Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 265 din 29 iunie 2006  pentru aprobarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2005 privind protectia mediului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 265 din 29 iunie 2006 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2005 privind protectia mediului

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 586 din 6 iulie 2006

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
Se aprobã <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 195 din 22 decembrie 2005 privind protecţia mediului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.196 din 30 decembrie 2005, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Obiectul prezentei ordonanţe de urgenţã îl constituie un ansamblu de reglementãri juridice privind protecţia mediului, obiectiv de interes public major, pe baza principiilor şi elementelor strategice care conduc la dezvoltarea durabilã.
(2) Mediul reprezintã ansamblul de condiţii şi elemente naturale ale Terrei: aerul, apa, solul, subsolul, aspectele caracteristice ale peisajului, toate straturile atmosferice, toate materiile organice şi anorganice, precum şi fiinţele vii, sistemele naturale în interacţiune, cuprinzând elementele enumerate anterior, inclusiv unele valori materiale şi spirituale, calitatea vieţii şi condiţiile care pot influenţa bunãstarea şi sãnãtatea omului."
2. La articolul 2, punctele 1-4, 11, 12 şi partea introductivã a punctului 18 vor avea urmãtorul cuprins:
"1. accident ecologic - evenimentul produs ca urmare a unor neprevãzute deversãri/emisii de substanţe sau preparate periculoase/poluante, sub formã lichidã, solidã, gazoasã ori sub formã de vapori sau de energie, rezultate din desfãşurarea unor activitãţi antropice necontrolate/ bruşte, prin care se deterioreazã ori se distrug ecosistemele naturale şi antropice;
2. acte de reglementare - avizele de mediu, avizul Natura 2000, acordul de mediu, acordul de import/export plante şi/sau animale sãlbatice non-CITES, permisul CITES, autorizaţia privind emisiile de gaze cu efect de serã, acordul de import pentru organisme modificate genetic, autorizaţia/autorizaţia integratã de mediu, autorizaţia privind activitãţile cu organisme modificate genetic;
3. acord de mediu - actul tehnico-juridic prin care se stabilesc condiţiile de realizare a proiectului, din punctul de vedere al impactului asupra mediului; acordul de mediu reprezintã decizia autoritãţii competente pentru protecţia mediului, care dã dreptul titularului de proiect sã realizeze proiectul din punctul de vedere al protecţiei mediului;
4. acordul de import pentru organisme modificate genetic - actul tehnico-juridic emis de autoritatea competentã pentru protecţia mediului, care dã dreptul titularului sã realizeze activitatea de import de organisme/microorganisme modificate genetic şi stabileşte condiţiile în care aceasta se poate desfãşura, conform legislaţiei în vigoare;
........................................................................................
11. autorizaţie privind activitãţi cu organisme modificate genetic - actul tehnico-juridic emis de autoritatea competentã, conform dispoziţiilor legale în vigoare, care reglementeazã condiţiile de introducere deliberatã în mediu şi/sau pe piaţã a organismelor modificate genetic şi pentru utilizarea în condiţii de izolare a microorganismelor modificate genetic;
12. autoritate competentã pentru protecţia mediului autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului, Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului sau agenţiile pentru protecţia mediului, respectiv agenţiile regionale pentru protecţia mediului şi agenţiile judeţene pentru protecţia mediului, Administraţia Rezervaţiei Biosferei «Delta Dunãrii», precum şi Garda Naţionalã de Mediu şi structurile subordonate acesteia;
........................................................................................
18. cele mai bune tehnici disponibile - stadiul de dezvoltare cel mai avansat şi eficient înregistrat în dezvoltarea unei activitãţi şi a modurilor de exploatare, care demonstreazã posibilitatea practicã de a constitui referinţa pentru stabilirea valorilor-limitã de emisie în scopul prevenirii poluãrii, iar în cazul în care acest fapt nu este posibil, pentru a reduce în ansamblu emisiile şi impactul asupra mediului în întregul sãu:".
3. La articolul 2, dupã punctul 18 se introduce un nou punct, punctul 18^1, cu urmãtorul cuprins:
"18^1. certificat de emisii de gaze cu efect de serã titlul care conferã dreptul de a emite o tonã de dioxid de carbon echivalent într-o perioadã definitã;".
