Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 163 din 29 mai 2024  privind modificarea şi completarea Legii nr. 158/2019 pentru stabilirea unor măsuri de punere în aplicare a Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii privind intensificarea cooperării în prevenirea şi combaterea infracţiunilor grave, semnat la 5 octombrie 2015 la Washington D.C., precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 LEGE nr. 163 din 29 mai 2024 privind modificarea şi completarea Legii nr. 158/2019 pentru stabilirea unor măsuri de punere în aplicare a Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii privind intensificarea cooperării în prevenirea şi combaterea infracţiunilor grave, semnat la 5 octombrie 2015 la Washington D.C., precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 507 din 31 mai 2024
    Parlamentul României adoptă prezenta lege.
    ART. I
    Legea nr. 158/2019 pentru stabilirea unor măsuri de punere în aplicare a Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii privind intensificarea cooperării în prevenirea şi combaterea infracţiunilor grave, semnat la 5 octombrie 2015 la Washington D.C., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 633 din 30 iulie 2019, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1 alineatul (2), literele a) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) instituţiile desemnate ca puncte de contact ale părţii române în sensul art. 6 alin. 1 şi art. 9 alin. 1 din acord şi modalităţile de acces al acestora pentru realizarea interogării automatizate a datelor de referinţă aflate în sistemul automatizat de identificare a datelor dactiloscopice, precum şi în sistemul automatizat de identificare a profilurilor ADN, organizate în acest scop de partea americană;
    ..................................................................................................
c) condiţiile în care se realizează de către punctele de contact desemnate potrivit art. 3 interogarea automatizată a datelor de referinţă şi a datelor suplimentare aflate în sistemul automatizat de identificare a datelor dactiloscopice, precum şi în sistemul automatizat de identificare a profilurilor ADN, organizate în acest scop de partea americană;"

    2. La articolul 1 alineatul (2), după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:
    "d) autorizarea punctului/punctelor naţional/naţionale de contact desemnat/desemnate de partea americană şi stabilirea modalităţilor de acces al acestuia/acestora pentru interogarea automatizată a datelor de referinţă prin platforma informatică prevăzută la art. 2^2 în sistemul AFIS naţional."

    3. La articolul 2 alineatul (1), după litera c) se introduc patru noi litere, literele d)-g), cu următorul cuprins:
    "d) Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 55/2007 privind înfiinţarea Oficiului Român pentru Imigrări prin reorganizarea Autorităţii pentru străini şi a Oficiului Naţional pentru Refugiaţi, precum şi modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu completări prin Legea nr. 347/2007, cu modificările şi completările ulterioare;
e) Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
f) Legii nr. 122/2006 privind azilul în România, cu modificările şi completările ulterioare;
g) Legii nr. 290/2004 privind cazierul judiciar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."

    4. La articolul 2 alineatul (2), după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:
    "c) interogarea automatizată a datelor prin platforma informatică - flux de lucru care permite punctului/punctelor naţional/naţionale de contact desemnat/desemnate de partea americană şi de către partea română atât căutarea automatizată a datelor de referinţă dactiloscopice în sistemul AFIS naţional, prin platforma informatică prevăzută la art. 2^2, precum şi în sistemele de identificare similare ale părţii americane, cât şi transmiterea, după caz, a datelor cu caracter personal şi a informaţiilor suplimentare."

    5. După articolul 2 se introduc două noi articole, articolele 2^1 şi 2^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 2^1
    Fluxurile de lucru realizate potrivit acordului sunt automatizate şi manuale, în ceea ce priveşte colaborarea cu Biroul Federal de Investigaţii, respectiv doar automatizate, în ceea ce priveşte colaborarea cu Departamentul pentru Securitate Internă al Statelor Unite ale Americii.
    ART. 2^2
    (1) Schimbul de informaţii cu Departamentul pentru Securitate Internă al Statelor Unite ale Americii se realizează prin intermediul unei platforme informatice dezvoltate şi administrate de către Ministerul Afacerilor Interne, denumit în continuare MAI, prin Direcţia Generală pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, denumită în continuare D.G.C.T.I., care constituie punct naţional de contact pentru aspecte de natură IT&C legate de interogarea automatizată a datelor cu caracter personal şi a informaţiilor suplimentare prin platforma informatică.
    (2) Aspectele administrative privind operaţionalizarea şi funcţionarea platformei prevăzute la alin. (1), precum şi cooperarea interinstituţională în acest scop se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor interne, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I."

