Parlamentul României adopta prezenta lege. ARTICOL UNIC Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50 din 14 decembrie 1998 pentru modificarea şi completarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/1997 privind regimul accizelor şi al altor impozite indirecte, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 489 din 18 decembrie 1998, cu următoarele modificări şi completări: 1. La articolul I punctul 2, alineatul 2 al articolului 5 va avea următorul cuprins: "Sumele fixe care reprezintă accizele datorate pe produse şi pe grupe de produse sunt cele stabilite în anexa nr. 1 la prezenta ordonanţă de urgenţă." 2. La articolul I punctul 4, alineatele 5 şi 6 ale articolului 6^1 vor avea următorul cuprins: "Aceste documente cu regim special vor fi distribuite de Regia Autonomă <<Imprimeria Naţională>> fiecărei direcţii generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti, în baza solicitării acestora. Necesarul de astfel de documente va fi stabilit de fiecare agent economic în parte. Distribuirea lor către utilizatori se va face direct de către direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti, contra cost, pe bază de comenzi scrise, conform modelului prezentat în anexa nr. 4 la prezenta ordonanţa de urgenţă. Aprobarea acestora va fi acordată numai dacă solicitantul justifică necesitatea achiziţionării de facturi fiscale şi de avize de însoţire a mărfii, în calitate de agent economic autorizat, conform prezentei ordonanţe de urgenţă, să comercializeze alcool şi băuturi alcoolice." 3. La articolul I punctul 4, după alineatul 9 al articolului 6^1 se introduce alineatul 10 cu următorul cuprins: "Agenţii economici care comercializează bere pot utiliza sistemele informatice financiar-contabile proprii pentru emiterea formularelor speciale, în condiţiile stabilite de către Ministerul Finanţelor pentru formularele cu regim special, fără a mai utiliza formulare pretipărite de Regia Autonomă <<Imprimeria Naţională>>. Agenţii economici în cauza vor solicita direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti o plaja de numere." 4. La articolul I punctul 7, alineatul 3 al articolului 9 va avea următorul cuprins: "Acciza totală datorată bugetului de stat pentru ţigarete se reduce cu 35%, în situaţia în care agenţii economici producători utilizează în reţetele de fabricaţie cel puţin 50% tutun din producţia interna." 5. La articolul I punctul 8, alineatul 2 al articolului 11 se abrogă. 6. La articolul I punctul 9, alineatele 5 şi 6 ale articolului 11^1 vor avea următorul cuprins: "Aceste documente cu regim special vor fi distribuite de Regia Autonomă <<Imprimeria Naţională>> fiecărei direcţii generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti, în baza solicitării acestora. Necesarul de astfel de documente va fi stabilit de fiecare agent economic în parte. Distribuirea lor către utilizatori se va face direct de către direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti, contra cost, pe bază de comenzi scrise, conform modelului prezentat în anexa nr. 4 la prezenta ordonanţă de urgenţă. Aprobarea acestora va fi acordată numai dacă solicitantul justifică necesitatea achiziţionării de facturi fiscale şi de avize de însoţire a mărfii, în calitate de agent economic autorizat, conform prezentei ordonanţe de urgenţă, să comercializeze produse din tutun." 7. La articolul I, după punctul 9 se introduce punctul 9^1 cu următorul cuprins: "9^1. Articolul 14 va avea următorul cuprins: Art. 14. - Pentru carburanţii auto se datorează bugetului de stat accize, stabilite în lei pe tonă de produs finit, conform poziţiilor nr. 9-11 din anexa nr. 1 la prezenta ordonanţă de urgenţă." 8. La articolul I punctul 11, alineatul 2 al articolului 19 se abrogă. 9. La articolul I punctul 12, alineatele 5 şi 6 ale articolului 19^1 vor avea următorul cuprins: "Aceste documente cu regim special vor fi distribuite de Regia Autonomă <<Imprimeria Naţională>> fiecărei direcţii generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti, în baza solicitării acestora. Necesarul de astfel de documente va fi stabilit de fiecare agent economic în parte. Distribuirea lor către utilizatori se va face direct de către direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti, contra cost, pe bază de comenzi scrise, conform modelului prezentat în anexa nr. 4 la prezenta ordonanţă de urgenţă. Aprobarea acestora va fi acordată numai dacă solicitantul justifică necesitatea achiziţionării de facturi fiscale şi de avize de însoţire a mărfii, în calitate de agent economic autorizat, conform prezentei ordonanţe de urgenţă, să comercializeze cafea." 10. La articolul I punctul 13, literele c) şi f) ale articolului 21 vor avea următorul cuprins: "c) produsele în regim de tranzit şi produsele în regim de import temporar. Pentru produsele importate temporar scutirea se acordă cu condiţia depunerii de către agentul economic importator a unei garanţii egale cu valoarea accizelor aferente. Această garanţie se va restitui agentului economic numai după încheierea regimului vamal acordat;" ....................................................................... "f) alcoolul etilic alimentar utilizat în producţia de alcool sanitar;" 11. La articolul I punctul 14, după alineatul 1 al articolului 22 se introduc alineatele 2 şi 3, cu următorul cuprins: "În cazul alcoolului sanitar obţinut din alcool etilic alimentar, facturarea se va face diferenţiat, în funcţie de destinaţie, astfel: a) pentru cantităţile de alcool sanitar, livrate direct de producători unităţilor sanitare şi farmacii, facturarea se va face direct la preţuri de livrare, care nu cuprind acciza aferentă alcoolului etilic alimentar utilizat ca materie primă; b) pentru cantităţile de alcool sanitar, livrate altor beneficiari decât unităţile sanitare şi farmaciile, facturarea se face la preţuri de livrare, care cuprind şi acciza aferentă alcoolului etilic alimentar utilizat ca materie primă. În acest caz acciza va fi evidenţiată distinct în factură. Agenţii economici care comercializează alcool sanitar, aprovizionat direct de la producători, pot solicita lunar organelor fiscale teritoriale restituirea accizei pentru alcoolul etilic alimentar, corespunzător cantităţilor de alcool sanitar vândute. Restituirea se va face pe baza documentelor justificative şi numai pentru cantităţile efectiv vândute." 