CERTIFICAT INTERNAŢIONAL DE PREVENIRE A POLUĂRII ATMOSFEREI
Model
(Regula 8)
Eliberat în conformitate cu prevederile Protocolului din 1997 privind
amendarea Convenţiei internaţionale din 1973 pentru prevenirea poluãrii de
cãtre nave, astfel cum a fost modificatã prin Protocolul din 1978 referitor la
aceasta (denumitã în continuare Convenţia), sub autoritatea Guvernului:
...............................................................................
(Denumirea oficialã completã a ţãrii)
de cãtre ......................................................................
(Titlul oficial complet al persoanei competente sau al organizaţiei
autorizate în conformitate cu prevederile Convenţiei)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numele Numãrul sau literele Numãrul Portul de Tonajul
navei distinctive OMI înregistrare brut
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tipul de navã: [] navã-cisternã
[] navã de alt tip decât nava-cisternã
Se certificã prin prezentul:
1. cã nava a fost inspectatã conform regulii 5 din anexa VI la Convenţie; şi
2. cã în urma acestei inspecţii s-a constatat cã echipamentul, sistemele,
instalaţiile, amenajãrile şi materialele îndeplinesc în totalitate prevederile
aplicabile din anexa VI la Convenţie.
Prezentul certificat este valabil pânã la ................................,
sub rezerva inspecţiilor prevãzute la regula 5 din anexa VI la Convenţie.
Eliberat la ...............................................................
(Locul eliberãrii certificatului)
..................... ...................................................
(Data eliberãrii) (Semnãtura persoanei oficiale legal autorizate
sã elibereze certificatul)
(Sigiliul sau ştampila, dupã caz, a Autoritãţii)
CONFIRMAREA INSPECŢIILOR ANUALE ŞI INTERMEDIARE
Se certificã prin prezentul cã, în urma inspecţiei prevãzute de regula 5
din anexa VI la Convenţie, s-a constatat cã nava îndeplineşte prevederile
pertinente ale Convenţiei:
Inspecţia anualã: Semnat: .............................................
(Semnãtura persoanei oficiale legal autorizate)
Locul: ..............................................
Data: ...............................................
(Sigiliul sau ştampila, dupã caz, a Autoritãţii)
Inspecţia anualã*)/ Semnat: .............................................
intermediarã*): (Semnãtura persoanei oficiale legal autorizate)
Locul: ..............................................
Data: ...............................................
(Sigiliul sau ştampila, dupã caz, a Autoritãţii)
Inspecţia anualã*)/ Semnat: .............................................
intermediarã*): (Semnãtura persoanei oficiale legal autorizate)
Locul: ..............................................
Data: ...............................................
(Sigiliul sau ştampila, dupã caz, a Autoritãţii)
Inspecţia anualã: Semnat: .............................................
(Semnãtura persoanei oficiale legal autorizate)
Locul: ..............................................
Data: ...............................................
(Sigiliul sau ştampila, dupã caz, a Autoritãţii)
_____________
*) Anulaţi, dupã caz.
SUPLIMENT LA CERTIFICATUL INTERNAŢIONAL DE PREVENIRE A
POLUĂRII ATMOSFEREI (CERTIFICAT IAPP)
Fişa construcţiei şi a echipamentului
Cu privire la prevederile anexei VI la Convenţia internaţionalã din 1973
pentru prevenirea poluãrii de cãtre nave, astfel cum a fost modificatã prin
Protocolul din 1978 referitor la aceasta (denumitã în continuare Convenţia)
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ NOTE: │
│ 1. Aceastã fişã trebuie permanent anexatã la Certificatul IAPP. │
│Certificatul IAPP trebuie sã fie oricând disponibil la bordul navei. │
│ 2. Dacã limba în care este redactatã fişa originalã nu este limba englezã,│
│francezã sau spaniolã, textul trebuie sã includã o traducere în una dintre │
│aceste limbi. │
│ 3. Înregistrãrile în cãsuţe se vor face prin inserarea simbolului (x) │
│pentru rãspunsurile "da" şi "aplicabil" sau a simbolului (-) pentru │
│rãspunsurile "nu" şi "nu se aplicã", dupã caz. │
│ 4. Dacã nu se prevede în mod expres altfel, regulile menţionate în aceastã│
│fişã se referã la regulile din anexa VI la Convenţie, iar rezoluţiile se │
│referã la cele adoptate de Organizaţia Maritimã Internaţionalã. │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
1. Caracteristicile navei
1.1. Numele navei .........................................................
1.2. Numãrul sau literele distinctive .....................................
1.3. Numãrul IMO ..........................................................
1.4. Portul de înregistrare ...............................................
1.5. Tonajul brut .........................................................
1.6. Data la care a fost pusã chila sau la care nava s-a aflat într-un
stadiu similar de construcţie .................................................
