Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 276 din 24 decembrie 2010  pentru modificarea si completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 276 din 24 decembrie 2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 888 din 30 decembrie 2010
    Parlamentul României adoptã prezenta lege.

    ART. I
    <>Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 401 din 20 iulie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 2, alineatele (1), (2), (4) şi (6) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 2. - (1) În sensul prezentei legi, termenul familie desemneazã soţul şi soţia sau soţul, soţia şi copiii lor necãsãtoriţi, aflaţi în întreţinerea acestora, care locuiesc şi gospodãresc împreunã.
    (2) Se considerã familie şi persoana care locuieşte şi gospodãreşte împreunã cu copiii aflaţi în întreţinerea sa şi se aflã în una dintre urmãtoarele situaţii:
    a) este necãsãtoritã;
    b) este vãduvã;
    c) este divorţatã;
    d) al cãrei soţ/soţie este declarat/declaratã dispãrut/dispãrutã prin hotãrâre judecãtoreascã;
    e) nu a împlinit vârsta de 18 ani şi se aflã în una dintre situaţiile prevãzute la lit. a)-d).
    ......................................................................
    (4) În sensul alin. (1) se asimileazã termenului familie bãrbatul şi femeia necãsãtoriţi, cu copiii lor şi ai fiecãruia dintre ei, aflaţi în întreţinerea acestora, care locuiesc şi gospodãresc împreunã.
    ........................................................................
    (6) Prin termenul persoanã singurã se înţelege persoana care a împlinit vârsta de 18 ani, care locuieşte singurã şi nu se mai aflã în întreţinerea pãrinţilor."
    2. La articolul 6, alineatele (7) şi (8) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(7) Primarii au obligaţia sã întocmeascã un plan de acţiuni sau de lucrãri de interes local pentru repartizarea orelor de muncã prevãzute la alin. (2), sã ţinã evidenţa efectuãrii acestor ore şi sã asigure instructajul privind normele de tehnicã a securitãţii muncii pentru toate persoanele care presteazã acţiuni ori lucrãri de interes local. Planul de acţiuni sau de lucrãri de interes local se aprobã anual prin hotãrâre a consiliului local. În funcţie de solicitãrile venite din partea instituţiilor partenere în organizarea şi evidenţa orelor de muncã, planul de acţiuni sau de lucrãri de interes local poate fi reactualizat pe parcursul anului şi aprobat prin hotãrâre a consiliului local.
    (8) Primarul are obligaţia sã afişeze planul de acţiuni sau de lucrãri de interes local prevãzut la alin. (7), lista cuprinzând beneficiarii de ajutor social, precum şi persoanele care urmeazã sã efectueze acţiuni sau lucrãri de interes local."
    3. La articolul 6, dupã alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (9), cu urmãtorul cuprins:
    "(9) Documentele prevãzute la alin. (8) se transmit agenţiilor pentru prestaţii sociale judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în luna urmãtoare aprobãrii acestora prin hotãrâre a consiliului local."
    4. La articolul 7, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Agenţia teritorialã pentru ocuparea forţei de muncã va transmite primarilor, în prima zi a fiecãrei luni, tabelul nominal cu persoanele care sunt în cãutarea unui loc de muncã ori au participat la serviciile pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã şi de formare profesionalã oferite de aceste agenţii."
    5. La articolul 7^2, literele a) şi b) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "a) asigurã creşterea şi îngrijirea, potrivit legii, a unuia sau a mai multor copii în vârstã de pânã la 7 ani şi pânã la 18 ani în cazul copilului cu handicap grav sau accentuat, dovedit prin certificat eliberat de Comisia pentru protecţia copilului;
    b) asigurã îngrijirea uneia sau a mai multor persoane cu handicap grav ori accentuat sau persoane vârstnice dependente care nu beneficiazã de asistent personal sau îngrijitor la domiciliu, în condiţiile legii;".
    6. La articolul 8, alineatul (7) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(7) Listele prevãzute la alin. (2) şi (3), precum şi limitele prevãzute la alin. (4) se actualizeazã anual prin hotãrâre a Guvernului. Consiliile locale, în funcţie de condiţiile specifice, au obligaţia de a aproba listele prevãzute la alin. (2)-(4)."