12. La articolul I punctul 18, articolul 23^5 va avea următorul cuprins: "Art. 23^5. - Agenţii economici: producători interni, importatori, comercianţi în sistem angro şi en detail, care realizează venituri din vânzările de alcool etilic alimentar, băuturi alcoolice şi orice alte produse destinate industriei alimentare sau consumului, care conţin alcool etilic alimentar, produse din tutun, cafea, cafea cu înlocuitori, cafea solubilă, inclusiv amestecuri cu cafea solubilă, îşi pot desfăşura activitatea numai în baza autorizaţiei de comercializare emise de: a) Ministerul Finanţelor, în cazul alcoolului; b) direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti, în cazul băuturilor alcoolice, al produselor din tutun şi al cafelei, precum şi în cazul alcoolului vândut de agenţii economici producători de băuturi alcoolice. Autorizaţia se emite cu percepere de taxe, în baza unei cereri-tip, conform modelului prezentat în anexa nr. 15 la prezenta ordonanţă de urgenţă, şi a următoarelor documente: a) certificatul de înmatriculare eliberat de oficiul registrului comerţului; b) certificatul de înregistrare fiscală; c) adeverinţa eliberată de organul fiscal teritorial, din care să rezulte că solicitanţii de autorizaţii nu au obligaţii fiscale faţă de bugetul de stat. Nu se consideră obligaţii fiscale faţă de bugetul de stat, în înţelesul acestei prevederi: - sumele pentru care agenţii economici au obţinut de la Ministerul Finanţelor înlesniri la plata acestora; - sumele stabilite în urma controalelor efectuate de organele fiscale de specialitate şi care se află în diferite stadii de contestare sau în judecată; - sumele care fac obiectul hotărârilor de suspendare a executării, date de instanţele judecătoreşti; d) declaraţia solicitantului, pe propria răspundere, privind sediul social, filialele, sucursalele, punctele de lucru, birourile, staţiile de depozitare, magazinele şi orice alte locuri unde îşi desfăşoară activitatea, precum şi adresele acestora; e) licenţa de fabricaţie emisă de către Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, în cazul agenţilor economici producători interni care obţin venituri din vânzarea produselor supuse autorizării, provenite din producţia proprie, însoţită, în cazul agenţilor economici producători de alcool, de o declaraţie privind dotarea cu mijloace de măsurare a producţiei, vizată de supraveghetorul fiscal; f) contractele de import încheiate cu partenerii externi sau comenzile de import, după caz, în situaţia agenţilor economici importatori care obţin venituri din vânzarea produselor supuse autorizării, provenite din operaţiuni proprii de import; g) adeverinţa eliberată de organul fiscal teritorial, din care să rezulte deţinerea în patrimoniu a capacităţilor de producţie proprii, în cazul producătorilor interni de alcool şi de băuturi alcoolice, altele decât vinurile, ţuica şi rachiurile naturale. Autorizaţia se eliberează în termen de maximum 30 de zile de la data depunerii documentaţiei complete. Dacă un agent economic posedă o autorizaţie de comercializare pentru un produs sau altul din cele supuse autorizării şi doreşte autorizarea şi pentru alte produse, termenul de eliberare a autorizaţiei este de maximum 10 zile. Pentru agenţii economici nou-înfiinţaţi sau pentru agenţii economici care îşi completează obiectul de activitate pe linia comercializării de produse supuse autorizării termenul de depunere a documentaţiei este de minimum 30 de zile înainte de data începerii activităţii pentru care se solicită autorizarea. Modelul autorizaţiei emise de către Ministerul Finanţelor sau de către direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti este prevăzut în anexa nr. 17 la prezenta ordonanţă de urgenţă. Toate relaţiile comerciale dintre producătorii, importatorii şi comercianţii în sistem angro de produse supuse autorizării, conform prezentei ordonanţe de urgenţă, se vor derula pe bază de contracte scrise. Transferul produselor supuse autorizării dintr-un depozit al societăţii comerciale într-un alt depozit al acesteia, fără a schimba dreptul de proprietate asupra mărfii, se va face pe baza unui aviz de însoţire a mărfii, cu aceleaşi caracteristici ca şi documentele fiscale speciale. Pe lungimea în diagonală a fiecărui aviz se va inscripţiona, după caz, "Alcool - transfer", "Băuturi alcoolice - transfer", "Produse din tutun - transfer", "Cafea - transfer". Aceste avize se tipăresc de către Regia Autonomă "Imprimeria Naţională". Necesarul de astfel de documente se stabileşte de fiecare agent economic autorizat, potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă, iar distribuirea lor către utilizatori se va face în aceleaşi condiţii ca şi în cazul distribuirii facturilor şi avizelor de însoţire speciale. Nu vor fi autorizaţi de către Ministerul Finanţelor agenţii economici producători interni de alcool şi de băuturi alcoolice, altele decât vinurile, ţuică şi rachiurile naturale, care obţin venituri din comercializarea acestor produse şi care: a) înregistrează obligaţii fiscale faţă de bugetul de stat; b) nu deţin în patrimoniu capacităţi de producţie proprii; c) nu au în dotare mijloace de măsurare a producţiei realizate, în cazurile în care legea prevede aceasta. Taxele de autorizare sunt menţionate în anexa nr. 16 la prezenta ordonanţă de urgenţă. Autorizaţia este valabilă pe întreaga perioadă de desfăşurare a activităţilor prevăzute la alin. 1. Taxele se plătesc în două tranşe egale, astfel: a) prima tranşă, în cuantum de 50% din valoarea totală