Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 238 din 15 iulie 2013  privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 63/2012 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 238 din 15 iulie 2013 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 63/2012 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 442 din 19 iulie 2013
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ART. UNIC
    Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63 din 30 octombrie 2012 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 749 din 7 noiembrie 2012, cu următoarele modificări şi completări:
    1. La articolul I punctul 1, articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă stabileşte lucrările de intervenţie pentru creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, construite după proiecte elaborate în perioada 1950-1990, precum şi etapele necesare realizării lucrărilor, modul de finanţare a acestora şi obligaţiile şi răspunderile autorităţilor administraţiei publice şi asociaţiilor de proprietari.
    (2) Se exceptează de la prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă blocurile de locuinţe clasate/în curs de clasare ca monumente istorice.
    (3) Lucrările de intervenţie pentru creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe amplasate în centrele istorice ale localităţilor, în zone de protecţie a monumentelor istorice şi/sau în zonele construite protejate aprobate potrivit legii se avizează în prealabil, din punct de vedere estetic şi arhitectural, de către Ministerul Culturii sau structurile deconcentrate ale acestuia, în condiţiile legii.
    (4) Lucrările de intervenţie pentru creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe prevăzute la alin. (3), amplasate în municipiul Bucureşti, se autorizează, la cererea primarilor sectoarelor acestuia în calitate de coordonatori locali, de către primarul general al municipiului Bucureşti, cu respectarea termenelor şi fără perceperea taxelor prevăzute de Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia asigurării condiţiilor necesare pentru păstrarea valorii arhitecturale, ambientale şi de integrare cromatică în mediul urban a anvelopei blocurilor de locuinţe la care se execută lucrări de intervenţie pentru creşterea performanţei energetice.
    (6) Realizarea lucrărilor de intervenţie stabilite prin prezenta ordonanţă de urgenţă are drept scop creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, respectiv reducerea consumurilor energetice pentru încălzirea apartamentelor, în condiţiile asigurării şi menţinerii climatului termic interior, precum şi ameliorarea aspectului urbanistic al localităţilor. Creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe are drept scop reducerea consumurilor energetice din surse convenţionale, diminuarea emisiilor de gaze cu efect de seră şi introducerea, după caz, a unor surse alternative de producere a energiei.
    (7) Lucrările de intervenţie prevăzute la alin. (1) sunt investiţii de interes public local.
    (8) Datele tehnice referitoare la blocurile de locuinţe cuprinse în programele locale se stabilesc prin normele de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă, constituie informaţii de interes public în temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, şi se publică pe pagina de internet a autorităţilor administraţiei publice locale, prin grija coordonatorilor locali.
    (9) Blocurile de locuinţe amplasate în municipiile reşedinţă de judeţ, precum şi în sectoarele municipiului Bucureşti, pentru care au fost aprobate dosarele de finanţare prin Programul operaţional regional 2007-2013, axa prioritară 1 «Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere», domeniul de intervenţie 1.2 «Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe», nu pot fi incluse în programul naţional multianual privind creşterea performanţei energetice la blocurile de locuinţe."

    2. La articolul I punctul 2, alineatele (6) şi (7) ale articolului 1^1 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(6) Prin exceptare de la prevederile art. 13 alin. (1) lit. c), finanţarea executării lucrărilor de intervenţii la locuinţele sociale şi celelalte unităţi locative prevăzute la alin. (1) lit. a) se asigură din fonduri aprobate anual cu această destinaţie în bugetele locale şi/sau din alte surse legal constituite.
(7) Sumele prevăzute la alin. (6) majorează cota de contribuţie a autorităţii administraţiei publice locale prevăzută la art. 13 alin. (1) lit. b)."

    3. La articolul I punctul 3, litera a^4) a articolului 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a^4) locuinţă unifamilială - clădire cu destinaţia de locuinţă, care satisface cerinţele de locuit ale unei persoane sau familii. Se asimilează locuinţei unifamiliale clădirea cu destinaţia de locuinţă cu cel mult două nivele supraterane şi două unităţi locative, deţinute în proprietate de persoane fizice distincte, neconstituite în condiţiile legii în asociaţie de proprietari."

