 287^7 se aplică în mod corespunzător."
25. La articolul I, după punctul 51 se introduce un nou punct, punctul 51^1, cu următorul cuprins:
"51^1. La articolul 257, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
ART. 257
(1) Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, denumit în continuare Consiliul, este organism independent cu activitate administrativ-jurisdicţională."
26. La articolul I, după punctul 53 se introduce un nou punct, punctul 53^1, cu următorul cuprins:
"53^1. La articolul 260, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
(3) Preşedintele Consiliului trebuie să fie licenţiat în drept."
27. La articolul I, după punctul 55 se introduce un nou punct, punctul 55^1, cu următorul cuprins:
"55^1. La articolul 263, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(4) În sensul prevederilor alin. (2), comisia întocmeşte un raport de evaluare care se înaintează primului-ministru."
28. La articolul I punctul 56, alineatul (5) al articolului 263 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(5) Procedura de evaluare a activităţii Consiliului şi a preşedintelui acestuia vizează exclusiv activitatea administrativă şi organizatorică şi se stabileşte prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici."
29. La articolul I punctul 57, alineatul (7) al articolului 263 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(7) Evaluarea performanţelor individuale profesionale ale membrilor Consiliului se realizează conform regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului, aprobat prin hotărâre a Guvernului."
30. La articolul I, după punctul 61 se introduce un nou punct, punctul 61^1, cu următorul cuprins:
"61^1. După articolul 275 se introduce un nou articol, articolul 275^1, cu următorul cuprins:
ART. 275^1
(1) În cazuri temeinic justificate şi pentru prevenirea unei pagube iminente, Consiliul, până la soluţionarea fondului cauzei, poate să dispună, în termen de 3 zile, la cererea părţii interesate, prin decizie, măsura suspendării procedurii de achiziţie publică.
(2) Consiliul soluţionează cererea de suspendare luând în considerare consecinţele acestei măsuri asupra tuturor categoriilor de interese ce ar putea fi lezate, inclusiv asupra interesului public.
(3) Decizia prevăzută la alin. (1) poate fi atacată la instanţa competentă, în mod separat, în termen de 5 zile de la comunicare."
31. La articolul I, după punctul 68 se introduce un nou punct, punctul 68^1, cu următorul cuprins:
"68^1. La articolul 280, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
ART. 280
(1) Decizia prin care Consiliul anulează în tot sau în parte actul atacat este obligatorie pentru autoritatea contractantă."
32. La articolul I punctul 69, alineatul (1^1) al articolului 283 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(1^1) Instanţa competentă să soluţioneze plângerea formulată împotriva deciziei pronunţate de Consiliu privind procedurile de atribuire de servicii şi/sau lucrări aferente infrastructurii de transport de interes naţional, aşa cum este definită de legislaţia în vigoare, este Curtea de Apel Bucureşti, Secţia de contencios administrativ şi fiscal."
33. La articolul I punctul 70, alineatul (4) al articolului 283 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(4) După soluţionarea plângerii de către instanţa prevăzută la alin. (1) sau (1^1), dosarul cauzei se restituie de către instanţă Consiliului."
34. La articolul I punctul 72, alineatul (3) al articolului 285 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) În situaţia în care instanţa admite plângerea, modifică decizia Consiliului şi constată că actul autorităţii contractante a încălcat prevederile legislaţiei în materia achiziţiilor publice, iar contractul a fost încheiat înainte de comunicarea deciziei de către Consiliu, încălcându-se astfel prevederile art. 256^3 alin. (3), dispoziţiile art. 287^10 alin. (1) lit. b), alin. (2)-(6) sau, după caz, ale art. 287^11 se aplică în mod corespunzător."
35. La articolul I punctul 74, alineatul (1) al articolului 286 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 286
(1) Procesele şi cererile privind acordarea despăgubirilor pentru repararea prejudiciilor cauzate în cadrul procedurii de atribuire, precum şi cele privind executarea, nulitatea, anularea, rezoluţiunea, rezilierea sau denunţarea unilaterală a contractelor de achiziţie publică se soluţionează în primă instanţă de către secţia comercială a tribunalului în circumscripţia căruia se află sediul autorităţii contractante."
36. La articolul I punctul 75, alineatul (1^1) al articolului 286 se abrogă.
37. La articolul I, după punctul 75 se introduc patru noi puncte, punctele 75^1 - 75^4, cu următorul cuprins:
"75^1. La articolul 286, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) În faţa instanţei de judecată, litigiile privind drepturile şi obligaţiile contractate în cadrul procedurilor de atribuire care intră în sfera de aplicare a dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţă se soluţionează de urgenţă şi cu precădere, potrivit dispoziţiilor art. 720^2-720^7 şi art. 720^9 din Codul de procedură civilă, care se aplică în mod corespunzător.