    6. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) Se desemnează Institutul Naţional de Criminalistică din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, denumit în continuare IGPR, ca punct naţional de contact în sensul art. 6 alin. 1 şi art. 9 alin. 1 din acord, pentru efectuarea interogărilor automatizate în scopul prevenirii, descoperirii şi combaterii infracţiunilor grave în ceea ce priveşte colaborarea cu Biroul Federal de Investigaţii.
    (2) Se desemnează următoarele structuri ca puncte naţionale de contact în sensul art. 6 alin. 1 din acord, pentru efectuarea interogărilor automatizate în scopul prevenirii, descoperirii şi combaterii infracţiunilor grave în privinţa colaborării cu Departamentul pentru Securitate Internă al Statelor Unite ale Americii:
    a) IGPR;
    b) Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, denumit în continuare IGPF;
    c) Inspectoratul General pentru Imigrări, denumit în continuare IGI.
    (3) Se desemnează Serviciul Român de Informaţii ca punct naţional de contact în sensul art. 12 alin. 4 din acord pentru schimbul de informaţii în domeniul prevenirii şi combaterii terorismului în privinţa cooperării cu punctul/punctele de contact al/ale părţii americane."

    7. La articolul 4, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
    "(2) În privinţa schimbului de informaţii cu Departamentul pentru Securitate Internă al Statelor Unite ale Americii, se autorizează punctul/punctele naţional/naţionale de contact desemnat/desemnate de partea americană să efectueze interogarea automatizată a datelor de referinţă prin platforma informatică prevăzută la art. 2^2."

    8. După articolul 5 se introduc două noi articole, articolele 5^1 şi 5^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 5^1
    (1) Prin excepţie de la prevederile art. 5 alin. (2), interogarea automatizată şi compararea prevăzute la art. 5 alin. (1) care privesc datele de referinţă dactiloscopice se pot realiza, în mod direct, de către personalul Poliţiei Române, Poliţiei de Frontieră Române şi IGI, desemnat în acest sens prin dispoziţii ale inspectorilor generali, şi în afara unei proceduri penale, în scopul prevenirii şi combaterii infracţiunilor grave, în concordanţă cu prevederile art. 2 din acord, prin intermediul platformei informatice prevăzute la art. 2^2, în limita capacităţilor de căutare precizate de partea americană.
    (2) Personalul prevăzut la alin. (1) este instruit cu privire la regulile de protecţie a datelor cu caracter personal anterior validării accesului la datele cu caracter personal ce vor fi prelucrate prin platforma informatică prevăzută la art. 2^2.
    (3) Instruirea personalului prevăzută la alin. (1) se realizează de către fiecare autoritate implicată, în parte, în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 363/2018 privind protecţia persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal de către autorităţile competente în scopul prevenirii, descoperirii, cercetării, urmăririi penale şi combaterii infracţiunilor sau al executării pedepselor, măsurilor educative şi de siguranţă, precum şi privind libera circulaţie a acestor date, şi se referă, cel puţin, la următoarele:
    a) prelucrarea datelor cu caracter personal exclusiv pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu;
    b) prelucrarea datelor cu caracter personal potrivit procedurilor şi prin mijloacele prevăzute de dispoziţiile legale aplicabile activităţilor în cadrul cărora sunt utilizate datele respective;
    c) prelucrarea datelor cu caracter personal astfel încât să respecte dispoziţiile legale privind protecţia datelor cu caracter personal aplicabile activităţilor în cadrul cărora sunt utilizate datele respective.
    (4) Datele cu caracter personal, respectiv informaţiile suplimentare obţinute, automatizat, în cazul interogării prin intermediul platformei informatice prevăzute la art. 2^2 pot fi, fără a se limita la acestea, în funcţie de disponibilitate, următoarele: numere de referinţă asociate, nume, prenume, cod/număr individual naţional, imagine facială, data naşterii, locul/judeţul naşterii, nume anterioare, alte nume, numele/prenume ale părinţilor, sex, cetăţenie, infracţiune/motivul înscrierii, datele paşaportului, informaţii din cazier şi informaţii de frontieră, situaţia juridică a străinului pe linie de migraţie şi azil.
    ART. 5^2
    În situaţia schimbului de date generat de apariţia unei concordanţe între datele dactiloscopice ca urmare a unei interogări în bazele de date ale părţii americane realizate de către personalul structurilor părţii române prevăzute la art. 5^1 alin. (1) sunt transmise părţii americane informaţii suplimentare existente la nivelul structurii din care face parte personalul ce a generat interogarea."

