Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 147 din 13 iulie 1998  privind impozitul pe spectacole    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 147 din 13 iulie 1998 privind impozitul pe spectacole

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 262 din 14 iulie 1998
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Persoanele fizice şi persoanele juridice care organizeazã, cu plata, spectacole, manifestãri artistice sau sportive, activitãţi artistice şi distractive de videoteca şi discoteca, denumite în continuare spectacole, datoreazã impozit pe spectacole, calculat în cote procentuale asupra încasãrilor din vânzarea biletelor de intrare şi a abonamentelor, mai puţin valoarea timbrelor instituite potrivit legii, dupã cum urmeazã:
A. Spectacole:
a) de teatru, opera, opereta, filarmonica, cinematografie, alte spectacole muzicale şi de circ - 2%;
b) festivaluri, concursuri, cenacluri, serate, recitaluri sau alte asemenea manifestãri artistice sau distractive care au un caracter ocazional - 5% .
B. Competitii sportive:
a) interne - 2%;
b) internaţionale - 5% .
C. Activitãţi cu caracter distractiv sau artistic organizate de videoteci sau discoteci - 10% .
ART. 2
(1) Plãtitorii de impozit pe spectacole au obligaţia de a inregistra biletele de intrare la organele fiscale în a cãror raza teritorialã îşi au sediul şi de a afişa tarifele la casele de vânzare a biletelor şi la locul de desfãşurare a spectacolelor.
(2) Pentru spectacolele organizate în deplasare sau în turneu este obligatorie vizarea biletelor de intrare şi a abonamentelor la organele fiscale în a cãror raza teritorialã au loc spectacolele.
ART. 3
(1) Impozitul pe spectacole se plãteşte lunar, pana la data de 15 inclusiv a lunii urmãtoare.
(2) Plata se efectueazã la trezoreriile statului, în judeţele în care funcţioneazã acestea, sau la unitãţile bãncilor comerciale cu care Ministerul Finanţelor a încheiat convenţii corespunzãtoare, acolo unde trezoreriile statului nu au luat fiinta.
(3) Plãtitorii de impozit pe spectacole rãspund de exactitatea calculului şi de vãrsarea la timp a impozitului.
ART. 4
Pentru sumele cedate în scopuri umanitare, pe baza de contract, din încasãrile obţinute din spectacole şi manifestãri artistice nu se datoreazã impozit pe spectacole.
ART. 5
(1) Impozitul pe spectacole constituie venit la bugetele unitãţilor administrativ-teritoriale în a cãror raza teritorialã au loc spectacolele.
(2) Neplata în termen a impozitului atrage obligaţia de a plati majorãri de întârziere.
(3) Regimul juridic al majorãrilor de întârziere aplicate va fi cel prevãzut de legislaţia referitoare la calculul şi plata sumelor datorate pentru neachitarea la termen a impozitelor şi taxelor.
(4) Consiliile locale pot aproba, de la caz la caz, pentru motive justificate, eşalonarea, amânarea, reducerea sau scutirea de la plata a majorãrilor de întârziere.
ART. 6
Plãtitorii impozitului pe spectacole au obligaţia de a tine evidenta acestuia şi de a depune lunar, pana la data de 15 inclusiv a lunii urmãtoare, la organul fiscal teritorial în a cãrui raza teritorialã plãtitorul îşi are sediul sau domiciliul, decontul de impunere potrivit modelului elaborat de Ministerul Finanţelor.
ART. 7
Tipãrirea, înregistrarea, vizarea, evidenta şi gestionarea abonamentelor şi a biletelor de intrare la spectacole se fac potrivit normelor elaborate de Ministerul Finanţelor, împreunã cu Ministerul Culturii, Ministerul Tineretului şi Sportului şi Oficiul Naţional al Cinematografiei.
ART. 8
Plãtitorii de impozit pe spectacole sunt, de asemenea, obligaţi:
a) sa respecte normele legale privind tipãrirea, înregistrarea, vizarea, gestionarea şi utilizarea biletelor de intrare la spectacole şi a abonamentelor;
b) sa depunã decontul de impunere în termenul prevãzut de lege;