prevăzută în anexa nr. 16 la prezenta ordonanţă de urgenţă, înainte de emiterea autorizaţiei; b) a doua tranşă, în termen de 6 luni de la data emiterii autorizaţiei. În situaţia în care un agent economic a achitat prima tranşă a taxei de autorizare şi a primit autorizaţia de comercializare, dar până la încheierea termenului de achitare a celei de-a doua tranşe, din anumite cauze, acesta nu mai poate sau nu mai doreşte să desfăşoare activitatea de comercializare a produselor supuse autorizării, agentul economic respectiv, pe propria răspundere, printr-o declaraţie scrisă, face cunoscută această situaţie organului fiscal care i-a eliberat autorizaţia şi nu mai plăteşte cea de-a doua tranşă. Taxele de autorizare se fac venit la bugetul de stat şi se vărsa în acelaşi cont în care se colectează accizele. Conţinutul informaţional al autorizaţiei emise de către Ministerul Finanţelor sau de către direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti este prezentat în anexa nr. 17 la prezenta ordonanţă de urgenţă. Evidenţa acestor autorizaţii se va ţine de către organele emitente, într-un registru destinat acestui scop. Produsele supuse autorizării, comercializate în zonele libere, precum şi în magazinele autorizate, potrivit legii, să comercializeze mărfuri în regim "duty-free" nu intră sub incidenţa prevederilor alin. (1), nefiind obligatorie utilizarea documentelor fiscale speciale prevăzute în prezenta ordonanţă de urgenţă. Nu intră sub incidenţa regimului de autorizare băuturile slab alcoolizate, cu o concentraţie alcoolică sub 0,5% în volum, precum şi aromele şi esenţele alimentare care nu pot fi consumate ca atare, fiind utilizate la prepararea produselor alimentare. Decontările între agenţii economici care desfăşoară activităţi de comercializare a alcoolului etilic alimentar se vor face integral prin unităţi bancare." 13. La articolul I, după punctul 18 se introduc punctele 18^1 -18^7, cu următorul cuprins: "18^1. Titlul capitolului III şi articolul 25 se abrogă. 18^2. Articolul 26 va avea următorul cuprins: Art. 26. - Accizele şi impozitele prevăzute în prezenta ordonanţă de urgenţă se stabilesc şi se plătesc în lei, putându-se modifica prin legea bugetului de stat. 18^3. Articolul 27 va avea următorul cuprins: Art. 27. - Răspunderea pentru calcularea şi vărsarea la bugetul de stat a accizelor, a impozitului la ţiţeiul şi la gazele naturale din producţia internă revine plătitorilor prevăzuţi în prezenta ordonanţă de urgenţă. 18^4. Articolul 30 va avea următorul cuprins: Art. 30. - Plătitorii au obligaţia să ţină evidenţa accizelor, a impozitului la ţiţeiul şi la gazele naturale din producţia internă, după caz, conform normelor metodologice emise de către Ministerul Finanţelor în aplicarea prezentei ordonanţe de urgenţă. 18^5. Articolul 31 va avea următorul cuprins: Art. 31. - Plătitorii de accize, de impozit la ţiţeiul şi la gazele naturale din producţia internă, după caz, au obligaţia să depună lunar, până la data de 25 a lunii următoare, la organul fiscal teritorial, decontul de impunere, potrivit modelului din normele metodologice emise de către Ministerul Finanţelor. 18^6. Articolul 32 va avea următorul cuprins: Art. 32. - Plata accizelor, a impozitului la ţiţeiul şi la gazele naturale din producţia internă se efectuează lunar, până la data de 25 a lunii următoare, pe baza decontului de impunere, prin virament sau în numerar, după caz, în contul bugetului de stat, deschis la unităţile teritoriale ale trezoreriei statului, iar pentru produsele din import, la organele vamale, concomitent cu plata taxelor vamale. 18^7. La articolul 33, alineatul 1 va avea următorul cuprins: Neplata accizelor, a impozitului la ţiţeiul şi la gazele naturale din producţia internă, la termenele stabilite, atrage calcularea majorărilor de întârziere, conform legii." 14. La articolul I punctul 20, alineatele 26, 27 şi 30 ale articolului 34 vor avea următorul cuprins: "Neplata sau plata cu întârziere a tranşei a doua a taxei de autorizare atrage după sine calculul majorărilor de întârziere în aceleaşi condiţii ca şi în cazul celorlalte obligaţii fiscale. Întârzierea cu mai mult de 30 de zile a plăţii tranşei a doua a taxei de autorizare atrage anularea autorizaţiei. După anularea autorizaţiei este interzisă efectuarea operaţiunilor supuse autorizării. În cursul aceluiaşi an eliberarea unei noi autorizaţii, la cererea agentului economic, se face cu plata taxei de autorizare aferente şi cu respectarea tuturor condiţiilor impuse de prezenta ordonanţa de urgenţă la acordarea autorizaţiei iniţiale. Neîndeplinirea obligaţiilor prevăzute la art. 23^5 alin. 18 se sancţionează cu suspendarea, pe o perioadă de 3 luni, a autorizaţiei de funcţionare. ..................................................................... Desfăşurarea de activităţi de comercializare a produselor supuse autorizării fără autorizaţie ori fără a folosi facturi fiscale în regim special, conform prezentei ordonanţe de urgenţă, constituie fapta ilicită şi se sancţionează potrivit legii." 15. La articolul I punctul 20, alineatul 28 al articolului 34 se abrogă. 16. La articolul I, după punctul 20 se introduce punctul 20^1 cu următorul cuprins: "20^1. Alineatul 1 al articolului 36 va avea următorul cuprins: Ministerul Finanţelor va emite, în termen de 60 de zile de la publicarea prezentei ordonanţe de urgenţă în Monitorul Oficial al României, Partea I, norme metodologice privind tehnica de calcul şi formularistica necesare pentru accize şi alte impozite indirecte, pentru impozitul la ţiţeiul şi la gazele naturale din producţia internă." 17. La articolul I punctul 21, articolul 37 va avea următorul cuprins: "Art. 37. - Anexele nr. 1-17 fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă." 18. Articolul II va avea următorul cuprins: "Anexele nr. 1, 2 şi 3 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/1997, aprobată prin Legea nr. 196/1998, cu modificările ulterioare, se înlocuiesc cu anexele nr. 1, 2 şi 3 la prezenta ordonanţă de urgenţă." 