Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 241 din 19 iulie 2024  privind modificarea şi completarea Legii nr. 73/1993 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Legislativ    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 241 din 19 iulie 2024 privind modificarea şi completarea Legii nr. 73/1993 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Legislativ

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 712 din 22 iulie 2024
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ART. I
    Legea nr. 73/1993 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Legislativ, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.122 din 29 noiembrie 2004, cu completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2 alineatul (1), literele e), i) şi j) se abrogă.
    2. La articolul 8, alineatele (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) În structura organizatorică a Consiliului Legislativ se cuprind, de asemenea, Secretariatul Consiliului Legislativ, precum şi alte compartimente stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ.
(4) Structura organizatorică a Consiliului Legislativ, nomenclatorul de funcţii şi numărul de posturi de conducere şi de execuţie, precum şi domeniile de activitate şi atribuţiile secţiilor, sectoarelor, secretariatului, direcţiilor şi ale celorlalte compartimente din cadrul aparatului Consiliului Legislativ se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ."

    3. La articolul 9, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Preşedintele Consiliului Legislativ şi preşedinţii de secţii se numesc, pentru un mandat de 5 ani, prin votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor prezenţi, reuniţi în şedinţa comună a celor două Camere ale Parlamentului, pe baza a câte trei propuneri ale birourilor permanente pentru fiecare funcţie, cu avizul comisiilor juridice reunite. Aceştia îşi exercită atribuţiile de la data depunerii, în mod individual, a jurământului prevăzut la alin. (3) în faţa preşedinţilor celor două Camere."

    4. La articolul 9, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alin. (3^1) şi (3^2), cu următorul cuprins:
    "(3^1) Jurământul poate fi depus şi fără formula religioasă.
(3^2) Mandatul preşedintelui Consiliului Legislativ şi al preşedinţilor de secţii poate fi reînnoit o singură dată, în condiţiile prevăzute la alin. (2)."

    5. La articolul 11, alineatele (1), (2) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    (1) Fiecare sector din cadrul unei secţii este condus de un şef de sector, numit prin ordin al preşedintelui Consiliului Legislativ, ca urmare a promovării concursului sau examenului organizat în condiţiile legii.
    (2) Preşedintele de secţie îşi poate desemna un înlocuitor, dintre şefii de sector din cadrul secţiei.
    ..................................................................................................
    (4) Secretarul general şi celelalte persoane care deţin calitatea de funcţionar public îşi exercită atribuţiile de la data depunerii jurământului prevăzut de lege. Secretarul general depune jurământul în faţa preşedintelui Consiliului Legislativ, cu participarea preşedinţilor de secţii, iar celelalte persoane care deţin calitatea de funcţionar public depun jurământul în faţa preşedintelui Consiliului Legislativ, cu participarea preşedinţilor de secţii sau, după caz, a secretarului general."

    6. La articolul 13, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) Propunerile legislative făcute de deputaţi sau de senatori se înaintează Consiliului Legislativ, spre avizare, de către secretarul general al Camerei în care au fost depuse, în termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării, iar proiectele de lege iniţiate de Guvern sau proiectele de ordonanţe ori de hotărâri cu caracter normativ ale Guvernului, de secretarul general al acestuia."

    7. La articolul 15, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Avizele favorabile neînsoţite de observaţii şi propuneri nu vor fi motivate. În celelalte cazuri, avizul va cuprinde motivarea completă a fiecărei observaţii sau propuneri şi va fi însoţit, după caz, de studiile, documentele şi informaţiile pe care se sprijină, inclusiv de cele cu caracter istoric sau de drept comparat."

    8. La articolul 15, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin. (5), cu următorul cuprins:
    "(5) Prevederile alin. (1)-(4) se aplică în mod corespunzător şi activităţii de avizare a republicărilor şi rectificărilor actelor normative."

    9. După articolul 15 se introduce un nou articol, art. 15^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 15^1
    În cazul în care proiectul de act normativ, forma republicabilă sau cererea de rectificare nu întruneşte condiţiile pentru avizarea de către Consiliul Legislativ, aceasta se comunică în scris solicitantului, sub semnătura preşedintelui."

    10. Articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 18
    Personalul Consiliului Legislativ este format din demnitari, funcţionari publici şi personal contractual."

