Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
LEGE nr. 268 din 13 iunie 2003 pentru modificarea si completarea Legii invatamantului nr. 84/1995
ART. I <>Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 606 din 10 decembrie 1999, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 6. - Învãţãmântul obligatoriu este de 10 clase. Frecventarea obligatorie a învãţãmântului de 10 clase, forma de zi, înceteazã la varsta de 18 ani." 2. Alineatul (2) al articolului 8 va avea urmãtorul cuprins: "(2) În fiecare localitate se organizeazã şi funcţioneazã unitãţi de învãţãmânt sau formaţiuni de studiu cu limba de predare romana şi, dupã caz, cu predarea în limbile minoritãţilor naţionale ori se asigura şcolarizarea în limba maternã în cea mai apropiatã localitate în care este posibil." 3. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 15. - (1) Sistemul naţional de învãţãmânt este constituit din ansamblul unitãţilor şi instituţiilor de învãţãmânt de diferite tipuri, niveluri şi forme de organizare a activitãţii de instruire şi educare. (2) Sistemul naţional de învãţãmânt cuprinde unitãţi şi instituţii de învãţãmânt de stat şi particulare. (3) Privatizarea instituţiilor şi a unitãţilor de învãţãmânt de stat este interzisã. (4) Învãţãmântul este organizat pe niveluri, asigurând coerenta şi continuitatea instruirii şi educaţiei, în concordanta cu particularitãţile de varsta şi individuale. (5) Sistemul naţional de învãţãmânt cuprinde urmãtoarele niveluri: a) învãţãmânt preşcolar: grupa mica; grupa mijlocie; grupa mare, pregãtitoare pentru şcoala; b) învãţãmânt primar: clasele I-IV; c) învãţãmânt secundar, care cuprinde: 1. învãţãmânt secundar inferior, organizat în doua cicluri care se succed: gimnaziu, clasele V-VIII, şi ciclul inferior al liceului sau şcoala de arte şi meserii, clasele IX-X; 2. învãţãmânt secundar superior: ciclul superior al liceului, clasele XI-XII/XIII, precedat, dupã caz, de anul de completare; d) învãţãmânt postliceal; e) învãţãmânt superior: învãţãmânt universitar şi învãţãmânt postuniversitar. (6) Sistemul naţional de învãţãmânt cuprinde şi educaţia permanenta. (7) Învãţãmântul preşcolar, primar, secundar şi postliceal constituie învãţãmântul preuniversitar. Ciclul inferior şi ciclul superior al liceului constituie învãţãmântul liceal. Şcoala de arte şi meserii şi anul de completare constituie învãţãmântul profesional. (8) Învãţãmântul primar şi secundar inferior constituie învãţãmântul obligatoriu. (9) Învãţãmântul preuniversitar este subordonat, prin inspectoratele şcolare, Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, iar învãţãmântul superior este coordonat de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, cu respectarea autonomiei universitare. (10) Formele de organizare a învãţãmântului sunt: învãţãmânt de zi, seral, cu frecventa redusã, la distanta, comasat şi, pentru copiii cu nevoi educative speciale, nedeplasabili, cu şcolarizare la domiciliu. (11) Învãţãmântul obligatoriu este învãţãmânt de zi. În mod excepţional, pentru persoanele care au depãşit cu mai mult de 2 ani varsta corespunzãtoare clasei, învãţãmântul obligatoriu se poate organiza şi în alte forme de învãţãmânt, conform alin. (8), pe baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii. (12) În sistemul de învãţãmânt pot funcţiona unitãţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie. (13) În raport cu condiţiile existente pot funcţiona, sub conducere unica, unitãţi de învãţãmânt în care se organizeazã mai multe niveluri/cicluri de învãţãmânt. (14) În cadrul sistemului naţional de învãţãmânt, sub coordonarea şi controlul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii se pot infiinta şi pot funcţiona, conform legii, structuri de învãţãmânt organizate prin cooperare între unitãţi şi instituţii din ţara şi din strãinãtate, pe baza unor acorduri interguvernamentale." 4. Alineatul (2) al articolului 17 va avea urmãtorul cuprins: "(2) În situaţii justificate, copiilor din grupa mare, pregãtitoare pentru şcoala, şi elevilor din învãţãmântul obligatoriu, şcolarizaţi într-o alta localitate, li se asigura, dupã caz, servicii de transport, masa şi internat, cu sprijinul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, al autoritãţilor administraţiei publice locale, al agenţilor economici, al comunitãţilor locale, al societãţilor de binefacere şi al altor persoane juridice sau fizice." 5. Dupã alineatul (2) al articolului 17 se introduce alineatul (3) cu urmãtorul cuprins: "(3) La cererea pãrinţilor şi în funcţie de resursele locale existente, unitãţile de învãţãmânt pot organiza cu elevii, dupã orele de curs, activitãţi educative şi de invatare sub supravegherea personalului didactic şi/sau didactic auxiliar." 6. Alineatul (1) al articolului 18 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 18. - (1) Învãţãmântul preşcolar se organizeazã pentru copii în varsta de 3-6/7 ani, în grãdiniţe cu program normal, prelungit şi sãptãmânal." 7. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 19. - (1) Pentru asigurarea continuitãţii între învãţãmântul preşcolar şi cel primar se generalizeaza grupa mare, pregãtitoare pentru şcoala. (2) Administraţia localã şi inspectoratul şcolar vor asigura resursele umane, materiale şi financiare, necesare cuprinderii copiilor de varsta 5-6/7 ani în grupa mare, pregãtitoare pentru şcoala." 8. Articolul 20 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 20. - (1) Învãţãmântul primar se organizeazã şi funcţioneazã, de regula, cu program de dimineata, în cadrul unitãţilor de învãţãmânt cu clasele I-IV, I-VIII, I-X sau I-XII/XIII. (2) În clasa I sunt înscrişi copiii care împlinesc varsta de 6 ani pana la data începerii anului şcolar. (3) La cererea scrisã a pãrinţilor, tutorilor sau a susţinãtorilor legali, pot fi înscrişi în clasa I şi copiii care împlinesc varsta de 6 ani pana la sfârşitul anului calendaristic, dacã dezvoltarea lor psihosomaticã este corespunzãtoare. (4) La cererea scrisã a pãrinţilor, tutorilor sau a susţinãtorilor legali, înscrierea în clasa I a copiilor care împlinesc varsta de 6 ani pana la data începerii anului şcolar va fi amânatã cu un an. (5) Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii poate aproba organizarea de cursuri de pregãtire în vederea promovãrii claselor I-IV pentru persoanele care, din diferite motive, nu au absolvit învãţãmântul primar pana la varsta de 14 ani." 9. La capitolul IV, titlul secţiunii 1 va avea urmãtorul cuprins: "Ciclul gimnazial" 10. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 21. - Ciclul gimnazial se organizeazã şi funcţioneazã în cadrul unitãţilor de învãţãmânt cu clasele I-VIII, V-VIII, V-X, I-X, I-XII/XIII sau V-XII/XIII." 11. Articolul 22 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 22. - (1) Accesul absolvenţilor clasei a VIII-a în clasa a IX-a a ciclului inferior al liceului sau a şcolii de arte şi meserii se realizeazã prin procedura de selecţie şi repartizare, reglementatã conform metodologiei Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, care se da publicitãţii pana la începutul anului şcolar. (2) Procedura de selecţie şi repartizare se bazeazã pe rezultatele evaluãrii competentelor dobândite în cadrul ciclului gimnazial. Evaluarea competentelor se realizeazã conform standardelor naţionale de evaluare." 12. La capitolul IV, titlul secţiunii a 2-a va avea urmãtorul cuprins: "Ciclul inferior al liceului" 13. Articolul 23 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 23. - (1) Ciclul inferior al liceului se organizeazã şi funcţioneazã în cadrul unitãţilor de învãţãmânt cu clasele I-X, V-X, I-XII/XIII, V-XII/XIII sau IX-XII/XIII. (2) Reţeaua liceelor de stat este aprobatã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, la propunerea inspectoratelor şcolare, cu consultarea altor factori interesaţi şi ca rezultat al evaluãrii instituţionale realizate de Comisia Nationala de Evaluare Institutionala. Reţeaua, numãrul de locuri şi de clase se aproba anual, în funcţie de cerinţele locale şi naţionale, şi se dau publicitãţii cu 6 luni înainte de începerea anului şcolar. (3) Învãţãmântul liceal seral, cu frecventa redusã şi la distanta, poate funcţiona, în condiţiile legii, în unitãţi de învãţãmânt stabilite de inspectoratele şcolare. (4) Absolvenţii ciclului inferior al liceului dobândesc certificat de absolvire, portofoliu personal pentru educaţie permanenta şi, la cerere, foaia matricola." 14. Alineatul (3) al articolului 24 va avea urmãtorul cuprins: "(3) Durata studiilor în învãţãmântul liceal poate fi, dupã caz, de 4 sau de 5 ani şi este stabilitã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii." 15. Dupã articolul 24 se introduce secţiunea a 2^1 -a cu urmãtorul titlu: "Ciclul superior al liceului" 16. Articolul 25 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 25. - (1) Trecerea din ciclul inferior în ciclul superior al liceului este reglementatã prin metodologia Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, care se da publicitãţii la începutul anului şcolar precedent admiterii. (2) Ciclul superior al liceului se organizeazã şi funcţioneazã în cadrul unitãţilor de învãţãmânt cu clasele I-XII/XIII, V-XII/XIII sau IX-XII/XIII. (3) Înscrierea în ciclul superior al liceului, cursuri de zi, se poate face în primii 2 ani de la absolvirea ciclului inferior, respectiv a anului de completare, dacã la data începerii anului şcolar elevul nu a depãşit varsta de 18 ani. (4) Ciclul superior al liceului, formele seral, cu frecventa redusã şi la distanta, poate funcţiona, în condiţiile legii, în unitãţi de învãţãmânt stabilite de inspectoratele şcolare. (5) Ciclul superior al liceului funcţioneazã cu filierele, profilurile şi specializãrile stabilite prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii, în raport cu dinamica profesiunilor, meseriilor şi ocupatiilor de pe piata forţei de munca. (6) În funcţie de filiera, de profil şi de specializare, durata studiilor în cadrul ciclului superior al liceului este de 2 sau de 3 ani şi este stabilitã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii." 17. Articolul 26 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 26. - (1) Finalizarea studiilor liceale se atesta printr-un certificat de absolvire, care conferã dreptul de acces, în condiţiile legii, în învãţãmântul postliceal, dreptul de sustinere a examenului naţional de bacalaureat, respectiv a examenului de certificare/atestare a competentelor profesionale. (2) Absolvenţii ciclului superior al liceului dobândesc şi portofoliul personal pentru educaţie permanenta şi, la cerere, foaia matricola. (3) Absolvenţii ciclului superior al liceului care susţin şi promoveazã examenul naţional de bacalaureat dobândesc şi diploma de bacalaureat, care le da dreptul de acces în învãţãmântul superior, în condiţiile legii. (4) Examenul naţional de bacalaureat consta în susţinerea a doua, respectiv trei probe comune şi a trei probe diferenţiate în funcţie de filiera şi de profil. A. Probele comune sunt: a) limba şi literatura romana, scris şi oral; b) una dintre limbile moderne de circulaţie internationala studiate în liceu; c) limba maternã, scris şi oral, pentru elevii care au urmat studiile liceale într-o limba a minoritãţilor naţionale; limba şi literatura într-o limba de circulaţie internationala, pentru elevii care au urmat studiile liceale cu limba de predare în limba de circulaţie internationala respectiva. B. Probele de examen diferenţiate în funcţie de filiera, profil, specializare şi de opţiunea elevului sunt: Filiera teoreticã: a) Profil umanist: 1. istorie sau geografie; 2. o proba la alegere din aria curriculara, corespunzãtor specializãrii; 3. o proba la alegere dintre disciplinele din celelalte arii curriculare, alta decât cele susţinute anterior. b) Profil real: 1. matematica; 2. o proba la alegere din aria curriculara, corespunzãtor specializãrii; 3. o proba la alegere dintre disciplinele din celelalte arii curriculare, alta decât cele susţinute anterior. Filiera tehnologicã: a) matematica, pentru toate profilurile şi specializãrile; b) o proba la alegere din aria curriculara "tehnologii", în funcţie de specializarea aleasã de elev; c) o proba la alegere dintre disciplinele din celelalte arii curriculare, alta decât cele alese anterior. Filiera vocationala: a) istorie sau geografie ori o disciplina socioumanã, respectiv matematica sau ştiinţe, în funcţie de profil; b) o proba la alegere din ariile curriculare specifice profilului şi specializãrii; ariile curriculare sunt stabilite de comun acord de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi ministerele interesate; c) o proba la alegere dintre disciplinele din celelalte arii curriculare, alta decât cele alese anterior. (5) Pentru anumite filiere, profiluri, respectiv specializãri, stabilite de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, absolvenţii ciclului superior al liceului pot susţine un examen de certificare sau, dupã caz, de atestare a competentelor profesionale, separat de examenul de bacalaureat, în condiţiile legii. (6) Absolvenţii ciclului superior al liceului care susţin şi promoveazã examenul de certificare/atestare a competentelor profesionale dobândesc certificat de calificare profesionalã nivel 3, respectiv atestat de competente profesionale. (7) Lista cuprinzând probele de examen, conţinutul programelor de examen şi modul de organizare şi desfãşurare a examenului de bacalaureat şi a examenului de certificare, respectiv de atestare a competentelor profesionale, se stabileşte prin metodologii elaborate şi aprobate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi se da publicitãţii pana la data începerii anului şcolar precedent examenelor. (8) La întocmirea listei cuprinzând probele de examen şi la stabilirea conţinutului programelor de bacalaureat pot fi consultate şi instituţiile de învãţãmânt superior. (9) În cazul întreruperii studiilor se recunoaşte fiecare an şcolar promovat. La cerere, se elibereazã un document de certificare a studiilor efectuate şi portofoliul personal pentru educaţie permanenta, completat la zi." 18. Alineatele (5) şi (6) ale articolului 27 vor avea urmãtorul cuprins: "(5) Candidaţii proveniţi din învãţãmântul de stat pot susţine examenul de bacalaureat şi examenul de certificare, respectiv atestare a competentelor profesionale, fãrã taxa, de cel mult doua ori. Prezentãrile ulterioare la aceste examene sunt condiţionate de achitarea unor taxe stabilite de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii. (6) Examenul naţional de bacalaureat se considera promovat dacã au fost promovate toate probele. În cazul nepromovãrii examenului naţional de bacalaureat, probele promovate sunt recunoscute, la cerere, în sesiunile ulterioare." 19. Articolul 28 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 28. - (1) În urma promovãrii examenului de bacalaureat, absolventului i se elibereazã diploma de bacalaureat. Eliberarea certificatului de calificare profesionalã şi, respectiv, a atestatului de competente profesionale nu este condiţionatã de promovarea examenului de bacalaureat. (2) Absolvenţii care au promovat toate clasele din intervalul IX-XII/XIII cu medii generale de minimum 9,50, iar la examenul de bacalaureat au obţinut media 10 primesc diploma de merit." 20. La capitolul IV, titlul secţiunii a 3-a va avea urmãtorul cuprins: "Învãţãmântul din şcolile de arte şi meserii" 21. Articolul 29 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 29. - (1) În şcolile de arte şi meserii se organizeazã învãţãmânt pentru profesionalizare, în scopul calificãrii de nivel 1 pe domenii ocupationale. (2) Şcolile de arte şi meserii pot funcţiona independent sau în cadrul unitãţilor de învãţãmânt cu clasele I-X, I-XII/XIII, V-X, V-XII/XIII sau IX-XII/XIII." 22. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 30 vor avea urmãtorul cuprins: "Art. 30. - (1) Reţeaua de stat a şcolilor de arte şi meserii este organizatã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, cu consultarea factorilor interesaţi. (2) Reţeaua de stat a şcolilor de arte şi meserii, meseriile şi calificarile pentru care se şcolarizeazã şi numãrul de locuri aferente se dau publicitãţii cu 6 luni înainte de începerea anului şcolar." 23. Articolul 31 se abroga. 24. Articolul 32 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 32. - (1) Unitãţile de învãţãmânt pot organiza, la cererea factorilor interesaţi, pe baza de contract, cursuri de calificare şi de conversie profesionalã, cu respectarea standardelor ocupationale, precum şi alte servicii educaţionale. (2) Agenţii economici care asigura, dupã caz, pe baza de contract cu unitãţile de învãţãmânt, burse de şcolarizare, stagii de instruire practica a elevilor, dotarea spaţiilor de instruire, locuri de munca pentru absolvenţi pot beneficia de facilitãţi fiscale, potrivit unei metodologii aprobate prin hotãrâre a Guvernului." 25. Articolul 33 se abroga. 26. Articolul 34 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 34. - (1) Absolvenţii şcolilor de arte şi meserii dobândesc certificat de absolvire şi portofoliu personal pentru educaţie permanenta şi, la cerere, foaia matricola. (2) Absolvenţii care susţin şi promoveazã examenul de certificare a competentelor profesionale dobândesc şi certificat de calificare profesionalã nivel 1. (3) Sistemul de certificare a nivelului de calificare şi a competentelor profesionale dobândite în cadrul învãţãmântului preuniversitar se organizeazã pe baza reglementãrilor comune ale Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii şi ale Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale." 27. Articolul 35 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 35. - Organizarea învãţãmântului din şcolile de arte şi meserii şi a examenului de certificare a competentelor profesionale se reglementeazã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii prin metodologii specifice." 28. Dupã articolul 35 se introduce secţiunea a 4-a cu urmãtorul titlu: "Anul de completare" 29. Articolul 36 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 36. - (1) Absolvenţii şcolilor de arte şi meserii cu certificat de absolvire şi cu certificat de calificare profesionalã nivel 1 au dreptul la continuarea studiilor în învãţãmântul secundar superior, în condiţiile prezentei legi. (2) Pentru a avea acces în ciclul superior al liceului, absolvenţii prevãzuţi la alin. (1) trebuie sa urmeze şi sa absolveasca, în condiţiile legii, anul de completare. (3) Absolvenţii anului de completare dobândesc certificat de absolvire, portofoliul personal pentru educaţie permanenta şi, la cerere, foaia matricola. (4) Absolvenţii anului de completare care susţin şi promoveazã examenul de certificare a competentelor profesionale dobândesc şi certificat de calificare profesionalã nivel 2. (5) Absolvenţii anului de completare cu certificat de calificare profesionalã nivel 2 şi certificat de absolvire pot continua studiile în ciclul superior al liceului, conform unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi date publicitãţii cu un an înainte de începutul anului şcolar. (6) Reţeaua unitãţilor de învãţãmânt de stat care şcolarizeazã elevi în anul de completare este organizatã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, cu consultarea factorilor interesaţi. (7) Reţeaua unitãţilor de învãţãmânt de stat care şcolarizeazã elevi în anul de completare, meseriile şi calificarile pentru care se şcolarizeazã şi numãrul de locuri aferente se dau publicitãţii cu 6 luni înainte de începerea anului şcolar. (8) Organizarea învãţãmântului din anul de completare şi a examenului de certificare a competentelor profesionale se reglementeazã de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, prin metodologii specifice." 30. Litera b) a articolului 38 va avea urmãtorul cuprins: "b) elevii pot fi înscrişi numai pe baza testarii aptitudinilor specifice;" 31. Litera e) a articolului 38 se abroga. 32. Articolul 39 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 39. - Absolvenţii învãţãmântului de arta şi ai învãţãmântului sportiv beneficiazã de drepturile prevãzute la art. 23 alin. (4) şi la art. 26 alin. (1), (2), (3), (5), (6) şi (9)." 33. Alineatul (1) al articolului 40 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 40. - (1) Pentru activitatea sportiva şi artisticã de performanta, Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii poate organiza cluburi şcolare şi unitãţi de învãţãmânt preuniversitar cu program sportiv sau de arta, integrat sau suplimentar." 