c) sa declare spectacolele la organele fiscale prevãzute la art. 2, cu cel puţin doua zile lucrãtoare înaintea datei de desfãşurare a spectacolului;
d) sa elibereze bilete de intrare pentru toate sumele încasate de la spectatori şi sa nu practice tarife majorate fata de cele înscrise pe bilet;
e) sa punã la dispoziţie organelor de control documentele care atesta calculul şi plata impozitului pe spectacole.
ART. 9
Nerespectarea prevederilor prezentei legi se pedepseşte sau, dupã caz, se sancţioneazã potrivit dispoziţiilor <>Legii nr. 87/1994 pentru combaterea evaziunii fiscale.
ART. 10
(1) Încãlcarea normelor legale privind tipãrirea, înregistrarea, vânzarea, gestionarea şi utilizarea biletelor de intrare şi a abonamentelor la spectacole constituie contravenţie, dacã nu este sãvârşitã în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, sa constituie infracţiune, şi se sancţioneazã cu amenda de la 600.000 lei la 5.000.000 lei.
(2) Cuantumul amenzilor prevãzute la alin. (1) se va actualiza prin hotãrâre a Guvernului, în corelatie cu indicele de inflaţie.
(3) Sancţiunea se aplica organizatorului de spectacole, plãtitor de impozit pe spectacole.
(4) Contravenţiilor prevãzute la alin. (1) li se aplica prevederile <>Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu excepţia dispoziţiilor art. 25-27.
ART. 11
Controlul asupra respectãrii prevederilor prezentei legi, constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre organele de specialitate din Ministerul Finanţelor şi din unitãţile sale teritoriale, precum şi de cãtre persoanele împuternicite în acest scop din cadrul Ministerului Culturii, Ministerului Tineretului şi Sportului şi Oficiului Naţional al Cinematografiei, pentru contravenţiile care se referã la activitatea de organizare a spectacolelor, la tipãrirea, procurarea şi utilizarea biletelor de intrare şi a abonamentelor.
ART. 12
Impotriva mãsurilor dispuse prin procesele-verbale sau prin alte acte ale organelor cu atribuţii de control sau de impunere din cadrul Ministerului Finanţelor se pot exercita cãile de atac prevãzute de <>Legea nr. 105/1997 pentru soluţionarea obiectiunilor, contestaţiilor şi a plangerilor asupra sumelor constatate şi aplicate prin actele de control sau de impunere ale organelor Ministerului Finanţelor.
ART. 13
Termenul de prescripţie pentru stabilirea impozitului pe spectacole este de 5 ani, iar termenul de prescripţie a dreptului de executare silitã a acestuia este cel prevãzut de reglementãrile referitoare la executarea creanţelor bugetare.
ART. 14
Ministerul Finanţelor, împreunã cu Ministerul Culturii, Ministerul Tineretului şi Sportului şi Oficiul Naţional al Cinematografiei, în termen de 60 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României a prezentei legi, vor prezenta Guvernului, spre aprobare, norme metodologice de aplicare a prevederilor legii şi formularistica corespunzãtoare, precum şi norme privind tipãrirea, înregistrarea, vizarea, gestionarea şi utilizarea biletelor de intrare şi a abonamentelor la spectacole, care se vor publica în Monitorul Oficial al României.
ART. 15
Prevederile prezentei legi intra în vigoare în termen de 90 de zile de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României.
ART. 16
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 679/1991 privind impozitul pe spectacole, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 226 din 12 noiembrie 1991, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 29 iunie 1998, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI
CRISTIAN SORIN DUMITRESCU

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 30 iunie 1998, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ANDREI IOAN CHILIMAN

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016