    11. După articolul 18 se introducpatru noi articole, art. 18^1-18^4, cu următorul cuprins:
    "ART. 18^1
    Pot fi numite în funcţiile de preşedinte al Consiliului Legislativ şi de preşedinte de secţie persoane care au cetăţenia română şi domiciliul în ţară, pregătire juridică superioară, precum şi o bună reputaţie profesională şi morală, cu o vechime în activitatea juridică de cel puţin 15 ani.
    ART. 18^2
    Pot fi numite în funcţia de secretar general persoanele care au cetăţenia romană şi domiciliul în ţară, studii universitare absolvite cu diplomă de master sau echivalentă, conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare, în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice, au absolvit programele de formare specializată pentru ocuparea unei funcţii publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici, organizate de Institutul Naţional de Administraţie, şi au o vechime de cel puţin 8 ani în specialitatea funcţiei.
    ART. 18^3
    (1) Pot fi numite în funcţiile de şef de sector şi director persoane care au cetăţenia română şi domiciliul în ţară, studii universitare de licenţă în specialitatea funcţiei, studii universitare absolvite cu diplomă de master sau echivalentă, conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare, în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice, precum şi o vechime de cel puţin 7 ani în specialitatea funcţiei. Funcţia de şef de sector este funcţie publică specifică de conducere, echivalentă funcţiei publice de director.
    (2) Poate fi numită în funcţia de auditor intern persoana care îndeplineşte condiţiile de numire prevăzute de Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, republicată, cu o vechime de cel puţin 5 ani în specialitatea funcţiei.
    (3) Pot fi numite în celelalte funcţii publice de conducere şi de execuţie din cadrul Consiliului Legislativ persoanele care îndeplinesc condiţiile de numire în funcţie prevăzute de Legea nr. 7/2006 privind statutul funcţionarului public parlamentar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Pentru funcţiile de şef serviciu, şef birou şi consilier este necesară o vechime de cel puţin 5 ani în specialitatea funcţiei. Pentru funcţia de expert este necesară o vechime de cel puţin 3 ani în specialitatea funcţiei, iar pentru funcţia de consultant nu este necesară vechime în specialitate.
    (5) Pentru numirea în funcţia de şef sector cu atribuţii în activităţile de avizare a proiectelor de acte normative, a republicărilor şi rectificărilor actelor normative, precum şi de ţinere a evidenţei oficiale a legislaţiei României sunt necesare studii universitare de licenţă în domeniul juridic, precum şi studii universitare în domeniul administraţiei publice, management sau juridic, absolvite cu diplomă de master sau echivalentă, conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru numirea în funcţiile de consilier, expert şi consultant cu atribuţii în activităţile de avizare a proiectelor de acte normative, a republicărilor şi rectificărilor actelor normative, precum şi de ţinere a evidenţei oficiale a legislaţiei României sunt necesare studii universitare în domeniul juridic, absolvite cu diplomă de licenţă.
    ART. 18^4
    (1) Funcţiile publice se ocupă prin concurs sau examen, după caz.
    (2) Concursul sau examenul constă în 3 probe, respectiv selecţia dosarelor de înscriere, proba scrisă şi interviul. În raport cu specificul funcţiei, concursul poate să cuprindă şi probe suplimentare eliminatorii.
    (3) În vederea desfăşurării concursului sau examenului, preşedintele Consiliului Legislativ numeşte prin ordin o comisie de concurs şi o comisie de soluţionare a contestaţiilor."

    12. Articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 19
    Au calitatea de membri ai Consiliului Legislativ preşedintele Consiliului Legislativ, preşedinţii de secţii, secretarul general, şefii de sector şi directorii."

    13. La articolul 20, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 20
    (1) Funcţiile de preşedinte al Consiliului Legislativ şi de preşedinte de secţie sunt incompatibile cu oricare altă funcţie publică sau privată, cu excepţia funcţiilor didactice din învăţământul superior. Incompatibilităţile şi interdicţiile funcţionarilor publici din Consiliul Legislativ sunt cele prevăzute de lege pentru funcţionarii publici parlamentari."

    14. La articolul 21, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 21
    (1) Funcţia de preşedinte al Consiliului Legislativ şi de preşedinte de secţie încetează înainte de termen prin demisie, în caz de încălcare a prevederilor art. 20, de pierdere a drepturilor electorale, în situaţia condamnării definitive pentru săvârşirea unei infracţiuni sau, după caz, în alte situaţii prevăzute de lege."

    15. Articolul 22 se abrogă.
    16. La articolul 23, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Funcţionarii publici din cadrul Consiliului sunt cercetaţi, pentru abaterile disciplinare săvârşite, de Comisia de disciplină a Consiliului Legislativ, iar sancţiunile se aplică de preşedintele Consiliului Legislativ, în condiţiile legii."

    17. La articolul 23, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Personalul contractual din cadrul Consiliului Legislativ este cercetat, pentru abaterile disciplinare săvârşite, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."

    18. La articolul 27, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
    "(3) Normativele de cheltuieli referitoare la acţiunile de protocol şi dotarea cu autoturisme se stabilesc prin ordin al preşedintelui Consiliului Legislativ, cu încadrarea în bugetul propriu aprobat cu această destinaţie."



    ART. II
    (1) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Consiliul Legislativ propune spre aprobare birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului modificarea regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ.
    (2) Până la data intrării în vigoare a hotărârii birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului de modificare a regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ se menţine structura organizatorică a Consiliului aprobată prin Hotărârea Birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului nr. 2/2022.
    (3) În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului de modificare a regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ, activitatea şi personalul structurilor care se reorganizează se preiau de către celelalte structuri ale Consiliului Legislativ.

    ART. III
    Mandatele preşedintelui Consiliului Legislativ şi preşedinţilor de secţie aflate în curs încetează la 5 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi şi pot fi reînnoite o singură dată.

    ART. IV
    Legea nr. 73/1993 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Legislativ, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.122 din 29 noiembrie 2004, cu completările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta lege, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    ALFRED-ROBERT SIMONIS
                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    SORIN-MIHAI CÎMPEANU

    Bucureşti, 19 iulie 2024.
    Nr. 241.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016