75^2. La articolul 287, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
ART. 287
(1) Despăgubirile pentru repararea prejudiciului cauzat în cadrul procedurii de atribuire se solicită în justiţie prin acţiune separată.
75^3. Articolul 287^3 se abrogă.
75^4. La articolul 287^7, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
ART. 287^7
(1) În cazuri temeinic justificate şi pentru prevenirea unei pagube iminente, instanţa, până la soluţionarea fondului cauzei, poate să dispună la cererea părţii interesate, prin încheiere motivată, cu citarea părţilor, suspendarea executării contractului.""
38. La articolul I punctul 76, articolul 287^8 se abrogă.
39. La articolul I, după punctul 76 se introduce un nou punct, punctul 76^1, cu următorul cuprins:
"76^1. Articolul 287^9 se abrogă."
40. La articolul I punctul 77, litera b) a alineatului (1) al articolului 287^10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) au fost încălcate prevederile art. 205 alin. (1), art. 206 alin. (3), art. 256^3 alin. (3), dacă această încălcare a privat operatorul economic interesat de posibilitatea de a formula o cale de atac înainte de încheierea contractului, în cazul în care această încălcare este combinată cu încălcarea altor dispoziţii în materia achiziţiilor publice, dacă aceasta din urmă încălcare a afectat şansele operatorului economic interesat de a obţine contractul;"
41. La articolul I punctul 78, articolul 287^11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 287^11
În cazul unei încălcări a prevederilor art. 205 alin. (1), art. 206 alin. (3), art. 256^3 alin. (3), care nu face obiectul art. 287^10 alin. (1) lit. b), instanţa poate decide, după analizarea tuturor aspectelor relevante, dacă va constata nulitatea contractului sau dacă este suficient să dispună sancţiuni alternative precum cele prevăzute la art. 287^10 alin. (2)."
42. La articolul I, punctul 79 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"79. La articolul 287^12 alineatul (2), literele a)-c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
a) autoritatea contractantă se încadrează în una dintre categoriile prevăzute la art. 8 lit. a)-c), iar valoarea estimată a contractului de furnizare ori de servicii care urmează să fie atribuit este mai mică decât echivalentul în lei al 125.000 euro;
b) autoritatea contractantă se încadrează în una dintre categoriile prevăzute la art. 8 lit. d) sau e), iar valoarea estimată a contractului de furnizare sau de servicii care urmează să fie atribuit/încheiat este mai mică decât echivalentul în lei al 387.000 euro;
c) valoarea estimată a contractului de lucrări care urmează să fie atribuit/încheiat este mai mică decât echivalentul în lei al 4.845.000 euro."
43. La articolul I punctul 80, alineatul (1) al articolului 287^16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 287^16
(1) Hotărârea pronunţată în primă instanţă poate fi atacată cu recurs, în termen de 5 zile de la comunicare. Recursul se judecă de secţia comercială a curţii de apel."
44. La articolul I, după punctul 82 se introduc două noi puncte, punctele 82^1 şi 82^2, cu următorul cuprins:
"82^1. Articolul 287^18 se abrogă.
82^2. La articolul 290, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
ART. 290
(1) Consiliul are personalitate juridică, finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Consiliului se asigură de la bugetul de stat, preşedintele acestuia având calitatea de ordonator principal de credite."
45. La articolul I punctul 83, articolul 291 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 291
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea preşedintelui Consiliului."
46. La articolul I, după punctul 94 se introduce un nou punct, punctul 94^1, cu următorul cuprins:
"94^1. Articolul 296 se modifică şi va avea următorul cuprins:
ART. 296
(1) Contravenţiilor prevăzute la art. 293 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Prin derogare de la prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, plângerile formulate împotriva proceselor-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor încheiate de persoanele împuternicite din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice se soluţionează de Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti."
47. La articolul I punctul 95, după litera e) a alineatului (1) al articolului 296^1 se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins:
"f) contractul de achiziţie publică, contractul de concesiune de lucrări publice sau contractul de concesiune de servicii a fost încheiat cu nerespectarea prevederilor art. 69^1."
48. La articolul I punctul 95, alineatul (3) al articolului 296^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Sentinţa Curţii de Apel Bucureşti poate fi atacată cu recurs, în termen de 15 zile de la data comunicării, la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Secţia contencios administrativ."
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.
PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ROBERTA ALMA ANASTASE
PREŞEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ
Bucureşti, 24 decembrie 2010.
Nr. 278.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: