Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 230 din 13 iulie 2005  privind modificarea si completarea   Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 230 din 13 iulie 2005 privind modificarea si completarea Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 15 iulie 2005
LEGE nr. 230 din 13 iulie 2005
privind modificarea şi completarea <>Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spalarii banilor
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 618 din 15 iulie 2005

Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. I
<>Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spalarii banilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 904 din 12 decembrie 2002, cu modificãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Titlul legii va avea urmãtorul cuprins:

"L E G E
pentru prevenirea şi sancţionarea spalarii banilor, precum şi pentru instituirea unor mãsuri de prevenire şi combatere a finanţãrii actelor de terorism"

2. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Prezenta lege instituie mãsuri de prevenire şi combatere a spalarii banilor, precum şi unele mãsuri privind prevenirea şi combaterea finanţãrii actelor de terorism."
3. La articolul 2, dupã litera a) se introduce litera a^1) cu urmãtorul cuprins:
"a^1) prin finanţarea actelor de terorism se înţelege infracţiunea prevãzutã la <>art. 36 din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului;".
4. La articolul 2, litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) prin tranzacţie suspecta se înţelege operaţiunea care, prin natura ei şi caracterul neobisnuit în raport cu activitãţile clientului uneia dintre persoanele prevãzute la art. 8, trezeste suspiciunea de spalare a banilor sau de finanţare a actelor de terorism;".
5. La articolul 2, dupã litera c) se introduce litera d) cu urmãtorul cuprins:
"d) prin transferuri externe în şi din conturi se înţelege operaţiunile de plati şi încasãri efectuate între persoane aflate pe teritoriul României şi persoane aflate în strãinãtate."
6. La articolul 3, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) De îndatã ce salariatul unei persoane juridice sau una dintre persoanele fizice prevãzute la art. 8 are suspiciuni ca o operaţiune ce urmeazã sa fie efectuatã are ca scop spalarea banilor sau finanţarea actelor de terorism, va informa persoana desemnatã conform art. 14 alin. (1), care va sesiza imediat Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spalarii Banilor, denumit în continuare Oficiul. Acesta va confirma primirea sesizãrii."
7. La articolul 3, dupã alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Banca Nationala a României, Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare sau Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor va informa de îndatã Oficiul cu privire la autorizarea ori refuzul autorizãrii operaţiunilor prevãzute la <>art. 28 din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului, comunicând şi motivul pentru care s-a dispus soluţia respectiva."
8. La articolul 3, alineatele (2) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Dacã Oficiul considera necesar, poate dispune, motivat, suspendarea efectuãrii operaţiunii pe o perioada de 3 zile lucrãtoare. Suma pentru care s-a dispus suspendarea operaţiunii rãmâne blocata în contul titularului pana la expirarea perioadei pentru care s-a dispus suspendarea sau, dupã caz, pana la dispunerea altei mãsuri de cãtre Parchetul de pe lângã Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în condiţiile legii.
(3) Dacã Oficiul considera ca perioada de 3 zile lucrãtoare nu este suficienta, poate solicita, motivat, înainte de expirarea acestui termen, Parchetului de pe lângã Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie prelungirea suspendãrii efectuãrii operaţiunii cu cel mult 4 zile lucrãtoare. Parchetul de pe lângã Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie poate autoriza o singura data prelungirea solicitatã sau, dupã caz, poate dispune încetarea suspendãrii operaţiunii."
9. La articolul 4 se introduce alineatul (2) cu urmãtorul cuprins:
"(2) Persoanele prevãzute la art. 8, care constata ca o operaţiune sau mai multe operaţiuni care au fost efectuate în contul unui client prezintã indicii de anomalie pentru activitatea acestui client ori pentru tipul operaţiunii în cauza, vor sesiza de îndatã Oficiul, dacã exista suspiciuni ca abaterile de la normalitate au ca scop spalarea banilor sau finanţarea actelor de terorism."
10. La articolul 5, alineatele (1) şi (4) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Oficiul poate cere persoanelor menţionate la art. 8, precum şi instituţiilor competente datele şi informaţiile necesare îndeplinirii atribuţiilor stabilite de lege. Informaţiile în legatura cu sesizãrile primite potrivit art. 3 şi 4 au caracter de secret de serviciu.