    9. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Interogarea automatizată şi compararea datelor de referinţă realizate în condiţiile prezentei legi prin intermediul punctelor naţionale de contact ale părţilor nu permit identificarea directă a unei persoane, aceasta putând fi realizată ulterior, în condiţiile legii, prin furnizarea de date cu caracter personal şi alte informaţii suplimentare în legătură cu datele de referinţă.
    (2) În cazul în care procedurile de interogare automatizată indică o concordanţă, furnizarea de date cu caracter personal şi alte informaţii suplimentare în legătură cu datele de referinţă se realizează, după caz, în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 103/2006 privind unele măsuri pentru facilitarea cooperării poliţieneşti internaţionale, republicată, prin intermediul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională din cadrul IGPR, sau ale Legii nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internaţională în materie penală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."

    10. După articolul 6 se introduc şase noi articole, articolele 6^1-6^6, cu următorul cuprins:
    "ART. 6^1
    (1) Prin excepţie de la prevederile art. 6, transmiterea de date cu caracter personal şi alte informaţii suplimentare în legătură cu datele de referinţă se poate realiza şi în afara unei proceduri penale în scopul prevenirii şi combaterii infracţiunilor grave, în condiţiile stabilite prin aranjament de punere în aplicare încheiat cu punctul/punctele de contact desemnat/desemnate de partea americană, prin intermediul platformei informatice prevăzute la art. 2^2 care efectuează interogări cu privire la date existente în sisteme de evidenţă gestionate de structuri din MAI, după cum urmează:
    a) IGPR: Sistemul Naţional de Evidenţă a Cazierului Judiciar, precum şi bazele de date şi sistemele de evidenţă electronică privind: datele dactiloscopice, persoanele urmărite, persoanele dispărute şi persoanele supuse unor măsuri preventive;
    b) IGI: Sistemul informatic de management al străinilor;
    c) Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor: Sistemul naţional informatic de evidenţă a persoanelor şi Sistemul naţional informatic de evidenţă a paşapoartelor simple.
    (2) Furnizarea datelor cu caracter personal şi a altor informaţii suplimentare prin intermediul platformei informatice prevăzute la art. 2^2 se realizează în mod automat în urma stabilirii unei concordanţe potrivit dispoziţiilor art. 6, în baza răspunsului furnizat de Institutul Naţional de Criminalistică din sistemul AFIS naţional care se transmite în platforma informatică.
    (3) Prin intermediul platformei informatice prevăzute la art. 2^2 pot fi furnizate, dacă sunt disponibile, următoarele date şi categorii de date cu caracter personal, respectiv informaţii suplimentare:
    a) motivul şi judeţul amprentării;
    b) nume, prenume, nume anterioare, cod numeric personal, imagine facială, data naşterii, locul/judeţul naşterii, sex, numele şi prenumele părinţilor, cetăţenia, ţara de origine;
    c) tip document, numărul, data emiterii, data expirării, autoritate emitentă a documentului de călătorie, seria şi numărul altor documente eliberate de ţara de origine;
    d) menţiunea statutului de solicitant de azil, cu excepţia datelor cu privire la solicitanţii de azil cu cetăţenie americană, menţiunea privind forma de protecţie pe teritoriul României, cu excepţia datelor cu privire la beneficiarii protecţiei internaţionale cu cetăţenie americană, menţiunea privind tipul dreptului de şedere, temporară sau permanentă/pe termen lung, scopul acordării dreptului de şedere temporară, precum şi valabilitatea ultimului drept de şedere acordat, menţiunea privind statutul de străin cu şedere ilegală, menţiunea privind returnarea voluntară sau sub escortă, aliasuri sau alte identităţi;
    e) condamnările care fac obiectul extrasului din cazierul judiciar;
    f) menţiunea privind calitatea activă de persoană urmărită, motivul urmăririi şi data de la care a fost luată măsura;
    g) menţiunea privind calitatea activă de persoană dispărută, locul dispariţiei şi data la care a fost declarat dispărut;
    h) menţiunea privind existenţa măsurii controlului judiciar, măsurii controlului judiciar pe cauţiune, măsurii arestului la domiciliu, motivul dispunerii şi perioada pentru care a fost dispusă măsura.
    ART. 6^2
    Mecanismul şi condiţiile de realizare a schimbului de informaţii pentru furnizarea de date cu caracter personal şi alte informaţii suplimentare în legătură cu datele de referinţă, potrivit dispoziţiilor art. 5^1 şi 6^1, se stabilesc prin aranjamente de punere în aplicare încheiate în temeiul acordului la nivelul MAI cu punctul/punctele naţional/naţionale de contact desemnat/ desemnate de partea americană.