19. La articolul III, alineatul 4 va avea următorul cuprins: "De asemenea, vor fi inventariate şi declarate la direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti toate stocurile de alcool existente la data de 31 decembrie 1998, obţinute în sistem de prestări de servicii. Aceste inventare vor fi efectuate până la data de 5 ianuarie 1999 şi vor purta atât viza beneficiarului prestaţiei, cât şi viza prestatorului de servicii. În termen de 3 zile de la depunerea acestor inventare, dar nu mai târziu de data de 8 ianuarie 1999, organele fiscale teritoriale vor verifica realitatea faptică a acestor stocuri şi vor viza fiecare listă de inventar. Dacă realitatea stocurilor va fi dovedită faptic, direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti vor elibera agentului economic, beneficiar al prestaţiei, autorizaţii pentru comercializarea alcoolului aflat în stoc. Taxele de autorizare sunt prevăzute în anexa nr. 16 la prezenta ordonanţă de urgenţă pentru producătorii interni de alcool." 20. La articolul III, după alineatul 4 se introduc alineatele 5-12 cu următorul cuprins: "Agenţii economici care comercializează în sistem en detail produse supuse autorizării, care înregistrează stocuri de astfel de produse la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, vor inventaria aceste stocuri până la data de 31 ianuarie 1999. Listele de inventariere vor fi întocmite pe sortimente de produse şi vor fi depuse la direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti până la data de 5 februarie 1999. În termen de 10 zile de la depunerea listelor de inventariere, organele fiscale vor verifica realitatea faptică a acestor stocuri şi vor viza fiecare lista de inventariere. Pentru anul intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, cererile şi documentaţia necesare pentru eliberarea autorizaţiei se vor putea depune până la data de 31 martie a acestui an. Până la eliberarea efectivă a autorizaţiilor şi până la procurarea documentelor fiscale speciale, prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, agenţii economici care au depus până la data de 31 martie documentaţiile necesare pentru eliberarea autorizaţiilor îşi pot desfăşura activitatea şi pot utiliza documentele fiscale folosite înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă. Agenţii economici, producători interni, importatori şi comercianţi în sistem angro şi en detail de produse supuse autorizării, care nu îndeplinesc condiţiile de obţinere a autorizaţiei sau nu doresc să obţină autorizaţii pentru anul 1999, vor putea să comercializeze produsele aflate în stoc numai către agenţii economici autorizaţi, în baza unei aprobări emise de organul fiscal care are competenţa de a elibera autorizaţia. La data de 1 martie 1999 agenţii economici importatori, precum şi agenţii economici care desfăşoară activitate de comercializare a carburanţilor auto vor proceda la inventarierea stocurilor de astfel de produse. O copie de pe listele de inventariere, valorificate conform prevederilor legale în materie şi certificate de conducerea agenţilor economici în cauză, va fi depusă în termen de două zile la organele fiscale teritoriale în a căror rază teritorială aceştia îşi desfăşoară activitatea. Sumele reprezentând diferenţele dintre valoarea accizelor, determinată pe baza sumelor fixe stabilite prin prezenta ordonanţă de urgenţă, şi valoarea accizelor achitate fie în vamă, fie la achiziţionarea de pe piaţa internă a carburanţilor auto se fac venit la bugetul de stat, momentul datorării acestora fiind data livrării stocurilor inventariate. Acestor sume cuvenite bugetului de stat li se aplică prevederile cap. IV <<Dispoziţii comune şi finale>> din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/1997, cu modificările ulterioare." 21. După articolul IV se introduce articolul IV^1 cu următorul cuprins: "Art. IV^1. - Pe data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă: - articolul I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/1998 cu privire la modificarea şi completarea unor reglementări referitoare la accize şi la taxa pe valoarea adăugată, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 370 din 30 septembrie 1998; - Ordonanţa Guvernului nr. 1/1999 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/1997 privind regimul accizelor şi al altor impozite indirecte, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 5 din 14 ianuarie 1999; - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 10/1999 privind prorogarea termenului prevăzut la art. II alin. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 1/1999 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/1997 privind regimul accizelor şi al altor impozite indirecte, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 78 din 25 februarie 1999; - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 14/1999 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/1997 privind regimul accizelor şi al altor impozite indirecte, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 87 din 2 martie 1999." 22. Articolul V va avea următorul cuprins: "Art. V. - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/1997 privind regimul accizelor şi al altor impozite indirecte, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 380 din 29 decembrie 1997, aprobată prin Legea nr. 196/1998, cu modificările şi completările ulterioare, va fi republicată, dându-se textelor o nouă numerotare." Aceasta lege a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 28 iunie 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României. p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR, PAULA IVĂNESCU Această lege a fost adoptată de Senat în şedinţa din 30 iunie 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României. p. PREŞEDINTELE SENATULUI, ULM NICOLAE SPINEANU Bucureşti, 27 iulie 1999. Nr. 148. ANEXA 1 L I S T A cuprinzând taxele speciale de consumaţie (accize)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea produsului Acciza
crt. sau a grupei de produse U.M. (lei/U.M.)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A. Alcool etilic alimentar, băuturi alcoolice şi orice alte
produse destinate industriei alimentare, care conţin
alcool etilic alimentar
1. Alcool etilic alimentar; băuturi alcoolice
şi orice alte produse destinate industriei
alimentare sau consumului, care conţin
alcool etilic alimentar, cu o concentraţie
mai mare de 0,5% în volum; vinuri,
produse pe bază de vin şi produse pe bază de
distilat din vin, cu o concentraţie în
alcool de peste 22% în volum; coniac,
armaniac şi vinars hl alcool pur*) 2.640.000
2. Băuturi alcoolice naturale hl alcool pur 1.800.000
3. Vinuri şi produse pe baza de vin
3.1. Vinuri nespumoase hl/1 grad alcoolic**) 7.200
3.2. Vinuri spumoase hl/1 grad alcoolic 12.000
3.3. Vin spumant hl/1 grad alcoolic 36.000
3.4. Vermuturi şi alte produse pe bază
de vin***), cu o concentraţie în
alcool de până la 22%, inclusiv în
volum hl/1 grad alcoolic 30.000
4. Bere hl/1 grad alcoolic 19.200
B. Produse din tutun
5. Ţigarete 1.000 ţigarete 96.000 +
20%****)
6. Ţigări şi ţigări de foi 1.000 bucăţi 84.000
7. Tutun destinat fumatului kg 180.000
8. Tutun de prizat şi tutun de mestecat kg 180.000
C. Produse petroliere
9. Benzină premium, regular şi normală tona 5.200.000
10. Benzină fără plumb tona 5.000.000
11. Motorină auto (combustibil pentru
motoare Diesel) tona 2.250.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────── *) hl alcool pur reprezintă 100 litri alcool etilic alimentar, cu concentraţia de 100% alcool în volum, la temperatura de 20°C, conţinut într-o cantitate dată de produs alcoolic. **) hl/1 grad alcoolic reprezintă concentraţia alcoolică exprimată în % de volum, respectiv 1% . ***) Cu excepţia oţetului alimentar. ****) Cota procentuală se aplică asupra bazei de impozitare prevăzute la art. 10 din prezenta ordonanţa de urgenţă.────────── ANEXA 2 LISTA cuprinzând taxele speciale de consumaţie (accize) pentru alte produse şi grupe de produse din import şi din ţară
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea produsului Acciza Acciza
crt. sau a grupei de produse (%) (lei/U.M.)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Cafea verde - 10.800.000/tona
2. Cafea prăjită, inclusiv cafea cu înlocuitori - 14.400.000/tona
3. Cafea solubilă, inclusiv amestecuri cu cafea
solubilă - 60.000/kg
4. Ape, ape minerale şi ape gazoase, cu conţinut
de zahăr sau alte produse de îndulcit şi cu
substanţe aromatizante - 24.000/hl
5. Confecţii din blănuri naturale (cu excepţia
celor de iepure, oaie, capră) 50 -
6. Articole din cristal*) 50 -
7. Bijuterii din aur şi/sau din platină, cu
excepţia verighetelor 20 -
8. Autoturisme şi autoturisme de teren (inclusiv
din import, rulate)**):
a) echipate cu motor cu benzină:
- cu capacitatea cilindrică sub 1.601 cmc
- cu grad normal de poluare***) 1 -
- cu grad redus de poluare 0 -
- cu capacitatea cilindrică între
1.601 şi 1.800 cmc
- cu grad normal de poluare 3 -
- cu grad redus de poluare 1,5 -
- cu capacitatea cilindrică între
1.801 şi 2.000 cmc
- cu grad normal de poluare 6 -
- cu grad redus de poluare 3 -
- cu capacitatea cilindrică între
2.001 şi 2.500 cmc -
- cu grad normal de poluare 12 -
- cu grad redus de poluare 6 -
- cu capacitatea cilindrică
peste 2.500 cmc -
- cu grad normal de poluare 18 -
- cu grad redus de poluare 9 -
b) echipate cu motor Diesel:
- cu capacitatea cilindrică sub 1.601 cmc -
- cu grad normal de poluare 1 -
- cu grad redus de poluare 0 -
- cu capacitatea cilindrică între 1.601
şi 2.000 cmc -
- cu grad normal de poluare 3 -
- cu grad redus de poluare 1,5 -
- cu capacitatea cilindrică între
2.001 şi 2.500 cmc -
- cu grad normal de poluare 6 -
- cu grad redus de poluare 3 -
- cu capacitatea cilindrică între
2.501 şi 3.100 cmc -
- cu grad normal de poluare 12 -
- cu grad redus de poluare 6 -
- cu capacitatea cilindrică peste 3.100 cmc -
- cu grad normal de poluare 18 -
- cu grad redus de poluare 9 -
9. Parfumuri, ape de colonie şi ape de toaletă 20 -
10. Aparate video de înregistrat sau de reprodus,
chiar încorporând un receptor de semnale
videofonice; combine audio****) 15 -
11. Dublu radiocasetofoane cu redare de pe bandă
magnetică sau compact disc 15 -
12. Camera video 15 -
13. Cuptoare cu microunde 15 -
14. Aparate pentru condiţionat aer, de perete
sau de ferestre, formând un singur corp 15 -
15. Arme de vânătoare şi arme de uz individual,
altele decât cele de uz militar sau de sport 50 -
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────── *) Prin cristal se înţelege sticla având un conţinut minim de monoxid de plumb de 24% din greutate. **) Accizele la autoturisme şi autoturisme de teren (inclusiv din import, rulate) se reduc cu 75% în situaţia în care producătorul utilizează peste 50% materii prime, componente, subansambluri şi ansambluri din producţia internă. ***) Gradul de poluare se determină de către Regia Autonomă "Registrul Auto Român", conform reglementării naţionale "Condiţii tehnice pentru vehicule rutiere, în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România", elaborată în corelaţie cu legislaţiile similare în vigoare în Uniunea Europeană. ****) Combinele audio sunt produse ce reunesc (în aceeaşi carcasă sau în module) cel puţin patru aparate sau funcţiuni diferite, dintre care cel puţin trei sunt funcţiuni audio (recepţie, înregistrare, reproducere).────────── ANEXA 3 LISTA cuprinzând impozitul la ţiţeiul şi la gazele naturale din producţia internă
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea produsului Impozitul
crt. şi a grupei de produse U.M. (lei/U.M.)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Ţiţei tona 51.616
2. Gaze naturale 1.000 mc 96.780
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ANEXA 4
NOTA DE COMANDĂ Nr. .........../...............