    7. La articolul 12, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(5) Primarul şi secretarul unitãţii administrativ-teritoriale rãspund, în condiţiile legii, de realitatea şi legalitatea operaţiunilor de stabilire a dreptului la ajutorul social, inclusiv a cuantumului acestuia."
    8. Articolul 13^1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 13^1. - (1) Plata ajutorului social se asigurã de cãtre agenţiile pentru prestaţii sociale judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare agenţii teritoriale, prin decizie a directorului.
    (2) Emiterea deciziei prevãzute la alin. (1) are la bazã dispoziţia primarului privind acordarea dreptului, însoţitã de copia cererii de acordare a ajutorului social şi a declaraţiei pe propria rãspundere, precum şi de copia fişei de calcul. Modelul deciziei se stabileşte prin normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei legi.
    (3) Pânã la data de 5 a fiecãrei luni, primarul are obligaţia de a transmite la agenţia teritorialã, pentru luna anterioarã, urmãtoarele:
    a) documentele prevãzute la alin. (2), pentru noile drepturi de ajutor social stabilite, pe bazã de borderou, al cãrui model este prevãzut în normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei legi;
    b) situaţia centralizatoare privind titularii ajutorului social şi sumele de platã;
    c) documentele privind situaţia lunarã cu activitãţile realizate din planul de acţiuni sau de lucrãri de interes local.
    (4) Situaţia centralizatoare prevãzutã la alin. (3) lit. b) reprezintã document de platã şi se transmite atât în original, semnat de primar, cât şi în format electronic. Modelul situaţiei centralizatoare este prevãzut în normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei legi."
    9. Dupã articolul 13^1 se introduce un nou articol, articolul 13^2, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 13^2. - (1) Plata ajutorului social se realizeazã, dupã caz, în funcţie de opţiunea beneficiarului, pe bazã de mandat poştal, în cont curent personal sau în cont de card.
    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), pentru persoanele prevãzute la art. 3 alin. (2) se poate asigura plata ajutorului social prin stat de platã. Modul de organizare se stabileşte prin normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei legi.
    (3) În cazul plãţii dreptului de ajutor social prin mandat poştal, cheltuielile pentru transmiterea drepturilor se stabilesc în condiţiile prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 24/2007 privind reglementarea unor mãsuri financiar-fiscale în domeniul social şi al locuinţelor de serviciu, aprobatã prin <>Legea nr. 206/2007.
    (4) În cazul achitãrii ajutorului social în cont curent personal sau în cont de card, agenţiile teritoriale efectueazã plata prin unitãţile bancare pe bazã de borderou, cu plata unui comision bancar.
    (5) Comisionul bancar prevãzut la alin. (4) nu poate fi mai mare de 0,1% din dreptul achitat şi va fi stabilit prin negociere, la nivel teritorial, între agenţiile teritoriale şi unitãţile bancare.
    (6) Fondurile necesare achitãrii cheltuielilor pentru transmiterea drepturilor şi a comisionului bancar pentru plata ajutorului social se suportã din bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale din aceleaşi fonduri din care se suportã plata ajutorului social."
    10. Articolul 14^1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 14^1. - (1) Dupã stabilirea dreptului de ajutor social, titularul ajutorului social are obligaţia de a depune, din 3 în 3 luni, la primãria localitãţii sau, dupã caz, a sectorului municipiului Bucureşti, în a cãrei razã teritorialã îşi are domiciliul sau reşedinţa, o declaraţie pe propria rãspundere privind componenţa familiei şi veniturile realizate de membrii acesteia, însoţitã de o adeverinţã eliberatã de autoritatea competentã cu privire la veniturile realizate supuse impozitului pe venit. Modelul declaraţiei pe propria rãspundere este prevãzut în normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei legi.