4. La articolul 2, punctul 28 va avea urmãtorul cuprins:
"28. emisie - evacuarea directã ori indirectã, din surse punctuale sau difuze, de substanţe, vibraţii, radiaţii electromagnetice şi ionizante, cãldurã ori de zgomot în aer, apã sau sol;".
5. La articolul 2, punctul 41 se abrogã.
6. La articolul 2, dupã punctul 46 se introduce un nou punct, punctul 46^1 , cu urmãtorul cuprins:
"46^1. autorizaţie privind emisiile de gaze cu efect de serã - actul tehnico-juridic emis de autoritatea publicã competentã pentru protecţia mediului pentru una sau mai multe instalaţii ori pentru pãrţi ale instalaţiei situate pe acelaşi amplasament şi exploatate de acelaşi operator, prin care se alocã un numãr de certificate de emisii de gaze cu efect de serã;".
7. La articolul 2, punctele 50, 52 şi 53 vor avea urmãtorul cuprins:
"50. poluant - orice substanţã, preparat sub formã solidã, lichidã, gazoasã sau sub formã de vapori ori de energie, radiaţie electromagneticã, ionizantã, termicã, fonicã sau vibraţii care, introdusã în mediu, modificã echilibrul constituenţilor acestuia şi al organismelor vii şi aduce daune bunurilor materiale;
........................................................................................
52. prejudiciu - efectul cuantificabil în cost al daunelor asupra sãnãtãţii oamenilor, bunurilor sau mediului, provocat prin poluanţi, activitãţi dãunãtoare ori dezastre;
53. proiect - execuţia lucrãrilor de construcţii sau alte instalaţii ori amenajãri, alte intervenţii asupra cadrului natural şi peisajului, inclusiv cele care implicã extragerea resurselor minerale;".
8. La articolul 2, punctul 73 se abrogã.
9. La articolul 3, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) principiul integrãrii cerinţelor de mediu în celelalte politici sectoriale;".
10. La articolul 4, partea introductivã va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Modalitãţile de implementare a principiilor şi a elementelor strategice sunt:".
11. La articolul 5, literele b)-d) vor avea urmãtorul cuprins:
"b) dreptul de asociere în organizaţii pentru protecţia mediului;
c) dreptul de a fi consultat în procesul de luare a deciziilor privind dezvoltarea politicii şi legislaţiei de mediu, emiterea actelor de reglementare în domeniu, elaborarea planurilor şi programelor;
d) dreptul de a se adresa, direct sau prin intermediul organizaţiilor pentru protecţia mediului, autoritãţilor administrative şi/sau judecãtoreşti, dupã caz, în probleme de mediu, indiferent dacã s-a produs sau nu un prejudiciu;".
12. La articolul 7, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Coordonarea, reglementarea şi implementarea în domeniul protecţiei mediului revin autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, agenţiilor regionale şi judeţene pentru protecţia mediului, Administraţiei Rezervaţiei Biosferei «Delta Dunãrii»."
13. La articolul 7, dupã alineatul (2) se introduce alineatul (3) cu urmãtorul cuprins:
"(3) Controlul respectãrii mãsurilor de protecţia mediului se realizeazã de:
a) comisari şi persoane împuternicite din cadrul Gãrzii Naţionale de Mediu, Administraţiei Rezervaţiei Biosferei «Delta Dunãrii»;
b) autoritãţile administraţiei publice locale, prin personalul împuternicit;
c) Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare, Ministerul Apãrãrii Naţionale şi Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin personalul împuternicit, în domeniile lor de activitate, conform atribuţiilor stabilite prin lege."
14. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Autoritãţile competente pentru protecţia mediului, cu excepţia Gãrzii Naţionale de Mediu şi a structurilor subordonate acesteia, conduc procedura de reglementare şi emit, dupã caz, acte de reglementare, în condiţiile legii.
(2) În derularea procedurilor de reglementare pentru proiecte sau activitãţi care pot avea efecte semnificative asupra teritoriului altor state, autoritãţile competente pentru protecţia mediului au obligaţia sã respecte prevederile convenţiilor internaţionale la care România este parte."
15. La articolul 12, alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Autoritatea competentã pentru protecţia mediului stabileşte cu titularul activitãţii programul pentru conformare, pe baza concluziilor şi recomandãrilor bilanţului de mediu."
16. La articolul 15, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Autoritãţile competente pentru protecţia mediului, cu excepţia Gãrzii Naţionale de Mediu şi a structurilor subordonate acesteia, emit, revizuiesc şi actualizeazã, dupã caz, actele de reglementare."
17. La articolul 20, alineatele (3) şi (6) vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Consultarea publicului este obligatorie în cazul procedurilor de emitere a actelor de reglementare, potrivit legislaţiei în vigoare. Procedura de participare a publicului la luarea deciziei este stabilitã prin acte normative specifice.
........................................................................................
(6) Organizaţiile neguvernamentale care promoveazã protecţia mediului au drept la acţiune în justiţie în probleme de mediu, având calitate procesualã activã în litigiile care au ca obiect protecţia mediului."
18. La articolul 49, alineatele (1) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 49. - (1) Autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului împreunã cu autoritãţile publice centrale şi locale, dupã caz, elaboreazã reglementãri tehnice privind mãsurile de protecţie a ecosistemelor, de conservare şi utilizare durabilã a componentelor diversitãţii biologice.
........................................................................................
(3) La proiectarea lucrãrilor care pot modifica cadrul natural al unei arii naturale protejate este obligatorie procedura de evaluare a impactului asupra acesteia, urmatã de avansarea soluţiilor tehnice de menţinere a zonelor de habitat natural, de conservare a funcţiilor ecosistemelor şi de protecţie a speciilor sãlbatice de florã şi faunã, inclusiv a celor migratoare, cu respectarea alternativei şi a condiţiilor impuse prin acordul de mediu, automonitorizarea, precum şi monitorizarea de cãtre structurile de administrare, pânã la îndeplinirea acestora."
19. La articolul 51, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmãtorul cuprins:
"(4^1) Autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului raporteazã Comisiei Europene stadiul îndeplinirii mãsurilor prevãzute în normele Uniunii Europene privind protecţia naturii."
20. La articolul 51, alineatul (5) va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Pentru administrarea parcurilor naţionale, parcurilor naturale, a siturilor de interes comunitar şi a ariilor de protecţie specialã avifaunistice, a cãror suprafaţã este mai mare de 4.000 ha, precum şi pentru coordonarea şi monitorizarea celorlalte categorii de arii naturale protejate se înfiinţeazã Agenţia Naţionalã pentru Arii Naturale Protejate şi Conservarea Biodiversitãţii, instituţie publicã, în subordinea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, care are în subordine şi/sau în coordonare structuri de administrare special constituite, cu personalitate juridicã."
21. La articolul 52, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În ariile naturale protejate sunt interzise:
a) desfãşurarea programelor, proiectelor şi activitãţilor care contravin planurilor de management sau regulamentelor ariilor naturale protejate;
b) schimbarea destinaţiei terenurilor fãrã aprobarea structurilor de administrare;
c) pãşunatul şi amplasarea de stâne şi locuri de târlire fãrã aprobarea structurilor de administrare;
d) activitãţi comerciale de tip comerţ ambulant, fãrã aprobarea structurilor de administrare."
22. La articolul 52, litera d) a alineatului (3) va avea urmãtorul cuprins:
"d) accesul cu mijloace motorizate care utilizeazã carburanţi fosili pe suprafaţa ariilor naturale protejate, în scopul practicãrii de sporturi, în afara drumurilor permise accesului public şi a terenurilor special amenajate;".
23. Articolul 54 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 54. - (1) De la data aderãrii României la Uniunea Europeanã cultivarea sau testarea plantelor superioare modificate genetic se va supune acquis-ului comunitar.
(2) De la data aderãrii României la Uniunea Europeanã, în România se interzice cultivarea plantelor superioare modificate genetic, altele decât cele acceptate în Uniunea Europeanã.
(3) Distanţa minimã faţã de ariile naturale protejate, în care activitatea de cultivare şi/sau de testare a plantelor superioare modificate genetic este interzisã, se stabileşte prin ordin comun al conducãtorilor autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi gospodãririi apelor şi autoritãţii publice centrale pentru agriculturã, pãduri şi dezvoltare ruralã."