..................................................................
(4) Oficiul poate face schimb de informaţii, în baza reciprocitãţii, cu instituţii strãine care au funcţii asemãnãtoare şi care au obligaţia pãstrãrii secretului în condiţii similare, dacã asemenea comunicãri sunt fãcute în scopul prevenirii şi combaterii spalarii banilor sau a finanţãrii actelor de terorism."
11. La articolul 6, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Oficiul va proceda la analizarea şi prelucrarea informaţiilor, iar atunci când se constata existenta unor indicii temeinice de spalare a banilor sau de finanţare a actelor de terorism, va sesiza de îndatã Parchetul de pe lângã Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie. În situaţia în care se constata finanţarea unor acte de terorism, va sesiza de îndatã şi Serviciul Roman de Informaţii cu privire la operaţiunile suspecte de finanţare a actelor de terorism."
12. La articolul 6, dupã alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Identitatea persoanei fizice care, în conformitate cu art. 14 alin. (1), a sesizat Oficiul nu poate fi dezvaluita în cuprinsul sesizãrii."
13. La articolul 6, alineatele (2), (3), (4) şi (6) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Dacã în urma analizarii şi prelucrãrii informaţiilor primite de Oficiu nu se constata existenta unor indicii temeinice de spalare a banilor sau de finanţare a actelor de terorism, Oficiul pãstreazã informaţiile în evidenta.
(3) Dacã informaţiile prevãzute la alin. (2) nu sunt completate timp de 10 ani, ele se claseaza în cadrul Oficiului.
(4) Dupã primirea sesizarilor, Parchetul de pe lângã Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie poate solicita, motivat, Oficiului completarea acestora. Solicitarea poate fi efectuatã şi de parchetele de pe lângã curţile de apel sau de pe lângã tribunale ori, dupã caz, de Parchetul Naţional Anticoruptie, în cazurile repartizate spre soluţionare de Parchetul de pe lângã Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
...............................................................
(6) Parchetul de pe lângã Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau, dupã caz, Parchetul Naţional Anticoruptie va comunica trimestrial stadiul de rezolvare a sesizarilor transmise, precum şi cuantumul sumelor aflate în conturile persoanelor fizice sau juridice pentru care s-a dispus blocarea, ca urmare a suspendãrilor efectuate."
14. La articolul 6, dupã alineatul (6) se introduc alineatele (7) şi (8) cu urmãtorul cuprins:
"(7) Oficiul va furniza persoanelor fizice şi juridice prevãzute la art. 8, precum şi autoritãţilor cu atribuţii de control financiar şi celor de supraveghere prudentiala, printr-o procedura consideratã adecvatã, informaţii generale privind tranzacţiile suspecte şi tipologiile de spalare a banilor şi de finanţare a actelor de terorism.
(8) Dupã primirea rapoartelor privind tranzacţiile suspecte, în cazul în care se constata existenta unor indicii temeinice de sãvârşire a altor infracţiuni decât cele de spalare a banilor sau de finanţare a actelor de terorism, Oficiul va sesiza de îndatã organul competent."
15. La articolul 8, literele a)-c) şi litera e) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) bãncile, sucursalele bãncilor strãine, instituţiile de credit şi sucursalele din România ale instituţiilor de credit strãine;
b) instituţiile financiare, cum sunt: fonduri de investiţii, societãţi de investiţii, societãţi de administrare a investiţiilor, societãţi de depozitare, de custodie, societãţi de servicii de investiţii financiare, fonduri de pensii şi alte asemenea fonduri, care îndeplinesc urmãtoarele operaţiuni: creditarea, incluzând creditul de consum, creditul ipotecar, factoringul, finanţarea tranzacţiilor comerciale, inclusiv forfetarea, leasingul financiar, operaţiuni de plati, emiterea şi administrarea unor mijloace de plata, cãrţi de credit, cecuri de cãlãtorie şi altele asemenea, acordarea sau asumarea de garanţii şi subscrierea de angajamente, tranzacţii pe cont propriu sau în contul clienţilor prin intermediul instrumentelor pieţei monetare, cecuri, ordine de plata, certificate de depozite, schimb valutar, produse financiare derivate, instrumente financiare legate de cursul valutar ori de rata dobânzilor, valori mobiliare, participarea la emiterea de acţiuni şi oferirea de servicii legate de aceste emisiuni, consultanţa acordatã întreprinderilor în probleme de structura a capitalului, strategia industriala, consultanţa şi servicii în domeniul fuziunilor şi al achiziţiilor de întreprinderi, intermedierea pe pieţele interbancare, administrarea de portofolii şi consultanţa în acest domeniu, custodia şi administrarea valorilor mobiliare, precum şi sucursalele din România ale instituţiilor financiare strãine;
c) societãţile de asigurãri şi reasigurari, precum şi sucursalele din România ale societãţilor de asigurãri şi reasigurari strãine;
...................................................................
e) auditorii, persoanele fizice şi juridice care acorda consultanţa fiscalã, contabila ori financiar-bancarã;".
16. La articolul 8, dupã litera e) se introduce litera e^1) cu urmãtorul cuprins:
"e^1) notarii publici, avocaţii şi alte persoane care exercita profesii juridice liberale, în cazul în care acorda asistenta în întocmirea sau perfectarea de operaţiuni pentru clienţii lor privind cumpãrarea ori vânzarea de bunuri imobile, acţiuni sau pãrţi sociale ori elemente ale fondului de comerţ, administrarea instrumentelor financiare sau a altor bunuri ale clienţilor, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrãrii unei societãţi comerciale, constituirea, administrarea ori conducerea societãţilor comerciale, organismelor de plasament colectiv în valori mobiliare sau a altor structuri similare, precum şi în cazul în care îşi reprezintã clienţii în orice operaţiune cu caracter financiar ori vizând bunuri imobile;".
17. La articolul 8, litera i) va avea urmãtorul cuprins:
"i) Trezoreria Statului şi autoritãţile vamale;".
18. La articolul 8, dupã litera j) se introduce litera j^1) cu urmãtorul cuprins:
"j^1) asociaţiile şi fundaţiile."
19. La articolul 8 se introduce alineatul (2) cu urmãtorul cuprins:
"(2) Nu intra sub incidenta prezentei legi persoanele prevãzute la alin. (1) lit. e) şi e^1), cu privire la informaţiile pe care le primesc sau le obţin de la unul dintre clienţii lor, în cursul determinãrii situaţiei juridice a acestuia sau al apãrãrii ori reprezentãrii acestuia în cadrul unor proceduri judiciare ori în legatura cu acestea, inclusiv al acordãrii de consultanţa cu privire la declanşarea unor proceduri judiciare, indiferent dacã aceste informaţii au fost primite sau obţinute înainte, în timpul ori dupã încheierea procedurilor."
20. La articolul 9, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) De îndatã ce exista o informaţie ca prin operaţiune se urmãreşte spalarea banilor sau finanţarea actelor de terorism, se va proceda la identificarea clienţilor, chiar dacã valoarea operaţiunii este mai mica decât limita minima stabilitã la alin. (2)."
21. La articolul 9, dupã alineatul (5) se introduc alineatele (6) şi (7) cu urmãtorul cuprins:
"(6) Autoritãţile de supraveghere prudentiala a persoanelor prevãzute la art. 8 emit, potrivit competentei lor, norme privind mãsurile necesare pentru stabilirea identitãţii clienţilor în cazul operaţiunilor desfãşurate între persoane care nu sunt prezente fizic la efectuarea acestora.
(7) Autoritãţile de supraveghere prudentiala şi cele de control financiar al persoanelor prevãzute la art. 8 emit, potrivit competentei lor, norme privind standardele de cunoaştere a clientelei."
22. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - În cazul în care exista informaţii referitoare la clienţii prevãzuţi la art. 9 şi 10, în sensul ca tranzacţia nu se desfãşoarã în nume propriu, persoanele fizice şi juridice menţionate la art. 8 vor lua mãsuri pentru a obţine date despre adevarata identitate a persoanei în interesul ori în numele cãreia acţioneazã aceşti clienţi, inclusiv de la Oficiu."