    (2) Personalul prevãzut la art. 11 alin. (3) verificã menţinerea condiţiilor de acordare a ajutorului social pe baza declaraţiei pe propria rãspundere şi a adeverinţei eliberate de autoritatea competentã, precum şi a informaţiilor ce vor fi furnizate de serviciul de specialitate al primãriei cu privire la bunurile mobile şi imobile deţinute de familia beneficiarã.
    (3) În vederea urmãririi respectãrii condiţiilor de acordare a dreptului la ajutorul social, primarii dispun efectuarea de anchete sociale la interval de 3 luni sau ori de câte ori este nevoie.
    (4) În cazul în care solicitantul refuzã sã furnizeze informaţiile necesare pentru întocmirea anchetei sociale prevãzute la alin. (3), devin aplicabile prevederile art. 11 alin. (6).
    (5) Neîndeplinirea de cãtre titularul ajutorului social a obligaţiei prevãzute la alin. (1) atrage suspendarea dreptului la ajutorul social începând cu luna urmãtoare celei în care s-a constatat neîndeplinirea obligaţiei, prin dispoziţie a primarului.
    (6) În cazul în care se constatã situaţii ce conduc la modificarea cuantumului, suspendarea sau încetarea dreptului la ajutor social, primarul emite o nouã dispoziţie scrisã."
    11. Articolul 15 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 15. - (1) Persoanele apte de muncã pentru care se acordã ajutorul social au obligaţia sã dovedeascã cu acte, în fiecare lunã, cã îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 7 alin. (1).
    (2) Agenţia teritorialã pentru ocuparea forţei de muncã transmite primarilor, în fiecare lunã, tabelul nominal cu persoanele din familiile beneficiare de ajutor social care s-au încadrat în muncã, au refuzat un loc de muncã oferit şi, respectiv, care au plecat cu contract de muncã în strãinãtate.
    (3) Neîndeplinirea obligaţiilor prevãzute la alin. (1) atrage suspendarea dreptului la ajutorul social."
    12. Articolul 16 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 16. - Neîndeplinirea obligaţiilor prevãzute la art. 6 alin. (2) atrage suspendarea dreptului la ajutorul social."
    13. Articolul 17 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 17. - (1) Dispoziţiile primarului prevãzute la art. 13, art. 14 alin. (3) şi art. 14^1 alin. (5) şi (6) se comunicã agenţiei teritoriale în termenul prevãzut la art. 13^1 alin. (3), pe bazã de borderou.
    (2) Pe baza dispoziţiei primarului comunicate potrivit alin. (1), directorul agenţiei teritoriale emite, dupã caz, decizia de modificare a cuantumului ajutorului social, de modificare a titularului ajutorului, precum şi de suspendare a plãţii ajutorului social. Modelul deciziei se stabileşte prin normele metodologice.
    (3) Decizia prevãzutã la alin. (2) se comunicã titularului în termen de maximum 30 de zile de la data emiterii acesteia şi se aplicã începând cu luna urmãtoare emiterii."
    14. Articolul 18 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 18. - (1) În situaţia în care agenţia teritorialã constatã, pe baza documentelor transmise de primar prevãzute la art. 13^1 alin. (3), cã s-a stabilit un cuantum eronat al ajutorului social sau cã pe o perioadã de 3 luni consecutive se înregistreazã mandate poştale returnate pentru titularul ajutorului social, plata ajutorului social se suspendã începând cu luna urmãtoare celei în care s-a fãcut constatarea, numai prin decizie a directorului.
    (2) În situaţia prevãzutã la alin. (1), directorul agenţiei teritoriale solicitã primãriei în a cãrei razã teritorialã locuieşte familia sau persoana singurã verificarea situaţiei.
    (3) Dupã verificare, drepturile neridicate de cãtre titular se achitã acestuia, dupã caz, în acelaşi cuantum sau în cuantum modificat, pe bazã de cerere înregistratã la agenţia teritorialã, dacã cele constatate nu conduc la încetarea dreptului."
    15. Articolul 19 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 19. - Prezentarea de cãtre titular a dovezilor prevãzute la art. 14^1 alin. (1) şi art. 15 alin. (1), în luna urmãtoare celei în care s-a produs suspendarea efectivã a plãţii, sau efectuarea obligaţiilor prevãzute la art. 6 alin. (2) are ca efect reluarea plãţii drepturilor începând cu luna urmãtoare."