24. La articolul 60, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Gestionarea durabilã şi unitarã a fondurilor obţinute în urma tranzacţionãrii unitãţii de cantitate atribuitã, prevãzutã de Protocolul de la Kyoto la Convenţia-cadru a Naţiunilor Unite asupra schimbãrilor climatice, adoptat la 11 decembrie 1997, ratificat prin <>Legea nr. 3/2001 , se realizeazã prin structuri special constituite în cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu."
25. Articolul 62 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 62. - Deţinãtorii, cu orice titlu, de terenuri pe care se gãsesc perdelele şi aliniamentele de protecţie, spaţiile verzi, parcurile, gardurile vii sunt obligaţi sã le întreţinã pentru îmbunãtãţirea capacitãţii de regenerare a atmosferei, protecţia fonicã şi eolianã."
26. Articolul 65 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 65. - Protecţia solului, a subsolului şi a ecosistemelor terestre, prin mãsuri adecvate de gospodãrire, conservare, organizare şi amenajare a teritoriului, este obligatorie pentru toţi deţinãtorii, cu orice titlu."
27. La articolul 70, literele a) şi f) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) sã îmbunãtãţeascã microclimatul localitãţilor, prin amenajarea şi întreţinerea izvoarelor şi a luciilor de apã din interiorul şi din zonele limitrofe acestora, sã înfrumuseţeze şi sã protejeze peisajul, sã menţinã curãţenia stradalã;
........................................................................................
f) sã adopte elemente arhitecturale adecvate, sã optimizeze densitatea de locuire, concomitent cu menţinerea, întreţinerea şi dezvoltarea spaţiilor verzi, a parcurilor, a aliniamentelor de arbori şi a perdelelor de protecţie stradalã, a amenajamentelor peisagistice cu funcţie ecologicã, esteticã şi recreativã, în conformitate cu planurile de urbanism şi amenajarea teritoriului;".
28. Articolul 71 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 71. - (1) Schimbarea destinaţiei terenurilor prevãzute în planurile urbanistice ca spaţii verzi amenajate este interzisã.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) terenurile proprietate privatã, prevãzute în planurile urbanistice ca zone verzi, sau spaţiile plantate neprotejate a cãror destinaţie poate fi schimbatã numai cu respectarea reglementãrilor specifice în vigoare."
29. La articolul 74, dupã litera b) a alineatului (2) se introduce o nouã literã, litera b^1), cu urmãtorul cuprins:
"b^1) un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Ariile Naturale Protejate şi Conservarea Biodiversitãţii;".
30. La articolul 74, dupã litera n) a alineatului (2) se introduce o nouã literã, litera o), cu urmãtorul cuprins:
"o) un primar de municipiu reşedinţã de judeţ, nominalizat de primarii celorlalte municipii reşedinţã de judeţ din regiunea respectivã."
31. La articolul 75, litera n) va avea urmãtorul cuprins:
"n) elaboreazã şi implementeazã programe şi elaboreazã materiale educative privind protecţia mediului;".
32. La articolul 75, literele ţ) şi y) vor avea urmãtorul cuprins:
"t) se consultã cel puţin o datã pe an cu reprezentanţii organizaţiilor neguvernamentale şi cu alţi reprezentanţi ai societãţii civile pentru stabilirea strategiei protecţiei mediului;
........................................................................................
y) propune, în situaţii speciale constatate pe baza datelor obţinute din supravegherea mediului, declararea prin hotãrâre a Guvernului de zone de risc înalt de poluare în anumite regiuni ale ţãrii şi elaboreazã, împreunã cu alte autoritãţi publice centrale şi locale, programe speciale pentru înlãturarea riscului survenit în aceste zone, care se aprobã prin hotãrâre a Guvernului. Dupã eliminarea factorilor de risc înalt de poluare, pe baza noilor date rezultate din supravegherea evoluţiei stãrii mediului, zona respectivã este declaratã reintratã în normalitate;".
33. La articolul 75, dupã litera y) se introduce o nouã literã, litera z), cu urmãtorul cuprins:
"z) autorizarea laboratoarelor pentru controlul calitãţii mediului."