23. La articolul 12, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Cerinţele de identificare a clienţilor nu se impun dacã s-a stabilit ca plata se va face prin debitarea unui cont deschis pe numele clientului la o instituţie de credit sau financiarã din România, dintr-un stat membru al Uniunii Europene ori la un sediu secundar dintr-un stat membru al Uniunii Europene al unei instituţii de credit sau financiare dintr-un stat terţ."
24. La articolul 12, dupã alineatul (3) se introduce alineatul (4) cu urmãtorul cuprins:
"(4) Cerinţele de identificare a clientului nu se impun dacã acesta este o instituţie de credit sau financiarã din România, dintr-un stat membru al Uniunii Europene, o sucursala dintr-un stat membru al Uniunii Europene a unei instituţii de credit ori financiare dintr-un stat terţ sau, dupã caz, o instituţie de credit ori financiarã dintr-un stat terţ, care impune cerinţe de identificare similare cu cele prevãzute de legea romana."
25. La articolul 14, dupã alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Instituţiile financiare au obligaţia de a desemna un ofiţer de conformitate la nivelul conducerii executive, care va avea atribuţii în legatura cu:
a) dezvoltarea de politici interne, proceduri şi control, pentru asigurarea de standarde ridicate la angajarea personalului;
b) desfãşurarea de programe de pregãtire profesionalã continua;
c) implementarea procedurilor de control pentru testarea sistemului."
26. La articolul 14, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Persoanele desemnate conform alin. (1) şi (1^1) rãspund pentru îndeplinirea sarcinilor stabilite în aplicarea prezentei legi."
27. La articolul 16, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Persoanele juridice prevãzute la art. 8, precum şi structurile de conducere ale profesiilor juridice liberale vor stabili proceduri şi metode adecvate de control intern, pentru a preveni şi a impiedica spalarea banilor şi finanţarea actelor de terorism, şi vor asigura instruirea angajaţilor pentru recunoaşterea operaţiunilor care pot fi legate de spalarea banilor sau de finanţarea actelor de terorism şi luarea mãsurilor imediate ce se impun în asemenea situaţii."
28. La articolul 16, dupã alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Structurile de conducere ale profesiilor liberale vor încheia cu Oficiul, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, protocoale de colaborare."
29. La articolul 17, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) Autoritãţile cu atribuţii de control financiar, conform legii, şi cele de supraveghere prudentiala a persoanelor prevãzute la art. 8 vor verifica şi vor controla, în cadrul atribuţiilor de serviciu, modul de aplicare a prevederilor prezentei legi, iar atunci când din datele obţinute rezulta suspiciuni de spalare a banilor, de finanţare a actelor de terorism sau alte încãlcãri ale dispoziţiilor prezentei legi, vor informa de îndatã Oficiul."
30. La articolul 17, dupã alineatul (2) se introduce alineatul (3) cu urmãtorul cuprins:
"(3) Obligaţia prevãzutã la alin. (1) se aplica şi Autoritãţii Naţionale a Vamilor cu privire la persoanele care trec frontiera de stat a României având asupra lor numerar sau titluri de valoare care depãşesc echivalentul în lei a 10.000 euro."
31. La articolul 18, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Persoanele prevãzute la art. 8 şi salariaţii acestora au obligaţia de a nu transmite, în afarã condiţiilor prevãzute de lege, informaţiile deţinute în legatura cu spalarea banilor şi finanţarea actelor de terorism şi de a nu avertiza clienţii cu privire la sesizarea Oficiului."
32. La articolul 19, alineatele (2) şi (4) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Oficiul are ca obiect de activitate prevenirea şi combaterea spalarii banilor şi a finanţãrii actelor de terorism, scop în care primeşte, analizeazã, prelucreaza informaţii şi sesizeazã, în condiţiile art. 6 alin. (1), Parchetul de pe lângã Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
.................................................................
(4) Oficiul este condus de un preşedinte, numit de Guvern din rândul membrilor plenului Oficiului, care are calitatea de ordonator principal de credite, ajutat de 3 consilieri."