    16. Articolul 20 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 20. - (1) Dreptul la ajutor social înceteazã în urmãtoarele situaţii:
    a) în cazul în care beneficiarii nu mai îndeplinesc condiţiile prevãzute de prezenta lege;
    b) în cazul în care dreptul la ajutor social, respectiv plata acestuia au fost suspendate şi, în termen de 3 luni de la data suspendãrii plãţii, nu au fost îndeplinite obligaţiile prevãzute la art. 6 alin. (2), art. 14^1 alin. (1) şi la art. 15 alin. (1);
    c) în cazul în care, dupã verificarea prevãzutã la art. 18 alin. (2), se constatã cã beneficiarul ajutorului social nu mai îndeplineşte condiţiile prevãzute de lege;
    d) în cazul în care, pe parcursul acordãrii dreptului la ajutor social, beneficiarii refuzã sã furnizeze informaţii cu privire la membrii familiei sau la veniturile realizate, potrivit prevederilor art. 14^1 alin. (4).
    (2) Încetarea dreptului la ajutor social se face prin dispoziţie scrisã a primarului.
    (3) În situaţia prevãzutã la alin. (2), primarul, în termenul prevãzut la art. 13^1 alin. (3), transmite agenţiei teritoriale dispoziţiile de încetare a dreptului la ajutor social, pe bazã de borderou.
    (4) Încetarea plãţii ajutorului social se face prin decizie a directorului agenţiei teritoriale, pe baza documentelor prevãzute la alin. (3), începând cu luna urmãtoare celei în care s-au constatat situaţiile prevãzute la alin. (1).
    (5) Decizia directorului agenţiei teritoriale se comunicã titularului în termen de 30 de zile de la data emiterii."
    17. Articolul 20^1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 20^1. - (1) În cazul în care se constatã cã dreptul la ajutorul social a fost stabilit pe baza unor date eronate privind componenţa familiei sau veniturile realizate ori pe parcursul acordãrii au intervenit modificãri ale acestora, primarul emite dispoziţie de suspendare a dreptului pe care o transmite directorului agenţiei teritoriale în vederea emiterii deciziei de suspendare a plãţii ajutorului social şi verificã cauzele care au generat aceastã situaţie.
    (2) În situaţia în care, în urma verificãrii prevãzute la alin. (1), se constatã cã familia sau persoana singurã are dreptul în continuare la ajutorul social în cuantumul anterior stabilit, drepturile neridicate de cãtre titular se achitã acestuia, pe bazã de cerere înregistratã la agenţia teritorialã.
    (3) În cazul în care, în urma verificãrii prevãzute la alin. (1), se constatã cã familia sau persoana singurã are dreptul la un ajutor social în sumã mai mare sau, dupã caz, mai micã, noul cuantum se stabileşte printr-o nouã dispoziţie scrisã a primarului."
    18. La articolul 21, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Recuperarea sumelor plãtite necuvenit cu titlu de ajutor social se face de cãtre agenţia teritorialã, prin decizie a directorului, care se comunicã debitorului în termen de 15 zile de la emitere.
    (3) Decizia de recuperare constituie titlu executoriu de la data comunicãrii."
    19. Capitolele II^1 şi III se abrogã.
    20. Dupã titlul capitolului IV se introduc douã noi articole, articolele 26^1 şi 26^2, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 26^1. - (1) Persoana singurã beneficiarã de ajutor social, precum şi persoanele care fac parte din familiile beneficiare de ajutor social au dreptul la asigurare socialã de sãnãtate, cu plata contribuţiei din alte surse, în condiţiile legii.
    (2) Contribuţia de asigurãri sociale de sãnãtate pentru persoanele singure sau persoanele care fac parte din familiile beneficiare de ajutor social se plãteşte de cãtre agenţiile teritoriale şi se stabileşte prin aplicarea cotei prevãzute de lege asupra cuantumului ajutorului social.