34. La articolul 87, litera d) va avea urmãtorul cuprins:
"d) aprobã locaţiile şi suprafeţele pe care urmeazã sã fie cultivate plante superioare modificate genetic, în vederea autorizãrii de cãtre autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului;".
35. La articolul 90, litera d) va avea urmãtorul cuprins:
"d) sã aibã personal specializat pentru protecţia mediului şi sã colaboreze în acest scop cu autoritãţile pentru protecţia mediului;".
36. La articolul 90, litera i) se abrogã.
37. La articolul 94, litera r) a alineatului (1) va avea urmãtorul cuprins:
"r) asigurã luarea mãsurilor de salubrizare a terenurilor deţinute cu orice titlu, neocupate productiv sau funcţional, în special a celor situate de-a lungul cãilor de comunicaţie rutiere, feroviare şi de navigaţie;".
38. La articolul 94, partea introductivã a alineatului (2) şi litera b) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Persoanele fizice sau juridice care prospecteazã, exploreazã ori exploateazã resursele solului şi subsolului au urmãtoarele obligaţii:
........................................................................................
b) sã anunţe autoritãţile pentru protecţia mediului sau, dupã caz, celelalte autoritãţi competente, potrivit legii, despre orice situaţii accidentale care pun în pericol mediul şi sã acţioneze pentru refacerea acestuia."
39. La articolul 94, litera a) a alineatului (3) va avea urmãtorul cuprins:
"a) sã solicite şi sã obţinã autorizaţia din partea autoritãţii publice competente pentru agriculturã;".
40. La articolul 94, litera b) a alineatului (3) se abrogã.
41. La articolul 94, litera a) a alineatului (4) va avea urmãtorul cuprins:
"a) sã respecte prevederile planurilor de management şi ale regulamentelor ariilor naturale protejate;".
42. La articolul 94, litera c) a alineatului (4) se abrogã.
43. La articolul 96, partea introductivã a alineatului (1) şi punctele 12 şi 16 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 96. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţioneazã cu amendã de la 3.000 lei (RON) la 6.000 lei (RON), pentru persoane fizice, şi de la 25.000 lei (RON) la 50.000 lei (RON), pentru persoane juridice, încãlcarea urmãtoarelor prevederi legale:
........................................................................................
12. obligaţiile autoritãţilor administraţiei publice locale, precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, dupã caz, de a adopta şi/sau aplica mãsuri obligatorii cu privire la întreţinerea şi înfrumuseţarea clãdirilor, a curţilor şi împrejurimilor acestora, a spaţiilor verzi din curţi şi dintre clãdiri, a arborilor şi arbuştilor decorativi, în conformitate cu planurile de urbanism;
........................................................................................
16. obligaţia desfãşurãrii pe suprafaţa ariilor naturale protejate numai a acelor activitãţi conforme prevederilor planurilor de management şi regulamentelor ariilor naturale protejate;".
44. La articolul 96, punctul 17 al alineatului (1) se abrogã.
45. La articolul 96 alineatul (1), dupã punctul 25 se introduc douã noi puncte, punctele 26 şi 27, cu urmãtorul cuprins:
"26. obligaţia persoanelor fizice de a nu deversa în apele de suprafaţã sau subterane ape uzate, fecaloid menajere;
27. cultivarea fãrã autorizare a plantelor superioare modificate genetic."
46. La articolul 96, partea introductivã a alineatului (2) şi punctul 1 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Constituie contravenţii şi se sancţioneazã cu amendã de la 5.000 lei (RON) la 10.000 lei (RON), pentru persoane fizice, şi de la 30.000 lei (RON) la 60.000 lei (RON), pentru persoane juridice, încãlcarea urmãtoarelor prevederi legale:
1. obligaţia persoanelor fizice şi juridice de solicitare şi obţinere a actelor de reglementare conform prevederilor legale, precum şi a acordului de import/export şi a autorizaţiilor privind organismele modificate genetic, conform prevederilor legale, în termenele stabilite de autoritate;".
47. La articolul 96, punctul 2 al alineatului (2) se abrogã.
48. La articolul 96, alineatul (2), punctul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"9. obligaţiile autoritãţilor administraţiei publice locale de a avea personal specializat pentru protecţia mediului şi de a colabora în acest scop cu autoritãţile pentru protecţia mediului;".
