Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 231 din 30 septembrie 2021  privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2021 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de relansare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 231 din 30 septembrie 2021 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2021 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de relansare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 939 din 1 octombrie 2021
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ARTICOL UNIC
    Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24 din 31 martie 2021 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de relansare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 339 din 2 aprilie 2021, cu următoarele modificări şi completări:
    1. La articolul I punctul 4, litera a) a alineatului (4) al articolului 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) să fie proiecte mature, cu angajamente ferme din partea beneficiarilor finali de încheiere a contractelor de achiziţie publică şi/sau a contractelor sectoriale, după caz, până la sfârşitul anului 2022, pentru minimum 70% din valoarea alocată, respectiv la sfârşitul anului 2023, pentru restul valorii alocate;"

    2. La articolul I, după punctul 4 se introduce un nou punct, punctul 4^1, cu următorul cuprins:
    "4^1. La articolul 1 alineatul (4), după litera b) se introduce o nouă literă, litera b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) să fie notificate de către beneficiari către MIPE înainte de încheierea contractului de finanţare, în vederea verificării încadrării în prevederile din Regulamentul (UE) 2021/241;"
"

    3. La articolul I punctul 4, litera c) a alineatului (4) al articolului 1 se abrogă.
    4. La articolul I punctul 5, alineatul (5) al articolului 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Contractarea împrumutului astfel cum rezultă din valoarea costurilor totale estimate ale PNRR prevăzută la alin. (3) se face cu respectarea legislaţiei în vigoare privind datoria publică, obligaţiile de rambursare fiind stabilite în sarcina MF, fără a fi transferate ministerelor sau autorităţilor/autorităţilor locale coordonatoare de reforme, care vor primi finanţare totală în conformitate cu acordurile de finanţare."

    5. La articolul I punctul 6, alineatul (1) al articolului 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Se alocă Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă, un procent din bugetul PNRR, în limitele negociate cu Comisia Europeană, corespunzător alocărilor aprobate pentru granturi pentru fiecare componentă în parte, pentru acoperirea cheltuielilor legate de monitorizare, control, audit şi evaluare, care sunt necesare pentru gestionarea PNRR şi îndeplinirea obiectivelor acestuia, în special cele legate de studii, reuniunile experţilor, consultarea părţilor interesate, acţiunile de informare şi comunicare, inclusiv acţiunile incluzive de sensibilizare, şi comunicarea instituţională a priorităţilor politice ale Uniunii, în măsura în care acestea au legătură cu obiectivele PNRR, cheltuielile cu reţelele informatice care se concentrează pe prelucrarea şi schimbul de informaţii, instrumentele corporative de tehnologie a informaţiei şi toate celelalte cheltuieli cu asistenţa tehnică şi administrativă suportate de Comisie pentru gestionarea mecanismului. Cheltuielile acoperă, de asemenea, costurile altor activităţi de sprijin, de natura controlului calităţii şi monitorizării proiectelor pe teren, costurile aferente consilierilor la nivelul tehnic, precum şi pe cele ale experţilor pentru evaluarea şi implementarea reformelor şi a investiţiilor."

    6. La articolul I, după punctul 6 se introduce un nou punct, punctul 6^1, cu următorul cuprins:
    "6^1. La articolul 3, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) Beneficiarii finali pot derula procedurile de atribuire a contractelor de execuţie lucrări, asistenţă tehnică, dirigenţie de şantier şi a altor categorii de contracte necesare implementării proiectelor de investiţii publice şi pot încheia contractele mai sus stipulate, înainte de aprobarea finanţării proiectului din PNRR. Proiectele vor fi considerate eligibile dacă procedurile de achiziţie publică pentru atribuirea contractelor de execuţie lucrări, asistenţă tehnică, dirigenţie de şantier şi a altor categorii de contracte necesare implementării proiectelor se află în desfăşurare sau au lucrările de execuţie începute, dar nefinalizate."
"

    7. La articolul I punctul 7, alineatul (2) al articolului 3 se abrogă.
    8. La articolul I punctul 7, alineatele (3) şi (4) ale articolului 3 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) După aprobarea PNRR potrivit procedurilor la nivel european, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene încheie, în termen de maximum 60 de zile, acorduri de finanţare pentru implementarea reformelor şi/sau acorduri de finanţare pentru implementarea componentelor aferente reformelor, în limita bugetelor aprobate pentru fiecare domeniu al reformelor sau componentelor aferente reformelor, la care se adaugă, după caz, un procent de supracontractare de maximum 30%, cu ministerele responsabile de implementarea reformelor, ministerele, autorităţile locale şi judeţene responsabile de implementarea componentelor aferente reformelor, respectiv cu Secretariatul General al Guvernului, în cazul în care este responsabil de implementare de reforme sau de componente aferente reformelor, precum şi cu ministerele sau autorităţile locale şi judeţene care au în subordine/coordonare/sub autoritate entităţi responsabile de implementarea componentelor aferente reformelor.
(4) Beneficiarii finali de fonduri din PNRR pot încheia contracte de achiziţie publică/sectoriale, după caz, pentru proiectele de infrastructură finanţate din PNRR, atât înainte, cât şi după încheierea contractelor de finanţare/acordurilor de finanţare."