    ART. 6^3
    (1) În situaţia în care, cu ocazia schimbului de date generat de apariţia unei concordanţe între datele dactiloscopice, sunt primite informaţii ce vizează domeniul prevenirii şi combaterii terorismului, structurile din cadrul MAI, desemnate ca puncte naţionale de contact potrivit dispoziţiilor art. 3 alin. (2) care au primit informaţiile au obligaţia de a le transfera, în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 72 de ore, Serviciului Român de Informaţii, în calitate de autoritate naţională şi punct de contact pe relaţia cu partea americană în domeniul prevenirii şi combaterii terorismului.
    (2) În vederea implementării, în domeniul prevenirii şi combaterii terorismului, a Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii privind intensificarea cooperării în prevenirea şi combaterea infracţiunilor grave, semnat la 5 octombrie 2015 la Washington D.C., ratificat prin Legea nr. 189/2017, structurile din cadrul MAI, desemnate puncte naţionale de contact, cooperează cu Serviciul Român de Informaţii, în calitate de autoritate naţională şi punct de contact pe relaţia cu partea americană în domeniu.
    ART. 6^4
    (1) Informaţiile suplimentare primite de la partea americană cu ocazia schimbului de date generat de apariţia unei concordanţe între datele dactiloscopice ca urmare a unei interogări a acesteia se stochează în cadrul platformei informatice prevăzute la art. 2^2 pentru o perioadă de 3 ani şi sunt utilizate de către Poliţia Română, Poliţia de Frontieră Română şi IGI, în scopurile prevăzute în acord.
    (2) Punctele naţionale de contact desemnate potrivit dispoziţiilor art. 3 alin. (2) sunt notificate prin intermediul platformei informatice prevăzute la art. 2^2 cu privire la primirea unor informaţii potrivit alin. (1), pe care le analizează prin raportare la competenţele proprii.
    ART. 6^5
    (1) Platforma informatică prevăzută la art. 2^2 este dezvoltată astfel încât să păstreze evidenţa prelucrărilor potrivit dispoziţiilor art. 19 alin. 2 din acord şi în scopul identificării personalului care a realizat activităţile de prelucrare.
    (2) Evidenţa prevăzută la alin. (1) este protejată prin măsuri corespunzătoare împotriva accesului neautorizat şi poate fi utilizată numai în scopul monitorizării protecţiei datelor cu caracter personal, inclusiv pentru a se verifica admisibilitatea unei solicitări de informaţii şi legalitatea prelucrării datelor cu caracter personal, precum şi pentru asigurarea securităţii datelor.
    (3) Informaţiile conţinute de evidenţa prevăzută la alin. (1) se şterg după o perioadă de 2 ani de la introducerea acestora, cu excepţia cazului în care sunt necesare pentru desfăşurarea unor proceduri de monitorizare aflate în curs sau a situaţiilor în care sunt utilizate în cadrul unei proceduri judiciare, caz în care acestea urmează regimul probelor.
    (4) Autorităţile prevăzute la art. 3 alin. (2) stabilesc proceduri interne pentru asigurarea conformităţii cu dispoziţiile prezentei legi şi ale legislaţiei din domeniul protecţiei datelor cu caracter personal.
    (5) Procedurile prevăzute la alin. (4) includ obligativitatea ca responsabilii cu protecţia datelor cu caracter personal desemnaţi la nivelul autorităţilor prevăzute la art. 3 alin. (2) să verifice semestrial, prin sondaj, prelucrările realizate de personalul propriu.
    ART. 6^6
    (1) Prelucrările de date cu caracter personal efectuate în temeiul acordului şi al prezentei legi se realizează în scopul prevenirii, descoperirii şi combaterii infracţiunilor grave, cu respectarea dispoziţiilor Acordului dintre Statele Unite ale Americii şi Uniunea Europeană privind protecţia informaţiilor cu caracter personal în ceea ce priveşte prevenirea, depistarea, investigarea şi urmărirea penală a infracţiunilor, încheiat la Amsterdam la 2 iunie 2016, şi ale Legii nr. 363/2018.
    (2) Datele cu caracter personal colectate în temeiul prezentei legi nu pot fi prelucrate în alte scopuri, cu excepţia situaţiilor prevăzute expres de lege şi numai dacă sunt asigurate garanţiile necesare pentru protejarea drepturilor persoanelor vizate.
    (3) La împlinirea termenului de stocare prevăzut la art. 6^4 alin. (1) datele cu caracter personal sunt şterse în mod automat, prin proceduri ireversibile, cu excepţia situaţiilor în care sunt utilizate în cadrul unor proceduri judiciare, caz în care acestea urmează regimul probelor.
    (4) Datele cu caracter personal primite de la partea americană în temeiul acordului şi în temeiul prezentei legi se stochează pe teritoriul României."