pentru documente fiscale speciale
Denumirea agentului economic ................................
Codul de înregistrare fiscală ...............................
Sediul:
localitatea ........., str. ........ nr. ....., sectorul ..........,
judeţul ..............., telefon ...................
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Felul Cantitatea U.M. Preţul Valoarea T.V.A. Valoarea
documentului solicitată unitar totală,
inclusiv
T.V.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6 7
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
...................... Direcţia generală a finanţelor publice
(semnătura şi ştampila şi controlului financiar de stat a
solicitantului) judeţului ............./municipiului
Bucureşti
Data aprobării comenzii ............
Numărul documentelor aprobate ......
Seria ..............................
Modalitatea de plată ...............
........................
(semnătura şi ştampila)
ANEXA 5
EVIDENŢA
achiziţionării şi utilizării documentelor fiscale speciale
în luna ............ anul ...........
Denumirea agentului economic ..............................
Data ......................................................
Sediul:
localitatea .............., str. .......... nr. .., sectorul .......,
judeţul ................., codul fiscal ...................
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Explicaţii Numărul de Numărul de avize
crt. facturi fiscale de însoţire a mărfii
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Stoc la începutul lunii
2. Achiziţii în cursul lunii
3. TOTAL I (rândul 1 + rândul 2)
4. Cantitatea utilizată în cursul lunii
5. Cantitatea anulată în cursul lunii
6. TOTAL II (rândul 4 + rândul 5)
7. Stoc la sfârşitul lunii (rândul 3 - rândul 6)
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Certificată de conducerea agentului economic
Data ........................
Semnătura .....................
Verificat de organul fiscal
Semnătura .......................
Data ............................
ANEXA 6
Direcţia generală a finanţelor publice
şi controlului financiar de stat
a judeţului ............../municipiului Bucureşti
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
privind producătorii de alcool existenţi la data de ..........
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Adresa Codul Telefon/ Numărul Felul
crt. producătorului (localitatea, fiscal fax şi data materiei
strada şi licenţei prime
numărul) de folosite
fabricaţie
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Director general,
ANEXA 7
Denumirea agentului economic .................
Codul fiscal ...............
Adresa .....................
LISTA
de inventariere a instalaţiilor utilizate pentru producerea alcoolului
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Codul Denumirea Numărul Capacitatea de Capacitatea Consum
fiscal produselor de producţie a in- de producţie energetic
al fabricate*) coloane stalaţiei de lunară (litri lunar
produ- de destilare şi alcool pur) (kWh/luna)
cato- destilare rafinare în 24
rului şi de ore (litri
rafinare**) alcool pur)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Conducerea societăţii
────────── *) Se vor înscrie toate tipurile de alcool obţinute în urma distilării şi rafinării, respectiv alcool etilic alimentar, alcool brut, alcool tehnic sau, după caz, alcool de sinteza. **) Se vor evidenţia pe categorii de produse fabricate.────────── ANEXA 8
Denumirea agentului economic ..........................
Codul fiscal ..........................................
Adresa ................................................
LISTA
de inventariere a instalaţiilor utilizate pentru producerea
băuturilor alcoolice naturale distilate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Codul fiscal Numărul de Capacitatea Capacitatea de
al plătitorilor cazane sau alte zilnică unitară producţie lunară
de accize instalaţii (litri alcool pur) (litri alcool pur)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Conducerea agentului economic
ANEXA 9
Direcţia generală a finanţelor publice
şi controlului financiar de stat
a judeţului ............../municipiului Bucureşti
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
privind producătorii de băuturi alcoolice naturale distilate
şi cazanele sau alte instalaţii existente la data de .....................
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Adresa Codul Numărul Capacitatea Capacitatea
crt. producă- (localitatea, fiscal de zilnică uni- de producţie
torilor strada şi al cazane tară (litri lunară (litri
numărul) plăti- sau alte alcool pur) alcool pur)
torilor instalaţii
de
accize
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL GENERAL:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Director general,
ANEXA 10
Direcţia generală a finanţelor publice
şi controlului financiar de stat
a judeţului ............../municipiului Bucureşti
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
privind producătorii de alcool şi capacităţile de producţie existente
la data de .......................