33. Articolul 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - (1) Salarizarea membrilor plenului şi a personalului Oficiului, nomenclatorul de funcţii, condiţiile de vechime şi studii pentru încadrarea şi promovarea personalului sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta lege.
(2) Membrii plenului şi personalul Oficiului au toate drepturile şi obligaţiile prevãzute în reglementãrile legale menţionate în anexa la prezenta lege.
(3) Persoanele care, potrivit legii, gestioneazã informaţii clasificate beneficiazã de un spor de 25% acordat pentru gestionarea datelor şi informaţiilor clasificate."
34. La articolul 22, alineatele (1) şi (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - (1) Constituie contravenţie urmãtoarele fapte:
a) nerespectarea obligaţiilor prevãzute la art. 3 alin. (1), (6) şi (7) şi la art. 4;
b) nerespectarea obligaţiilor prevãzute la art. 5 alin. (2), art. 9, art. 11, art. 13-15, art. 16 alin. (1) şi la art. 17.
(2) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) lit. a) se sancţioneazã cu amenda de la 100.000.000 lei la 300.000.000 lei, iar contravenţiile prevãzute la alin. (1) lit. b) se sancţioneazã cu amenda de la 150.000.000 lei la 500.000.000 lei."
35. Dupã articolul 24 se introduce articolul 24^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 24^1. - În cazul în care s-a sãvârşit o infracţiune de spalare a banilor sau de finanţare a actelor de terorism, luarea mãsurilor asiguratorii este obligatorie."
36. Articolul 25 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - (1) În cazul infracţiunilor de spalare a banilor şi de finanţare a actelor de terorism se aplica dispoziţiile art. 118 din Codul penal privind confiscarea bunurilor.
(2) Dacã bunurile supuse confiscãrii nu se gãsesc, se confisca echivalentul lor în bani sau bunurile dobândite în locul acestora.
(3) Veniturile sau alte beneficii materiale obţinute din bunurile prevãzute la alin. (2) se confisca.
(4) Dacã bunurile supuse confiscãrii nu pot fi individualizate fata de bunurile dobândite în mod legal, se confisca bunuri pana la concurenta valorii bunurilor supuse confiscãrii.
(5) Dispoziţiile alin. (4) se aplica în mod corespunzãtor şi veniturilor sau altor beneficii materiale obţinute din bunurile supuse confiscãrii, ce nu pot fi individualizate fata de bunurile dobândite în mod legal.
(6) Pentru a garanta ducerea la îndeplinire a confiscãrii bunurilor, este obligatorie luarea mãsurilor asiguratorii prevãzute de Codul de procedura penalã."
37. Articolul 26 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - În cazul infracţiunilor prevãzute la art. 23 şi 24, precum şi în cazul infracţiunii de finanţare a actelor de terorism, secretul bancar şi secretul profesional nu sunt opozabile organelor de urmãrire penalã şi nici instanţelor de judecata. Datele şi informaţiile solicitate de procuror sau de instanta de judecata se comunica de cãtre persoanele prevãzute la art. 8, la cererea scrisã a organelor de cercetare penalã, cu autorizarea procurorului ori a procurorului sau a instanţei."
38. Articolul 27 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - (1) Când sunt indicii temeinice cu privire la sãvârşirea infracţiunii de spalare a banilor sau de finanţare a actelor de terorism, în scopul strangerii de probe sau al identificarii fãptuitorului pot fi dispuse urmãtoarele mãsuri:
a) punerea sub supraveghere a conturilor bancare şi a conturilor asimilate acestora;
b) punerea sub supraveghere, interceptarea sau înregistrarea comunicaţiilor;
c) accesul la sisteme informatice.
(2) Mãsura prevãzutã la alin. (1) lit. a) poate fi dispusã de procuror pe o durata de cel mult 30 de zile. Pentru motive temeinice, aceasta mãsura poate fi prelungitã de procuror prin ordonanta motivatã, fiecare prelungire neputând depãşi 30 de zile. Durata maxima a mãsurii dispuse este de 4 luni.
(3) Mãsurile prevãzute la alin. (1) lit. b) şi c) pot fi dispuse de judecãtor, potrivit dispoziţiilor art. 91^1 -91^6 din Codul de procedura penalã, care se aplica în mod corespunzãtor.