34. Titlul capitolului VI va avea urmãtorul cuprins: "Învãţãmântul pentru copii şi tineri cu cerinţe educative speciale" 35. Alineatul (3) al articolului 41 va avea urmãtorul cuprins: "(3) Învãţãmântul special primar şi secundar inferior este obligatoriu şi are durata, dupã caz, de 10 sau 11 ani." 36. Articolul 105 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 105. - (1) Învãţãmântul particular preuniversitar se organizeazã şi funcţioneazã cu aceleaşi niveluri şi în aceleaşi tipuri de unitãţi de învãţãmânt ca şi învãţãmântul preuniversitar de stat. (2) Grãdiniţele, şcolile primare şi gimnaziale, precum şi şcolile de arte şi meserii se pot infiinta cu autorizarea inspectoratului şcolar, pe baza documentaţiei de evaluare. (3) Liceele, inclusiv cele care cuprind anul de completare, precum şi şcolile postliceale se pot infiinta cu avizul inspectoratului şcolar şi cu aprobarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, pe baza documentaţiei de evaluare." 37. Alineatul (2) al articolului 107 va avea urmãtorul cuprins: "(2) Acreditarea unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar cu autorizaţie de încredere trebuie solicitatã dupã absolvirea a patru promotii." 38. Alineatul (3) al articolului 110 va avea urmãtorul cuprins: "(3) În învãţãmântul particular secundar, cel puţin 40% din numãrul personalului didactic trebuie sa fie încadrat cu norma de baza în unitatea respectiva." 39. Articolul 122 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 122. - În învãţãmântul de stat din şcolile de arte şi meserii şi anul de completare, precum şi în învãţãmântul liceal şi postliceal de specialitate, în care, la cerere şi în condiţiile legii, predarea se face în limba maternã la disciplinele de specialitate, este obligatorie însuşirea terminologiei de specialitate şi în limba romana." 40. Partea introductivã şi litera d) ale articolului 142 vor avea urmãtorul cuprins: "Art. 142. - Inspectoratele şcolare sunt organe descentralizate de specialitate, subordonate Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, având, în principal, urmãtoarele atribuţii: ............................................................... d) înfiinţeazã, cu avizul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, unitãţi şcolare ale învãţãmântului de stat: grãdiniţe, şcoli primare, gimnazii, şcoli de arte şi meserii;" 41. Alineatul (7) al articolului 145 va avea urmãtorul cuprins: "(7) Directorii şi directorii adjuncţi ai unitãţilor din învãţãmântul preşcolar, primar, gimnazial şi ai şcolilor de arte şi meserii, precum şi directorii adjuncţi din învãţãmântul liceal şi postliceal sunt numiţi de inspectorul şcolar general, conform legii." 42. Literele d) şi e) ale alineatului (2) al articolului 151 vor avea urmãtorul cuprins: "d) maiştri-instructori - în învãţãmântul secundar şi postliceal; e) profesori - în învãţãmântul primar, secundar şi postliceal;" 43. Litera d) a alineatului (1) al articolului 158 va avea urmãtorul cuprins: "d) clasa din şcoala de arte şi meserii, anul de completare şi învãţãmântul liceal, precum şi anul de studiu din învãţãmântul postliceal are în medie 25 de elevi, dar nu mai puţin de 15 şi nu mai mult de 30." 44. Alineatele (2) şi (3) ale articolului 180 vor avea urmãtorul cuprins: "(2) Pãrintele, tutorele legal instituit sau sustinatorul legal este obligat sa ia mãsuri pentru asigurarea frecvenţei şcolare a elevului în învãţãmântul obligatoriu. Nerespectarea acestei prevederi din culpa pãrintelui, a tutorelui legal instituit sau a susţinãtorului legal constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amenda între 500.000 lei şi 2.000.000 lei. (3) Constatarea contravenţiei şi aplicarea amenzii se fac de cãtre autoritãţile desemnate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi Ministerul de Interne, printr-o metodologie comuna." 45. Articolul 189 se abroga. ART. II <>Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 606 din 10 decembrie 1999, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, va fi republicatã, dându-se textelor o noua numerotare.
Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 26 mai 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.
PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR VALER DORNEANU
Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 29 mai 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.
p. PREŞEDINTELE SENATULUI, DORU IOAN TARACILA
Bucureşti, 13 iunie 2003. Nr. 268.
────────────────
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email