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Codul Denumirea Numărul Capacitatea
crt. producă- fiscal produselor de de producţie Capacitatea
torilor al pla- fabricate*) coloane a instala- de produc-
tito- de dis- ţiei de dis- ţie lunară
rilor tilare şi tilare şi (litri al-
de rafinare**) rafinare în cool pur)
accize 24 de ore
(litri alcool
pur)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL GENERAL:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Director general,
────────── *) Se vor înscrie toate sortimentele de alcool obţinute în urma distilării, respectiv alcool etilic alimentar, alcool brut, alcool tehnic sau, după caz, alcool de sinteză. **) Se vor evidenţia pe categorii de produse fabricate.────────── ANEXA 11
PROCES - VERBAL DE PRELEVARE
Nr. .......... /............
Încheiat astăzi ....., la sediul ......., data la care s-a procedat, în
baza comenzii ........../numărul şi emitentul, la prelevarea a trei
eşantioane de ......., în greutate netă totală (sau volum net total) de
.......... kg (l) din lotul ........, cu factura nr. .............. .
Cele trei eşantioane au următoarea destinaţie:
a) un eşantion este destinat laboratorului, în scopul eliberării
certificatului de expertiza;
b) un eşantion este destinat agentului economic şi se va transmite
cu proces-verbal;
c) un eşantion este destinat biroului vamal la care se efectuează vămuirea.
Eşantioanele au fost prelevate conform normativelor în vigoare în
România, şi anume: ..........
Eşantioanele au fost ambalate, etichetate şi sigilate cu sigiliul
(sigiliile) nr. ........................ .
Prezentul proces-verbal a fost încheiat în patru
exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatară.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Partea Numele Delegaţie sau Semnătura
semnatară şi prenumele împuternicire
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Reprezentantul agentului economic
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Împuternicitul laboratorului agreat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Autoritatea vamală
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Delegatul Oficiului pentru Protecţia
Consumatorilor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ANEXA 12
DIRECŢIA GENERALĂ A VĂMILOR
Punctul vamal .............
DOCUMENT
de libera circulaţie a alcoolului şi a băuturilor alcoolice
în vrac, provenite din import
Denumirea agentului economic .................................
Codul fiscal .................................................
Adresa .......................................................
Data intrării în vamă ........................................
Furnizorul extern şi ţara de provenienţă .....................
Numărul şi data facturii externe .............................
Denumirea produselor şi concentraţia alcoolică exprimată
în procente
de volum ........................
Cantitatea importată .........................................
Destinaţia ...................................................
Conducerea punctului vamal
ANEXA 13
Denumirea agentului economic ........................
Codul fiscal ........................................
Adresa ..............................................
REGISTRU
privind situaţia importurilor de alcool şi de băuturi alcoolice în
vrac şi destinaţia acestora
┌──────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────┐
│ Importuri realizate │ Modul de valorificare │
│──────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────│
│Nr.D.V.I. Felul Canti- Valoa- Documen-│Nu- A- Co- Canti-Canti-Numărul Numărul │
│c (numă- pro- tatea rea tul de │me- d dul tăţi- tăţi- şi da- şi da- │
│r rul şi du- (litri acci- plată a │le r f le le ta fac- ta do- │
│t. data) su- alcool zelor acci- │be- e i li- uti- turii cumen- │
│ lui pur) zelor │ne- s s vra- li- tului │
│ │fi- a c te zate de │
│ │ci- a (litri în plată │
│ │a- l al- pro- │
│ │ru- cool duc- │
│ │lui pur) ţia │
│ │ pro- │
│ │ prie │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
└──────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┘
Director,
ANEXA 14
Denumirea agentului economic ...............
Codul fiscal ...............................
Adresa .....................................
SITUAŢIA
privind modul de valorificare a alcoolului în luna .... anul ........
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numărul şi Denumirea Cantităţile Preţul Valoarea Acciza
data facturii beneficiarului livrate unitar
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Conducerea agentului economic
ANEXA 15
Nr. ........ din ..........
CERERE
pentru acordarea autorizaţiei de comercializare
Agentul economic ........., cu sediul în .........., str. ...........,
nr. ..., înregistrat în registrul comerţului la nr. ..............., codul
fiscal ......, telefon ..........., fax ..........., telex ..............,
reprezentat prin ........., domiciliat în .........., str. ...............
nr. ..., bl. .., sc. .., et. .., ap. ...., sectorul ...., judeţul .......,
posesorul buletinului/cărţii de identitate seria ...... nr. .............,
eliberat/ă de ........, având funcţia de ........................, pe baza
pieselor anexate la dosar solicit eliberarea autorizaţiei de comercializare
pentru:
1. ..................................................
2....................................................
3. ..................................................
Data .............. ............
(semnătura)
Domnului/Doamnei director general al Direcţiei generale ...........