(4) Procurorul poate dispune sa i se comunice înscrisuri, documente bancare, financiare ori contabile, în condiţiile prevãzute la alin. (1)."
39. Dupã articolul 27 se introduce articolul 27^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 27^1. - În cazul în care exista indicii temeinice şi concrete ca s-a sãvârşit sau ca se pregãteşte sãvârşirea unei infracţiuni de spalare a banilor ori de finanţare a actelor de terorism, care nu poate fi descoperitã sau ai carei fãptuitori nu pot fi identificati prin alte mijloace, pot fi folosiţi, în vederea strangerii datelor privind existenta infracţiunii şi identificarea faptuitorilor, investigatori sub acoperire, în condiţiile prevãzute de Codul de procedura penalã."
40. Anexa va avea urmãtorul cuprins:

"ANEXA

SALARIZAREA
membrilor plenului şi personalului Oficiului
Naţional de Prevenire şi Combatere a Spalarii Banilor




───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Nivelul Reglementarea legalã în funcţie Vechimea
crt. Funcţia studiilor de care se face salarizarea în specialitate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Preşedinte S Coeficientul de multiplicare prevãzut 10 ani în funcţii
în Ordonanta de urgenta a Guvernului economice sau
nr. 177/2002, anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 2 juridice
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Membru al plenului S Coeficientul de multiplicare prevãzut 10 ani în funcţii
în Ordonanta de urgenta a Guvernului economice sau
nr. 177/2002, anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 3 juridice
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Consilier al S Coeficientul de multiplicare prevãzut -
preşedintelui în Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 177/2002, anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Director S Coeficientul de multiplicare prevãzut -
în Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 177/2002, anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 5
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Şef serviciu S Coeficientul de multiplicare prevãzut -
în Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 177/2002, anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 9
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Analist financiar S Coeficientul de multiplicare prevãzut 8 ani în
gradul I în Ordonanta de urgenta a Guvernului funcţii
nr. 177/2002, anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 18 economice
sau juridice
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Analist financiar S Coeficientul de multiplicare prevãzut 6 ani în funcţii
gradul II în Ordonanta de urgenta a Guvernului economice sau
nr. 177/2002, anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 23 juridice
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Analist financiar S Coeficientul de multiplicare prevãzut 4 ani în funcţii
gradul III în Ordonanta de urgenta a Guvernului economice sau
nr. 177/2002, anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 24 juridice
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Analist financiar S Coeficientul de multiplicare prevãzut 2 ani în funcţii
gradul IV în Ordonanta de urgenta a Guvernului economice sau
nr. 177/2002, anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 29 juridice
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10. Asistent analist M Coeficientul de multiplicare prevãzut 7 ani în funcţii
treapta I în <>Legea nr. 50/1996 , anexa nr. 2 auxiliare juridice,
cap. A nr. crt. 13 economice sau
administrative
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11. Asistent analist M Coeficientul de multiplicare prevãzut 4 ani în funcţii
treapta II în <>Legea nr. 50/1996 , anexa nr. 2 auxiliare juridice,
cap. A nr. crt. 14 economice sau
administrative
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12. Sofer IA M Nivelul de salarizare prevãzut -
în Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 24/2000, anexa V/2
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13. Muncitor M/G Nivelul de salarizare prevãzut -
necalificat în Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 24/2000, anexa V/2
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTA:
Pentru activitatea informatica se pot angaja în funcţia de analist financiar absolvenţi ai instituţiilor de învãţãmânt superior de profil informatic."
ART. II
Prezenta lege intra în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. III
<>Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spalarii banilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 904 din 12 decembrie 2002, cu modificãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.
Prezenta lege transpune Directiva nr. 2001/97/EC a Parlamentului European şi a Consiliului European privind modificarea Directivei Consiliului nr. 91/308/EEC pentru prevenirea utilizãrii sistemului financiar în scopul spalarii banilor, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene nr. L344/76 din 28 decembrie 2001.

Aceasta lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
DAN RADU RUSANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU

Bucureşti, 13 iulie 2005.
Nr. 230.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016