    4. La articolul I punctul 5, alineatul (6) al articolului 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) Comisiile prevăzute la alin. (5) avizează, din punct de vedere estetic şi arhitectural, soluţiile de intervenţie stabilite prin documentaţiile tehnice."

    5. La articolul I punctul 6, litera c) a alineatului (2) al articolului 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) închiderea balcoanelor şi/sau a logiilor cu tâmplărie termoizolantă, inclusiv izolarea termică a parapeţilor, cu respectarea prevederilor art. 1 alin. (5) şi art. 3 alin. (3) teza a doua;"

    6. La articolul I punctul 6, după litera h) a alineatului (4) al articolului 4 se introduce o nouă literă, litera i), cu următorul cuprins:
    "i) repararea/înlocuirea instalaţiei de distribuţie a apei reci şi/sau a colectoarelor de canalizare menajeră şi/sau pluvială din subsolul blocului de locuinţe până la căminul de branşament/de racord, după caz."

    7. La articolul I, după punctul 9 se introduce un nou punct, punctul 9^1, cu următorul cuprins:
    "9^1. La articolul 10 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    b) hotărârea privind înscrierea în programul local, adoptată în adunarea generală cu acordul majorităţii proprietarilor, membri ai asociaţiei de proprietari, însoţită de tabelul nominal din care să rezulte acordul scris al acestora;"

    8. La articolul I punctul 10, litera c) a alineatului (2^2) al articolului 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) obţinerea avizului conform şi prealabil al Consiliului tehnico-economic al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice pentru blocurile de locuinţe care urmează a fi prioritizate pentru includerea în programul naţional, în limita fondurilor alocate anual cu această destinaţie."

    9. La articolul I, după punctul 12 se introduce un nou punct, punctul 12^1, cu următorul cuprins:
    "12^1. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    ART. 13
    (1) Finanţarea executării lucrărilor de intervenţie prevăzute la art. 4 se asigură astfel:
    a) 50% din alocaţii de la bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice;
    b) 30% din fonduri aprobate anual cu această destinaţie în bugetele locale şi/sau din alte surse legal constituite;
    c) 20% din fondul de reparaţii al asociaţiei de proprietari şi/sau din alte surse legal constituite.
    (2) Finanţarea executării lucrărilor de intervenţie prevăzute la art. 4, în cota de contribuţie prevăzută la alin. (1) lit. c), se asigură de către asociaţia de proprietari pe durata executării lucrărilor de intervenţie, în baza situaţiilor de lucrări."

    10. La articolul I punctul 13, alineatele (2) - (4) ale articolului 13^1 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Cota de contribuţie proprie a autorităţilor administraţiei publice locale se stabileşte pe baza unor criterii socio-economice, în limita unei cote de maximum 30% din valoarea activităţilor/lucrărilor prevăzute la alin. (1), şi se aprobă prin hotărâre a consiliilor locale, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, după caz.
(3) Autoritatea publică locală aduce la cunoştinţa asociaţiei de proprietari posibilitatea finanţării activităţilor/lucrărilor în condiţiile prevăzute la alin. (1) şi (2), criteriile de acces la acest program de finanţare, precum şi cota de contribuţie ce revine asociaţiei de proprietari, ce nu poate fi mai mică de 10% din valoarea activităţilor/lucrărilor.
(4) Pentru a putea accede la acest program de finanţare, hotărârile asociaţiei de proprietari de a mandata autoritatea publică locală în vederea realizării activităţilor/lucrărilor de intervenţie prevăzute la alin. (1), precum şi cu privire la cota contribuţiei fiecărui proprietar la fondul de reparaţii trebuie luate cu votul majorităţii membrilor asociaţiei de proprietari."