1.7. Data la care a început transformarea importantã a motorului (dacã este
cazul) (regula 13): ...........................................................
2. Controlul emisiilor produse de cãtre nave
2.1. Substanţe care epuizeazã stratul de ozon (regula 12)
2.1.1. Urmãtoarele instalaţii şi echipamente de stingere a incendiilor,
care conţin haloni, pot fi exploatate în continuare: ....................... []
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Instalaţie/echipament Amplasare la bordul navei
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.1.2. Urmãtoarele instalaţii şi echipamente, care conţin CFC-uri, pot fi
exploatate în continuare: .................................................. []
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Instalaţie/echipament Amplasare la bordul navei
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.1.3. Urmãtoarele instalaţii, care conţin hidroclorfluorcarburi (HCFC),
instalate înainte de 1 ianuarie 2020, pot fi exploatate în continuare:
............................................................................ []
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Instalaţie/echipament Amplasare la bordul navei
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.2. Oxizi de azot (NOx) (regula 13)
2.2.1. Urmãtoarele motoare diesel, având o putere de ieşire mai mare de
130 kW şi instalate pe o navã construitã la 1 ianuarie 2000 sau dupã aceastã
datã, corespund normelor de emisie de la regula 13 paragraful (3) subparagraful
a), conform Codului tehnic NOx ............................................. []
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Producãtorul Numãrul Utilizare Putere de Turaţia
şi modelul seriei ieşire (kW) nominalã (rpm)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.2.2. Urmãtoarele motoare diesel, având o putere de ieşire mai mare de
130 kW şi care au suferit o transformare importantã conform regulii 13
paragraful (2) la 1 ianuarie 2000 sau dupã aceastã datã, corespund normelor de
emisie de la regula 13 paragraful (3) subparagraful a), conform Codului tehnic
NOx: ....................................................................... []
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Producãtorul Numãrul Utilizare Putere de Turaţia
şi modelul seriei ieşire (kW) nominalã (rpm)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.2.3. Urmãtoarele motoare diesel, cu o putere de ieşire mai mare de
130 kW şi instalate pe o navã construitã la sau dupã 1 ianuarie 2000 ori cu o
putere de ieşire mai mare de 130 kW şi care au suferit o transformare
importantã conform regulii 13 paragraful (2) la 1 ianuarie 2000 sau dupã
aceastã datã, sunt echipate cu o instalaţie de epurare a gazelor arse ori
folosesc alte metode echivalente în conformitate cu regula 13 paragraful (3) şi
cu Codul tehnic NOx: ....................................................... []
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Producãtorul Numãrul Utilizare Putere de Turaţia
şi modelul seriei ieşire (kW) nominalã (rpm)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.2.4. Urmãtoarele motoare diesel menţionate la pct. 2.2.1, 2.2.2 şi 2.2.3
de mai sus sunt echipate cu dispozitive de control şi înregistrare a emisiei de
NOx în conformitate cu Codul tehnic NOx: ................................... []
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Producãtorul Numãrul Utilizare Putere de Turaţia
şi modelul seriei ieşire (kW) nominalã (rpm)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.3. Oxizi de sulf (SOx) (regula 14)
2.3.1. În cazul în care nava este exploatatã în cadrul unei zone de control
al emisiei de SOx specificate în regula 14 paragraful (3), ea utilizeazã:
1. combustibil lichid al cãrui conţinut de sulf nu depãşeşte 1,5% m/m,
astfel cum a fost atestat în notele de livrare a buncãrului; sau
............................................................................ []
2. o instalaţie de epurare a gazelor arse aprobatã pentru reducerea
emisiilor de SOx sub 6,0 g SOx/kWh; sau .................................... []
3. o altã tehnologie aprobatã pentru reducerea emisiilor de SOx sub 6,0 g
SOx/kWh .................................................................... []
2.4. Compuşi organici volatili (COV) (regula 15)
2.4.1. Nava-cisternã dispune de un colector de vapori instalat şi aprobat
în conformitate cu circulara MSC/Circ. 585 ................................. []
2.5. Nava are un incinerator:
1. care îndeplineşte prevederile Rezoluţiei MEPC.76(40), astfel cum a fost
modificatã ................................................................. []
2. care a fost instalat înainte de 1 ianuarie 2000 şi nu corespunde
prevederilor Rezoluţiei MEPC.76(40), astfel cum a fost modificatã
............................................................................ []
Se certificã prin prezenta cã fişa este corectã din toate punctele de
vedere.