    (3) Agenţiile teritoriale au obligaţia, lunar, sã vireze caselor de asigurãri de sãnãtate teritoriale contribuţia individualã de asigurãri sociale de sãnãtate şi sã transmitã evidenţa obligaţiilor de platã cãtre bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    Art. 26^2. - (1) Începând cu anul 2011, prima obligatorie pentru asigurarea locuinţei în condiţiile <>Legii nr. 260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuinţelor împotriva cutremurelor, alunecãrilor de teren sau inundaţiilor, în cazul beneficiarilor de ajutor social, se plãteşte de cãtre Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
    (2) Prima obligatorie se asigurã din ajutorul social cuvenit, stabilit prin dispoziţie a primarului.
    (3) Procedura de platã a primei obligatorii se stabileşte prin normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei legi."
    21. Articolul 27 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 27. - (1) Fondurile necesare pentru plata ajutorului social, precum şi pentru plata contribuţiei de asigurãri sociale de sãnãtate se suportã din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
    (2) Cheltuielile administrative pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor şi stabilirii dreptului la ajutorul social, inclusiv pentru activitãţile prevãzute la art. 6 alin. (2), se suportã din veniturile proprii ale bugetelor locale.
    (3) Lunar, pânã la data de 15 a lunii, agenţiile teritoriale transmit Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale, pe baza borderourilor prevãzute la art. 13^1 alin. (3), fundamentarea necesarului de credite pentru plata ajutorului social.
    (4) Pe baza fundamentãrilor prevãzute la alin. (3), Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale solicitã Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, pânã la data de 20 a fiecãrei luni, necesarul de credite bugetare centralizat."
    22. Articolul 28^1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 28^1. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţioneazã cu amendã de la 2.500 lei la 5.000 lei urmãtoarele fapte:
    a) nesesizarea primarului de cãtre secretarul comunei, al oraşului, al municipiului sau al sectorului municipiului Bucureşti, dupã caz, a situaţiilor în care nu se respectã termenele prevãzute la art. 11 alin. (1) şi (2), art. 12 alin. (2) şi art. 14^1 alin. (3);
    b) neîndeplinirea de cãtre primar a obligaţiilor prevãzute la art. 6 alin. (4) şi alin. (7)-(9), art. 8 alin. (4), art. 11 alin. (2), art. 12 alin. (2), art. 13^1 alin. (3) şi (4), art. 14^1 alin. (3), art. 17 alin. (1) şi art. 20 alin. (3).
    (2) Constituie contravenţii şi se sancţioneazã cu amendã de la 1.000 lei la 2.000 lei urmãtoarele fapte:
    a) neîntocmirea de cãtre personalul serviciului public de asistenţã socialã din subordinea consiliului local sau, dupã caz, de persoanele cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale din aparatul propriu de specialitate al autoritãţilor administraţiei publice locale a documentaţiilor specifice, inclusiv a proiectelor de dispoziţie, precum şi nedepunerea acestora, spre a fi semnate de primar, înainte de împlinirea termenelor prevãzute la art. 11 alin. (1) şi (2), art. 12 alin. (2) şi (3) şi art. 14^1 alin. (3), precum şi neîndeplinirea obligaţiei prevãzute la art. 8 alin. (4);
    b) neîndeplinirea de cãtre agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncã a obligaţiilor prevãzute la art. 7 alin. (2).
    (3) Constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 500 lei la 1.000 lei neîndeplinirea de cãtre titularul ajutorului social a obligaţiei prevãzute la art. 14 alin. (1) şi art. 14^1 alin. (1).
    (4) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac dupã cum urmeazã:
    a) de cãtre personalul anume împuternicit din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, în cazul contravenţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2);
    b) de cãtre primari sau persoanele împuternicite în acest scop de aceştia, în cazul contravenţiei prevãzute la alin. (3).
    (5) Cuantumul amenzilor contravenţionale prevãzute la alin. (1)-(3) se actualizeazã prin hotãrâre a Guvernului.
    (6) Contravenientul poate achita pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, dupã caz, de la data comunicãrii acestuia jumãtate din minimul amenzii prevãzute la alin. (1)-(3), agentul constatator fãcând menţiune despre aceastã posibilitate în procesul-verbal.