    11. La articolul I punctul 14, articolele 14 şi 15 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 14
    (1) Prin excepţie de la prevederile art. 13 alin. (1) lit. b) şi alin. (2), autorităţile administraţiei publice locale pot asigura, la cererea de finanţare depusă de către asociaţiile de proprietari, în baza hotărârii consiliului local, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, după caz, şi în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie, finanţarea cheltuielilor aferente executării lucrărilor de intervenţie corespunzătoare cotei de contribuţie ce revine proprietarilor/asociaţiei de proprietari, cu recuperarea sumelor în condiţiile alin. (3) şi (5)-(10).
    (2) Prin excepţie de la prevederile art. 13^1 alin. (2), autorităţile administraţiei publice locale pot asigura, la cererea de finanţare depusă de către asociaţiile de proprietari, în baza hotărârii consiliului local, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, după caz, şi în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie, finanţarea cheltuielilor aferente cotei de contribuţie ce revine proprietarilor/asociaţiei de proprietari, conform art. 13^1 alin. (3), pentru activităţile/lucrările prevăzute la art. 13^1 alin. (1), cu recuperarea sumelor în condiţiile alin. (4)-(7) şi (10).
    (3) Sumele avansate de către autorităţile administraţiei publice locale pentru asigurarea cotei de contribuţie proprie a proprietarilor/asociaţiilor de proprietari, menţionată la alin. (1), se recuperează din fondul de reparaţii constituit în acest sens, în condiţiile art. 13 alin. (2). În cazul în care aceste sume nu au fost integral recuperate din fondul de reparaţii până la recepţia la terminarea lucrărilor, recuperarea sumelor rămase se realizează prin taxa de reabilitare termică, stabilită prin hotărâre a consiliilor locale, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, după caz.
    (4) Sumele avansate de către autorităţile administraţiei publice locale pentru asigurarea cotei de contribuţie proprie a proprietarilor/asociaţiilor de proprietari, menţionată la alin. (2), se recuperează din fondul de reparaţii sau prin taxa de reabilitare termică, stabilită prin hotărâre a consiliilor locale, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, după caz.
    (5) Taxa de reabilitare termică, prevăzută la alin. (3) şi (4), se fundamentează în funcţie de sumele avansate de către autorităţile locale pentru asigurarea cotei de contribuţie aferente proprietarilor, în raport cu cotele-părţi indivize din proprietatea comună aferentă fiecărei proprietăţi individuale.
    (6) Durata şi modalitatea în care pot fi recuperate, prin intermediul taxei, sumele avansate conform alin. (1) şi (2) se stabilesc prin hotărâre a consiliilor locale sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, după caz, neputând depăşi 10 ani de la data recepţiei la terminarea lucrărilor.
    (7) Taxa pentru reabilitare termică se urmăreşte şi se execută în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (8) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), sumele avansate de autorităţile administraţiei publice locale pentru asigurarea cotei de contribuţie proprie a asociaţiilor de proprietari, prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. c), sunt considerate cheltuieli de natură socială şi nu se recuperează de la următoarele categorii de proprietari, persoane fizice:
    a) persoane cu handicap sau familii cu persoane cu handicap aflate în întreţinere;
    b) persoane singure/familii care, în ultimele 3 luni anterioare efectuării anchetei sociale de către autoritatea administraţiei publice locale, au realizat venituri medii nete lunare pe persoană singură/membru de familie sub câştigul salarial mediu net pe economie;
    c) veterani de război şi soţi/soţii supravieţuitori/supravieţuitoare ai/ale acestora;
    d) pensionari, indiferent de statutul acestora, ale căror venituri medii nete lunare pe persoană singură/membru de familie sunt sub câştigul salarial mediu net pe economie.
    (9) Sumele destinate finanţării cheltuielilor menţionate la alin. (8) majorează cota de contribuţie care revine bugetului local, prevăzută la art. 13 alin. (1) lit. b), în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie în bugetele locale.
    (10) Sumele avansate în condiţiile legii de către autorităţile administraţiei publice locale pentru asigurarea cotei de contribuţie proprie a proprietarilor/asociaţiilor de proprietari pentru executarea lucrărilor de intervenţie la blocurile de locuinţe, nerecuperate la data înstrăinării sub orice formă a apartamentelor, se recuperează de la noul proprietar.
    ART. 15
    La termenele prevăzute în Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare:
    a) autorităţile administraţiei publice locale stabilesc, în cadrul programelor locale, necesarul de alocaţii de la bugetul de stat pentru finanţarea cotei-părţi prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a), aferentă blocurilor de locuinţe care vor beneficia de lucrări de intervenţie în anul bugetar următor, şi transmit programele locale Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice;
    b) Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice centralizează propunerile primite, în baza cărora include în proiectul bugetului de stat sumele necesare pentru finanţarea cotei-părţi prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a)."