ANEXA 16
TAXELE
de autorizare pentru comercializarea alcoolului, băuturilor alcoolice,
produselor din tutun şi cafea
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea activităţii Taxa de autorizare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Alcool*)
a) producţia internă
- pentru o producţie anuală de până la 40.000 hl 50.000.000 lei
- pentru o producţie anuală de peste 40.000 hl
până la 120.000 hl 200.000.000 lei
- pentru o producţie anuală de peste 120.000 hl 350.000.000 lei
b) pentru import
- de până la 40.000 hl/an 50.000.000 lei
- peste 40.000 hl/an până la 120.000 hl/an 200.000.000 lei
- peste 120.000 hl/an 350.000.000 lei
2. Băuturi alcoolice**)
a) pentru comercializarea fiecărui sortiment
de băuturi alcoolice din producţia proprie
sau din operaţiuni de import proprii 10.000.000 lei
b) pentru comercializarea următoarelor grupe
de produse în sistem angro şi en detail:
- băuturi spirtoase 10.000.000 lei
- ţuica şi rachiuri naturale 10.000.000 lei
- vinuri şi produse pe bază de vin 10.000.000 lei
- bere 10.000.000 lei
- băuturi alcoolice din import 10.000.000 lei
c) pentru comercializarea băuturilor alcoolice
în sistem de alimentaţie publică:
- unităţi de alimentaţie publică cu până la
40 de locuri la masă sau la bar 5.000.000 lei
- unităţi de alimentaţie publică cu 41-100
de locuri la masă sau la bar 7.500.000 lei
- unităţi de alimentaţie publică cu peste 100
de locuri la masa sau la bar 10.000.000 lei
- unităţi de alimentaţie publică cu activitate
sezonieră 1/3 din taxa de
autorizare per-
ceputa la unităţile
cu activitate per-
manenta, corespun-
zator numărului de
locuri la masa sau
la bar
- cantine şi cantine-restaurant care organizează
mese festive 5% din taxa mi-
nima percepută
pentru unităţile de
alimentaţie publică
d) pentru comercializarea de băuturi alcoolice
în magazine de vânzare la preţuri cu amănuntul
taxa se percepe pe fiecare unitate de
desfacere, pe următoarele grupe de produse***),
astfel:
- băuturi spirtoase 1.000.000 lei
- vinuri şi băuturi pe baza de vin 1.000.000 lei
- ţuică şi rachiuri naturale 1.000.000 lei
- bere 1.000.000 lei
- produse din import 1.000.000 lei
3. Produse din tutun
a) pentru comercializarea ţigaretelor provenite
din producţia proprie 150.000.000 lei
b) pentru comercializarea ţigaretelor provenite
din operaţiuni de import proprii 150.000.000 lei
c) pentru comercializarea produselor din tutun,
altele decât ţigaretele, provenite din producţia
proprie 5.000.000 lei
d) pentru comercializarea produselor din tutun,
altele decât ţigaretele, provenite din operaţiuni
de import proprii 5.000.000 lei
e) pentru comercializarea ţigaretelor şi a produselor
din tutun în sistem angro 100.000.000 lei
e') pentru comercializarea numai a produselor din tutun,
altele decât ţigaretele, în sistem angro 5.000.000 lei
f) pentru comercializarea ţigaretelor şi a produselor
din tutun în sistem en detail 1.000.000 lei
4. Cafea, cafea cu înlocuitori, cafea solubilă,
inclusiv amestecuri cu cafea solubilă
a) pentru comercializarea tuturor sortimentelor de
cafea supuse autorizării, provenite din producţia
proprie sau din operaţiuni proprii de import 50.000.000 lei
b) pentru comercializarea tuturor sortimentelor de
cafea supuse autorizării în sistem angro 10.000.000 lei
c) pentru comercializarea sortimentelor de cafea
supuse autorizării în sistem de alimentaţie
publică****):
- pentru cofetării 2.000.000 lei
- pentru unităţi de alimentaţie publică cu până
la 40 de locuri la masă sau la bar 1.000.000 lei
- pentru unităţi de alimentaţie publică cu peste 40
de locuri la masa sau la bar 2.500.000 lei
d) pentru comercializarea tuturor sortimentelor de
cafea supuse autorizării, prin unităţi de desfacere
la preţuri cu amănuntul 1.000.000 lei
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────── A. *) 1. Nivelul producţiei anuale sau al importului anual de alcool, în funcţie de care se va datora taxa de autorizare, este cel declarat de agenţii economici producători sau importatori la solicitarea autorizaţiei. 2. În condiţiile trecerii de la o tranşă inferioară la o tranşă superioară, taxele de autorizare achitate vor fi regularizate în raport cu producţia efectiv realizată sau cu cantitatea de alcool importat. 3. Regularizarea se face în termen de 30 de zile de la expirarea termenului de valabilitate a autorizaţiei. 4. Taxa se aplică în aceleaşi condiţii şi pentru producătorii de băuturi alcoolice care vând alcool. **) 1. Prin sortiment de băutură alcoolică se înţelege fiecare tip de băutură cu denumire diferită. 2. Pentru fiecare nou sortiment de băuturi alcoolice produs sau importat ulterior obţinerii autorizaţiei iniţiale se va solicita o nouă autorizaţie, cu achitarea taxei aferente. Acelaşi principiu se va aplica şi pentru grupele de băuturi alcoolice comercializate în sistem angro şi en detail. ***) Pentru mediul rural în centrul de comuna taxa se reduce cu 50%, iar în satele aparţinătoare, cu 75% . ****) Taxa de autorizare pentru cafea nu se mai percepe şi pentru unităţile de alimentaţie publică care plătesc taxa de autorizare pentru comercializarea băuturilor alcoolice. B. Pentru comercianţii în sistem en detail şi de alimentaţie publică, de produse supuse autorizării, care deţin în subordine unităţi de desfacere ce au sedii diferite, autorizaţia se eliberează cu plata taxei corespunzătoare pentru fiecare unitate. Eliberarea autorizaţiilor se face de către organul fiscal în evidenţa căruia este înregistrat comerciantul, persoana juridică, ca plătitor de impozite şi taxe.────────── ANEXA 17
ROMÂNIA
MINISTERUL FINANŢELOR
Direcţia .....................
AUTORIZAŢIE
Nr. ......... din ............
În baza prevederilor legale referitoare la regimul accizelor şi al
altor impozite indirecte, se autorizează Societatea Comercială .........,
cu sediul în ................, înregistrată la registrul comerţului sub
nr. ......., codul fiscal ........., pentru comercializarea următoarelor
produse: ...............................................................
....................................................................
....................................................................
Director general,
..................................
(semnătura şi ştampila)
Data emiterii .....................
Valabilă până la data de ..........
-------