Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 164 din 29 mai 2024  privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 4/2024 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 164 din 29 mai 2024 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 4/2024 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 507 din 31 mai 2024
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ARTICOL UNIC
    Se aprobă Ordonanţa Guvernului nr. 4 din 18 ianuarie 2024 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, adoptată în temeiul art. 1 pct. VII.4 din Legea nr. 413/2023 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe şi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 51 din 19 ianuarie 2024, cu următoarele modificări şi completări:
    1. La articolul I, înaintea punctului 1 se introduc trei noi puncte cu următorul cuprins:
    " La articolul 22^2, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    (1^1) Pentru drumurile de interes judeţean şi local, delegarea temporară a dreptului de administrare în condiţiile art. 22^1 alin. (3) se face pe bază de protocol de delegare temporară a dreptului de administrare, cu indicarea expresă a începutului, respectiv încetării delegării temporare a dreptului de administrare, la solicitarea unităţii administrativ-teritoriale sau a administratorului drumului, după caz, încheiat între unităţile administrativ-teritoriale, prin consiliile locale/judeţene respective şi administratorul drumului, ulterior emiterii acordului expres al unităţii administrativ-teritoriale respective.
 La articolul 22^2, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    (2) Delegarea temporară a dreptului de administrare prevăzută la alin. (1) şi (1^1) are loc exclusiv pe durata realizării lucrărilor de reabilitare sau modernizare a sectoarelor de drum.
 La articolul 22^2, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    (3) La data încetării delegării temporare a dreptului de administrare, prevăzută la alin. (1) şi (1^1), sectoarele de drum se predau pe bază de protocol de predare-preluare administratorului drumului."

    2. La articolul I, după punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 2^1, cu următorul cuprins:
    "2^1. La articolul 60, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu următorul cuprins:
    (4^1) Controlul vehiculelor privind respectarea maselor maxime admise, totală şi pe axe, prevăzute în anexele nr. 2 şi 3, se efectuează pe reţeaua de drumuri de către personalul prevăzut la art. 61^2 lit. a), c) şi e), potrivit competenţelor legale, cu sisteme/instalaţii de cântărire certificate în conformitate cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 20/1992 privind activitatea de metrologie, aprobată cu modificări prin Legea nr. 11/1994, cu modificările şi completările ulterioare."

    3. La articolul I, punctul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3. La articolul 60, alineatele (5), (7), (11) şi (12) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    (5) Identificarea vehiculelor care depăşesc masele maxime admise prevăzute în anexele nr. 2 şi 3 se efectuează cu sisteme automate de cântărire amplasate pe reţeaua de drumuri sau cu echipamente de cântărire dinamică montate la bordul vehiculelor.
    ................................

    (7) În lipsa sistemelor/instalaţiilor/echipamentelor de cântărire prevăzute la alin. (4^1), (5) şi (11), controlul vehiculelor privind respectarea masei totale maxime admise se efectuează conform documentelor puse la dispoziţie de conducătorul auto. Masa pe axe nu se stabileşte din documente.
    ................................

    (11) În punctele de trecere a frontierei, personalul prevăzut la art. 61^2 lit. c) efectuează controlul vehiculelor rutiere privind respectarea maselor maxime admise, totală şi pe axe, cu sisteme/instalaţii de cântărire prevăzute la alin. (4^1) şi a dimensiunilor maxime admise prevăzute în anexele nr. 2 şi 3, indiferent de ţara de înmatriculare.

    (12) Modalitatea de desfăşurare a controlului prevăzut la alin. (11) şi categoriile de vehicule supuse controlului se stabilesc prin normele prevăzute la art. 41 alin. (2)."



    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    VASILE-DANIEL SUCIU
                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    SORIN-MIHAI CÎMPEANU

    Bucureşti, 29 mai 2024.
    Nr. 164.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016