    12. La articolul I punctul 14, litera a) a alineatului (1) al articolului 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) aprobă, prin ordin al ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice, programul naţional, care cuprinde lista blocurilor de locuinţe cuprinse în programele locale şi prioritizate de către coordonatorii locali în baza criteriilor tehnice prevăzute la art. 22 alin. (2), respectiv alocă bugetelor locale fondurile aferente cotei-părţi prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a);"

    13. La articolul I punctul 14, alineatul (1) al articolului 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    (1) Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice efectuează lunar plata către coordonatorii locali a sumelor aferente cotei-părţi prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a), aferentă lucrărilor de intervenţie executate, pe baza deconturilor justificative, verificate şi aprobate conform legii."

    14. La articolul I punctul 14, articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 18
    Autorităţile administraţiei publice locale pot hotărî şi preluarea cheltuielilor aferente lucrărilor de intervenţie, corespunzătoare cotei de contribuţie prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a) din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie în bugetele locale, pentru blocurile de locuinţe."

    15. La articolul I punctul 16, literele e) şi h) ale alineatului (1) al articolului 20 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "e) transmite Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice documentaţiile de avizare pentru lucrările de intervenţie la blocurile de locuinţe care urmează a fi prioritizate pentru includerea în programul naţional, în vederea emiterii avizului conform şi prealabil prevăzut la art. 11 alin. (2^2) lit. c);
    ..........................................................................
h) transmite Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice propunerile privind blocurile de locuinţe prioritizate care îndeplinesc condiţiile prevăzute la lit. e)-g), în scopul includerii în programul naţional, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie;"

    16. La articolul I, după punctul 16 se introduce un nou punct, punctul 16^1, cu următorul cuprins:
    "16^1. La articolul 21, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    c) constituie fondul de reparaţii pentru asigurarea finanţării cotei-părţi în vederea executării lucrărilor de intervenţie sau, după caz, solicită preluarea cheltuielilor corespunzătoare ce revin proprietarilor/asociaţiei de proprietari, în condiţiile art. 14 alin. (1);"

    17. La articolul I punctul 18, litera c) a alineatului (1) al articolului 22 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) asigură finanţarea lucrărilor, în cota prevăzută la art. 13 alin. (1) lit. a), precum şi finanţarea activităţilor/lucrărilor prevăzute la art. 13^1 alin. (1) în cota prevăzută la art. 13^1 alin. (1) lit. a), în limita fondurilor alocate anual cu această destinaţie în bugetul propriu;"

    18. La articolul I punctul 20, alineatul (3) al articolului 22 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Alocarea fondurilor publice în cota-parte prevăzută la art. 13 alin. (1) lit. a) se asigură echilibrat pe regiunile de dezvoltare şi, în cadrul acestora, pe municipii reşedinţă de judeţ, în condiţiile art. 1 alin. (9), municipii, oraşe şi comune, în funcţie de necesarul anual de alocaţii fundamentat de coordonatorii locali, cu prioritate pentru finalizarea executării lucrărilor de intervenţie contractate în anii precedenţi, în limita fondurilor publice aprobate anual cu această destinaţie."