    11. La articolul 7, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În cazul unei probleme tehnice sau în situaţia în care, din motive de forţă majoră, nu poate fi realizată căutarea automatizată a datelor de referinţă, Institutul Naţional de Criminalistică informează imediat despre aceasta punctul/ punctele naţional/naţionale de contact al/ale părţii americane în vederea stabilirii unor modalităţi alternative şi temporare de efectuare a schimbului de informaţii, cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 103/2006, republicată."

    12. La articolul 7, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
    "(3) În cazul unei probleme tehnice sau în situaţia în care, din motive de forţă majoră, nu poate fi realizată căutarea automatizată potrivit dispoziţiilor art. 5^1, punctele naţionale de contact prevăzute la art. 3 alin. (2) informează imediat despre aceasta D.G.C.T.I. din cadrul MAI, precum şi punctul/punctele naţional/naţionale de contact al/ale părţii americane în vederea stabilirii unor modalităţi alternative şi temporare de efectuare a schimbului de informaţii, cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 103/2006, republicată."

    13. Articolul 8 se abrogă.


    ART. II
    Legea nr. 290/2004 privind cazierul judiciar, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 777 din 13 noiembrie 2009, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 19, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Identificarea dactiloscopică a persoanei fizice poate fi efectuată şi la solicitarea autorităţilor competente din celelalte state membre sau din state terţe."

    2. La articolul 21, alineatul (2^1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2^1) În extrasul din cazierul judiciar se trec datele înscrise în cazierul judiciar, cu respectarea prevederilor art. 25 alin. (6) şi (7)."

    3. La articolul 23, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Datele cu caracter personal primite de la un alt stat membru pot fi retransmise unui stat terţ în scopul unui proces penal sau pentru alte scopuri decât o procedură penală, numai dacă statul terţ furnizează suficiente garanţii referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal doar în scopul pentru care acestea au fost solicitate şi în limitele precizate de către statul membru care a furnizat respectivele date."