49. La articolul 96, punctul 17 al alineatului (2) se abrogã.
50. La articolul 96 alineatul (2), punctul 27 va avea urmãtorul cuprins:
"27. obligaţiile persoanelor fizice şi juridice, care prospecteazã, exploreazã sau exploateazã resursele naturale, de a remedia zonele în care solul, subsolul şi ecosistemele terestre au fost afectate;".
51. La articolul 96, alineatul (2), punctele 32 şi 33 vor avea urmãtorul cuprins:
"32. obligaţia persoanelor fizice şi juridice de a nu produce poluarea apelor de suprafaţã prin spãlarea de obiecte, produse, ambalaje, materiale;
33. obligaţia persoanelor juridice de a nu deversa în apele de suprafaţã sau subterane ape uzate, fecaloid menajere;".
52. La articolul 96, partea introductivã a alineatului (3) şi punctele 4 şi 9 vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Constituie contravenţii şi se sancţioneazã cu amendã de la 7.500 lei (RON) la 15.000 lei (RON), pentru persoane fizice, şi de la 50.000 lei (RON) la 100.000 lei (RON), pentru persoane juridice, încãlcarea urmãtoarelor prevederi legale:
........................................................................................
4. obligaţiile persoanelor fizice şi juridice de a diminua, modifica sau înceta activitãţile generatoare de poluare la cererea motivatã a autoritãţilor pentru protecţia mediului;
........................................................................................
9. obligaţiile persoanelor fizice şi juridice de a realiza în totalitate şi la termen mãsurile impuse, în conformitate cu actele de reglementare şi prevederile legale, de persoanele împuternicite cu verificarea, inspecţia şi controlul în domeniul protecţiei mediului;".
53. La articolul 96 alineatul (3), dupã punctul 14 se introduce un nou punct, punctul 15, cu urmãtorul cuprins:
"15. obligaţia persoanelor fizice şi juridice sã nu deverseze în apele de suprafaţã sau subterane ape uzate, substanţe petroliere sau periculoase, ape care conţin substanţe periculoase."
54. La articolul 97, alineatele (1) şi (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 97. - (1) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute la art. 96 se realizeazã de:
a) comisari şi persoane împuternicite din cadrul Gãrzii Naţionale de Mediu şi Administraţiei Rezervaţiei Biosferei «Delta Dunãrii»;
b) autoritãţile administraţiei publice locale şi personalul împuternicit al acestora;
c) Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare, Ministerul Apãrãrii Naţionale şi Ministerul Administraţiei şi Internelor prin personalul împuternicit, în domeniile lor de activitate, conform atribuţiilor stabilite prin lege.
(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute la art. 96 se realizeazã şi de personalul structurilor de administrare şi custozii ariilor naturale protejate, numai pe teritoriul ariei naturale protejate administrate."
55. La articolul 98, partea introductivã a alineatului (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 98. - (1) Constituie infracţiuni şi se pedepsesc cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendã penalã de la 30.000 lei (RON) la 60.000 lei (RON) urmãtoarele fapte, dacã au fost de naturã sã punã în pericol viaţa ori sãnãtatea umanã, animalã sau vegetalã:".
56. La articolul 98, partea introductivã a alineatului (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Constituie infracţiuni şi se pedepsesc cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendã penalã de la 50.000 lei (RON) la 100.000 lei (RON) urmãtoarele fapte, dacã au fost de naturã sã punã în pericol viaţa ori sãnãtatea umanã, animalã sau vegetalã:".
57. La articolul 98, punctul 15 al alineatului (2) se abrogã.
58. La articolul 102 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Pânã la adoptarea noilor proceduri de reglementare din punctul de vedere al protecţiei mediului, emiterea actelor de reglementare se realizeazã conform actelor normative existente la data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe de urgenţã."
59. La articolul 104, litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) art. 21 alin. (1) lit. d) şi e) şi art. 54 care intrã în vigoare la 1 ianuarie 2007."
ART. II
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 195/2005 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.196 din 30 decembrie 2005, aprobatã cu modificãri şi completãri prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 29 iunie 2006.
Nr. 265.
----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016