    19. La articolul I, după punctul 23 se introduce un nou punct, punctul 23^1, cu următorul cuprins:
    "23^1. Articolul 26 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    ART. 26
    (1) Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice monitorizează performanţa energetică a blocurilor de locuinţe şi constituie bănci de date specifice, scop în care poate contracta, în condiţiile legii, proiectarea, realizarea şi gestionarea băncilor de date specifice, inclusiv monitorizarea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe.
    (2) Finanţarea cheltuielilor necesare pentru activităţile prevăzute la alin. (1) se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie şi/sau din alte surse legal constituite, cu respectarea prevederilor Legii nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii responsabilităţii fiscal-bugetare nr. 69/2010."

    20. La articolul I, după punctul 26 se introduce un nou punct, punctul 26^1, cu următorul cuprins:
    "26^1. După articolul 35 se introduce un nou articol, articolul 35^1, cu următorul cuprins:
    ART. 35^1
    Pentru aplicarea unitară a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice poate emite instrucţiuni, care se aprobă prin ordin al ministrului şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I."

    21. La articolul I, punctul 27 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "27. În tot cuprinsul ordonanţei de urgenţă, denumirile «Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului» şi «Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei» se înlocuiesc cu denumirea «Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice»."

    22. La articolul III, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. III
    (1) Modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă nu se aplică obiectivelor de investiţii pentru care, după caz, până la data intrării în vigoare a acesteia:
    a) au fost publicate anunţurile de achiziţie publică de servicii pentru contractarea proiectării, respectiv pentru executarea lucrărilor de intervenţie, după caz;
    b) au fost finalizate sau sunt în curs de finalizare procedurile de atribuire pentru elaborarea documentaţiilor prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. b) şi c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 158/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) au fost semnate sau sunt în curs de semnare contractele de execuţie, respectiv au fost alocate fonduri de la bugetul de stat;
    d) a fost emis ordinul ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice pentru includerea în programul naţional.
    ...........................................................................
    (3) În aplicarea prevederilor alin. (2), coordonatorii locali vor înştiinţa asociaţiile de proprietari asupra prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă şi vor solicita actualizarea acordului acestora de înscriere/menţinere în programul local în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă. În acest caz, hotărârea asociaţiei de proprietari va fi adoptată în adunarea generală, cu acordul majorităţii proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari, însoţită de tabelul nominal din care să rezulte acordul scris al acestora."

    23. Articolul V se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. V
    Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 251, alineatul (8^1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    (8^1) În cazul clădirii la care au fost executate lucrări de renovare majoră, din punct de vedere fiscal, anul terminării se actualizează, astfel că acesta se consideră ca fiind cel în care a fost efectuată recepţia la terminarea lucrărilor. Renovarea majoră reprezintă acţiunea complexă care cuprinde obligatoriu lucrări de intervenţie la structura de rezistenţă a clădirii, pentru asigurarea cerinţei fundamentale de rezistenţă mecanică şi stabilitate, prin acţiuni de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, precum şi, după caz, alte lucrări de intervenţie pentru menţinerea, pe întreaga durată de exploatare a clădirii, a celorlalte cerinţe fundamentale aplicabile construcţiilor, conform legii, vizând, în principal, creşterea performanţei energetice şi a calităţii arhitectural-ambientale şi funcţionale a clădirii. Anul terminării se actualizează în condiţiile în care, la terminarea lucrărilor de renovare majoră, valoarea clădirii creşte cu cel puţin 25% faţă de valoarea acesteia la data începerii executării lucrărilor.
    2. La articolul 283, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    (4) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, după caz, pot institui taxa pentru reabilitare termică a blocurilor de locuinţe şi locuinţelor unifamiliale, pentru care s-au alocat sume aferente cotei de contribuţie a proprietarilor, în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 158/2011, cu modificările şi completările ulterioare."


    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    VALERIU-ŞTEFAN ZGONEA
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    GEORGE-CRIN LAURENŢIU ANTONESCU

    Bucureşti, 15 iulie 2013.
    Nr. 238.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016