    4. La articolul 25, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 25
    (1) Inspectoratul General al Poliţiei Române, prin Direcţia cazier judiciar, statistică şi evidenţe operative, primeşte cereri privind extrase din cazierul judiciar şi de informaţii referitoare la acesta, în scopul unei proceduri penale şi alte scopuri decât o procedură penală, transmise de autorităţile centrale ale statelor membre sau de autorităţile competente ale statelor terţe."

    5. La articolul 25, alineatul (2) se abrogă.
    6. La articolul 25, alineatele (6) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(6) La extrasul din cazierul judiciar solicitat de autorităţile centrale ale celorlalte state membre sau de autorităţile competente ale statelor terţe se ataşează şi informaţiile actualizate referitoare la comunicări de luare în evidenţă transmise de autorităţile centrale din celelalte state membre şi autorităţile competente din statele terţe.
(7) La extrasul din cazierul judiciar solicitat de statele membre sau de autorităţile competente ale statelor terţe în alt scop decât cel al procesului penal, Direcţia cazier judiciar, statistică şi evidenţe operative nu ataşează comunicările cu privire la care statul de condamnare a informat că nu pot fi retransmise în niciun alt scop decât cel al procesului penal. În cazul solicitărilor primite din partea statelor membre, în ceea ce priveşte astfel de condamnări, Direcţia cazier judiciar, statistică şi evidenţe operative informează statul membru solicitant în legătură cu statul membru care a transmis astfel de informaţii, pentru a permite statului membru solicitant să adreseze cererea direct statului membru de condamnare."

    7. La articolul 34, alineatele (2^1) şi (2^2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2^1) Sistemul Naţional de Evidenţă Informatizată a Cazierului Judiciar asigură schimbul de date cu sisteme informatice ale Uniunii Europene destinate schimbului de informaţii extrase din cazierele judiciare între state membre, precum şi cu sisteme informatice ale statelor terţe.
(2^2) Autorităţile centrale ale statelor membre, precum şi autorităţile competente ale statelor terţe nu au acces direct la Sistemul Naţional de Evidenţă Informatizată a Cazierului Judiciar."



    ART. III
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 55/2007 privind înfiinţarea Oficiului Român pentru Imigrări prin reorganizarea Autorităţii pentru străini şi a Oficiului Naţional pentru Refugiaţi, precum şi modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 424 din 26 iunie 2007, aprobată cu completări prin Legea nr. 347/2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2^5, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2^5
    Datele şi categoriile de date prevăzute la art. 2^3 şi 2^4 pot fi comunicate, în condiţiile legii, următorilor destinatari:"

    2. După articolul 2^6 se introduce un nou articol, articolul 2^7, cu următorul cuprins:
    "ART. 2^7
    Inspectoratul General pentru Imigrări este autorizat să realizeze schimbul de informaţii cu Departamentul pentru Securitate Internă al Statelor Unite ale Americii, în condiţiile Legii nr. 158/2019 pentru stabilirea unor măsuri de punere în aplicare a Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii privind intensificarea cooperării în prevenirea şi combaterea infracţiunilor grave, semnat la 5 octombrie 2015 la Washington D.C., cu modificările şi completările ulterioare, în următoarele situaţii:
    a) verificarea aplicabilităţii clauzelor de excludere în cazul solicitanţilor de azil şi al beneficiarilor de protecţie internaţională;
    b) verificarea aplicabilităţii prevederilor art. 75 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 122/2006 privind azilul în România, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) soluţionarea cazurilor în care străinii se află în situaţii de şedere ilegală;
    d) verificarea îndeplinirii condiţiilor de şedere a străinilor pe teritoriul României cu privire la pericolul pe care aceştia îl pot reprezenta pentru ordinea publică şi siguranţa naţională."



    ART. IV
    Legea nr. 158/2019 pentru stabilirea unor măsuri de punere în aplicare a Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii privind intensificarea cooperării în prevenirea şi combaterea infracţiunilor grave, semnat la 5 octombrie 2015 la Washington D.C., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 633 din 30 iulie 2019, cu modificările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta lege, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    ALFRED-ROBERT SIMONIS
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ

    Bucureşti, 29 mai 2024.
    Nr. 163.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016