Eliberatã la ..............................................................
(Locul eliberãrii fişei)
................... .....................................................
(Data eliberãrii) (Semnãtura persoanei oficiale autorizate
sã elibereze fişa)
(Sigiliul sau ştampila, dupã caz, a Autoritãţii)
Ciclu de încercare pentru "sistemele principale de propulsie cu vitezã
constantã" (inclusiv transmisia diesel-electricã şi instalaţiile elicelor cu
pas reglabil)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Ciclu vitezã 100% 100% 100% 100%
de încercare ────────────────────────────────────────────────────────────────
de tip E2 putere 100% 75% 50% 25%
────────────────────────────────────────────────────────────────
factor de 0,2 0,5 0,15 0,15
ponderare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Ciclu de încercare pentru "motoare principale şi auxiliare adaptate la elice"
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Ciclu vitezã 100% 91% 80% 63%
de încercare ────────────────────────────────────────────────────────────────
de tip E3 putere 100% 75% 50% 25%
────────────────────────────────────────────────────────────────
factor de 0,2 0,5 0,15 0,15
ponderare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Ciclu de încercare pentru "motoare auxiliare cu vitezã constantã"
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Ciclu vitezã 100% 100% 100% 100% 100%
de încercare ────────────────────────────────────────────────────────────────
de tip D2 putere 100% 75% 50% 25% 10%
────────────────────────────────────────────────────────────────
factor de 0,05 0,25 0,3 0,3 0,1
ponderare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Ciclu de încercare pentru "motoare auxiliare cu vitezã variabilã, cu sarcina
variabilã"
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Ciclu Viteza nominalã intermediarã ralenti
de încercare ────────────────────────────────────────────────────────────────
de tip C1 Cuplu % 100% 75% 50% 10% 100% 75% 50% 0%
────────────────────────────────────────────────────────────────
factor de 0,15 0,15 0,15 0,1 0,1 0,1 0,1 0,15
ponderare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
APROBAREA DE TIP ŞI LIMITELE DE EXPLOATARE A INCINERATOARELOR DE BORD
(1) Incineratoarele de bord descrise în regula 16 paragraful (2), care sunt
montate la bordul navelor, trebuie sã aibã un certificat OMI de aprobare de tip
pentru fiecare incinerator. Pentru obţinerea unui astfel de certificat,
incineratorul trebuie proiectat şi construit conform unei norme aprobate,
precum cea descrisã în regula 16 paragraful (2). Fiecare model trebuie supus,
la uzinã sau la o instalaţie de încercare aprobatã, unei încercãri de
funcţionare specifice pentru aprobarea de tip şi aceasta sub rãspunderea
Administraţiei, pe baza specificaţiei standardizate de combustibil/deşeuri
prezentate mai jos, pentru a determina dacã incineratorul funcţioneazã în
limitele prevãzute în paragraful (2) al prezentului apendice:
Reziduuri de hidrocarburi compuse din: 75% reziduuri de hidrocarburi din
combustibili grei;
5% uleiuri de ungere uzate; şi
20% apã emulsionatã
Deşeuri solide compuse din: 50% deşeuri alimentare;
50% gunoaie conţinând aproximativ:
30% hârtie
40% carton
10% cârpe
20% materii plastice
Acest amestec va avea pânã la 50%
umiditate şi 7% solide necombustibile
(2) Incineratoarele descrise la regula 16 paragraful (2) trebuie sã
funcţioneze în limitele indicate mai jos:
Cantitatea de O(2) în camera de 6-12%
combustie
Cantitatea maximã de CO în gazele de 200 mg/MJ
combustie (în medie)
Numãrul maxim de funingine (în medie) BACHARACH 3 sau
RINGELMAN 1 (20% opacitate) (Un numãr
mai mare de funingine este acceptat
doar pe perioade foarte scurte, cum
ar fi la pornire)
Componente nearse din reziduurile de maximum 10% din greutate
cenuşã
Intervalul de temperaturã a gazelor 850-1.200°C
la ieşirea din camera de combustie