    9. La articolul I punctul 9, după alineatul (1) al articolului 4 se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Pentru elaborarea şi implementarea componentei PNRR şi a altor proiecte cu finanţări europene şi naţionale funcţionează în cadrul Ministerului Energiei o structură de specialitate, conform Hotărârii Guvernului nr. 316/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Energiei, cu modificările ulterioare."

    10. La articolul I punctul 9, alineatul (2) al articolului 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Personalul prevăzut la alin. (1) şi (1^1) beneficiază de drepturile prevăzute de Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările şi completările ulterioare, fiind aplicabile prevederile art. 17 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, în limita cheltuielilor de personal aprobate prin legea bugetului de stat."

    11. La articolul I punctul 9, după alineatul (2) al articolului 4 se introduc trei noi alineate, alineatele (3)-(5), cu următorul cuprins:
    "(3) Pentru derularea procedurilor de auditare a PNRR funcţionează în cadrul Autorităţii de Audit o structură de specialitate. Atribuţiile şi numărul de personal se stabilesc potrivit reglementărilor proprii ale Curţii de Conturi.
(4) Personalul prevăzut la alin. (3) beneficiază de drepturile prevăzute de Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările şi completările ulterioare, fiind aplicabile prevederile art. 17 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, în limita cheltuielilor de personal aprobate prin legea bugetului de stat.
(5) Prevederile Hotărârii Guvernului nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice se aplică corespunzător şi pentru personalul prevăzut la alin. (1), (1^1) şi (3)."

    12. La articolul I, după punctul 10 se introduce un nou punct, punctul 10^1, cu următorul cuprins:
    "10^1. După articolul 7 se introduce un nou articol, articolul 7^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 7^1
    (1) Se constituie Comitetul interministerial de coordonare a PNRR, coordonat de un preşedinte şi un vicepreşedinte, prim-ministrul, respectiv ministrul investiţiilor şi proiectelor europene, care va avea în componenţă MIPE, MF, coordonatorii de reformă.
    (2) La şedinţele Comitetului interministerial de coordonare a PNRR vor avea posibilitatea să participe ca invitaţi senatori şi deputaţi, precum şi preşedinţii comisiilor de afaceri europene ale Parlamentului, precum şi reprezentanţi ai autorităţilor publice locale şi judeţene, corespunzător subiectelor supuse dezbaterii.
    (3) Comitetul interministerial de coordonare a PNRR va avea secretariatul asigurat de către structura de specialitate din cadrul MIPE şi se va întruni trimestrial sau ori de câte ori este nevoie. Comitetul va avea menirea de a examina progresul în implementarea investiţiilor şi reformelor şi de a iniţia eventualele măsuri necesare în cazul constatării unor întârzieri majore sau în cazul în care se constată necesitatea reevaluării unor obiective. Totodată, la nivelul comitetului se vor pune în discuţie delimitările de finanţare între PNRR şi fondurile structurale şi de investiţii europene (FESI).
    (4) MIPE supune dezbaterii Comitetului interministerial de coordonare a PNRR, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, stadiul implementării planului, eventualele blocaje intervenite, măsuri de remediere identificate.
    (5) În scopul asigurării unei monitorizări eficiente a PNRR şi a implicării partenerilor sociali şi societăţii civile în urmărirea progresului PNRR şi al reformelor se constituie un comitet de monitorizare, având ca membri organizaţii neguvernamentale selectate prin apel de candidaturi de către MIPE, în baza gradului de reprezentativitate al acestora, alături de care se vor regăsi similar sindicate şi patronate, precum şi structuri asociative ale administraţiei publice locale, respectiv Uniunea Naţională a Consiliilor Judeţene din România, Asociaţia Municipiilor din România, Asociaţia Oraşelor din România, Asociaţia Comunelor din România, precum şi alte forme asociative de interes general, constituite potrivit legii.
    (6) Reuniunile Comitetului de monitorizare vor avea loc trimestrial şi în cadrul lor va avea loc informarea membrilor cu privire la stadiul implementării PNRR, consultarea membrilor în scopul identificării de soluţii în eventualitatea unor blocaje în implementarea reformelor şi a PNRR, precum şi dezbaterea altor aspecte care reies din procesul de implementare efectivă. Procedura de organizare şi funcţionare se stabileşte prin hotărâre a Guvernului, în termen de 30 de zile de la aprobarea PNRR de către Comisia Europeană."
"

    13. La articolul I, după punctul 11 se introduce un nou punct, punctul 11^1, cu următorul cuprins:
    "11^1. La articolul 10, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 10
    (1) Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în colaborare cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi/sau Serviciul Român de Informaţii prin Centrul Naţional Cyberint, asigură dezvoltarea unui sistem informatic de management al PNRR care răspunde cerinţelor prevăzute la art. 22 alin. (2) lit. d) din Regulamentul (UE) 2021/241, cu contribuţia structurilor utilizatoare, deţinând în condiţiile legii toate drepturile asupra acestui sistem, inclusiv codul sursă."
"



    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    FLORIN-CLAUDIU ROMAN
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    ANCA DANA DRAGU

    Bucureşti, 30 septembrie 2021.
    Nr. 231.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016