    (7) Dispoziţiile referitoare la contravenţii, prevãzute la alin. (1)-(3), se completeazã cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (8) Procesele-verbale întocmite de cãtre personalul anume împuternicit în condiţiile alin. (4) lit. a) vor fi depuse în fotocopie la primarul comunei, al oraşului, al municipiului sau al sectorului municipiului Bucureşti, dupã caz."
    23. Dupã articolul 28^1 se introduce un nou articol, articolul 28^2, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 28^2. - Declararea unui numãr mai mare de membri de familie sau declararea unor venituri mai mici decât cele reale, în scopul de a obţine foloase materiale necuvenite, constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit dispoziţiilor Codului penal."
    24. La articolul 30, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 30. - (1) Dispoziţia primarului privind acordarea, neacordarea, modificarea, suspendarea, încetarea drepturilor prevãzute de prezenta lege, schimbarea titularului acestora, precum şi deciziile corespunzãtoare ale directorului executiv, inclusiv cele de recuperare a sumelor încasate necuvenit, se pot ataca potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
    25. Articolul 31 se abrogã.
    26. Articolul 33 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 33. - (1) Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale verificã respectarea prevederilor prezentei legi.
    (2) Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale monitorizeazã aplicarea prevederilor prezentei legi şi transmite Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale lunar raportul statistic privind numãrul titularilor de ajutor social şi plãţile efectuate.
    (3) În baza controlului intern, Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale verificã, prin sondaj, la nivelul agenţiilor teritoriale, corectitudinea datelor, precum şi stabilirea plãţii ajutorului social. Neregulile constatate se sancţioneazã în condiţiile legii."
    27. În tot cuprinsul legii, sintagma "direcţiile generale de muncã şi solidaritate socialã judeţene, respectiv Direcţia generalã de muncã şi solidaritate socialã a municipiului Bucureşti" se înlocuieşte cu sintagma "agenţiile teritoriale".
    ART. II
    (1) Plata drepturilor de ajutor social aferente lunii decembrie 2010, precum şi a drepturilor restante pânã la 31 decembrie 2010 se efectueazã de cãtre agenţiile teritoriale.
    (2) În vederea asigurãrii plãţii drepturilor prevãzute la alin. (1), primarii transmit agenţiilor teritoriale situaţia privind beneficiarii de ajutor social şi sumele cuvenite acestora, întocmitã potrivit modelului aprobat prin normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei legi, pânã la 25 ianuarie 2011.
    (3) Situaţia prevãzutã la alin. (2) reprezintã document de platã, se semneazã de cãtre primar şi se transmite obligatoriu agenţiei teritoriale atât în scris, cât şi în format electronic. Rãspunderea asupra corectitudinii datelor înscrise revine în integralitate primarului şi personalului care a întocmit situaţia.
    (4) Situaţia prevãzutã la alin. (2) va cuprinde şi solicitãrile de ajutor social depuse în perioada noiembrie-decembrie 2010, pentru care primarii au emis dispoziţii de acordare.
    ART. III
    Pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale are obligaţia de a modifica sistemul informatic integrat pentru administrarea prestaţiilor sociale.
    ART. IV
    În termen de 90 de zile de la publicarea prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale va supune aprobãrii prin hotãrâre a Guvernului modificãrile şi completãrile corespunzãtoare ale Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.010/2006.
    ART. V
    Prevederile art. I intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2011.
    ART. VI
    <>Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.
    ART. VII
    De la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, prevederile <>art. 260 alin. (1) lit. a) şi d) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi prevederile art. 3 alin. (4) şi ale <>art. 12 alin. (2) din Legea nr. 260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuinţelor împotriva cutremurelor, alunecãrilor de teren şi inundaţiilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 757 din 10 noiembrie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã în mod corespunzãtor.

    Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

                        PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                             ROBERTA ALMA ANASTASE

                             PREŞEDINTELE SENATULUI
                               MIRCEA-DAN GEOANĂ

    Bucureşti, 24 decembrie 2010.
    Nr. 276.

                                    --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016